LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  •  HIT tohtoročných Vianoc  - rodinná hra Kúzlo Vianoc
    HIT tohtoročných Vianoc - rodinná hra Kúzlo Vianoc
    Dlhé zimné večery sú za dverami. Stmieva sa čoraz skôr, vonku je sychravo a vy si chcete zmysluplne užiť čas so svojimi blízkymi v teple domova. Máme pre vás tip. Vyskúšajte spolu s rodinou, priateľmi alebo návštevou novú spoločenskú hru Kúzlo Vianoc z vydavateľstva Familium.
Skôr ako sa vystavíte slnečným lúčom – opaľujte sa rozumne

Skôr ako sa vystavíte slnečným lúčom – opaľujte sa rozumne

Autor: aka
Štvrtok, 16. jún 2016

Pozor na slniečko. Nebaví vás to počúvať? Chcete si do sýta užiť teplo, slnko, vodu? Nech sa páči. ...

Cítite sa vyčerpane? Tri jednoduché rady, ako zlepšiť život.

Cítite sa vyčerpane? Tri jednoduché rady, ako zlepšiť život.

Autor: mm
Pondelok, 13. jún 2016

Neurčitý pocit únavy a vyčerpanosti je takmer príznačný pre súčasnosť. Či už ide o špičkových manažérov, matky na materskej, pracujúcich na smeny, alebo študentov v predskúškovom období. Potvrdzujú to lekári, ale aj psy...

Čo by ste mali jesť a piť, keď trápi atmosférický tlak

Čo by ste mali jesť a piť, keď trápi atmosférický tlak

Autor: mm

Za posledných pár dní bolo síce teplé počasie, ale sprevádzané prehánkami a niekde aj búrkami. v takýchto dňoch sa u meteosenzitívnych ľudí prejavujú príznaky ako bolesť hlavy, podráždenosť či ospalosť. Kaž...

Najlepšia výživa pre bábätká, ktoré nemôžu byť dojčené

Najlepšia výživa pre bábätká, ktoré nemôžu byť dojčené

Autor: Zuzana

Nie je len prostriedok výživy. Je pohonnou látkou, ktorá určuje metabolické, imunologické a vývojové pochody dieťatka na celý život. Materské mlieko. Nenahraditeľná výživa hlavne v počiatočnom období vývoji bábätka. Niekt...

Cyklistika a beh, športy čo vás môžu priviesť na pohotovosť

Cyklistika a beh, športy čo vás môžu priviesť na pohotovosť

Autor: PM
Pondelok, 06. jún 2016

„V takmer profesionálnom oblečení, s dokonalou výbavou a inšpirovaní Petrom Saganom sa všetky generácie berú do terénu. Časť z nich skončí aktivity po náhlych kŕčoch, bolesti alebo ľahkom kolapse. Predchádzajte tomu pit...

PROPOLIS – ŠAMPIÓN V ZACHOVÁVANÍ ZDRAVIA

PROPOLIS – ŠAMPIÓN V ZACHOVÁVANÍ ZDRAVIA

Autor: Lenka
Pondelok, 02. máj 2016

Zdravie je jedným z najdôležitejších aspektov nášho života. Pripíjame naň, želáme ho rodine a priateľom pri gratuláciách, budúci rodičia netúžia po ničom inom, „hlavne nech je dieťa zdravé“.

V AVIONE ZAŽIJETE EKO SAFARI!

V AVIONE ZAŽIJETE EKO SAFARI!

Viete, že počas apríla môžete v najväčšom nákupnom centre Avion v Bratislave naraziť na gigantické divoké zvieratá?! Pozor, slon, medveď v nadživotnej veľkosti či obrovský had dlhý niekoľko metrov zaplnia celý Avion! Naš...

Vyhrajte pre svoju rodinu týždennú zásobu nových Natur! šalátov

Vyhrajte pre svoju rodinu týždennú zásobu nových Natur! šalátov

Autor: Tomáš

Ruku na srdce. Kto z nás v časoch študentských „nefičal“ na klasických parížskych či vlašských šalátoch? A kto z nás ich nemá rád aj dnes, keď sa treba v práci rýchlo a dobre najesť? Ak sa vám práve teraz urobi...

Slovenský výrobca funkčných potravín Max Sport slávi úspech na prestížnom svetovom veľtrhu Gulfood v Dubaji

Slovenský výrobca funkčných potravín Max Sport slávi úspech na prestížnom svetovom veľtrhu Gulfood v Dubaji

Autor: Tomáš

Nové, unikátne proteínové cestoviny zo strukovín od slovenskej značky Max Sport sa stretli s obrovským svetovým úspechom. Domáci výrobca moderných potravín pre aktívnych ľudí za ne získal prestížne ocenenie v rámci Gulfood A...

Tradičná pochúťka: Slovenská baba

Tradičná pochúťka: Slovenská baba

Autor: Wera
Štvrtok, 24. marec 2016

Veľká noc je najväčším kresťanským sviatkom a začína vždy 40 denným pôstom. Po odriekaní mäsových výrobkov, si ľudia po skončení pôstu dopriali klobásky, dusenú šunku a mnoho labužníckych jedál z mäsa. S...

Strana:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55

Dnes je 29. 09. 2023, meniny má Michal, Michaela.
Pre zdravie aj na maškrtenie v bio kvalite po celý rok
Poradna
Náhodný článok
Ako si vyrozprávať všetko pekne zostra? Ako si vyrozprávať všetko pekne zostra?
Niektoré z udalostí často hodíme za hlavu a na niektoré nedokážeme zabudnúť. Prekáža nám, že partner nevie dodržať slovo a chodí stále neskoro. Nedokážeme sa zmieriť s tým, že po sebe neuprace riad. Často sme sa presviedčali, že mu nebudeme vyčítať neskoré príchody z práce. Všetko sa však začína postupne hromadiť a k vzniknutým situáciám treba zaujať skutočne zásadný postoj.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
  Aukčný rekord! Diela šiestich rómskych detí  vydražili za 65 000 eurpasik
Aukčný rekord! Diela šiestich rómskych detí vydražili za 65 000 eur

Výsledok, aký sa len tak nevidí! Charitatívna aukcia, ktorú pre o.z. Divé maky zorganizovala galéria a platforma na podporu umenia Collective, sa skončila rekordným výnosom 65 000 eur, ktoré poputujú priamo na podporu talentovaných rómskych detí na Slovensku. 

 

Autormi 24-roch diel zaradených do aukcie sú šiesti aktuálni štipendisti Divých makov, ktorí kresby, maľby a grafiky na tému „Predsudky“ vytvorili pod vedením akad. mal. Kataríny Slaninkovej. Aukciu viedla licitátorka aukčného domu SOGA Nina Gažovičová. Dobré úmysly a skutky sú dôležité. Potrebujeme ich každý deň, v náročných dobách dvojnásobne. Bolo mi cťou a potešením prispieť k tomuto fantastickému výsledku“,povedala po dražbe Nina Gažovičová.

 

Podľa Silvie Kušnírovej, zakladateľky platformy na podporu umenia Collective a zároveň členky Správnej rady o.z. Divé maky sa pod rekordný úspech charitatívnej dražby podpísalo viacero faktorov. „Pozvaným hosťom sme ponúkli emotívny hudobný program talentovaných rómskych detí, ako aj autentické príbehy úspešných absolventov programu Divé maky. Tí otvorene rozprávali o tom, aká ťažká je cesta za vzdelaním zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Bez podpory zvonka nemajú tieto deti šancu rozvíjať svoj talent,“ povedala Kušnírová.

 

 

Ako vznikali  diela  zaradené do aukcie

Počas dvoch Letných akadémií Divých makov vznikla pod vedením akademickej maliarky Kataríny Slaninkovej zbierka výtvarných diel na tému „Predsudky.“
Autormi umeleckých diel sú šiesti nadaní štipendisti z o.z. Divé maky: Branislav Piskor, Mária Bartošová, Terézia Halgašová, Agáta Berková, Martina Siváková a Liana Vajdáková. Tí pod supervíziou akad.mal. Kataríny Slaninkovej pretvárali ich predstavu o predsudkoch do výtvarných diel prostredníctvom rôznych techník. Práci na výtvarných dielach predchádzali úvahy o negatívnych stereotypoch, ktorým rómske deti a mládež čelia. Diela reprezentujú vnútorné prežívanie mladých a ich odhodlanie meniť svet  alebo aspoň farby jeho reality. 

 

Barbora Mistríková, jedna zo zakladateliek programu Divé maky, považuje výsledok charitatívnej aukcie za najlepší darček, aký si v Divých makoch mohli k svojim 18. narodeninám priať. „Slovami sa nedá vyjadriť, akí sme vďační každému jednému darcovi. Bolo úžasné vidieť na jednom mieste toľko ľudí, ktorým záleží na budúcnosti rómskych detí. Teraz môžeme podporiť ďalšie deti, ktoré by bez pomoci programu Divé maky mali len malú šancu na úspech,“ vyjadrila vďačnosť Mistríková.

 

Zobraziť celú novinku
Preneste sa do Karibiku s novým ovocným čajom TEEKANNE Caribbean Mangopasik
Preneste sa do Karibiku s novým ovocným čajom TEEKANNE Caribbean Mango

Šťavnaté a svieže mango je symbolom radosti a pohody, a niet divu, že sa toto skvelé tropické ovocie využíva aj na prípravu džúsov, pyré alebo sorbetov. Vďaka TEEKANNE si teraz môžete pripraviť dokonca aj lahodný mangový čaj! Čerstvá novinka TEEKANNE Caribbean Mango z radu World of Fruits vás kedykoľvek príjemne naladí na veselú mangovú vlnu plnú života a karibského slnka.

 

Chuťovo výrazné mango síce rastie iba v tropických oblastiach, číslom jedna je ale pre milovníkov ovocia po celom svete. Tento plod s hrejivo žltou dužinou obsahuje vitamíny C, A, množstvo prospešnej vlákniny a antioxidantov, takže poteší nielen chuťové poháriky, ale aj imunitu a celkovú kondíciu.

Či už bude za vašimi oknami chladný večer alebo daždivé ráno, s každým dúškom čaju TEEKANNE Caribbean Mango sa ocitnete bližšie a bližšie ku karibskému raju. Novinka v sebe skrýva intenzívnu ovocnú chuť tohto nezameniteľného ovocia, prebudí vo vás spomienky na letné slnečné lúče a dopraje vám lahodný chuťový zážitok, ktorý ocení každý milovník nových čajových príchutí.

Objavte aj ďalšie chute čajov Teekanne alebo vyskúšajte čajové recepty. Pre viac informácií a tipov navštívte https://www.teekanne.sk/

Zobraziť celú novinku
Kórejská kozmetika pre kondíciu pokožkypasik
Kórejská kozmetika pre kondíciu pokožky

Čo robia kórejské ženy inak, že očarujú stále zdravou a krásnou pokožkou? Pôsobia mladistvo, aj keď sú už dávno v produktívnom veku, vyžarujú zvláštnou charizmou bez ohľadu na bežnú únavu a vyčerpanie. Tajomstvom úspechu je kvalitná kórejská kozmetika, aby problém s pokožkou pomenovala a ďalej vyživovala. V každodennej rutine sa rokmi svedčilo niekoľko princípov. Ktoré sú to? 

Pokožka je bránou do duše

Čím východnejším smerom sa uberáme, tým viac v starostlivosti o pleť sa uplatňuje táto filozofia. Pokožka je naším dedičstvom, jedinečným, ktoré treba ďalej zveľaďovať. Aj preto sa kórejské ženy nesnažia problémy s pokožkou prekrývať, ale neustále sa zaoberať jej zlepšovaním. Pre tento efekt bola vytvorená a inovovaná cosrx kozmetika pre ideál prírodnej krásy.

Pleť je tak klenotom, ale aj naším každodenným slnkom, aurou, ktorá nás definuje. Z toho vyplýva, že kórejská kozmetika zvlášť zdôrazňuje revitalizačné a rozjasňujúce prípravky. Pleť pôsobí rovnomerným, jemným, hladkým, priam slnečným odleskom. Pre tento efekt sa v kórejskej kozmetike uplatňuje vyššia koncentrácia prírodných zložiek od extraktov z bylín, morských rias a výťažkov zo živočíchov.

 

Pleť vyžaduje jemnocit, ale rýchlosť a efektívnosť výskumu

Všeobecne kórejské prípravky v starostlivosti o pleť dbajú na vyvážené zloženie pre namáhanú až precitlivenú pokožku. V zložení prípravkov tak dominujú spomínané prírodné zložky, ale precízne navrhnuté a kombinované. Môžeme povedať, že kórejská kozmetika je systematická, prispôsobená pre každý typ pleti, podnebný a časový aspekt v starostlivosti.

Čas je veličinou, ktorá posúva a zdokonaľuje samotný výskum kórejskej kozmetiky. Výsledkom sú neustále inovované kozmetické prípravky s dosahom po celom svete, o čom svedčí rodinné pôsobenie Weglow.sk pre všetkých, ktorým záleží na rutinnom zdraví a kráse pokožky.

 

Zdroj obrázku: Jeff Bergen/peopleimages.com / stock.adobe.com

Zobraziť celú novinku
Allianz po víkendových búrkach eviduje mnohonásobne viac hlásení o škodáchpasik
Allianz po víkendových búrkach eviduje mnohonásobne viac hlásení o škodách

 

Víkendové silné dažde, búrky a krupobitia spôsobili na viacerých miestach Slovenska povodne a zanechali materiálne škody.

Ide o kalamitný stav keďže cez víkend sme prijali mnohonásobne viac hlásení ako je víkendový štandard, od piatku je to už 160 škôd na privátnom majetku súvisiacich s počasím. Najviac hlásení prišlo z okresov východného a stredného Slovenska, najmä z Kežmarku, Popradu, Levoče, Rožňavy, Brezna a Revúcej,“ uviedla hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Strnad Muthová. Ide najmä o zatopené pivnice suterény domov a zatečené steny. Allianz eviduje aj 16 škôd na vozidlách spôsobených silným dažďom a krupobitím. Allianz podľa skúsenosti očakáva, že najviac hlásení príde počas najbližších 3 dní.

 

Akúkoľvek vzniknutú škodu v domácnosti, na nehnuteľnosti alebo na vozidle treba čo najskôr nahlásiť poisťovni, a to online alebo telefonicky. Odporúčame poškodenia aj nafotiť a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody. Škody na privátnom majetku po záplavách, povodniach a atmosférických zrážkach sú v Allianz kryté v rámci poistenia nehnuteľnosti a domácnosti Môj domov už základnom balíku poistenia. Škody na vozidlách kryje havarijné poistenie v rámci zkladného balíka poistenia.

 

Zobraziť celú novinku
Zvažujete zubný strojček pre dieťa?  6 rád ako vybrať ten najlepšípasik
Zvažujete zubný strojček pre dieťa? 6 rád ako vybrať ten najlepší

Neviditeľný alebo fixný? Trhať zdravé zuby alebo nie? A kedy vlastne už potrebuje dieťa strojček? Akýkoľvek strojček vyberiete, jedna vec je dôležitá: „Základná podmienka je perfektná hygiena,“ upozorňuje stomatológ MUDr. Michal Sabozo stomatologickej kliniky KRÄU CLINIC v Bratislave. Inak môže dôjsť k rozsiahlym poškodeniam chrupu počas dlhšej liečby. Práve letné prázdniny sú ideálnym časom, ako si na strojček zvyknúť pred nástupom do školskej rutiny. 

Prinášame 6 najčastejších otázok rodičov a odpovedí zo zubnej ambulancie, ktoré pomôžu s rozhodnutím o voľbe zubného strojčeka:

 

1. Kedy začať?

Prvá otázka, ktorú si kladú rodičia, je, kedy treba začať riešiť strojček pre dieťa. K čeľustnému ortopédovi pošle dieťa väčšinou jeho zubný lekár, ktorý má prehľad o stave jeho zúbkov. Preto sú veľmi dôležité pravidelné preventívne prehliadky, čo je u detí dvakrát do roka. „Ideálne je, keď už u zhruba šesťročných deti zhotovíme RTG snímku, kde vidíme, či má založené všetky trvalé zuby, a teda či s nimi môžeme počítať v budúcnosti,“ uviedla detská stomatologička MDDr. Réka Sabová z kliniky  KRÄU CLINIC v Bratislave.

 

U sedemročných detí je podľanej vhodné začať už s liečbou tzv. skríženého a obráteného zhryzu, ostatné odchýlky sa riešia neskôr. „Je to však vysoko individuálne podľa toho, ako rýchlo sa komu vymieňa mliečny chrup za trvalý,“ dodala. Väčšinou sa však čaká na trvalé zúbky. Čakať do puberty so strojčekom sa veľmi neoplatí. „Po skončení maximálneho rastu, čo je vo všeobecnosti 14 až 16 rokov, je riešenie ťažšie alebo kompromisné,“ upozornila Réka Sabová (na fotografii).

 

 

 

2. Dôležitý je výber kliniky

Ako vybrať pre dieťa správneho čeľustného ortopéda? Rozhodujúca by mala byť kvalita služieb. „Čeľustný ortopéd by mal stanoviť presný liečebný plán na základe kvalitného vstupného vyšetrenia a analýzy či už skenov, RTG, meraní a podobne. Liečba nesmie byť len na základe odhadu, je to exaktné meranie a vedomosti, čo predurčí liečbe úspešnosť. Opomenutie dôkladnej analýzy hovorí o neodbornosti v dnešnej digitálnej dobe,“ dodal stomatológ Michal Sabo.

 

Ako upozorňuje, čeľustný ortopéd musí byť skúsený aj rozhodný. „Niekedy musí aj striktne zamietnuť nevhodné postupy alebo nereálne predstavy pacienta. A, samozrejme, musí mať ľudský prístup.“

 

3. Bez dentálnej hygieny ani na krok

Najdôležitejšou časťou nosenia strojčeka je dodržiavanie dentálnej hygieny, a to nielen domácej, ale aj tej profesionálnej, v zubnej ambulancii. Čeľustný ortopéd by mal vždy vyžadovať dobrú dentálnu hygienu, dokonalé sanovanie chrupu a parodontózy pred samotnou liečbou, inak môže dôjsť k rozsiahlym poškodeniam chrupu počas dlhšie trvajúcej liečby,“ upozornil stomatológ.

 

V poslednom čase je veľmi populárny neviditeľný „invisible“ strojček. Je však vhodný pre deti? Snímateľné aparáty sa používajú najmä u super motivovaných detí, kde je výborná spolupráca. Väčšinu odchýlok  je možné riešiť neskôr fixným strojčekom alebo priesvitnými fóliami,“ dodal Michal Sabo a pokračuje: „Tento typ strojčeka je totiž schopný úspešne liečiť užšie spektrum odchýlok v porovnaní s fixným aparátom. U malých detí ich skôr nepoužívame z dôvodu častej straty aparátu a nedostatočnej disciplíny v nosení.“

 

4. Najčastejšia otázka: čas a peniaze

Každé dieťa je individuálne, ale predsa, dá sa povedať, ako dlho bude musieť dieťa nosiť strojček? To je otázka, ktorú najčastejšie rodičia kladú. „Čas je vysoko individuálny, závisí od závažnosti a typu odchýlky, veku, pohlavia, metabolických predispozícií, genetiky, ale v priemere je to jeden až tri roky,“ hovorí Michal Sabo.

 

A druhá najčastejšia otázka rodičov? Cena. Jednoduchý strojček vyjde do 500 eur, najčastejšia je liečba v obidvoch čeľustiach, čo stojí štandardne 2 600 eur, samozrejme, v závislosti od dĺžky liečby.

 

5. Pozor na otcov kutilov

A najčastejšie chyby, ktorých sa rodičia pri deťoch dopúšťajú? Okrem neodsledovania poctivého čistenia zúbkov u svojich ratolestí je aj domáce kutilstvo. „Častým problémom sú aj otcovia kutili, ktorí odstrihujú svojim deťom ortodontický drôt, kde hrozí okrem iného aj poranenie týmto odstrihnutým drôtom. Určite to treba nechať na profesionálov,“ upozornil Michal Sabo.

 

6. Trhať či netrhať?

Zásadná otázka, s ktorou rodičia často bojujú, je trhanie zdravých zubov u detí kvôli strojčeku. Je to naozaj nutné? Nedá sa to riešiť inak? „Je mnoho spôsobov, akými je možné vytvoriť priestor pomocou strojčekov. Keď však nie sú možné iné, menej invazívne spôsoby liečby, je potrebné zvážiť extrakciu. Je to menšie zlo ako neskoršie problémy zo zlého postavenia zubov,“ uzatvára Michal Sabo z KRÄU CLINIC.

Zobraziť celú novinku
Allianz spúšťa v celom regióne nový prístup ku komerčnému poisteniu pasik
Allianz spúšťa v celom regióne nový prístup ku komerčnému poisteniu

Skupina Allianz v najbližších mesiacoch predstaví v celom regióne strednej a východnej Európe, vrátane Slovenska novú stratégiu „INTEGROVANÉHO KOMERČNÉHO POISTENIA“. Jej cieľom je ako jedna obchodná spoločnosť ešte lepšie slúžiť celému segmentu komerčného poistenia pod názvom „Allianz Commercial“.  

Jednotnosť v celom regióne
Stefanie Thiem povedie región strednej a východnej Európy (CEE) ako obchodná riaditeľka reprezentujúca komplexnú sadu riešení Allianz pre stredne veľké spoločnosti, veľké korporácie a špeciálnych klientov na trhu, ktoré zjednodušia a zlepšia skúsenosti klientov a distribučných partnerov. Región Allianz Commercial CEE tvorí okrem Slovenska aj Rakúsko, Poľsko, Maďarsko, Česká republika, Bulharsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko a Ukrajina.„V regióne strednej a východnej Európy vidíme veľký potenciál prostredníctvom nášho novointegrovaného prístupu v celom komerčnom segmente, aby sme poskytli najlepšie riešenia, ktoré môžeme ponúknuť našim maklérom, agentom a klientom. Budeme schopní pokryť celý trh v rámci jedného konzistentného prístupu s vyspelými produktovými riešeniami, ktoré sú založené na globálnom priemysle a odbornosti na upisovanie a poskytované so znalosťou miestneho trhu,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Allianz Commercial Joachim Mueller.

 

Globálny prístup, lokálne riešenie
Allianz na jar oznámila, že bude pokrývať globálny segment komerčného poistenia v rámci jednej obchodnej činnosti. Od 24. júla 2023 začala spoločnosť Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) spolu s komerčným poistným biznisom lokálnych Allianz subjektov obchodovať pod novým názvom „Allianz Commercial“ v 11 nových regiónoch, vrátane regiónu strednej a východnej Európy. Allianz Commercial využije jednu harmonizovanú a koherentnú stratégiu upisovania, ktorá je globálne zosúladená, ale dodáva sa lokálne v reakcii na globalizáciu rizík, ktorým dnes podniky čelia bez ohľadu na to, kde pôsobia. S jedným kľúčovým zástupcom pre celý komerčný segment, Allianz Commercial uľahčí zákazníkom a maklérom obchodovanie s Allianz na základe prísľubu konzistentnosti a transparentnosti.

 

Vo svojej novej úlohe obchodnej riaditeľky pre CEE bude Stefanie Thiem v najbližšíchmesiacoch riadiť uvádzanie obchodného modelu Allianz na Slovensku a na ďalších východoeurópskych trhoch. Stefanie Thiem je aktuálne hlavnou zástupkyňou pobočky Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) v Rakúsku, ako aj manažérkou pre Rakúsko a východnú Európu. V spoločnosti AGCS pôsobí od jej založenia v roku 2006 a prešla viacerými vedúcimi pozíciami.

Zobraziť celú novinku
Žiadne kalórie a úžasná chuť. Objavte svieže ľadové čaje TEEKANNE Ice Teapasik
Žiadne kalórie a úžasná chuť. Objavte svieže ľadové čaje TEEKANNE Ice Tea

Nedajte smädu šancu a užívajte si leto plné sviežosti s ľadovým čajom TEEKANNE Ice Tea! Čisto prírodný nápoj neobsahuje žiadne cukry, žiadne kalórie ani umelé farbivá, a napriek tomu má úžasnú ovocnú chuť, ktorá vás nadchne. Príjemný ľadový čaj v praktickej 0,5-litrovej fľaši si môžete vybrať vo variante s broskyňou, s granátovým jablkom alebo sviežim citrónom.

Plná ovocná chuť a povzbudenie v podobe kvalitného čaju poteší všetkých, ktorí sa chcú vyhýbať sladeným nápojom, ktoré sú plné zbytočných cukrov, a zároveň by si pitie čistej vody radi spestrili niečím zaujímavejším.

 

TEEKANNE Ice Tea Peach v sebe spája čierny čaj a výbornú broskyňovú šťavu. Nezameniteľnú chuť broskyne pocítite aj v dúšku TEEKANNE Ice Tea Pomegranate & Peach, kde sa šťavnatá broskyňa stretáva so sladkokyslým granátovým jablkom, v harmónii s ovocno-bylinným čajom. Tretí variant tvorí nadčasové spojenie čierneho čaju a citrónovej šťavy TEEKANNE Ice Tea Lemon, ktoré vás poteší silným čiernym čajom s úžasne osviežujúcim citrónom.

 

 

 

Všetky ľadové čaje si môžete vychutnať ľadovo vychladené v pohodlí domova, výborne chutia ale aj v práci, na cestách alebo na letných výletoch.

Zobraziť celú novinku
Až 7x účinnejšia v boji proti zubnému povlakupasik
Až 7x účinnejšia v boji proti zubnému povlaku

Zdravý a krásny úsmev je výsledkom dôkladného čistenia chrupu. Vďaka precíznej starostlivosti o zuby na nich neostanú ani mikroskopické zvyšky potravy, ani povlak, v ktorom sa rady množia choroboplodné baktérie. 

 

Dodržať správnu techniku čistenia, vydržať „pidlikať“ zúbky dostatočne dlhý čas a neopomenúť ani tie najskrytejšie miesta na zuboch hlavne v zadnej časti dá poriadne zabrať. Ak si chcete byť istí, že sa o svoje zuby staráte podľa odporúčaní stomatológa, zaobstarajte si svižnú pomocníčku na jednoduchú, avšak pedantnú ústnu hygienu – sonickú zubnú kefku Orava Stomafresh. Pri umývaní nerotuje, ale vibruje – a to rýchlosťou až 31 000 sterov/min. Vďaka tomu odstraňuje až 7-krát viac povlaku ako manuálna zubná kefka. Aj pri takejto čistiacej sile však ostáva šetrná k ďasnám, starostlivo ich vymasíruje a prekrví, čím podporí ich zdravie. V repertoári pre dokonalý chrup má až 5 režimov čistenia (čistenie, jemné čistenie, masírovanie, leštenie a bielenie) a praktický časovač vypnutia, aby ste si zuby čistili presne v takom časovom intervale, ktorý je potrebný na dôkladnú ústnu hygienu. Vďaka šikovnému cestovnému puzdru ju môžete mať so sebou kdekoľvek a kedykoľvek aj s dvomi čistiacimi hlavicami a podstavcom na nabíjanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Môže byť vaša za 39,90 €. Po čase, keď sa vám čistiace hlavice opotrebujú, si kúpite 4 ks náhradných hlavíc do sonickej zubnej kefky Orava Stomafresh len za 11,90 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Markéta Bolfová, Lukáš Fibrich: Chlapec v kopačkách pasik
Markéta Bolfová, Lukáš Fibrich: Chlapec v kopačkách

Tomáš je futbalová hviezda a má kopu kamarátov. Kvôli ockovej práci sa musí presťahovať na druhý koniec krajiny. 

 

Tam ho čaká nielen nástup do novej školy, ale aj noví, nie vždy priateľskí spolužiaci, z ktorých najhorší je populárny a namyslený Michal. Ten sa Tomášovi posmieva, že nemá mobil a býva u svojho čudáckeho dedka Divnofúza na Húkalke – záchrannej stanici pre lesné zvieratá.

 

Súperenie oboch chlapcov vyvrcholí dobrodružným útekom pred zúriacimi prírodnými živlami na školskom výlete, a hlavne veľkým futbalovým turnajom. Naučia sa školskí rivali ťahať za jeden povraz? 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Povodne, ktoré sužujú juh Európy spôsobili na Slovensku zatiaľ mierne škody pasik
Povodne, ktoré sužujú juh Európy spôsobili na Slovensku zatiaľ mierne škody

Silné dažde a povodne, ktoré už od minulého týždňa sužujú Európu, najmä Taliansko, Chorvátsko, Bosnu a Srbsko, si vyžiadali veľké materiálne škody a, žiaľ, už aj ľudské životy. Hoci Slovenský hydrometeorologický ústav (SHMÚ) vydal v polovici minulého týždňa výstrahu druhého stupňa pre Bratislavský kraj a väčšinu Banskobystrického kraja a výstrahu prvého stupňa pre väčšinu územia Slovenska, škody spôsobené záplavami nateraz nie sú u nás také výrazné. 

Klienti Allianz – Slovenskej poisťovne nahlásili za minulý týždeň 101 poistných udalostí na
privátnom majetku
,
spôsobených dažďom a záplavami za viac ako 31-tisíc eur. Najviac škôd bolo nahlásených z okresov Bratislava, Dunajská Streda, Košice, Prievidza a Myjava. Väčšinou išlo o zatečené priestory a navlhnuté steny. Za celý máj eviduje Allianz 139 škôd po záplavách, povodniach a dažďoch.

 

Allianz je pripravená riešiť škody svojich klientov, ktoré vzniknú po záplave, povodni, či iných živloch, a to aj v prípade povodní a záplav na rozsiahlom území Slovenska. „Vzniknutú škodu v domácnosti či na nehnuteľnosti treba čo najskôr nahlásiť poisťovni, a to online alebo telefonicky. Odporúčame poškodenia aj nafotiť a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody,“ usmerňuje hovorkyňa Lucia Strnad Muthová. Škody na privátnom majetku po záplavách, povodniach a atmosférických zrážkach sú v Allianz kryté v rámci poistenia nehnuteľnosti a domácnosti
Môj domov 
už základnom balíku poistenia. 

 

Zobraziť celú aktualitu
Sporitelia dostávajú výpisy, tento rok je pre 2. pilier rokom zmien pasik
Sporitelia dostávajú výpisy, tento rok je pre 2. pilier rokom zmien

V týchto dňoch dostáva každý sporiteľ v 2. pilieri výpis zo svojho dôchodkového účtu. Dozvie sa z neho výšku svojich úspor, príspevkov, zhodnotenie fondov, náklady, orientačnú prognózu budúceho dôchodku a novinkou je aj zákonom určená informácia o predvolenej investičnej stratégii. 

Samotné výpisy sa tento rok doručujú o niečo neskôr, až do konca februára, aby dôchodkové správcovské spoločnosti stihli zapracovať do výpisu všetky zmeny, ktoré majú platiť od roku 2023.

 

Stále veľa sporiteľov v garante
Najväčší správca dôchodkových úspor na Slovensku - Allianz SDSS ku koncu roka 2022 spravovala majetok viac ako 483-tisíc sporiteľov v objeme vyše 3,4 mld. eur. „Až 70 % tejto sumy majú naši sporitelia uložených v dlhopisovom fonde GARANT. V akciovom fonde PROGRES je naakumulovaných 30 % majetku sporiteľov. Pritom stále platí, že vzhľadom na dlhodobý horizont sporenia by sporitelia mladší ako 45 rokov mali mať väčšiu časť svojich úspor uloženú v akciách,“ konštatuje predseda predstavenstva ASDSS Miroslav Kotov.

Veľké presuny
Presun sporiteľov z garantovaného do negarantovaného fondu je jednou z kľúčových zmien, ktoré začnú platiť v tomto roku. Od 1. júla sa totiž začne postupný presun majetku sporiteľov do tzv. predvolenej investičnej stratégie. Presun sa dotkne všetkých sporiteľov mladších ako 54 rokov, ktorí od presunu do dlhopisového fondu v roku 2013 neurobili žiadnu aktívnu zmenu na svojom dôchodkovom účte.„V praxi to znamená, že do veku 50 rokov by mali byť všetky úspory v indexovom fonde, teda v akciových investíciách. Potom sa pomerné zastúpenie indexového fondu znižuje o štyri percentá ročne. Ak má sporiteľ 54 a viac rokov, presunú sa iba jeho povinné príspevky. Ak je však mladší ako 54 rokov, presunú sa jeho úspory aj príspevky,“ vysvetľuje zmenu M. Kotov.

 

Zmeny v poplatkoch aj vyšší vek na vstup
Od januára tohto roka sa zároveň ruší poplatok za vedenie účtu, aj poplatok za zhodnotenie. Poplatok za správu sa zvýši z 0,3 % na 0,45 % ročne a od roku 2023 bude klesať počas dvoch rokov na cieľový stav 0,4 %. Od mája začne platiť aj automaticky vstup do 2. piliera pre každého, kto vstupuje na trh práce. Zvyšuje sa takisto veková hranica pre možný vstup do 2. piliera z pôvodných 35 na 40 rokov.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Platforma HoppyGo na Slovensku vyrástla viac ako dvojnásobne. Patrí tak k najrýchlejšie rastúcim firmám v strednej Európepasik
Platforma HoppyGo na Slovensku vyrástla viac ako dvojnásobne. Patrí tak k najrýchlejšie rastúcim firmám v strednej Európe

Pre platformu na zdieľanie áut medzi ľuďmi HoppyGo bol rok 2022 opäť úspešný. V niektorých ohľadoch dokonca predbehol ten predchádzajúci. Majitelia vozidiel, ktoré sa na platforme požičiavajú, si zarobili vyše 61-tisíc EUR, takmer dvakrát toľko, čo v roku 2021. Samotnej firme to pomohlo rásť o 110 %. Oficiálne sa tak HoppyGo zaradila medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v regióne strednej Európy, ako dokazuje aj úspech v rebríčku Deloitte Technology Fast 50 CE. 

Z hľadiska trendov bol medzi slovenskými používateľmi najväčší záujem o cenovo dostupné vozidlá a nadpriemerne fungovala aj možnosť flexibilne si zapožičať vozidlo na dlhšie obdobie, predovšetkým vďaka výhodnejším cenovým podmienkam, ktoré takéto riešenie prináša.

 

Úspešná bola platforma HoppyGo zo skupiny Škoda Auto DigiLab na všetkých troch trhoch, kde pôsobí. Zatiaľ čo rok 2021 bol v znamení vstupu do Poľska a na Slovensko, rok 2022 sa už niesol v znamení kontinuálneho rastu vo všetkých troch krajinách. Prejavilo sa to na výnosoch, ktoré dohromady (na všetkých troch trhoch) medziročne narástli o 51 %, na Slovensku platforma zaznamenala rast až 110 %.

 

„V roku 2022 sa nám podarilo predbehnúť všetky očakávania. Som pyšný na celý tím HoppyGo. V neľahkej dobe sme dokázali posunúť náš produkt, výrazne zlepšiť hodnotenie aplikácie a rozšíriť náš koncept dostupnej a flexibilnej mobility. Potvrdzuje sa, že naše riešenie dáva zmysel a dopyt po ňom nie je cyklický, ale je tu v každej situácii, aj v ekonomicky ťažšom období,“ hovorí Robin Švaříček, riaditeľ HoppyGo.

 

Konkrétne na Slovensku sa medziročne podarilo zvýšiť celkové zárobky, ktoré si medzi sebou rozdelili majitelia ponúkajúci na platforme svoje vozidlá na zapožičanie, o 98 % na celkových 61-tisíc EUR. Zaujímavosťou je, že viac ako desatinu z toho (takmer 6 300 EUR) si zarobil najaktívnejší majiteľ. Vzhľadom na to, že aktívnych majiteľov vozidiel je na slovenskom HoppyGo takmer 100, v priemere to znamená ročný zárobok 635 EUR na jedného. Svoje auto ponúka na platforme viac ako 600 Slovákov a pribudlo aj viac ako 4-tisíc novo registrovaných používateľov a celkovo tak prekonala hranicu 10-tisíc používateľov.

 

 

„Na prvom mieste je pre nás spokojnosť používateľov. Najväčšiu radosť máme, keď sa darí práve im. Priamoúmerné tomu je potom to, ako sa darí HoppyGo. A v tomto ohľade sme na tom dobre aj pri porovnaní v medzinárodnom meradle, kde patríme k tým najinovatívnejším a najrýchlejšie rastúcim spoločnostiam v strednej Európe,“ hodnotí R. Švaříček a poukazuje na to, že sa HoppyGo umiestnilo v stredoeurópskej konkurencii rebríčka prestížneho programu Deloitte Technology na 11. mieste. V slovenskom kontexte by to znamenalo skvelé 2. miesto.

 

Rok 2022 sa v rámci slovenskej HoppyGo komunity opäť niesol v duchu stále silnejúcej obľuby cenovo dostupných vozidiel, teda takých, pri ktorých sa cena prenájmu (s poistením) pohybuje okolo 30 EUR za deň. Najobľúbenejším modelom v ponuke je s veľkým predstihom Škoda Octavia, nasledujú vozidlá Volkswagen UP!, Hyundai i20 či Kia Rio. Práve 3 roky stará Škoda Octavia combi bola tým úplne najúspešnejším vozidlom. Požičaná bola celkovo 236 dní, teda skoro dve tretiny celého roka, v rámci 47 prenájmov. Zarobiť tak dokázala
5 150 EUR.

 

Pre správanie majiteľov na Slovensku je typické aj to, že v prvú polovicu roka vnímajú ako ideálny čas na pridávanie nových vozidiel na HoppyGo. Pred letnou sezónou majú dosť času pozbierať hodnotenia, ktoré sú pre vodičov základným ukazovateľom spoľahlivosti vodiča a vozidla. Spoločné pre všetky trhy je potom vysoké percento takých používateľov, ktorí si auto požičiavajú za s cieľom vyskúšať ho pred potenciálnou kúpou vozidla. Tak to vidí až 10 % registrovaných vodičov.

 

 

„Máme aj zaujímavý tip pre nových majiteľov. Z našich skúseností je zrejmé, že často na začiatku prenajímania dávajú majitelia zámerne cenu vozidla nižšie, aby zvýšili atraktivitu auta a nazbierali hodnotenia. Keď sú auto a majiteľ overení inými vodičmi, cenu upravia, aby sa vyrovnali ostatným vozidlám v ponuke. Ide o potvrdenie, že sa majitelia pozerajú na HoppyGo ako na dobrú príležitosť, ako si zarobiť peniaze v zložitom ekonomickom období,“ vysvetľuje Juraj Andrejka, manažér HoppyGo pre slovenský trh. Pridal tiež poznatok, že celkovo platforme v druhej polovici roku 2022 dvojnásobne narástol záujem používateľov a tento trend zostal aj naďalej aj na zimnú sezónu.

 

??Samotná online platforma sa v roku 2022 dočkala mnohých technických a proklientskych zlepšení. Spustený bol nový web, zefektívnili sa pozývacie kódy, tzv. referrals, ktoré si môžu používatelia ľubovoľne upravovať a ľahšie ich tak zdieľať so svojimi priateľmi a známymi. Zjednodušil sa aj proces odovzdania vozidla cez mobilnú aplikáciu. Obsahuje napr. sprievodcu celým procesom odovzdania či návod, ako najlepšie nafotiť vozidlo. Komfortnejšia je pre používateľov tiež možnosť predlžovať zápožičku cez aplikáciu, v ktorej bola v reakcii na žiadosti používateľov pridaná aj funkcia „obľúbeného vozidla“ uľahčujúca proces vyhľadávania vozidiel.

Zobraziť celú aktualitu
Tipy na darčeky k Valentínovi od Oravy s 15 % zľavou pasik
Tipy na darčeky k Valentínovi od Oravy s 15 % zľavou

Sviatok svätého Valentína má už aj na Slovensku mnohých fanúšikov. Patríte aj vy k tým, ktorí 14. februára svojej drahej polovičke nadšene vyznávajú lásku, chystajú romantickú večeru pri sviečkach a neváhajú darovať svojmu miláčikovi aj hodnotnejší darček? Ten nemusí stáť veľa, hlavne ak ho kúpite v akciovej ponuke, ktorých je začiatkom februára neúrekom. Aj slovenská značka elektrospotrebičov ORAVA pripravila pre všetkých ľúbiacich a zamilovaných atraktívnu valentínsku akciu, v ktorej na vás čaká 16 šikovných elektrospotrebičov pre atraktívny vzhľad a pohodové trávenie času vo dvojici. V e-shope www.orava.eu ich kúpite od 2. do 15. februára s 15 % zľavou.

Pre vášho Valentína

Hoci sa radi tvária, že opak je pravdou, aj muži dbajú o svoj vzhľad. Minimálne na poriadny strihač vlasov, brady a fúzov nedajú dopustiť. Ideálne, ak to všetko zvládne jediný prístroj, ktorý nezaberie veľa miesta na poličke v kúpeľni. Takým je multifunkčný strihač 5 v 1 Orava EasyOne. Má až 5 nadstavcov - univerzálny strihací nadstavec (strih od 1 do 10 mm), nadstavec na holenie tela aj tváre, na odstraňovanie chĺpkov v nose a ušiach, na strihanie vlasov. Na jedno nabitie cez dodávaný USB kábel pracuje až 60 minút nasucho aj namokro a je vodoodolný. Jednoduchším, ale veľmi vydareným riešením je aj strihač vlasov Orava VS-515.

 

 

Nože z vysokokvalitnej nehrdzavejúcej ocele pristrihnú aj nepoddajné vlasy na milimeter presne. Na výber je dĺžka strihu od 0,5 do 20 mm vďaka dvom vymeniteľným hrebeňovým násadcom. Strihač pracuje zo siete aj bezdrôtovo a má nabíjateľný akumulátor, ktorý sa dá ľahko nabiť cez USB port počítača, tableta, powerbanku či sieťového adaptéra. Na jedno nabitie vydrží strihať až 100 minút. Srdcia mužov fandia aj technike, hlavne ak súvisí s ich ďalšou láskou a spoločníkom na každom kroku - smartfónom. Powerbank s kapacitou 10 000 mAh a so zabudovanou bezdrôtovou nabíjačkou 2 v 1 Orava WCH-004 si hravo poradí s nabíjaním smartfónu aj v tej najväčšej divočine. S výkonom 5 W umožňuje naraz nabíjať až 3 hi-tech hračky – jednu bezdrôtovo a dve cez USB káble. A to váš miláčik iste ocení.
 

 

Pre vašu Valentínku

Ženy sa rady skrášľujú, preto žiadnemu pomocníkovi pre úžasne vyzerajúcu pleť či vlasy nepovedia nie. Orava Tenera je expertka na úpravu vlasov – vlasy vyžehlí, ale pri správnom uchopení, pod správnym uhlom, dokáže vyčarovať z prameňov vlasov aj sexi vlny. Je to teda pomocníčka 2 v 1. Jej keramické platne novej generácie majú hladký, kĺzavý povrch, čo uľahčuje úpravu a zabraňuje poškodeniu vlasov aj pri každodennom používaní.

Na večerné očistné rituály je ako stvorená ultrazvuková špachtlička na čistenie pleti Orava Venere-1.

Dôkladne, avšak veľmi šetrne zbaví pleť odumretých buniek a zo zanesených pórov hĺbkovo odstráni toxické látky a baktérie spôsobujúce zápaly pokožky a akné. Jemnou masážou stimuluje krvný obeh, redukuje vrásky a odstraňuje kruhy pod očami. Pri práci jemne vibruje, vďaka čomu je očista niekoľkonásobne účinnejšia ako klasické manuálne čistenie. Skvelým pomocníkom pre zdravie a krásu je aj tvárová sauna s kozmetickým zrkadlom a LED svetlom Orava FI-300.

 

 

Vytvára jemnú vodnú paru s teplotou 40 0C, ktorá priaznivo vplýva na pleť na tvári aj v dekolte – pokožku hĺbkovo vymasíruje a hydratuje, otvorí póry pre efektívnejšie čistenie a pripraví pleť na prijímanie živín z kozmetických krémov, masiek a kúr. Inhalácia pary má okrem priaznivých účinkov na pleť aj benefity pre zdravie - zmierňuje pocit stresu a únavy, odbúrava napätie mimických svalov a pri nádche a prechladnutí uvoľňuje nosové a čelové dutiny. Kozmetické zrkadlo na vyklápacom kryte sauny ocenia ženy aj pri každodennom líčení.
 

 

Darčeky, ktoré si užijete aj spolu

Valentínske ráno odštartujte spoločne skvelým espressom či kapučínom. Ako v pravej talianskej kaviarni si ho pohodlne pripravíte na pákovom espresso kávovare Orava ES-300. Má tlak 15 barov, ľahko vyberateľnú 1,6-litrovú nádobu na vodu pre čerstvosť tekutiny a páku na vloženie zomletej odrody kvalitnej kávy ako profesionálne kávovary.

 

 

Na esprese vyčaruje zlatistú krémovú penu, ktorá mu dodáva bohatú chuť a podmanivú arómu. Vďaka napeňovacej dýze si poradí aj s prípravou gurmánskeho kapučína. Šálky na kávu vám, samozrejme, predhreje.

Láska síce hreje pri srdci, ale keď mrzne a vy ste radiátor naschvál nevypiekli na maximum, treba sa ohriať. Ideálne navzájom. Vo vášnivom objatí to ide samo, keď sa však len tak budete mať chuť uhniezdiť v teplúčku, siahnite po vyhrievacej deke s reguláciou teploty Orava EB-160 A. S ňou vám bude teplo aj vtedy, keď vaša láska nebude práve doma.

 

Ďalších šikovných pomocníkov od Oravy, ktorí vám spríjemnia Valentína a potešia aj ako valentínsky darček, nájdete na www.orava.eu

Zdroj fotografií: Orava, pexels.com

Zobraziť celú aktualitu
Allianz jediným poisťovateľom v top 25 značiek svetapasik
Allianz jediným poisťovateľom v top 25 značiek sveta

 

Allianz medziročne poskočil až o 6 miest a obsadil 24. priečku v prestížnom rebríčku najsilnejších značiek Brand Finance Global 500. V svetovej top 25 sa Allianz umiestnil ako jediný poisťovateľ. 

 

Brand Finance ohodnotil Allianz na 47 miliárd eur, čo je nárast o 20 percent oproti minulému roku.

 

Tento nárast možno pripísať silným vyhliadkam podnikania spoločnosti, systematickému spravovaniu značky v rámci sveta a využívaniu globálnych aktív ako je najnovšia globálna kampaň o investovaní s Christophom Waltzom či naše dlhodobé Olympijské a paralympijské partnerstvo, ale aj ďalšie jedinečné partnerstvá a iniciatívy.

 

„Som šťastný, že naša skvelá značka získava čoraz väčšie uznanie verejnosti. Naša jedinečná pozícia, naša kreativita a rastúca dôslednosť v realizácii v rámci všetkých Allianz krajín po celom svete, spolu s našou silnou komunitou značiek prinášajú ovocie,“konštatuje šéf globálnej značky a marketingu Allianz Christian Deuringer.

 

Kompletný rebríček Brand Finance Global 500 nájdete tu:

Zobraziť celú aktualitu
Zákazníci môžu rozhodnúť, na ktoré dobročinné projekty Tesco venuje takmer 170-tisíc eurpasik
Zákazníci môžu rozhodnúť, na ktoré dobročinné projekty Tesco venuje takmer 170-tisíc eur

V Tescu sa rozbieha najdôležitejšia fáza 12. edície grantového programu – Vy rozhodujete, my pomáhame. Zákazníci môžu opäť hlasovať až do 12. februára 2023 vo všetkých obchodoch a rozhodnúť, ktorý projekt bude pre ich komunitu najviac prospešný a získa najvyššiu finančnú podporu. Tesco rozdá medzi 231 projektov sumu takmer 170-tisíc eur. 

Počas minuloročného októbra a novembra sa prihlásilo 473 lokálnych projektov z neziskových organizácií, občianskych združení, škôl a škôlok, miest i obcí. Z prihlásených nápadov vybrala porota 231 projektov. Každý z nich získa finančný príspevok, o výške ich podpory však rozhodnú zákazníci Tesca v známom hlasovaní pomocou žetónov.

 

„Zákazníci Tesca sú dôležitou súčasťou našej podpory komunít na Slovensku. Každoročne rozhodujú o výške finančného grantu pre projekty z ich okolia v rámci programu Vy rozhodujete, my pomáhame. V každom obchode môžu zákazníci zahlasovať za jeden z troch projektov, ktoré vytvorili ľudia žijúci či pracujúci v ich susedstve. Hlasovanie je skutočne jednoduché – stačí vhodiť žetón do hlasovacieho zariadenia. Iba vlani zákazníci lokálnym projektom takto odovzdali vyše 3 miliónov hlasov.  Je skvelé sledovať veľký záujem o podporu spoločensky zodpovedných projektov. Teší  nás, že ľuďom skutočne záleží na zlepšení ich okolia,“  hovorí Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku. Za jedenásť edícií programu zákazníci už odovzdali projektom viac ako 33 miliónov hlasov!

 

 

Hlasovanie prebieha vo všetkých 157 predajniach Tesca na Slovensku od 16. januára do 12. februára 2023. Hlasovací žetón, ktorý dostane zákazník pri platení za nákup v pokladničnej zóne, môže vhodiť do hlasovacieho zariadenia k jednému z troch projektov, ktorý si vyberie. Projekt s najviac žetónmi získa finančnú podporu vo výške 1 300 eur, na druhom mieste dostane 600 eur a na treťom 300 eur. Celkovo Tesco finančne podporí 231 najlepších lokálnych projektov sumou 169 400 eur.

 

„Autori pri navrhovaní projektov často reagujú aj na dianie a výzvy v spoločnosti. V aktuálnej edícii grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa o finančnú podporu uchádza napríklad platforma s vysoko aktuálnou témou – pomoc seniorom s rozoznávaním nebezpečných hoaxov a podvodov. Do grantu sa niektoré organizácie prihlasujú už pravidelne, takmer do každej edície. Doteraz sme tak pomohli zrealizovať viac ako 2 000 projektov na zlepšenie života v komunitách po celom Slovensku dokopy za takmer 1,7 milióna eur,“ dodáva Michaela Lehotská.   

 

Podľa nej ľudia najviac reagujú a svoje hlasy dávajú projektom z oblasti zdravia, športu, kultúry a vzdelávania. Z prihlásených nápadov vyberie v každej edícii nezávislá odborná porota zložená zo zástupcov Tesca a neziskových organizácií vrátane Nadácie Pontis 231 najlepších projektov. Príležitosť dostanú projekty, vďaka ktorým vzniknú nové komunitné priestory, záhrady, parky, herne, divadlá či športoviská, budú obnovené pamiatky, prípadne budú zorganizované rôzne športové či kultúrne podujatia, kurzy, vzdelávacie aktivity a mnohé ďalšie.

 

Víťazné projekty zdoterajších edícií nájdete na webstránke grantového programu.

 

Spolu s množstvom iných projektov sa za 11 edícií programu  Vy rozhodujete, my pomáhame podarilo:

  • zrealizovať viac ako 100 kultúrnych podujatí
  • zrekonštruovať takmer 60 ihrísk
  • zorganizovať približne 200 vzdelávacích aktivít
  • skrášliť viac ako 150 verejných záhrad a parkov
  • uskutočniť vyše 10 detských táborov
  • podporiť viac ako 20 aktivít na pomoc útulkom pre zvieratá

Zdroj: Tesco, SR

Zobraziť celú aktualitu
Infraohrev aj masáž – dve silné zbrane proti bolestipasik
Infraohrev aj masáž – dve silné zbrane proti bolesti

Trápi vás bolesť chrbta, stuhnutá šija, bolia vás kĺby alebo ste si pri športe natiahli sval? Doprajte si domácu masáž s pomocou masážneho prístroja Orava MP-800. Vďaka zabudovaným infračerveným lampám a magnetom poskytuje uvoľňujúcu relaxačnú masáž chrbta, šije, rúk, nôh, pokožky hlavy, bedier aj kĺbov trpiacich reumou. 

 

Jeho stimulačné výčnelky pôsobia teplom a tlakom na pokožku ako tie najjemnejšie prsty masérky. Pracuje v troch režimoch – infraohrev, masáž bez infraohrevu a masáž s infraohrevom. Infračervené svetlo prehreje partie trpiace bolesťou, masáž tlakom, ktorého intenzitu si môžete zvýšiť alebo znížiť, prekrví pokožku a napomáha lepšiemu fungovaniu krvného obehu. Magnetické pole, ktoré pri masáži vzniká medzi 3 magnetmi, stimuluje krvný obeh, čím zvyšuje účinok masáže. Polohovateľná rukoväť prístroja umožňuje nastaviť až 90-stupňovýuhol hlavice tak, aby ste si mohli aj sami účinne vymasírovať stuhnutú šiju či seknutý chrbát. V príslušenstve nájdete až 6 nadstavcov. Orava MP-800 môže byť váš len za 25 eur.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú aktualitu
Mastercard Economic Institute (MEI):  Výhľad ekonomiky na rok 2023pasik
Mastercard Economic Institute (MEI): Výhľad ekonomiky na rok 2023

Inštitút ekonomických štúdií spoločnosti Mastercard zverejnil svoju prognózu na nadchádzajúci rok, v ktorej naznačuje, ako globálna ekonomika ovplyvní rast a správanie spotrebiteľov. 

Ekonomický výhľad na rok 2023 vychádza z množstva verejných aj vlastných súborov dát a modelov využívaných na odhad ekonomickej aktivity. Správa sa venuje štyrom témam, ktoré budú naďalej formovať globálne ekonomické prostredie:

 

  1. vysoké úrokové sadzby a vysoké náklady na bývanie,
  2. prechod na lacnejšie alternatívy a využívanie zľavových akcií na strane spotrebiteľov,
  3. ceny a preferencie,
  4. postavenie obchodov s viacerými predajnými kanálmi v čase ekonomických otrasov.

Vysoké úrokové sadzby zmenia uvažovanie spotrebiteľov

 

Po niekoľkoročnom vzostupe trhu s bývaním sa očakáva, že výška úrokových sadzieb bude znižovať rozpočty životných nákladov a tým dôjde v útratách domácností k veľkému posunu. V hlavných vyspelých krajinách sa očakáva zníženie výdavkov, ktoré súvisia s bývaním, počas budúceho roka asi o 4,5 %, na predpandemickú úroveň. Napríklad v Spojenom kráľovstve došlo tento rok k poklesu týchto výdavkov o 1,4 percentuálneho bodu oproti roku 2019.

 

 

Využívanie zľavových akcií

Nevyhnutné výdavky by vo všeobecnosti mali zostať odolné voči inflácii, avšak spotrebitelia si budú vyberať značky, ktoré sú pre ich peňaženku priaznivé – hľadať najlepšiu cenu. Pri nákupe potravín tento rok spotrebitelia celosvetovo navštívili predajne o 31 % častejšie ako v roku 2019 (čiastočne aby obmedzili vyhadzovanie jedla), ale ich priemerná útrata za jeden nákup sa znížila asi o 9 %. Celkovo konzumenti minuli pri každom nákupe o 22 % menej ako v roku 2019. V Nemecku sa zvýšil počet návštev predajní o 23,1 % oproti roku 2019, ale zákazníci minuli o 14,5 % menej.

 

Ceny a preferencie

Zvyšujúce sa náklady na potraviny a energie uberajú čoraz väčšiu časť spotrebiteľského rozpočtu, to pocítia nepriaznivo najmä nízkopríjmové domácnosti. Medzi rokmi 2019 a 2022 rástli zvyšné výdavky1 vysokopríjmových domácností takmer dvojnásobným tempom (napríklad vo Francúzsku o 43 %) v porovnaní s domácnosťami s nižšími príjmami. Tento rozdiel sa však s normalizáciou inflácie zníži. Inštitút ekonomických štúdií v nasledujúcom roku očakáva oslabenie inflačných tlakov – priemerná miera inflácie v rozvinutých ekonomikách by mala poklesnúť z medziročných 7,1 % v 4. štvrťroku 2022 na medziročné 3,1 % v 4. štvrťroku 2023.2

 

Zvyšné výdavky tak, ako ich definuje Inštitút ekonomických štúdií Mastercard, zahŕňajú kategórie spotreby tovaru a služieb, ktoré nie sú považované za základné. Ide napríklad o výdavky na oblečenie, šperky, nábytok, športové, kultúrne a podobné akcie alebo elektroniku. Nevyhnutné výdavky zahŕňajú základné kategórie spotreby ako potraviny alebo pohonné hmoty.

 

Obchody s viacerými predajnými kanálmi majú šancu na úspech

Väčšiu šancu zvládnuť hospodárske otrasy majú firmy predávajúce rôznymi kanálmi, pretože sa stretávajú priamo so zákazníkmi tam, kde chcú nakupovať. Z našej analýzy vyplýva, že 

obchody predávajúce na viacerých platformách zaznamenali zvýšenie tržieb v maloobchodnom sektore o 6 percentuálnych bodov počas roka 20223. V čase vrcholiacich lockdownov sa malé a stredne veľké reštaurácie vďaka tomu vyhli ďalšiemu poklesu tržieb,
a to až o 31 % 4. Podobne aj malé predajne odevov – predávajúci na viacerých kanáloch zaznamenali vyššiu mieru rastu ako predajne, ktoré sa sústredia buď iba na internetový predaj, alebo majú len kamenné pobočky, keďže rástli o 10 %, respektíve o 26 % rýchlejšie 
 
Celú správu Shifting Wallets: New consumer spending habits (Posuny v nákupnom správaní spotrebiteľov) si môžete otvoriť  tu.
 
Ďalšie správy Inštitútu ekonomických štúdií Mastercard nájdete  tu
Zobraziť celú aktualitu
NETRADIČNÉ VIANOČNÉ DARČEKY NÁJDETE NA SWAPE V AVIONE pasik
NETRADIČNÉ VIANOČNÉ DARČEKY NÁJDETE NA SWAPE V AVIONE

Pre veľký záujem organizuje nákupné centrum Avion v Bratislave tento rok ďalší SWAP detských vecí, knižiek a hračiek. Zákazníci sa môžu do swapu zapojiť už túto sobotu 10. decembra 2022 od 10.00 hod. do 18.00 hod. Avion v predvianočnom období ponúka okrem swapu aj množstvo ďalších súťaží a aktivít pre celú rodinu. 

 

„Veľmi nás teší záujem našich zákazníkov o originálne podujatia v Avione. Najmä jesenný swap detských vecí prekonal naše očakávania v návštevnosti. Tentoraz budeme akciu organizovať na väčšej ploche a posilníme aj sprievodný program. Swap je pred Vianocami skvelým miestom, kde môžu zákazníci pre detičky nájsť originálne darčeky. Zároveň môžu iným ľuďom posunúť oblečenie, knižky a hračky, ktoré už splnili svoju úlohu a môžu potešiť niekoho iného,“ hovorí Petra Vojtasová, marketingová manažérka nákupného centra Avion v Bratislave

 

Swap bude prebiehať opäť v Komunitnom centre v Avione na 1. poschodí nad predajňou Office Shoes. Pre deti je prichystaný detský kútik, pre dospelých bude k dispozícii workshop Lucie a Tomáša z instagramového profilu peknebyvat s limitovaným počtom účastníkov. Viac informácií o detailoch swapu nájdete na webstránke Avionu. Podmienkou je, aby boli prinesené veci čisté a zachovalé, určené pre deti vo veku od 0 do 10 rokov.  Množstvo vecí, ktoré môžete priniesť na swap, je limitované – môžete priniesť maximálne 20 kusov oblečenia, hračiek, kníh alebo doplnkov.

 

„Okrem swapu sme tento rok v Avione pred Vianocami pripravili pre deti a rodičov množstvo zaujímavých akcií a súťaží. Aj samotná vianočná výzdoba s tematikou Vianočného expresu je vytvorená tak, aby vytvorila pre deti nezabudnuteľnú atmosféru s magickým vláčikom, ktorý si môžu aj vyskúšať,“ doplnila Petra Vojtasová.

Deti sa v Avione môžu zapojiť aj do originálnych Vianočných dielní v Komunitnom centre počas každej adventnej nedele do 18. decembra 2022 v čase od 11.00 do 17.00 hod. Vstup je zadarmo a detičky vyrábajú vianočného anjela či ozdoby na stromček so zvieracími motívmi.

 

Počas predvianočných dní môže byť aj nákup v Avione odmenený skvelými darčekmi! Za pokladničný doklad s nákupom nad 30 € si môžu zákazníci v špeciálnom Vianočnom stánku vyžrebovať hraciu kartičku so skvelými výhrami ako LEGO®, hracie konzoly, kolobežky či IKEA kuchynky a ďalších 10 000 skvelých darčekov pre všetky deti. 

 

#avionbratislava #swapdetskychveci #swap #zmenmetospolu #avionvianoce

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio