Allianz jediným poisťovateľom v top 25 značiek sveta
|
|
|
|

Allianz medziročne poskočil až o 6 miest a obsadil 24. priečku v prestížnom rebríčku najsilnejších značiek Brand Finance Global 500. V svetovej top 25 sa Allianz umiestnil ako jediný poisťovateľ.
Brand Finance ohodnotil Allianz na 47 miliárd eur, čo je nárast o 20 percent oproti minulému roku.
Tento nárast možno pripísať silným vyhliadkam podnikania spoločnosti, systematickému spravovaniu značky v rámci sveta a využívaniu globálnych aktív ako je najnovšia globálna kampaň o investovaní s Christophom Waltzom či naše dlhodobé Olympijské a paralympijské partnerstvo, ale aj ďalšie jedinečné partnerstvá a iniciatívy.
„Som šťastný, že naša skvelá značka získava čoraz väčšie uznanie verejnosti. Naša jedinečná pozícia, naša kreativita a rastúca dôslednosť v realizácii v rámci všetkých Allianz krajín po celom svete, spolu s našou silnou komunitou značiek prinášajú ovocie,“konštatuje šéf globálnej značky a marketingu Allianz Christian Deuringer.
Kompletný rebríček Brand Finance Global 500 nájdete tu:
|
|
Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.
|
|
|
|
Dnes je 26. 03. 2023, meniny má Emanuel.
|
Náhodný článok |
Žijeme v období zvýšeného stresu. Správna životospráva nám ho môže pomôcť zmierniť.
Energetická, ekonomická, či klimatická krízasú témy, ktoré momentálne rezonujú v celej spoločnosti. Neistota budúcnosti a spoločenské krízy na každom kroku zvyšujú mieru nášho každodenného stresu. Odborníci radia, ako sa popasovať so zvýšenou mierou stresu a ventilovať tlak z nárokov dnešného moderného sveta. Pomôcť nám môže správna životospráva a pitný režim.
|
|
|
Zobraziť všetky novinky NOVINKY |

Allianz chráni pred podpoistením úpravou poistnej sumy aj podľa vývoja trhu realít
Vysoká inflácia, rast cien stavebných materiálov spôsobený výrazným nárastom cien základných komodít na svetových trhoch, rast cien nehnuteľností, ale aj klimatické zmeny a s nimi spojené živelné škody. To je aktuálna situácia na trhu, ktorá spôsobuje, že poistky mnohých majiteľov domov či bytov často nepokrývajú reálnu hodnotu poistenej nehnuteľnosti.
Úprava podľa vývoja cien na trhu
Allianz – Slovenská poisťovňa reaguje na túto situáciu a pristúpila k zmenám v indexácii majetkových poistných zmlúv. Indexáciu, ktorá je určitou formou ochrany pred infláciou, uplatňovala Allianz aj doteraz. Pri poistení budov zohľadňovala vývoj cien stavebných materiálov a prác, pri poistení domácností zas vychádzala z indexu cien tovarov a služieb. „Po novom pri určovaní výšky poistnej sumy pri poistení bytov berieme do úvahy aj vývoj cien na realitnom trhu,“ vysvetľuje viceprezident rezortu produktov Allianz Jozef Paška. V praxi to znamená, že odborníci Allianz sledujú, ako sa menia ceny nehnuteľností, ceny služieb remeselníkov (maliari, stolári, elektrikári), ale aj ceny zariadení v domácnosti (nábytok, elektronika). Aktuálne zistené ceny potom porovnávajú s cenami v predošlom roku. Ak došlo k výraznému nárastu cien, zohľadnia to v indexácii a výšku poistnej sumy primerane tomu upravia. „Chceme, aby majetok našich klientov bol chránený pred podpoistením a aby poistné sumy boli nastavené optimálne v každom čase. Vďaka indexácií je tak majetok automaticky krytý na aktuálne ceny, čo klienti ocenia najmä pri vzniku poistnej udalosti,“ dodáva J. Paška.
Hodnota nehnuteľnosti vs poistná suma
Podpoistenie je totiž podľa najväčšej poisťovne na trhu najčastejšou chybou pri poistení majetku, a to najmä pri starších poistných zmluvách, ktoré si klient neaktualizoval aj niekoľko rokov. Pri vzniku škody tak poisťovňa môže vyplatiť len pomernú časť vzniknutej škody a poistné plnenie zníži o percentuálny pomer medzi sumou, na ktorú je majetok poistený a sumou, na ktorú by mal byť v súčasnosti poistený. Napríklad nehnuteľnosť, ktorú si majiteľ pri kúpe poistil na 100-tisíc eur by po piatich rokoch na trhu stúpla na 110-tisíc eur. Ak by vznikla poistná udalosť a majiteľ by prišiel o byt, poisťovňa by mu mohla vyplatiť len 100-tisíc eur. Bez indexácie by tak prišiel o 10-tisíc eur.
Aktualizácia starých zmlúv
Náklady na škody na privátnom majetku medziročne stúpajú a stúpa aj výška priemernej škody. Za minulý rok Allianz prijala takmer 33-tisíc hlásení o škodách na domoch, bytoch a domácnostiach v celkovej hodnote 14,7 milióna eur. Riešila aj niekoľko fatálnych škôd, pri ktorých oheň pohltil celú nehnuteľnosť. V jednom prípade zhorel dom v hodnote 440-tisíc, v ďalšom škoda na dome presiahla 161-tisíc eur. „Pri vzniku poistnej udalosti posudzujeme každý prípad výpočtu poistného plnenia individuálne. V prípade plnenia rozpočtom vychádzame z aktuálnych cien stavebných materiálov a prác, ktoré pravidelne aktualizujeme. V prípade plnenia na základe predložených faktúr ceny porovnávame so špecializovanými stavebnými softvérmi na oceňovanie a tiež s trhom,“ upresňuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Dárius Nógli. Pri škodách a najmä tých vysokých, ako je zničenie celého domu či bytu po požiari, výbuchu, či silnom prírodnom živle, je obzvlášť dôležité, aby poistná suma na zmluve zodpovedala reálnej hodnote majetku. Aj preto Allianz v roku 2020 pristúpila k prehodnocovaniu a aktualizovaniu všetkých privátnych majetkových poistných zmlúv uzatvorených pred rokom 2018. Klientom ponúka možnosť poistiť si všetok hnuteľný a nehnuteľný majetok a zodpovednosť v rámci moderného, jednoduchého a zrozumiteľného produktu Môj Domov.
Zobraziť celú novinku
|

Pokojné hrdlo a pevnejšia imunita s bylinkovým čajom TEEKANNE Šalvia
Striebristé listy šalvie sú pre boľavé hrdlo a hltan hotový poklad. Čaj z tejto preslávenej liečivej rastliny je totiž odnepamäti výborným pomocníkom pri virózach, a tiež pri nadmernom potení alebo črevných problémoch. Vybavte svoju domácu bylinkovú lekárničku čajom TEEKANNE Šalvia a nenechajte sa zdravotnými neduhmi zaskočiť.
Jedno staré príslovie znie: Ako môže zostarnúť človek, ktorý má na záhrade šalviu? Hoci je samotné príslovie predsa len trochu nadsadené, trefne vystihuje, ako veľmi je šalvia pre svoje blahodarné účinky preslávená. Rastlinka totiž obsahuje silné antioxidanty podporujúce imunitu a ďalšie látky, ktoré jej poskytujú upokojujúce protizápalové a antibakteriálne účinky.
Čaj TEEKANNE Šalvia z radu World of Herbs obsahuje listy a vňať, ktoré zo seba po zaliatí horúcou vodou uvoľnia to najlepšie, čo táto húževnatá rastlinka ponúka. Pravidelným popíjaním tak môžete podporiť svoj oslabený organizmus a rýchlejšie sa zbaviť nepríjemnej bolesti a podráždenia v oblasti hrdla a úst.
TEEKANNE ŠalviaWorld of Herbs môžete kúpiť za cenu 2,07 EUR

Zobraziť celú novinku
|

VALENTÍN V ROKU 2023: SVIATOK LÁSKY OSLÁVI 77 % ĽUDÍ, HITOM BUDE VEČERA ALEBO SLADKOSŤ
Valentína bude tento rok oslavovať viac ľudí než minulý rok. Najčastejšie zaľúbenci zostanú doma, alebo si doprajú večeru v reštaurácii či mini výlet. Top darčekom zostáva sladkosť. Zmení sa však rozpočet - ľudia plánujú na darčeky minúť viac než minulý rok. Oslavovať bude aj viac single ľudí. Vyplýva to z februárového online prieskumu nákupného centra Avion v Bratislave.
Podľa prieskumu sa počet ľudí, ktorí 14. februára oslávia sviatok lásky medziročne zvyšuje - Valentína tento rok oslávi až 77 % opýtaných (v roku 2022 to bolo 72 %).
Ako oslávime Valentína?
Pohodlie domova s prípravou večere podľa vlastného receptu alebo objednaním dobroty z reštaurácie si užije každý druhý pár, takmer štvrtina opýtaných plánuje vyjsť von a dopriať si slávnostnú večeru v reštauráciách (23 %). Tretí najobľúbenejší spôsob vyjadrenia lásky bude prechádzka alebo krátky výlet (14,5 %).
Novinkou je, že Valentín nenecháva ľahostajnými ani single ľudí - približne desatina sviatok lásky oslávi so svojimi deťmi (10,3 %) či s priateľmi (8,3 %), ale aj kolegami.

Darčeky budú sladké
Sladkosť, darček alebo večera. Tak si navzájom na Valentína vyzná lásku väčšina zamilovaných párov na Slovensku. Vyše tretina plánuje svojej láske kúpiť ako pozornosť sladkosť, viac ako 17 % vyberie trvanlivý darček ako šperk či plyšáka. Vyše desatina investuje do dobrej večere (11,6 %).
,,Valentínske ponuky pre návštevníkov Avionu tento rok pripravili kaviarne, gastro prevádzky aj obchody so sladkosťami, módou či kozmetikou. Ponúkajú rôzne zľavy či akcie 1+1 zadarmo už niekoľko dní vopred, aby mali zákazníci čas si vybrať to najvhodnejšie prekvapenie. Na Valentína navštevujú Avion často aj mladí zaľúbenci, ktorí si spoločne vyberajú malé darčeky, doprajú si návštevu kaviarne či gastroprevádzky,“ hovorí Petra Vojtasová, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.
Na valentínsku oslavu si ľudia tento rok pripravujú viac peňazí v peňaženke než vlani. Viac opýtaných plánuje minúť do 20 eur (35,3 %) než vlani (29 %). Rovnako sa zvýšil podiel ľudí, ktorí si doprajú oslavu v sume nad 50 eur, na vyše desatinu (vlani 6 %).
Tretina ľudí má rozpočet do 10 eur (vlani 42 %) a takmer štvrtina plánuje na svoju lásku minúť do 50 eur.
Zobraziť celú novinku
|

Allianz venuje 6 miliónov eur na pomoc a obnovu po zemetrasení
-
6 miliónov eur od skupiny Allianz pôjde na pomoc obnovu zemetrasením zničených oblastí v Turecku a Sýrii
-
Pol milióna eur už bolo použitých na okamžitú humanitárnu pomoc cez miestny fond
-
Jeden milión z tejto sumy budú tvoriť dary zamestnancov a agentov Allianz
Skupina Allianz poskytne 6 miliónov eur na pomoc a obnovu po zemetraseniach v Turecku a Sýrii, vrátane jedného milióna eur príspevkov svojich zamestnancov a agentov. „Záväzok Allianzu poskytnúť pomoc vo výške šiestich miliónov eur je prejavom solidarity s našimi kolegami a zákazníkmi, ako aj ich blízkymi, ktorí boli postihnutí zemetrasením v regióne. Tieto zdroje sú zároveň vyjadrením našej neochvejnej dôvery v schopnosť spoločností a jednotlivcov obnoviť sa a prosperovať aj po následkoch prírodnej katastrofy. Kolegovia z Allianzu v rámci celého sveta sú pripravení podporiť toto úsilie,“ uviedol šéf skupiny Allianz Oliver Bäte.

Jeden milión eur bol v spolupráci s Allianz Turecko použitý na okamžitú pomoc ľuďom priamo postihnutých krízou. Z toho sa pol milióna eur použilo v rámci prvej vlny pomoci na pátranie a záchranu, poskytnutie bývania, premiestňovanie a zabezpečenie ďalších potrebných zásob. V rámci skupiny Allianz bola spustená interná darcovská kampaň a spoločnosť sa zaviazala dorovnať dary zamestnancov až do výšky jedného milióna eur.
Samotné Allianz Turecko má viac ako 2000 zamestnancov. Program pomoci zamestnancom skupiny Allianz, ktorý aktívne podporuje zamestnancov v prípade vzniku katastrofy, je dostupný na celom svete 24 hodín denne. Allianz má už celé storočie silné historické väzby s Tureckom a jeho komunitami a robí všetko pre to, aby zaistila bezpečnosť a podporu jej zákazníkov a kolegov, ktorí sú priamo na mieste. „Sme v úzkom kontakte s celým našim ekosystémom, vrátane našich kolegov, s verejnými orgánmi, mimovládnymi organizáciami, samosprávami a lekárskymi združeniami. Spoločne prekonáme toto ťažké obdobie a staneme sa ešte silnejšími,“ dodal šéf Allianz Turecko Tolga Gurkan.
Zobraziť celú novinku
|

Prostriedky na bielenie zubov, vďaka ktorým sa nemusíte pri konzumácii obľúbených jedál obmedzovať
V prípade, že chcete mať dobre upravené a biele zuby, musíte pre to niečo urobiť. Spôsobov je niekoľko. Pravidelné prehliadky u zubára a hygiena ústnej dutiny je základ. Mnohí si však chcú svoje zuby vyčistiť a vybieliť bez čakania a vysokých cien u odborníka, na čo skúšajú rôzne metódy.
Aké účinné sú však tieto riešenia na bielenie zubov pre domáce použitie? A ktoré prostriedky domáceho bielenia zubov sú najlepšie?
Lahodnú kávu popíjajte s vodou
Ak milujete a každý deň si s radosťou doprajete šálku čerstvej kávy, potom svoj žiarivo biely úsmev na tvári poistite vždy pohárom čistej vody. Asi nikto z nás nemá pri popíjaní tohto lahodného nápoja v kaviarni alebo v práci so sebou zubnú kefku, ktorú je možné „tanínové“ zafarbenie odstrániť. Voda je jednoduchá záchrana, pretože zuby prepláchne a zbaví nielen tmavých škvŕn, ale aj cukrov a tukov, spôsobujúcich v ústnej dutine ideálne podmienky na tvorbu kazov.
Kurkuma vám dopomôže k zdravej ústnej flóre
Kurkuma má dekongestačný účinok a prispieva k zdravej ústnej flóre. Pôsobí antibakteriálne a má baktericídny účinok.
Kurkuma, ktorá pochádza z Indie, je známa liečivá rastlina. Korenie je žltkasté a dáva jedlám ich výraznú farbu. O to viac prekvapuje, že kurkuma sa dá použiť na prirodzené bielenie zubov. Je to ale údajne tak. Takže okrem dochutenia obľúbených pokrmov ju môžete použiť aj na bielenie.
Pomôžte si k žiarivo bielemu úsmevu s kokosovým olejom
Kokosový olej funguje nielen spolu s kurkumou, ale aj samostatne. Stačí si každý deň asi 15 minút vyplachovať ústa lyžicou belavého krému, kokosový olej si môžete naniesť aj na zubnú kefku a dôkladne si ním vyčistiť zuby. Tento prírodný liek nemá žiadne negatívne zdravotné vedľajšie účinky na ďasná a zubnú sklovinu.
Bielenie, ktoré vám zachutí
Ak si rozdrvenými jahodami potriete zuby, môžete si zuby opticky trochu vybieliť, no nie každému môže vyhovovať možné poškodenie skloviny, pretože aj o niečo slabšia jahodová kyselina napáda zubnú sklovinu tým, že jej povrch robí pórovitý. Aby toho nebolo málo, jahody môžu vďaka vysokému obsahu fruktózy dokonca podporovať vznik zubného kazu.
Vyskúšajte na bielenie zubov pásiky
Ako vidíte, existuje niekoľko spôsobov, ako si vybieliť zuby pomocou určitých domácich prostriedkov z kuchyne. V prípade výrazne sfarbených zubov však výsledok často zaostáva za očakávaniami. V týchto prípadoch je dokonalou alternatívou k lacným domácim prostriedkom jednoduché domáce bielenie zubov s bieliacimi pásikmi.
Ľahko sa aplikujú a ešte lepšie fungujú a v priebehu 30 minút zosvetlia zubnú sklovinu bez toho, aby ste museli byť v niečom obmedzovaní.

Zdroj obrázka: Ground Picture/Shutterstock.com
Zobraziť celú novinku
|

Za škody vyplatila Allianz minulý rok o 30 percent viac
Účet za všetky poistné udalosti v roku 2022 v Allianz – Slovenskej poisťovni presiahol 275 miliónov, čo je 30-percentný medziročný nárast. Počet škôd stúpol o 7 percent na takmer 203-tisíc. Náklady za škody boli vyššie vo všetkých segmentoch.
V škodách vedú vozidlá
Najvyšší účet bol už tradične za vozidlá, kde Allianz riešila takmer 89-tisíc škôd z havarijného a povinného zmluvného poistenia, za ktoré klientom vyplatila viac ako 152 miliónov eur, čo je medziročný nárast o 14 %. Najväčší nárast zaznamenala Allianz pri škodách v priemysle a u podnikateľov, kde účet stúpol až o 103 % na viac ako 75 miliónov eur. „Spôsobili to najmä dve vážne poistné udalosti v energetickom podniku za viac ako 39 miliónov eur,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Dárius Nógli.
Fatálne požiare
Hoci minulý rok Slovensko nezažilo výraznejšie prírodné živly, účet za škody na privátnom majetku bol medziročne tiež o niečo vyšší. Allianz prijala takmer 33-tisíc hlásení o škodách na domoch, bytoch a domácnostiach v celkovej hodnote 14,7 milióna eur. „Minulý rok sme riešili niekoľko fatálnych požiarov, keď majitelia za krátky čas prišli o celú nehnuteľnosť. V jednom prípade pri nočnom požiari luxusného zrubu zhorela celá stavba aj so zariadením. Účet sa vyšplhal na 440-tisíc eur. V inom prípade bol príčinou požiaru skrat vysávača. Zhorela terasa spolu s jedálňou aj celým zariadením, poškodená bola fasáda aj elektroinštalácia. Za škodu sme vyplatili 161-tisíc eur,“ konštatuje D. Nógli. V takýchto prípadoch sa potvrdzuje, aké dôležité je nastavenie správnej výšky poistnej sumy, aby pokrývala reálnu hodnotu majetku. „Ak vznikne totálna škoda na dome či byte, dohodnutá poistná suma by mala poškodenému stačiť na zabezpečenie nehnuteľnosti rovnakej kvality a parametrov,“ uvádza hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.
Smrť za 200 tisíc
V životnom poistení stúpol minulý rok počet škôd o 20 percent. Za úrazy, choroby, úmrtia či PN-ky Allianz vyplatila skoro 32 miliónov eur. „Najvyššou škodou bolo úmrtie klienta na onkologické ochorenie, kde sme pozostalým vyplatili 200-tisíc eur. Iný klient pri čelnej zrážke s vozidlom podľahol svojim zraneniam. Tu sme pozostalým vyplatili takmer 142-tisíc eur,“ uzatvára D. Nógli. V cestovnom poistení po dvoch rokoch pandémie stúpol počet škôd aj účet za ne viac ako 2-násobne. Za takmer 3 500 poistných udalostí vyplatila Allianz takmer 1,7 milióna eur.
Zobraziť celú novinku
|

S hudbou na každom kroku
Obľúbenej hudby v dobrej kvalite a poriadne nahlas sa nemusíte vzdať ani vtedy, keď odchádzate z domu. Vezmite si na chatu, na výlet do prírody alebo na zimnú opekačku outdoorový reproduktor Orava Crater-11.
Po jednoduchom spárovaní so smartfónom vďaka Bluetooth
zaznejú vaše top songy v čistých a dynamických tónoch, s vyladenými basmi a v strhujúcej dynamike, s výkonom 30 W. Na jedno nabitie vás zabaví až 8-hodinovou hudobnou šou. Nechýba mu ani prehrávanie z USB kľúča, FM rádio a pripojenie cez AUX.
Použiť ho môžete samostatne, po spárovaní dvoch Crater reproduktorov vás však vďaka funkcii True Wireless Stereo (TWS) milo prekvapí špičkový stereo zvuk. Crater-11 slúži aj ako powerbank, preto si ním expresne nabijete aj telefón či tablet. S krytím IPX7 je odolný aj voči vode, takže sa nezľakne ani dažďa a v lete si s ním užijete hudobnú šou s priateľmi aj pri bazéne. OMC: 89,90 €.
www.orava.eu
Zobraziť celú novinku
|

Starostlivosť o pleť: Postup
Zdravá a svieža pleť je snom mnohých žien. V mladosti takúto pleť máme všetci. Pribúdajúci vek, vplyv okolitého prostredia a aj naša životospráva sa pod vzhľad pokožky nepriaznivo podpisujú. Správnou starostlivosťou o pleť sa ale zo zdravej pleti môžete tešiť dlhý čas. Ako správne postupovať?
Správny výber kozmetiky
V závislosti od typu pleti a aj vášho veku si vyberajte správnu kozmetiku. Odpoveď na otázku „ako sa zbaviť akné?“ je iná ak máte 20 rokov a iná ak vám je 40. Kým v období puberty je za vznikom akné často vysoká hladina hormónov v staršom veku to môžu byť problémy s dehydratovanou, suchou pleťou či upchávaním pórov.
Vyberte si preto kozmetiku určenú pre vašu vekovú kategóriu a vás typ pleti.
Čistenie
Z pleti najprv odstráňte make-up a vyčistite ju dôkladne prípravkom na čistenie pleti. Na mokrú pokožku naneste čistiacu penu alebo gél, rozotrite ho na celú tvár a jemne ho vtierajte do pokožky. Pre mastnú pleť je vhodný napríklad čistiaci gél Sébium Moussant, ktorý ju zbaví aj nadbytočného mazu. Následne gél zmyte vodou a tvár osušte uterákom.

Tonikum
Následne môžete použiť tonikum. Aj tu si môžete vybrať z množstva rozličných produktov, ktoré sa zameriavajú na konkrétny problém a typ pleti. Ak neviete ako sa zbaviť akné čo najrýchlejšie vyberte si tonikum určené na aknóznu pleť. Hlavnou úlohou tonika, je okrem dôkladného dočistenia pleti aj pripraviť pokožku na aplikáciu ďalších prípravkov s účinnými látkami.
Tonikum naneste na vatový tampón a vyčistite ním pleť. Ak je vatový tampón špinavý zopakujte postup.
Sérum
Séra sú typ kozmetických produktov s vysokou koncentráciou účinných látok. Aby mohli tieto látky ľahko preniknúť do pokožky je dôležité aby bola pleť dôkladne vyčistená, v opačnom prípade ich koža nemusí absorbovať. Séra môžu mať rôzne účinky. Môžu pleť hydratovať, vyživovať, zmierňovať zápaly alebo ju upokojovať.

Krém
Posledným krokom v starostlivosti o pleť je aplikácia krému. V závislosti od toho či je ráno alebo večer siahnite po dennom či nočnom kréme. Denné krémy sú ľahšie a rýchlo vstrebú. Nočné krémy sú hutnejšie a trvá istý čas kým ich pokožka absorbuje.
Zobraziť celú novinku
|

Sýte raňajky i rýchla večera
Milujete vajíčka i poctivý domáci hotdog? Tieto sýte jedlá vás i vašich blízkych naštartujú do nového dňa, zachránia však hladné brušká aj ako rýchla večera. Na ich prípravu vám postačí jediný spotrebič – hotdogovač a vajíčkovar v jednom Orava HM-03 GR.
Príprava je rýchla – v nádobe s nepriľnavým povrchom uvaríte naraz až 6 párkov. Robia sa v pare, takže budú šťavnatejšie a chrumkavejšie, než keby ste ich varili vo vode.
Rožky sa po nastoknutí na ostne z nehrdzavejúcej ocele prehrejú po celej dĺžke a voňajú ako čerstvo upečené.
Ak do varnej nádoby vložíte stojan na 6 vajíčok, za chvíľu ich máte na pare hotové presne tak, ako vám chutia najviac – na mäkko, na tvrdo či na hniličku.
Vo varnej nádobe do 10 minút pripravíte na pare aj brokolicu, špargľu a kukuričné klasy, keď dostanete chuť na extra zdravú porciu.
Orava HM-03 GR v novom farebnom vyhotovení môže byť váš za 42,90 €.
www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
|
|
Zobraziť všetky aktuality AKTUALITY |

Sporitelia dostávajú výpisy, tento rok je pre 2. pilier rokom zmien
V týchto dňoch dostáva každý sporiteľ v 2. pilieri výpis zo svojho dôchodkového účtu. Dozvie sa z neho výšku svojich úspor, príspevkov, zhodnotenie fondov, náklady, orientačnú prognózu budúceho dôchodku a novinkou je aj zákonom určená informácia o predvolenej investičnej stratégii.
Samotné výpisy sa tento rok doručujú o niečo neskôr, až do konca februára, aby dôchodkové správcovské spoločnosti stihli zapracovať do výpisu všetky zmeny, ktoré majú platiť od roku 2023.
Stále veľa sporiteľov v garante
Najväčší správca dôchodkových úspor na Slovensku - Allianz SDSS ku koncu roka 2022 spravovala majetok viac ako 483-tisíc sporiteľov v objeme vyše 3,4 mld. eur. „Až 70 % tejto sumy majú naši sporitelia uložených v dlhopisovom fonde GARANT. V akciovom fonde PROGRES je naakumulovaných 30 % majetku sporiteľov. Pritom stále platí, že vzhľadom na dlhodobý horizont sporenia by sporitelia mladší ako 45 rokov mali mať väčšiu časť svojich úspor uloženú v akciách,“ konštatuje predseda predstavenstva ASDSS Miroslav Kotov.
Veľké presuny
Presun sporiteľov z garantovaného do negarantovaného fondu je jednou z kľúčových zmien, ktoré začnú platiť v tomto roku. Od 1. júla sa totiž začne postupný presun majetku sporiteľov do tzv. predvolenej investičnej stratégie. Presun sa dotkne všetkých sporiteľov mladších ako 54 rokov, ktorí od presunu do dlhopisového fondu v roku 2013 neurobili žiadnu aktívnu zmenu na svojom dôchodkovom účte.„V praxi to znamená, že do veku 50 rokov by mali byť všetky úspory v indexovom fonde, teda v akciových investíciách. Potom sa pomerné zastúpenie indexového fondu znižuje o štyri percentá ročne. Ak má sporiteľ 54 a viac rokov, presunú sa iba jeho povinné príspevky. Ak je však mladší ako 54 rokov, presunú sa jeho úspory aj príspevky,“ vysvetľuje zmenu M. Kotov.
Zmeny v poplatkoch aj vyšší vek na vstup
Od januára tohto roka sa zároveň ruší poplatok za vedenie účtu, aj poplatok za zhodnotenie. Poplatok za správu sa zvýši z 0,3 % na 0,45 % ročne a od roku 2023 bude klesať počas dvoch rokov na cieľový stav 0,4 %. Od mája začne platiť aj automaticky vstup do 2. piliera pre každého, kto vstupuje na trh práce. Zvyšuje sa takisto veková hranica pre možný vstup do 2. piliera z pôvodných 35 na 40 rokov.
Zobraziť celú aktualitu
|

Platforma HoppyGo na Slovensku vyrástla viac ako dvojnásobne. Patrí tak k najrýchlejšie rastúcim firmám v strednej Európe
Pre platformu na zdieľanie áut medzi ľuďmi HoppyGo bol rok 2022 opäť úspešný. V niektorých ohľadoch dokonca predbehol ten predchádzajúci. Majitelia vozidiel, ktoré sa na platforme požičiavajú, si zarobili vyše 61-tisíc EUR, takmer dvakrát toľko, čo v roku 2021. Samotnej firme to pomohlo rásť o 110 %. Oficiálne sa tak HoppyGo zaradila medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v regióne strednej Európy, ako dokazuje aj úspech v rebríčku Deloitte Technology Fast 50 CE.
Z hľadiska trendov bol medzi slovenskými používateľmi najväčší záujem o cenovo dostupné vozidlá a nadpriemerne fungovala aj možnosť flexibilne si zapožičať vozidlo na dlhšie obdobie, predovšetkým vďaka výhodnejším cenovým podmienkam, ktoré takéto riešenie prináša.
Úspešná bola platforma HoppyGo zo skupiny Škoda Auto DigiLab na všetkých troch trhoch, kde pôsobí. Zatiaľ čo rok 2021 bol v znamení vstupu do Poľska a na Slovensko, rok 2022 sa už niesol v znamení kontinuálneho rastu vo všetkých troch krajinách. Prejavilo sa to na výnosoch, ktoré dohromady (na všetkých troch trhoch) medziročne narástli o 51 %, na Slovensku platforma zaznamenala rast až 110 %.
„V roku 2022 sa nám podarilo predbehnúť všetky očakávania. Som pyšný na celý tím HoppyGo. V neľahkej dobe sme dokázali posunúť náš produkt, výrazne zlepšiť hodnotenie aplikácie a rozšíriť náš koncept dostupnej a flexibilnej mobility. Potvrdzuje sa, že naše riešenie dáva zmysel a dopyt po ňom nie je cyklický, ale je tu v každej situácii, aj v ekonomicky ťažšom období,“ hovorí Robin Švaříček, riaditeľ HoppyGo.
Konkrétne na Slovensku sa medziročne podarilo zvýšiť celkové zárobky, ktoré si medzi sebou rozdelili majitelia ponúkajúci na platforme svoje vozidlá na zapožičanie, o 98 % na celkových 61-tisíc EUR. Zaujímavosťou je, že viac ako desatinu z toho (takmer 6 300 EUR) si zarobil najaktívnejší majiteľ. Vzhľadom na to, že aktívnych majiteľov vozidiel je na slovenskom HoppyGo takmer 100, v priemere to znamená ročný zárobok 635 EUR na jedného. Svoje auto ponúka na platforme viac ako 600 Slovákov a pribudlo aj viac ako 4-tisíc novo registrovaných používateľov a celkovo tak prekonala hranicu 10-tisíc používateľov.
.jpg)
„Na prvom mieste je pre nás spokojnosť používateľov. Najväčšiu radosť máme, keď sa darí práve im. Priamoúmerné tomu je potom to, ako sa darí HoppyGo. A v tomto ohľade sme na tom dobre aj pri porovnaní v medzinárodnom meradle, kde patríme k tým najinovatívnejším a najrýchlejšie rastúcim spoločnostiam v strednej Európe,“ hodnotí R. Švaříček a poukazuje na to, že sa HoppyGo umiestnilo v stredoeurópskej konkurencii rebríčka prestížneho programu Deloitte Technology na 11. mieste. V slovenskom kontexte by to znamenalo skvelé 2. miesto.
Rok 2022 sa v rámci slovenskej HoppyGo komunity opäť niesol v duchu stále silnejúcej obľuby cenovo dostupných vozidiel, teda takých, pri ktorých sa cena prenájmu (s poistením) pohybuje okolo 30 EUR za deň. Najobľúbenejším modelom v ponuke je s veľkým predstihom Škoda Octavia, nasledujú vozidlá Volkswagen UP!, Hyundai i20 či Kia Rio. Práve 3 roky stará Škoda Octavia combi bola tým úplne najúspešnejším vozidlom. Požičaná bola celkovo 236 dní, teda skoro dve tretiny celého roka, v rámci 47 prenájmov. Zarobiť tak dokázala
5 150 EUR.
Pre správanie majiteľov na Slovensku je typické aj to, že v prvú polovicu roka vnímajú ako ideálny čas na pridávanie nových vozidiel na HoppyGo. Pred letnou sezónou majú dosť času pozbierať hodnotenia, ktoré sú pre vodičov základným ukazovateľom spoľahlivosti vodiča a vozidla. Spoločné pre všetky trhy je potom vysoké percento takých používateľov, ktorí si auto požičiavajú za s cieľom vyskúšať ho pred potenciálnou kúpou vozidla. Tak to vidí až 10 % registrovaných vodičov.
.JPG)
„Máme aj zaujímavý tip pre nových majiteľov. Z našich skúseností je zrejmé, že často na začiatku prenajímania dávajú majitelia zámerne cenu vozidla nižšie, aby zvýšili atraktivitu auta a nazbierali hodnotenia. Keď sú auto a majiteľ overení inými vodičmi, cenu upravia, aby sa vyrovnali ostatným vozidlám v ponuke. Ide o potvrdenie, že sa majitelia pozerajú na HoppyGo ako na dobrú príležitosť, ako si zarobiť peniaze v zložitom ekonomickom období,“ vysvetľuje Juraj Andrejka, manažér HoppyGo pre slovenský trh. Pridal tiež poznatok, že celkovo platforme v druhej polovici roku 2022 dvojnásobne narástol záujem používateľov a tento trend zostal aj naďalej aj na zimnú sezónu.
??Samotná online platforma sa v roku 2022 dočkala mnohých technických a proklientskych zlepšení. Spustený bol nový web, zefektívnili sa pozývacie kódy, tzv. referrals, ktoré si môžu používatelia ľubovoľne upravovať a ľahšie ich tak zdieľať so svojimi priateľmi a známymi. Zjednodušil sa aj proces odovzdania vozidla cez mobilnú aplikáciu. Obsahuje napr. sprievodcu celým procesom odovzdania či návod, ako najlepšie nafotiť vozidlo. Komfortnejšia je pre používateľov tiež možnosť predlžovať zápožičku cez aplikáciu, v ktorej bola v reakcii na žiadosti používateľov pridaná aj funkcia „obľúbeného vozidla“ uľahčujúca proces vyhľadávania vozidiel.
Zobraziť celú aktualitu
|

Tipy na darčeky k Valentínovi od Oravy s 15 % zľavou
Sviatok svätého Valentína má už aj na Slovensku mnohých fanúšikov. Patríte aj vy k tým, ktorí 14. februára svojej drahej polovičke nadšene vyznávajú lásku, chystajú romantickú večeru pri sviečkach a neváhajú darovať svojmu miláčikovi aj hodnotnejší darček? Ten nemusí stáť veľa, hlavne ak ho kúpite v akciovej ponuke, ktorých je začiatkom februára neúrekom. Aj slovenská značka elektrospotrebičov ORAVA pripravila pre všetkých ľúbiacich a zamilovaných atraktívnu valentínsku akciu, v ktorej na vás čaká 16 šikovných elektrospotrebičov pre atraktívny vzhľad a pohodové trávenie času vo dvojici. V e-shope www.orava.eu ich kúpite od 2. do 15. februára s 15 % zľavou.
Pre vášho Valentína
Hoci sa radi tvária, že opak je pravdou, aj muži dbajú o svoj vzhľad. Minimálne na poriadny strihač vlasov, brady a fúzov nedajú dopustiť. Ideálne, ak to všetko zvládne jediný prístroj, ktorý nezaberie veľa miesta na poličke v kúpeľni. Takým je multifunkčný strihač 5 v 1 Orava EasyOne. Má až 5 nadstavcov - univerzálny strihací nadstavec (strih od 1 do 10 mm), nadstavec na holenie tela aj tváre, na odstraňovanie chĺpkov v nose a ušiach, na strihanie vlasov. Na jedno nabitie cez dodávaný USB kábel pracuje až 60 minút nasucho aj namokro a je vodoodolný. Jednoduchším, ale veľmi vydareným riešením je aj strihač vlasov Orava VS-515.

Nože z vysokokvalitnej nehrdzavejúcej ocele pristrihnú aj nepoddajné vlasy na milimeter presne. Na výber je dĺžka strihu od 0,5 do 20 mm vďaka dvom vymeniteľným hrebeňovým násadcom. Strihač pracuje zo siete aj bezdrôtovo a má nabíjateľný akumulátor, ktorý sa dá ľahko nabiť cez USB port počítača, tableta, powerbanku či sieťového adaptéra. Na jedno nabitie vydrží strihať až 100 minút. Srdcia mužov fandia aj technike, hlavne ak súvisí s ich ďalšou láskou a spoločníkom na každom kroku - smartfónom. Powerbank s kapacitou 10 000 mAh a so zabudovanou bezdrôtovou nabíjačkou 2 v 1 Orava WCH-004 si hravo poradí s nabíjaním smartfónu aj v tej najväčšej divočine. S výkonom 5 W umožňuje naraz nabíjať až 3 hi-tech hračky – jednu bezdrôtovo a dve cez USB káble. A to váš miláčik iste ocení.
Pre vašu Valentínku
Ženy sa rady skrášľujú, preto žiadnemu pomocníkovi pre úžasne vyzerajúcu pleť či vlasy nepovedia nie. Orava Tenera je expertka na úpravu vlasov – vlasy vyžehlí, ale pri správnom uchopení, pod správnym uhlom, dokáže vyčarovať z prameňov vlasov aj sexi vlny. Je to teda pomocníčka 2 v 1. Jej keramické platne novej generácie majú hladký, kĺzavý povrch, čo uľahčuje úpravu a zabraňuje poškodeniu vlasov aj pri každodennom používaní.
Na večerné očistné rituály je ako stvorená ultrazvuková špachtlička na čistenie pleti Orava Venere-1.
Dôkladne, avšak veľmi šetrne zbaví pleť odumretých buniek a zo zanesených pórov hĺbkovo odstráni toxické látky a baktérie spôsobujúce zápaly pokožky a akné. Jemnou masážou stimuluje krvný obeh, redukuje vrásky a odstraňuje kruhy pod očami. Pri práci jemne vibruje, vďaka čomu je očista niekoľkonásobne účinnejšia ako klasické manuálne čistenie. Skvelým pomocníkom pre zdravie a krásu je aj tvárová sauna s kozmetickým zrkadlom a LED svetlom Orava FI-300.
.jpg)
Vytvára jemnú vodnú paru s teplotou 40 0C, ktorá priaznivo vplýva na pleť na tvári aj v dekolte – pokožku hĺbkovo vymasíruje a hydratuje, otvorí póry pre efektívnejšie čistenie a pripraví pleť na prijímanie živín z kozmetických krémov, masiek a kúr. Inhalácia pary má okrem priaznivých účinkov na pleť aj benefity pre zdravie - zmierňuje pocit stresu a únavy, odbúrava napätie mimických svalov a pri nádche a prechladnutí uvoľňuje nosové a čelové dutiny. Kozmetické zrkadlo na vyklápacom kryte sauny ocenia ženy aj pri každodennom líčení.
Darčeky, ktoré si užijete aj spolu
Valentínske ráno odštartujte spoločne skvelým espressom či kapučínom. Ako v pravej talianskej kaviarni si ho pohodlne pripravíte na pákovom espresso kávovare Orava ES-300. Má tlak 15 barov, ľahko vyberateľnú 1,6-litrovú nádobu na vodu pre čerstvosť tekutiny a páku na vloženie zomletej odrody kvalitnej kávy ako profesionálne kávovary.

Na esprese vyčaruje zlatistú krémovú penu, ktorá mu dodáva bohatú chuť a podmanivú arómu. Vďaka napeňovacej dýze si poradí aj s prípravou gurmánskeho kapučína. Šálky na kávu vám, samozrejme, predhreje.
Láska síce hreje pri srdci, ale keď mrzne a vy ste radiátor naschvál nevypiekli na maximum, treba sa ohriať. Ideálne navzájom. Vo vášnivom objatí to ide samo, keď sa však len tak budete mať chuť uhniezdiť v teplúčku, siahnite po vyhrievacej deke s reguláciou teploty Orava EB-160 A. S ňou vám bude teplo aj vtedy, keď vaša láska nebude práve doma.
Ďalších šikovných pomocníkov od Oravy, ktorí vám spríjemnia Valentína a potešia aj ako valentínsky darček, nájdete na www.orava.eu
Zdroj fotografií: Orava, pexels.com
Zobraziť celú aktualitu
|

Allianz jediným poisťovateľom v top 25 značiek sveta
Allianz medziročne poskočil až o 6 miest a obsadil 24. priečku v prestížnom rebríčku najsilnejších značiek Brand Finance Global 500. V svetovej top 25 sa Allianz umiestnil ako jediný poisťovateľ.
Brand Finance ohodnotil Allianz na 47 miliárd eur, čo je nárast o 20 percent oproti minulému roku.
Tento nárast možno pripísať silným vyhliadkam podnikania spoločnosti, systematickému spravovaniu značky v rámci sveta a využívaniu globálnych aktív ako je najnovšia globálna kampaň o investovaní s Christophom Waltzom či naše dlhodobé Olympijské a paralympijské partnerstvo, ale aj ďalšie jedinečné partnerstvá a iniciatívy.
„Som šťastný, že naša skvelá značka získava čoraz väčšie uznanie verejnosti. Naša jedinečná pozícia, naša kreativita a rastúca dôslednosť v realizácii v rámci všetkých Allianz krajín po celom svete, spolu s našou silnou komunitou značiek prinášajú ovocie,“konštatuje šéf globálnej značky a marketingu Allianz Christian Deuringer.
Kompletný rebríček Brand Finance Global 500 nájdete tu:
Zobraziť celú aktualitu
|

Zákazníci môžu rozhodnúť, na ktoré dobročinné projekty Tesco venuje takmer 170-tisíc eur
V Tescu sa rozbieha najdôležitejšia fáza 12. edície grantového programu – Vy rozhodujete, my pomáhame. Zákazníci môžu opäť hlasovať až do 12. februára 2023 vo všetkých obchodoch a rozhodnúť, ktorý projekt bude pre ich komunitu najviac prospešný a získa najvyššiu finančnú podporu. Tesco rozdá medzi 231 projektov sumu takmer 170-tisíc eur.
Počas minuloročného októbra a novembra sa prihlásilo 473 lokálnych projektov z neziskových organizácií, občianskych združení, škôl a škôlok, miest i obcí. Z prihlásených nápadov vybrala porota 231 projektov. Každý z nich získa finančný príspevok, o výške ich podpory však rozhodnú zákazníci Tesca v známom hlasovaní pomocou žetónov.
„Zákazníci Tesca sú dôležitou súčasťou našej podpory komunít na Slovensku. Každoročne rozhodujú o výške finančného grantu pre projekty z ich okolia v rámci programu Vy rozhodujete, my pomáhame. V každom obchode môžu zákazníci zahlasovať za jeden z troch projektov, ktoré vytvorili ľudia žijúci či pracujúci v ich susedstve. Hlasovanie je skutočne jednoduché – stačí vhodiť žetón do hlasovacieho zariadenia. Iba vlani zákazníci lokálnym projektom takto odovzdali vyše 3 miliónov hlasov. Je skvelé sledovať veľký záujem o podporu spoločensky zodpovedných projektov. Teší nás, že ľuďom skutočne záleží na zlepšení ich okolia,“ hovorí Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku. Za jedenásť edícií programu zákazníci už odovzdali projektom viac ako 33 miliónov hlasov!

Hlasovanie prebieha vo všetkých 157 predajniach Tesca na Slovensku od 16. januára do 12. februára 2023. Hlasovací žetón, ktorý dostane zákazník pri platení za nákup v pokladničnej zóne, môže vhodiť do hlasovacieho zariadenia k jednému z troch projektov, ktorý si vyberie. Projekt s najviac žetónmi získa finančnú podporu vo výške 1 300 eur, na druhom mieste dostane 600 eur a na treťom 300 eur. Celkovo Tesco finančne podporí 231 najlepších lokálnych projektov sumou 169 400 eur.
„Autori pri navrhovaní projektov často reagujú aj na dianie a výzvy v spoločnosti. V aktuálnej edícii grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa o finančnú podporu uchádza napríklad platforma s vysoko aktuálnou témou – pomoc seniorom s rozoznávaním nebezpečných hoaxov a podvodov. Do grantu sa niektoré organizácie prihlasujú už pravidelne, takmer do každej edície. Doteraz sme tak pomohli zrealizovať viac ako 2 000 projektov na zlepšenie života v komunitách po celom Slovensku dokopy za takmer 1,7 milióna eur,“ dodáva Michaela Lehotská.
Podľa nej ľudia najviac reagujú a svoje hlasy dávajú projektom z oblasti zdravia, športu, kultúry a vzdelávania. Z prihlásených nápadov vyberie v každej edícii nezávislá odborná porota zložená zo zástupcov Tesca a neziskových organizácií vrátane Nadácie Pontis 231 najlepších projektov. Príležitosť dostanú projekty, vďaka ktorým vzniknú nové komunitné priestory, záhrady, parky, herne, divadlá či športoviská, budú obnovené pamiatky, prípadne budú zorganizované rôzne športové či kultúrne podujatia, kurzy, vzdelávacie aktivity a mnohé ďalšie.
Víťazné projekty zdoterajších edícií nájdete na webstránke grantového programu.
Spolu s množstvom iných projektov sa za 11 edícií programu Vy rozhodujete, my pomáhame podarilo:
-
zrealizovať viac ako 100 kultúrnych podujatí
-
zrekonštruovať takmer 60 ihrísk
-
zorganizovať približne 200 vzdelávacích aktivít
-
skrášliť viac ako 150 verejných záhrad a parkov
-
uskutočniť vyše 10 detských táborov
-
podporiť viac ako 20 aktivít na pomoc útulkom pre zvieratá
Zdroj: Tesco, SR
Zobraziť celú aktualitu
|

Infraohrev aj masáž – dve silné zbrane proti bolesti
Trápi vás bolesť chrbta, stuhnutá šija, bolia vás kĺby alebo ste si pri športe natiahli sval? Doprajte si domácu masáž s pomocou masážneho prístroja Orava MP-800. Vďaka zabudovaným infračerveným lampám a magnetom poskytuje uvoľňujúcu relaxačnú masáž chrbta, šije, rúk, nôh, pokožky hlavy, bedier aj kĺbov trpiacich reumou.
Jeho stimulačné výčnelky pôsobia teplom a tlakom na pokožku ako tie najjemnejšie prsty masérky. Pracuje v troch režimoch – infraohrev, masáž bez infraohrevu a masáž s infraohrevom. Infračervené svetlo prehreje partie trpiace bolesťou, masáž tlakom, ktorého intenzitu si môžete zvýšiť alebo znížiť, prekrví pokožku a napomáha lepšiemu fungovaniu krvného obehu. Magnetické pole, ktoré pri masáži vzniká medzi 3 magnetmi, stimuluje krvný obeh, čím zvyšuje účinok masáže. Polohovateľná rukoväť prístroja umožňuje nastaviť až 90-stupňovýuhol hlavice tak, aby ste si mohli aj sami účinne vymasírovať stuhnutú šiju či seknutý chrbát. V príslušenstve nájdete až 6 nadstavcov. Orava MP-800 môže byť váš len za 25 eur.
www.orava.eu
.jpg)
Zobraziť celú aktualitu
|

Mastercard Economic Institute (MEI): Výhľad ekonomiky na rok 2023
Inštitút ekonomických štúdií spoločnosti Mastercard zverejnil svoju prognózu na nadchádzajúci rok, v ktorej naznačuje, ako globálna ekonomika ovplyvní rast a správanie spotrebiteľov.
Ekonomický výhľad na rok 2023 vychádza z množstva verejných aj vlastných súborov dát a modelov využívaných na odhad ekonomickej aktivity. Správa sa venuje štyrom témam, ktoré budú naďalej formovať globálne ekonomické prostredie:
-
vysoké úrokové sadzby a vysoké náklady na bývanie,
-
prechod na lacnejšie alternatívy a využívanie zľavových akcií na strane spotrebiteľov,
-
ceny a preferencie,
-
postavenie obchodov s viacerými predajnými kanálmi v čase ekonomických otrasov.
Vysoké úrokové sadzby zmenia uvažovanie spotrebiteľov
Po niekoľkoročnom vzostupe trhu s bývaním sa očakáva, že výška úrokových sadzieb bude znižovať rozpočty životných nákladov a tým dôjde v útratách domácností k veľkému posunu. V hlavných vyspelých krajinách sa očakáva zníženie výdavkov, ktoré súvisia s bývaním, počas budúceho roka asi o 4,5 %, na predpandemickú úroveň. Napríklad v Spojenom kráľovstve došlo tento rok k poklesu týchto výdavkov o 1,4 percentuálneho bodu oproti roku 2019.

Využívanie zľavových akcií
Nevyhnutné výdavky by vo všeobecnosti mali zostať odolné voči inflácii, avšak spotrebitelia si budú vyberať značky, ktoré sú pre ich peňaženku priaznivé – hľadať najlepšiu cenu. Pri nákupe potravín tento rok spotrebitelia celosvetovo navštívili predajne o 31 % častejšie ako v roku 2019 (čiastočne aby obmedzili vyhadzovanie jedla), ale ich priemerná útrata za jeden nákup sa znížila asi o 9 %. Celkovo konzumenti minuli pri každom nákupe o 22 % menej ako v roku 2019. V Nemecku sa zvýšil počet návštev predajní o 23,1 % oproti roku 2019, ale zákazníci minuli o 14,5 % menej.
Ceny a preferencie
Zvyšujúce sa náklady na potraviny a energie uberajú čoraz väčšiu časť spotrebiteľského rozpočtu, to pocítia nepriaznivo najmä nízkopríjmové domácnosti. Medzi rokmi 2019 a 2022 rástli zvyšné výdavky1 vysokopríjmových domácností takmer dvojnásobným tempom (napríklad vo Francúzsku o 43 %) v porovnaní s domácnosťami s nižšími príjmami. Tento rozdiel sa však s normalizáciou inflácie zníži. Inštitút ekonomických štúdií v nasledujúcom roku očakáva oslabenie inflačných tlakov – priemerná miera inflácie v rozvinutých ekonomikách by mala poklesnúť z medziročných 7,1 % v 4. štvrťroku 2022 na medziročné 3,1 % v 4. štvrťroku 2023.2
Zvyšné výdavky tak, ako ich definuje Inštitút ekonomických štúdií Mastercard, zahŕňajú kategórie spotreby tovaru a služieb, ktoré nie sú považované za základné. Ide napríklad o výdavky na oblečenie, šperky, nábytok, športové, kultúrne a podobné akcie alebo elektroniku. Nevyhnutné výdavky zahŕňajú základné kategórie spotreby ako potraviny alebo pohonné hmoty.
Obchody s viacerými predajnými kanálmi majú šancu na úspech
Väčšiu šancu zvládnuť hospodárske otrasy majú firmy predávajúce rôznymi kanálmi, pretože sa stretávajú priamo so zákazníkmi tam, kde chcú nakupovať. Z našej analýzy vyplýva, že
obchody predávajúce na viacerých platformách zaznamenali zvýšenie tržieb v maloobchodnom sektore o 6 percentuálnych bodov počas roka 20223. V čase vrcholiacich lockdownov sa malé a stredne veľké reštaurácie vďaka tomu vyhli ďalšiemu poklesu tržieb,
a to až o 31 % 4. Podobne aj malé predajne odevov – predávajúci na viacerých kanáloch zaznamenali vyššiu mieru rastu ako predajne, ktoré sa sústredia buď iba na internetový predaj, alebo majú len kamenné pobočky, keďže rástli o 10 %, respektíve o 26 % rýchlejšie
Celú správu Shifting Wallets: New consumer spending habits (Posuny v nákupnom správaní spotrebiteľov) si môžete otvoriť tu.
Ďalšie správy Inštitútu ekonomických štúdií Mastercard nájdete tu
Zobraziť celú aktualitu
|

NETRADIČNÉ VIANOČNÉ DARČEKY NÁJDETE NA SWAPE V AVIONE
Pre veľký záujem organizuje nákupné centrum Avion v Bratislave tento rok ďalší SWAP detských vecí, knižiek a hračiek. Zákazníci sa môžu do swapu zapojiť už túto sobotu 10. decembra 2022 od 10.00 hod. do 18.00 hod. Avion v predvianočnom období ponúka okrem swapu aj množstvo ďalších súťaží a aktivít pre celú rodinu.
„Veľmi nás teší záujem našich zákazníkov o originálne podujatia v Avione. Najmä jesenný swap detských vecí prekonal naše očakávania v návštevnosti. Tentoraz budeme akciu organizovať na väčšej ploche a posilníme aj sprievodný program. Swap je pred Vianocami skvelým miestom, kde môžu zákazníci pre detičky nájsť originálne darčeky. Zároveň môžu iným ľuďom posunúť oblečenie, knižky a hračky, ktoré už splnili svoju úlohu a môžu potešiť niekoho iného,“ hovorí Petra Vojtasová, marketingová manažérka nákupného centra Avion v Bratislave
Swap bude prebiehať opäť v Komunitnom centre v Avione na 1. poschodí nad predajňou Office Shoes. Pre deti je prichystaný detský kútik, pre dospelých bude k dispozícii workshop Lucie a Tomáša z instagramového profilu peknebyvat s limitovaným počtom účastníkov. Viac informácií o detailoch swapu nájdete na webstránke Avionu. Podmienkou je, aby boli prinesené veci čisté a zachovalé, určené pre deti vo veku od 0 do 10 rokov. Množstvo vecí, ktoré môžete priniesť na swap, je limitované – môžete priniesť maximálne 20 kusov oblečenia, hračiek, kníh alebo doplnkov.
„Okrem swapu sme tento rok v Avione pred Vianocami pripravili pre deti a rodičov množstvo zaujímavých akcií a súťaží. Aj samotná vianočná výzdoba s tematikou Vianočného expresu je vytvorená tak, aby vytvorila pre deti nezabudnuteľnú atmosféru s magickým vláčikom, ktorý si môžu aj vyskúšať,“ doplnila Petra Vojtasová.

Deti sa v Avione môžu zapojiť aj do originálnych Vianočných dielní v Komunitnom centre počas každej adventnej nedele do 18. decembra 2022 v čase od 11.00 do 17.00 hod. Vstup je zadarmo a detičky vyrábajú vianočného anjela či ozdoby na stromček so zvieracími motívmi.
Počas predvianočných dní môže byť aj nákup v Avione odmenený skvelými darčekmi! Za pokladničný doklad s nákupom nad 30 € si môžu zákazníci v špeciálnom Vianočnom stánku vyžrebovať hraciu kartičku so skvelými výhrami ako LEGO®, hracie konzoly, kolobežky či IKEA kuchynky a ďalších 10 000 skvelých darčekov pre všetky deti.
#avionbratislava #swapdetskychveci #swap #zmenmetospolu #avionvianoce
Zobraziť celú aktualitu
|

Nadácia Allianz aj tento rok podporí detskú onkológiu
Okrúhlou sumou 30-tisíc eur Nadácia Allianz tento rok opäť podporí detských onkologických pacientov. Finančný dar poputuje prostredníctvom charitatívneho projektu Nadácie Kvapka Nádeje na vybudovanie Detského stacionáraKliniky pediatrickej onkológie a hematológie SZU DFNsP v Banskej Bystrici.
Na ambulanciu a stacionár
Peniaze pomôžu v rámci celkovej rekonštrukcie priestorov nemocnice. „30-tisíc eur z Nadácie Allianz bude použitých na vybavenie ambulancie a stacionára, úpravu vzduchotechniky a klimatizácie v týchto priestoroch a vybavenie mobiliárom potrebným pre výkon zdravotnej starostlivosti a liečby,“ uviedla správkyňa Nadácie Allianz Lucia Strnad Muthová.
Podpora už viac ako dekádu
Nadácia Allianzspolupracuje s Nadáciou Kvapka Nádeje už od roku 2011.Na jej projekty podpory zdravotníckych zariadení a pracovísk po celom Slovensku doterazprispela sumou viac ako 200-tisíc eur. Minulý rok prispela rovnakou sumou na dobudovanie Oddelenia bunkovej terapie v Národnom ústave detských chorôb v Bratislave (NÚDCH), ktoré pomáha v boji s rakovinou tým, že uskladňuje a spracováva štepy krvotvorných kmeňových buniek, ktoré sa používajú na transplantáciu kostnej drene.
Šek s finančným darom od Nadácie Allianz odovzdala správkyňa nadácie počas benefičného galavečera Noc nádejí, ktorý sa po dvoch pandemických rokoch uskutočnilo formou priameho televízneho prenosu na Jednotke RTVS v piatok 1. decembra o 20:30 h.

Zobraziť celú aktualitu
|
|
|
|
|