LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.

Cez pandémiu stúpol počet úmrtí nielen na Covid-19

Autor: Helena K.
Cez pandémiu stúpol počet úmrtí nielen na Covid-19

Dva roky celosvetovej pandémie koronavírusu sa podpísali aj pod štatistiku poistných udalostí. Za dva roky pandémie, teda od marca 2020 do marca 2022 zaznamenala Allianz – Slovenská poisťovňa dohromady vyše 12-tisíc úmrtí v celkovej výške takmer 26 miliónov eur.


„Rok 2021 bol v tomto smere rekordný, keď sme zaevidovali až 6 162 úmrtí, čo je o 31 % viac, ako v období pred pandémiou v roku 2019. Len v minulom roku sme tak za úmrtia vyplatili takmer 13 miliónov eur,“konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Milan Rajec. Najvyššie jednorazové poistné plnenia, ktoré Allianz vyplatila pozostalým zosnulých klientov boli vo výškach 120-tisíc, 100-tisíc a 92-tisíc eur.

 

Úmrtia ovyplyvnil Covid-19

Smutnú štatistiku za posledné dva roky výrazne ovplyvnila pandémia. Z registrovaných 12-tisíc úmrtí bolo takmer 2 000 spôsobených práve ochorením Covid-19. Len za úmrtia spôsobené ochorením koronavírusu doteraz Allianz vyplatil skoro 4 milióny eur. Zo štatistík poisťovne ďalej vyplýva, že príčinou zvýšenej úmrtnosti nebolo len ochorenie Covid-19. Stúpla totiž úmrtnosť viacerých ochorení, ktoré pre pandémiu boli podľa všetkého zanedbávané. „Najviac úmrtí, až 40 % bolo spôsobených ochoreniami obehovej sústavy, v 15 percentách boli príčinou úmrtia nádorové ochorenia, nasledovali ochorenia dýchacieho systému a Covid-19,“ vymenúva M. Rajec. Štatistika úmrtnosti Allianz kopíruje čísla úmrtnosti v rámci celého Slovenska. Vyplýva to z údajov Štatistického úradu, podľa ktorých minulý rok zomrelo najviac ľudí v novodobej histórii Slovenska, keď úmrtnosť v roku 2021 stúpla až o 37 % oproti priemeru piatich rokov pred pandémiou.

 

Úmrtie kryje životná poistka

Úmrtie je kryté životnou poistkou a to v rámci rizík úmrtia z dôvodu choroby alebo úrazu. Klient si tiež môže poistiť trvalé následky úrazu, invaliditu, chirurgický zákrok, PN, hospitalizáciu, ale aj ušlý zárobok. „Životné poistenie si môže uzatvoriť aj osoba, ktorá toto ochorenie prekonala. Pri oceňovaní zdravotného stavu vychádzame zo zdravotnej dokumentácie a zdravotného dotazníka, ktorý klient vypĺňa pri vstupe do poistenia,“ uzatvára hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.

Tlačiť
Kategória: Aktuality

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 25. 05. 2022, meniny má Urban.
Poradna
Náhodný článok
Doživotie s Parkinsonovou chorobou Doživotie s Parkinsonovou chorobou
Parkinsonova choroba je závažné ochorenie, ktorým v súčasnosti trpí približne 15 tisíc Slovákov a ich počet narastá ročne až o 1 000 nových pacientov. Napriek tomu verejnosť vie o tejto chorobe pomerne málo. Vďaka skorej diagnostike a liečbe však možno kvalitu života ľudí postihnutých touto chorobou výrazne zlepšiť.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Tesco v Nitre otvára už tretí obchod pasik
Tesco v Nitre otvára už tretí obchod

Po takmer roku od otvorenia supermarketu Tesco v OD Prior Nitra reťazec privíta zákazníkov v poradí už v treťom obchode v meste pod Zoborom. Nový supermarket s rozlohou vyše 1 000 m2otvorí Tesco 12. mája 2022 v čerstvo otvorenom nitrianskom nákupnom centre Promenáda. Zákazníci sa môžu tešiť nielen na novinky v ponuke, ale aj inovácie, na ktoré sú v Tesco obchodoch zvyknutí, ako napríklad samoobslužné pokladne či službu Scan&Shop Mobile.  

 

„Tesco otvorením ďalšej predajne potvrdzuje svoju dlhodobú stratégiu rozvíjať biznis na Slovensku a prinášať zákazníkom aj naďalej ich obľúbené výrobky za dostupné ceny vo všetkých regiónoch. Zákazníci sa môžu v novom supermarkete v Nitre tešiť na široký sortiment  vyše 7 000 výrobkov vrátane produktov od lokálnych dodávateľov,“ prezrádza Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Ide o tretiu predajňu reťazca v meste pod Zoborom. Tesco v Nitre prevádzkuje od roku 1999 aj prvý hypermarket otvorený na Slovensku a od júna minulého roka  supermarket v OD Prior.

 

 

Nový supermarket Tesco sa nachádza na prízemí nákupného centra Promenáda na nábreží rieky Nitra. Obchod bude otvorený sedem dní v týždni od pondelka do nedele od 7.00 hod. do 21.00 hod. Lokalita je dostupná pre návštevníkov peši, autom, MHD aj bicyklom. Zákazníci môžu parkovať v podzemnej garáži centra Promenáda.

 

 

V ponuke novej predajne Tesco budú okrem kvalitných čerstvých a trvanlivých potravín či grilu aj produkty  pre ľudí so špeciálnymi výživovými potrebami.

Tesco zákazníkom na Slovensku prináša najnovšie trendy v nakupovaní. Aj v novom supermarkete v nitrianskej Promenáde sú k dispozícii inovácie ako nákup so Scan&Shop– vďaka aplikácii v smartfóne – či štyri samoobslužné pokladne. Samozrejmosťou bude aj zberný automat na vrátenie plastových fliaš a plechoviek.

 

Tesco sa stará o komunity

Reťazec za žiadnych okolností nezabúda na komunity a podporu tých najzraniteľnejších. „Deň čo deň darujeme nepredané potraviny zo všetkých našich  predajní a teší ma, že teraz k nim pribudne aj nový supermarket v Nitre. Vlani sme darovali takmer šesť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.Pravidelne organizujeme aj potravinové zbierky, aby sme pomohli spolu s našimi zákazníkmi. Rozdali sme viac ako milión eur na podporu komunitných projektov naprieč celým Slovenskom,“dopĺňa Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

 

 

Tesco pri príležitosti otvorenia nového obchodu podporí nitrianske Divadlo A. Bagara – z každého nákupu nad 10 eur v termíne od 12. do 14. mája 2022 daruje Tesco 1 euro na podporu divadla. „Tešíme sa, že spoločnosť Tesco sa rozhodla poskytnúť pomoc Divadlu Andreja Bagara v Nitre, ktoré je najväčšou kultúrnou inštitúciou v Nitrianskom kraji. Posledné dva roky boli pre koronakrízu veľmi náročné, aj preto sme vďační, že prostriedky môžeme využiť na podporu predstavenia a akcie pre rodiny s deťmi,“  spresňuje koordinátorka marketingu Divadla Andreja Bagara v Nitre Hana Kocincová.

 

Zobraziť celú novinku
JAHODY AKO BOMBA PLNÁ ZDRAVIApasik
JAHODY AKO BOMBA PLNÁ ZDRAVIA

 

Jahody sú obľúbeným ovocím, ktoré nás ako prvé poteší po dlhých zimných mesiacoch.

Svojím výživným zložením chráni pred rôznymi ochoreniami a lahodnou chuťou presvedčí aj tých najmenších.

 

Prinášame vám super tipy na spracovanie a prezradíme množstvo zdravotných benefitov o ktorých ste možno netušili.

 

Jahody sú skvelým zdrojom vitamínu C, ktorý zvyšuje imunitu. Sú rovnako aj plné kyseliny listovej, ktorá zmierňuje vyčerpanie a únavu. Majúpozitívny vplyv na psychiku a pri náročných dňoch sa hodia ichupokojujúce účinky.

 

  • Výborne prečisťujú krv a pomáhajú pri zápaloch.
  • Naštartujú očistné procesy, zbavia telo od toxických látok, prečistia črevá, zlepšia látkovú výmenu a trávenie.
  •  
  • Zlepšujú krátkodobú pamäť.
  • Obsahujú minimum kalórií a pomáhajú spaľovať uložený tuk.
  • Podporujú celkovú regeneráciu organizmu a urýchľujú hojenie rán.
  • Postarajú sa o zdravie vlasov, sviežosť pleti a pevnosť nechtov.
  • Upravujú hladinu cukru v krvi a sú vhodné pre diabetikov.

 

Jahody vynikajú svojimi vysokými hodnotami antioxidantov, vďaka čomu prirodzene detoxikujú organizmus. Konzumáciou jahôd dodáte svojmu telu množstvo vitamínov a minerálov (B6, B7, C, mangán, jód, meď, draslík, sodík, fosfor a horčík). Obsahuje tiež omega-3 mastné kyseliny, kyselinu listovú a vlákninu.

 

SPESTRIA KAŽDÚ KUCHYŇU

Svojou jasnou červenou farbou sa hodia do rôznych drinkov, limonád, studených dezertov či zmrzlinovo-ovocných pohárov.Ich svieža chuť sa však nestratí ani v koláčoch, bublaninách a ovocných šalátoch. Alebo si ich vychutnajte len tak samotné nakoľko pri pečení a inej tepelnej úprave sa z nich cenné látky vytrácajú. Jahody odporúčame umývať studenou vodou a to až pred ich úpravou či konzumáciou. Pri dlhšom namáčaní vo vode strácajú farbu a chuť.

 

Prirodzene pestované a dozreté slovenské jahody domácej kvality si môžete kúpiť aj online prostredníctvom najväčšieho farmárskeho eshopu potravín FARMOVE.sk. Svojim nákupom tak podporíte poctivých slovenských pestovateľov.

 

Aktuálne najväčší farmársky e-shop na Slovensku FARMOVE ponúka bonus 5 eur na prvý nákup – vyskúšať debničkovanie môžete teraz cez nich výhodnejšie, stačí ak sa na ich stránke registrujete a nakupujete ako prihlásený zákazník.

 

 

DO ZÁSOBY

Jahody sú prvým jarným ovocím a ich sezóna je krátka, urobte si malú jahodovú zásobu na neskôr. Ideálnym spôsobom je ich uskladnenie v mrazničke, získate tak zásobu na zimu či neskoré letné zmrzlinové pochúťky. Stačí ak zdravé plody uložíte na tácku alebo plech v jednej vrstve a dajte mraziť na niekoľko hodín. Potom ovocie uložte do nádoby alebo mraziaceho vrecúška a vložte naspať do mrazničky. Takto zmrazené jahody budete môcť ľahko vyberať po niekoľkých kúskoch do limonády či do osviežujúceho smoothie.

 

Zdroj obrázku: KatyaPulina/ Shutterstock.com

Zobraziť celú novinku
V Tescu zákazníci ušetria peniaze!pasik
V Tescu zákazníci ušetria peniaze!

Stovky potravín za ešte výhodnejšie ceny od dnes prináša reťazec Tesco svojim zákazníkom vo všetkých 154 obchodoch. Od 4. mája 2022 si môžu ľudia dopriať produkty, ktoré často kupujú, za ešte výhodnejšie ceny a ušetriť tak rodinný rozpočet, a to hneď dvoma spôsobmi. Tesco v priebehu nasledujúcich týždňov ponúkne zákazníkom doteraz najširší výber výnimočných cien pre majiteľov karty Clubcard a navyše prináša novú garanciu nízkej ceny pre stovky obľúbených výrobkov aj mimo akcií.

Tesco zákazníkom dlhodobo prináša ich obľúbené potraviny s dôrazom na kvalitu, čerstvosťa dostupnosť. Pretrvávajúca náročná situácia v spoločnosti je výzvou pre mnohé rodinné rozpočty Slovákov. Aj preto prichádzame s ešte výhodnejšími cenami obľúbených produktov, aby naši zákazníci vedeli, že sa na nás môžu spoľahnúť vždy, za každých okolností a v každom regióne Slovenska.Nám v Tescu záleží, aby zákazníci  vždy nakupovali výhodnejšie, preto trvalo zaručujeme nízke ceny,“  hovorí Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.

 

 

Reťazec od 4. mája 2022 prináša svojim zákazníkom ďalšie skvelé dôvody na nakupovanie v Tesco obchodoch, ako aj online:

 

  • Majitelia vernostnej karty Clubcard si za výhodnejšie ceny môžu nakúpiť množstvo populárnych produktov označených logom Clubcard ceny. Najobľúbenejší vernostný program na nákupy na Slovensku tak prinesie zákazníkom doteraz najlepšiu ponuku.

Chceme sa novými a ešte výhodnejšími nákupmi poďakovať viac ako 1 miliónu zákazníkov Clubcard za ich dlhoročnú vernosť a ušetriťim peniaze pri kúpe ich obľúbených výrobkov s Clubcard cenami,“ pokračuje Diana Golanová.  Všetky výhody a benefity nájdu členovia Clubcard v smart aplikácii alebo na webstránke reťazca. Záujemcovia o kartu Clubcard si ju môžu za pár minút zadarmo založiťv každej predajni Tesco alebo online a získať tak prístup k unikátnym výhodám ako napríklad už známym kupónom, cez ktoré Tesco vracia 1 cent za každé euro nákupu. Zákazníci každoročne ušetria milióny eur len vďaka Clubcard. Clubcard je totiž jedinou kartou na Slovensku, ktorá takto zákazníkom vracia peniaze!

 

  • Zároveň zákazníci reťazca nájdu vo všetkých obchodoch aj pri online nakupovaní stovky produktov označených červeným logom Garantujeme nízke ceny. Týmto logom reťazec garantuje výhodnú nízku cenu produktov, ktoré zákazníci nakupujú do takmer každej domácnosti. Garancia nízkych cien dáva istotu, že ich kúpou vždy zákazník ušetrí, a to dokonca bez toho, aby boli ponúkané v zľave.V Tescu nám záleží na tom, aby zákazníci nakupovali výhodnejšie, preto trvalo zaručujeme nízke ceny. Pravidelne kontrolujeme stovky cien obľúbených výrobkov a vďaka tomumajú zákazníci istotu, že u nás vždy ušetria*,“ vysvetľuje Diana Golanová. Medzi výrobky s novým červeným označenímGarantujeme nízke cenypatria bežnenakupované potraviny, drogéria či hygienické produkty – napríklad paradajky, zemiaky, jogurty, syry, rôzne druhy pečiva, vajcia či toaletný papier. Reťazec vybral konkrétne produkty podľa obľúbenosti a dôležitosti tak, aby čo najviac vyhovel potrebám svojich nakupujúcich.
  •  

Tesco pri uvedení dostupných cien úzko spolupracuje so svojimi dodávateľmi. „Vďaka dlhodobým spoluprácam s našimi dodávateľmi dokážeme priniesť našim zákazníkom aj teraz stovky výrobkov za ešte výhodnejšiu cenu,“  zdôraznil Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Ako nájdu zákazníci v Tescu najvýhodnejšie ceny:

  • Clubcard ceny –žlté logo v modrom rámikuoznačuje v obchodoch, letákoch aj v Online nákupoch výrobky s výhodnejšou cenou pre majiteľov vernostnej  karty Clubcard.
  • Garantujeme nízke ceny– červené logo označuje stovky potravín s najvýhodnejšou cenou na trhu.
  • Týždňové akcie– Tesco pokračuje aj naďalej v cenových akciách trvajúcich kratšie obdobie jedného týždňa. Zákazníci ich poznajú z letákov dostupných v tlačenej aj online podobe.
  •  

* Pozn.: Cenová garancia sa vzťahuje na produkty s bežnou cenou s výnimkou zliav, akcií a propagačných cien našej konkurencie.

 

Zobraziť celú novinku
Danone uvádza na trh novú značku rastlinných nápojovpasik
Danone uvádza na trh novú značku rastlinných nápojov

Spoločnosť Danone uvádza na trh novinku rastlinných nápojov značky GOU!. Novinkou sa snaží budovať kategóriu rastlinných výrobkov a zároveň napĺňať firemnú stratégiu Jedna planéta. Jedno zdravie (One Planet. One Health). Verí, že stravovacie návyky jednotlivcov majú vplyv nielen na ich zdravie, ale aj zdravie planéty. Úprava zloženia stravy na vyšší podiel zeleniny, ovocia a strukovín totiž môže byť jedným z bodov, ktorý dokáže životnému prostrediu veľmi prospieť.

„Neustále sa stretávame s jasnou potrebou finančne dostupnejších produktov na rastlinnej báze, ktoré by nám zároveň umožnili získať nových spotrebiteľov ako rodiny z menších miest, ale aj ľudí vo vyššom veku. Práve preto sme sa rozhodli prísť s novou značkou GOU!,“uvádza Barbora Horníková, Brand Manager značky Alpro, Provamel a GOU!.

 

Nové rastlinné nápoje GOU! sú vyrobené z overených a zodpovedne vypestovaných ingrediencií ako sója, mandle a kokos. Obsahujú vitamíny B a D, sú prirodzene bez laktózy a v 100% recyklovateľnom obale.

 

 

„Slovenský, ale aj český trh sa radí medzi najmenšie rastlinné trhy v Európe. Preto vidíme veľký potenciál túto kategóriu naďalej rozvíjať,“dodáva Horníková. Spoločnosť Danone vo svojom portfóliu kombinuje (a aj naďalej bude kombinovať) ako tradičnejšie produkty živočíšneho pôvodu, tak výrobky založené na rastlinnej báze.

 

Výrobca okrem použitia recyklovateľného obalu sa rozhodol na obaly noviniek uviesť aj nutričné označovanie NutriScore, ktorým chce spotrebiteľom zjednodušiť orientáciu v rámci správnej výživy.

 

Zobraziť celú novinku
McDonald’s „refreshol“ receptúru šalátovpasik
McDonald’s „refreshol“ receptúru šalátov

Po nedávnom vylepšení hovädzích burgerov prichádza spoločnosť McDonald’s s ďalšou novinkou. Líder v gastro segmente sa tentokrát zameral na portfólio zeleninových šalátov. Tie sú po úprave receptúry ešte čerstvejšie a chutnejšie ako kedykoľvek predtým. Zákazníkov zaujme aj nové papierové balenie bez plastového viečka, ktoré McDonald’s uviedol ako ďalší krok v oblasti udržateľnej stratégie, na základe svojho záväzku minimalizovať plastový odpad vo svojich reštauráciách.

 

Spoločnosť McDonald’s predstavila zmenu receptúry, vďaka ktorej dokáže zabezpečiť ešte lepšiu chuť a čerstvosť obľúbených šalátov. Chuťové bunky zákazníkov roztancuje nový  šalátový mix tvorený z rímskeho šalátu, rukoly, frisee a repy, doplnený chutnými cherry paradajkami a uhorkami od dodávateľa Slovatys, ktorý od jari do jesene odoberá úrodu od slovenských pestovateľov.

 

 

McDonald’s sa však nezameriava iba na podporu lokálnych dodávateľov. Starostlivo dbá na dodržiavanie štandardov udržateľného poľnohospodárstva a venuje pozornosť tomu, aby polia ostali plné živín a pestovanie nenarušilo životné prostredie. V reštauráciách preto nájdete rímsky šalát pestovaný farmármi z farmy Winnicka salata, a z ďalších poľnohospodárskych podnikov fungujúcich na princípe udržateľnosti, ktoré dodávajú šalát spoločnosti Eisberg, priamemu dodávateľovi spoločnosti McDonald’s. Počas zimných mesiacov odoberá McDonald´s šaláty prevažne zo Španielska, kde je priaznivejšia klíma.

 

Zákazníkov poteší nielen „refreshnutá“ chuť, ale aj možnosť prispôsobenia kuracích šalátov, do ktorých si teraz môžu pridať dva šťavnaté kúsky kuracích pŕs vo forme Chicken Strips či kus chrumkavého grilovaného mäsa navyše. Grilled Chicken šalát, Crispy Chicken šalát či Veggie šalát prinášajú zákazníkom teraz ešte väčší gurmánsky zážitok, prispôsobený ich chuťovým preferenciám. Vylepšené verzie šalátov sú dostupné vo všetkých reštauráciách McDonald’s na Slovensku, pričom aj naďalej sú v cene veľkých šalátov zahrnuté krutóny a vybraný dresing.

 

V McDonald’s máme neustálu potrebu meniť veci k lepšiemu. Vďaka rôznym inováciám sa preto snažíme zlepšovať nielen naše služby, ale zameriavame sa aj na rôzne časti nášho sortimentu. Po hovädzích burgeroch tak prišli na rad aj šaláty, ktoré sme s pomocou kvalitných surovín „refreshli“ do ešte chutnejšej a čerstvejšej verzie. Uvedenie tejto novinky je však o to výnimočnejšie, že prichádza spolu s novým udržateľným balením bez plastového viečka. Samotná zmena obalu je veľmi zložitý proces, ale uvedomujeme si, že práve takáto zmena má vzhľadom na našu veľkosť značný pozitívny vplyv na životné prostredie, “hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka pre McDonald’s na Slovensku.

Zobraziť celú novinku
Prvý rok zdieľania áut od ľudí pre ľudí priniesol Slovákom 33 000 eur. Najväčší záujem je v Bratislavepasik
Prvý rok zdieľania áut od ľudí pre ľudí priniesol Slovákom 33 000 eur. Najväčší záujem je v Bratislave

Platforma HoppyGo, ktorá oslavuje 1. rok pôsobenia na slovenskom trhu, pomohla majiteľom áut získať až 33 000 eur. Najúspešnejší majiteľ auta zdieľaním svojho vozidla získal takmer 3 000 eur a najúspešnejšie auto zarobilo vyše 2 000 eur. Najpopulárnejšími autami, o ktoré mali Slováci v rámci zdieľania záujem, boli Ford C max, Škoda Octavia a Honda Civic. Najväčší záujem o carsharing je v Bratislave a blízkom okolí.

„Pred rokom pri spúšťaní HoppyGo, platformy na zdieľanie áut od ľudí pre ľudí, sme pochopili, že pre Slovákov je vlastníctvo auta dôležitým spoločenským statusom. Z prieskumov vyplynulo, že až 91 % slovenských domácností disponuje aspoň jedným osobným vozidlom, ktoré využívajú najmä na individuálne účely. Pre Slovákov je osobná mobilita a nezávislosť veľmi dôležitá,“hovorí Juraj Andrejka, country manažér platformy.

 

 

HoppyGo na Slovensku.

Cieľom HoppyGo je ukázať ľuďom, že okrem svojho vlastného auta môžu mať prístup k stovkám ďalších áut v momente, keď ich naozaj potrebujú. Vďaka HoppyGo majú „garáž“ v jednej aplikácii v smartfóne, a tak môžu mať pre rôzne životné situácie k dispozícii rôzne automobily. Napríklad dodávku na sťahovanie či minivan na dovolenku alebo luxusnejšie auto na rande. Variabilita, ktorú HoppyGo ponúka prenajímateľom áut, je atraktívnejšia a výhodnejšia ako vlastníctvo jedného auta. Majiteľom áut platforma umožňuje pohodlne nechať svoje auto zarábať, ak ho nevyužívajú každý deň.

 

Rok zdieľania áut v číslach

Rok zdieľania áut od ľudí pre ľudí ukázal, že záujem Slovákov podeliť sa o svoje vozidlo kontinuálne rastie. Na platforme sa zaregistrovalo 170 vozidiel a za rok pôsobenia si ľudia prenajali 350 áut. Majitelia áut za prvý rok zdieľania áut získali 33 000 eur. Najúspešnejší zarobil 2 700 eur za rok a najúspešnejšie auto svojmu majiteľovi prinieslo 2 200 eur za rok.

„Záujem o zdieľanie áut na Slovensku podporila pandémia koronavírusu, počas ktorej mnohé autá viac stáli, ako jazdili, ako aj nedostatok áut na trhu. Situácia na Ukrajine a rast cien pohonných hmôt trend ešte viac posilnili,“ dodáva Juraj Andrejka.

 

 

Variabilitu, ktorú prenajímatelia získali, ukazuje pestrá ponuka vozidiel na prenájom v rozmanitých cenových hladinách, ako aj rôznorodá dĺžka prenájmu. Napríklad najdrahším autom, ktoré bolo k dispozícii na prenájom, bol Range Rover Sport za 663 eur

na deň a najlacnejším zase Smart ForTwo za 15 eur na deň. Najdlhší prenájom jedného auta trval 61 dní, naopak, najkratší prenájom bol na šesť hodín. Najviac sa zdieľali autá z kategórie hatchbag – až 37 % z celkového počtu prenájmov, najviac zastúpené z pohľadu paliva boli dieselové vozidlá – 58 %.

 

Štatistiky za rok pôsobenia p2p carsharingovej platformy HoppyGo na Slovensku:

 

  • 7 500 registrovaných používateľov
  • 5 590 stiahnutí aplikácie
  • 4,5 dňa priemerná dĺžka prenájmu auta
  • 686 kilometrov najazdených priemerne počas jedného prenájmu auta
  • Ford a Škoda boli najpožičiavanejšie značky auta
  • Škoda Enyaq iV bol najpožičiavanejší elektromobil
  • Najdrahšie zdieľané auto – Mercedes GLE Coupe v hodnote 95 500 eur

 

„Záujem o zdieľanie áut vidíme vo všetkých vekových kategóriách. Najmladší majiteľ auta, ktorý zdieľal svoje vozidlo cez HoppyGo, mal 19 rokov, najstarší bol 53-ročný. Keď sa pozrieme na prenajímateľov, najmladší, ktorý si auto prenajal, mal 18 rokov a najstarší 58 rokov. Najčastejším prenajímateľom vozidiel cez našu platformu, ktorý urobil najviac prenájmov za rok,  je 56-ročný pán z Bratislavy,“  vysvetľuje Juraj Andrejka. Skúsenosť HoppyGo na Slovensku potvrdzuje, že carsharing má svojich fanúšikov naprieč generáciami.

 

Pri príležitosti 1. roku pôsobenia HoppyGo na Slovensku pripravila platforma pre svojich používateľov odmenu ako narodeninový darček. HoppyGo počas celého mája 2022 zvyšuje odmenu za pozvanie nového používateľa alebo auta do HoppyGo na 50 eur, resp. 100 eur. Každý používateľ má vo svojom profile v aplikácii unikátny pozývací kód, ktorý môže s niekým zdieľať. Obaja získajú vďaka tomu kredit 50 eur na požičanie si auta. Kto pozve do HoppyGo auto, získa až 100 eur.

 

„Našou ambíciou je byť prvou voľbou pre Slovákov pri prenajímaní áut. Počas najbližších dvoch rokov chceme strojnásobiť počet používateľov i áut a potvrdiť silnú pozíciu v rámci Bratislavského a Trnavského kraja,“  hovorí J. Andrejka o plánoch na najbližšie obdobie.  

Zobraziť celú novinku
Ako môžeme zmierniť príznaky digitálnej únavy očí? pasik
Ako môžeme zmierniť príznaky digitálnej únavy očí?

V súčasnej dobe je veľmi ťažké nájsť povolanie, ktoré nevyžaduje prácu na počítači či iných digitálnych zariadeniach. Preto je dnes bežné tráviť v práci 8 a viac hodín za počítačom. Čo však môžeme urobiť v prospech našich očí? 

 

 

Zvlhčovanie vzduchu– mnoho ľudí, pracujúcich v kanceláriách sa stretáva so suchým vzduchom, ktorý zapríčiňuje kúrenie alebo klimatizácia. Zvlhčovač vzduchu má priaznivý vplyv na zabránenie vzniku suchých očí.  

 

Časté žmurkanie- v dôsledku sústredeného pozerania sa do digitálnych zariadení, často zabúdame na žmurkanie. Toto vedie k vyschnutiu očí. Preto je dôležité pravidelne žmurkať, pretože vďaka žmurkaniu pomáhame oko udržiavať vlhké. 

 

Vymeňte kontaktné šošovky za okuliare- kontaktné šošovky a dlhodobá práca na počítači nikdy nebudú priatelia. Kontaktné šošovky majú tendenciu vysúšať oči, pri práci na počítači by sa tento proces ešte znásobil. Zato okuliare sa dajú kúpiť aj so zakomponovaným filtrom proti modrému svetlu, preto sú pri dlhodobom používaní počítača perfektnou voľbou. 

 

Minimalizácia osvetlenia- upravte miestnosť v ktorej robíte na počítači tak, aby sa v nej minimalizovalo osvetlenie z vonku. Priame osvetlenie z okna či balkónu treba minimalizovať napr. stiahnutím žalúzií, použitím záclony a pod. Pre oči je veľmi nepriaznivé, ak sa z okna odráža denné svetlo a z počítaču modré svetlo – oči tak dostávajú dvojitú “dávku” osvetlenia a rýchlejšie sa unavujú  

 

Umelé slzy– umelé slzy alebo inak povedané kvapky do očí sú skvelou pomocou pre ľudí, ktorí trpia pocitom suchých očí. Na trhu je množstvo umelých sĺz s rozličným zameraním. Veľmi vhodné je zamerať sa na umelé slzy, ktoré obsahujú kyselinu hyalurónovú. Ide o hydratačnú látku, ktorá sa prirodzene nachádza v ľudskom tele a napomáha zvlhčeniu oka. 

 

SPOZNAJTE KOMFORT PRE VAŠE UNAVENÉ OČI

Ak aj vy trpíte syndrómom digitálnej únavy očí alebo syndrómom suchého oka, čítajte pozorne. Ten nepríjemný pocit pálenia, suchosti, či nadmerného slzenia zastaví zdravotnícka pomôcka Artelac®Rebalance, ktorá je špecifická svojou ružovou farbou roztoku, ktorú získava vďaka vitamínu B12. Obsahuje tiež optimálne množstvo kysliny hyalurónovej, ktorá dodá vašim unaveným očiam dvojitú dávku vlhkosti a pocit úľavy. Obľúbia si ich aj nositelia kontaktných šošoviek. Umelé slzy Artelac®Rebalance sú voľne dostupné v lekárňach a na e-shope za skvelú cenu! Ďalšie detaily a potrebné informácie nájdete na www.hyal.sk/produkty

Zobraziť celú novinku
Bavlna – celý náš svet i zdravie?pasik
Bavlna – celý náš svet i zdravie?

Ak by sme mali zhutniť všetky hlavné výhody bavlneného oblečenia do jednej vety, ktorá by bola pre ňu tou najvýstižnejšou? Azda tá, čo zdôrazňuje, ako veľmi je bavlna priaznivou pre všetkých. Tieto a ďalšie benefity prírodných bavlnených látok predstavíme už v tomto článku.  

 

Rozmaznáva každý typ pokožky

Toto kritérium je pre odevné látky viac než dôležitým. Bavlna sa nie nadarmo považuje za jednu z najmäkších komodít. Jemnosť a šetrnosť voči pokožke umocňujú jej hypoalergénne vlastnosti – odoláva zvýšenému usádzaniu a množeniu baktérií, vďaka čomu pokožku nedráždi ani neštípe. S pokožkou však nesplýva, no zato si zachováva príjemnú elasticitu a trvácnosť.

Pozor! Bavlna je v odevnom a módnom priemysle skutočnou špičkou, keďže zlepšuje (zjemňuje) vlastnosti ďalších významných materiálov, akými je flanel alebo rifľovina.

 

Pohodlie, ktoré dýcha 

Ani to nie je sen, ale overená vlastnosť bavlny ako odevnej a širokej všestrannej látky. Čaro tohto „umenia“ spočíva v absorbovaní tepla a vlhkosti, a to aj pri vysokých letných teplotách. Ľudská pokožka nie je takto vystavovaná zvýšenému riziku ekzémov či svrbivých vyrážok.

 

Pod takýmto oblečením preto radi chránime batoľatá aj staršie deti, ale aj samých seba, resp. si rôznymi bavlnenými bytovými dekoráciami vyzdobujeme domácnosť. Bavlnené vlákna sú v tomto smere flexibilné, presnejšie dokazujú vlastnú všestrannosť a vysokú obľúbenosť.

 

Kde nájsť prémiové bavlnené látky?

To sú tie veľmi príjemné, až hodvábne na dotyk. Na ich spracovanie sa využívajú dlhšie vlákna. Vo výslednom materiáli podporujú nekrčivosť, mäkkosť a trvanlivejšie kvality.

A ako si najlepšie predstaviť takýto prvotriedny materiál? Široký výber vzorovaných, ale aj jednofarebných bavlnených látok od najlepších výrobcov ponúka a stále aktualizuje e-shop Bubulakovo.sk!

Zdroj obrázka: Bubulakovo.sk

Zobraziť celú novinku
 Menštruačné nohavičky snuggs sú novo dostupné v sieti drogérií DM pasik
Menštruačné nohavičky snuggs sú novo dostupné v sieti drogérií DM

Menštruačným nohavičkám snuggs dôveruje už 150-tisíc žien. Od polovice apríla sú produkty snuggs po novom dostupné aj v slovenskej sieti drogérií DM. A to nielen menštruačné nohavičky, ale aj jarná novinka v podobe intímneho umývacieho gélu, ktorý je prvým produktom nového kozmetického radu snuggs. Úspešná česká značka si zakladá na ohľaduplnom prístupe k prírode. Štúdia realizovaná v spolupráci s odborníkmi na životné prostredie preukázala, že životný cyklus menštruačných nohavičiek snuggs je až 3,5-krát šetrnejší k prírode ako používanie jednorazových tampónov a vložiek.

 

Menštruácia sa týka takmer celej ženskej populácie zhruba vo veku od 13 do 51 rokov. Ide o významnú časť života ženy a je pre ňu dôležité, aby sa počas tohto obdobia cítila bezpečne a pohodlne. S vývojom nových technológií a materiálov sa na trhu začali objavovať alternatívne pomôcky pre toto intímne obdobie ženy. Spoločnosť snuggs sa stala priekopníkom vo vývoji menštruačných nohavičiek. Na český trh ich uviedla pred troma rokmi, odvtedy predala vyše pol milióna kusov nohavičiek, ktoré si našli cestu k 150 tisícom žien v Česku, na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách. „Neustály vývoj a inovácia sú  pre nás každodenným hnacím motorom. Od vstupu na trh sme uviedli už tretiu generáciu nohavičiek. Usilovne pracujeme na zlepšovaní textilnej absorpčnej vrstvy aj samotného strihu nohavičiek, aby zaisťovali dostatočný komfort a bezpečie,“ hovorí spoluzakladateľ snuggs Tomáš Zahradník.

 

 

Spoluzakladatelia Snuggs: Tomáš Záhradník a Linda Šejdová

 

Okamžitý nákup v DM

Spoločnosť snuggs nadviazala na Slovensku spoluprácu so sieťou drogérií DM. Od polovice apríla tak môžu slovenské ženy jednoducho kúpiť menštruačné nohavičky snuggs v tejto obľúbenej predajnej sieti. „Snuggs a DM spája podpora udržateľnosti a lokálnych výrobkov. Na spoluprácu s drogériou DM sa preto veľmi tešíme,“ hovorí spoluzakladateľka snuggs Linda Šejdová. Jednoznačnou výhodou pre zákazníčky je nielen okamžitý nákup, ale aj možnosť prezrieť si tovar na mieste, ohmatať materiál a odhadnúť veľkosť. „Menštruačné nohavičky sa stali aktuálnou potrebou, veríme preto, že zákazníčky uvítajú možnosť kúpiť si snuggs priamo v predajniach,“ dodáva T. Zahradník.

 

Nová intímna starostlivosť od snuggs

Menštruačné nohavičky zmenili životy už desiatkam tisícom žien. Snuggs chce v tomto trende pokračovať a byť ženám oporou a sprievodcom v jednotlivých fázach ich života a s nimi spojených intímnych tém. Preto prichádza na trh s produktmi z kategórie intímnej starostlivosti, ktoré sú láskavé k ľudskému telu i prírode. Prvým je Intímny umývací gél s pH 4.0. na každodenné použitie. Obsahuje výhradne prírodné ingrediencie na očistu, výživu a ochranu intímnych partií. Intímny umývací gél je dostupný vo variantoch bez vône alebo s vôňou zeleného čaju v 100 % recyklovateľnej fľaštičke s praktickou pumpičkou.

 

 

Potvrdené. Funkčné, pohodlné, ale aj šetrné k prírode

Produkty snuggs dodávajú ženám sebavedomie, dopriavajú pohodlie, slobodu a bezstarostnosť. Každé telo si zaslúži vľúdnosť a rešpekt, rovnako ako aj naše okolie a planéta.O zodpovedný prístup k životnému prostrediu sa snažíme v každom kroku nášho podnikania. Veríme, že sa nám to vráti, napríklad aj v dôvere našich zákazníčok, ktoré si potrebu udržateľnosti tiež uvedomujú,“ uzatvára Linda Šejdová. Snuggs v spolupráci s expertmi z Vysokej školy chemicko-technologickej realizoval hodnotenie životného cyklu menštruačných nohavičiek snuggs. Výsledky ukázali, že nohavičky sú 3,5x šetrnejšie k životnému prostrediu než jednorazové tampóny a vložky. Pri používaní menštruačných nohavičiek dokáže žena za svoj cyklus ušetriť až 95-tisíc litrov vody, ktoré by inak boli potrebné na výrobu jednorazových pomôcok. Pri výrobe menštruačných nohavičiek sú tiež zhruba trojnásobne nižšie emisie uhlíka alebo využívanie fosílnych palív. V porovnaní s jednorazovými pomôckami dokáže žena pri používaní menštruačných nohavičiek vyprodukovať takmer desaťkrát menej odpadu.

 

 

O snuggs

V snuggs vyvíjame vysoko kvalitné a funkčné produkty pre intímnu starostlivosť. Záleží nám na tom, aby ľudia mali menej nepohodlia a starostí po celú dobu života.

www.snuggs.sk

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco počas troch rokov podporilo onkologických pacientov sumou takmer 250-tisíc eurpasik
Tesco počas troch rokov podporilo onkologických pacientov sumou takmer 250-tisíc eur

Zákazníci, partneri aj kolegovia Tesca spojili sily počas Dňa narcisov a na pomoc onkologickým pacientom vyzbierali za tri roky takmer 250-tisíc eur. Tesco sa totiž už tretí rok po sebe stalo špeciálnym partnerom finančnej zbierky Deň narcisov, ktorú každoročne organizuje Liga proti rakovine. Do celoslovenskej zbierky, ktorá trvala vo všetkých obchodoch reťazca v tomto roku výnimočne až dva dni, sa zapojilo aj vyše 300 kolegov z Tesca. 

„Spoločné úsilie našich zákazníkov, partnerov a kolegov sa opäť vyplatilo. Teší nás, že o zbierku Deň narcisov v predajniach Tesco bol aj tento rok veľký záujem. Nielen zo strany zákazníkov, ale aj kolegov, ktorí sa prihlásili ako dobrovoľníci a pomohli vyzbierať za dva dni takmer 62-tisíc eur. Tesco sa dlhodobo stará o zákazníkov, kolegov a všetky komunity, kde pôsobí. Som rada, že sme spoločne s ľuďmi naprieč krajinou aj tento rok priniesli cez žlté narcisy dôležitú pomoc onkologickým pacientom na Slovensku,“  hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti Tesca.

 

Finančné dary vyzbierané počas Dňa narcisov použije Liga proti rakovine na dôležitú podporu onkologických pacientov, a to vrátane pokračovania projektov, ako sú napríklad bezplatná telefonická a mailová Onkoporadňa, Sieť onkopsychológov, Relaxačné pobyty či vzdelávanie verejnosti.

 

Dôležitú pomocnú ruku podali samotní kolegovia a kolegyne. Viacerí v tento deň vymenili svoje bežné pracovné povinnosti a zapojili sa do zbierky ako dobrovoľníci priamo v obchodoch Tesco. Viac ako 300 zamestnancov venovalo tejto dobrovoľníckej aktivite dohromady vyše 1 500 hodín.

Zákazníci Tesca mohli vo všetkých prevádzkach Tesca počas Dňa narcisov prispieť na pomoc pacientom s onkologickým ochorením buď prispením priamo do pokladničky, alebo použitím špeciálnych kupónov s označením Deň narcisov počas platby za nákup. Prostredníctvom príspevkov v hotovosti zákazníci Tesca prispeli sumou vo výške viac ako 46-tisíc eur. Použitím špeciálnych kupónov počas platby za nákup zase prispeli sumou viac ako 15-tisíc eur.

 

„Tesco je už niekoľko rokov neodmysliteľnou súčasťou našej jedinej verejnoprospešnej finančnej zbierky Deň narcisov. Naša úprimná vďaka za nezištnú pomoc, nasadenie a súčinnosť patrí všetkým pracovníkom, ktorí sa spolu s nami podieľali na organizačnom zabezpečení zbierky v predajniach Tesco naprieč Slovenskom. Veľmi nás teší  zapojenie sa do zbierky samotných zamestnancov ako dobrovoľníkov. Mimoriadne si tiež vážime, že Tesco z pozície zamestnávateľa v dobrovoľníckych aktivitách svojich zamestnancov  podporuje a vytvára im na ich vykonávanie podmienky. Pre projekt, ako je Deň narcisov, sú dobrovoľníci nenahraditeľní," dopĺňa Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

 

Ako sa použijú prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov?

  • Finančné prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov použije Liga proti rakovine na pokračovanie v realizácii overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na priamu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám.
  • K nim patria: bezplatná Onkoporadňa (0800 11 88 11), Sieť onkopsychológov – bezplatné individuálne i skupinové poradenstvo, rodinné a relaxačné pobyty pre pacientov, ubytovanie pre rodičov hospitalizovaných detí liečených na rakovinu, podporné skupiny pre príbuzných pacientov a pre pozostalých, jednorazový finančný príspevok v hmotnej núdzi, bezplatné programy v Centrách pomoci Ligy proti rakovine Bratislava, Košice, Martin.
  • Z prostriedkov získaných počas Dňa narcisov tím Ligy proti rakovine pravidelne realizuje aktivity v oblasti prevencie a informovanosti verejnosti o predchádzaní onkologickým ochoreniam.

Viac informácií o zbierke: www.dennarcisov.sk

Zobraziť celú aktualitu
Svetový deň Zeme: Allianz podniká ekologickypasik
Svetový deň Zeme: Allianz podniká ekologicky

V mesiaci apríl a špeciálne pri príležitosti zajtrajšieho Dňa Zeme, sa upriamuje väčšia pozornosť na ekologické a udržateľné aktivity jednotlivcov a spoločnosti, ktoré majú prispieť k zníženiu globálneho otepľovania a zmierneniu klimatických zmien

„Udržateľnosť a ochrana životného prostredia je jednou z najvyšších priorít pre globálneho poisťovateľa akým je Allianz. Aj v Allianz – Slovenskej poisťovni sa sústreďujeme nielen na rozvoj digitalizácie a bezpapierovej komunikácie, ktorou šetríme zdroje, ale iniciujeme a aktívne sa zapájame do viacerých ekologických aktivít. Skupina našich zamestnancov dokonca vytvorila samostatný ekologický tím, ktorý mnohé aktivity zastrešuje,“približuje viceprezident rezortu prevádzky Allianz Robert Altfahrt-Riedler.

 

Digitalizáciou šetríme stromy

Allianz – Slovenská poisťovňa ako člen skupiny Allianz sa postupne mení na digitálnu poisťovňu, keď aktuálne s takmer polovicou svojich klientov (45,6 %) komunikuje výlučne elektronicky. Pri nových klientoch je to celých 100 % komunikácie, ktorá prebieha digitálne. Klienti Allianz tak ušetrili milióny listov papiera v podobe návrhov poistných zmlúv či predpisov poistenia, ktoré by inak dostali poštou, na pobočke alebo u svojho obchodníka. Zodpovedným ekologickým prístupom tak zachránili v prepočte 1 197 stromov, čo predstavuje približne 3 hektáre priemerného slovenského lesa. A tento počet každým dňom rastie. V rámci kompenzácie spotreby papiera sme zároveň súčasťou projektu Stromy pre život, kde sa dodávateľ kancelárskeho papiera pre našu spoločnosť zaväzuje vysadiť jeden strom za každých 50 objednaných balíkov papiera.

 

Zelená energia a recyklácia

Vo všetkých budovách využíva Allianz zelenú energiu, teda energiu výlučne z obnoviteľných zdrojov, ktorá má v porovnaní s bežnou energiou takmer nulový emisný faktor. Na všetkých pracoviskách Allianz sú umiestnené nádoby na separovaný zber papiera, plastov a skla. Vyzbieraný papierový odpad je navyše skartovaný a ekologicky recyklovaný certifikovaným procesom. Taktiež všetok elektroodpad v budovách Allianz je separovaný a následne ekologicky recyklovaný. Minerálne vody v plastových obaloch sme nahradili sklenenými džbánmi na vodu z vodovodu, keďže testovanie vzoriek potvrdilo kvalitu pitnej vody na všetkých našich prevádzkach. Našim zamestnancom sme poskytli praktické Keepcupy, ktoré používajú namiesto plastových pohárov na firemných akciách či stretnutiach v našich priestoroch. Recyklovateľné sú aj kávové kapsule v kávostrojoch, ktoré máme nainštalované v našich budovách,“ dopĺňa hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová. Na streche budovy na ústredí v Bratislave sa nachádza tzv. hmyzí hotel, ktorý slúži ako útočisko pre drobný hmyz a včely. Vytvorili ho zamestnanci Allianz.

 

Pomáhame flexibilne

Allianz pravidelne, podľa potreby organizuje zbierky šatstva a potrieb pre núdznych, zbierky IT zariadení aj zbierky potravín. Zamestnanci Allianz sa takisto pravidelne zapájajú do dobrovoľníckeho podujatia Naše mesto, do projektu výsadby stromčekov v rámci Slovenska a ďalších ekologických a spoločensky zodpovedných aktivít.

Viac o ekologických aktivitách Allianz sa dozviete na tu:

Zobraziť celú aktualitu
V hlavnom meste pribúdajú stromy. Zapojiť sa môžete aj vy.  pasik
V hlavnom meste pribúdajú stromy. Zapojiť sa môžete aj vy.

Spoločnosť McDonald’s už dlhodobo podniká kroky, ktoré vedú k udržateľnejším riešeniam. Postupne redukuje používanie plastov, zameriava sa na čistotu nielen v okolí svojich prevádzok, ale tiež v celých komunitách, a pomáha vytvárať podmienky pre lepšiu biodiverzitu v mestách. V rámci kontinuálnych krokov udržateľných projektov sa tentokrát zapojila do iniciatívy 10 000 stromov, kde podporila systematické obnovovanie drevín v Bratislave. Financovala výsadbu 26 stromov a získala štatút významného darcu hlavného mesta. 

Magistrát hlavného mesta Bratislava spustil iniciatívu 10 000 stromov v roku 2019, s cieľom priniesť zeleň do mestských častí, v ktorých je jej prítomnosť viac ako žiadúca. Zeleň v meste totiž zohráva viacero dôležitých funkcií – chráni ulice pred prehrievaním, čistí ovzdušie a zároveň poskytuje vzácne útočisko pre rôzne živočíchy. Udržiavanie drevín je kľúčovým faktorom vedúcim k zachovaniu či dokonca zlepšovaniu biodiverzity v Bratislave.Koncept iniciatívy je založený aj na podpore zo strany partnerov z radov firiem, organizácií a inštitúcií. Spoločnosť McDonald’s sa ako dobrý sused do iniciatívy zapojila, aby skvalitnila komunitám každodenný život v meste. Na základe výšky príspevku získala špeciálny štatút významného darcu.

 

 

„Zodpovedný prístup je dôležitou súčasťou podnikania spoločnosti McDonalds. Som rada, že ako bratislavská rodáčka som svedkom toho, že Bratislava sa stáva nielen stredoeurópskou dominantou a moderným mestom, ale tiež prichádza s mnohými udržateľnými riešeniami pre lepší komunitný život. Naša spoločnosť McDonalds si uvedomuje dôležitosť každej zelenej iniciatívy v prospech prírodnej symbiózy. Preto sme sa rozhodli podporiť projekt hlavného mesta Bratislava -  10 000 stromov - a to výsadbou 26 stromov, ktoré symbolizujú počet rokov našej spoločnosti na Slovensku. Vysadené stromy sa nachádzajú v blízkosti našich prevádzok a my sme potešení nielen z toho, že sme sa stali významný darcom, ale najmä preto, že tieto stromoradia budú dlhé roky skrášľovať a predovšetkým zlepšovať životné prostredie. Týmto spôsobom by sme chceli inšpirovať aj ďalšie firmy, organizácie či jednotlivcov, aby sa do projektu zapojili a pomohli z Bratislavy vytvoriť ešte zelenšie, čistejšie a krajšie miesto,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka pre spoločnosť McDonald’s na Slovensku. Pre McDonald’s je téma biodiverzity blízka. Už v minulosti v spolupráci s ornitológmi navrhla originálne vtáčie búdky, kde môžu malí operenci dodnes kedykoľvek zahniezdiť. Nachádzajú sa pri 20 reštauráciách McDonald’s naprieč celým Slovenskom. Navyše, v najbližších týždňoch pribudnú pri mnohých prevádzkach aj hmyzie hotely.

 

 

Na dôležitosť prítomnosti zelene v hlavnom meste upozorňujú aj známi influenceri a osobnosti ako napríklad Patra Bene či Braňo Deák, ktorí sa rozhodli projekt podporiť.  Patra Bene pokrstila nové uličné stromoradie na Račianskej ulici, ktoré vzniklo vďaka príspevku spoločnosti McDonald’s, a prostredníctvom svojich sociálnych sietí vyzýva verejnosť a ďalšie firmy, aby sa do iniciatívy 10 000 stromov zapojili tiež. Ďalšie dve stromoradia, ktorých výsadbu podporil McDonald’s,sú umiestnené pri hlavnom ťahu na Rožňavskej ulici a pri ulici Na križovatkách.

 

Od roku 2019 sa v rámci iniciatívy 10 000 stromov vysadilo 3 127 vzrastlých stromov, 7 048 kríkov a 20 000 sadeníc. Iniciatíva 10 000 stromov pokračuje naďalej v snahe dostať do mesta čo najviac kvalitnej zelene a prispieť tým k adaptácii Bratislavy na klimatické zmeny. „Sme presvedčení, že mesto má za úlohu vzbudiť záujem svojich obyvateliek a obyvateľov o zveľaďovanie verejného priestranstva, v ktorom spoločne žijeme a fungujeme. Jedným zo spôsobov, ako sa starať o svoje prostredie naokolo, je aj výsadba novej, funkčnej a perspektívnej zelene, ktorá je dôležitou investíciou do kvalitného života v meste pre nás aj pre naše budúce generácie. Stromy sú v meste nesmierne dôležité. Každým rokom obyvatelia a obyvateľky Bratislavy pociťujú dopady klimatických zmien na svojich životoch. Stromy prinášajú nielen lokálne ochladzovanie, zbavujú mesto smogu, sú domovom biologickej rozmanitosti, ale robia mesto prirodzene krajším a vďaka nim sú naše ulice ešte aj tichšie,hovorí na tému dôležitosti výsadby stromov Ivan Petro, vedúci oddelenia tvorby mestskej zelene hlavného mesta Bratislava.

 

 

Zapojte sa aj vy

Podporiť iniciatívu môžu firmy, organizácie a inštitúcie darovaním ľubovoľnej sumy  na výsadbu ďalších stromov či darovaním celého stromu v hodnote 700 eur. Zapojiť sa môže aj verejnosť, ktorá môže poskytnúť pomoc v rámci dobrovoľníckych aktivít a skrášliť Bratislavu vlastnými rukami. Podujatia spojené s výsadbou stromov hlavné mesto priebežne zverejňuje na stránke www.10000stromov.sk.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Zdražovanie pohonných hmôt otriasa majiteľmi áut. Ako jednoducho znížiť vplyv rastúcich cien?pasik
Zdražovanie pohonných hmôt otriasa majiteľmi áut. Ako jednoducho znížiť vplyv rastúcich cien?

Ceny pohonných hmôt na Slovensku už prekročili hranicu 1,70 eura za liter*. Ako jednoducho znížiť vplyv rastúcich cien pohonných hmôt? Vlastníte auto? Paradoxne, ste vo výhode, ak sa rozhodnete o svoje auto podeliť. 

 

Popularita zdieľania vecí rastie. Ak vlastníte vozidlo, ktoré nevyužívate na sto percent každý deň, oplatí sa vám zdieľať ho s ďalšími vodičmi. Zarobiť si môžete nielen na každodenné dochádzanie do práce, ale aj na víkendové výlety.

 

Majiteľom vozidiel sme v roku 2021, ktorý bol prvým rokom pôsobenia HoppyGo na Slovensku, vyplatili vyše 32 000 eur. Mnoho majiteľov áut si myslí, že sa atraktívne zárobky týkajú iba nových modelov. Peniaze však zarábajú autá všetkých značiek, typov i veku. Záujem je o všetky modely áut, najmä počas dovolenkovej sezóny. Príkladom je Volvo S40 z roku 2007, ktorého majiteľ si prenajímaním vozidla zarobil už viac ako 2 000 eur,”  vysvetľuje Juraj Andrejka, country manažér carsharingovej platformy HoppyGo na Slovensku.

 

 

Medzi ďalšie úspešné autá patria napríklad dvojročný VW Passat alebo desaťročná Honda Civic. „Vozidlo si dokáže zarobiť dosť peňazí, aj keď ho súbežne zdieľate a zároveň používate pre vlastnú potrebu. Priemerne si aktívny majiteľ zarobí 1 200 eur ročne,“ dodáva.

 

Príklad:Ak denne dochádzame do práce vzdialenej 25 km (50 km denne 5 dní v týždni), zaplatíme v prípade auta so spotrebou 5,5 litra na 100 km pri cene 1,70 eura za liter* ročne za PHM 630 eur. Ak ide o auto s priemernou spotrebou 8 litrov PHM na 100 km,  zaplatíme ročne 800 eur.

 

Záujem o zdieľanie áut na Slovensku odštartovala pandémia koronavírusu, počas ktorej mnohé autá viac stáli, ako jazdili, ako aj nedostatok áut na trhu. Situácia na Ukrajine a rast cien pohonných hmôt trend ešte viac posilnili. 

 

„Pre mnohých ľudí sa zdieľanie áut stáva doplnkom, prostredníctvom ktorého získajú krátkodobý prenájom SUV, úžitkových áut, kabrioletov alebo horúcich automobilových noviniek. Z pohľadu prenajímateľa  je carsharing zaujímavou príležitosťou pre vlastníkov áut, ktorí dnes dlhodobo pracujú formou tzv. home office a už nevyužívajú auto na každodenné dochádzanie do práce. Zdieľaním auta si môžu vylepšiť rodinný rozpočet,“ vysvetľuje Juraj Andrejka.

 

Za prvý rok fungovania HoppyGo na slovenskom trhu carsharingová platforma registruje vyše 170 nových majiteľov vozidiel. Výhodou platformy je, že majitelia za ponuku vozidla na prenájom nič neplatia a peniaze za prenájom dostanú na svoj bankový účet do piatich pracovných dní.

 

„Záujem o krátkodobý prenájom áut rastie, zvýšený záujem o zapožičanie áut sme zaznamenali najmä  počas minulého leta v súvislosti s dovolenkovou sezónou. Dnes pripravujeme ďalšie nové spôsoby, ako ešte viac podporiť majiteľov vozidiel  v prenájme áut. Chceme im pomôcť dosiahnuť ich finančné ciele, napríklad správnym nastavením cenotvorby. K dispozícii je náš tím špecialistov, ktorí sú pripravení majiteľom áut pomôcť, ” dopĺňa Juraj Andrejka.

 

HoppyGo sú autá od ľudí pre ľudí. Prostredníctvom aplikácie spájame majiteľov áut so záujemcami o prenájom vozidla. Nepridávame do prevádzky ďalšie autá, využívame tie, ktoré by inak stáli na parkovisku. Ľudia si tu môžu požičať najrôznejšie typy vozidiel pre všetky príležitosti – či už je to sťahovanie, víkendový výlet alebo napríklad rande.  Na Slovensku máme k dispozícii  viac ako 170 vozidiel rôznych kategórií a značiek a všetky autá sú vždy poistené. Majitelia vozidiel, ktorí automobily ponúkajú, si zase zaistia vedľajší príjem a pokrytie nákladov na prevádzku.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco upravuje otváracie hodiny počas veľkonočných sviatkovpasik
Tesco upravuje otváracie hodiny počas veľkonočných sviatkov

Zákazníci Tesca si, ako každoročne v období pred veľkonočnými sviatkami, môžu pohodlne nakúpiť všetko, čo potrebujú na sviatočné pečenie a varenie, v každom zo 154 obchodov na Slovensku. 

 

Predajne budú otvorené v režime bežných otváracích hodín vo štvrtok 14. apríla 2022. Čerpacie stanice budú takisto vo štvrtok 14. apríla 2022 otvorené do 22.00 hod.

V piatok 15. apríla 2022 budú supermarkety a hypermarkety Tesco spolu s prevádzkami Tesco expres zatvorené. Zákazníci si budú môcť opäť nakúpiť vo všetkých predajniach Tesco na Slovensku v sobotu 16. apríla 2022 od 7.00 hodiny. V rovnakých dňoch budú k dispozícii aj služby Tesco Online nákupov a Klikni &Vyzdvihni.

 

 

Otváracie časy Tesco prevádzok počas Veľkej noci budú nasledovné:

  • Počas veľkonočného víkendu si zákazníci budú môcť v nakúpiť v predajniach Tesco v sobotu 16. apríla 2022 v čase od 7.00 hodiny.

 

  • Hypermarkety, supermarkety Tesco, ako aj prevádzky Tesco Expres budú v piatok 15. apríla 2022, v nedeľu 17. apríla a v pondelok 18. apríla 2022 zatvorené.

 

  • Všetky čerpacie stanice Tesco budú počas sviatkov –piatok 15. apríla 2022 a v pondelok 18. apríla 2022 otvorené, a to od 8.30 hod. do 20.00 hod. V sobotu 16. apríla 2022 budú otvorené od 7.00 do 22.00 hod.  V nedeľu 17. apríla 2022 budú všetky čerpacie stanice zatvorené.
  • Tesco Online nákupy dostupné pre viac ako 2,8 milióna Slovákov sú dôležitým pomocníkom pre pohodlné  veľkonočné nakupovanie. Veľkonočné nákupy budú doručované  v zákazníkmi zvolených termínoch do štvrtka 14. apríla 2022, ako aj v sobotu 16. apríla 2022. V rovnaké dni bude k dispozícii aj služba Klikni&Vyzdvihni.

 

Viac informácií nájdete na tesco.sk

Zobraziť celú aktualitu
Cez pandémiu stúpol počet úmrtí nielen na Covid-19pasik
Cez pandémiu stúpol počet úmrtí nielen na Covid-19

Dva roky celosvetovej pandémie koronavírusu sa podpísali aj pod štatistiku poistných udalostí. Za dva roky pandémie, teda od marca 2020 do marca 2022 zaznamenala Allianz – Slovenská poisťovňa dohromady vyše 12-tisíc úmrtí v celkovej výške takmer 26 miliónov eur.

„Rok 2021 bol v tomto smere rekordný, keď sme zaevidovali až 6 162 úmrtí, čo je o 31 % viac, ako v období pred pandémiou v roku 2019. Len v minulom roku sme tak za úmrtia vyplatili takmer 13 miliónov eur,“konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Milan Rajec. Najvyššie jednorazové poistné plnenia, ktoré Allianz vyplatila pozostalým zosnulých klientov boli vo výškach 120-tisíc, 100-tisíc a 92-tisíc eur.

 

Úmrtia ovyplyvnil Covid-19

Smutnú štatistiku za posledné dva roky výrazne ovplyvnila pandémia. Z registrovaných 12-tisíc úmrtí bolo takmer 2 000 spôsobených práve ochorením Covid-19. Len za úmrtia spôsobené ochorením koronavírusu doteraz Allianz vyplatil skoro 4 milióny eur. Zo štatistík poisťovne ďalej vyplýva, že príčinou zvýšenej úmrtnosti nebolo len ochorenie Covid-19. Stúpla totiž úmrtnosť viacerých ochorení, ktoré pre pandémiu boli podľa všetkého zanedbávané. „Najviac úmrtí, až 40 % bolo spôsobených ochoreniami obehovej sústavy, v 15 percentách boli príčinou úmrtia nádorové ochorenia, nasledovali ochorenia dýchacieho systému a Covid-19,“ vymenúva M. Rajec. Štatistika úmrtnosti Allianz kopíruje čísla úmrtnosti v rámci celého Slovenska. Vyplýva to z údajov Štatistického úradu, podľa ktorých minulý rok zomrelo najviac ľudí v novodobej histórii Slovenska, keď úmrtnosť v roku 2021 stúpla až o 37 % oproti priemeru piatich rokov pred pandémiou.

 

Úmrtie kryje životná poistka

Úmrtie je kryté životnou poistkou a to v rámci rizík úmrtia z dôvodu choroby alebo úrazu. Klient si tiež môže poistiť trvalé následky úrazu, invaliditu, chirurgický zákrok, PN, hospitalizáciu, ale aj ušlý zárobok. „Životné poistenie si môže uzatvoriť aj osoba, ktorá toto ochorenie prekonala. Pri oceňovaní zdravotného stavu vychádzame zo zdravotnej dokumentácie a zdravotného dotazníka, ktorý klient vypĺňa pri vstupe do poistenia,“ uzatvára hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.

Zobraziť celú aktualitu
Vyše 200 nápadov na zlepšenie života v komunitách  získa opäť grant od Tesca pasik
Vyše 200 nápadov na zlepšenie života v komunitách získa opäť grant od Tesca

Obľúbený grant na podporu komunitných projektov Tesca – Vy rozhodujete, my pomáhame štartuje už druhú dekádu. Autori nápadov na zlepšenie života vo svojom okolí môžu svoje projekty prihlásiť až do 1. mája 2022 na webstránke Tesca.  Reťazec podporí už po 11.-krát vybrané projekty na Slovensku sumou takmer  170-tisíc eur.

„Veľmi nás teší, že začíname už druhú dekádu v poskytovaní podpory pre komunitné projekty v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Tesco potvrdzuje, že je stabilným partnerom komunít, ktoré len prostredníctvom tohto programu podporilo sumou viac ako 1,5 milióna eur. Sumu  doteraz využilo vyše 1 800 projektov na zlepšenie života vo svojom okolí. Veríme, že 11. edícia bude rovnako úspešná ako tie predchádzajúce a opäť pomôžeme skvalitniť život v regiónoch na Slovensku,“ vysvetľuje Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Tesca na Slovensku.

 

 

 Výsledky desiatich edícií grantu Tesca –Vy rozhodujete, my pomáhame. ZDROJ: TESCO, SR

 

Projekty na zlepšenie svojho okolia môžu online formou prihlasovať neziskové organizácie, školy, škôlky, obce aj mestá, ktoré chcú podporiť jedinečnosť svojej komunity. Šancu majú projekty ako parky, bylinkové záhradky, bábkové divadlá, knižnice, lavičky, kurzy nordic walkingu, včelie úle či prednášky o zdravom životnom štýle a množstvo ďalších nápadov. Príležitosť dostanú i projekty, ktoré pomáhajú vyrovnať sa so súčasnou mimoriadnou situáciou v dôsledku koronakrízy, ako aj situácie na Ukrajine. Víťazi doterajších edícií a ich projekty sú pre inšpiráciu na webstránke grantového programu.

 

O výške podpory vybratých 231 projektov rozhodnú v lete zákazníci hlasovaním žetónmi vo všetkých  predajniach Tesca po celom Slovensku. Projekt s najviac hlasmi v konkrétnom obchode získa podporu vo výške 1 300 eur, na druhom mieste získa 600 eur a na treťom 300 eur. Za desať edícií ľudia projektom darovali viac ako 30 miliónov hlasov! Vlani tretinu hlasov získali projekty zamerané na zdravie a šport, ďalšia tretina hlasov šla na vzdelávacie projekty a pätinu hlasov získali projekty zamerané na rozvoj kultúry.

 

Z prihlásených nápadov vyberá v každej edícii nezávislá odborná porota zložená zo zástupcov Tesca a neziskových organizácií 231 najlepších projektov.

 

 

„Veľmi nás teší, že sme ako partner súčasťou grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame už od jeho prvej edície. Jeho jedinečnosť a veľký význam pre život komunít po celom Slovensku nás oslovili už na začiatku spolupráce a je úžasné vidieť, koľko pozitívnych zmien priniesli všetky projekty, ktoré boli vďaka finančným grantom od Tesca zrealizované. V Nadácii Pontis vždy radi podporíme projekty, ktoré dokážu priniesť cielenú a efektívnu podporu komunitám. Práve preto sa tešíme, že prekračujeme ďalší dôležitý míľnik – grantový program Vy rozhodujete, my pomáhame úspešne vstupuje už do svojej 11. edície a my môžeme byť pri tom,“hovorí Barbora Hullová, programová manažérka Nadácie Pontis, ktorá je súčasťou odbornej poroty grantu.

 

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa doposiaľ zrealizovalo v regiónoch popri stovkách iných projektov napríklad:

  • 105 kultúrnych podujatí
  • 58 ihrísk
  • 199 vzdelávacích aktivít
  • 154 úprav verejných záhrad a parkov
  • 13 detských táborov
  • 21 pomocí pre útulky pre zvieratá
  • 8 aktivít na ochranu včiel
  •  

Zdroj: Tesco, SR

Zobraziť celú aktualitu
Tesco mobile rozdáva trikrát viac kreditu pri každom dobití s novou kartou Triopasik
Tesco mobile rozdáva trikrát viac kreditu pri každom dobití s novou kartou Trio

Trikrát viac kreditu na volania, SMS aj denné dáta získajú zákazníci jedine v Tesco mobile. Značkový operátor predstavuje novú predplatenú SIM kartu Trio s trojnásobným kreditom, ktorý zákazník získa automaticky pri každom dobití bez ďalších podmienok. Nová karta Trio bude v predaji už od 6. apríla 2022 vo všetkých predajniach Tesco a na webe Tesco mobile. 

„V Tesco mobile sa dlhodobo snažíme zákazníkom prinášať výhodné ponuky a jedinečné benefity. Tento rok sme sa opäť zamysleli, ako v týchto náročných časoch umožniť zákazníkom volať či dátovať ešte výhodnejšie, a v nadväznosti na náš obľúbený dvojnásobok kreditu sme sa rozhodli dať zákazníkom ešte viac a každé dobité euro rovno strojnásobiť. S novým predplateným programom Trio zákazník získa 3x viac kreditu pri každom dobití a môže tak volať a SMS-kovať len za 3 centy či dátovať len za 30 centov na deň,“ hovorí Barbora Zajacová, marketingová manažérka Tesco mobile na Slovensku.

 

 

Nová karta Trio umožní zákazníkovi volať ešte výhodnejšie ako doteraz:

  • Každé dobitie kreditu v akejkoľvek sume a cez akýkoľvek kanál bude strojnásobené vrátane dobitia poukážkou z vernostného programu Tesco Clubcard.
  • Kredit získaný zadarmo navyše, tzv. extra kredit, má platnosť 30 dní a zákazník ho môže využiť hneď po vyčerpaní zaplateného kreditu na hovory a SMS do všetkých sietí na Slovensku a denné dáta.
  • Vďaka trojnásobnému kreditu pri každom dobití si zákazník môže znížiť cenníkové ceny až na tretinu a efektívne tak volať a SMS-kovať len za 3 centy. Dátovať môže s denným balíčkom v objeme 300 MB len za 30 centov, obnoviť si ho môže aj viackrát.
  •  

„Nový benefit funguje jednoducho. Zákazník si dobije kredit napríklad v hodnote 5 € a automaticky získa kredit v hodnote 15 €. Keď minie svoj zaplatený kredit, nemusí si v daný mesiac viac dobíjať, automaticky siaha na kredit navyše, ktorý má platnosť až 30 dní a možno ho využiť nielen na volania a SMS, ale aj denné dáta,“hovorí Barbora Zajacová, marketingová manažérka Tesco mobile na Slovensku.

 

 

Ponuka dátových balíčkov Tesco mobile:

Na karte Trio zostávajú v ponuke všetky mesačné dátové balíčky vrátane Dátového bonusu, s ktorým zákazník získa pri dobití kreditu rovnaký objem balíčka navyše zadarmo. Napríklad s balíčkom 500 MB za 3 € získa po dobití kreditu až 1 GB, s balíčkom 1,5 GB až 3 GB len za 6 € alebo s balíčkom 5 GB až 10 GB len za 9 €.

 

Nová karta Trio aj dátová SIM karta

Nová karta Trio s úvodným kreditom 3 € za cenu 3 € bude dostupná od 6. 4. 2022 vo všetkých predajniach Tesco alebo na webe Tesco mobile. Okrem základnej predplatenej karty bude v predaji aj dátová karta 10 GB za cenu 9 €. Dátová karta obsahuje rovnako program Trio a predaktivovaný dátový balíček v hodnote 9 €. Základný objem 5 GB si môže zákazník navýšiť na 10 GB dobitím kreditu, ktorý sa mu zároveň aj strojnásobí.

Existujúci zákazníci si môžu svoje pôvodné programy ponechať alebo využiť možnosť zmeny programu na nový program Trio, a to úplne zadarmo a bez obmedzení zavolaním na zákaznícku linku alebo návštevou hypermarketu Tesco.

Nová SIM karta Trio bude v ponuke predbežne do konca roka 2022. Novinku uvedie jarná kampaň s novými maskotmi Tesco mobile – trojicou surikát, ktoré zaspievajú oslavné trio pri príležitosti príchodu karty s trojnásobným kreditom. TV spot so surikatami si môžete pozrieť v predpremiére na YouTube.

 

Tesco mobile je partnerským produktom spoločností TESCO STORES SR a O2 Slovakia. Služby Tesco mobile sú dostupné v predajnej sieti Tesco a spoľahlivosť poskytovaných služieb je zabezpečená využívaním siete O2 Slovakia. Tesco mobile funguje na slovenskom trhu od roku 2009 a nadväzuje na úspešné pôsobenie v Spojenom kráľovstve Veľkej Británie a Severného Írska a v Írsku. V súčasnosti pôsobí aj v Českej republike. Tesco mobile sa na Slovensku sústredí na poskytovanie predplatených služieb, ktoré dnes využíva viac ako štvrť milióna zákazníkov. Vďaka výhodnosti, jednoduchosti a užitočnosti služieb, na ktoré kladie Tesco mobile dôraz, je dlhodobo najodporúčanejším operátorom na trhu predplatených kariet.

 

Viac o Tesco mobile nájdete na www.tescomobile.sk.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco spolu so zákazníkmi pomôže utečencom z Ukrajiny zbierkou potravín a drogérie v hodnote takmer 200-tisíc eurpasik
Tesco spolu so zákazníkmi pomôže utečencom z Ukrajiny zbierkou potravín a drogérie v hodnote takmer 200-tisíc eur

Vyše 45 ton potravín a hygienických potrieb v hodnote takmer 100-tisíc eur darovali zákazníci v obchodoch aj online v mimoriadnej potravinovej zbierke Tesca na pomoc utečencomz Ukrajiny. Tesco navyše sumu vyzbieraných darov od zákazníkov zdvojnásobí. Spoločne tak reťazec a zákazníci darujú na pomoc ľuďom utekajúcim pred vojnovým konfliktom z Ukrajiny na Slovensko takmer 200-tisíc eur. 

„Solidarita zákazníkov Tesca s utečencami z Ukrajiny je úžasná! Potravinovú zbierku sme pre veľký záujem o pomoc predĺžili z dvoch na tri týždne a podľa potreby budeme zbierku opakovať. Vo väčšine obchodov naši kolegovia pripravili aj novinku – potravinové balíčky pre zákazníkov v rôznych cenových hladinách, aby zákazníkom pomohli s výberom vhodných potravín a zjednodušili darovanie. V Tescu sme sa zaviazali podporu našich zákazníkov zdvojnásobiť. Spoločne tak prispejeme našim humanitárnym a charitatívnym partnerom sumou takmer 200-tisíceurna aktivity podporujúce ľudí utekajúcich z Ukrajiny po celom Slovensku,“ hovorí Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie pre Tesco na Slovensku.

 

 

Darované trvanlivé potraviny a hygienické potreby reťazec odovzdá Slovenskej katolíckej charite aPotravinovej banke Slovenska. Tie ich ďalej rozdistribuujú tam, kde je to najviac potrebné – na hranice s Ukrajinou a na miesta po celom Slovensku, kde sú ľudia z Ukrajiny ubytovaní. 

 

Práve vojnový konflikt, ktorý zažívame na Ukrajine, nám ukazuje nielen obrovskú vlnu solidarity, ale aj význam, aký majú trvanlivé potraviny a drogéria pre ľudí postihnutých vojnou. Touto cestou ďakujeme všetkým, ktorí sa zapojili, a Tescu za promptné vyhlásenie potravinovej zbierky. Produkty zo zbierky dennodenne pomáhajú ukrajinským rodinám, ktoré našli azyl na Slovensku,“ dodáva Miroslav Dzurech, generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity.

 

Mimoriadna potravinová zbierka prebiehala vo všetkých obchodoch Tesco okrem Expresov od 7. marca do 27. marca 2022. Zákazníci mohli do zbierky prispieť kúpou trvanlivých potravín či hygienických potrieb navyše pri svojom bežnom nákupe.

Zákazníci sa mohli zapojiť aj online, a to rýchlou a jednoduchou formou darovania potravín cez službu Tesco Online nákupy. K dispozícii boli tri balíčky pomoci – základný balíček v hodnote 5 eur, stredný balíček v hodnote 7 eur a veľký balíček v hodnote 12 eur. Dokopy zákazníci prispeli do zbierky online formou viac ako 10-tisíc eur, čo je doteraz najvyšší online príspevok v rámci potravinových zbierok a tvorí 10 % hodnoty všetkých darov od zákazníkov.

 

Ako ešte Tesco pomáha utečencom z Ukrajiny?

  • Popri potravinovej zbierke, humanitárnej, finančnej a produktovej pomoci ponúka Tesco na Slovensku ľuďom z Ukrajiny aj pracovnú príležitosť. Tesco zabezpečuje čo najkomfortnejší proces prijímania Ukrajincov v ich materinskom jazyku. Zároveň kariérna webstránka reťazcabude mať informácie o voľných pozíciách dostupných aj v ukrajinčine. V priebehu roka sa tak o približne 500 voľných pozícií budú môcť uchádzať nielen ľudia zo Slovenska, ale aj Ukrajinci, ktorí plánujú zostať na Slovensku.

 

  • Od 24. februára 2022 obchody Tesca podporujú miestne iniciatívy a organizácie, ktoré zastrešujú pomoc na hraniciach, navyše manažéri obchodov aj ďalší kolegovia Tesca ukazujú obrovskú solidaritu.

 

  • Už stovky Tesco kolegov sa zapojili do dobrovoľníctva cez partnerské neziskové organizácie, ktoré zaisťujú pomoc v rámci utečeneckej krízy na území Slovenska. Každému kolegovi na účel dobrovoľníctva ponúka Tesco až 2 plne preplatené pracovné dni.

 

  • Tesco cez posledný februárový víkend spojilo svoje sily s viacerými obchodníkmi zo Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO), aby pomohli ľuďom zasiahnutým súčasným dianím. Kamión Tesco v nedeľu 27. februára 2022 doviezol potrebnú pomoc na hranice až do Uble. Ľuďom utekajúcim pred konfliktom na Ukrajine odišlo vyše 40 ton potravín a hygienických potrieb. Tesco v rámci spoločnej pomoci zabezpečilo detskú výživu, detské mlieko, cukrovinky, piškóty, polievky, paštéty či vlhčené utierky, plienky a dámske hygienické potreby. Tesco v podpore cez svoje distribučné centrá naďalej pokračuje.

 

  • Skupina Tesco darovala na Krízovú výzvu Červeného kríža na pomoc Ukrajine milión libier(1,2 milióna eur).

 

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio