LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  •  HIT tohtoročných Vianoc  - rodinná hra Kúzlo Vianoc
    HIT tohtoročných Vianoc - rodinná hra Kúzlo Vianoc
    Dlhé zimné večery sú za dverami. Stmieva sa čoraz skôr, vonku je sychravo a vy si chcete zmysluplne užiť čas so svojimi blízkymi v teple domova. Máme pre vás tip. Vyskúšajte spolu s rodinou, priateľmi alebo návštevou novú spoločenskú hru Kúzlo Vianoc z vydavateľstva Familium.

Ako ušetriť peniaze za kúrenie?

Autor: Dalibor
Ako ušetriť peniaze za kúrenie?

Náklady na chod domácnosti sú nevyhnutnou položkou v našich rozpočtoch. V zimnom, špeciálne v predvianočnom období sa ale výdavky prirodzene zvyšujú a zavážiť môže každé euro. Nedoplatok na faktúre za energie dokáže preto mnohým narobiť nemalé problémy. Vyhnite sa takejto nepríjemnej situácii a začnite šetriť. S odborníkmi zo SLOVAKIA ENERGY vám poradíme, ako usporiť na kúrení bez toho, aby ste sa museli doma triasť od zimy.


1. Správne nastavenie kúrenia a teplôt

Dodržujte odporúčané teploty v jednotlivých miestnostiach. Najteplejšou miestnosťou by mala byť kúpeľňa (23 - 34 °C), po nej obývačka, kuchyňa a detská izba (20 - 21 °C). Ľudské telo je prispôsobené na spánok v chladnejšom prostredí, spálňa preto môže byť o čosi chladnejšia (18 -19 °C). Najchladnejšie miestnosti by mali byť chodby a predsieň, pretože v nich trávime najmenej času a nie je nutné ich veľmi vykurovať. Ak chcete teplotu v miestnosti udržať, nezabudnite zatvárať dvere a oddeliť tak jednotlivé teplotné zóny.

 

2. Pravidelne odvzdušňované radiátory

Hoci sa vám to môže zdať ako banalita, vzduch v radiátore môže vaše náklady zvýšiť až o 15 %.

 

3. Reflexné fólie

Natiahnutím reflexných fólií za radiátory docielite, že teplo sa bude odrážať spať do miestnosti a nebude pohlcované stenami. Ich inštaláciu zvládnete aj sami, buďte však precízni.

 

4. Termohlavice

Termohlavice namontované na radiátoroch udržiavajú prednastavenú teplotu v miestnosti. Vďaka nim môžete ušetriť 10 až 15 % energie. Pomôžu vám aj pri nastavovaní teplôt v rôznych teplotných zónach vo vašom byte či dome.

 

5. Zateplenie a kvalitné okná

Investícia do zateplenia a kvalitných okien či dverí sa vám časom určite vráti. Práve tie totiž spôsobujú najväčšiu stratu tepla. Kvalitné okná a dvere dokážu znížiť tepelné straty v dome o 25 až 35 %, v byte dokonca až do 45 %. Ak nemáte dostatok financií na výmenu okien, úniky môžete dočasne utesniť tesniacou páskou.

 

6. Pravidelný servis kotla

Ak bývate v rodinnom dome, pravdepodobne kúrite vlastným kotlom. Udržujte ho v dobrom technickom stave, odvďačí sa vám úspornou prevádzkou. Nezabúdajte pred každou vykurovacou sezónou vyčistiť zanesené plochy výmenníka tepla.

 

7. Krátke a intenzívne vetranie

Vetranie je veľmi dôležité na udržanie zdravého prostredia v interiéri. Nenechávajte však okná otvorené príliš dlho, dovolíte tak stenám vychladnúť a ich opätovné zohrievanie bude zdĺhavé a energeticky neúsporné. Dĺžka vetrania by nemala presiahnuť 15 minút a mala by sa skracovať v závislosti od klesajúcej vonkajšej teploty. Pravidelným vetraním udržiavate tiež optimálnu vlhkosť v miestnosti, čím zabránite tvorbe plesní.

Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Rady redakcie

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 29. 11. 2022, meniny má Vratko.
Poradna
Náhodný článok
Tesco rozširuje sortiment bioproduktov vlastnej značky Tesco rozširuje sortiment bioproduktov vlastnej značky
Pod označením Tesco Organic si zákazníci môžu kúpiť vyšesto čerstvých aj trvanlivých biopotravín, ku ktorým sa od septembra tohto roka pridajú čia semienka, quinoa, goji, ľanové semienka, kokosová múka a kokosový cukor. Uvedením týchto produktov na trh reaguje Tesco na rastúci trend zákazníkov, ktorí uprednostňujú zdravú výživu v biokvalite.  
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Vzpruha pre unavenú pleť, pomoc pri prechladnutípasik
Vzpruha pre unavenú pleť, pomoc pri prechladnutí

Zima ide ruka v ruke s častými nádchami a virózami. Málo slnečného svetla a striedanie výrazne odlišných interiérových a exteriérových teplôt zas neprospievajú našej pleti. Práve vtedy sa vašou pomocníčkou pre zdravie a sviežu, mladistvo vyzerajúcu pleť stane inhalačná tvárová sauna Orava FI-120 AP

 

Stačí do nej nabrať vodu, pridať vonnú arómu alebo bylinky, zapnúť a potom si už len vychutnávať ozdravné a skrášľujúce okamihy. Už 10 až 15 minút saunovania efektívne uvoľňuje nosové a čelové dutiny, je prospešných pri liečbe horných dýchacích ciest, napomáha relaxácii svalov a zmierňuje bolesť. Saunovanie tváre navyše dôkladne prekrví pokožku, hydratuje ju do hĺbky a obnoví jej svieži vzhľad. Dôsledne pripraví pleť aj na hĺbkové čistenie a aplikáciu výživných krémov a liečiacich emulzií. Orava FI-120 AP obsahuje okrem násadca na tvárovú saunu aj samostatný násadec na nos, takže podľa potreby môžete využiť jeden alebo druhý. Na saune si vďaka pohyblivému bežcu jednoducho nastavíte optimálnu intenzitu vodnej pary a nechýba jej ani bezpečnostná poistka. Orava FI-120 AP je aj skvelým tipom na vianočný darček pre vašu mamu, sestru, dcéru či kamarátku. Kúpite ju len za 22,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Tesco Finest rozširuje ponuku o nové slovenské vína. Pribudla aj netradičná odroda Nitriapasik
Tesco Finest rozširuje ponuku o nové slovenské vína. Pribudla aj netradičná odroda Nitria

Tesco vďaka skvelej spolupráci so slovenskými dodávateľmi pokračuje v rozširovaní ponuky lokálnych vín. Na jeseň prináša na pulty svojich obchodov pod značkou Tesco Finest ďalšie výnimočné odrody zo Slovenska. Zákazníci si môžu pochutnať na Devíne a Alibernete od výrobcu Víno Matyšák, na Sauvignone z Víno Nitra a na Rizlingu a Nitrii z dielne Vinárskych závodov Topoľčianky. Tieto vysoko kvalitné vína sa predávajú vo fľašiach s unikátnym dizajnom.

Tesco  rozvíja dlhodobé partnerstvá  so stovkami lokálnych dodávateľov, ktorí vďaka vzájomnej spolupráci môžu ďalej rásť, prijímať nových zamestnancov či vo väčšej miere investovať do výroby a technológií. Spolu s Tescom tak dokážu zákazníkom naprieč celou krajinou dlhodobo prinášať tie najlepšie lokálne produkty. Slovenské vína pod značkou Tesco Finest, ktoré boli uvedené na pulty obchodov na jar tohto roka, si zákazníci veľmi obľúbili. Zároveň táto mimoriadna spolupráca so slovenskými vinármi umožnila priniesť na pulty reťazca rôzne známe i menej známe odrody.

 

„Vďaka vynikajúcej spolupráci so slovenskými vinármi rozširujeme ponuku slovenských vín pod značkou Tesco Finest. Doterajšia ponuka lokálnych vín Tesco Finest sa tešila mimoriadnej obľube medzi zákazníkmi. Príkladom je polosladká Pálava, ktorá patrí medzi celoročne najpredávanejšie vína Tesco Finest. Slovenské vína sú vysoko kvalitné, a preto chceme našim zákazníkom priniesť pred Vianocami ešte lepší výber za výhodné ceny,“hovorí Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Päť nových odrôd pod značkou Tesco Finest

Devín, Alibernet, Sauvignon, Rizling a Nitria aktuálne rozširujú ponuku slovenských vín Tesco Finest. Výber vín prebiehal v spolupráci s vinármi a kľúčovú úlohu hrala ich  jedinečnosť. „Náš tím vybral odrody, ktoré by mohli chutiť našim zákazníkom. Potom sme oslovili výrobcov vín, s ktorými spolupracujeme, či disponujú mimoriadnymi vínami z týchto odrôd. Výberová komisia vyhodnotila dodané vzorky a vybrala víťazov. Víťazné vína už môžu nájsť zákazníci v našich obchodoch,“  vysvetľuje Matej Zeman, nákupca vín pre Tesco na Slovensku.

 

Do ponuky sa dostala aj menej známa slovenská odroda Nitria, ktorú koncom 70. rokov 20. storočia vyšľachtila v Bratislave nestorka slovenskej enológie Dorota Pospíšilová. Nitria je krížencom dvoch francúzskych odrôd a od roku 2011 patrí k registrovaným odrodám viniča.* Slovenské novošľachtence** už majú svoje zastúpenie v rade Tesco Finest a zákazníkom Tesca svojou chuťou ulahodili.

 

„Po úspechu odrody Dunaj v rade Tesco Finest sme chceli ponúknuť zákazníkom ďalšieho slovenského novošľachtenca. Na základe odporúčania výberovej komisie sme sa rozhodli rozšíriť našu ponuku o  výnimočnú odrodu Nitria,“dopĺňa M. Zeman.

 

Výnimočné vína ponúka Tesco vo fľašiach s jedinečným dizajnom. Za jeho tvorbou stojí grafická agentúra Fiala & Šebek. Vzhľad každej fľaše je unikátny. Tvorcovia sa inšpirovali chuťovým profilom daného vína a regiónom, z ktorého pochádza. Prémiový dizajn podčiarkujú aj špeciálne efekty použité na etiketách.

Zobraziť celú novinku
BETTER YOU  Nová kapitola v doplnkoch stravypasik
BETTER YOU Nová kapitola v doplnkoch stravy

Vyvážená strava s dostatočným množstvom vitamínov je základom správnej životosprávy. Realita však býva často odlišná a nie vždy je ľahké tieto ideálne stravovacie návyky dodržiavať. Ako teda vieme doplniť vitamíny efektívne ?

 

Zabudnite na nepríjemné tabletky a prejdite na inovatívne doplnky stravy v spreji. Patríte aj vy medzi ľudí, ktorí trpia ťažkosťami s prehĺtaním piluliek ? Better You prichádza s inovatívnym a efektívnym spôsobom podávania vitamínov.

 

Nakoľko je naša všeobecná schopnosť rozložiť a absorbovať tabletky čím ďalej nižšia, doplnky stravy Better You v spreji sú vynikajúcou alternatívou ako nášmu telu poskytnúť všetky vitamíny, ktoré potrebuje a rýchlo absorbuje. Efektivita sprejovej formy je práve v orálnom podaní, kde sa vitamíny dostávajú cez bukálnu sliznicu priamo do krvného riečisťa, čím zvyšujú hodnotu vitamínu omnoho rýchlejšie, než vitamíny v kapsliach a zároveň je vstrebávanie vitamínov v spreji o 52% lepšie v porovnaní s tabletkami.

 

Spreje majú navyše vynikajúcu chuť, ktorá poteší nielen tých najmenších, ale aj dospelých. Nájdete ich v 5 príchutiach: marhuľová, malinová, granátové jablko, pečené jablko a mäta prieporná.

 

Pre dospelých...

Better You – Boost Vitamín B12 s marhuľovou príchuťou

Vitamín B12 prispieva k zníženiu únavy a vyčerpania, k správnej látkovej premene dôležitej pre tvorbu energie, k správnej tvorbe červených krviniek a správnej funkcii psychiky.

Denná odporúčaná dávka sú 4 vstreky. Sprej s objemom 25 ml obsahuje 48 dávok a tak zaručuje správne doplnenie vitamínu B12 až 1,5 mesiaca.

 

Better You - Vitamín D s príchuťou mäty piepornej

Vitamín D prispieva k udržaniu zdravých kostí a zubov, prispieva k správnemu fungovaniu imunitného systému a správnemu fungovaniu svalov. Vhodný pre dospelých a deti od 13 rokov. Denná odporúčaná dávka je 1 vstrek. Sprej s objemom 15 ml obsahuje 90 dávok a tak zaručuje správne doplnenie vitamínu D až na 3 mesiace.

 

Better You – Železo 5 s príchuťou pečeného jablka

Pociťujete častú únavu ? Príčinou môže byť práve nedostatok železa. Železo prispieva k zníženiu vyčerpania a únavy, k správnemu fungovaniu imunitného systému a k správnej tvorbe červených krviniek a hemoglobínu. Denná odporúčaná dávka sú 4 vstreky. Sprej s  objemom 25 ml obsahuje 48 dávok a tak zaručuje správne doplnenie železa až 1,5 mesiaca.

 

Better You – Železo 10 s príchuťou granátového jablka

Rovnaké priaznivé účinky pre náš organizmus, s ešte vyšším obsahom železa – až 10 mg na dennú dávku. Denná odporúčaná dávka sú 4 vstreky. Sprej s  objemom 25 ml obsahuje 32 dávok a tak zaručuje správne doplnenie železa na 1 mesiac.

 

Pre tých najmenších...

Better You - Vitamín D400 Infant bez príchuti, vhodný pre deti od 0-3 rokov

Vitamín D pozitívne vplýva na náš organizmus a jeho dopĺňanie by sme rozhodne nemali zanedbávať ani u detí. Posilňuje imunitu, prispieva k udržaniu zdravých kostí a zubov a správnemu fungovaniu svalov. Denná odporúčaná dávna je 1 vstrek. Sprej s objemom 15 ml obsahuje 100 dávok a tak zaručuje správne doplnenie vitamínu D až 3,5 mesiaca.

 

Better You – Vitamín D400 Junior s príchuťou mäty piepornej, vhodný pre deti od 1. roka

Dopĺňanie vitamínov je dôležité v každom veku. Sprej je vhodný od 1. roka dieťaťa. Denná odporúčaná dávna je 1 vstrek. Sprej s objemom 15 ml obsahuje 100 dávok a tak zaručuje správne doplnenie vitamínu D až 3,5 mesiaca.

 

Better You - Multivit Junior s príchuťou maliny, vhodný pre deti od 1. roka

Výživový doplnok obsahuje vitamíny a minerálne látky prospešné pre tých najmenších v jednom spreji. Vitamín D prispieva k správnemu fungovaniu imunitného systému, vitamín B12 prispieva k správnej látkovej premene dôležitej pre tvorbu energie a kyselina listová prispieva k zníženiu vyčerpania a únavy. Denná odporúčaná dávna sú 4 vstreky. Sprej s objemom 25 ml obsahuje 48 dávok a tak zaručuje správne doplnenie vitamínov až 1,5 mesiaca.

 

Všetky použité ingrediencie sú 100% prírodné, pre ich lepšiu absorpciu a využitie v organizme. Vhodné tiež pre vegetariánov, vegánov, celiatikov a diabetikov.

 

Myslíme aj na naše životné prostredie:

  • Všetky plastové nádoby sú vytvorené z rastlinného polyetylénu (PE) - uhlíkovo negatívny plast získavaný z cukrovej trstiny
  • Papierové obaly - FCS certifikovaný papier
  • Plastové komponenty – plast vylovený z oceánov
  • Plastové nádoby a jednotlivé komponenty sú plne recyklovateľné
  • V zložení sa nepoužíva palmový olej a ani jeho deriváty

 

Pripravte sa na zimné obdobie a posilnite svoju imunitu už teraz. Vyhnite sa prechladnutiam a chrípkam a užívajte si každý deň naplno.

www.vasalekaren.sk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Tesco rozširuje svoje záväzky – od nového roka neumožní predaj živých kaprovpasik
Tesco rozširuje svoje záväzky – od nového roka neumožní predaj živých kaprov

Tescu záleží na podmienkach, v akých súzvieratáchované, prepravovanéa spracovávané, a preto prichádza s novým záväzkom - od budúceho roka neumožní predaj živých kaprov pred svojimi predajňami. Už v tomto roku výrazne sprísňuje podmienky predaja živých rýb tretími stranami. 

Tesco dlhodobo zohráva dôležitú úlohu pri podpore zdravých oceánov a populácie rýb. Už v minulosti sa reťazec zaviazal, že do roku 2030 bude všetky voľne žijúce ryby získavať udržateľným spôsobom a spolu s jeho dodávateľmi sa podieľať na projektoch na zlepšenie rybolovu. Teraz rozširuje svoje záväzky aj na kapry.

 

„V Tescu si uvedomujeme našu zodpovednosť pri ochrane životného prostredia a zaisťovaní dobrých životných podmienok zvierat, preto v našom sortimente neponúkame živéryby a od nového roka ich neumožníme predávať pred našimi obchodmi ani iným predajcom,“ hovorí Mária Zerzanová, PR manažérka Tesca na Slovensku.

 

Reťazec už v tomto roku upravil podmienky predaja živých rýb s cieľom zabezpečiť humánnejšie zaobchádzanie so zvieratami. Po tom, čo si zákazník vyberie kapra, odborník ho na mieste usmrtí.

 

„Kapor je na Slovensku najvyhľadávanejšia sviatočná ryba a ich vianočný predaj patrí u nás
k dlhoročnej tradícii niekoľkých desaťročí, na ktorú sú naši zákazníci zvyknutí. Našou snahou je však zabezpečiť humánnejší prístup, a
 preto tretím stranám umožníme predaj živých kaprov len pod podmienkou následného odborného spracovania kapra na mieste predaja profesionálmi,“doplnila  M. Zerzanová.

 

Zákazníci si budú môcť aj tento rok kúpiť chladené a mrazené podkovičky kaprov aj v oddelení rýb Tesca. V ponuke tiež nájdu obľúbeného lososa, filety tresky, steak z tuniaka, pstruha, zubáča či šťuku. 

Zobraziť celú novinku
Tesco opäť pomáha predčasne narodeným bábätkámpasik
Tesco opäť pomáha predčasne narodeným bábätkám

17. november si spájame s Dňom boja za slobodu a demokraciu a Medzinárodným dňom študentstva. Avšak pre mnoho rodín s deťmi po celom svete má tento dátum špeciálny význam. Práve na 17. november totiž pripadá Svetový deň predčasne narodených detí. Tesco sa pri tejto príležitosti aj tento rok rozhodlo podporiť mamičky, ktorých bábätká sa vypýtali na svet skôr. Tesco darovalo balíčky so zásobou výrobkov Fred&Flo desiatim novorodeneckým oddeleniam v nemocniciach naprieč celým Slovenskom v hodnote viac ako 72-tisíc eur.

Tesco darovalo hygienické potreby a detskú kozmetiku Fred&FLo v objeme 72 630 eur. Balíčky zamierili do najväčších nemocníc, ktoré sa starajú o predčasne narodené deti naprieč Slovenskom. Neonatologické oddelenia sa môžu spoľahnúť na pravidelnú pomoc od reťazca, za posledné tri roky ich Tesco podporilo produktmi v celkovej sume 200-tisíc eur.

Podľa štatistík občianskeho združenia Malíček*, ktoré poskytuje pomoc a podporu rodičom predčasne narodených detí, narástol za posledných 15 rokov počet pôrodov pred dovŕšením konca tehotenstva o viac ako 30 percent. Na Slovensku príde na svet predčasne každé jedenáste dieťa, čo znamená päťtisíc detí ročne.

 

Dôvody, prečo sa dieťatko narodí predčasne, sú viaceré. „Riziko predčasného pôrodu sa zvyšuje s vyšším vekom rodičiek, ktoré častejšie trpia civilizačnými ochoreniami alebo tehotenstvo odkladajú na neskôr a následne hľadajú pomoc v umelom oplodnení. Staršie mamičky častejšie trpia napríklad tehotenskou cukrovkou alebo preeklampsiou, ochoreniami, ktoré sú významným rizikom pre plod. Veľa budúcich maminiek tiež trpí rôznymi autoimunitnými ochoreniami alebo cukrovkou 1. typu, ktoré rovnako patria medzi rizikové faktory predčasného pôrodu,“ vysvetľuje MUDr. Irena Dobišová, primárka Novorodeneckej kliniky Mikuláša Rusnáka LF SZU a UNB.

 

 

Predčasne narodené deti trpia mnohými problémami. Potrebujú pomoc s dýchaním, keďže im nedozreli pľúca. Taktiež nemajú zrelý nervový systém a ani bunky v čreve. „My centralizujeme starostlivosť o tieto bábätká v centre pre predčasné pôrody, aby sme dieťatku včas poskytli pomoc, ktorú potrebuje,“ dopĺňa I. Dobišová. Aj po prepustení domov sú predčasniatka dlhodobo sledované tímom špecialistov, lebo s mnohými zdravotnými problémami bojujú aj v staršom veku.

 

„Keď som nastúpila na pozíciu brand manažéra do spoločnosti Tesco, chcela som, aby moja práca mala väčší zmysel, prinášala radosť a myslela na ľudí, ktorí potrebujú pomoc. Nedonosené bábätká sú neuveriteľní hrdinovia, rovnako tak ich rodičia. Spoznala som to na vlastnej koži, pretože aj moju dcéru zachránili, keď sa narodila ako 800-gramové bábätko. Rodičia predčasne narodených detí potrebujú silu, nádej, podporu a pocit, že sa s ich deťmi počíta, že to dokážu. Preto vidím zmysel v tom, že ich podporíme symbolicky počas Svetového dňa predčasne narodených detí. Teším sa, že  už tretíkrát obdarujeme mamičky na 10  neonatológiách na Slovensku,“ hovorí Tereza Berkes, brand manažérka pre vlastnú značku Tesco v strednej Európe.

 

* Zdroj: https://www.teraz.sk/slovensko/oz-malicek-pocet-predcasne-naroden/519304-clanok.html

 

Zobraziť celú novinku
Na tohtoročné Vianoce darujte jemnosťpasik
Na tohtoročné Vianoce darujte jemnosť

 

Poprajte svojim blízkym tým najjemnejším spôsobom a darujte im netradičné čokoládové priania. 

 

Milka si pre vás pripravila lahodné pralinky s jemnou lieskovoorieškovou náplňou v špeciálnej vianočnej edícii. Vnútro darčekového balenia je prispôsobené tak, aby ste doň mohli doplniť prianie zo srdca bez obáv, že sa vám pralinky pri písaní či čítaní odkazu niekam rozutekajú. Najjemnejšia čokoláda z alpského mlieka harmonicky doplní adventnú atmosféru a urobí radosť všetkým.

 

With Love Milka

Odporúčaná MOC: 2,79 EUR/110 g

Zobraziť celú novinku
Užite si zimné ovocné povzbudenie s pikantným čajom TEEKANNE Ginger & Mangopasik
Užite si zimné ovocné povzbudenie s pikantným čajom TEEKANNE Ginger & Mango

Chcete objaviť ovocný čaj, ktorý vás sladko pohladí a zároveň poriadne prehreje? Pripravte si Ginger & Mango od TEEKANNE, ovocný čaj plný chuti, ktorý vás jednoducho nadchne. 

 

Mango je skutočne pozoruhodné ovocie. Rastie na vysokých stromoch, ktoré sú v juhovýchodnej Ázii považované za posvätné, a mango samotné je obľúbeným symbolom lásky a priateľstva. Nie je sa čomu diviť - jeho bohatú chuť nemožno nemilovať. O výnimočnosti mangovníka svedčí i to, že pod jeho stromami údajne meditoval aj samotný Budha.

Nechajte sa aj vy inšpirovať tropickými tónmi a naplno si užite hrejivý čaj s mangom Ginger & Mango od TEEKANNE z radu World Special Teas. Čaká vás nielen jedinečná chuť manga, ale aj štipľavý zázvor, ktorý vás povzbudí a príjemne zahreje. Netradičné spojenie manga a zázvoru si obľúbite obzvlášť v zimných mesiacoch, hoci toto ovocie býva spojené skôr s letom.

 

 

Objavte aj ďalšie chute čajov Teekanne alebo vyskúšajte čajové recepty. Pre viac informácií a tipov navštívte http://www.teekanne.sk/sk

 

Ovocno-bylinkový čaj TEEKANNE Ginger Mango môžete kúpiť za cenu 1,9 EUR.

Zdroj: Teekanne

Zobraziť celú novinku
Doprajte si teplo a sucho bez výčitiek svedomiapasik
Doprajte si teplo a sucho bez výčitiek svedomia

Na jeseň a v zime je fajn mať doma pomocníka, ktorý si hravo poradí s chladom a vlhkosťou. Práve pri nízkych teplotách totiž hrozí, že prechladneme. Aj napriek zdražovaniu energií by sme však doma na zdraví šetriť nemali. 

Neznamená to, že by ste mali bezbreho míňať, veď nevzdať sa svojho komfortu môžete bez výčitiek svedomia s energeticky úsporným spotrebičom.

 

Máme pre vás tip! Ohriať interiér a vysušiť mokré oblečenie zvládne bez zbytočného plytvania energiami elektrický ohrievač a sušič Orava SW-300. Vďaka 8 tepelným trubiciam distribuuje rovnomerne teplo do interiéru, takže ho oceníte tam, kde to zaváňa chladom a vlhkosťou - v pivnici, práčovni i kúpeľni. Je dostatočne veľký, aby ste na ňom rýchlo a bez poškodenia usušili uteráky, župan, plavky či zmoknuté oblečenie. Vďaka pevnej a stabilnej konštrukcii ho môžete voľne postaviť, alebo zavesiť na stenu. Jednoducho sa obsluhuje, za pár minút sa

 

zahreje a sála teplo s maximálnou teplotou 50 0C, aby bol šetrný k sušiacej sa bielizni. S príkonom len 140 W vám tento energeticky úsporný spotrebič poslúži aj túto vykurovaciu sezónu bez toho, že by zruinoval váš rodinný rozpočet. Môže byť váš za 69 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Allianz sa na tohtoročnom SIBAF oceňovaní stala najúspešnejšou poisťovňou pasik
Allianz sa na tohtoročnom SIBAF oceňovaní stala najúspešnejšou poisťovňou

 

Allianz – Slovenská poisťovňa ovládla v poradí už 14. ročník ankety SIBAF® Award 2022. Z troch oceňovaných kategórií si odniesla hneď dve prvé a jedno tretie miesto. 

 

Absolútne prvenstvo Allianz získala v kategóriách poistenie občanov a havarijné poistenie motorových vozidiel. Tretie miesto si odniesla v kategórii poistenie priemyslu a podnikateľov. „Tešíme sa, že naše produkty a služby sú aj v očiach odbornej verejnosti hodnotené ako najlepšie. V čase neustálych zmien a nových výziev na trhu je to pre nás to najvyššie ocenenie a motivácia do ďalšej práce,“ uviedla riaditeľka maklérskeho a firemného obchodu Allianz Mariana Hurtoňová, ktorá ocenenia prevzala.

 

Produkty a služby poisťovní v ankete SIBAF® Award 2022 hodnotili samostatní finanční agenti. Do hodnotenia sa zapojilo 74 samostatných subjektov, ktorí odovzdali spolu 256 platných hlasov.

 


Riaditeľka maklérskeho a firemného obchodu Allianz Mariana Hurtoňová

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco pokračuje v raste, otvára  dve nové predajnepasik
Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne

Tesco pred Vianocami rozširuje počet svojich predajní. Dnes otvára hneď dva nové obchody, a to v Zlatých Klasoch a v Kysuckom Novom Meste. Supermarkety s predajnou plochou zhruba 1 000 štvorcových metrov ponúknu zákazníkom širokú ponuku potravín, sezónneho a nepotravinárskeho sortimentu či módnu značku F&F. Tesco tak bude prevádzkovať spolu 157 predajní, v ktorých chce zákazníkom naprieč krajinou prinášať skvelú hodnotu za peniaze.

Nákupy v Tescu sa od dnešného dňa stali ešte dostupnejšími pre obyvateľov Zlatých Klasov a ich okolia, ako aj ľudí z okresu Kysucké Nové Mesto. Zákazníci môžu navštíviť nové moderné predajne a aj v súčasnej náročnej ekonomickej situácii sa môžu spoľahnúť, že nakúpia kvalitné potraviny a produkty dennej spotreby za výhodné ceny. Od začiatku roka reťazec, spolu s predajňou v Nitre, rozšíril svoju sieť o tri nové obchody. Okrem toho v expanzii pokračuje aj franchisingová sieť Žabka, ktorá od januára 2022 otvorila už 10 nových predajní a na Slovensku ju tvorí spolu 25 obchodov.  

 

Na Slovensku pôsobíme už 26 rokov, počas ktorých neustále potvrdzujeme náš záväzok prinášať skvelú hodnotu za peniaze. Chceme, aby zákazníci cítili, že sa na nás môžu spoľahnúť za každých okolností. V aktuálnej neľahkej dobe robíme všetko pre to, aby zákazníci čo najmenej pocítili vplyvy inflácie. Veľmi ma teší, že od dnešného dňa budú skvelé ponuky dostupné ešte pre viac zákazníkov.Navyše, už teraz môžem potvrdiť, že v týchto investíciách budeme naďalej pokračovať, a preto intenzívne hľadáme ďalšie lokality pre nové predajne,“hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V oboch nových predajniach budú mať zákazníci k dispozícii široký sortiment 7 000 výrobkov vrátane obľúbených produktov od lokálnych dodávateľov. V ponuke budú okrem kvalitných čerstvých a trvanlivých potravín aj produkty pre ľudí so špeciálnymi výživovými potrebami. Každá predajňa má bohatú ponuku drogérie, starostlivosti o bábätká, potrieb pre domácnosť aj domáce zvieratká i módnu značku F&F.  

 

Supermarkety sú vybudované tak, aby zákazníkom priniesli zážitok z nakupovania 21. storočia. Okrem klasických a samoobslužných pokladníc budú môcť návštevníci predajní využiť aj pohodlný nákup prostredníctvom služby Scan&Shop v mobile. Samozrejmosťou bude aj zberný automat na vrátenie plastových fliaš a plechoviek.

 

Tesco podporí aj lokálne organizácie

Tesco je pevnou súčasťou komunít, v ktorých pôsobí. Ich podpora zohráva dôležitú úlohu, a to obzvlášť v aktuálnej neľahkej dobe. Oba obchody ponúknu pracovnú príležitosť pre vyše 30 ľudí z regiónu Kysuckého Nového Mesta a Zlatých Klasov.

 

Pri príležitosti otvorenia nových predajní Tesco podporí miestne komunity aj inými spôsobmi. Počas prvých štyroch dní od otvorenia obchodov reťazec daruje euro z každého nákupu nad 10 eurna podporu vzdelávania a zlepšenia životného prostredia v ich okolí.V Zlatých Klasoch finančnúpodporu získa Základná škola Zlaté Klasyna Hlavnej ulici. V Kysuckom Novom Meste podporu Tesca získa nezisková organizácia Kamienok. Organizácia sa venuje budovaniu zelených oddychových zón, komunitných záhrad, ihrísk pre ZŤP a organizovaniu spoločensko-vzdelávacích aktivít smerujúcich k ochrane životného prostredia.

 

 

Tesco v rovnakom čase navyše spúšťa tradičnú Vianočnú potravinovú zbierku. Počas najbližších štyroch dní môžu zákazníci Tesca darovať potraviny a hygienické potreby ľuďom v núdzi vo všetkých predajniach naprieč Slovenskom vrátane novootvorených obchodov. „Od roku 2013 sa nám podarilo vyzbierať 944 ton potravín a hygienických potrieb a verím, že v okrúhlom 10. ročníku opäť spolu pomôžeme a spríjemníme Vianoce pre tých, ktorí to najviac potrebujú. Venovať napríklad cestoviny, ryžu, konzervy či múku, a tak pomôcť ľuďom v núdzi môžu aj zákazníci v nových predajniach v Kysuckom Novom Meste a v Zlatých Klasoch. Obidve predajne sa rovnako hneď zapoja aj do každodenného darovania nepredaných potravín Potravinovej banke Slovenska,“ hovorí Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

 

Nový supermarket v Kysuckom Novom Meste je súčasťou novootvorenej obchodnej galérie Naša, v ktorej návštevníci nájdu aj pobočky obchodov TEDi, KIK, dm-drogerie markt, Super ZOO. Súčasťou supermarketu v Zlatých Klasoch budú takisto ďalšie obchody a zákazníci tak na jednom mieste nakúpia všetko potrebné. Nové supermarkety budú otvorené sedem dní v týždni s otváracou dobou od 6.00 do 21.00 hodiny.

 

Spoločnosť Tesco plánuje pokračovať v expanzii v najbližších mesiacoch. V súčasnosti hľadá nové priestory najmä v mestách či vo veľkých obciach s rozlohou od 300 do 500 alebo 1 000 až 2 000 štvorcových metrov. Odporúčanie môže poslať každý na novyobchod@tesco.com. Ideálne miesta pre nové predajne sú v obytných zónach, na frekventovaných uliciach či cestách, v blízkosti sídlisk, administratívnych budov či nákupných centier.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco spolu so zákazníkmi pomôže ľuďom  v núdzi prežiť krajšie Vianocepasik
Tesco spolu so zákazníkmi pomôže ľuďom v núdzi prežiť krajšie Vianoce

Krajšie Vianoce pre ľudí v núdzi prinesie opäť aj tento rok Tesco spolu so svojimi zákazníkmi. Každý môže podporiť  dobrú vec a darovať trvanlivé potraviny a hygienické potreby v najväčšej potravinovej zbierke na Slovensku. V poradí desiaty ročník zbierky bude prebiehať štyri dni vo všetkých 157 predajniach Tesco po celom Slovensku od 24. do 27. novembra 2022. Fanúšikovia online darovania môžu pomôcť ľuďom v núdzi aj cez službu Tesco Online nákupy, ktorá je dostupná pre viac ako 1,2 milióna domácností. Novinkou v tohtoročnej potravinovej zbierke sú vopred pripravené  balíčky pomoci pre zjednodušenie darovania. 

„Vianočná potravinová zbierka Tesca pomáha ľuďom v núdzi od roku 2013. Odvtedy sa nám spolu s našimi zákazníkmi podarilo vyzbierať takmer 1 000 ton potravín a hygienických potrieb. Uvedomujeme si, že v dôsledku náročnej ekonomickej situácie narastá počet ľudí v núdzi a naša pomoc je preto ešte dôležitejšia. 10. ročník  potravinovej zbierky bude prebiehať vo všetkých našich predajniach naprieč krajinou, aby sme spolu s našimi zákazníkmi a charitatívnymi partnermi opäť pomohli pripraviť krajšie Vianoce pre ľudí v núdzi. Tesco aj tento rok daruje charitatívnym organizáciám navyše sumu vo výške 20 % z hodnoty všetkých darovaných výrobkov,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

Zbierka prebieha nielen v predajniach, ale aj cez internet prostredníctvom služby Tesco Online nákupy  až do 27. decembra 2022Zákazníci môžu darovať akékoľvek trvanlivé potraviny ako napríklad olej, cestoviny, ryžu, konzervy či hygienické potreby ako šampóny, mydlá, pracie prášky. Vhodné sú všetky potraviny, ktoré sa nepokazia a zároveň sa z nich dá uvariť teplé jedlo pre ľudí v núdzi.

 

Po skončení zbierky všetky dary Tesco venuje spolupracujúcim charitatívnym organizáciám Potravinová banka Slovenska, Slovenská katolícka charita, Evanjelická diakonia, Vagus a Depaul. Tie potraviny a hygienické potreby ďalej rozdelia medzi ľudí v núdzi v jednotlivých regiónoch Slovenska.Potraviny pomôžu najmä seniorom, rodičom samoživiteľom, rodinám v núdzi  aj detským domovom.

 

„Naša nezisková organizácia i naši partneri pociťujú zvýšený záujem ľudí o potravinovú pomoc. Čoraz viac ľudí naprieč spoločnosťou sa v dôsledku aktuálnej ekonomickej situácie ocitá v núdzi. Je fantastické, že naša dlhodobá spolupráca s Tescom pokračuje aj v tomto neľahkom čase, keď je pomoc tak veľmi potrebná. Urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme  čo najrýchlejšie a najefektívnejšie zabezpečili distribúciu darovaných potravín,“ uviedol Marko Urdzík, predseda Potravinovej banky Slovenska.

 

Ako sa zapojiť do potravinovej zbierky:

 

  • Prispieť do zbierky môžu všetci zákazníci, ktorí sa pri svojom bežnom nákupe rozhodnú kúpiť trvanlivé potraviny alebo drogériu navyše a darovať ich ľudom v núdzi.
  • Zákazníci môžu prispieť aj z pohodlia svojho domova prostredníctvom  služby Tesco Online nákupy až do 27. decembra 2022.
  •  
  • Vhodné na darovanie sú rôzne produkty ako napríklad ryža, cestoviny, múka, cukor, olej, konzervy, zaváraniny, čaj, káva, prostriedky na pranie, sprchové gély, mydlá či šampóny.
  • Novinkou v tohtoročnej potravinovej zbierke sú vopred pripravené potravinové balíčky v hodnote 6,49 eura pre zjednodušenie darovania.
  •  
  • Darované potraviny stačí po zakúpení odovzdať dobrovoľníkom z charít alebo na vyznačené miesto za pokladničnou zónou.

 

Potravinová zbierka Tesca je najväčšou akciou svojho druhu na Slovensku. Reťazec ju organizuje už od roku 2013. Viac informácií tu.

 

Zobraziť celú aktualitu
AVION PODPORÍ 50 LOKÁLNYCH DIZAJNÉROV pasik
AVION PODPORÍ 50 LOKÁLNYCH DIZAJNÉROV

Takmer 50 slovenských dizajnérskych značiek sa prvýkrát predstaví na jednom mieste v Avione v Bratislave. Počas VIBE weekendu 26. – 27. novembra 2022 budú môcť fanúšikovia originálnej a udržateľnej módy podporiť slovenskú tvorbu, zapojiť sa do súťaže alebo si oddýchnuť pri sprievodnom programe nielen pre deti.

„Teší nás, že sa nám podarilo v predvianočnom čase vytvoriť priestor aj pre jedinečnú módu skvelých lokálnych dizajnérov, s ktorou sa môžu návštevníci a zákazníci Avionu nielen zoznámiť, ale si ju aj kúpiť napríklad ako originálny darček pod stromček. Odnesú si tak domov udržateľné a kvalitné kúsky od takmer 50 známych aj nových tvorcov zo Slovenska. Sme radi, že inovatívnym POP-UP podujatím podporíme rozvoj lokálnych dizajnérov a zároveň prinesieme našim zákazníkom nový zážitok,“ hovorí Petra Vojtasová, marketingová manažérka nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave.

 

Avion tento rok predstavil  iniciatívu s názvom Zmeňme to spolu, do ktorej patria všetky aktivity centra na podporu projektov týkajúcich sa verejného povedomia o možnosti zlepšenia vplyvu na životné prostredie.  

 

K iniciatíve patrí aj VIBE weekend, ktorýbude prebiehať v Komunitnom centrena 1. poschodí nad predajňou Office Shoes.

 

Organizátorom podujatia je spoločnosť VIBE, ktorá zastrešuje lokálne udržateľné značky oblečenia, doplnkov a kozmetiky.

 

Viac informácií o VIBE weekende nájdete na webstránke Avionu.

 

Dizajnérske značky na VIBE weekende v Avione:

Priskini, Zrzaky, Chlapaky, Soouly, Lubene, Minay, Colour Lover Comestics, Ollam Atelier, Bartosi, Ellarte, Chic&lovely, Ladime, Mamine, PIXIE pre deti, Mell, Minioo, Belosvede, LB Stories, Vulvora, Lukáčová ART, TIFFI, WOMAXBODA, Sviečky Svetluška, Ajka, SISTERS, Akoya, KUBIRITA Fashion&Accessories, Biofy, Tatrasvit, FollyFilo, WEARHIPPY, BALMORA, Subcret, Katarína Šuchová, Simply Fit, Slovenské korene, Teorya, THE POLA´S, CITYZen a ďalší.

#avionbratislava #vibeweekend #zmenmetospolu

Zobraziť celú aktualitu
Allianz je opäť poisťovňou rokapasik
Allianz je opäť poisťovňou roka

Allianz – Slovenská poisťovňa obhájila minuloročné prvenstvo a sa stala POISŤOVŇOU ROKA 2022. Titul najlepšej poisťovne na trhu si odniesla z jubilejného 25. ročníka výročných cien TREND TOP za mimoriadne podnikateľské úspechy.

 

„Stať sa najlepšou poisťovňou na trhu je pre nás tým najvyšším ocenením. O to viac, že sme prvenstvo obhájili v náročnej dobe, ktorú máme za sebou a v kvalitnom konkurenčnom prostredí. Skúsenosti získané z krízovej doby chceme zúročiť v ďalšom období, ktoré máme pred sebou. Moja veľká vďaka patrí všetkým mojim kolegom, ktorí svoju prácu robia s dôrazom na maximálnu spokojnosť klienta. Zároveň ďakujem všetkým našim obchodníkom, obchodným partnerom a v neposlednom rade aj našim klientom, ktorí nám zachovávajú svoju priazeň,“ uviedol viceprezident rezortu obchodu Allianz Juraj Dlhopolček, ktorý ocenenie prevzal.

 

Týždenník Trend hodnotil poisťovne na základe troch sledovaných kritérií, a to pomer zisku k čistému zaslúženému poistnému, pomer zisku k vlastnému imaniu a medziročná zmena v hrubom predpísanom poistnom.

 

 

Okrem najlepšej poisťovne boli ocenenia vyhlásené aj v kategóriách Banka roka, Firma roka, Investor roka, Manažér roka a Daňovník roka. Viac informácií nájdete tu:

 

Zobraziť celú aktualitu
V Tescu je vítaný každý! Mladých láka možnosť rozvíjať sa aj skvelé benefitypasik
V Tescu je vítaný každý! Mladých láka možnosť rozvíjať sa aj skvelé benefity

V Tescu je vítaný každý! Tesco na Slovensku vytvára tie najlepšie pracovné podmienky pre všetkých zamestnancov bez ohľadu na farbu pleti, vek, pohlavie, sexuálnu orientáciu či zdravotné obmedzenia. Pracovné príležitosti tu nájdu zdravotne znevýhodnení, rodičia, seniori, ako aj mladí, ktorí po ukončení vzdelania hľadajú priestor na uplatnenie. 

Reťazec veľmi flexibilne zareagoval aj pri príchode odídencov z Ukrajiny a vytvoril pre nich desiatky pracovných miest. Samozrejmosťou je rovnaké odmeňovanie mužov aj žien na rovnakej pozícii, no v celkovom pomere sa ukazujú rodové rozdiely, čo odráža stav v slovenskej spoločnosti. Tesco ich transparentne zverejňuje a prijíma kroky na ich odstránenie. Ako pestré je Tesco, potvrdzuje aj Správa o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity a inklúzie, ktorú spoločnosť publikuje už po druhýkrát.

 

Pestrosť a diverzitu potvrdzujú konkrétne dáta publikované v najnovšej Správe o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity a inklúzie v čase od júla 2021 do júna 2022.V Tescu v tomto období pracovalo 8 218 kolegov a kolegýň, z toho 74 % žien a 26 % mužov. Fakt, že v Tescu je vítaný každý, ukazuje aj zastúpenie 18 rôznych národností. Vytváranie inkluzívneho pracovného prostredia, v ktorom si svoje uplatnenie nájdu aj ľudia so zdravotným znevýhodnením, sa reťazcu darí už dlhodobo. Viac ako šesť percent kolegov a kolegýň pracujúcich v Tescu je zdravotne znevýhodnených, čo je dvojnásobok nad rámec platnej legislatívy.

 

„V Tescu sa snažíme prinášať každý deň niečo navyše pre našich zákazníkov, komunity i celú planétu. Pre dosiahnutie nášho poslania je rola našich kolegýň a kolegov kľúčová. Chceme byť spoločnosťou odrážajúcou rozmanitosť zákazníkov a komunít, v ktorých pôsobíme. Ako tretí najväčší súkromný zamestnávateľ s viac ako osemtisíc zamestnancami sa usilujeme o to, aby sa u nás každý cítil vítaný.  V Tescu nás spája pestrosť, akceptujeme, vážime si a rešpektujeme všetky naše odlišnosti a sme odhodlaní aj naďalej budovať pracovné prostredie, kde každý môže byť sám sebou bez strachu z odsudzovania. V minulom roku sme ako prvý veľký zamestnávateľ  vydali dobrovoľne prvú komplexnú správu o diverzite a inklúzii. Teraz napĺňame náš záväzok a zverejňujeme v poradí druhú správu,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

 

Vítaní a podporovaní sa cítia aj samotní kolegovia a kolegyne. V rámci zamestnaneckého prieskumu Tvoj názor je dôležitý 89 % opýtaných kolegov a kolegýň deklarovalo, že cítia, že v Tescu môžu byť sami sebou bez strachu z odsudzovania. Rovnaké percento v rámci prieskumu potvrdilo, že z Tesca sa stáva inkluzívne pracovisko. „Naši kolegovia a kolegyne robia naše Tesco rozmanitým a ľudskejším každým dňom viac a viac. Ich životné príbehy a osudy nás ovplyvňujú natoľko, že sme odhodlaní prekračovať všetky bariéry a ukázať i okolitému svetu, že  Tesco je inkluzívnym miestom, kde sa nájde každý. Nie je nad to, keď naši zákazníci oceňujú i našich zdravotne znevýhodnených kolegov, ako aj kolegov z marginalizovaných skupín počas ich práce v predajni. Je to znak toho, že ako spoločnosť rastieme a vnímame naše odlišnosti i to, čo nás spája.  Sme na dlhej ceste zmeny, ale som presvedčená, že našou veľkosťou i silou, ktorú ako jeden z najväčších súkromných zamestnávateľov máme, dokážeme inšpirovať i mnohých ďalších,“ hovorí Miroslava Rychtarechová, personálna riaditeľka Tesca na Slovensku.

 

Veková štruktúra kolegov a kolegýň pracujúcich v Tescu tiež odráža pestrosť. Viac ako 30 % zamestnancov je vo veku od 35 do 44 rokov, 26 % je vo veku od 45 do 54 rokov15 % zamestnancov je starších ako 55 rokov. Výrazne je zastúpená skupina mladých ľudí, až 27 % kolegov a kolegýň je vo veku od 18 do 34 rokov. S cieľom vytvoriť čo najlepšie podmienky na prácu mladých realizuje Tesco na Slovensku viaceré aktivity a programy.

 

Mladí si môžu v Tescu budovať kariéru hneď po škole

Programy pre mladých lídrov sú zamerané na absolventov stredných a vysokých škôl, ktorí sa chcú posúvať na manažérske pozície v obchodoch alebo v distribúcii. Tieto programy poskytujú cielené školenia, vďaka ktorým účastníci získajú zručnosti potrebné na vedenie tímu. Okrem toho, tieto programy mladým lídrom v Tescu ponúkajú praktickú časť, keď majú unikátnu možnosť sprevádzať skúsenejších kolegov a učiť sa od nich. Pre absolventov vysokých škôl, ktorí majú záujem o prácu v centrálnej kancelárii, Tesco ponúka napríklad jedinečnú príležitosť vyskúšať si rôzne pracovné pozície v rámci absolventského programu Graduate.

 

V roku 2015 sa Tesco aktívne zapojilo do systému duálneho vzdelávania a v spolupráci so strednými odbornými školami umožňuje praktické vyučovanie žiačok a žiakov vo svojich prevádzkach. Reťazec spolupracuje s rôznymi odbornými školami naprieč celým Slovenskom, ktoré pripravujú študentky a študentov v odboroch ako pekár, predavač, marketing alebo obchodný pracovník. V aktuálnom školskom roku praktické vyučovanie v Tescu absolvuje už 696 žiačok a žiakov, kde veľkú časť tvoria študenti prichádzajúci k nám z marginalizovaných rómskych komunít.

 

V rámci spolupráce s organizáciou Človek v ohrození reťazec oslovil priamo rodičov v komunitných centrách a predstavil im možnosti, ktoré ich deti môžu získať vďaka duálnemu vzdelávaniu v Tescu. V hypermarkete v Poprade, kde bol tento projekt spustený v roku 2019, budú v tomto školskom roku maturovať prvé študentky.

 

Flexibilná práca a ústretovosť k rodine

Tesco ponúka extra rodinné benefity tým kolegyniam a kolegom, ktorí si plánujú založiť rodinu, starajú sa o deti alebo jednoducho potrebujú voľno z rodinných dôvodov. Ide napríklad o dorovnanie materskej dávky do 100 % čistej mzdy, poskytnutie voľna pri asistovanej reprodukcii či úmrtí dieťaťa, ale aj podporné mechanizmy pre adoptívnych rodičov či pestúnov.

 

Práca z domu bola v Tescu samozrejmosťou ešte pred pandémiou, keď sa na čas stala štandardom pre všetkých. Reťazec tento rok testuje ďalšie formy flexibilnej práce. Zhustený štvordňový pracovný týždeň môžu využiť kolegyne a kolegovia, ktorí sa starajú o člena rodiny alebo sa pripravujú na skúšky v škole, po dobu troch mesiacov. Vo väčšine prípadov to znamená pracovať 10 hodín od pondelka do štvrtka. Tí, ktorí si už vyčerpali celú svoju dovolenku, si môžu „kúpiť“ až päť dní dovolenky navyše, pričom jeden deň dovolenky sa rovná hrubej mzde za jeden pracovný deň. Prví kolegovia už využili aj možnosť krátkodobej práce na diaľku zo zahraničia, a to najmä počas letnej dovolenkovej sezóny.

Úsilie Tesca stať sa tým najlepším miestom na prácu potvrdzujú aj nedávno získané ocenenia. V minulom roku sa Tesco stalo trojnásobným laureátom ocenení Via Bona Slovakia.Reťazec získal ocenenie Zodpovedná veľká firma, Výnimočný zamestnávateľ a aj Cenu verejnosti. Tento rok získalo Tesco Národnú cenu SR za kvalitu a spoločenskú zodpovednosť, ktorú každoročne udeľuje koordinátor štátnej politiky kvality Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR. Tento rok je Tesco opäť medzi nominovanými v ankete Najzamestnávateľ 2022 v kategórii Obchod a služby a môže obhájiť víťazstvo z minulého roka. Aktuálne je Tesco tiež nominantom v ocenení Roma Spirit 2022 v kategórii Spoločnosť a zamestnávateľ za dlhoročný prístup pri vytváraní inkluzívneho pracovného prostredia pre ľudí so sociálnym znevýhodnením.

S cieľom transparentne a komplexne komunikovať svoje úspechy v oblasti zodpovedného podnikania každoročne Tesco zverejňuje Správu o napĺňaní stratégie spoločenskej zodpovednosti na Slovensku.Reťazec v minulom roku po prvýkrát ako jediný veľký zamestnávateľ na Slovensku publikoval prvú Správu o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity a inklúzie s cieľom transparentne priniesť súhrn zaujímavých informácií a dát, ako aj príbehov kolegýň a kolegov. Zároveň  v správe predstavuje svoje ambície a stratégiu na dosiahnutie cieľa,  aby sa v Tescu každý cítil vítaný.

Ďalšie informácie o aktivitách o zodpovednom a udržateľnom podnikaní Tesca na Slovensku nájdete na https://corporate.tesco.sk/strategia-udrzatelnosti/

Zobraziť celú aktualitu
Silu zmeny máme na tanieripasik
Silu zmeny máme na tanieri

Zmena správania je nevyhnutná, inak sa z potravín do roku 2030 stane najväčší zdroj globálnych emisií. Spoločnosť Tesco ako líder v znižovaní množstva potravinového odpadu aj tento rok organizuje jedinečnú konferenciu Udržateľnosť na tanieri. Pri diskusnom stole pod záštitou Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR sa 10. novembra 2022 stretli odborníci z rozličných oblastí potravinových systémov, aby diskutovali o udržateľných riešeniach. 

Spôsob, akým vyrábame, distribuujeme a konzumujeme potraviny, tvorí významnú časť našej ekologickej stopy a potraviny sa stávajú najväčším zdrojom emisií skleníkových plynov. Až 40 % všetkých vyrobených potravín končí vo svete ako odpad. Potraviny, ktoré sa nikdy neskonzumujú,  sú zodpovedné za 10 % celosvetových emisií skleníkových plynov a produkcia potravín je jedným z najvýraznejších faktorov, ktoré prispievajú k strate biodiverzity.

 

Tohtoročná konferencia sa zameriava na to, ako dosiahnuť udržateľnejšiu výrobu a spotrebu potravín na Slovensku,  aké sú hlavné príležitosti a prekážky z pohľadu firiem a ako môžeme spoločne inšpirovať spotrebiteľov k zdravším a udržateľnejším voľbám.

 

 

,,Sme radi, že zo strany našich partnerov z obchodnej sféry sa našim potravinárskym a poľnohospodárskym výrobcom začína venovať väčšia ústretovosť a pozornosť. Naši partneri sa čoraz hlbšie zaoberajú rozpracovaním cieľov Európskej zelenej dohody, keď z environmentálnych ako aj z ekonomických dôvodov je potrebné znižovať uhlíkovú stopu dopravy, spracovania potravín v rámci svetového obchodu. Prirodzeným riešením je zvyšovanie podielu lokálnych dodávateľov. Chcem zvýrazniť dobrú spoluprácu rezortu pôdohospodárstva s predstaviteľmi obchodu, ktorá sa premietla do podpísania viacerých memorand a deklarácií,” hovoríMartin Kováč, štátny tajomník Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a dodáva:,,V prvom polroku tohto roku sme riešili základnú potrebu zabezpečiť dostatok základných potravín pre domácich spotrebiteľov, aby sme predchádzali jednostrannému a nepodloženému rastu ich cien. Rast cien potravín však všeobecne pokračuje aj v dôsledku zmien klímy, zhoršovaniu stavu kvality pôdy v Európe. Popri klimatických rizikách výrazne ceny potravín ovplyvnil aj neúmerný rast cien energií a energetických nosičov, ropy, elektrickej energie a zemného plynu. V tejto súvislosti mi dovoľte pripomenúť vládny návrh kompenzácie rastu cien energií, ktorépredseda vlády SR predstavil 24. októbra 2022. Zastropovanie cien elektrickej energie a plynu spojenés kompenzáciou vyššej ceny energie nad strop by malo stabilizovaťdomáci trh, tak v sektore poľnohospodárstva, potravinárstva ako aj v obchode a následne spomaliťinflačnépohyby spotrebiteľských cien potravín.“

 

Potravinový priemysel predstavuje obrovskú príležitosť. Zmena spôsobu výroby, spracovania a spotreby môže priniesť obrovské výhody a stať sa kľúčovou súčasťou riešení pre klímu aj prírodu. Znižovanie množstva potravinového odpadu je najjednoduchšou cestou, ako znížiť našu uhlíkovú stopu a dosah klimatických zmien na našu planétu, ale aj šetriť finančné prostriedky. Namiesto toho, aby tieto potraviny pomohli nasýtiť aspoň časť z 800 miliónov ľudí[1], ktorí vo svete hladujú, výraznou mierou prispievajú ku klimatickej kríze. 

 

„Potraviny sú kľúčové pre naše zdravie a zdravie planéty. V Tescu sme podnikli prvé kroky na zníženie emisií, zníženie množstva potravinového odpadu a odstránenie ťažko recyklovateľných materiálov z našich obalov. Teší ma, že sa k nám pripojili aj naši strategickí dodávatelia, pretože skutočnú transformáciu potravinového systému sa nám podarí dosiahnuť len spoločným úsilím. Som hrdý na to, že dnes môžem zverejniť akčný plán, ktorý už priebežne realizujeme v našich prevádzkach. Verím, že nás budú nasledovať ďalšie spoločnosti v celom potravinárskom sektore a v súlade s princípmi Svetového fondu na ochranu prírody (WWF) implementujú akčný plán v ich prevádzkach,“uvádza Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku, a dopĺňa:  „Vieme, že úspech nášho podnikania závisí od toho, ako bude fungovať svet okolo nás. A takisto vieme, že ako dôležitý maloobchodník môžeme pozitívne prispieť k mnohým zmenám. Aj preto sa stala udržateľnosť oficiálnou súčasťou nášho poslania, stratégie a obchodných plánov. Náš záväzok pokračovať v zodpovednom a udržateľnom podnikaní odráža naše hodnoty.“

 

V Tescu sme podnikli prvé dôležité kroky smerom k udržateľnosti. Od roku 2015/2016 sa nám podarilo znížiť emisie z našich prevádzok v strednej Európe o 67 %, dosiahli sme jeden z trvalo udržateľných cieľov OSN – znížiť množstvo potravinového odpadu na polovicu. Tesco si stanovilo aj ďalšie ambiciózne ciele – do roku 2035 plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu a do roku 2050 klimatickú neutralitu vo svojom dodávateľskom reťazci. Od roku 2020 v strednej Európe používame len elektrinu z obnoviteľných zdrojov a do roku 2025 budú už len 100 % recyklovateľné obaly produktov našich vlastných značiek.

 

Udržateľný dodávateľský reťazec

Aby sme však skutočne dosiahli potrebné a účinné zmeny v potravinovom systéme, musíme zmeniť spôsob, akým ako odvetvie spolupracujeme v rámci celého dodávateľského reťazca – z farmy až na tanier. Dnes už 16 stredoeurópski dodávatelia podľa vzoru reťazca zverejnili svoje údaje o potravinovom odpade a zaviazali sa podniknúť konkrétne kroky na jeho zníženie. Siedmi dodávatelia sa v tomto roku zaviazali odmerať svoju uhlíkovú stopu a následne zverejniť tieto dáta s cieľom prispieť k dekarbonizácii potravinárskeho sektora. Avšak ak chceme dosiahnuť väčšiu pozitívnu zmenu, musí nás byť oveľa viac.

 

Aj preto sme sa v strednej Európe spojili so Svetovým fondom na ochranu prírody. V rámci nášho partnerstva chceme znížiť vplyv potravinárskeho priemyslu na našu planétu a podporiť zmenu smerom k udržateľnejšej spotrebe a výrobe, a to prostredníctvom troch oblastí:

•            Zvyšovania povedomia kolegov Tesca o úlohe, ktorú môžu zohrať pri znižovaní vplyvu aktivít biznisu na životné prostredie a prírodu;

•            Povzbudzovania záujmu a povedomia zákazníkov o udržateľných voľbách pri výbere potravín;

•            Spolupráce s dodávateľmi a partnermi s cieľom zvyšovať povedomie o najlepších riešeniach v oblasti udržateľnej produkcie zdravých a cenovo dostupných potravín pre zákazníkov.

 

V rámci partnerstva Tesca s WWF boli pripravené princípy pre udržateľné potravinové systémy, ktoré Tesco prijalo za svoje. Ide o vedecké odporúčania pre maloobchodníkov, spracovateľov a výrobcov potravín v oblastiach, ako sú klíma, plytvanie potravinami, obaly, odlesňovanie, poľnohospodárstvo, rybolov a stravovanie. Prijatím týchto princípov môžu potravinárske podniky prispieť k udržateľnejšej výrobe potravín. Tesco zároveň predstavilo akčný plán, ktorý implementuje vo svojich prevádzkach v súlade s týmito princípmi, a pozvalo iné podniky, aby predstavili svoj akčný pán a znížili množstvo potravinového odpadu, ich uhlíkovú stopu a odstránili zo svojich produktov nerecyklovateľné obaly.

Reťazec sa zameriava nielen na dodávateľov, ale aj na zákazníkov, ktorým pravidelne komunikujeme tipy a odporúčania, ako neplytvať potravinami a šetriť ich peňaženky. Viac ako polovica odpadu vzniká práve v domácnostiach, preto je dôležité, aby každý začal sám od seba.

 

Pomáha aj Nadácia Tesco

Nielen Tescu, ale ani Nadácii Tesco nie je plytvanie jedlom ľahostajné. Správkyňa nadácie Veronika Bush na záver konferencie ohlásila víťazov grantového programu Záchranári jedla.  Nadácia Tesco podporí šesť najlepších projektov zameraných na aktívnu podporu opatrení proti plytvaniu potravinami na Slovensku celkovou sumou 40 000 eur. 



[1]Uvádza OSN vo svojej správe Stav potravinovej bezpečnosti a výživy vo svete z júla 2022

Zobraziť celú aktualitu
Tesco získalo Národnú cenu za kvalitu  a spoločenskú zodpovednosťpasik
Tesco získalo Národnú cenu za kvalitu a spoločenskú zodpovednosť

Zníženie množstva potravinového odpadu o 69 %, podpora tisícov lokálnych projektov či diverzita a inklúzia na pracovisku. Aj za tieto aktivity a komplexný prístup k udržateľnosti Tesco získalo ocenenie Národná cena Slovenskej republiky za kvalitu a spoločenskú zodpovednosť na rok 2022. Cenu každoročne udeľuje Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky

Tesco na Slovensku dlhodobo podniká zodpovedne, udržateľne a transparentne. „Veľmi náš teší, že spôsob nášho podnikania spolu so systematickými dlhoročnými aktivitami v oblasti podpory komunít, bojom za zníženie potravinového odpadu a pri znižovaní dosahov klimatických zmien, iniciatívami v oblasti diverzity a inklúzie a snahou vytvárať čo najlepšie podmienky na prácu a nakupovanie na Slovensku sú vnímané ako kvalitné a výnimočné. Sme hrdí na to, že Tesco na Slovensku už 26 rokov podáva pomocnú ruku, podporuje komunity, pomáha a vzdeláva v oblasti zodpovedného prístupu k potravinám. Byť oceneným finalistom súťaže Národná cena za kvalitu a spoločenskú zodpovednosť je pre nás záväzkom nepoľaviť z nášho úsilia,“ hovorí Veronika Bush,  riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

„Spoločenská zodpovednosť spolu s manažérstvom kvality vytvára predpoklad konkurencieschopnosti a pozitívneho vnímania organizácie zo strany vlastných zamestnancov, zákazníkov, partnerov a občanov v oblasti, v ktorej daná organizácia pôsobí. Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky v súťaži pri kategórii spoločenská zodpovednosť sledoval uchopenie samotnou organizáciou, ale tiež jej vnímanie ako integrálnej súčasti riadenia, ako aj ďalšieho smerovania. Spoločnosť Tesco v súťaži preukázala systematické riadenie a hodnotenie uplatňovania spoločenskej zodpovednosti a právom sa stala oceneným finalistom tejto kategórie. Vedeniu spoločnosti a jej zamestnancom gratulujeme,“ hodnotí Tomáš Peták, podpredseda Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky.

 

Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo vyzdvihol Tesco za jeho komplexný prístup k udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti. Hodnotitelia vyzdvihli líderstvo reťazca v boji proti plytvaniu potravinami, ambiciózne záväzky smerom k uhlíkovej neutralite, využívanie obnoviteľných zdrojov energie či kvalitu  spolupráce s dodávateľmi vrátane podpory lokálnych výrobcov. Okrem toho tiež úrad ocenil aktivity Tesca v oblasti diverzity a inklúzie,  programy na podporu lokálnych komunít a transparentnosť, s akou reťazec komunikuje svoje aktivity.

 

 

Kľúčovou témou, ktorej sa reťazec ako líder dlhodobo venuje, je znižovanie plytvania potravinami. Od roku 2016/2017 Tesco znížilo objem potravinového odpadu zo svojich prevádzok až o 69 percent.  Vďaka spolupráci s partnermi z neziskového sektora sa doteraz reťazcu podarilo  darovať nepredané potraviny ľuďom v núdzi, a to v objeme vyše 10 000 ton, čo predstavuje viac ako 21 miliónov porcií jedla. V boji proti plytvaniu motivuje aj ostatných – dnes už svoje údaje o potravinovom odpade publikuje aj 16 dodávateľov, pričom piati z nich už po tretíkrát. V snahe znížiť negatívny vplyv klimatických zmien si Tesco stanovilo ambiciózny cieľ – do roku 2035 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Už teraz 100 % elektrickej energie v prevádzkach pochádza z obnoviteľných zdrojov.

 

Dlhoročným projektom, prostredníctvom ktorého Tesco pomáha komunitám naprieč celým Slovenskom, je aj grantový program  Vy rozhodujete, my pomáhame.Za 11 edícií programu Tesco rozdelilo viac ako 1,68 milióna eur medzi 2 079 projektov na celom Slovensku. Do 13. novembra tohto roka majú neziskové organizácie, obce, školy a škôlky možnosť prihlásiť sa do aktuálnej 12. edície programu.

 

Súčasťou podpory miestnych komunít sa v roku 2013 stala potravinová zbierka Tesca. Tento rok sa bude konať už jubilejný 10. ročník a opäť pomôže pred Vianocami vyzbierať potraviny pre ľudí v núdzi. Od jej spustenia bolo vyzbieraných 944 ton potravín a hygienických potrieb.

 

Srdcom podnikania v Tescu boli vždy ľudia, či už sú to kolegovia, zákazníci alebo dodávatelia. V máji v roku 2019 spoločnosť na Slovensku podpísala Chartu diverzity a zaviazala sa rozvíjať diverzitu a inklúziu. Odvtedy robí všetko pre vytvorenie kultúry založenej na otvorenosti, kde je každý vítaný a môže sa cítiť sám sebou bez strachu z odsudzovania. V novembri 2022 vychádza už druhá správa o diverzite a inklúzii, kde Tesco opäť prináša zaujímavý súhrn informácií, ako sa mu darí v tejto oblasti, a predstavuje aj ďalšie plány do budúcnosti.

 

Aktivity reťazca Tesco na poli zodpovedného podnikania boli ocenené aj v minulom roku, keď sa Tesco stalo trojnásobným laureátom ocenení Via Bona Slovakia. Reťazec získal ocenenie Zodpovedná veľká firma, Výnimočný zamestnávateľ a aj Cenu verejnosti.

S cieľom transparentne a komplexne komunikovať svoje úspechy v oblasti zodpovedného podnikania každoročne Tesco zverejňuje Správu o napĺňaní stratégie spoločenskej zodpovednosti na Slovensku.

Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR je koordinátorom štátnej politiky kvality. Od roku 2014 organizuje súťaž Národná cena SR za kvalitu a spoločenskú zodpovednosť. Na Slovensku je súťaž jednou z hlavných aktivít Národného programu kvality SR na roky 2022 – 2026. Cieľom súťaže je oceniť najúspešnejšie organizácie a firmy, ktoré v priebehu roka prešli celkovým hodnotením podľa európsky uznávaných kritérií a preukázali výborné výsledky a inovatívne manažérske prístupy.

Ďalšie informácie o aktivitách o zodpovednom a udržateľnom podnikaní Tesca na Slovensku nájdete na https://corporate.tesco.sk/strategia-udrzatelnosti/

Zobraziť celú aktualitu
Hodnota značky Allianz výrazne stúpla. Štvrtý rok je svetovým poisťovateľom číslo jeden pasik
Hodnota značky Allianz výrazne stúpla. Štvrtý rok je svetovým poisťovateľom číslo jeden

Už štvrtý rok po sebe sa Allianz stal svetovým poisťovateľom číslo jeden v rebríčku Interbrand najcennejších svetových značiek 100 Best Global Brands. Hodnota značky Allianz medziročne stúpla o 3,5 miliardy dolárov a dosiahla úctyhodných 18,7 miliárd dolárov, čím obsadila 34. miesto.

 

Pokiaľ ide o rast, Allianz vedie v rámci odvetvia aj pred svojimi priamymi konkurentmi. S dvojciferným rastom 23 percent je tento rok Allianz zároveň jednou z pätnástich svetových značiek, ktoré v minulom roku rástli najviac. Rast hodnoty značky je rovnaký vo všetkých troch sledovaných oblastiach, teda finančnej, výkonnostnej aj z hľadiska dôležitosti značky. „K rastu značky Allianz prispelo všetkých jej 155-tisíc zamestnancov a približne 120-tisíc obchodníkov, ktorí svojím každodenným úsilím napĺňajú jej poslanie „Staráme sa o vašu budúcnosť”. Neustály rast hodnoty značky je aj uznaním našich zákazníkov a investorov, že Allianz je dôležitou a relevantnou súčasťou ich života,” hovorí riaditeľ odboru market manažmentu Allianz – Slovenskej poisťovne Jozef Kruppa.


Spoločnosť Interbrand bola v roku 1988 priekopníkom konceptu oceňovania značiek. Bola prvou spoločnosťou, ktorá mala svoju metodiku certifikovanú v súlade s ISO normou na peňažné oceňovanie značiek a zohrala kľúčovú úlohu pri vývoji samotného štandardu. Od roku 2000 každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších globálnych značiek, ktorý je jedným z najuznávanejších rebríčkov v manažmente značiek.

 

Zobraziť celú aktualitu
Najväčší potravinový e-shop u nás Tesco Online nákupy oslavuje 10 rokovpasik
Najväčší potravinový e-shop u nás Tesco Online nákupy oslavuje 10 rokov

Na jeseň v roku 2012 Tesco ako prvý maloobchodný reťazec na Slovensku spustilo nakupovanie cez internet. S doručovaním potravín sa  začínalo v Bratislave, neskôr sa pripojili Nitra, Košice a ďalšie krajské či väčšie mestá. Dnes je už služba Tesco Online nákupy dostupná pre 1,3 milióna domácností a neustále rastie. Zákazníci si zvykli na pohodlné objednávanie potravín a potrieb do domácnosti cez internet alebo odkiaľkoľvek cez aplikáciu vo svojom smartfóne. Za desať rokov existencie služby sa im podarilo rozviezť viac ako 67-tisíc ton tovaru. Chute Slovákov sa však nemenia, medzi najobľúbenejšie produkty patria pečivo, mlieko, uhorky a banány.

„Sme hrdí na to, že sa nám podarilo spustiť jedinečnú službu online nákupov ako prvému reťazcu na Slovensku už pred dekádou. Tesco patrí k lídrom v inováciách v maloobchode, našim zákazníkom chceme čo najviac zjednodušiť a uľahčiť ich každodenné nákupy. Počas desiatich rokoch sú Tesco Online nákupy stále lídrom na trhu online nakupovania potravín a stále rastieme. V tomto roku sme zákazníkom sprístupnili ďalšie lokality v Prešove, Nových Zámkoch, Prievidzi, Lučenci, Michalovciach a v ich okolí. Už teraz môžem prezradiť, že v druhej dekáde našich zákazníkov čakajú ďalšie nové oblasti aj inovácie,“ hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

V súčasnosti služba pokrýva populáciu 3,4 milióna obyvateľov a objednávky zákazníkom rozváža zo 16 prevádzok. Nakupujúci majú na výber zo širokého sortimentu viac ako 14-tisíc produktov  a môžu nakupovať aj s výraznými zľavami s vernostným programom Clubcard.

 

 

Rýchlejšie vybavenie aj pomoc počas pandémie

Tesco Online nákupy ponúkajú viaceré spôsoby rýchleho a pohodlného nakupovania. Služba za posledné obdobie prešla veľkými zmenami – spustila možnosť doručenia v deň objednania a  doručovacie okná zúžila z dvoch hodín na jednu hodinu. Tak si môžu zákazníci ešte lepšie plánovať svoj čas a doručenie potravín v intervale, ktorý im najviac vyhovuje. Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu NMS Market Research* v súčasnosti nakupuje potraviny online takmer každý piaty Slovák či Slovenka (19 % respondentov).

Služba Tesco Online nákupy sa stala dôležitou pomocou pre zákazníkov v čase koronakrízy – napríklad aj pre mnohých nakupujúcich, pre ktorých bolo náročné ísť si nakúpiť do obchodu práve v tomnajhoršom období pandémie. V medziročnom porovnaní (marec 2020 – marec 2021) narástol počet objednávok zhruba o 170 %.

 

„Počas pandémie sa Tesco Online nákupy stali pre mnohých ľudí v karanténe jediným spôsobom, ako si mohli kúpiť potraviny. Vďaka bezpečnostným opatreniam a platbe kartou či online prevodom mnohí zákazníci službu využívali nielen pre jej spoľahlivosť, ale aj bezpečnosť. Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní online a Tesco zohralo kľúčovú úlohu v zabezpečovaní potravín pre domácnosti,“ prezrádza Martin Bulla a dodáva:„Vernosť a preferovanie kvalitných služieb našich zákazníkov sa prejavili aj pri službe online nákupov – mnohí, ktorí sa so službou zoznámili prvýkrát počas pandémie, pri nej zostali aj tento rok. Ďakujeme, dodáva nám to energiu do ďalších rokov a inovácií!“

 

Zaujímavosti o službe Tesco Online nákupy za 10 rokov:

  • Oficiálny dátum spustenia služby bol 4. októbra 2012 v Bratislave, po šiestich mesiacoch pribudli hypermarkety v Nitre a Košiciach
  • Oblasti s najväčším počtom online nákupov: Bratislava, Košice
  • Služba získala niekoľko ocenení ako Via Bona, najdôveryhodnejší e-shop s potravinami a Dôveryhodné značky
  • Počet objednávok: takmer 2 milióny
  • Počet obslúžených zákazníkov: vyše 120-tisíc
  • Váha doručených produktov: vyše 67 000 ton
  • Sortiment: 14 000 položiek
  • Najťažší nákup: 850 kg
  • Najľahší nákup: 0,001 kg
  • Najlacnejšia objednávka: 1,05 € + poplatok za službu
  • Najdrahšia objednávka: 2 200 € + poplatok za službu
  • Najobľúbenejšie produkty: pečivo (rožky, kajzerky, žemle), mlieko, banány, uhorky
  • Tesco myslí aj na ochranu životného prostredia a planéty – ponúka možnosť doručenia nákupu bez tašiek

Zdroj: Tesco Online nákupy

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio