LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.

NOVOROČNÉ PREDSAVZATIA PRE PLNÚ PEŇAŽENKU OZDRAVTE FINANCIE PLÁNOM NA SPORENIE

NOVOROČNÉ PREDSAVZATIA PRE PLNÚ PEŇAŽENKU OZDRAVTE FINANCIE PLÁNOM NA SPORENIE

Prestať fajčiť, začať cvičiť, či schudnúť. To sú niektoré z každoročných predsavzatí, ktoré si dávame s príchodom Nového roka. Na rok 2019 si dajte aj zopár finančných. Pomôžete tak svojej peňaženke a rodinnému rozpočtu. Pavel Bohuš, odborník na financie radí, na čo myslieť, aby vás v roku 2019 nezaskočili nečakané výdavky, aby vaše úspory rástli a dlžoby klesali. Základom je mať reálne ciele, plán a - vydržať.


 
Všetci ľudia sa chcú mať lepšie, ale málokto pre to aj niečo spraví. „Moje odporúčanie pre každého človeka je nechať si pripraviť individuálny finančný plán, ktorý spĺňa jeho krátkodobé aj dlhodobé ciele,“ radí Pavel Bohuš. Odporúča dať si pripraviť plán u odborníka, držať sa ho a kontrolovať pravidelne jeho nastavenie. Podľa odborníka, človek nie je objektívny sám k sebe a dostatočne disciplinovaný. Aj tí, ktorí sa nezveria do rúk expertom na svet peňazí, by však mali mať finančný plán. Je totiž lepšie mať aspoň nejaký plán, ako hospodáriť zo dňa na deň a od výplaty k výplate. Ak človek neplánuje, je dôležité začať IHNEĎ. Začiatok roka je ideálnym obdobím. Aby ste si pripravili finančný plán, je dôležité nájsť si naň čas. Investovaný čas do finančného plánovania sa vám vráti nielen v peniazoch, ale zníži vám stres, obavy z budúcnosti a prinesie viac radosti a spokojnosti. Výsledkom tak bude kvalitnejší a hodnotnejší život. 
 
OZDRAVÍM SVOJE FINANCIE
Nakupovanie darčekov na sviatky by nemalo ohroziť rodinný rozpočet. „Ozdravenie financií znamená začať rok sumárom svojich príjmov a výdavkov. Taktiež je dobré opäť si zadefinovať ciele. Ideálne podľa finančných mier 10:20:30:40,“ odporúča P. Bohuš. Teda 10% z príjmu krátkodobá rezerva, 20% tvorba dlhodobých aktív, 30% maximálne splátky všetkých úverov a 40% spotreba domácnosti. Začiatok roka je pre aktualizáciu a usmernenie toku svojich peňazí ideálny. „Ak nie je možné nastaviť miery hneď, je dôležité sa snažiť postupne k týmto mieram prepracovať,“ odporúča odborník.
 
NEBUDEM PLATIŤ TO, ČO NEPOTREBUJEM
Podľa Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR vyhodí každý Slovák ročne vyše 100 kilogramov potravín. Okrem toho, že je to zbytočné plytvanie tým, čoho majú milióny ľudí na svete nedostatok, sa takto každý z nás okráda o nemalé finančné prostriedky. V košoch často končí aj kozmetika, oblečenie či ďalší spotrebný tovar. Financie z peňaženky ťahá plytvanie vodou a energiami na vykurovanie. Celkovo je to za rok pekná suma. Plaťte preto len za to, čo skutočne potrebujete a využijete.
 
ZBAVÍM SA ZLOZVYKOV
Prestať fajčiť patrí asi medzi jedno z najčastejších predsavzatí. Okrem zdravotného faktora tohto neduhu ním trpí aj domáca kasa. Ak krabička bežných cigariet stoji 3,30 eura, tak pri spotrebe jedného balenia denne prídeme o celkom slušnú sumu peňazí. Mesačne zaplatí fajčiar 99 eur (za 30 dní). Ročne to predstavuje okolo 1 200 euro, čo nie je zanedbateľná suma. Môžete ju použiť na pravidelné sporenie či si za ňu dopriať celkom slušnú dovolenku. Domácej kase pomôže aj obmedzenie pitia alkoholu.
 
SKROTÍM DLHY
Aj tá najvýhodnejšia pôžička je drahšia ako financovanie z vlastných prostriedkov. Dôležité je zbaviť sa dlžôb čo najrýchlejšie a nastaviť si financie tak, aby ich bolo možné čo najskôr splatiť. Viacero úverov zlúčiť dokopy a refinancovať ich spoločným výhodnejším úverom. Ušetrené peniaze potom použiť na sporenie. Snažiť sa nevytvárať ďalšie dlhy. K nim nepatria len klasické spotrebné úvery z banky, ale dlhom je aj auto na lízing či práčka na splátky.
 
VYTVORÍM SI REZERVU
Prioritou pri krátkodobých cieľoch je rezerva, ktorá má byť vo výške 6-násobku mesačného príjmu. Na tvorbu krátkodobej rezervy by malo smerovať 10 % z príjmu. Odborník na financie upozorňuje, že ľudia častokrát majú rezervu v určitej výške vytvorenú. Ale akonáhle získajú určitý obnos peňazí, minú ho na dovolenku či Vianoce. Je to nesprávne. Rezerva má slúžiť pri strate príjmu či nečakaných výdavkoch. Časť peňazí by mala smerovať na dlhodobé finančné ciele. Tie sú dva - príprava na vzdelanie detí, podporu ich talentu a príprava na slušný a dôstojný dôchodok. 
Šetrenie na deti a dôchodok by mal predstavovať 20 % príjmu. Pri čistom príjme 1 000 eur tak na krátkodobé ciele ide 100 eur a dlhodobé 200 eur. Sumy však, ak to rozpočet dovolí, môžu byť vyššie. Hlavne, ak človek nemá úverové zaťaženie a vie, že o 2 roky ho čaká napríklad rekonštrukcia vo výške 6 000 eur (jeho najbližší cieľ), prispôsobí tomu odkladanie zdrojov na tento cieľ. Mesačne by si tak na tento účel musel odložiť sumu 250 eur (ak nepočítame navýšenie o úroky).
 
NEZABUDNEM NA KONTROLU
Rovnako dôležité ako si predsavzatia dať, je kontrola ich dodržiavania. „Odporúčam, aby každý človek využíval služby profesionálneho finančného odborníka. Je to z jednoduchého dôvodu - ľudia nie sú k sebe objektívni,“  radí P. Bohuš. S jeho pomocou by si mal každý nastaviť svoj finančný plán, dodržiavať ho a pravidelne ho kontrolovať, prípadne aj upraviť, ak je to potrebné. 
Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Rady redakcie

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Tissot
Dnes je 17. 01. 2019, meniny má Nataša.
Meteosprávy na istotu
Stavte na matný vzhľad pier s novinkami dekoratívnej kozmetiky od AVONu
Domáci wellness
Dokonalé sviatočné líčenie!
Poradna
Náhodný článok
Viete, čo dýchate v nákupných centrách? Viete, čo dýchate v nákupných centrách?
Za daždivého počasia trávia najmä rodiny s deťmi opäť viac času vo vnútri. Podľa viacerých prieskumov je to dokonca až 90 % času! Preto sa stáva aktuálnou otázka, aký vzduch vo vnútorných priestoroch dýchajú. Aj v nákupnom centre, v banke či v reštaurácii sa dá kvalita vzduchu ovplyvniť - stačí sa spýtať.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Záujem o kyslú kapustu rastie pred Vianocami dvojnásobnepasik
Záujem o kyslú kapustu rastie pred Vianocami dvojnásobne

Kapustnica, rybacia či hríbová polievka? Akú sviatočnú polievku pripravujú Slováci na Štedrý večer? Podľa výrobcov kyslej kapusty patrí k vrcholu predaja roka práve predvianočný čas. Kyslá kapusta je zároveň bohatým zdrojom probiotík  a živín, ktoré majú pozitívny vplyv na imunitu. 

Pred Vianocami sú predaje kvasených výrobkov dvojnásobne vyššie než v iných mesiacoch roka. Slováci majú veľký záujem nielen o klasickú kvasenú kapustu, ale aj o kvasené uhorky potrebné na rôzne variácie zemiakových šalátov. K ďalším vrcholom roka patrí Veľká noc,“ prezrádza Benjamín Jóba z komárňanskej spoločnosti z H+H Kvasiareň, ktorá patrí k najväčším slovenským dodávateľom kvasenej kapusty pre predajne Tesco a dodáva: ,,S Tescom spolupracujeme už 15 rokov, počas ktorých spoločne prinášame zákazníkom kvalitné slovenské produkty. Veríme, že aj v roku 2019  budeme v našej úspešnej spolupráci pokračovať naďalej.“

 

Podľa neho v posledných rokoch rastie záujem o výrobky bez konzervačných látok, ktoré podporujú zdravý životný štýl. „Aj preto sme zvýšili produkciu kvasenej kapusty a kvasených uhoriek, ktoré vyrábame bez tepelnej úpravy a bez konzervačných látok tradičnou receptúrou,“ dodáva Benjamín Jóba.

 

 

Hitom zákazníkov obľúbenej kvasiarne je aktuálne zdravá Vegánska kapustnica:

 

Suroviny:
1 balenie kyslej kapusty (zn. Tesco – hnedý obal – bez konzervačných látok)
1 cibuľa
2 lyžičky rasce
1 bobkový list
1 lyžica mletej papriky
2 hrste sušených hríbov
4 veľké zemiaky
2 lyžice špaldovej celozrnnej múky
1 údené tofu
2 strúčiky cesnaku

 

Príprava:
Na oleji osmažíme cibuľu, pridáme mletú papriku a zalejeme litrom vody. Pridáme scedenú kapustu, umyté, hodinku namočené hríby, bobkový list, rascu a varíme desať minút. Pridáme nadrobno nakrájané zemiaky a podľa potreby dolejeme vriacou vodou. Varíme ďalších 15 minút. Múku rozmiešame v dvoch dcl vody a prilejeme do polievky. Necháme zovrieť. Ak treba, prisolíme. Pridáme údené tofu nakrájané na malé hranolčeky a pretlačený cesnak. Necháme prevrieť a vypneme. Necháme postáť aspoň jednu hodinku a podávame.
????

Zobraziť celú novinku
Nové a vianočné balenia Mobivenalpasik
Nové a vianočné balenia Mobivenal

Výživové doplnky Mobivenal micro simple a Mobivenal micro sú vyhľadávané Slovákmi, ktorí dbajú o cielenú výživu svojich nôh. Ich kondícia sa môže zhoršovať s pribúdajúcim vekom, vplyvom dlhého státia, sedenia alebo častého či dlhodobého cestovania. Prvá voľba Slovákov spomedzi výživových doplnkov s obsahom mikronizovaného diosmínu aj hesperidínu sa vizuálne zmenila.

Zaužívaný vizuál Mobivenal micro a Mobivenal micro simple nahradila modernejšia verzia so zachovanou farebnou odlišnosťou - modro-fialové prevedenie pre Mobivenal micro simple s obsahom mikronizovaného diosmínu a hesperidínu, červeno-zelené prevedenie pre balenie Mobivenal micro (obohateného o 30 mg escínu). Nemenia sa ani logá samotných produktov, ani počet tabliet v troch variantoch krabičiek - 30 tabliet, 60 + 10 tabliet a 100 + 20 tabliet. Zmena balení je najmä v orientácii krabičiek zo šírky na výšku a nový je aj vizuál produktov.

 

Ako je už zvykom, aj tento rok prichádza Mobivenal v originálnom 100 + 20 tbl. vianočnom balení spolu s darčekom – hrejivými ponožkami nielen pre nohy nohaté. V lekárňach nájdete balenia už teraz a k dispozícii budú do vypredania zásob. www.mobivenal.sk

Zobraziť celú novinku
Viete správne prevážať vianočný stromček?pasik
Viete správne prevážať vianočný stromček?

 

 

V týchto dňoch takmer každá domácnosť rieši zháňanie vianočného stromčeka. Pokiaľ nie je umelý a kupujeme si ho u predajcu, často nemyslíme na jeho bezpečný prevoz. 

 

 

Ako ukázal crash test Allianz centra pre technológie (AZT), preprava tradičného symbolu Vianoc môže byť poriadne nebezpečná. Test simuloval situáciu, v ktorej osobné auto prevážalo vianočný stromček na streche vozidla a v rýchlosti 50 kilometrov za hodinu narazilo do stojaceho auta. Test ukázal, že stromček, ktorý bol na streche vozidla pripevnený len elastickými lankami s háčikmi na oboch koncoch, preletel cez strechu dopredu. V prípade reálnej situácie môže takýto náraz ohroziť posádku auta, aj ďalších účastníkov cestnej premávky a v konečnom dôsledku môže mať fatálne následky.

 

strešný nosič je najbezpečnejší

Aký je teda správny prevoz vianočného stromčeka? „Najlepší spôsob prevozu vianočného stromčeka je na strešnom nosiči batožiny. Strom treba upevniť lanovým popruhom z nepružného materiálu okolo kmeňa. Popruhy musia byť fixované o hornú časť stromu, aby sa zabránilo jeho skĺznutiu. Po upevnení stromčeka v strešnom nosiči ho ešte treba zaistiť elastickými lankami,“ vysvetľuje analytička AZT Melanie Kreutner.

 

prečnievajúci náklad označte

Ak nemáte strešný nosič, stromček môžete prepravovať aj vo vnútri vozidla, treba sa však uistiť, že v aute je dostatok miesta. Priestor kufra je možné zväčšiť napríklad sklopením zadných sedadiel. V prípade, že stromček prečnieva z kufrových dverí vozidla, koniec nákladu musí byť označený buď reflexným pásom s červenými a bielymi pruhmi alebo červenou textíliou.

 

Ako dopadol test nárazu nesprávne zabezpečeného stromčeka si môžete pozrieť tu:

Zobraziť celú novinku
To najlepšie pre vaše oči do Bausch + Lombpasik
To najlepšie pre vaše oči do Bausch + Lomb

S pribúdajúcim vekom naše telo starne a oči nie sú výnimkou. Dobrý zrak už nie je  samozrejmosťou, no zmeny vo videní môžeme postrehnúť neskoro. Aj preto sú pravidelné kontroly u očného špecialistu aspoň raz za dva roky nutnosťou. Je totiž dokázané, že poškodenia sietnice sa v ranom štádiu dajú zachytiť len odborným vyšetrením. Ako možno predísť zhoršeniu zraku? Cielenou výživou. 

 

Cielená výživa očí s Ocuvite

Konzumácia prospešných potravín v ideálnom pomere by bola pomerne zložitá, potrebné látky do tela s ľahkosťou dodajú výživové doplnky Ocuvite Complete a Ocuvite Luteín forte. Boli vyvinuté na základe vedeckých výskumov, pričom ich vyvážená kombinácia kvalitných výživových látok má blahodarný účinok na oči. Oba produkty obsahujú karotenoidy luteín a zeaxantín, omega-3 mastné kyseliny, zinok, selén a vitamíny C a E. Výnimočný luteín okrem výživnej funkcie pôsobí aj ako biologické „slnečné okuliare“, takže chráni oči pred UVA a UVB lúčmi.

Ocuvite Complete a Ocuvite Luteín forte teraz kúpite v lekárňach vo vianočnom balení s malou lampičkou na magnet ako darčekom. Vďaka lampičke, ktorú si o magnet môžete pripevniť na akékoľvek železo, lepšie uvidíte aj v málo osvetlených priestoroch. Lampička je malá asi ako pero, takže ju pohodlne môžete nosiť všade so sebou. www.ocuvite.sk

 

 

Okamžitá úľava pre podráždené a suché oči

Naše oči trpia vplyvom rôznych vonkajších, prípadne aj poveternostných podmienok. Výsledkom je strata komfortu, čo môže prerásť do rôznych ochorení alebo porúch, ako napríklad syndrómu suchého oka. Súčasťou liečby tejto diagnózy je používanie umelých sĺz na úľavu očí, ktoré obsahuje aj prípravok Hyal-Drop multi. Vďaka patentovému uzáveru s opierkou na palec sa Hyal-Drop multi pohodlne dávkuje, a preto viete do oka dodať iba potrebné množstvo roztoku. Je šetrný k povrchu oka a môžete ho používať tak často, ako potrebujete. Roztok kyseliny hylaurónovej a zloženie bez konzervačných látok zabezpečí optimálne zvlhčenie vašich očí, čo zmierni nepríjemné príznaky suchých očí. www.hyal.sk

 

Zobraziť celú novinku
Vianočné darčeky od lokálnych predajcov zaplnia aj Trch. v Slnečniciachpasik
Vianočné darčeky od lokálnych predajcov zaplnia aj Trch. v Slnečniciach

Originálne pochúťky a vianočné darčeky od lokálnych predajcov nájdu návštevníci Trchu v nákupnom centre Slnečnice Market v bratislavskej Petržalke. V centre budú totiž každú decembrovú sobotu od 1. do 22. decembra 2018 prebiehať špeciálne predvianočné Fajnové soboty s ponukou domácich aj eko produktov.

,,Je to príležitosť pre návštevníkov ochutnať, vyskúšať rôzne domáce dobroty a produkty lokálnych predajcov. Väčšina výrobkov pochádza z ich domácej dielne, či už ide o džemy, medy, rôzne omáčky alebo vianočné pečivo a koláče. Súčasťou ponuky je aj bio kozmetika lokálne vyrábaná z prírodných surovín. Novinkou sú výrobky a dekoratívne predmety z keramiky aj ručne robené šperky. Predajcovia do Trchu prichádzajú najmä z Bratislavy a okolia, sortiment sa príjemne dopĺňa s ponukou kamenných prevádzok Trchu,“ hovorí Ľudmila Martinická, marketingová špecialistka CRESCO GROUP v Bratislave.

 

 

Počas Fajnových sobôt prebieha v stánkoch aj predajniach ochutnávka dobrôt. ,,Návštevníci sa pri ochutnávkach môžu s predajcom o jeho produktoch porozprávať. Predajcovia sú vždy ochotní podeliť sa o príbehy svojich výrobkov,“ dodáva Ľudmila Martinická. Či už stále prevádzky alebo sobotňajší trhoví predajcovia, všetci sa orientujú na filozofiu udržateľnosti - s ohľadom na prírodu a s cieľom znižovať negatívny vplyv na životné prostredie. Aj to je pre návštevníkov Fajnových sobôt inšpiráciou.

 

Okrem predaja prebieha každú sobotu Fajnový brunchBrew Bar Cafe. V priestoroch tržnice sa najmä deti môžu zabaviť na tvorivom workshope. Mikuláš bude na ne netrpezlivo čakať 8. decembra v sprievode anjela a čerta. Okrem Fajnových sobôt bude v petržalskom Trchu v Slnečnice Markete od 1. decembra 2018 až do Vianoc prebiehať denne predaj vianočných stromčekov.

 


 

Farmárska tržnica s gastrozónou – Trch. je súčasťou nákupného centra Slnečnice Market v bratislavskej Petržalke. Vo farmárskej tržnici si môžu návštevníci vybrať lokálne produkty napríklad v predajniach Culka Fruit, Village Farm či Víno Hruška. Okrem trhovníkov sú v Trchu aj kaviarne KafeHaus Fertucha a Brew Bar Cafe, gastro zóna ponúka pestré zastúpenie rôznych kuchýň - prevádzky ako napríklad EDO-KIN či Food 2.0, Naam thai food, Saffron –Perzská chuť, aj Kebab a ďalšie. Centrum Slnečnice Market so spádovou oblasťou vyše 115-tisíc obyvateľov je súčasťou novovzniknutej mestskej štvrte Slnečnice, projektu najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku CRESCO GROUP.

 

 

Zobraziť celú novinku
Netradičné tipy na mikulášsku nádielku pre celú rodinupasik
Netradičné tipy na mikulášsku nádielku pre celú rodinu

Podľa posledného prieskumu pre Tesco o predaji cukroviniek sú najobľúbenejšie klasické oblátky, čokoládové tyčinky a nasledujú cukríky. Reťazec v rámci zdravého životného štýlu pre zákazníkov pripravil tento rok v tomto predvianočnom období bohatú ponuku nielen tradičných sladkostí a adventných kalendárov, ale aj čerstvého sezónneho, či exotického ovocia a pestrú ponuku rôznych orechových plodov.

 „V našich obchodoch nájdu zákazníci širokú ponuku čerstvého sezónneho, ale aktuálne aj exotického ovocia, kvalitných čokolád s vysokým podielom kakaa, rôzne variácie orechov, ako i klasických cukroviniek od adventných kalendárov, čokoládových figúrok či cukríkov. Verím, že aj tento rok nájdu u nás inšpiráciu pri balení mikulášskych balíčkov ,“ uviedla PR manažérka Lucia Poláčeková.

 

3 tipy na Mikulášsky košík pre celú rodinu – deti aj dospelých:


Mikulášsky košíček pre deti 

Sviatok svätého Mikuláša je veľký deň najmä pre deti. Do košíčka sme navrhli okrem sladkostí aj ovocie, jahodovo-banánové smoothie či tyčinku v bio kvalite.

Adventný kalendár Tesco, postavička Mikuláša, oblátky či cukríky sú klasika, ktorá poteší nejedno dieťa. Nezabudnite na čerstvé ovocie či ovocné jahodové smoothie Tesco, ktoré by nemali chýbať v jedálnom lístku našich detí. Pre malých športovcov odporúčame tyčinku v bio kvalite Dobré časy na rýchle dobitie energie.

Cena za mikulášsku nádielku pre deti, ktorá obsahuje 10 produktov, je 10,72 .

  

 

 

      Mikulášsky košík pre dámy

Voňavý zelený čaj s chuťou jazmínu Tesco Finest, kvalitná horká čokoláda, čerstvé jabĺčka alebo jahody a balené čerešne v čokoláde aj takto môže vyzerať mikulášsky košík pre ženu.

Nezabúdajme na nežnejšie pohlavie, zaslúži si občasné rozmaznávanie!

Cena za mikulášsku nádielku pre dámy, ktorá obsahuje 9 produktov, je 12,41 .

 

 

Mik Mikulášsky košík pre pánov

Pri výbere produktov pre pánov sme siahli najmä po produktoch Tesco Finest, ktoré sú svojou kvalitou výnimočné. Nechajte sa inšpirovať a vyberte pre svojho muža, otca či dedka niečo z nášho košíka: lahodný syr z kozieho mlieka, grilované papriky so sušenými paradajkami, čili omáčku či čierne olivy. Kvalitné vínko zo zámku Pezinok je čerešničkou na torte ako jedno z mnohých výborných vín slovenských dodávateľov.

Cena za mikulášsku nádielku pre pánov, ktorá obsahuje 8 produktov, je 26,53 .

 

 

Produkty z mikulášskej ponuky sú k dispozícii priamo v predajniach Tesco a aj na stránke Online nákupy.

 

Zobraziť celú novinku
Podporte imunitu svojho dieťaťapasik
Podporte imunitu svojho dieťaťa

Prekvapili vás prvé prejavy ochorenia? Siahnite po PROimun Akut, ktorý je nabitý intenzívnou kombináciou zinku, vitamínu C, extraktu z čiernej bazy a medovky lekárskej pre podporu imunity. Medovka má navyše aj blahodárny vplyv na zdravie dýchacích ciest.

Chutný teplý nápoj s príchuťou maliny, ktorý si pripravíte z vrecúška, ocenia nielen deti ale aj ich rodičia.

Doplnok stravy kúpite v lekárni alebo na e-shope. Odporúčaná cena je 7,99 €.

Viac informácií nájdete na www.martankovia.sk

 

Zobraziť celú novinku
SUPERTELO Zápisník pre superženypasik
SUPERTELO Zápisník pre superženy

 

„Ak čítaš tieto riadky, je zrejmé, že si na dobrej ceste za lepšou verziou samej seba...“

Týmito slovami sa majiteľkám nového SUPERTELO Zápisníka prihovárajú jeho autori a experti na optimálnu životosprávu a pohyb manželia Tina Zlatoš TurnerováVlado Zlatoš.

Po úspechu knihy Supertelo, ktorá ľudí učí, ako sa o seba môžu čo najlepšie postarať z mentálnej aj telesnej stránky, prichádza do kníhkupectiev aj SUPERTELO Zápisník. Nadväzuje na knihu a je určený pre všetky superženy, ktoré chcú žiť zdravšie, mať viac energie a dobré nastavenie mysle. Luxusný dizajn, užitočné rady a tipy, univerzálny diár a dokonca aj milé nálepky - to všetko na vás čaká v SUPERTELO Zápisníku. Začnite rok 2019 ako superžena a urobte kľúčové zmeny k lepšiemu. SUPERTELO Zápisník vychádza vo vydavateľstve Fortuna Libri, viac na www.fortunalibri.sk.

 

 

Zobraziť celú novinku
Z prírody priamo do cukríkapasik
Z prírody priamo do cukríka

Vedeli ste, že šípka vďaka širokej škále vitamínov zvyšuje obranyschopnosť organizmu, šalvia zmierňuje bolesť hrdla a zápaly ďasien? 

Nachladnutie, kašeľ a choroby ciev zmierni baza. Účinky zázvoru sú známym bojovníkom proti baktériám a vírusom, pričom zmierňujú aj kŕče a zvyšujú imunitu. Eukalyptus taktiež pôsobí protizápalovo, uvoľňuje dýchacie cesty a pomáha pri nachladnutí. Všetky tieto bylinky si môžete dopriať v ich najchutnejšej podobe. Pravé bylinkové extrakty šípky, šalvie, bazy, zázvoru a eukalyptu nájdete v plnených cukríkoch VERBENA. Svojim zložením reagujú na trendy aktívneho životného štýlu, majú prirodzenú bylinkovú chuť a obsahujú vitamín C. O ďalších účinkoch liečivých bylín pri jednotlivých zdravotných ťažkostiach sa dozviete na www.verbena.sk

 

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco je finalistom ankety Office roka 2018pasik
Tesco je finalistom ankety Office roka 2018

Zmodernizované kancelárie spoločnosti Tesco na Zlatých pieskoch v Bratislave sa dostali medzi finalistov prestížnej súťaže CBRE Office roka. Súťaž má za cieľ ukázať a vyhodnotiť najinšpiratívnejšie pracovné prostredie firiem na Slovensku, predstaviť filozofiu, hodnoty a nové trendy v spoločnostiach, ktoré sa snažia o vytváranie inšpiratívneho, kreatívneho a zdravého pracovného prostredia.

„Zlepšenia priniesli našim kancelárskym tímom novú kultúru a moderné kancelárske prostredie, ktoré podporuje flexibilné spôsoby spolupráce v tíme,“ hovorí o modernizácii kancelárií obchodného reťazca Lucia Poláčeková, PR manažérka pre Tesco na Slovensku.

 

V Bratislave pracuje na ploche viac ako 2 300 štvorcových metrov 250 ľudí. Modernizácia premenila kancelárie na úplne otvorené tzv. open space priestory, zamestnanci nepracujú v samostatných kanceláriách  a nemajú fixný pracovný stôl. Nové usporiadanie podporuje flexibilitu práce, komunikáciu a spoluprácu a obmedzuje hierarchiu. Pôvodné priestory sa minulý rok premenili na estetický a farebne zladený neformálny priestor s miestami na stretnutia bez nutnosti vopred si ich rezervovať. Rovnako pribudli aj miestnosti vybavené technológiou na telekonferencie a konferenčné hovory s novým systémom rezervácie.

 

Do plánovania zmien sa mohli zapojiť aj zamestnanci prostredníctvom Office šampióna vybraného spomedzi nich. Jeho úlohou bolo spolu s kolegami napríklad vyberať kancelársky nábytok, usporiadanie a vybavenie miestností. Spolu s architektmi a projektantmi sa tiež podieľali na záverečných úpravách dizajnu kancelárie.

 

„Zlepšovanie kancelárií znamená viac ako len zmenu nášho fyzického prostredia. Dúfame tiež, že bude napomáhať našej kultúre otvorenosti,“dodáva L. Poláčeková. Okrem zmeny dizajnu prinieslo nové pracovné prostredie aj ekologickejšiu prevádzku. Spotrebu energie šetrí LED osvetlenie, zamestnanci separujú odpad, ktorého objem znižujú napríklad aj tým, že nepoužívajú papierové utierky.

 

Výsledky tretieho ročníka súťaže Office roka budú vyhlásené 21. februára 2019 v troch kategóriách – Kancelária ako DNA firmy, Zdravá kancelária, Smart kancelária.

Hlasovanie prebieha tu: https://www.officeroka.sk/sk/finalisti-finalisti-2018/

 

Zobraziť celú aktualitu
Zľavomat má za sebou ďalší rekordný rok, najúspešnejší v históriipasik
Zľavomat má za sebou ďalší rekordný rok, najúspešnejší v histórii

Štvrť milióna ľudí si vlani doprialo pobyt, zážitok či darček zo zážitkovo-inšpiračného portálu Zľavomat.sk. Obrat portálu tak medziročne vzrástol rekordne až o 20 % na takmer 30 miliónov eur.  Ide zatiaľ o najúspešnejší rok v histórii Zľavomatu, čo sa týka celkového obratu aj medziročného tempa rastu. Najväčší záujem mali Slováci o cestovanie. 

Sme veľmi radi, že aj vďaka Zľavomatu Slováci čoraz radšej cestujú nielen po Slovensku, ale aj do okolitých krajín. Práve cestovanie so Zľavomatom minulý rok narástlo až o 30 %. Zaujímavosťou je, že okrem Slovenska bolo veľmi obľúbenou destináciou Poľsko. A v tomto roku očakávame ešte vyšší záujem o cestovanie,“ hovorí Aleš Mlátilík, riaditeľ portálu.

 

Najúspešnejším mesiacom pre Zľavomat.sk bol december aj vďaka Vianociam. Ľudia si môžu vianočné darčeky nakúpiť online naozaj do poslednej chvíle – aj na Štedrý deň. Po celý mesiac tržby rástli medziročne o 30 %, v cestovaní dokonca o 44 %. Denná tržba v tomto období dosahovala až 400-tisíc eur.

 

Vianoce roku 2018 boli celkovo rekordné, portál dosiahol nový rekord – 160-tisíc návštev počas jedného dňa. Absolútne najsilnejším dňom vianočných online nákupov bol pondelok 17. decembra 2018, keď bol denný obrat päťnásobne vyšší než počas bežných dní. A napríklad počas Štedrého dňa 24. decembra 2018 ľudia nakúpili darčeky za vyše 360-tisíc eur!“ prezrádza Aleš Mlátilík.

 

Skokani Vianoc 2018 na Zľavomat.sk:

(predaje rástli o vyše 150 % oproti predchádzajúcemu roku)

  1. skipasy
  2. vstupenky do divadla
  3. večera s privátnym wellness
  4. 5* hotely
  5. robotický vysávač

 

Zľavomat.sk spolu s českým Slevomatom a portálom Skrz.cz v auguste 2017 kúpila britská skupina Secret Escapes. Predaj patril k historicky najväčším transakciám v online biznise v Česku a na Slovensku. Skupina Secret Escapes je jedným z predných svetových predajcov luxusných dovoleniek na internete.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Slnečnice podporia deti z detských domovov pasik
Slnečnice podporia deti z detských domovov

Každý predaný byt v novej mestskej štvrti Slnečnice v Bratislave podporí deti z detských domovov. Najväčší rezidenčný developer CRESCO GROUP totiž od novembra tohto roka spustil spoluprácu s programom Buddy. Ten od roku 2006 hľadá dobrovoľníkov pre deti z detských domovov, s ktorými  deti nielen zmysluplne trávia čas, ale vytvárajú i dlhodobé priateľstvá. Práve tie im pomôžu zaradiť sa do bežného života po opustení detského domova.

Pomôcť deťom z detských domovov plnohodnotne sa zaradiť do spoločnosti má obrovský celospoločenský význam. Aj preto sme veľmi radi, že sa nám podarilo spojiť značku Slnečnice s programom Buddy. Z každého predaného bytu v Slnečniciach venujeme programu 50 eur. Vlani si každý desiaty byt v Bratislave kúpili ľudia v Slnečniciach, čo bolo 565 bytov. Tešíme sa, že vďaka našej podpore bude mať päť mladých ľudí svojho Buddyho, a tým silnú podporu na svojej ceste pri osamostatňovaní sa v živote,“ uviedol Ján Krnáč, výkonný riaditeľ najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku CRESCO GROUP.

 

 

Prečo vznikol program Buddy? Takmer 5 000 detí na Slovensku vyrastá  v detských domovoch. Ústavná starostlivosť im však nedokáže dať to, čo potrebujú najviac – blízky vzťah s dospelým, ktorý by sa im pravidelne, dlhodobo a nezištne venoval. Nemajú tak dospelé vzory, ktoré by im ukázali, ako sa vyrovnať s problémami vonkajšieho sveta, a po odchode z detského domova tak často žijú na okraji spoločnosti.

 

Skutočné a dlhodobé vzťahy s dospelými majú výrazne pozitívny vplyv na vývoj traumatizovaných detí. V detských domovoch sa síce stretávajú s dospelými – vychovávateľmi, psychológmi, sociálnymi pracovníkmi, učiteľmi, tých však priamo alebo nepriamo platí štát za to, že im venujú pozornosť. Vďaka vzťahu s Buddym majú po opustení detského domova väčšiu šancu na dôstojný život, zaradenie sa do spoločnosti, prácu a bývanie,“ dodal zakladateľ programu Buddy Ladislav Kossár.

 

Momentálne je v projekte Buddy zapojených 85 dvojíc prevažne z Bratislavského kraja a západného Slovenska. Záujem detských domovov, detí a dobrovoľníkov však stále rastie, a tak sa Buddy snaží pripravovať stabilnú platformu pre svoj rozvoj a rast, aby mohol pomáhať ešte väčšiemu počtu detí.

 

Preto je finančná podpora spoločnosti CRESCO GROUP veľmi dôležitá. Výberom dobrovoľníka sa totiž naša práca nekončí. Dobrovoľníci podstupujú mnohé povinné školenia a sedenia s psychológmi tak, aby dieťa a ich vzťah dostali maximum kvalitnej podpory,“ vysvetľuje Ladislav Kossár.

 

Vďaka finančnej podpore Slnečnice/ CRESCO GROUP má dnes Buddyho, parťáka, podporu a predovšetkým priateľa, 5 detí na jeden rok. Tie teraz majú šancu na lepší život a plnohodnotné zapojenie sa do spoločnosti.

Zobraziť celú aktualitu
Koľko stojí zdravá chrbtica?pasik
Koľko stojí zdravá chrbtica?

Bolesti pohybového aparátu patria medzi najfrekventovanejšie a najdrahšie civilizačné ochorenia na svete. S tým súvisiace bolesti chrbta majú v Európskej únii, okrem priamych nákladov v zdravotníctve, na svedomí aj náklady spojené so stratou produktivity postihnutých. Tá sa šplhá až do výšky 650 miliárd eur ročne.

Bolesti chrbta sú problémom najmä preto, že sa vysokým percentom podieľajú na vzniku a dlhom trvaní doby práceneschopnosti. V priemere je to o dva dni viac ako je priemerná dĺžka práceneschopnosti všetkých ochorení. V praxi všeobecného lekára predstavujú bolesti chrbtice viac ako polovicu ošetrených pacientov, v ortopedických ambulanciách je to viac ako jedna štvrtina ošetrení. Telovýchovní lekári konštatujú, že osem z desiatich športujúcich detí po 12. roku života má problémy s chrbticou.

 

Druhá najčastejšia príčina invalidity

Celkovo sa problém postihnutia pohybového systému a najmä chrbtice týka 120 miliónov ľudí v rámci Európskej únie, čo predstavuje v priamych nákladoch na liečbu takmer štvrť bilióna eur ročne. Postihnutia pohybového aparátu sú zároveň celosvetovo druhou najčastejšou príčinou invalidity, spôsobujú polovicu všetkých absencií a tri pätiny dlhodobých pracovných neschopností.

Britskí experti  položili už v roku 2007 základy iniciatívy Fit For Work Europe (F4W), ktorej snahou je osveta o tejto problematike a hľadanie riešenia situácie rýchleho vzrastu nákladov, ktorý ešte akceleruje starnúca populácia. Prezident F4W Stephen Bevan hovorí: „Cieľom je upozorniť na vplyv ochorení pohybového systému s dominanciou problémov chrbtice na schopnosť práce, produktivitu aj na pracovný trh a zároveň zvýšiť zapojenie do prevencie pacientov v produktívnom veku.“MUDr. Malovič

 

Prevencia vyjde lacnejšie

Telovýchovný a športový lekár MUDr. Pavel Malovič uvádza, že: „Ešte dôležitejšia je skorá diagnostika najzávažnejších a zároveň ekonomicky najnáročnejších chorôb. Je to  kategória zápalových ochorení typu reumatoidnej artritídy. Od praktického lekára sa preto              MUDr. Malovič

vyžaduje veľmi dobrá spolupráca

so špecialistami.“ Čo sa týka prevencie bolestí chrbta, najmä kvôli jednostrannému nadmernému zaťažovaniu sedením, radí MUDr. Malovič, okrem využívania vytrvalostného plávania (najlepšie znak), viacero cvičení podľa ordinácie fyzioterapeuta, či rehabilitačného lekára. Tie napomáhajú k spevňovaniu brušného svalstva, spoluúčinkujúceho na správnom držaní tela.

Bolestiam chrbta sa dá predchádzať ešte skôr ako vzniknú. „Stačí k tomu, okrem správnej životosprávy a vhodnej zdravotnej stoličky, pravidelná pohybová aktivita, ktorá svojou komplexnosťou zahŕňa všetky stavebné časti chrbta,“ dopĺňa lekár. Pri celodennom sedení vám práve stolička s pohyblivým sedákom na pružine môže pomôcť predísť bolestiam a neskôr prázdnej peňaženke. Cena za prevenciu zdravej chrbtice je preto určite nižšia, ako cena za jej liečenie. A to nielen pre EÚ, ale všetkých pre pacientov trpiacich bolesťami pohybového aparátu.

 

Problém treba podchytiť skôr

Systém liečby nie je stále optimálny a najväčším kameňom úrazu je neskorá diagnostika a terapeutická intervencia. Treba nastaviť systém tak, aby boli potenciálni pacienti podchytení skôr než ich aktuálny chorobný stav donúti k dlhodobej pracovnej neschopnosti. Podľa rozsiahlych štúdií z Veľkej Británie a Španielska sa rýchlejší zásah jednoznačne ekonomicky vyplatí, hoci na začiatku potrebuje isté investície do komplexnej rehabilitácie a edukácie. Ale každé investované euro prinesie o dva roky úsporu 12 eur

Zdroj: Inštitút pre zdravotnú politiku                               SPINALIS stolička

Zobraziť celú aktualitu
Používatelia na Slovensku aktívne obnovujú svoje notebookypasik
Používatelia na Slovensku aktívne obnovujú svoje notebooky

Prieskum spoločnosti Microsoft zaznamenal zvýšený záujem o nákup nových notebookov na slovenskom i českom trhu. 92 % oslovenej vzorky populácie na Slovensku v ostatnom období obnovilo svoj notebook alebo plánuje zakúpiť iný. V posledných dvoch rokoch si nový notebook zadovážilo 39 % slovenských používateľov. Viac než polovica slovenských používateľov (53 %) ho plánuje zakúpiť najneskôr do dvoch rokov. Domácnosti si obstarávajú i druhé notebooky do rodiny. Notebooky nakupujú prevažne mladí alebo vysokoškolsky vzdelaní ľudia.

Aktuálne už notebook vlastní 92 % domácností. Výskum nákupného správania používateľov notebookov potvrdil aj to, že 39 % oslovených zakúpilo notebook v posledných dvoch rokoch a záujem o ich kúpu sa stále zvyšuje. Dokonca viac než polovica používateľov plánuje zakúpiť nový notebook najneskôr do dvoch rokov. Nie sú to len odborníci na moderné technológie a predajcovia, kto víta tento trend. Vývoj technológií smeruje neustále vpred a nový notebook prináša používateľom nielen vyššiu produktivitu, ale zároveň flexibilitu, zaujímavejší dizajn i lepšie zabezpečenie dát. Trend vývoja predaja notebookov na slovenskom i českom trhu je veľmi podobný. Už teraz sa však v slovenských domácnostiach nachádza viac notebookov než v českých, a taktiež záujem o kúpu je mierne vyšší, čo potvrdzuje zameranie slovenských používateľov na kvalitnú a výkonnú technológiu.

 

Ako Slováci nakupujú notebooky?

51 % slovenských používateľov si vyberá a nakupuje notebook v e-shopoch. V porovnaní s českým trhom sa tu ale čoraz viac využíva tradičný nákup v kamenných predajniach. Slováci si chcú notebook pred kúpou dôkladne prezrieť a „ohmatať“. Internet zostáva hlavným zdrojom informácií o dostupných IT technológiách. Výber vhodného notebooku nie je jednoduchou záležitosťou, pretože každý používateľ má iné, celkom individuálne požiadavky. Slováci vyberajú svoj notebook o čosi rýchlejšie než v Českej republike, a celý proces nákupu trvá priemerne 2,2 týždňa. Hlavným kritériom pre výber notebooku už nie sú len technické parametre, ktoré zaujímajú najmä bežných používateľov a osoby s vyšším vzdelaním, prípadne cena alebo operačný systém. Čoraz viac používateľov kladie dôraz aj na dizajn, hmotnosť alebo veľkosť notebooku. „Notebooky, rovnako ako aj iné technológie, sa stávajú súčasťou životného štýlu. Ľudia požadujú, aby notebook nielen dobre vyzeral, ale zároveň aby bol i ľahký, skladný a aby si ho mohli vziať kedykoľvek so sebou. O vzhľad a rozmery notebooku sa viac zaujímajú napríklad študenti, IT nadšenci a vysokoškoláci,“ uvádza manažérka komunikácie spoločnosti Microsoft Česko a Slovensko Lenka Čábelová.

 

Kto notebooky nakupuje?

Notebook sa na Slovensku stáva bežne používaným pomocníkom. Významnou skupinou používateľov, ktorí už notebook vlastnia, sú i začiatočníci a ľudia s minimálnymi IT znalosťami. Ide prevažne o ženy alebo osoby staršie ako 50 rokov, ktoré dosiahli priemerné vzdelanie a notebook si zadovážili až vo vyššom veku. Naopak nákup nového notebooku je doménou mladých ľudí vo veku 18 až 29 rokov alebo osôb s vyšším vzdelaním, ktoré sa väčšmi zaujímajú o nové technológie. Záujem majú i domácnosti s deťmi, prevažne s priemerným príjmom 801 až 1 000 EUR. Vzhľadom na to, že veľká časť domácností už teraz nejaký notebook vlastní, Slováci aktuálne viac nakupujú druhé notebooky do rodiny, napríklad pre svoje deti. „V ponuke obchodov je možné nájsť nepreberné množstvo modelov a značiek. Môžete si vybrať rôzne notebooky so zreteľom na svoje požiadavky, výšku ceny alebo ich použitie, či už ide o prvý notebook pre deti alebo profesionálny notebook na prácu. Ako kľúčový technický parameter pre výber počítača by som zvolila SSD disk a ďalej moderný vzhľad s dotykovým displejom na jednoduché ovládanie. Ľudia často vyberajú notebook ako vianočný darček pre svojich blízkych,“ hovorí Šárka Vostarková, produktová manažérka Windows pre spotrebiteľský segment spoločnosti Microsoft.

 

S novinkami na poli hardvéru prichádza aj inovácia operačného systému Windows 10. Spoločnosť Microsoft neustále vylepšuje možnosti ovládania počítača, napríklad pomocou pera a dotyku. Nové rozhranie získala aplikácie Fotky, vďaka ktorej si môžete veľmi jednoducho vytvoriť domáce video s rôznymi efektmi, a tiež aplikácia Maľovanie, ktorá teraz podporuje 3D a hybridnú realitu,“ dodáva Šárka Vostarková.

 

Graf  -Obnova notebookov v Českej republike a na Slovensku

Zdroj: Microsoft

Pozn.: Zakúpený v posledných dvoch rokoch a plánovaný nákup v nasledujúcich dvoch rokoch

 

 

On-line prieskum sa uskutočnil v júli 2018 na reprezentatívnej vzorke viac než 1 500 respondentov z ČR a SR vo veku od 18 do 65 rokov a pre spoločnosť Microsoft ho spracovala agentúra GfK.

 

Potrebujete vybrať notebook pre svojich blízkych napríklad na Vianoce? Neviete, aké sú potreby vášho dieťaťa či profesionálneho používateľa? Odporúčania a rady odborníkov spoločnosti Microsoft nájdete tu.

 

 

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
 Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 dobrovoľníckych hodínpasik
Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 dobrovoľníckych hodín

Od apríla tohto roka sa mohli zamestnanci Tesca zapájať do dobrovoľníckeho programu, ktorý je zameraný na pomoc komunitám. Kolegovia pomáhali počas svojho pracovného času a spoločnosť Tesco ako zodpovedná spoločnosť ich v tom podporila. Od uvedenia programu  venovali zamestnanci viac ako 1 000 hodín času pomoci komunitám, čo je spolu viac ako 40 dní! Okrem dobrovoľníctva pomáhali v predvianočnom období zamestnanci aj v rámci celosvetovej iniciatívy #GivingTuesday a venovali svoje stravné lístky v celkovej hodnote 3026 eur 21 neziskovým organizáciám na Slovensku. 

Tesco chce byť dobrý partnerom komunitám, v ktorých pôsobí. Aj preto vznikla dobrovoľnícka iniciatíva pre zamestnancov spoločnosti Tesco, ktorá umožňuje pomáhať rôznym dobročinným, neziskovým organizáciám, charitám či občianskym zduženiam. Cieľom programu je podpora miestnych aktivít v réžii Tesco pomocníkov ešte viac ako doposiaľ. Všetky aktivity, ku ktorým priložia svoje ruky, kedy a tiež s kým – či ako jednotlivec alebo zanietený pracovný tím, si môžu vyberať sami. Tento program zároveň nadväzuje na už rozbehnutú spoluprácu s organizáciami, ktoré Tesco podporilo v minulosti alebo im dlhodobo pomáha v rámci iných svojich komunitných i grantových projektov. 
 
Tesco - dobrovoľníci
„Do dobrovoľníckeho programu sa od apríla tohto roka zapojilo 174 kolegov, pričom spolu odpracovali viac ako 1 000 dobrovoľníckych hodín. A to je za pol roka od uvedenia  programu viac ako 40 dní! Mnohí tieto aktivity využili  ako aktívny teambuilding či spoločne strávené chvíle mimo pracovného prostredia so svojimi kolegami. Jednoducho spojili niečo príjemné s veľmi užitočným,“ zhodnotila Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesco Slovensko. 
 
Kolegovia mohli venovať jednu pracovnú zmenu svojho denného harmonogramu dobročinnej aktivite. „Ako tím sme pomáhali triedením darovaného šatstva a navštívili sme imobilných seniorov, ktorí nám boli vďační za našu prítomnosť. Cítili sme veľkú vďačnosť aj zo strany kolegov, s ktorými sme priniesli aj rôzne drobnosti a sladkosti. Z tejto aktivity som mala veľmi dobrý pocit,“ povedala jedna z dobrovoľníčok Jana Kubalová z Tesca.
 
Cieľom tohto programu je motivovať čo najviac kolegov, aby venovali kúsok svojho pracovného času a pomáhali tam, kde to považujú za prospešné pre okolie a ľudí žijúcich v danej komunite, pretože v Tescu veríme, že aj malá pomoc má veľký význam. 
 
„V predvianočnom období podporili tiež naši kolegovia z 19 obchodov a centrálnej kancelárie iniciatívu projektu #GivingTuesday a venovali  svoje stravné lístky v celkovej hodnote 2 884 eur, ktoré boli rozdelené medzi 21 neziskových organizácií. Aj týmto spôsobom mohli pomôcť ľuďom v núdzi a sociálne slabším rodinám pripraviť krajšie Vianoce,“ doplnila K. Pšenáková. 
 
 
Stravné lístky vyzbierané od zamestnancov centrálnej kancelárie Tesca boli venované dvom organizáciám, jednou bolo OZ Vagus. Foto: Tesco archív 
Zobraziť celú aktualitu
TRI ŠTVRTINY SLOVÁKOV VYBAVIA DARČEKY V NÁKUPNÝCH CENTRÁCHpasik
TRI ŠTVRTINY SLOVÁKOV VYBAVIA DARČEKY V NÁKUPNÝCH CENTRÁCH

Každý piaty Slovák si nákupy vianočných darčekov ponechá aj tento rok na poslednú chvíľu. Prevažná väčšina ľudí – až 72 % – však vianočné nákupy vybavuje od začiatku novembra od výpredajov Black Friday. Iba necelá desatina nakupuje vianočné prekvapenia pre najbližších disciplinovane počas celého roka. Vyplýva to z aktuálneho decembrového online spotrebiteľského prieskumu najväčšieho nákupného centra na Slovensku AVION v Bratislave.

 

Na vianočné darčeky každý druhý návštevník AVIONU minie do 200 eur. Takmer 37 percent kupujúcich preferuje minúť až do 500 eur.

 

Sme veľmi radi, že aj v čase online nakupovania Slováci stále považujú nákupné centrá za najlepšie miesto na nákupy vianočných darčekov. Takmer tri štvrtiny si vybavia darčeky pohodlne pod jednou strechou v nákupnom centre spolu s kávou či obedom. Aj preto sme pre návštevníkov AVIONU vytvorili rozľahlú gastro pasáž, kde je až 650 miest na stretávanie sa, sedenie, relax, debaty či občerstvenie. Veríme, že si tak vianočné nákupy užijú ešte viac aj v chladnom počasí,“ uviedlaKatarína Michaliaková, marketingová manažérka nákupného centra AVION v Bratislave.

Prvé miesto hitparády najobľúbenejších darčekov pre najbližších sa ani tento rok nezmení – každý druhý Slovák kúpi najbližším oblečenie, módne doplnky alebo topánky. Zmenou je nižšia preferencia kníh, CD a DVD ako vianočného darčeka – z vlaňajšieho druhého miesta poklesli na 6. priečku.

 

Aké vianočné darčeky kúpite tento rok?

  1. Oblečenie, doplnky, topánky (46 %)
  2. Elektronika (13 %)
  3. Športové potreby (8,1 %)
  4. Kozmetika (7,4 %)
  5. Zážitky a dovolenky (6,8 %)
  6. Knihy, CD, DVD (5,4 %)

 

Zobraziť celú aktualitu
V NOVEJ GASTRO PASÁŽI SI MÔŽU ĽUDIA POCHUTNAŤ V 20 PREVÁDZKACH pasik
V NOVEJ GASTRO PASÁŽI SI MÔŽU ĽUDIA POCHUTNAŤ V 20 PREVÁDZKACH

Viac miesta na stretávanie sa, oddych, príjemné posedenie pri kvalitnom jedle či káve budú mať návštevníci AVIONU v Bratislave k dispozícii už od 6. decembra tohto roku. Najväčšie nákupné centrum na Slovensku totiž otvára jednu z najmodernejších gastro pasáží v Európe.

Unikátna gastro pasáž s rozlohu 5 000 m2 vznikla v časti pôvodného hypermarketu podľa návrhu architekta Pavla Suchánka. Celková investícia do projektu dosiahla 12,5 milióna eur.

,,Od otvorenia AVIONU v roku 2002 sa veľa zmenilo. Požiadavky a očakávania zákazníkov sa neustále vyvíjajú a retailové prostredie sa vplyvom technológií, urbanizácie, ekonomiky a ďalších faktorov rýchlo mení. Aj v bratislavskom AVIONE sa chceme prispôsobiť novým trendom a zostať dlhodobo atraktívnym miestom pre nášho zákazníka, spoznávať jeho potreby a túžby. Veríme, že z novej pasáže sa stane miesto stretávania sa, ktoré spája rôzne komunity, miesto, kde sa ľudia inšpirujú, získavajú skúsenosti s novými technológiami, nakupujú, jedia a prirodzene trávia svoj čas,“ hovorí Vladimír Bereš, riaditeľ nákupného centra AVION v Bratislave.

 

 

Príležitostí na príjemné posedenie pri dobrom jedle a nápojoch sa vďaka novej gastro pasáži v AVIONE zdvojnásobí. Celkovo v novej časti pribudne 20 gastro prevádzok, pričom štvrtina z nich bola aj v pôvodnom foodcourte. ,,Snažili sme sa vybrať ponuku gastro prevádzok tak, aby sme oslovili čo najviac návštevníkov. Aj preto sme sa zamerali nielen na overené značky, ale aj na nové a čoraz obľúbenejšie street food koncepty ako napríklad Regal Burger, Thali či Pho. Podmienkou bolo, aby každá prevádzka do nových priestorov priniesla aj novinky v menu,“ dopĺňa manažér projektu Radovan Galamboš. Pôvodný foodcourt v apríli budúceho roka nahradia štyri nové predajne. Existujúca reštauračná zóna na 1. poschodí nad klziskom bude fungovať aj naďalej.

 

Pre návštevníkov bude v novej gastro pasáži k dispozícii až 650 miest na sedenie v ôsmich rôznych zónach s pripojením pre laptopy či nabíjanie mobilov. Súčasťou zóny bude aj vonkajšia terasa so zeleňou a s obsluhou.

 

Dizajnový foodcourt v škandinávskom štýle inšpirovaný zákutiami veľkomiest pochádza z architektonickej kancelárie Pavla Suchánka. Hlavným materiálom v interiéri je množstvo prírodného dreva a sklených plôch pre denné svetlo.

 

Nákupné centrum AVION v Bratislave postavila, vlastní a spravuje developerská spoločnosť INGKA Centres (predtým IKEA Centres), ktorá patrí do skupiny INGKA Group. Spoločnosť plánuje postupne meniť Food & Beverage koncepty aj vo svojich ďalších centrách v Európe a v Rusku. Aktuálne napríklad prebieha rozšírenie foodcourtu v nákupnom centre AVION v Ostrave, nové koncepty už majú centrá v ruských mestách Moskva, Kazaň, Jekaterinburg  a v portugalskom Porte.

 

Prevádzky v novej gastro pasáži:

  1. Nord See
  2. Regal Burger
  3. Subway
  4. FitFood
  5. Nomad
  6. I love pasta
  7. Pizza Hut
  8. Hummus & Couscous
  9. Pho
  10. Burger King
  11. Koliba
  12. Pirohi Hi
  13. Santa Fe
  14. LA Finger
  15. Kiosk cukrárenským sortimentom
  16. Kiosk s pekárenským sortimentom
  17. SUSHI Time
  18. Avia cafe
  19. Art café
  20. Art cafe bar
Zobraziť celú aktualitu
Najlepšie komunikujúcou poisťovňou je opäť Allianz – SP pasik
Najlepšie komunikujúcou poisťovňou je opäť Allianz – SP

Allianz – Slovenská poisťovňa aj tento rok obhájila obe prvenstvá v súťaži Hermes Komunikátor roka 2018. Stala sa poisťovňou, ktorá najlepšie komunikuje so svojim zákazníkom, a to podľa reprezentatívneho prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, aj podľa hlasovania verejnosti.

 

 Získané ocenenie patrí všetkým kolegom, ktorí sa stretávajú a komunikujú s našimi klientmi prostredníctvom našej infolinky, pobočiek, zákazníckych centier, obchodníkov, tiež pri riešení svojich poistných udalostí, prostredníctvom online centra, pravidelných marketingových reklamných kampaní ale aj v súkromí. Klienti tak považujú našu komunikáciu za najlepšiu spomedzi všetkých poisťovní,“ povedala hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová, ktorá obe ceny za poisťovňu prevzala. Ocenenia sa udeľovali v kategóriách Bankovníctvo, Poisťovníctvo, Telekomunikácie, Obchodné reťazce a Automobily.

 

HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA hodnotí komunikáciu inštitúcií so zákazníkmi na Slovensku. Hodnotenie sa uskutočnilo formou prieskumu na vzorke 9 000 respondentov, ktorý realizovala spoločnosť MEDIAN SK za prvých deväť mesiacov tohto roka. Verejnosť hlasovala za inštitúciu v jednotlivých kategóriách, s ktorou mala najlepšie skúsenosti v oblasti komunikácie. O víťazoch rozhodlo 43 613 hlasujúcich. Viac informácií na www.cenyhermes.sk.

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio