LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.

Pobyt v prírode môže byť Smart riešenie

Štvrtok, 15. jún 2017
Pobyt v prírode môže byť Smart riešenie

Trávite v prírode dostatok času? Či už je to nedeľná prechádzka alebo víkendové kempovanie, pobyt v prírode môže mať blahodarný vplyv na vaše zdravie ale aj na upevnenie vzťahov s vašimi blízkymi. Nezáleží na tom, či sa rozhodnete pre niekoľkohodinovú prechádzku alebo viacdennú turistiku. Nezabúdajte však na doplnenie potrebnej energie. Dopomôcť vám môžu aj 100% ovocné alebo zeleninové džúsy a pyré.


Stačí pol hodiny týždenne

Austrálski vedci zistili, že pravidelný pobyt v prírode má výrazný vplyv na kvalitu života. Na vzorke 1538 respondentov dokázali, že ak by ľudia týždenne strávili v prírode aspoň pol hodiny, počet prípadov depresie by sa znížil o 7 %.  Až o 9% menej ľudí by trpelo na ochorenia súvisiacie s vysokým krvným tlakom. Čím viac sa u človeka predlžoval čas strávený v prírode, tým menej prípadov psychických a fyzických problémov sa u respondenta prejavilo. Tento výskum dokazuje, že príroda má blahodarný vplyv nie len na fyzickú kondíciu človeka, ale tiež na psychickú pohodu a pre dlhodobé fungovanie v súčasnom uponáhľanom svete ju potrebujeme.

 

Zvyk je železná košeľa

Nie je dôležité, či ide o čas strávený v lese, na dedine alebo vo vysokej nadmorskej výške ďaleko od civilizácie. Dôležité je nájsť si čas a dopriať telu dávku čerstvého vzduchu. Hovorí sa, že ticho lieči. Niekedy však za tichom nemusíte chodiť ďaleko. Stačí prechádzka okolo jazera alebo v mestskom parku. A, samozrejme, istá dávka pravidelnosti. Stanovte si dva dni v týždni, ktoré si vyhradíte na prechádzku. Ak sa budete týchto dní držať aspoň počas dvoch mesiacov, po čase si aj vaše telo zvykne na prechádzky a podvedome sa už nebudete vedieť prírody dočkať. Nedostatok čerstvého vzduchu vám bude prirodzene chýbať.

 

V prírode musíme myslieť prakticky

Pobyt v prírode si vyžaduje vklad energie a netreba zabúdať na jej doplnenie. Prísun vitamínov, minerálov a vlákniny je dôležitý aj mimo pohodlia domova. Podľa odborníkov z WHO vyvážená strava obsahuje 5 porcií ovocia a zeleniny denne. Ale čo ak sme mimo domova a nosiť so sebou zásoby ovocia a zeleniny pre celú rodinu je nepraktické? Riešením môžu byť 100% ovocné a zeleninové džúsy a pyré, ktorými môžeme jednu z týchto porcií nahradiť. Tieto produkty v sebe nemajú žiadne pridané cukry, koncentráty či farbivá a majú rovnaké zloženie ako ovocie a zelenina, z ktorých sú vyrobené,“ vysvetľuje MUDr. Alžbeta Béderová, CSc., z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Bratislave, odborník kampane „Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme.

 

Čas iba pre vás a vašich blízkych

Dôležité je najskôr si tento návyk osvojiť a zapojiť do tejto aktivity aj členov vašej domácnosti či priateľov. Čas strávený v prírode môže byť zároveň čas, ktorý si vyhradíte na seba so svojimi najbližšími, čo môže vaše vzťahy obnoviť alebo stmeliť. Ak máte vzťah k zvieratkám, nebojte sa záväzku a zaobstarajte si domáceho miláčika, ktorý môže byť motivátorom a tiež spôsob, ako prekonať počiatočné prekážky či únavu po práci. Domáce zvieratko si vyžaduje voľný pohyb a pozornosť, a preto by na výhovorky nebol priestor.

 

 

***

 

Kampaň „Džúsy a pyré. Vitamíny v?SMART forme" je financovaný s podporou Európskej únie a Poľskej republiky, ako aj z prostriedkov Fondu propagácie ovocia a zeleniny a členmi KUPS.

Viac informácií o kampani je k dispozícii na webovej stránke www.dzusyapyre.eu a na fanpage "Žite Smart" na Facebooku.

 

Asociácia Národnej únie výrobcov džúsov (KUPS) je neziskovou organizáciou, ktorá združuje výrobcov a iné právnické osoby spolupracujúce priamo s odvetvím výroby džúsov, nektárov a?nápojov. Od roku 1993, Združenie zastupuje odvetvie v domácich i EÚ iniciatívach, spolupracuje s výskumnými inštitúciami, laboratóriami ako aj národnými a medzinárodnými odvetvovými organizáciami. Organizácia rovnako prináša úžitok spotrebiteľom prostredníctvom svojho dobrovoľného systému kontroly, ktorý má za cieľ zabezpečiť vysokú kvalitu výrobkov z džúsov. Navyše vo svojom pôsobení KUPS vedie niekoľko reklamných a vzdelávacích aktivít, ktoré podporujú zdravé stravovacie návyky, vrátane piatich porcií zeleniny a ovocia, kedy sa jedna porcia dá nahradiť džúsom. Viac o KUPS na www.kups.org.pl.

 

 

 

Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Aktuality

Poradna
Dnes je 26. 05. 2018, meniny má Dušan.
Nočný lov
Získajte zvodný pohľad s obľúbenými špirálami od AVONu teraz v novom obale!
Ochráňte svoju pokožku spoľahlivými novinkami Sun+ od AVONu!
Vynovte si šatník vôní elegantnou novinkou od AVONU!
Náhodný článok
Dozrievajú orechy, nepremeškajte a nazbierajte si Dozrievajú orechy, nepremeškajte a nazbierajte si
Orechy majú na ľudské zdravie celú škálu pozitívnych účinkov. Pomáhajú podporovať správnu funkciu mozgu – podporujú pamäť a myslenie. Majú vplyv na náladu – zvyšujú vylučovanie dopamínu a serotonínu. Ochraňujú cievy a srdce, znižujú cholesterol a riziko vzniku mozgovej mŕtvice, čiže majú antisklerotický účinok a ich pravidelná konzumácia znižuje riziko až o 50 %. Majú protirakovinový a antioxidačný účinok, anti-diabetický, pri ich konzumáciije nižšie riziko vzniku cukrovky 2.typu a podporujú výkonnosť imunitného systému.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
S novou Mattoni ochutenou neperlivou má každý deň svoju chuťpasik
S novou Mattoni ochutenou neperlivou má každý deň svoju chuť

 

Každý letný deň je jedinečný. A každý môže aj inak chutiť. Užite si horúce dni so štyrmi príchuťami novinky Mattoni ochutenej neperlivej. Piatok môže byť sladký ako jahoda, sobota svieža ako citrus mix. Pohodovú nedeľu spríjemní broskyňa či hrozno.

 

Ovocie zbližuje

Milujete prírodu a spoločnosť? Potom sa vaše leto nezaobíde bez piknikov a záhradných posedení. Úspech týchto akcií závisí od najmenších detailov. Aby hostia na večer strávený s vami len tak nezabudli, ponúknite im niečo nové. Rad Mattoni ochutenej neperlivej obsahuje ovocnú šťavu, ktorá dodá každej párty originálnu letnú príchuť.

 

 

Iná chuť, iná atmosféra

V lete, na festivaloch, dovolenkách či kúpaliskách je každý deň jedinečný. A každý môže aj inak chutiť. Užite si koncerty svojich obľúbených kapiel so štyrmi príchuťami Mattoni. Piatok môže byť sladký ako jahoda, sobota svieža ako citrus mix. Pohodovú nedeľu spríjemní broskyňa či hrozno. Vďaka novým príchutiam Mattoni si toto leto zapamätáte ako žiadne pred ním. 

 

 

Pitný režim, ktorý si užijete

Počas horúcich letných dní by ste nemali zabúdať na vodu, a to nie len tú v bazéne. Správny pitný režim je pre zdravé telo dôležitý a rozhodne nemusí byť nudný. Pribaľte k osuške a opaľovaciemu krému namiesto kohútikovej vody Mattoni ochutenú neperlivú. Neobsahuje umelé sladidlá, konzervanty ani farbivá. Svieže a jemne sladké ovocie v neperlivej minerálnej vode zaženie smäd a uspokojí chuťové poháriky. Novinka sa predáva v 1,5 litrovom balení. 

 

Zobraziť celú novinku
Zákazníci Tesco mobile si môžu telefonovať  počas víkendov bezplatnepasik
Zákazníci Tesco mobile si môžu telefonovať počas víkendov bezplatne

 

Majitelia predplatenej karty Bodkadostanú v máji od svojho operátora Tesco mobile ďalší benefit – Nabitý víkend. Vďaka novinke budú môcť telefonovať na čísla Tesco mobile počas víkendov úplne bezplatne! Novinka bude pre zákazníkov dostupná od 4. mája 2018. 

 

Víkendové volania zadarmo v Tesco mobile sú ďalším zvýhodnením už beztak najvýhodnejšej ponuky volaní a SMS bez podmienok. Sú bezplatné, navyše – čím skôr sa v piatok dobijete, tým skôr si volania zdarma užívate. Hovorte si, čo len chcete, keď to máte zadarmo až tri dni v týždni. Byť s Tesco mobile sa skutočne oplatí,“ povedal Alexander Vlčko, marketingový manažér Tesco mobile.

 

Ako získať benefit Nabitý víkend:

  • Dobiť si v piatok kredit na predplatenej karte Bodka
  • Aktivácia benefitu nabehne automaticky, nie je potrebná žiadna aktivita zo strany zákazníka
  • Benefit je aktívny od dobitia kreditu až do najbližšej nedele polnoci
  • O aktivácii bezplatných volaní bude zákazník upovedomený SMS správou

 

V prípade, ak má majiteľ predplatenej karty Bodka zaplatený iný balík, počas platnosti Nabitého víkendu sa mu minúty neodčítavajú z predplatených balíkov. Po piatkovom dobití si môže bezplatné volania v rámci benefitu užívať naozaj naplno a bez podmienok.

 

Nabitý víkend zákazníkom prináša nový maskot Tesco mobile – Morfo, ktorý bude zákazníkov sprevádzať ponukou operátora a dávať im tipy, ako čo najviac ušetriť. A to môžu zákazníci s Tesco mobile takmer všade: vďaka robustnej sieti poskytovateľa vrátane rýchlej 4G sieti dostupnej pre 93,56 % obyvateľov.

 

Predplatená SIM karta Bodka, na ktorej si môžete nabité víkendy vychutnávať, je dostupná v predajniach Tesco po celom Slovensku aj v e-shope na webovej stránke www.tescomobile.sk. Zákazník si ju môže pohodlne objednať z domu i aktivovať cez internet. Doručenie SIM karty je pritom úplne zadarmo.

 

Práve vďaka jednoduchosti a užitočnosti služieb, na ktorú kladie Tesco mobile dôraz, je dlhodobo najodporúčanejším operátorom na trhu predplatených kariet.1

 

1 Prieskum Ipsos CSI, február 2018. Viac informácií nájdete na https://www.ipsos.com/sk-sk/NPS-FEBRUAR-2018

 

 

Zobraziť celú novinku
Švédsky výrobca mobilov Doro vstupuje na Slovenskopasik
Švédsky výrobca mobilov Doro vstupuje na Slovensko

Švédska spoločnosť Doro, ktorá je svetovým lídrom telefónov pre seniorov, vstupuje aj na slovenský trh. Seniori na Slovensku si tak budú môcť už od mája vybrať medzi troma druhmi mobilov – od jednoduchého tlačidlového telefónu cez ,,véčko“ až po smartfón s OS Android 7.1. Vďaka unikátnemu dizajnu šitému na mieru pre staršie generácie budú môcť aj seniori využívať najnovšie technológie vrátane dotykového smartfónu a viac komunikovať so svojimi blízkymi. Nová značka mobilov Doro bude čoskoro dostupná v spoločnosti O2 a v predajniach NAY.

Počet starších ľudí, ktorí žijú sami, sa neustále zvyšuje. Napríklad v prípade zníženej pohyblivosti býva telefón často jediným spojivom s okolitým svetom, a preto si vyžaduje pre mnohých ľudí najmä zjednodušené ovládanie,“ vysvetlila Lenka Zemanová zo spoločnosti Doro.Všetky modely predávané na Slovensku majú zabudované špeciálne asistenčné tlačidlo pre prípad núdze. Do SOS tlačidla si môže majiteľ telefónu nahrať až päť kontaktov – na svojich najbližších či lekára. Ak prvý kontakt v poradí nezdvihne, telefón automaticky vytočí nasledujúce telefónne číslo. Mobily zároveň rozpošlú kontaktom SMS správy a smartfón získa aj GPS koordináty miesta pobytu majiteľa telefónu.

 

Telefonovanie pre seniorov je podľa nej najmä o rýchlom a jednoduchom ovládaní, napriek tomu telefóny Doro v ničom nezaostávajú v inováciách.Bežné mobily potrebám seniorov nevyhovujú, majú príliš jemný displej a zle sa na ňom čítajú malé znaky. Obsahujú priveľa komplikovaných funkcií, ktoré sa seniorom zle ovládajú, a návody, ktoré nie sú priamo v telefóne. Doro seniorom prispôsobuje nielen ergonómiu a funkcie svojich výrobkov, ale poskytuje celý rad služieb, ktoré z nich robia naozaj kvalitného pomocníka tak v núdzi, ako i pre zábavu,“ hovorí Lenka Zemanová.

 

Najmä smartfón pre seniorov Doro 8040 je zaujímavou voľbou pre mnohých klientov, pretože kombinuje viaceré výhody. Ani slabší zrak neznamená, že sa jeho majitelia musia vzdať niektorých pokročilých funkcií. Stačí, ak si predstavíte bežné denné situácie, na ktoré sú telefóny Doro určené. Napríklad ak babičke večer vyfotíte vnúčatá pri uspávaní, ráno si nájde ich fotky vo svojom telefóne. Môžete jej tiež pridať číslo nového doktora, pomôcť so zvýšením hlasitosti, ak by napríklad nepočula zvonenie. Seniori sa nemusia báť, že by nevedeli ovládať chytrý telefón, jednoducho im kedykoľvek pomôžete aj na diaľku,“ dodáva Lenka Zemanová.

 

Všetky telefóny sú doplnené nabíjacím dokom, do ktorého si môže majiteľ telefón odkladať. Táto praktická pomôcka seniorom uľahčí dobíjanie telefónu, pretože pripojenie nabíjacieho kábla môže byť pre osoby so zrakovými aj hmatovým postihnutím náročné. Navyše vždy nájdu telefón na rovnakom mieste.

 

Výhody nových mobilov Doro pre seniorov:

  • Jednoduché ovládanie a veľké písmo na displeji
  • Čistý a hlasitý zvuk
  • Asistenčné tlačidlo SOS
  • Dok na nabíjanie pre stabilitu a jednoduchú manipuláciu
  • FM rádio, funkcia baterky a sú kompatibilné s naslúchadlami

 

Novinky na Slovensku:

Doro 1360 – Príjemné ovládanie – tlačidlový telefón

Telefón s fotoaparátom a možnosťou vloženia dvoch SIM kariet. Je určený pre používateľov, ktorí dávajú prednosť čítaniu a písaniu textových správ či prehliadaniu fotografií na širšom displeji. Široké, konvexné klávesy uľahčujú vytáčanie a písanie textových správ a vstavané tlačidlo dáva pocit väčšej bezpečnosti. Zaistite si prísun aktuálnych správ a zábavy vďaka FM rádiu zabudovanému v telefóne a posvieťte si na cestu pomocou praktického vstavaného svietidla. Cena 34,90 eura.

 

Doro 2404 – Všetko pod kontrolou – véčko

Mobilný telefón s možnosťou vloženia dvoch SIM kariet určený pre používateľov, ktorí majú radi jednoduchú ponuku a preferujú vyklápacie telefóny, ktoré bránia náhodnému vytáčaniu. Tlačidlá s priamymi voľbami a široké klávesy uľahčujú písanie textových správ, telefonovanie a zhotovovanie fotografií. Zabudovaná baterka vám pomôže nájsť cestu v tme. S tlačidlom pomoci sa budete cítiť ešte bezpečnejšie a LED kontrolka vás upozorní na zmeškané hovory alebo nízky stav nabitia batérie. Cena 40,90 eura.

 

Doro 8040 – Mimoriadne jednoduchý smartfón

S telefónom Doro 8040 si nemusíte robiť starosti so zložitým rozhodovaním. Akúkoľvek akciu vykonáte ľahko vďaka novému intuitívnejšiemu ovládaniu, ktoré tiež ukladá informácie o najčastejšie používaných funkciách. Prejdite prstom hore a dostanete sa k ďalším príkazom a aplikáciám. Potiahnite doľava, ak chcete zobraziť rýchle akcie a oznámenia. Telefón Doro 8040 ponúka tiež praktické služby ako My Doro Manager a Doro Connect and Care®, ako aj integrované tlačidlo pomoci. Cena je 219 eur.

 

Zobraziť celú novinku
Trúfate si na maratón? Potrebujete čistú hlavu,  ale aj správny pitný režimpasik
Trúfate si na maratón? Potrebujete čistú hlavu, ale aj správny pitný režim

 

Len dva týždne po tom, čo štartoval na maratóne v Bratislave, sa postavil aj na štart pretekov v Lipsku, a vyhral svoj prvý maratón v živote. V tom, čo treba na takýto výkon  má dnes už profesionálny bežec Gabriel Švajda jasno – dobrý tréning, čistá hlava a správny pitný režim je základ.

 

„Na posledné preteky som sa pripravoval takmer 4 mesiace. Viac ako 5 týždňov som bol na sústredení v Tunisku, čo sa práve na týchto pretekoch ukázalo, ako veľmi prospešné. Behalo sa mi dobre, aj keď predsa len bolo teplejšie. Maratón sa ideálne behá, keď je vonku do 15 stupňov,“ vysvetlil Švajda s tým, že po rokoch skúseností už vie, čo jeho telo potrebuje a akých chýb sa vyvarovať.

 

Strava a správny pitný režim je základ úspechu, i keď samozrejme každý to má inak a je dobré, keď každý počúva svoje vlastné telo. Keď však telu nedáme to, čo potrebuje, nefunguje správne. „A aj keď si každý stravu môže upraviť podľa svojich preferencií, pitný režim je dôležitý pre každého. A nie je tiež jedno, akú vodu pijeme.  Keď nie je telo dostatočne zásobované minerálmi, človeka to doslova dokáže vypnúť,“ dodáva. A pri behu v teplejšom počasí, to platí dvojnásobne.

 

Voda na prvom mieste

Voda je nevyhnutná pre správne fungovanie chemických a fyzikálnych pochodov v našom tele. Aktívny človek stratí prirodzeným vylučovaním denne približne 1,5 až 3 litre tekutín. S vodou odchádzajú z organizmu dôležité minerálne látky, ktoré je potrebné neustále dopĺňať. Ideálnym spôsobom sú v tomto prípade podľa údajov z Budišu minerálne vody, ktoré obsahujú najmä minerály: sodík, draslík, horčík a vápnik. Pitie minerálnej vody prispieva k detoxikácii organizmu a ich dopĺňanie výdatne posilňujeme imunitný systém. Pre športovcov a aktívnych ľudí má aj ďalšie významy: napomáha napríklad kvalitnejšej regenerácii a redukuje bolesť väzov a svalov po tréningu.

 

Vyvážený pitný režim je teda nesmierne dôležitý. Minerálna voda nahrádza nedostatok minerálov v tele a vhodne dopĺňa ich dennú potrebu. Práve minerálna voda Budišpriaznivo pôsobí na tráviaci trakt, dýchací systém a činnosť obličiek. Vhodne dopĺňa dennú potrebu vápnika, čím pôsobí preventívne proti vzniku osteoporózy. Zároveň je ako zásobáreň minerálov veľmi vhodná aj po športovom výkone, najmä behu, ale aj cyklistike, hokeji či futbale.

 

Bežec by mal 2 dni pred pretekmi postupne prijímať vodu, a teda zalievať organizmus, ale nie veľmi vychladenú. „Počas maratónu sa treba zavodňovať, na každom 5. kilometri sa trocha napiť, ale to samozrejme závisí aj od počasia. S vodou

to však netreba preháňať, aby sa bežec neprepil, pretože v tom prípade ho čaká nepríjemné žblnkotanie v žalúdku,“ vysvetľuje Švajda, ktorý svoj pitný režim rieši práve minerálnou vodou Budiš, lebo vďaka nej telu dáva potrebné minerály a dobre sa osvieži. Pri dobrom zavodňovaní môže bežec predísť kŕčom. „To často trápi bežcov na dlhé trate,“ dodáva.

https://www.instagram.com/p/BhvngAzglqa/?taken-by=gabrielsvajda

 


Dôležitá aj hlava

Okrem prípravy a poveternostných podmienok je však dôležitá aj hlava. „Nie je ľahké sa postaviť na štart pretekov, keď má človek problémy alebo nie je zdravý. Naučil som sa však, že sa musím sústrediť hlavne na seba, na súperov a na trať, pretože rozhoduje každý detail.“ Bežcom začiatočníkom v tomto prípade radí hlavne si dávať reálne ciele a radšej začať pomalšie a postupne pridávať tempo aj kilometre. Čo sa týka povrchov, každý vie, čo mu viac vyhovuje, ale je dobré obmieňať povrchy aj lokality, aby to nebol pre bežca stereotyp.

 

Najdôležitejšou regeneráciou je okrem správneho pitného režimu spánok - telo najlepšie regeneruje, keď spí. „Keď si počas týždňa doprajem aktivitu 15 hodín za deň, tak telu dám potom odpočinok minimálne 3 hodiny vo forme masáže, cvičenia či wellnesu. A aj v tomto prípade treba myslieť na pitný režim,“ uzatvára Švajda, ktorý je sám veľkým fanúšikom minerálnej vody Budiš. Tá ho sprevádza na každých pretekoch aj počas tréningov.

Zobraziť celú novinku
Voňavé perly pre váš šatníkpasik
Voňavé perly pre váš šatník

 

Milujete vo svojom šatníku farby a odvážne kúsky alebo ste skôr na klasiku, či športové outfity? Nech už je váš štýl obliekania akýkoľvek, jeden „doplnok“ nevyjde nikdy z módy, a to voňavé oblečenie. Doprajte svojmu šatníku jarný refresh vďaka novinke Silan Perfume Pearls od spoločnosti Henkel. 

 

Hoci je aviváž už akousi samozrejmosťou, sú materiály, ktoré sa s ňou jednoducho nekamarátia. Najmä v prípade funkčných materiálov či používania sušičky, treba na aviváž úplne zabudnúť. V takýchto prípadoch sú tou správnou voľbou voňavé perličky Silan Perfume Pearls.

Silan perličky obohatia obľúbené kúsky zo šatníka o očarujúcu a intenzívnu vôňu, ktorá sa ponesie mestom spolu s vami. Vďaka technológii Micro-Pearls sa vôňa uvoľňuje pri každom pohybe a sprevádzať vás bude počas dlhých 20 týždňov.

Na výber sa ponúkajú hneď tri varianty perličiek, vyskúšajte, ktoré vám pristanú najviac:  Magic Affair –tajomná vôňa so zmyselnými tónmi talianskych sliviek, irisu a šafranu, Fresh Joy, elegantná kvetinová vôňa, ladená tónmi francúzskych parfumov, či Blooming Fantasy, elegantná kvetinová vôňa, pripomínajúca čerstvé ovocné tóny limetky, jablka a marhule.

Parfumy vo forme perličiek sú vhodné na všetky materiály, teploty, ako aj farby a oblečenie možno následne sušiť v sušičke. Perličky Silan Perfume Pearls jednoducho vložte do pracieho bubna ešte pred uložením bielizne a oblečenie vyperte ako obvykle. Potom si už len užívajte príjemnú a dlhotrvajúcu vôňu. 

 

Odporúčaná maloobchodná cena za balenie 260g je 6,99 Eur.

Zobraziť celú novinku
 Koľko energie spotrebujete pri vašich každodenných aktivitách?pasik
Koľko energie spotrebujete pri vašich každodenných aktivitách?

 

Plnohodnotne sa venovať svojej práci, aktívne žiť, zabávať sa s priateľmi, starať sa o domácnosť a venovať sa svojej rodine a partnerovi, to dá v súčasnej rýchlej dobe človeku zabrať. Ak už klasická káva, zelený čaj a ostatné životobudiče nezaberajú, je potrebné hľadať pomoc inde. Riešením môže byť nakopnutie v podobe ženšenu.

 

Koreň ženšenu, známy svojimi účinkami už viac ako 5 000 rokov, pozitívne pôsobí proti únave a dodáva telu potrebnú energiu. Neobsahuje kofeín, takže po ňom môžete v prípade psychického alebo fyzického vyčerpania siahnuť aj vo večerných hodinách bez toho, aby vás čakala bezsenná noc. Má protistresové účinky a zvyšuje schopnosť organizmu prispôsobiť sa fyzickej alebo psychickej záťaži, čo potvrdzujú aj mnohé súčasné vedecké štúdie. Obľúbený je aj v chrípkovom období a v zime, pretože podporuje imunitný systém a ľudské telo sa vďaka nemu stáva odolnejšie voči chorobám a vírusom. Užívanie ženšenu sa odporúča aj študentom počas skúškového obdobia a ľuďom s fyzicky náročnejším povolaním.

 

Pozerajte na zloženie

Popularita ženšenu z roka na rok rastie a dnes je možné dostať ho vo forme čaju, tabliet alebo výživových doplnkov. Je však všeobecne známe, že sa na svete predáva omnoho viac produktov s obsahom ženšenu, než sa ho reálne vyprodukuje. Ako teda predísť tomu, aby sme si nekúpili výrobok s minimálnym či nulovým obsahom aktívnej látky? V tomto prípade naozaj platí, že ak chcete tú najlepšiu kvalitu, je potrebné dôsledne sledovať zloženie.

 

Najkoncentrovanejší ženšen na Slovensku

Existuje 13 rozdielnych typov ženšenu, avšak najvyhľadávanejšia je značka Panax Ginseng C.A., a to práve kvôli obsahu ginsenoidov, najdôležitejšieho faktora, ktorý rozhoduje o kvalite produktu. ŽenŠen Energy+ od NaturaMed Pharmaceuticals obsahuje práve kvalitný čínsky ženšen Panax Ginseng C.A. Meyer, vďaka ktorému sa môže produkt pochváliť vysokým obsahom aktívnych látok. V jednej tablete je obsiahnutých až 74 mg ginsenoidov, čo z neho robí najkoncentrovanejší ženšen zo všetkých výživových doplnkov na slovenskom trhu. Navyše, je z čisto prírodných ingrediencií a obsahuje celý rad vitamínov s preukázaným účinkom na zníženie únavy, posilnenie energie a imunitného systému. Len jedna kapsula ŽenŠen Energy+ pokryje odporúčanú dennú dávku vitamínov C, B3, B5, B6 a B12.

 

Mesačné balenie ŽenŠen Energy+ teraz môžete vyskúšať zadarmo, len za cenu poštovného a balného. Viac informácií o produkte aj aktuálnej akcii získate na bezplatnej linke 0800 444 204 alebo na webovej stránke www.zensenenergy.sk.

Zobraziť celú novinku
Štyri omyly, ktoré spochybňujú našu bryndzupasik
Štyri omyly, ktoré spochybňujú našu bryndzu

 

 

 Blíži sa máj, ktorý patrí našej národnej špecialite - typickému ovčiemu syru bryndza. 

„Bryndzu u nás konzumovali už naši predkovia dlhé stáročia a v minulosti bryndza tvorila hlavnú súčasť nášho jedálnička,“ potvrdzuje odborník Ing. Karol Herian, CSc., ktorý spolupracuje aj s Ekofarmou Važec. Tá sa vyznačuje výrobou a spracovaním mliečnych výrobkov, najmä oceňovanej ovčej bryndze a unikátneho mäsa v bio kvalite.

Práve na farme pod Kriváňom sa môžu popýšiť aj unikátom – bryndzou vyrábanou z čisto ovčieho mlieka. „Ovečky sa pasú na lúkach nedotknutej panenskej prírody, nepoznajú stres, umelú výživu ani antibiotiká. A preto je táto bryndza jedna z najlepších,“ potvrdzuje riaditeľka Ekofarmy Važec Petra Maľaková. Nemenej chutná je aj zmesná bryndza, ktorá sa na farme vyrába počas obdobia, keď sa už ovečky nedoja. Okrem Slovenska a pár okolitých krajín bryndzu nikde nepoznajú, pritom má obrovské blahodarné účinky na naše zdravie, keďže v jednom grame bryndze sa nachádza približne miliarda probiotických baktérií, čo je niekoľko stonásobne viac ako v jogurtoch. „Bryndza je skvelá na prevenciu rakoviny, cievnych ochorení (infarkt myokardu, mozgová príhoda), pri zažívacích problémoch, rednutí kostí, cukrovke, posilňuje imunitu, stimuluje hladinu cholesterolu v krvi a znižuje krvný tlak. Ale tieto fenomenálne účinky má len bryndza vyrobená zo surového nepasterizovaného mlieka,“ dodáva Maľaková.


Dokazujú to aj mnohé ocenenia, ktoré Ekofarma Važec získala na rôznych súťažiach. Na celoslovenských ovčiarskych slávnostiach vo Východnej - Ovenálie v roku 2016 ocenili mimoriadnou cenou ich biely ovčí jogurt a zaujala aj ich 100% ovčia bryndza, ktorá bola ocenená aj v minulom roku – získala tretie miesto. Okrem toho sa stala najobľúbenejšou biopotravinou roka 2016 u spotrebiteľov. Farma pravidelne boduje aj v súťaži o najkrajší chotár, niekoľkokrát ju už vyhrali a v roku 2016 si vybojovali tretie miesto.

 

Pochybnosti o bryndzi
„Nemožno ju spochybňovať, pretože v súčasnosti je už každá bryndza vyrobená na Slovensku zdravotne nezávadná. Už v dôsledku zvýšenej hygieny a dodržiavania správnej technológie výroby, a to najmä dôsledným dodržiavaním správneho prekysávania ovčieho syra s kyslomliečnymi kultúrami, ktoré v priebehu zrenia syra účinné potláčajú aj prípadné nežiaduce choroboplodné zárodky,“ dodáva Herian. Každá bryndza sa robí pod prísnym dozorom veterinárnej služby  v schválených výrobných priestoroch pri dodržiavaní zásad správnej výrobnej praxe a jej kvalita , ako i kvalita samotného ovčieho mlieka je pravidelne kontrolovaná. „Za posledné roky i keď boli medializované niektoré podozrenia z nákazy z bryndze, nikdy sa nepotvrdili tieto ochorenia v ovčom mlieku a ani v ovčom syre. Tieto  nepodložené informácie veľmi ublížili samotným ovčiarom a spracovateľom ovčieho mlieka a spôsobili veľké hospodárske škody a dokonca i likvidáciu chovu oviec,“ dodáva Herian.

 

Najčastejšie faktické omyly – vo vzťahu k bryndzi podľa Karola Heriana:

Fakt 1: obsah soli je vysoký = v každej bryndzi je 2,0 % kuchynskej soli, teda toľko, ako je v bežných potravinách

Fakt 2: „pasterizovaná bryndza“ nie je probiotická = neexistuje žiadna „pasterizovaná bryndza“. Pasterizuje sa iba ovčie mlieko a vzápätí sa do neho pri výrobe syra pridávajú vybraté čisté kyslomliečne kultúry, a tak aj bryndza z pasterizovaného mlieka má živú i probiotickú mikroflóru.

Fakt 3: nepasterizovaná bryndza je vysoko riziková potravina = zatiaľ nikde v zahraničí neboli popísané prípady, že by syry zo surového ovčieho mlieka spôsobili vážne zdravotné ochorenia (samozrejme že pri zlej hygiene alebo pri falšovaní bryndze s iným mliekom a pod. sa to môže stať, ale to je už trestná činnosť, ktorá sa môže kdekoľvek vyskytnúť pri každej potravine). V zahraničí, a to i v krajinách EÚ sa vo veľkom vyrábajú ovčie a dokonca i kozie syry i z nepasterizovaného mlieka a tieto syry sú veľmi obľúbené a vyhľadávané. Ovčie syry i bryndza z nepasterizovaného mlieka majú bohatšiu mikroflóru i špecifickú chuť,

Fakt 4: výroba bryndze zo zmesi ovčieho a kravského hrudkového syra je karikatúrou a znesvätením bryndze = výrobatzv. zmesnej bryndze vyrobenej z vykysnutého a vyzretého ovčieho i kravského hrudkového syra nie je karikatúrou a znesvätením bryndze, ale je to nevyhnutná technologická nutnosť. Už pred 200 rokmi pri začatí výroby súčasnej jemnej roztierateľnej bryndze boli výrobcovia bryndze nútení prebytkový ovčí syr z letnej sezóny skladovať aj na zimné obdobie a robilo sa to jeho nasolením so 4 percentami kuchynskej soli a skladovaním v chlade. Potom v zimnom období, aby bola bryndza jemná, roztierateľná a aby sa znížil obsah soli na povolených 2,0 %, bolo potrebné suchý slaný skladovaný ovčí syr (sudovka) miešať s dostupným vyzretým kravským hrudkovým syrom, a tak vznikla táto zmesná bryndza.


Je samozrejmé, že tak ako všetko sa môže vyrobiť i bryndza s drobnými subjektívnymi chybami. Za to ju netreba zatracovať, ale dôslednejšie dbať na dodržanie jej dobrej kvality. „Do budúcna sa treba snažiť, aby sme udržali a zvýšili stav oviec na Slovensku, aby sme dokázali zabezpečiť ovčiarom i spracovávateľom lepšie ekonomické i legislatívne podmienky a dostatočné ľudské zdroje a aby sme si zachovali a udržali i kvalitu našej bryndze,“ dodáva Herian.

Zobraziť celú novinku
Drobné radostipasik
Drobné radosti

 

 

Poznáte to. Niekedy si proste len chcete urobiť radosť niečím, čo vás nezruinuje a čo skrášli vás, váš byt alebo pohladí vaše chuťové bunky. Prinášame vám tipy na radosti, ktoré vám nenarušia mesačný rozpočet a budú vás hýčkať.

 

Masážny stroj Beurer MG 16

Každého občas niečo bolí a potrebuje blahodarnú masáž - ideálne ihneď. Úľavu vám zaistí trojica masážnych hláv, ktoré jemne a príjemne vibrujú a pre efekt svietia. Pomôžu vám od bolesti šije, chrbta, ramien alebo nôh a oceníte ich aj pri svalovej horúčke, natiahnutých svaloch, pri poruchách prekrvenia alebo príznakoch únavy.
Cena je 13,70 €.

Masážny prístroj kúpite v kamenných predajniach Datart alebo na www.datart.sk.

Zobraziť celú novinku
Liečivý balzam na pery z Medového obchodupasik
Liečivý balzam na pery z Medového obchodu

Hebké pery pre ten najkrajší úsmev? Prirodzenú starostlivosť a dokonalú výživu im poskytne Balzam na pery s propolisom a čajovníkovým olejom z Medového obchodu CERA MEL. Liečivý balzam na pery má hydratačné a antibakteriálne účinky, obsahuje iba prírodné zložky a je ručne miešaný v našich slovenských Tatrách. Krásne a praktické balenie sa hodí do každej kabelky, auta či na pracovný stôl. Starajte sa o vaše pery s láskou a darujte im starostlivosť, ktorú si zaslúžia. Viac na www.medovyobchod.sk.

 

Každodenné wellness pre vaše pery

Rodina Grgulovcov z Medového obchodu CERA MEL je známa svojimi včelárskymi a medovými výrobkami, ktoré získali ocenenia u nás i vo svete. Tradičné remeslo niekoľkých generácií vycibrili do dokonalosti a ich včielky sa im za to odvďačujú prvotriednym medom a ďalšími výbornými produktami. V novom Balzame na pery nájdete okrem propolisu a čajovníkového oleja aj včelí vosk, marhuľové maslo či bylinku mätu kučeravú. Táto voňavá kombinácia prinesie vašim perám liečivé, hydratačné a skrášľujúce účinky. Okrem toho pery zvláčni a zásobí ich potrebnými vitamínmi. 100% slovenský produkt vyrábaný ručne a s láskou poskytne vašim perám starostlivosť, ktorú potrebujú. Očarte svet krásnym úsmevom s Balzamom na pery s propolisom a čajovníkovým olejom.

Viac na www.medovyobchod.sk.

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco vyzýva: Nastal čas zastaviť plytvanie potravinamipasik
Tesco vyzýva: Nastal čas zastaviť plytvanie potravinami

 

Vedeli ste, že až tretina potravín sa celosvetovo nikdy nedostane na taniere a končí ako odpad? Podľa posledného prieskumu Tesca vyprodukuje každý Slovák v priemere až pol kila potravinového odpadu denne. Téma odpadu sa týka každého z nás. 

 

Tesco je jediným maloobchodným predajcom na Slovensku, ktorý bojuje proti plytvaniu potravinami aktívne  „na všetkých frontoch“. Začína u dodávateľov, od ktorých Tesco odoberá ovocie a zeleninu. Nie vždy majú tieto potraviny dokonalý tvar, avšak na čerstvosti im neuberá. Sú zdravé a chutné. Tesco ich ponúka zákazníkom v rámci sortimentu Perfectly Imperfect za výhodné ceny. Pre dodávateľov bola zavedená aj horúca linka, kde môžu nahlásiť potenciálny vznik potravinového odpadu.

Najdôležitejším projektom sa však stalo darcovstvo potravinových prebytkov v obchodoch. Spolubojovníkom Tesca je Potravinová banka Slovenska spolu s lokálnymi charitami, ktorí pomáhajú brániť potraviny pred vyhodením.  Ďalším a nemenej významným je pilotný projekt – kompostovanie v obchodoch.

 

Údaje, ktoré presvedčia

Z pohľadu dát, ktoré Tesco aktuálne (máj 2018) zverejnilo, vyplynulo, že medziročne sa podarilo znížiť potravinový odpad v prevádzkach na Slovensku o celých 20 %, a to najmä vďaka meraniam a zmenám v systémoch plánovania, objednávania a skladovania. Okrem zefektívnenia interných procesov sa Tescu podarilo tiež zvýšiť množstvo darovaných potravín aj vďaka tomu, že počet obchodov, ktoré darujú prebytky, neustále narastá. Aktuálne Tesco daruje potraviny na Slovensku zo 113 obchodov. V spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska dokázala spoločnosť darovať v roku 2017/18 ľuďom v núdzi 577 ton potravín, z čoho bolo možné pripraviť až 1,3 milióna porcií jedla. Do roku 2020 budú darovať potraviny všetky obchody s perspektívou stáleho znižovania potravinového odpadu, avšak s maximalizovaním potravinových darov. Ambícia je to veľká, avšak reálna, pretože za minulý rok sa podarilo darovať o 400 ton viac potravinových prebytkov ako predchádzajúci rok! 

Jedným z dôležitých cieľov udržateľného rozvoja je neplytvať nielen prírodnými zdrojmi, ale ani potravinami, ktoré sú pre ľudí  vzácnou komoditou.

Podporte iniciatívu Tesca a zapojte sa aj Vy do boja proti plytvaniu potravinami!

 

POZVÁNKA:

Navštívte SLOVAK FOOD FESTIVAL 26. mája od 16.30 hod. a TESCO FOOD WASTE ZÓNU, kde sa dozviete, ako Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami a veľa zaujímavých informácií pre Vašu domácnosť pod taktovkou známeho šéfkuchára Jaroslava Ertla. Viac informácií získate tu: http://www.slovakfoodfestival.sk/bratislava/program/tesco-food-waste-zona/

 

Zobraziť celú aktualitu
Potešte sa a pomôžte pasik
Potešte sa a pomôžte

Second-hand NOSENE už niekoľko rokov spája štýlové nákupy a pomoc. Etablované podujatie Celodenné dobré nakupovanie tentokrát odštartuje spoluprácu s kozmetickou spoločnosťou AVON. Už 29. mája si budete môcť kúpiť unikátne kúsky od ambasádorov projektu AVON za zdravé prsia - Beáty Dubasovej, Aleny Heribanovej, Kvety Horváthovej, Romana Juraška či Petra Altofa alias Expl0iteda.

 

Túžite vlastniť oblečenie alebo doplnok od obľúbenej osobnosti a mať z nákupov skutočne dobrý pocit? Príďte v utorok 29. mája do NOSENE a doprajte si bez výčitiek. Celý výťažok z predaja poputuje dvom občianskym združeniam OZ Zdravá žena a OZ My Mamy. „Tak ako v Nosene, kde má každá vec svoj príbeh, aj za každým našim tričkom je príbeh ženy – bojovníčky za zdravé prsia. Či už je to žena, ktorá sama bojovala s rakovinou prsníka a svojou odvahou a silou inšpiruje svet alebo žena, ktorá fandí všetkým statočným ženám a pomáha meniť tento svet k lepšiemu. Spoločná myšlienka pomáhať ženám, ktoré sa ocitli v nepriaznivej životnej situácii, bola základným pilierom spolupráce spoločnosti AVON a NOSENE. Máme radosť a ďakujeme, že spoločné hodnoty pomoci vyznávajú aj naši dlhoroční ambasádori, ktorí sa rozhodli tento projekt podporiť a už teraz vieme, že májový charitatívny event je len prvým z mnohých spoločných iniciatív, ktoré pripravujeme,“povedala Jana Pohorelská, PR špecialista spoločnosti AVON pre Slovenskú republiku. 

 

Známe dámy a dvaja páni podporili túto myšlienku kúskami zo Zary, H&M, Manga ale i luxusnejšími z dielne Alexander Wang, Rag and Bone či Isabel Marant. Viaceré modely majú svoj jedinečný príbeh. Alena Heribanová darovala zlatý top od renomovanej stylistky Zuzany Kanisovej, Beáta Dubasová zas šaty, v ktorých nejeden raz zaspievala „Za dverami mojej izby“. Zaujala ma výborná myšlienka - dať druhú šancu šatám a zároveň tým pomáhať a podporiť dobrú vec výťažkom pre občianske združenia. Je mi to sympatické, aj blízke. Práve preto som sa do toho rada zapojila,“vysvetlila speváčka Beáta Dubasová. Moderátorka Kveta Horváthová darovala rafinovaný top od módnej návrhárky Veroniky Hložníkovej či elegantné večerné šaty. Prečo sa rozhodla pomôcť priblížila: „Vo svojom živote nezabúdam na tých, ktorí potrebujú pomôcť... Verím, že predajom týchto kúskov z môjho šatníka prispejem aspoň troškou na pomoc týraným ženám a ženám bojujúcich s rakovinou.“ Do Celodenného dobrého nakupovania sa zapojil aj známy youtuber Expl0ited.„Veci som venoval, lebo som chcel aby niekomu spravili aspoň takú radosť ako spravili mne,“ dodal.  

Zo spolupráce má radosť aj spolumajiteľka a manažérka NOSENE Katarína Hutyrová. „Teším sa, že osobnosti venovali čas vytriedeniu šatníkov a zapojili sa do podpory dobrej veci, ktorou je pomoc týraným ženám a ženám trpiacim tretím najčastejšie sa vyskytujúcim ochorením – rakovinou prsníka. Je dôležité upozorňovať na tieto témy a vzájomne si pomáhať.“

 

Jedinečné voňavé kúsky zo šatníkov ambasádorov projektu AVON za zdravé prsia budú pripravené už 29. mája na akcii Celodenné dobré nakupovanie v NOSENE v Bratislave od 10.00 do 19.00.

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Zákazníci Tesca si môžu dopriať ručne robené sladkosti z Hronoviecpasik
Zákazníci Tesca si môžu dopriať ručne robené sladkosti z Hronoviec

Pre veľký záujem zákazníkov o lokálne výrobky rozširuje spoločnosť Tesco po čerstvých potravinách aj ponuku trvanlivých výrobkov od farmárov a malých výrobcov. Od apríla tohto roka pribudlo na pulty v 20 hypermarketoch po celom Slovensku množstvo noviniek ako napríklad Košický med, levanduľový sirup, pečené konopné semienka či makový panenský olej.

Na pultoch označených špeciálnymi ľudovými ornamentmi si môžu zákazníci aktuálne vybrať spomedzi viac ako 700 výrobkov malých výrobcov potravín.

 

Jedným zo stovky malých dodávateľov je aj chránená dielňa SOLIDE SLOVAKIA, s. r. o., z Hronoviec v okrese Levice. Zamestnanci vyrábajú už ôsmy rok výnimočné sladkosti ako Košický med či cukrovú vatu.

„Výroba cukroviniek  je malá manufaktúra. Celý výrobný proces totiž vykonávame ručne podľa tradičných receptúr, najmä pri výrobkoch z bielkovej peny. Sme veľmi hrdí, že ako jedna z mála firiem s ručným výrobným procesom sme za naše produkty získali ocenenie Značka kvality SK,“ uviedla Edita Vincúr Kalitová, majiteľka firmy SOLIDE SLOVAKIA, s. r. o. V chránenej dielni aktuálne pracuje deväť zamestnancov, z toho šiesti sú so zdravotným postihnutím.

Manufaktúra SOLIDE sa stala dodávateľom Tesca vďaka programu podpory lokálnych farmárov a malých výrobcov potravín, ktorý reťazec spustil minulý rok. Tesco spustením programu vytvára podmienky na rast malých lokálnych firiem, ktoré doteraz nedodávali do veľkých reťazcov. Je to pre ne šanca zvýšiť predaj, výrobu a aj zamestnanosť. Reťazec pre malých farmárov a výrobcov pripravil exkluzívny priestor v predajni a aj špeciálne podmienky ako napríklad flexibilný objednávkový režim či distribúciu.

 

O spoluprácu s veľkým reťazcom sme sa snažili niekoľko rokov, až teraz nám vyšlo v ústrety Tesco. Pre našu spoločnosť spolupráca s Tescom znamená nielen stály odbyt výrobkov, ale aj stabilné miesta pre našich zamestnancov, rast firmy, modernizáciu výrobných priestorov, možnosť ďalej sa rozvíjať a byť konkurencieschopný. Aj preto môžeme náš sortiment neustále rozširovať. Spolupráca so spoločnosťou Tesco pre našu spoločnosť,  ako aj  zamestnancov predstavuje dosiahnutie cieľa – vidieť naše výrobky v predajniach Tesca, čo pre nás znamená, že sú dobré a kvalitné,“  dodala Edita Vincúr Kalitová.

 

Zákazníci v 20 hypermarketoch Tesco na jednom mieste nájdu stovky produktov malých lokálnych firiem ako napríklad medy, vína, cestoviny či mäsové a mliečne výrobky. Sortiment sa v jednotlivých predajniach odlišuje podľa ponuky dodávateľov v jednotlivých regiónoch. Aktuálne je v programe Tesca na podporu malých a stredných producentov zapojených 90 dodávateľov z celého Slovenska.

Zobraziť celú aktualitu
Spoločnosti Tesco Slovensko sa minulý rok podarilo znížiť objem potravinového odpadu o 20 %pasik
Spoločnosti Tesco Slovensko sa minulý rok podarilo znížiť objem potravinového odpadu o 20 %

 

Tesco, ako prvý a zatiaľ jediný maloobchodník v strednej Európe, začalo minulý rok aktívne bojovať proti plytvaniu potravinami a zaviazalo sa znižovať odpad zo svojich obchodov a distribučných centier. 

Spoločnosť preto začala intenzívnejšie sledovať a vyhodnocovať objem odpadu v prevádzkach, aby dokázala nájsť spôsob, ako potravinový odpad efektívne znižovať.  Minulý rok po prvýkrát spoločnosť publikovala svoje údaje o množstve potravinového odpadu a podľa tohtoročnej správy sa  podarilo dosiahnuť výrazný pokrok naprieč celou strednou Európou. Na Slovensku sa medziročne podarilo znížiť objem vyhodených potravín až o 20 % a ľuďom v núdzi darovať až 577 ton jedľa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktuálna správa sa zameriava na údaje o presnom množstve potravinových prebytkov a odpadu, čo umožní spoločnosti Tesco prijať ešte efektívnejšie kroky na minimalizáciu množstva potravinového odpadu a zvýšenie objemu potravín darovaných ľuďom v núdzi.

 

Vo finančnom roku 2017/18 Tesco Slovensko predalo celkovo 564 659 ton potravín, z čoho vznikli nepredané potravinové prebytky v množstve 8 521 ton.V tomto objeme sú započítané potraviny vhodné na ľudskú spotrebu, ale aj potraviny nevhodné na ďalšiu konzumáciu pre ľudí, na krmivo pre zvieratá a potraviny zlikvidované ako odpad. V porovnaní s predchádzajúcim rokom Tesco Slovensko znížilo množstvo celkového potravinového odpadu o 20 %, z 9 957 ton na7 934 ton. Z tohto množstva sa darovalo 586 ton prebytkov vhodných na ľudskú spotrebu vrátane 9 ton, ktoré sa použili ako krmivo pre zvieratá.

 

„Sme presvedčení, že kým medzi nami existujú ľudia, ktorí nemajú prostriedky na to, aby si každý deň zabezpečili výživné jedlo, nemalo by sa vyhadzovať nič, čo sa dá bezpečne zjesť. V znižovaní potravinových prebytkov z našich prevádzok sa nám podarilo za dva roky dosiahnuť vynikajúci pokrok, avšak máme ešte pred sebou veľa práce. Sme veľmi vďační našim kolegom za ich prácu, pretože bez ich úsilia a podpory v boji proti plytvaniu potravinami by sme nedokázali dosiahnuť takéto úžasné výsledky. V budúcnosti chceme pracovať rovnako tvrdo, aby sme splnili svoj záväzok, a dúfame, že sa k nám pridajú aj ďalší predajcovia a spoločnosti,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesco Slovensko.

 

V rámci záväzku do budúcnosti Tesco od minulého roka zlepšilo svoje interné procesy v plánovaní a objednávaní tovaru, čo pomohlo znížiť množstvo potravín blížiacich sa k dátumu spotreby či dátumu minimálnej trvanlivosti a zvýšiť objem potravín darovaných potravinovým bankám alebo miestnym dobročinným organizáciám. Výsledkom týchto zmien a angažovanosti kolegov v celej spoločnosti bolo zníženie objemu potravinového odpadu z prevádzok Tesco v celej strednej Európe z 54 102 ton v roku 2016/17 na 38 054  ton, teda o výrazných 30 %. Zo svojich prevádzok na českom, maďarskom, slovenskom a poľskom trhu Tesco darovalo potravinovým bankám a dobročinným organizáciám spolu 10 639 ton potravín, čo predstavuje viac ako 25 miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.

 

Okrem zlepšených a optimalizovaných procesov bojuje Tesco proti plytvaniu potravinami aj prostredníctvom vlastného programu  darovania potravín. Už 600 predajní v strednej Európe odovzdáva potravinové prebytky do potravinových bánk a dobročinným organizáciám. Na Slovensku v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska daruje každý deň potravinové prebytky ľuďom v núdzi 113 obchodov. Tesco chce dosiahnuť, aby do roku 2020 všetky predajne spoločnosti v strednej Európe odovzdávali potravinové prebytky dobročinným organizáciám.

 

Minulý rok spoločnosť Tesco predstavila nový sortiment ovocia a zeleniny pod názvom „Perfectly Imperfect“. Cieľom bolo pomôcť dodávateľom predať aj neštandardne tvarované ovocie a zeleninu, ktoré by inak skončili v odpade už u pestovateľa. Tesco svojim dodávateľom poskytuje pomoc aj  efektívnou distribúciou produktov v čase nezvyčajne bohatej úrody. V strednej Európe nedávno spustila Horúcu linku pre potravinový odpad, na ktorú môžu dodávatelia nahlasovať svoj potenciálny potravinový odpad a spoločnosť im pomôže situáciu vyriešiť.

 

Podrobnosti o Správe Tesco o potravinovom odpade nájdete na: https://www.tescoplc.com/

Na presnosť údajov o potravinovom odpade v limitovanom rozsahu dohliada spoločnosť KPMG LLP v súlade s normami na zabezpečenie kvality ISAE 3000.

Zobraziť celú aktualitu
Zákazníci Tesca rozhodnú o víťazoch  grantového programu  Vy rozhodujete, my pomáhamepasik
Zákazníci Tesca rozhodnú o víťazoch grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame

 

Od dnešného dňa do 4. júna 2018 môžu zákazníci Tesca hlasovať za miestne charitatívne projekty v rámci programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Cieľom je podporiť miestne organizácie a pomôcť komunitám po celom Slovensku.Tesco prerozdelí spolu takmer 170-tisíc eur v 77 regiónoch.

 

Do hlasovacej fázy v štvrtej edícii grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame postúpilo 231 projektov, ktoré vyberala zo 450 návrhov odborná komisia zložená zo zástupcov spoločnosti Tesco a nezávislých partnerov z Nadácie Pontis. Spoločne a na základe splnenia formálnych požiadaviek rozhodli, ktoré projekty postúpia do hlasovacej fázy. Kritériami na výber projektov bola miera dosahu na miestnu komunitu, zapojenie a dobrovoľníctvo miestnych komunít a plánovaný rozpočet,“ uviedla PR manažérka Lucia Poláčeková.

 

Od 7. mája do 4. júna rozhodujú zákazníci Tesca, akú výšku finančného grantu získajú všetky súťažiace projekty v obchodoch Tesco po celom Slovensku. Novinkou tohto ročníka je, že granty získajú v každom regióne všetky tri súťažiace projekty podľa počtu hlasov, a to 1 300 eur, 600 eur a všetky projekty na treťom mieste budú podporené sumou 300 eur.

Počas obdobia hlasovania dostanú zákazníci po každom nákupe pri pokladni jeden žetón. Tieto žetóny môžu potom použiť na to, aby na vyčlenených miestach hlasovali za svoje obľúbené projekty, kde zároveň získajú aj ďalšie informácie o miestnych mimovládnych organizáciách a ich projektoch, ktoré súťažia v kategóriách: podpora zdravia a športu, podpora vzdelávania, rozvoj komunitného života a kultúry, podpora zdravého životného štýlu, ochrana prírody a životného prostredia, sociálna pomoc.

Projekty pomôžu zlepšiť život v miestnych komunitách rôznymi kreatívnymi prístupmi. Pomocou príspevkov 1 300 eur, 600 eur a 300 eur by chceli žiadatelia napríklad postaviť detské ihriská, stráviť čas plný nových zážitkov prostredníctvom detských táborov pre znevýhodnené deti, zorganizovať miestne podujatia, športové aktivity či zamerať sa na výsadbu zelene.

Pre spoločnosť Tesco má podpora miestnych komunít veľký význam. Program bol vyhlásený už po štvrtýkrát a v predchádzajúcich troch edíciách zákazníci odovzdali viac ako 10 miliónov hlasov. Zoznam zúčastnených mimovládnych organizácií, aktuálny počet hlasov, ako aj ďalšie informácie o súčasnej i predošlých edíciách programu môžete sledovať na https://pomahame.tesco.sk/.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami kompostovanímpasik
Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami kompostovaním

 

Tesco ako jediný reťazec na Slovensku spustilo pilotný projekt elektrického kompostovania. Cieľom je spracovať maximálnu kapacitu potravinového odpadu, čo predstavuje takmer jednu tonu potravinového odpadu týždenne.

 

„Myšlienka elektrického kompostéra vznikla na základe minimalizácie potravinového odpadu, zlepšenia procesu recyklácie a taktiež možnosti úspory nákladov na odvoz a likvidáciu potravinového odpadu. Zároveň používanie elektrického kompostéra predstavuje moderné a ekologické recyklovanie všetkých druhov potravinového odpadu priamo na mieste jeho vzniku,“ vysvetľuje Lukáš Valach, CE Project Manager Tesco.  

 

Prevádzka elektrického kompostéra sa začala v polovici apríla v HM Tesco Partizánske. Maximálna denná kapacita spracovania potravinového odpadu je takmer 140 kg potravinového odpadu za jeden deň.

V súčasnosti kompostér spracováva 40 kg potravinového odpadu.                        

 

V prvých dňoch musí kompostér pracovať na 30 % svojej maximálnej kapacity, aby sa správne naštartovali mikroorganizmy, ktoré zabezpečujú premenu potravinového odpadu na výživný kompost. Neskôr sa budú dávky potravinového odpadu zvyšovať. Aktuálne sme od začiatku takto premenili na kompost 440 kg potravinového odpadu, pričom naším cieľom je spracovať maximálnu kapacitu potravinového odpadu, čo je takmer jedna tona potravinového odpadu týždenne,“ doplnil Lukáš Valach

 

Elektrický kompostér pri 90 % redukcii vstupného materiálu dokáže premeniť potravinový odpad na výživný kompost do 24 hodín, to znamená, že z 1 000 kg potravinového odpadu vznikne cca 100 kg kompostu.

Zobraziť celú aktualitu
Klauni rozdávali v nemocnici radosť deťom aj vďaka freeSAT-upasik
Klauni rozdávali v nemocnici radosť deťom aj vďaka freeSAT-u

Smiech je liek, ktorý aj malí pacienti užívajú s radosťou. Jeho veľkú dávku im v bratislavskej detskej nemocnici predpísali klauni o. z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors. Aj vďaka podpore poskytovateľa satelitnej služby freeSAT mohli deti na týždeň pozabudnúť na svoju chorobu a tešiť sa z drobných radostí. 

 

Žonglovanie, piesne, vtipy a neuveriteľné zručnosti zaplnili priestory Oddelenia hematológie a onkológie v Národnom ústave detských chorôb v Bratislave. Chodby, po ktorých sa zvyčajne náhlia lekári, sestričky a malí pacienti, sa zmenili na veselý cirkus. Deti v ňom predvádzali umenie, ktoré sa naučili od klaunov počas predchádzajúcich dní plných čarovných trikov, za čo ich rodičia a nemocničný personál odmenili veľkým potleskom.

 

„Úsmevy na tvárach malých pacientov sú neoceniteľné,“ hovorí Catalin Itu, Managing Director UPC DTH a značky freeSAT. „Sme šťastní, že ich prináša aj naša spolupráca s o. z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors. Budeme ich snahy naďalej podporovať, aby sme pomohli uľahčiť situáciu detí a ich rodín, ktoré čelia zložitým životným chvíľam.“

Dvaja klauni strávili s deťmi celých päť dní, aby im pomohli vyrovnať sa so stresom z liečby. Týždeň zavŕšilo predstavenie Cirkus Paciento, počas ktorého deti predviedli, čo sa od svojich červenonosých spoločníkov naučili.

 

Cirkus Paciento je jedným z programov o. z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors. Organizácia, ktorá je partnerom RED NOSES International, podporuje psychickú pohodu hospitalizovaných detí, geriatrických pacientov a každého, kto bojuje s chorobou. Jej hlavnými receptmi sú humor a radosť, ktoré mesačne predpisujú počas viac ako 200 návštev vo vyše 40 slovenských nemocniciach a liečebniach.

„Cirkus Paciento je náš najstarší špeciálny program - prvý krát sme ho uviedli  pred deviatimi rokmi. Zároveň je to jeden z najznámejších a najvýraznejších projektov, ktoré okrem pravidelných návštev prinášame. Je obľúbený rovnako medzi deťmi, ako aj rodičmi a personálom, ktorí sa doň často aktívne zapoja, aby podporili veľké malé hviezdy záverečného vystúpenia. Počas týždňa nácvikov, driny aj úspechov sa vytvoria krásne priateľstvá, ale aj nezabudnuteľné zážitky pre všetkých zúčastnených. Pre malých dlhodobo hospitalizovaných  pacientov má tento týždeň strávený so zdravotnými klaunmi obrovský význam a môžu z neho ešte dlho čerpať. Aj preto sme radi, že sa freeSAT už druhý raz rozhodol podporiť Cirkus Paciento na detskom onkologickom oddelení,“ povedala MUDr. Katarína Šimovičová, predsedníčka o.z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors.

 

Zobraziť celú aktualitu
V DĹŽKE ŽIVOTA ZAOSTÁVAME AŽ O 4 ROKY ZA PRIEMEROM EÚpasik
V DĹŽKE ŽIVOTA ZAOSTÁVAME AŽ O 4 ROKY ZA PRIEMEROM EÚ

Podľa nedávno publikovaných Správ OECD*a Eurostatuje priemerná dĺžka života na Slovensku 76,6 roka, zatiaľ čo v Európe sa ľudia dožívajú v priemere o 4 roky viac. V porovnaní so Slovenskom žijú dlhšie napríklad aj Poliaci, Chorváti a Česi, pričom nad európskym priemerom sú popri krajinách západnej Európy aj Slovinci. Slovákov najviac trápia choroby srdca a ciev. Tieto ochorenia sa zároveň podpisujú na najčastejších hospitalizáciách v slovenských nemocniciach. 

 

Podľa správy OECD Health at a Glance**je na Slovensku v 65. roku života kratšia očakávaná dĺžka života ako v ostatných krajinách OECD, naviac jeho zdravotná kvalita je výrazne horšia. "Po dosiahnutí 65 rokov žijú Slováci najkratší zdravý život z krajín OECD,”hovorí doc. MUDr. Eva Gonçalvesová, CSc., primárka oddelenia zlyhávania a transplantácie srdca NÚSCH v Bratislave a predsedníčka Pracovnej skupiny pre srdcové zlyhávanie pri Slovenskej kardiologickej spoločnosti.

 

Tak ako v celoeurópskom meradle, aj na Slovensku sa na úmrtiach a najčastejších hospitalizáciách najviac podieľajú kardiovaskulárne ochorenia. „Zatiaľ čo počet hospitalizácií u pacientov s cievnou mozgovou príhodou je za ostatných desať rokov približne rovnaký a klesá nám počet hospitalizácií na chronickú ischemickú chorobu srdca, počet hospitalizácií na chronické srdcové zlyhávanie sa za ostatných desať rokov viac ako zdvojnásobil,“ dopĺňa doc. Gonçalvesová.

 

Zatiaľ čo v roku 2005 sme hospitalizovali 9060 pacientov s diagnózou chronické srdcové zlyhávanie, v roku 2016 to bolo už viac ako 22-tisíc. Nelichotivú štatistiku sme zaznamenali, aj čo sa týka počtu úmrtí. V roku 2005 zomrelo na Slovensku na srdcové zlyhávanie 1267 pacientov, v roku 2016 to bolo už viac ako 2500 pacientov.***

 

„Dovolím si povedať, že chronické srdcové zlyhávanie je aktuálne najväčšou výzvou súčasnej kardiológie a tomuto ochoreniu musíme venovať náležitú pozornosť. Od poznania príznakov, cez včasný záchyt pacientov a ich čo najskoršiu liečbu,“ uzatvára doc. Gonçalvesová.

 

*OECD Health Statistics, 2017

** OECD Health at a Glance

*** NCZI, Zdravotnícke ročenky 2005 - 2016

 

Čo je to chronické srdcové zlyhávanie a ako sa prejavuje?

Chronické srdcové zlyhávanie vzniká vtedy, keď srdce „nevládze“ uspokojiť požiadavky tkanív organizmu na prívod kyslíka. Ide o dlhodobé a invalidizujúce ochorenie s vysokou úmrtnosťou, ktoré sa prejavuje najmä zhoršujúcou sa dýchavicou a hromadením tekutín v telesných dutinách a tkanivách, kam tekutiny prestupujú pri nedostatočnom prečerpávaní krvi srdcovým svalom („vodnatieľka“). Medzi typické symptómy patrí dýchavica, opuch končatín – najmä členkov a celková slabosť a únava.Miera prežívania pacientov s týmto ochorením je veľmi nepriaznivá. Až polovica pacientov totiž zomiera v priebehu 5 rokov. Za závažné považujem aj to, že Slováci nepoznajú príznaky srdcového zlyhávania a symptómy typické pre toto ochorenie si často mýlia so symptómami infarktu. Podľa prieskumu agentúry GfK****pre Slovenskú kardiologickú spoločnosť, až 81 % Slovákov si totiž myslí, že srdcové zlyhávanie sa prejavuje bolesťou a tlakom na hrudi. Jeden z typických príznakov pre srdcové zlyhávanie – opuch končatín, najmä členkov uviedlo za symptóm srdcového zlyhávania len 31 % opýtaných“ hovorí MUDr. Roman Margóczy, primár Oddelenia  všeobecnej kardiológie, SÚSCCH, a.s. Banská Bystrica.

 

 

Slováci nepoznajú symptómy srdcového zlyhávania

S cieľom zvýšiť povedomie o srdcovom zlyhávaní vznikla na Slovensku pacientska organizácia Hlas nášho srdca. Jej členka Valéria Koszoruová hovorí:„Uvedomujeme si, že Slováci nepoznajú príznaky srdcového zlyhávania, a preto sme sa my, pacientska  organizácia Hlas nášho srdca, rozhodli odštartovať celoslovenskú kampaň pod názvom Červené ponožky. Chceme v rámci nej upozorniť na závažnosť tohto ochorenia a edukovať verejnosť o jeho symptómoch.“

 

„Musíme intenzívne budovať povedomie a vzdelávať verejnosť o srdcových ochoreniach, najmä o srdcovom zlyhávaní. Je potrebné využívať inovatívne technológie a modernú liečbu pre pacientov, optimalizovať systém ich manažmentu a včasného záchytu ochorenia,“ hovorí doc. Gonçalvesová.„Ak chceme na Slovensku znížiť počet odvrátiteľných úmrtí a spoločne dosiahnuť cieľ, ktorý si stanovilo aj MZ SR, bez zvýšeného záujmu o problematiku kardiovaskulárnych ochorení to nepôjde,“ uzavrela doc.  Gonçalvesová.

Zobraziť celú aktualitu
V nákupnom centre Slnečnice Market pribudne lokálny Trch.pasik
V nákupnom centre Slnečnice Market pribudne lokálny Trch.

Farmárske výrobky, sezónna zelenina či ovocie, lokálne kaviarne aj známe bistrá budú od štvrtka 12. apríla 2018 dostupné pre návštevníkov nákupného centra Slnečnice Marketv bratislavskej Petržalke. V centre totiž pribudne farmárska časť s názvom Trch. Okrem trhovníkov budú v Trch.u aj lokálne gastro prevádzky ako napríklad KafeHaus Fertucha, EDO-KIN či Food 2.0. Centrum Slnečnice Market so spádovou oblasťou vyše 115-tisíc obyvateľov je súčasťou novovzniknutej mestskej štvrte Slnečnice, projektu najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku CRESCO GROUP.

Prvú etapu nákupného centra Slnečnice Market na ploche 4 242 m2s tradičnými značkami ako Billa, JYSK či 101 Drogerieotvoril developer v novembri minulého roka. Vo štvrtok 12. apríla 2018 brány otvorí aj tržnica s názvom Trch. Otvorených bude väčšina prevádzok trhovníkov aj gastroznačiek, postupne budú pribúdať ďalšie. V sobotu 26. mája 2018 sa návštevníci môžu tešiť na celodenné podujatie a vychutnať si naplno širokú škálu otvorených prevádzok pri bohatom programe.

 

 „Pri tvorbe mixu nájomníkov sme vychádzali nielen z aktuálnych trendov, ale aj požiadaviek obyvateľov Slnečníc a okolia, ktorým chýbala v Petržalke ponuka lokálnych farmárov. Chceli sme ponuku tradičných značiek, ako je BILLA, JYSK či 101 Drogerie, doplniť aj o lokálne výrobky a značky, ktoré sú aktuálne veľmi vyhľadávané. Obyvatelia Slnečníc, Petržalky aj priľahlých obcí ako napríklad Jaroviec, Rusoviec či Rajky tak získajú nové nákupné miesto na rýchle aj veľké rodinné nákupy i na trávenie voľného času pri kvalitnej káve či chutnom jedle s rodinou alebo susedmi,“ povedala Claudia Verkin, manažérka správy a prenájmov z CRESCO GROUP.

 

Názov tržnice je Trch. – foneticky prepísané H na CH symbolizuje „Chutný“. Zároveň v zmysle „píš, ako počuješ“ prezentuje poctivosť: všetko je také, ako to vidíte a cítite – skutočné, priznané, pravé. Bodka za názvom akcentuje sebavedomie a hrdosť.

 

Vo farmárskej tržnici si môžu návštevníci vybrať lokálne produkty napríklad v predajniach Vaša Špajza,  Culka Fruit čiDobré syry. K dispozícii budú návštevníkom aj zaujímavé a kvalitné gastro prevádzky ako KafeHaus Fertucha, I Love Pasta, NAAM Thai Food čiEDO-KIN.

 

Svoj prvý spoločný koncept vytvorí v Trch.u aj sieť kaviarní KafeHaus Barzzuz a predajňa vlastných domácich koláčov Fertucha. ,,Pre návštevníkov Slnečnice Marketu otvoríme kaviareň KafeHaus, kde budeme ponúkať aj našu gurmánsku kávu Barzzuz praženú na Slovensku spolu s domácimi koláčmi z pekárne Fertuchy. Naši zákazníci sú ochotní pricestovať autom za našou ponukou, na ktorú sú zvyknutí  z iných prevádzok. Preto je pre nás dôležitá dostupnosť a možnosť parkovania. Ľudia si u nás radi vychutnávajú kvalitnú kávu s čerstvým koláčom. Veríme, že náš marketový koncept spojenia dvoch značiek Kafehaus a Fertucha si obľúbia aj obyvatelia Slnečníc a okolia. Ak sa náš spoločný koncept osvedčí, zvážime jeho rozšírenie aj do iných lokalít,“ uviedol Michal Štefanovič, spolumajiteľ KafeHausu a Barzzuzu. 

 

Frekventovaná lokalita, ľahká dostupnosť aj blízkosť Petržalky rozhodli o otvorení prevádzky v Slnečnice Markete pre známu značku sushi EDO-KIN. „Už dlho sme uvažovali nad lokalitou v Petržalke alebo v jej blízkosti, aj preto sme sa rozhodli pre Slnečnice Market. V samotnom projekte Slnečníc, ktorý neustále rastie, vidím veľký potenciál pre náš nový koncept EDO-KIN Wok,“ prezradil Karol Gálik, konateľ spoločnosti EDO-KIN sushi z Bratislavy, ktorá má vyše 40 zamestnancov. EDO-KIN Wok ponúkne zákazníkom okrem čerstvého baleného sushi aj teplé jedlá pripravené rýchlejšie ako v reštauráciách.Chceme ľuďom ukázať, že aj v takzvaných fastfoodoch sa môžu najesť na úrovni a kvalitne za primeranú cenu a dokonca tak, aby mal zákazník z jedla aj zážitok,“ dodal Karol Gálik.

 

 

Nákupné centrum Slnečnice Market:

  • Predajne: BILLA, JYSK, PLANEO Elektro, PEPCO, 101 Drogerie, SUPER ZOO, GG tabak a lekáreň GREEN PHARMA.
  • 195 parkovacích miest pre zákazníkov, 2 hodiny parkovania zadarmo, pri parkovaní nad 2 hodiny je platba možná kartou.
  • Otváracie hodiny: pondelok až nedeľa 9.00 – 20.00 hod., BILLA: pondelok – sobota 7:00 – 21:00 hod., nedeľa 8:00 – 20:00 h, gastro zóna: pondelok až nedeľa 11.00 – 21.00 hod., tržnica: pondelok až piatok 9.00 až 19.00 hod., sobota: 9.00 – 17.00 hod., nedeľa zatvorené.
  • V centre bude celkovo vyše 30 obchodov, lokálnych gastro prevádzok, špecializovaných predajní a predajných miest malých farmárov na ploche vyše 8 300 m2.
  • Návštevníci môžu využiť bankomaty od Slovenskej sporiteľne a Tatra banky.
  • V blízkej budúcnosti bude súčasťou Slnečnice Marketu aj rodinné športové centrum LEON a centrum LEON Jungle Park.
Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio