LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.

Trvalo udržateľná móda F&F: Nová kolekcia Made Mindfully myslí na životné prostredie

Pondelok, 19. apríl 2021
Trvalo udržateľná móda F&F: Nová kolekcia Made Mindfully myslí na životné prostredie

Módna značka F&F prináša novinku v podobe kolekcie oblečenia Made Mindfully. Kedykoľvek nakupujúci uvidí v obchode Tesca logo s týmto označením, napovie mu, že dané oblečenie bolo vyrobené zodpovedným spôsobom s ohľadom na ochranu životného prostredia a vzácnych zdrojov našej planéty.


„Na značku F&F, ktorá je obľúbenou u našich zákazníkov skutočne každého veku, sme v Tescu patrične hrdí. Dlhodobo totiž prináša oblečenie s hlbším príbehom a autentickým zodpovedným posolstvom vo vzťahu k našej planéte. Už dnes sa viac ako polovica oblečenia značky F&F vyrába z materiálov získaných zodpovedných spôsobom.  Chceme pritom docieliť, aby do roku 2030 všetky naše vstupné suroviny pochádzali či už z trvalo udržateľných zdrojov alebo z procesu recyklácie. Tento silný záväzok v rámci značky F&F potvrdzujeme aj predstavením najnovšej kolekcie Made Mindfully,“ hovorí Sylvia Koreňová, prevádzková manažérka tímu F&F na Slovensku.

 

 

FOTO: Od tohto roku sa všetky džínsy vyrábajú výhradne z bio bavlny s použitím menšieho objemu vody – presne o 80 miliónov litrov menej. F&F ďalej pokračuje so znižovaním objemu chemikálií, vody a energie pri výrobe rifľoviny. ZDROJ FOTO: F&F

 

Značka F&F si získava dôveru zákazníkov vďaka svojim silným etickým hodnotám, ktoré oceňujú aj čoraz prísnejší zákazníci, kladúci dôraz na ochranu vzácnych zdrojov našej planéty. Odevy F&F sú nielenže ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu, ale prinášajú zákazníkom Tesca hneď viacero výhod: dobre vyzerajú, príjemne sa nosia a sú cenovo dostupné.

 

Zodpovedný prístup F&F potvrdzuje nová kolekcia Made Mindfully. Prináša napríklad jarné šaty vyrobené zo 100 % bio bavlny. Rovnako tak je 100 % bio bavlna využívaná napríklad aj pri výrobe bavlneného oblečenia pre dojčatá, ktoré patrí do rovnakej kolekcie. Navyše, kolekcia Made Mindfully zahŕňa aj ďalšie detské oblečenie či džínsy pre dámy aj pánov.

Tesco sa popri ochrane životného prostredia naďalej sústredí na to, aby oblečenie F&F zostalo čo najdostupnejším aj cenovo. „Aj v tomto smere sme si vytýčili jasný cieľ - chápeme, že cena nesmie zákazníkov odradiť od ekologickej módy. Práve preto je oblečenie F&F cenovo dostupné s cieľom mať čo najnižší vplyv na peňaženku nakupujúcich a popritom sa produkty F&F stávajú čoraz udržateľnejšími vo vzťahu k planéte – 99 % bavlny získavame zodpovedným spôsobom a konkrétne 33 % podiel z tohto čísla už dnes tvorí organická bavlna,“ spresňuje S. Koreňová.

 

Vo svojom podnikaní  sa Tesco neustále pozerá na trvalú udržateľnosť, a to naprieč všetkými oblasťami, v ktorých pôsobí.  Len v uplynulom roku reťazec dokázal zužitkovať 52 miliónov plastových fliaš – ich recyklované vlákna použil práve v odevoch F&F, či už v plavkách alebo napríklad vo svetroch.  Ďalším príkladom zodpovedného prístupu Tesca je program opakovaného využívania vešiakov F&F, keď sa do predajní reťazca vracajú vešiaky, ktoré sú použité na nové oblečenie.

Tlačiť
Kategória: Novinky

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 12. 05. 2021, meniny má Pankrác.
JARNÝ JAHODOVÝ KOKTEJL NOVINIEK AVON DO VAŠEJ KÚPEĽNE
DAJTE ZBOHOM NEDOKONALOSTIAM S NOVINKAMI AVON WORKS
Poradna
Náhodný článok
Poznajte svoj rozpočet! Poznajte svoj rozpočet!
Trápia vás dlhy? Máte pocit, že každý mesiac vám pretekajú peniaze pomedzi prsty a vy neviete, kde sa strácajú? Sprostredkovateľská spoločnosť Capital & Financial Protection vám poradí, ako dostať svoje financie pod kontrolu. Ide o dlhodobý a najmä postupný proces. V našej finančnej škole sa dozviete, ako dobre hospodáriť s peniazmi.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Jednotka na trhupasik
Jednotka na trhu

Najpredávanejšou minerálkou na Slovensku je Magnesia. Prečo je taká obľúbená? Vyvážená chuť sa spája s unikátnym zložením. Je stredne mineralizovaná s 736 mg rozpustených pevných látok na 1 liter, takže hravo spĺňa limit 1000mg/l, čo ju robí ideálnou na každodenné pitie. Má unikátny obsah prírodného horčíka a nízky obsah sodíka. 

Vypitím jednej 1,5 litrovej fľaše prijmete až 68% odporúčanej dennej dávky horčíka.

 

„Ten je potrebný na uvoľnenie svalstva, prispieva k normálnej funkcii psychiky, k udržaniu zdravých kostí a zubov a zohráva dôležitú úlohu pri tvorbe energie. Jeho nedostatok sa môže prejaviť ako kŕče či tiky svalov, búšenie srdca, bolesti hlavy, nadmerná únava prípadne ako podráždenosť,“ vysvetľuje Eva Blaho, certifikovaná nutričná terapeutka, členka Slovenskej asociácie pre výživu a prevenciu.

 

V ponuke existuje nielen bublinková „klasika“, ale vybrať si môžete aj neperlivú Magnesiu. 

Zobraziť celú novinku
Voľbou kvalitnej práčky s modernými programami šetríte svoj šatník aj planétupasik
Voľbou kvalitnej práčky s modernými programami šetríte svoj šatník aj planétu

Vyblednuté farby, žmolky či narušené vlákna oblečenia. To sú nemilé situácie, ktoré iba sotva môžeme „zvaliť“ na prací prostriedok. Ako im predísť? Vyberte si kvalitnú práčku, ktorá má všetky potrebné funkcie pre vašu domácnosť a jej jednotlivých členov. Ochráni vaše oblečenie a zabezpečí jeho čistotu. Navyše, moderná technológia so sebou prináša aj udržateľnejší prístup. 

Niekto rád športuje, iný zase obľubuje varenie, ďalšieho uskladňuje upratovanie alebo sa  venuje deťom. No všetci doma perieme. Každú domácnosť minimálne jedenkrát týždenne sprevádza ten dobre známy zvuk zapnutej práčky. Človek sa ani nestihne poriadne obzrieť a kôš so špinavým oblečením je zasa plný. Je jedno či žijete sám, s partnerom, alebo deťmi a psom. Plný je takmer stále. Je preto dôležité načítať rytmus tej vašej rodiny  a vybrať si podľa toho vhodnú práčku, ktorá vám bude sekundovať pri všetkom čo robíte. Aby ste to zvládli čistý a voňavý. Nájdite si takú, ktorá to všetko dokáže. Možno zvládne aj záhadu vždy chýbajúcej jednej ponožky v bubne. 
 
 
Na čo sa obecne zamerať pri výbere práčky
plnenie: je potrebné si ujasniť, či preferujete plnenie práčky zhora alebo predom
bubon: zohráva v praní veľkú úlohu a obecne platí. Je potrebné sledovať veľkosti. Pri výbere preto upriamte pozornosť na veľkosti otvorov, ktoré slúžia na priechod vody. V tomto prípade platí, že čím menšie, tým šetrnejšie
hlučnosť: čím tichšia, tým lepšia. Koniec koncov, nemusí celý panelák počúvať, ako nám práčka vzlieta pri každom žmýkaní či vyšších otáčkach
úspora energie: dôležitý faktor nielen smerom k udržateľnosti, ale aj našej peňaženke
špeciálne programy: uľahčia pranie a ochránia oblečenie rôznych tkanín. K tým si povieme viac nižšie
 
 
Programy sú dôležité  – ušetria čas, peniaze aj oblečenie
Tie časy, kedy mala práčka štyri programy, aj to ste boli radi, sú, našťastie, preč. Dnes môžete korigovať a voliť nielen vhodné stupne či typ tkaniny, ale i rad ďalších možností. Všetko s cieľom vytiahnuť z bubna práčky oblečenie hygienicky čisté a nepoškodené. Napríklad, nové, parné práčky od spoločnosti Samsung série WW5000T ponúkajú svojim majiteľom hneď niekoľko pokrokových programom, s ktorými dokáže dokonale vyprať naozaj každý člen rodiny. Aj úplný začiatočník. 
 
 
Jednou z tých najzaujímavejších je „AI - umelá inteligencia“. Nie, tá sa už nevzťahuje iba na kultový film, v ktorom hrá s Will Smith. Môžete ju mať teraz u seba doma, v kúpeľni. Táto funkcia upravuje parametre prania na mieru tým, že si pamätá vaše návyky.  Navrhuje vhodné cykly a pravidelne prináša informácie o aktuálnom stave. Uľahčí vám ovládanie a pranie. Funkcia „Auto Dispense“ zase zabezpečí automatické dávkovanie, ktorým sa ušetrí prášok a oblečenie sa perfektne vyperie. Mimoriadne zaujímavým je aj program Hygiene Steam, ktorý so sebou zase prináša paru. Tá odstráni 99,9 % baktérií a alergénov. Túto funkciu uvítajú nielen mamičky s malými bábätkami, ale všetci, ktorí milujú dokonalé čisté oblečenie. 
 
Myslite aj na našu planétu
Všetkých, ktorým záleží nielen na čistom oblečení, ale i na udržateľnosti, zase poteší technológia QuickDrive (disponuje ňou Samsung QuickDrive parná práčka). Skráti čas prania až o polovicu a zníži spotrebu energie o 20 %, bez toho, aby mala negatívny vplyv na prací výkon. Bubon „Q-Drum“ tvorí „hlavný bubon" a „zadná doska“, ktoré sa otáčajú nezávisle od seba, takže sa oblečenie pohybuje dynamicky, hnané dvojitou silou. Za zmienku stojí aj technológia nových Samsung práčok s názvom „Eco Bubble“, ktorá zaisťuje výkonné pranie, a to dokonca aj pri nízkych teplotách. Prací prostriedok sa premení na aktívnu penu, ktorá rýchlo preniká do bielizne a ľahko odstraňuje nečistoty, pričom chráni látku a šetrí energiu.  
 
Celkovo nové práčky Samsung spĺňajú aktuálne prísne nové štítky, sú tak šetrnejšie voči planéte. 
 
Práčka Samsung  teraz s bonusom až do výšky 300 eur
Foto cash back
Získajte teraz najnovšiu, energeticky šetrnejšiu práčku značky Samsung aj s bonusom k nákupu, ktorý poteší. Pri jej zakúpení v čase od 15. marca do 16. mája môžete získať bonus až vo výške 300 €. Stačí sa zaregistrovať do 14 dní od nákupu v oficiálnom e-shope samsung.sk a nahrať všetky potrebné doklady. Po splnení všetkých podmienok vám bonus bude zaslaný na účet. Akcia platí v značkových predajniach Samsung, internetovom obchode www.samsung.sk a u ďalších vybraných predajcov elektroniky. V ponuke je 62 modelov spotrebičov, ktorých podrobný prehľad a ďalšie podmienky nákupu nájdete na www.samsung.com.
Zobraziť celú novinku
Trvalo udržateľná móda F&F: Nová kolekcia Made Mindfully myslí na životné prostrediepasik
Trvalo udržateľná móda F&F: Nová kolekcia Made Mindfully myslí na životné prostredie

Módna značka F&F prináša novinku v podobe kolekcie oblečenia Made Mindfully. Kedykoľvek nakupujúci uvidí v obchode Tesca logo s týmto označením, napovie mu, že dané oblečenie bolo vyrobené zodpovedným spôsobom s ohľadom na ochranu životného prostredia a vzácnych zdrojov našej planéty.

„Na značku F&F, ktorá je obľúbenou u našich zákazníkov skutočne každého veku, sme v Tescu patrične hrdí. Dlhodobo totiž prináša oblečenie s hlbším príbehom a autentickým zodpovedným posolstvom vo vzťahu k našej planéte. Už dnes sa viac ako polovica oblečenia značky F&F vyrába z materiálov získaných zodpovedných spôsobom.  Chceme pritom docieliť, aby do roku 2030 všetky naše vstupné suroviny pochádzali či už z trvalo udržateľných zdrojov alebo z procesu recyklácie. Tento silný záväzok v rámci značky F&F potvrdzujeme aj predstavením najnovšej kolekcie Made Mindfully,“ hovorí Sylvia Koreňová, prevádzková manažérka tímu F&F na Slovensku.

 

 

FOTO: Od tohto roku sa všetky džínsy vyrábajú výhradne z bio bavlny s použitím menšieho objemu vody – presne o 80 miliónov litrov menej. F&F ďalej pokračuje so znižovaním objemu chemikálií, vody a energie pri výrobe rifľoviny. ZDROJ FOTO: F&F

 

Značka F&F si získava dôveru zákazníkov vďaka svojim silným etickým hodnotám, ktoré oceňujú aj čoraz prísnejší zákazníci, kladúci dôraz na ochranu vzácnych zdrojov našej planéty. Odevy F&F sú nielenže ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu, ale prinášajú zákazníkom Tesca hneď viacero výhod: dobre vyzerajú, príjemne sa nosia a sú cenovo dostupné.

 

Zodpovedný prístup F&F potvrdzuje nová kolekcia Made Mindfully. Prináša napríklad jarné šaty vyrobené zo 100 % bio bavlny. Rovnako tak je 100 % bio bavlna využívaná napríklad aj pri výrobe bavlneného oblečenia pre dojčatá, ktoré patrí do rovnakej kolekcie. Navyše, kolekcia Made Mindfully zahŕňa aj ďalšie detské oblečenie či džínsy pre dámy aj pánov.

Tesco sa popri ochrane životného prostredia naďalej sústredí na to, aby oblečenie F&F zostalo čo najdostupnejším aj cenovo. „Aj v tomto smere sme si vytýčili jasný cieľ - chápeme, že cena nesmie zákazníkov odradiť od ekologickej módy. Práve preto je oblečenie F&F cenovo dostupné s cieľom mať čo najnižší vplyv na peňaženku nakupujúcich a popritom sa produkty F&F stávajú čoraz udržateľnejšími vo vzťahu k planéte – 99 % bavlny získavame zodpovedným spôsobom a konkrétne 33 % podiel z tohto čísla už dnes tvorí organická bavlna,“ spresňuje S. Koreňová.

 

Vo svojom podnikaní  sa Tesco neustále pozerá na trvalú udržateľnosť, a to naprieč všetkými oblasťami, v ktorých pôsobí.  Len v uplynulom roku reťazec dokázal zužitkovať 52 miliónov plastových fliaš – ich recyklované vlákna použil práve v odevoch F&F, či už v plavkách alebo napríklad vo svetroch.  Ďalším príkladom zodpovedného prístupu Tesca je program opakovaného využívania vešiakov F&F, keď sa do predajní reťazca vracajú vešiaky, ktoré sú použité na nové oblečenie.

Zobraziť celú novinku
Zaplaťte za nákup menej, Tesco dlhodobo znižuje ceny stoviek produktovpasik
Zaplaťte za nákup menej, Tesco dlhodobo znižuje ceny stoviek produktov

Nakúpiť lacnejšie a naďalej si pritom dopriaťprodukty, ktorési často kupujeme. To prináša zákazníkom na Slovensku reťazec Tesco, ktorýdlhodobo zlacnil stovky potravín a ďalších produktov. Výrobky s novým označením Nižšia cenanájdu zákazníci v každom spomedzi 153 obchodov Tesca na Slovensku.

Rozpočty domácností nielen na Slovensku už vyše roka ovplyvňuje pretrvávajúca mimoriadna situácia. Tesco preto od apríla 2021 dlhodobo znižuje ceny stoviek produktov, aby pomohlo rodinám v čase, keď sú rozpočty domácností ovplyvnené pandémiou. Podľa Štatistického úradu SR je aktuálne chudobou ohrozených až 16,3 % obyvateľov Slovenska. Tesco teraz prináša svojim zákazníkom dôvod na nákup navyše –od apríla znížilo ceny stoviek produktov vo všetkých obchodoch Tesca na Slovensku. Nakupujúci ich nájdu vďaka ľahko zapamätateľnému označeniu „Nižšia cena“.

 

„Uvedomujeme si, akou veľkou výzvou je pretrvávajúca mimoriadna situácia v spoločnosti z pohľadu rozpočtov mnohých rodín na Slovensku. V Tescu sme tu pre našich zákazníkov na Slovensku už 25 rokov a prinášame im ich obľúbené potraviny s dôrazom na kvalitu, dostupnosťi čerstvosť. Aj preto prichádzame s ďalším dlhodobým znížením cien dôležitých produktov, aby naši zákazníci vedeli, že sa na nás môžu spoľahnúť vždy, za každých okolností a v každom regióne Slovenska. Pod novým označením Nižšia cena prinášame dlhodobé zníženie cien stoviek výrobkov, ktoré naši zákazníci pravidelne nakupujú. V Tescu tak nájdu všetko potrebné pod jednou strechou za dostupné ceny,“uviedol Martin Kuruc, CEO Tesca na Slovensku.

 

Medzi výrobky s novým označením„Nižšiacena“ patria bežnenakupované potraviny, ako napríklad kyslá smotana (0,54 eura), varená knedľa (1,35 eura), tradičný slovenský produkt bryndza (1,09 eura), produkty pre bábätká, kozmetika či pracie alebo čistiace prostriedky. Reťazec vybral konkrétne produkty podľa obľúbenosti a dôležitosti tak, aby čo najviac vyhovel potrebám svojich nakupujúcich.

 

Tesco pri uvedení „Nižšej ceny“ zdôrazňuje význam spoluprác s dodávateľmi. „Práve tu sa potvrdzuje sila a význam partnerstiev, ktorés našimi dodávateľmi – vrátane stoviek slovenských firiem – budujeme už 25 rokov. Vďaka týmto spoluprácam teraz dokážeme prinášať stovky výrobkov za ešte nižšiu cenu, čo znamená ešte lepšiu hodnotu za peniaze pre našich zákazníkov,“  zdôraznil M. Kuruc z Tesca.

 

Tescu záleží na tom, aby zákazníci dokázali ľahko nájsť svoje obľúbené produkty v obchode a zaplatili menej. Aj naďalej reťazec ponúka výrobky „Naša cena“ označené tradičnou modrou farbou. V prípade produktov „Naša cena“ide predovšetkým o tie predávanépod vlastnou značkou Tesca. Reťazec tak šetrí zákazníkom čas pri hľadaní čo najlepšej „hodnoty za peniaze“.

 

Ako nájdu zákazníci v Tescu najvýhodnejšie ceny:

  • Nižšia cena – modro-biele logo označuje novinku tohtoročnej jari –  stovky výrobkov dostupných za najvýhodnejšie ceny
  • Naša cena – modré logo označuje dlhodobo stovky potravín, prevažne ide o výrobky vlastnej značky reťazca
  • Týždňové akcie – Tesco pokračuje aj naďalej v cenových akciách trvajúcich kratšie obdobie jedného týždňa. Zákazníci ich poznajú z letákov dostupných tak v tlačenej, ako aj digitálnej online podobe.
  •  

Tesco podáva pomocnú ruku

V súčasnom období mnohí ľudia potrebujú podať pomocnú ruku navyše. Reťazec Tesco pokračuje vo svojich aktivitách zameraných na pomoc tým najzraniteľnejším. Príkladom je každodenné darovanie nepredaných potravín zo všetkých 153 obchodov. Od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci 2020 reťazec doteraz daroval už 1 700 ton potravín, z ktorých bolo možné pripraviť štyri milióny porcií jedla.

 

Pomoc ľuďom v núdzi sa počas koronakrízy stala ešte urgentnejšou ako kedykoľvek predtým. Podľa Štatistického úradu SR je aktuálne chudobou ohrozených až 16,3 % obyvateľov Slovenska. Bezprostredne po vypuknutí pandémie na jar minulého roka Tesco pomohlo tým najzraniteľnejším vďaka najväčšiemu  potravinovému daru v histórii reťazca. Ľuďom v núdzi Tesco darovalo trvanlivépotraviny a hygienicképotreby v hodnote 172-tisíc eur.  Ďalších 50 ton najpotrebnejších výrobkov navyše sa Tesco rozhodlo darovať tento rok, reťazec to oznámil po stretnutí v Prezidentskom paláci.

 

V reakcii na koronakrízu reťazec v minulom roku zorganizoval aj mimoriadnu letnú potravinovú zbierku a pred Vianocami prebehla tradičná zimná edícia potravinovej zbierky Tesca. Zákazníci sa mohli počas zbierky vo všetkých 153 predajniach reťazca pridať k pomoci ľuďom v núdzi a darovať trvanlivé potraviny či drogériu. Celkovo darovali zákazníci počas oboch potravinových zbierok v prevádzkach Tesca 128 ton potravín a drogérie. Užtradične rozdeľuje reťazec pri príležitosti vianočnej zbierky aj finančnúpomoc navyše –vo výške 20 % hodnoty vyzbieraných potravín a drogérie. Týmito financiami Tesco podporilo Potravinovúbanku Slovenska a ďalšie partnerské organizácie, ktoré zohrávajú počas pandémie nezastupiteľnú úlohu pri pomoci ľuďom v núdzi.

 

Tesco neustále pomáha tým najzraniteľnejším. Reťazec sa od vypuknutia koronakrízy stará aj o zdravotníkov v prvej línii – viac informácií nájdete na webovej stránke Tesca.

Zobraziť celú novinku
Patogény, alergény? U nás čistý vzduch!pasik
Patogény, alergény? U nás čistý vzduch!

Je to až na neuverenie, koľko patogénov sa ukrýva vo vzduchu, ktorý doma bežne dýchame. Keďže sú takmer neviditeľné, mohlo by sa zdať, že sme vo svojom domove v bezpečí. Opak je však pravdou. Aj v našich domácnostiach sa vzduch len tak hemží vírusmi, baktériami, prachom, roztočmi, peľom a inými alergénmi, ktoré ohrozujú naše zdravie. Vedeli by o tom rozprávať hlavne alergici, v týchto pohnutých časoch má však strach z mini nepriateľov vo vzduchu asi každý. Postarajte sa aj u vás doma o svoj bezpečný nádych a vzduch v byte, dome aj na chalupe pravidelne čistite! 

Skvelou pomocníčkou pre vzdušnú očistu vašej domácnosti od patogénov a zápachu je prenosná čistička vzduchu s ionizátorom Orava Aeris+.

 

S až 99 % účinnosťou likviduje baktérie, vírusy, plesne, roztoče, prach aj peľ vďaka extra účinnej 4-stupňovej filtrácii, proti ktorej nemajú nežiaduce látky v ovzduší šancu. Čistička pomocou ventilátora s 3 rýchlosťami otáčania do seba nasáva vzduch z miestnosti a cez 4-násobné ochranné sito zachytí takmer všetko, čo lieta vo vzduchu a škodí zdraviu. PP predfilter stopne najväčšie znečistenie vrátane vlasov a zvieracích chlpov, karbónový filter s aktívnym uhlíkom pohltí pachy a plyny v ovzduší, HEPA filter zo vzduchu odstráni aj naozaj malé čiastočky škodlivín a účinnosť všetkých filtrov znásobí zabudovaný ionizátor. Ten do ovzdušia produkuje anióny, záporne nabité ióny, ktoré na seba naviažu kladne nabité ióny, teda peľ, prach, dym a iné škodliviny, čím vzniknú dostatočne veľké častice, s ktorými si už čistička vzduchu hravo poradí a stiahne ich z vášho vzdušného obehu. Orava Aeris+ je vybavená indikátorom kvality ovzdušia, ktorý priebežne vyhodnocuje kvalitu vzduchu vo vašej domácnosti a o stave vás prehľadne informuje pomocou troch farieb na dotykovom ovládacom paneli zariadenia. Tu si môžete predvoliť aj 3 režimy prevádzky – automatický a manuálny s časovačom vypnutia až 12 hodín, alebo režim Sleep (odložené vypnutie). Nechýba jej indikátor výmeny filtra, dá sa ovládať manuálne aj pomocou diaľkového ovládania a je extra tichá, takže vás svojou usilovnou a dôslednou prácou nebude rušiť ani počas spánku.

 

Má čistiaci výkon 220 m3/h a je vhodná do miestností s rozlohou 20 až 35 m2. Váži len 5 kg, takže si ju bez problémov premiestnite podľa potreby napríklad z detskej izby do spálne a späť. Je vyhotovená v elegantnom minimalistickom dizajne, ktorý pasuje do každého interiéru, takže nielen pomáha bezpečne sa nadýchnuť, ale aj lahodí oku. Orava Aeris + môže byť vaša za 179 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Tesco prináša všetko potrebné  na pohodovú Veľkú nocpasik
Tesco prináša všetko potrebné na pohodovú Veľkú noc

Hoci súčasná mimoriadna situácia pretrváva na celom svete už druhý rok, obľúbené jedlá a pohodovú Veľkú noc si môžeme dopriať aj za aktuálnych okolností. Tesco prináša nakupujúcim na Slovensku potraviny už 25 rokov, pričom zákazníci sa aj v období pred nadchádzajúcou Veľkou nocou môžu spoľahnúť, že si v ktoromkoľvek spomedzi 153 obchodov reťazca nakúpia všetko potrebné. Nakupujúci čoraz viac oceňujú možnosť urobiť svoj nákup bezpečnejšie s použitím moderných technológií v prevádzke alebo online z pohodlia domova, hoci aj na diaľku pre rodinu.

„Veľkonočné sviatky v sebe spájajú hodnotný čas strávený s najbližšími vrátane mnohých pekných zvykov a tradícií. Aj napriek pretrvávajúcim reštrikciám v spoločnosti nám v Tescu záleží na tom, aby si naši zákazníci dokázali pripraviť presne takú Veľkú noc, akú chcú, a to s obľúbenými jedlami, ktoré majú najradšej. V súčasnom predsviatočnom období podľa potreby priebežne posilňujeme naše tímy v obchodoch, aby sme zabezpečili dostupnosť všetkých čerstvých i trvanlivých potravín, ako aj sortimentu ďalších potrebných produktov. Naďalej dbáme na dodržiavanie všetkých opatrení, ktoré chránia zdravie zákazníkov i kolegov. Nakupujúcich chceme rovnako – v záujme bezpečnosti seba i ostatných – požiadať o ich dodržiavanie. Zároveň prosíme, aby si aj vzhľadom na pretrvávajúce mimoriadne okolnosti nenechávali svoj veľkonočný nákup na poslednú chvíľu, ale naplánovali si ho ideálne v predstihu,“ zdôraznil Martin Kuruc, CEO Tesca na Slovensku.

 

 

Zákazníci môžu na svoj veľkonočný nákup využiť aj službu Online nákupy. Obľúbená služba od Tesca má aj naďalej dostupné voľné dodacie kapacity v dňoch pred blížiacimi sa sviatkami. Reťazec v uplynulom roku dostupnosť Online nákupov výrazne rozšíril – k dispozícii je už pre 2,8 milióna ľudí a 1,1 milióna domácností. Výhody Tesco Online nákupov sú od konca minulého roka dostupné už aj pre zákazníkov v Dunajskej Strede, Brezne, Liptovskom Mikuláši či ďalších mestách a obciach.

 

„Veľmi ma teší, že v porovnaní s minulým rokom ešte viac narástla obľúbenosť našich inovatívnych služieb vrátane Online nákupov, ktorých dostupnosť sme medziročne výrazne rozšírili. Naši nakupujúci si už zvykli, či už pri nákupe v obchode alebo online, že Tesco im prináša čerstvosť, dostupnosť a širokú ponuku tak, aby si kedykoľvek dokázali nakúpiť všetko potrebné pod jednou strechou,“ uviedol Martin Kuruc z Tesca.

 

Nakupujúci čoraz viac oceňujú možnosť urobiť svoj nákup bezpečnejšie s použitím moderných technológií priamo v prevádzke. Služba Scan&Shop vo viac ako 40 obchodoch Tesca aj pred Veľkou nocou šetrí čas a prináša zákazníkom ešte vyšší komfort. Nakupujúci môžu priamo počas nákupu vkladať nákup do vlastnej tašky bez vykladania pri pokladni. Využívanie takýchto skenerov odporúčajú v súčasnej mimoriadnej situácii aj úrady zodpovedné za ochranu verejného zdravia.

Čoraz obľúbenejšou sa stáva aj ďalšia služba od Tesca, ktorá pod názvom Klikni&Vyzdvihni umožňuje zákazníkom zrealizovať svoj nákup online a vyzdvihnúť si ho vo zvolený čas vo vybraných obchodoch reťazca.

 

Pohodová Veľká noc: Takto oslavujú ľudia v Európe

Hoci koronakríza už po druhý raz obmedzí veľkonočné stretnutia, veľkonočný čas môže vyplniť príprava tradičných jedál. Inšpirácia sa dá čerpať aj zo zahraničia, keďže veľkonočné zvyky a špeciality sa naprieč jednotlivými štátmi výrazne líšia:

 

  • Fíni pripravujú špeciálny dezert mämmi. Podobá sa ovsenej kaši. Po pomalom pečení sa podáva s krémom a cukrom.
  •  
  • Poľsku patrí k symbolom Veľkej noci požehnaný košík, v ktorom sú kraslice, chlieb, klobásky. Typickým je národný koláč mazurekz piškótového alebo marcipánového cesta plnený figami, hrozienkami, orechmi, mandľami. Na veľkonočné raňajky nesmie na stole chýbať biely boršč z kvasu z pšeničnej múky, vody a vývaru zo šunky, do ktorého Poliaci dávajú smotanu, natvrdo uvarené vajíčka, chren a klobásu.
  •  
  • Maďarsku na sviatočnom stole nechýbajú najmä tradičné lokálne pochúťky, ponúkajú aj obdobu našej vianočky v tvare menších buchiet. Keďže v tejto krajine rastie v mnohých lokalitách medvedí cesnak, zvyknú sa pripravovať jedlá s jeho súčasťou. Gazdovia si na Veľkú noc nechávali výbornú domácu slaninku a klobásu, ktoré rozdávali práve v tento sviatok.
  •  
  • Českom máme spoločnú nielen históriu, ale aj množstvo zvykov vrátane Veľkej noci. Tradičné pochúťky sú podobné tým našim. Odlišný je mazanec, ktorý sa vyrába z kysnutého cesta a podobá sa našej vianočke.
  •  
  • Dánske pivovary na Veľkú noc pre svojich zákazníkov varia špeciálne veľkonočné pivá.
  • Íri dodržiavajú veľkonočný pôst, počas ktorého jedia hlavne obľúbené solené ryby –  haringy. Ich tradičným veľkonočným jedlom je pórová polievka a pečené jahňa. Tradícia hovorí, že správny Ír musí zjesť na Veľký piatok aspoň jedno vajíčko.
  •  
  • Spojenom kráľovstve sa veľkonočné jedlá líšia podľa toho-ktorého regiónu. Jahňacina sa teší veľkej obľube napríklad Anglicku. Pečené jahňacie stehno, dusená zelenina, kapusta a mätová omáčka sú neodmysliteľnou súčasťou Veľkej noci v anglických domácnostiach. Typickým škótskym veľkonočným jedlom je ovocný koláč s názvom Simnel Cake, ktorý má 11 marcipánových guľôčok, čo má symbolizovať 11 apoštolov. Tradíciu majú aj Hot cross Buns, čiže korenené bochníky (mazance) s krížom navrchu ako ozdoba.
  •  
  • Nemci na Zelený štvrtok jedia tradične zelené jedlá. Medzi ne patrí aj typická polievka z vňate trebuľky, ktorá sa podobá na petržlen. Chýbať nesmie typický veľkonočný koláč Ostertfladen z lístkového cesta s hrozienkami.
  •  
  • Keď sa pozrieme na východ na ruskú pravoslávnu Veľkú noc, tú slávia Rusi o niekoľko dní neskôr ako my. Počas nich pripravujú domáce lievance bliny a nechýba chlieb kulich či syrová paska. Tento dezert v tvare pyramídy sa pripravuje z masla, vajec, tvarohu, smotany, orechov, kandizovaného ovocia a mandlí.
  •  
  • Jedlá a tradície v južnej Európe sú celkom iné.Taliani jedia počas Veľkej noci praclíky, ktoré symbolizujú zopäté ruky pri modlitbe. Ich koláč compa pasqual zase pripomína holubicu. V benátskych rodinách nechýba brioškový chlieb gubana plnený čokoládou a hrozienkami.
  •  
  • Portugalci na Veľký piatok upaľujú slamené figuríny Judáša a jedávajú vajíčkové omelety.
  •  
  • Španieli tradične pripravujú mäsový koláč plnený chorizom a vajíčkami.
  •  
  • Grécku spolu hodujú celé rodiny a na stole nesmie chýbať koláč podobný našej vianočke so zapečeným vajíčkom navrchu.

 

Všetko o veľkonočných nákupoch aj zaujímavé recepty nájdete na: https://tesco.sk/hello/sezona/velka-noc/

Zobraziť celú novinku
Tesco myslí na ochranu planéty, symbolicky zhasne logo hypermarketovpasik
Tesco myslí na ochranu planéty, symbolicky zhasne logo hypermarketov

Tesco celoročne vyvíja aktivity na ochranu planéty a jej prírodných zdrojov. Význam tejto témy si teraz pripomenie i symbolicky: už od soboty 27. marca 2021 reťazec na dve noci zhasne logo umiestnené na svojich hypermarketoch naprieč Slovenskom. Tesco sa tak symbolicky pripojí k podpore celosvetovej iniciatívy Hodina Zeme. Urobí tak nielen na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách  strednej Európy, kde pôsobí.

Reťazec Tesco sa aj v súčasnej mimoriadnej situácii pozerá na to, ako prinášať čo najväčšiu pozitívnu zmenu v oblastiach trvalej udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti. Svojím zapojením sa do projektu Hodina Zeme potvrdzuje záväzok celoročne vyvíjať dôležité aktivity smerom k ochrane planéty. Práve Hodina Zeme je najväčšou celosvetovou kampaňou zameranou na zvýšenie povedomia v oblasti klimatických zmien. Zhasnutím svetla vytvára symboliku spoločnej zodpovednosti za budúcnosť našej planéty a vyzýva ľudí naprieč celým svetom, aby si pripomenuli, že k zlepšeniu môže prispieť každý z nás.

 

V Tescu si uvedomujeme svoju zodpovednosť pri starostlivosti o planétu a jej vzácne prírodné zdroje. Zmena klímy je najzásadnejšou environmentálnou výzvou pre celý svet, a preto má svoje oprávnené miesto v celospoločenskej diskusii na všetkých úrovniach vrátane sektora potravinárstva. Už 25 rokov prinášame nakupujúcim na Slovensku kvalitné, zdravé a dostupné potraviny. Táto naša zodpovedná úloha, a spolu s ňou aj celý dodávateľský reťazec, závisí od kvality životného prostredia. Celoročne preto napĺňame naše záväzky v oblasti trvalej udržateľnosti a v našom úsilí nepoľavujeme ani v súčasnom náročnom období koronakrízy. Práve naopak, uvedomujeme si, že spolu dokážeme vždy viac, a preto v Tescu veríme, že zapojením sa do projektu, ako je Hodina Zeme, dokážeme inšpirovať aj ostatných, aby sa k našej vytrvalej snahe pridali,“ uviedol Martin Kuruc, CEO Tesca na Slovensku.

 

 

„Hodina Zeme nám má pripomenúť, že spôsob, akým sa správame k prírode, ohrozuje celú planétu vrátane nás samých. Na Hodinu Zeme, poslednú marcovú sobotu presne o 20.30 hod. miestneho času zhasínajú ikonické pamiatky vo viac ako 190 krajinách po celom svete. A nielen tie, svetoví lídri zhasínajú svoje oficiálne rezidencie, ľudia zhasínajú vo svojich domácnostiach, ale aj firmy zhasínajú svoje reklamné pútače. A všetci spolu upriamime svoju pozornosť na to, čo môžeme urobiť pre záchranu planéty. Je najvyšší čas, aby sme si uvedomili, že náš vzťah k prírode je nebezpečne nevyvážený a my sme posledná generácia, ktorá má šancu zvrátiť vývoj,“ zdôraznila Miroslava Plassmann, riaditeľka organizácie Svetový fond na ochranu prírody (WWF Slovensko), ktorá iniciatívu zastrešuje a zároveň je jednou z najväčších celosvetovo rešpektovaných nezávislých organizácií ochrany prírody.

 

Tesco na ceste k uhlíkovej neutralite

Reťazec Tesco si ako prvá spoločnosť už v roku 2009 stanovil ambiciózny cieľ byť uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou, a to do roku 2050. Na Slovensku sa reťazcu za ostatných päť rokov podarilo znížiť emisie CO2 o 32 %. Aj tento záväzok predstavuje správa Tesca s názvom Plán malých pomocí. Tá sumarizuje konkrétne záväzky a výsledky, ktoré v oblastiach spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti Tesco dosahuje.

Aby reťazec čo najviac chránil planétu a jej vzácne zdroje, nepretržite investuje do zlepšovania energetickej i chladiarenskej efektívnosti. Tesco čoraz viac používa LED osvetlenie či technológie na znižovanie úniku chladného vzduchu z chladničiek. V prevádzkach v strednej Európe Tesco prešlo na prírodné chladiarenské plyny a iné plyny s nízkym potenciálom z hľadiska globálneho otepľovania. Na Slovensku sa reťazcu do dnešného dňa podarilo znížiť množstvo chladív už o viac ako 43 %.

Reťazec myslí rovnako ekologicky aj pri elektrickej energii, ktorú využíva vo svojich obchodoch či v distribučných centrách. 100 % elektrickej energie, ktorú Tesco na Slovensku využíva vo svojich prevádzkach, pochádza z certifikovaných obnoviteľných zdrojov.

 

Výborným príkladom „zelených“ úspechov Tesca je aj oblasť logistiky. V celej distribučnej sieti reťazec využíva vlastné logistické služby a minimalizuje tak počet prázdnych vozidiel na cestách. V roku 2019 dokázalo Tesco týmto spôsobom ušetriť až 2,1 milióna kilometrov, ktoré by boli inak najazdené bez nákladu. Ako ilustruje Plán malých pomocí Tesca, toto číslo predstavuje úsporu 1,6 milióna kg emisií CO2.

 

Svetový fond na ochranu prírody – WWF: Ide o jednu z najväčších celosvetovo rešpektovaných nezávislých organizácií ochrany prírody. Vo svete má päť miliónov podporovateľov a aktívne zastúpenie vo viac ako 100 krajinách. Poslaním WWF je prispievať k zastaveniu ničenia prírodného prostredia Zeme a podieľať sa na vytváraní budúcnosti, kde ľudia budú žiť v harmónii s prírodou. Aktivity realizované vo viac ako 150 krajinách na šiestich kontinentoch sú zamerané na ochranu biologickej rozmanitosti Zeme, ohrozených druhov rastlín a živočíchov, lesov, vôd, morí a oceánov, podporu využívania obnoviteľných zdrojov, znižovania znečistenia a nehospodárnej spotreby. Na Slovensku sa WWF venuje problematike ochrany vôd a lesov. Jej činnosť sa zameriava na oblasť environmentálnej politiky a popularizácie prírody a životného prostredia prostredníctvom kampaní. Spolupracuje s expertnými inštitúciami, so štátnou správou a s mimovládnymi organizáciami.

Zobraziť celú novinku
Naše tipy Magnum – hviezda medzi sušiakmipasik
Naše tipy Magnum – hviezda medzi sušiakmi

Ten, kto nevlastní sušičku na bielizeň, sa vešaniu a izbovému sušeniu skrátka nevyhne. A pretože ide o pomerne častú činnosť, hodí sa mať kvalitného pomocníka, ktorý vám zakaždým dokáže, že i sušiak môže byť spoľahlivý a praktický asistent.

 

Sušiak Magnum od značky Vileda je funkčným a chytrým riešením pre starostlivosť o vašu bielizeň. Pýši sa extra veľkou sušiacou plochou, ktorá je 24 metrov. Disponuje aj dodatočným držiakom pre drobnú bielizeň, ktorý využijete napr. pre sušenie ponožiek či spodnej bielizne, a to bez toho, aby ste potrebovali štipce. Mimoriadne silné nohy zaisťujú jeho neochvejnú stabilitu. Poteší vás aj silnými hliníkovými drôtmi, ktoré zabraňujú pokrčeniu zavesenej bielizne. Súčasťou príslušenstva sú tiež kolieska a zámok krídiel. Sušiak Vileda Magnum môžete využívať aj vonku, skladujte ho však v suchu a mimo slnečné žiarenie.

Jedinečnosť sušiaku Vileda Magnum potvrdzuje aj jeho víťazstvo v kategórii „Potreby pre domácnosť“ vo Voľbe spotrebiteľov 2020.
K dostaniu od 35,99 eur.
Viac informácií nájdete na www.vileda.sk

Zobraziť celú novinku
Slovenskí záhradníci vytvorili iniciatívu, chcú podporiť záujem Slovákov o záhradkárčenie a domáce firmypasik
Slovenskí záhradníci vytvorili iniciatívu, chcú podporiť záujem Slovákov o záhradkárčenie a domáce firmy

Ľudia po roku strávenom prevažne vo svojich domovoch čoraz viac objavujú krásy záhradkárčenia a skrášľovania svojich záhrad, terás aj balkónov. Záujem Slovákov o pestovanie vlastnej zeleniny, ovocia či byliniek vlani extrémne vzrástol. Na podporu vzťahu Slovákov k pôde, záhradkárčeniu a k domácim firmám vytvorili lokálne záhradné centrá unikátnu iniciatívu #slovenskizahradnici.

 

„Na Slovensku vlani vzrástol počet ľudí, ktorí objavili čaro záhradkárčenia, nielen na vidieku, ale aj vo väčších mestách. Zisťujú, že v záhrade nemusí byť iba trávnik a tuje, ale že záhradkárčenie ponúka možnosť tvoriť a zmysluplne oddychovať. Hitom sú napríklad vyvýšené záhony na pestovanie vlastnej zeleninky či ovocné stromy a kríky,“ hovorí Miroslav Horváth zo Záhradníctva Horváth v Ivanke pri Dunajia dodáva: „V lokálnych záhradných centrách je osobný prístup k zákazníkovi veľmi dôležitý. Často poznáme zákazníkov po mene, poznáme prírodné podmienky kraja, kde pracujeme. Poradíme nielen skúseným záhradkárom, ale aj začiatočníkom. Odporučíme najvhodnejšie odrody rastlín, ako aj správne hnojivo a spôsob starostlivosti. Práve poradenstvom a osobným prístupom chceme podporiť vzťah ľudí k pôde, záhrade, pestovaniu vlastného ovocia a zeleniny.“

 

V slovenských záhradných centrách myslia aj na ľudí, ktorí nemajú na záhradu dostatok času. V ponuke sú čoraz častejšie zastúpené rezistentné odrody ovocia a druhy, ktoré vyžadujú minimálnu, prípadne žiadnu opateru, a tiež druhy, ktoré nemajú vyhradené nároky na stanovište.

 

Unikátna iniciatíva spája slovenských záhradníkov

Podporiť vzťah Slovákov k pôde, záhradkárčeniu a slovenským rodinným firmám je cieľom aj iniciatívy #slovenskizahradnici.Do novej platformy sa zapájajú desiatky lokálnych záhradných centier, domácich pestovateľov okrasných a úžitkových rastlín, i predajcov okrasných kameňov či substrátov.

 

„V lokálnych záhradných centrách pracujú rodiny, celé generácie pestovateľov a skúsených záhradníkov, ktorí poznajú pôdne a klimatické podmienky svojho kraja.  Aj preto vieme zákazníkom, často našim susedom, poradiť na mieru – akej odrode ovocného stromu sa bude v ich záhrade dariť, aké rastliny sú ideálne na skalničku či balkón. Osobné poradenstvo a vzťah k zákazníkom je služba, ktorú vo veľkých hobby marketoch nenájdete,“ hovorí majiteľ záhradného centra BEGA v Trnave Andrej Gajarský z iniciatívy #slovenskizahradnici.

 

Slovenské produkty tvoria dve tretiny

Ľudia návštevou slovenských záhradných centier podporujú aj domácich podnikateľov a ekonomiku.„U nás sa zákazník môže spoľahnúť, že viac ako dve tretiny ponuky sú od slovenských dodávateľov – rastliny, sadenice, mulčovacia kôra či okrasné kamene. Nákupom u nás podporujú sekundárne ďalších slovenských dodávateľov,“ dodáva spolumajiteľ záhradného centra Plantago vo Veľkom Bieli Milan Beutelhauser z iniciatívy #slovenskizahradnici. V lokálnych záhradných centrách pochádza od slovenských dodávateľov napríklad väčšina substrátov, mulčovacej kôry či okrasných kameňov, 80 % hnojív, 90 % ovocných drevín či 70 % okrasných drevín.

 

Malé záhradné centrá dbajú aj na ekologickejšiu prevádzku: „Keďže osobne poznáme potreby našich zákazníkov, vieme efektívnejšie objednávať tovar. Eliminujeme tak vyhadzovanie nesezónnych rastlín. Prispievame tak viac k trvalej udržateľnosti našich regiónov. Do nášho sortimentu sa snažíme v čo najväčšej miere presadzovať tovar, ktorý je na prírodnej báze,“ dopĺňa majiteľ záhradného centra Prorain z Nitry Martin Halmo z iniciatívy #slovenskizahradnici.

 

Unikátna online mapa záhradníkov

Slovenskí záhradníci v rámci iniciatívy predstavujú pre zákazníkov aj novú online platformu:www.slovenskizahradnici.sk. „Na webstránke nájdu zákazníci prehľadný zoznam a mapu zapojených a overených slovenských záhradných centier. Svoje najbližšie záhradníctvo nájdu rýchlo a jednoducho,“ uzatvára Martin Halmo. Iniciatíva bude zoznam zapojených záhradníctiev pravidelne aktualizovať.

Prečo nakupovať v lokálnych záhradníctvach?

-      Osobný prístup k zákazníkom

-      Komplexná ponuka pre úspešné pestovanie – od výberu rastlinky, substrátu, hnojiva až po starostlivosť

-      Odborné poradenstvo začínajúcim aj skúseným záhradkárom

-      Odbornosť a skúsenosť personálu  – v záhradných centrách často pracujú generácie pestovateľov či celé rodiny

-       Lokálna dostupnosť  – blízkosť ku každému záhradkárovi

-       Spolupráca so skúsenými záhradnými architektmi a možnosť konzultácie priamo v záhradnom centre

-       Nadštandardné služby ako dovoz a výsadba objemnejších rastlín či možnosť úpravy celej záhrady

  • Viac ako dve tretiny produktov v ponuke lokálnych záhradníctiev pochádza od slovenských dodávateľov

Zdroj: Iniciatíva #slovenskizahradnici

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
CRESCO REAL ESTATE mení trh novostavieb: V Dúbravke do dvoch rokov vyrastú Agátypasik
CRESCO REAL ESTATE mení trh novostavieb: V Dúbravke do dvoch rokov vyrastú Agáty

Najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE posilní ponuku bývania v bratislavských novostavbách spustením nového projektu Agáty. Projekt vyrastie v bratislavskej Dúbravke, v bezprostrednom susedstve lesa, športového klubu, ale aj služieb v neďalekej nákupno-zábavnej zóne. Developer chce projektom osloviť široké spektrum záujemcov, ktorí hľadajú trvalé bývanie, komfortnú alternatívu rekreačného či víkendového bývania alebo aj dlhodobé zhodnocovanie financií cez investičnú nehnuteľnosť.

 
„Rezidenčný trh na Slovensku trpí akútnym nedostatkom bývania, najmä v novostavbách, a my sa snažíme tento dopyt uspokojiť. Projekt Agáty sa zacieľuje na široké spektrum potenciálnych klientov. Ponúkame v ňom byty, apartmány a domy určené na bývanie alebo na strednodobý či dlhodobý prenájom vrátane služieb, čo je dnes vo svete už bežný produkt,“ prezrádza Ján Krnáč, výkonný riaditeľ  CRESCO REAL ESTATE, a pokračuje: „Sme presvedčení, že vďaka multifunkčnosti ponuky a výnimočnosti prostredia si v Agátoch každý klient nájde presne to, čo hľadá.“
 
 
V kontakte s prírodou a zároveň so všetkými benefitmi mesta
Jedným z benefitov projektu Agáty je jednoznačne jeho poloha a úzky kontakt s prírodou. Tým, že sa nachádza v blízkosti chráneného územia lesa, prirodzene poskytuje súkromie a vylučuje možnosť ďalšej zástavby. Zároveň sa projekt Agáty nachádza vo výborne vybudovanej lokalite. Dostupnej nielen osobnou dopravou, ale aj MHD. Pre ešte lepšiu dostupnosť k Agátom vybuduje developer CRESCO REAL ESTATE obojstrannú zastávku MHD na Agátovej ulici. V okolí sa nachádzajú obchodné domy, školy, škôlky, nákupné centrum či zdravotnícke zariadenia. Okrem predĺženia električkovej trate až do nákupného centra v lokalite Bory je v blízkosti projektu Agáty v budúcnosti naplánovaný aj TIOP – terminál integrovanej osobnej dopravy s možnosťou nastúpiť na autobus či vlak.
 
 
Návrh projektu zveril developer osvedčenému ateliéru Compass Architekti, ktorý dlhodobo spolupracuje s developerom na jeho vlajkovom projekte – štvrti Slnečnice v bratislavskej Petržalke. „Projekt Agáty sme sa snažili koncipovať v štýle kvalitného moderného bývania spojeného s oddychom, ktorý zužitkováva dve výnimočné danosti lokality. Na jednej strane je to výborná vybavenosť a bezproblémová dostupnosť, na druhej strane je to nádherné prírodné prostredie. Veríme, že budúci obyvatelia Agátov ocenia obe tieto kvality, ktoré sú pri bývaní v meste vyhľadávanou raritou,“ hovorí architekt Matej Grébert z Compass Architekti.
 
Trvalé aj víkendové bývanie
Projekt Agáty bude pozostávať zo  121 bytov a apartmánov a 29 domov s predzáhradkami. Byty aj apartmány (s celkovou podlahovou plochou od 24,91 m2  do 105,80 m2) a tiež domy (s celkovou podlahovou plochou od 137,49 m2 do 189,77 m2) so záhradkami s výmerami od 99,69 m2 do 369,08 m2. Všetky produkty sú určené tak na dlhodobé, ako aj krátkodobé, napríklad víkendové bývanie.
 
Agáty sú však zaujímavé aj pre tých, ktorí chcú dlhodobo zhodnocovať svoje úspory a obzerajú sa po investičných nehnuteľnostiach.
 
 
„Napríklad pri kúpe dvojizbového apartmánu v cene 189 000 eur dokáže klient pri jeho následnom predaji po piatich rokoch získať výnos na úrovni  5 % p. a. V prípade financovania kúpy nehnuteľnosti formou hypotekárneho úveru môže byť priemerná ročná návratnosť investície až 15 % p. a. A to aj v prípade pesimistického scenára priemerného ročného rastu cien bytov na úrovni 3 %,“ vysvetľuje Michal Pauer, obchodný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE. (Pozn.: medziročný rast cien bytov v Bratislave bol v roku 2020 podľa NBS na úrovni takmer 12 %.)
 
Doplnkové služby pre obyvateľov Agátov ako spoločný bazén, posilňovňa či recepcia sú na trhu jedinečné a zvyšujú atraktivitu projektu aj pre segment záujemcov o bývanie v nájme.
 
Apartmány a byty sa budú ponúkať v štandarde. Všetky ponúkané typy obytných jednotiek bude možné financovať cez bežný hypotekárny úver s možnosťou zriadenia trvalého pobytu.
 
 
Široké možnosti oddychu
Dva vzniknuté vnútrobloky medzi obytnými budovami ponúknu klientom Agátov rôzne možnosti, ako tráviť voľný čas – menší vnútroblok s vonkajším bazénom bude koncipovaný skôr relaxačne, väčší dvor s hernými prvkami bude zameraný na aktívnejší oddych. V areáli bude k dispozícii aj posilňovňa. Ďalšie možnosti športového vyžitia a relaxu ponúka susedný športový klub Penati a priľahlý les.
 
„Agáty sú situované v blízkosti chráneného územia lesa a sú tak v úzkom kontakte s prírodou. Je to výborný východiskový bod do okolia – turistickými chodníkmi sa dá dostať na Devín či Devínsku Kobylu. Pozdĺž celého projektu plánujeme vybudovať aj cyklotrasu, ktorá by sa v budúcnosti mala napojiť na mestskú cyklotrasu,“ dopĺňa Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE.
 
Výstavbu Agátov plánuje developer začať v 3. štvrťroku 2021, dokončenie je plánované v 3. kvartáli 2023.
Zobraziť celú aktualitu
BILBORDY V AVIONE NENÁJDETE, CENTRUM ZNIŽUJE VIZUÁLNY SMOGpasik
BILBORDY V AVIONE NENÁJDETE, CENTRUM ZNIŽUJE VIZUÁLNY SMOG

Menej bilbordov a viac zelene. Najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave chce postupne vo svojom areáli znížiť tzv. vizuálny smog. Ten spôsobujú po celom Slovensku množstvá reklamných bilbordov, ktoré zahlcujú zmysly okoloidúcich aj verejný priestor.   

Avion sa vo svojej dlhodobej stratégii zameriava na trvalú udržateľnosť a ochranu životného prostredia. Minulý rok predstavil aj novú stratégiu na podporu udržateľnosti Eko príbeh 2021.

 

„Vlani sme dokončili revitalizáciu priestoru v okolí našej budovy. Naším plánom je pokračovať v ďalšej revitalizácii v okolí Avionu. K dnešnému dňu sme odstránili všetky mediálne plochy na Galvaniho ulici, čo predstavuje jeden bigbord a desať bilbordov, a pokračujeme ďalej. Chceme tým nielen vytvoriť príjemnejšie prostredie pre našich návštevníkov a obyvateľov Bratislavy, ale aj pridať sa k skvelej iniciatíve mestskej časti Ružinov pod vedením starostu Mateja Chrena, ktoré smerujú k postupnému odstraňovaniu reklamných plôch v hlavnom meste,“ hovorí Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.

 

 

Problémom zahltenia verejného priestoru reklamnými plochami sa intenzívne zaoberá aj magistrát hlavného mesta SR, ktorý plánuje znížiť počet reklamných stavieb o dve tretiny. Aktuálne je v Bratislave vyše 2 800 reklamných plôch.

Avion za svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti získal vlani ako jedno z mála nákupných centier na Slovensku prestížny zelený certifikát BREEAM In Use. Centrum, ktoré patrí do skupiny INGKA Centres, prešlo náročnou niekoľkomesačnou certifikáciou.

Zobraziť celú aktualitu
Ekologická novinka Tesca - tento rad výrobkov má obaly recyklovateľné na 100 %pasik
Ekologická novinka Tesca - tento rad výrobkov má obaly recyklovateľné na 100 %

Ešte v roku 2019 sa Tesco v  strednej Európe zaviazalo, že do roku 2025 budú mať všetky výrobky vlastnej značky reťazca 100 % recyklovateľné obaly. 

Reťazec dnes oficiálne uvádza na trh rad výrobkov pre domácnosť vo vynovených obaloch, pričom ide o prvú kompletnú kategóriu produktov, ktorá spĺňa vyššie uvedený cieľ. Podarilo sa mu to navyše s časovým predstihom. Zákazníci si môžu zakúpiť 200 rôznych výrobkov pre domácnosť, napríklad na čistenie kuchyne či kúpeľne, v plne recyklovateľných obaloch a za dostupné ceny, tak ako sú v prípade vlastnej značky Tesca dlhodobo zvyknutí. Nové výrobky spoznajú nakupujúci podľa zeleno-bieleho recyklačného symbolu.

 

Tesco na Slovensku vyvíja maximálne úsilie smerom k udržateľnejším obalom. Reťazec prispieva k budovaniu systému tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky. V prípade, že obal zohráva dôležitú úlohu pri ochrane toho-ktorého produktu, reťazec vždy pracuje na tom, aby materiál obalu bol plne recyklovateľný alebo opakovateľné použiteľný. Ak sa obaly nedajú recyklovať, nemajú v podnikaní Tesca miesto.

 

„Chceme pomôcť našim zákazníkom k čo najudržateľnejšiemu životnému štýlu. Ponuka našich výrobkov v recyklovateľných obaloch je v tomto smere jedným z dôležitých krokov. S našimi kľúčovými dodávateľmi dlhodobo úzko spolupracujeme na inováciách a z toho vyplývajú ďalšie výhody pre našich zákazníkov. Zakúpením výrobkov pre domácnosť značky Tesca môžu teraz nakupujúci pomôcť znížiť vplyv obalov na životné prostredie. Používaním týchto výrobkov sa zníži množstvo vyprodukovaného odpadu v celkovom meradle. Navyše, slovenské domácnosti môžu počítať s tým, že sa naďalej intenzívne pozeráme na to, ako ich rozpočet zaťažiť čo najmenej. Ide o dôležitú správu pre nakupujúcich, pretože naše výrobky pre domácnosť zostávajú cenovo dostupné a zároveň sa stávajú udržateľnejšími,“ uviedol Erik Šiatkovský, produktový riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Správna recyklácia rozhoduje

Nové plne recyklovateľné obaly boli vyvinuté v súlade s požiadavkami, ktoré kladie legislatíva na recyklovateľnosť materiálov. Zákazníci tak môžu použité výrobky zlikvidovať udržateľným spôsobom – použitím správnych recyklačných nádob, resp. košov na odpad. Čím viac zákazníkov odhodí použitý obal do správnych košov na odpad, tým viac materiálov sa vráti dodávateľom obalov ako surovina. Tá následne opätovne poslúži svojmu účelu v procese výroby obalov a zákazník ju neskôr nájde v obchode znovu – v podobe obalu ďalšieho produktu. Rovnako je to aj v prípade výrobkov vlastnej značky Tesca v rámci sortimentu potrieb pre domácnosť. Množstvo z nich sa dodáva nielen v 100 % recyklovateľných obaloch, ale navyše sú vyrobené už z recyklovaného materiálu.

Tesco dlhodobo napreduje v napĺňaní záväzkov trvalej udržateľnosti naprieč strednou Európou, a to aj napriek mimoriadnej situácii vyvolanej koronakrízou. V prípade Slovenska reťazec zo svojich výrobkov odstránil už 173 ton nerecyklovateľných alebo ťažko recyklovateľných materiálov, čo v pomernom zastúpení predstavuje až 99 % všetkých ťažko recyklovateľných materiálov.

 

  • Výraznú zmenu si môžu už dnes zákazníci všimnúť napríklad aj pri balenom ovocí a zelenine. Tesco a jeho dodávatelia nahradili ťažko recyklovateľný polystyrén a PVC bežne recyklovanými materiálmi, ako sú PET, PE a polyetylén.
  • Ďalším príkladom je výmena PVC fólie za LDPE (nízkohustotný polyetylén) pri energetických nápojoch.
  •  
  • Tesco sa popri procese recyklácie sústredí aj na znižovanie hmotnosti obalov na absolútne minimum. To má pozitívny vplyv nielen na spotrebu materiálu, ale ľahšie obaly znamenajú aj menej energie spotrebovanej na prepravu výrobkov, a teda aj menej emisií uhlíka.
  • Aktuálnou novinkou je pilotný projekt zálohovacieho automatu na vrátenie PET fliaš a plechoviek, reťazec ho spustil v meste Senec a bližšie detaily o ňom sa dočítate na korporátnom webe Tesca.

Viac zaujímavých informácií o udržateľných iniciatívach Tesca sa dozviete na tejto webstránke.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco spustilo novinku: Prvý automat na vrátanie PET fliaš a plechoviekpasik
Tesco spustilo novinku: Prvý automat na vrátanie PET fliaš a plechoviek

Tesco na Slovensku pomáha zákazníkom znižovať množstvo plastového odpadu a zároveň zlepšiť okolie, v ktorom žijú. Reťazec spustil pilotný projekt zberného automatu umožňujúci vrátenie PET fliaš a plechoviek. Nachádza sa v meste Senec v hypermarkete Tesca, ktorý je dlhodobo obľúbeným miestom na nákup obyvateľov žijúcich priamo v meste i jeho širšom okolí.

Tesco myslí na ochranu prírodných zdrojov a vytrvalo pokračuje v napĺňaní záväzkov v oblasti trvalej udržateľnosti. Reťazec sa zároveň stará o všetky komunity, v ktorých na Slovensku pôsobí – rovnako je to aj v Senci, kde odteraz reťazec za každú odovzdanú plastovú fľašu alebo plechovku do zberného automatu podporí výsadbu zelene a revitalizáciu zelených plôch sumou piatich centov.

 

Tesco očakáva, že sa každý deň podarí vyzbierať stovky PET fliaš a plechoviek. Zberný automat spúšťa reťazec v predstihu pred zavedením povinného zálohovania PET fliaš a plechoviek.

 

„Som veľmi hrdý, pretože Tesco dnes na Slovensku spúšťa dôležitý projekt potvrdzujúci naše silné záväzky v oblasti trvalej udržateľnosti. Pilotný projekt zberného automatu nám pomôže pripraviť sa čo najlepšie na spustenie systému povinného zberu nápojových obalov od januára 2022. Aj vďaka projektu v Senci chceme do budúcnosti čo najlepšie nastaviť fungovanie zálohovania PET fliaš a plechoviek tak, aby bolo predovšetkým motivujúce pre zákazníkov. Uvedomujeme si význam ich participácie, a preto vopred jedno veľké ďakujem každému zákazníkovi, ktorý sa rozhodne automat využiť. Veľmi ma teší, že práve vďaka tomuto zelenému projektu podporíme zveľadenie zelene v meste Senec,“ hovorí Martin Kuruc, CEO Tesca na Slovensku.

 

Automat bude fungovať v takzvanom duálnom móde – zbierať tak bude nielen plastové PET fľaše a plechovky, ale zákazníci budú môcť vrátiť aj sklené fľaše a získať vratnú zálohu, tak ako boli zvyknutí doposiaľ.

 

 

„Vítame všetky aktivity, ktoré pomáhajú chrániť prírodné zdroje našej planéty. Veľmi si vážime podporu nášho partnera, spoločnosti Tesco, ktorý v Senci dlhodobo pôsobí. Máme radosť, že sa Tesco rozhodlo podporiť rozvoj zelene v Senci, a sme radi, že svoj prvý zberný automat aj na PET fľaše a plechovky nainštalovalo práve u nás. Ďakujeme a držíme projektu palce, aby bol čo najúspešnejší,“ hovorí primátor Senca Dušan Badinský.

 

Na Slovensku sa v súčasnosti pripravuje povinný zálohovací systém PET fliaš a plechoviek v zmysle schválenej legislatívy. Systém bude fungovať v podobe takzvaného zálohového modelu – pri kúpe nápoja zaplatí zákazník 15 centov za obal a túto sumu následne dostane naspäť po jeho vrátení. Spustený bude od 1. januára 2022. Správcom zálohového systému bude konzorcium štyroch organizácií: Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd, Slovenský zväz výrobcov piva a sladu, Slovenská aliancia moderného obchodu a Zväz obchodu Slovenskej republiky. Správca bol vybraný na základe výberového konania, ktoré zorganizovalo Ministerstvo životného prostredia SR.

 

 

„Pilotný projekt zálohovaných nápojových obalov, ktorý spoločnosť Tesco v spolupráci s mestom spustila v predstihu zákonných povinností, vnímame ako jasný legitímny signál na čo najefektívnejšiu prípravu na očakávané povinnosti. Zálohový systém má priniesť čistejšiu surovinu na výrobu nových výrobkov, zníženie množstva odpadov, čistejšie životné prostredie,“ uviedla Petra Csefalvayová z Inštitútu cirkulárnej ekonomiky.

 

Tesco dlhodobo prináša pozitívnu zmenu v oblastiach trvalej udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti. Reťazec napreduje v napĺňaní záväzkov, a to aj napriek mimoriadnej situácii vyvolanej koronakrízou. V prípade Slovenska reťazec zo svojich výrobkov vlastnej značky odstránil už 173 ton nerecyklovateľných alebo ťažko recyklovateľných materiálov, čo predstavuje 100 % všetkých takýchto materiálov.

 

 

„Udržateľnosť našich produktov a obalov berieme veľmi vážne a vždy sa pozeráme na to, aký vplyv má naše podnikanie na životné prostredie. Obaly majú dôležitú funkciu – chránia potraviny pred ich znehodnotením a následným vyhadzovaním do odpadu, nemalo by sa však tak diať na úkor našej planéty. Preto tvrdo pracujeme na tom, aby naše produkty pochádzali z udržateľných zdrojov a aby sme obaly používali naozaj len vtedy, keď je to nevyhnutné. Spoločne s našimi dodávateľmi vo všetkých krajinách, kde pôsobíme, pracujeme na plošnom znižovaní objemu obalového materiálu a zlepšovaní ich recyklovateľnosti,“ dodáva Martin Kuruc.

 

Cieľom Tesca na Slovensku je, aby nepoužívalo viac obalov, než je absolútne nevyhnutné, a tak sa znížil vplyv plastových obalov na životné prostredie a vytvoril sa systém tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky.

 

Aj použitý materiál, ktorý prichádza zo spracovaného odpadu, je vhodný na opätovné použitie a prispieva k budovaniu systému tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky podľa zásad obehového hospodárstva. Ak sa obaly nedajú recyklovať alebo opakovane použiť, nebudú mať podľa stratégie Plán malých pomocí v podnikaní reťazca miesto. Plán malých pomocí sumarizuje konkrétne záväzky a výsledky, ktoré v oblastiach spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti Tesco dosahuje.

Zobraziť celú aktualitu
Žabka otvára už aj v dopravných termináloch,  pribudol prvý obchod v Malackáchpasik
Žabka otvára už aj v dopravných termináloch, pribudol prvý obchod v Malackách

Sieť potravín Žabka pokračuje na Slovensku v rýchlej expanzii. Od dnešného dňa otvorila už štvrtú prevádzku za tento rok a celkovo na Slovensku prevádzkuje šesť obchodov. Ten najnovší, nachádzajúci sa v meste Malacky na Záhorí, ukazuje, ako dokáže Žabka prinášať rýchly nákup bez kompromisov aj v bezprostrednej blízkosti dopravného terminálu – s vysokou mobilitou pracujúcich či študentov.

Rýchly nákup bez kompromisov, kávu so sebou či sendvič si môžu oddnes dopriať už aj obyvatelia Malaciek a okolia. Nová predajňa Žabky pribudla v lokalite vlakového a autobusového terminálu na Nádražnej ulici v meste Malacky.

 

„Obchody Žabka sa na Slovensku stávajú čoraz obľúbenejšími, pretože prinášajú skutočne rýchly nákup bez kompromisov, či už v oblasti obytných zón alebo v centrách miest. Tentoraz sme išli ešte o krok ďalej – nový obchod v Malackách sme otvorili v blízkosti dopravného terminálu pre zákazníkov, ktorí sú na ceste do či zo školy alebo práce. Tejto lokalite sme veľmi flexibilne prispôsobili aj náš sortiment výrobkov tak, aby sme čo najlepšie naplnili potreby nakupujúcich. Nechýba čerstvá káva so sebou, ktorá sa stala už overenou súčasťou našej ponuky všade tam, kde Žabka pôsobí,“ hovorí Miroslav Ďurana, generálny manažér Žabky na Slovensku, a dodáva:

 

„Tešíme sa, že otvorenie nášho nového obchodu prichádza práve v období, keď bolo oznámené aspoň čiastočné uvoľnenie reštriktívnych opatrení v spoločnosti. Veríme, že aj tento aktuálny pozitívny trend napomôže tomu, aby sme zákazníkom ešte viac spríjemnili deň nákupom v niektorom z obchodov Žabky.“

 

Nová predajňa potravín Žabka v Malackách ponúka nakupujúcim vyše 1 500 položiek na rýchly nákup na predajnej ploche 47 štvorcových metrov. Chýbať nebude ponuka rýchleho občerstvenia so sebou – müsli, sendviče, nápoje, ovocie či ďalšie produkty napríklad na rýchle raňajky či olovrant.

 

Doteraz najmenšia Žabka na Slovensku bude štandardne otvorená denne od 6. hodiny ráno do 23. hodiny večer. Počas platnosti zákazu večerného vychádzania pre pandemickú situáciu bude Žabka otvorená, rovnako ako iné prevádzky, dočasne do 20. hodiny.  

 

Malackú Žabku vedie mladý pár

Žabka je podnikateľským konceptom, ktorý funguje vo forme franchisingovej spolupráce. To znamená, že každú Žabku na Slovensku prevádzkuje skúsený franchisingový partner, ktorý sa môže vždy spoľahnúť na podporu a know-how od skúseného tímu Žabky. Franchisingový partner získava vďaka spolupráci plne vybavenú predajňu s pravidelným zásobovaním.

Obchod na Nádražnej ulici v Malackách vedie mladý pár Barbora Prasličková a Juraj Mačkin s nadšením pre budovanie vlastného podnikania a motiváciou byť súčasťou dynamického sveta maloobchodu prinášajúceho nové výzvy každý deň. Rodičia Barbory dokonca vlastnili v minulosti sieť večierok a ona sama má skúsenosti z oblasti módy.

„Sme radi, že na Slovensku aj v čase pandémie prinášame nielen nové predajne na rýchle nákupy, ale aj atraktívne podnikateľské príležitosti. Neustále rozširujeme spolupráce s majiteľmi či prenajímateľmi vhodných priestorov. Naďalej privítame tipy na zaujímavé priestory, kam by sa mohla Žabka rozšíriť,“ uzatvára Miroslav Ďurana.

 

Žabka prináša podnikateľskú príležitosť aj naďalej

Záujemcovia, ktorí majú skúsenosti z oblasti maloobchodu či gastrosektora alebo majú tip na vhodné priestory pre nový obchod, sa môžu naďalej hlásiť prostredníctvom e-mailu: info.zabka@tesco.com.

 

Žabka má aktuálne záujem o rozšírenie predajní najmä na západe krajiny v mestách ako Trnava, Hlohovec, Bratislava, Nitra, Dunajská Streda, Pezinok, Senec, Malacky a v ich okolí.

 

 

Na Slovensku Žabka otvorila prvý obchod v septembri 2020, konkrétne v polyfunkčnom komplexe Perla Ružinova v Bratislave. Na jeseň minulého roka pribudol aj ďalší obchod v Trnave a tento rok aj dve nové prevádzky v centre Bratislavy a jedna v Šamoríne. Spolu s novou prevádzkou v Malackách  má Žabka na Slovensku spolu už šesť predajní.

 

Zaujala vás sieť potravín Žabka? Viac informácií nájdete na www.izabka.sk

                                      

Zobraziť celú aktualitu
Tesco sa opäť poďakuje kolegom, vyplatí ďalší mimoriadny bonuspasik
Tesco sa opäť poďakuje kolegom, vyplatí ďalší mimoriadny bonus

Reťazec Tesco odmení svojich kolegov ďalším mimoriadnym bonusom. Ide o poďakovanie za ich prácu, keď v súčasnej mimoriadnej situácii už viac ako rok zabezpečujú potraviny pre ľudí vo všetkých regiónoch Slovenska. Práve vďaka nasadeniu a úsiliu všetkých kolegov dokáže byť Tesco aj naďalej bezpečnejším miestom na nákupy i prácu a postarať sa o nákupy zákazníkov v aktuálnom bezprecedentnom období.

Tesco si váži obetavú a starostlivú prácu tisícok kolegov, ktorí za každých okolností zabezpečujú potraviny a ďalšie potrebné výrobky pre ľudí z celého Slovenska. Pri napĺňaní záväzku bezpečnejšieho nakupovania zohrávajú práve oni nenahraditeľnú úlohu. Všetkým kolegom Tesca bude vyplatený mimoriadny bonus ako poďakovanie za ich obetavú prácu počas pandémie. Kolegovia Tesca v obchodoch a distribučných centrách dostanú finančnú odmenu vo výške 220 eur. Bonus im bude vyplatený už po štvrtý raz od vypuknutia pandémie. Celkovo Tesco na Slovensku zamestnáva takmer 9 000 kolegov, v predchádzajúcom roku investovalo do navýšenia ich miezd 13 miliónov eur.

 

„Uplynulý rok bol naozaj mimoriadny, a to vo všetkých ohľadoch. Hoci sme čelili výrazným výzvam spojeným s koronakrízou, mimoriadnou bola aj naša promptná odpoveď na ne. Pocitom neskrývanej hrdosti ma napĺňa to, ako sa vytrvalo staráme o zákazníkov, kolegov, komunity a – v neposlednom rade – tých najzraniteľnejších. Práve to ma ešte viac utvrdzuje v tom, že v Tescu tvoríme skvelý tím. Chrániť zdravie kolegov a zákazníkov je aj naďalej našou absolútnou prioritou. Popritom teraz urobíme aj ďalší dôležitý krok – opätovne oceníme hrdinské úsilie kolegov Tesca. Ako poďakovanie za ich obetavú prácu a fantastické nasadenie kolegom v obchodoch a distribučných centrách bude vyplatený bonus v hodnote 220 eur,“ uviedol Martin Kuruc, CEO Tesca na Slovensku.

 

Bonus bude vyplatený v pomere k odpracovaným hodinám za 12 mesiacov uplynulého finančného roka Tesca.

 

Aj takto sa Tesco stará o kolegov v čase koronakrízy:

-     Tým najviac ohrozeným – napríklad tehotným kolegyniam či seniorom – sme umožnili zostať doma a poskytli im platené voľno.

-     Posilnené hygienické rutiny v obchodoch aj distribučných centrách chránia zdravie kolegov i zákazníkov Tesca.

-     V najnáročnejšom období Tesco posilňovalo tímy v obchodoch – 3 000 dočasných kolegov získalo od Tesca pracovné príležitosti v čase, keď to potrebovali najviac.

-     Reťazec svojich kolegov pravidelne zásobuje vitamínovými balíčkami a ochrannými pomôckami vrátane respirátorov FFP2.

-     Deťom kolegov Tesco zapožičalo desiatky tabletov a uľahčilo im tak školskú výučbu.

 

Zobraziť celú aktualitu
Zachráni vám nejednu jazdu aj zábavu pri vodepasik
Zachráni vám nejednu jazdu aj zábavu pri vode

Smart akumulátorová prenosná pumpa s LED svietidlom Orava PUMP-1expresne dofúka pneumatiku na aute, motorke aj na bicykli bez toho, že by ste sa zapotili.

Má hadičku s 3 násadami pre rôzne ventily a maximálny hustiaci tlak 120 PSI v 4 režimoch hustenia.Vďaka automatickej detekcii tlaku vám na LCD displeji ukáže aktuálnu hodnotu tlaku v pneumatike. Stačí nastaviť cieľovú hodnotu a bez akejkoľvek vašej námahy sa hustenie začne a automaticky skončí po dosiahnutí želanej hodnoty. Je kompaktná, v batožine nezaberie veľa miesta a výborne vám poslúži aj na nafúkanie lopty, plávacieho kolesa či menšej nafukovačky. Vďaka zabudovanému LED svetlu ju môžete použiť aj ako baterku, takže vás nenechá „v štichu“ ani na cyklovýlete, ktorý sa trochu natiahol. Môže byť vaša za 59 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú aktualitu
CRESCO REAL ESTATE spúšťa predaj ďalších 121 bytov v Slnečniciach v blízkosti plánovanej električkypasik
CRESCO REAL ESTATE spúšťa predaj ďalších 121 bytov v Slnečniciach v blízkosti plánovanej električky

Začiatkom roka avizoval najväčší slovenský developer CRESCO REAL ESTATE, že tento rok chce hladný trh po nových bytoch nasýtiť ďalšou takmer tisíckou, ktorá plánuje pustiť do predaja. Prvých 121 bytov ponúka od začiatku apríla developer v druhom bytovom dome v Slnečnice POP. Bytovky sa nachádzajú v zóne Mesto, v tesnej blízkosti už schválenej električkovej trate. Obyvatelia Slnečníc tak budú mať centrum mesta onedlho v priamom dosahu. 

„V novej etape zóny Mesto, Slnečnice POP, sa zameriavame na aktívnych ľudí, ktorí si kupujú svoje prvé bývanie, a rodiny hľadajúce dostupný domov. Určite je zaujímavá aj pre nezávislých profesionálov, ako sú architekti či dizajnéri, ktorí si priestor radi prispôsobia podľa seba,“opisuje Michal Pauer, obchodný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE.

 

 

Prvý z troch deväťpodlažných objektov začal developer stavať ešte minulý rok a jeho kolaudácia je plánovaná na prvý kvartál 2023. Začiatkom apríla spúšťa developer výstavbu a predaj 121 bytov v druhom bytovom dome, ktorý by mal získať právoplatné kolaudačné rozhodnutie v treťom kvartáli 2023.  Postupne prinesie etapa Slnečnice POP na trh viac než 360 nových bytov – odjednoizbových s výmerami od 24 štvorcových metrov, cez dvoj- a trojizbové (z toho šesť mezonetov) a štvorizbové mezonety s plochou od 96 do 104 štvorcových metrov. Pribudnú aj dva priestorovo veľkorysé päťizbové mezonety. K nim pribudne aj takmer 500 parkovacích miest v garáži a na teréne.

 

 

Električka povedie až do Slnečníc

Výhodou je aj poloha bytových domov POP, ktoré budú v blízkosti plánovanej električky. Dostupnosť do centra mesta sa tak ešte viac zrýchli. Stavba električkovej trasy s konečnou zastávkou v Slnečniciach, ktorú realizuje mesto Bratislava, získala už v roku 2019 právoplatné územné rozhodnutie, čo je významný míľnik pre realizáciu celého projektu. Veríme, že ďalší krok, ktorým je stavebné povolenie a následne samotná stavba električkovej trate, ktorú mesto avizovalo do roku 2023, prebehnú načas a bez problémov a naši obyvatelia sa tak dostanú do Slnečníc novými električkami už čoskoro,“ dodáva Michal Pauer.

 

Bytové domy Slnečnice POP navrhnuté opäť architektmi z ateliéru Compass Architekti sa od ostatnej zástavby v Slnečniciach budú architektonicky odlišovať. Ku každej bytovej jednotke je naprojektovaná privátna exteriérová plocha – či už balkón alebo terasa. Väčší počet bytov ponúka dokonca dva balkóny orientované na rôzne svetové strany. Na najvyšších podlažiach disponujú byty terasami.

V blízkosti bytových domov plánuje CRESCO REAL ESTATE v budúcnosti vybudovať pokračovanie rozľahlého parku s promenádou a postaviť združenú strednú a základnú školu s materskou, na ktorú minulý rok získal záväzné stanovisko hlavného mesta Bratislava.

 

Čo ponúkajú obyvateľom Slnečnice POP?

Dnes:

  • Dostupné bývanie s balkónmi a terasami
  • Širokú občiansku vybavenosť –  nákupné centrum Slnečnice Market, rodinno- športovo-zábavné centrum Leon
  • Pestrý komunitný život
  • V okolí rôzne možnosti voľnočasových aktivít
  • Výbornú dostupnosť do mesta

 

Onedlho:

  • Bývanie na budúcej promenáde napojenej na cyklotrasu – z centra mesta sa na bicykli dostanete až domov
  • Centrálny park Zóny Mesto
  • Blízkosť plánovanej električky a integrovanej zastávky električky a autobusov realizovanej mestom Bratislava
  • Strednú a základnú školu s materskou školou kúsok od bytu
Zobraziť celú aktualitu
Slováci chcú zlepšovať svoje okolie, pomôže im grant z Tescapasik
Slováci chcú zlepšovať svoje okolie, pomôže im grant z Tesca

Pomoc komunitám bude tento rok dôležitejšia než kedykoľvek predtým. Uvedomuje si to aj reťazec Tesco, ktorý sa aj v čase pandémie vytrvalo stará o miestne komunity vo všetkých regiónoch Slovenska, kde pôsobí. Aj preto reťazec už deviatykrát spúšťa novú edíciu grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame.

Miestne organizácie, samosprávy, školy či neziskovky môžu prihlásiť svoje projekty zamerané na zlepšenie života vo svojom okolí online na webstránke grantu do 2. mája 2021. Víťazné projekty môžu získať podporu až do výšky 1 300 eur.

 

Grant Vy rozhodujete, my pomáhame podporuje rozličné verejnoprospešné iniciatívy z oblasti športu, vzdelávania, či kultúry. Môže ísť napríklad o vybudovanie detského ihriska, vytvorenie športovej aktivity pre škôlkarov či seniorov, bezpečnejšie fungovanie Centra voľného času, hmyzieho hotela či ochranu včiel.

 

 

Vlani reťazec rozšíril pomoc aj o inšpiratívne projekty, ktoré pomáhajú vyrovnať sa so súčasnou neľahkou situáciou po nástupe koronakrízy. „Práve teraz je adresná pomoc v komunitách taká dôležitá ako nikdy predtým. Vďaka grantovému programu Vy rozhodujete, my pomáhame sme vlani podporili až 462 dobrých nápadov po celom Slovensku, a to celkovou sumou vyše 350-tisíc eur. Dlhodobá  podpora a pomoc komunitám za každých okolností je jedným z hlavných záväzkov Tesca. Veľmi nás teší rastúci záujem Slovákov o lepší život a prostredie v miestach, kde žijú a pracujú,“  hovorí Katarína Pšenáková, CSR manažérka spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

Ako funguje výber projektov?

Nezávislá komisia – v zastúpení Tesca a zástupcov neziskového sektora – vyberie z prihlásených nápadov 231 najlepších projektov. Tie reťazec podporí dokopy sumou 169 400 eur. Komisia o postupujúcich projektoch rozhodne do konca mája 2021.

O víťazných projektoch rozhodnú priamo zákazníci Tesca, ktorí budú tento rok tradične hlasovať prostredníctvom žetónov v obchodoch reťazca. Projekty podľa počtu žetónov získajú granty vo výške 1 300 eur, 600 eur a 300 eur. Hlasovacie žetóny dostane každý zákazník pri nákupe v predajniach Tesco. Hlasovacia fáza vo všetkých 153 predajniach Tesca prebehne od 14. júna do 11. júla 2021.

 

Viac ako milión eur

Od spustenia iniciatívy v roku 2016 spoločnosť Tesco investovala do programu viac ako milión eur. Vďaka tejto sume sa zrealizovalo už 1 400 úžasných komunitných projektov po celej krajine. Zrealizované projekty pomohli skrášliť komunity, zlepšiť životy ľudí i zvierat či podporiť deti a mládež vo voľnočasových aktivitách naprieč Slovenskom. Reťazec tak pomohol k revitalizácii desiatok ihrísk, parkov, verejných záhrad a k realizácii viac ako stovky kultúrnych a vzdelávacích aktivít.

 

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa doposiaľ počas jeho histórie v regiónoch zrealizovalo napríklad:

 

  • 92 kultúrnych podujatí
  • 45 ihrísk
  • 154 vzdelávacích aktivít
  • 111 úprav verejných záhrad a parkov
  • 11 detských táborov
  • 16 pomocí pre útulky pre zvieratá
  • 7 aktivít na ochranu včiel

 

Pravidlá programu a informácie o všetkých edíciách sú na www.pomahame.tesco.sk

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio