|
||||
![]()
Tesco, ako prvý a zatiaľ jediný maloobchodník v strednej Európe, začalo minulý rok aktívne bojovať proti plytvaniu potravinami a zaviazalo sa znižovať odpad zo svojich obchodov a distribučných centier. Spoločnosť preto začala intenzívnejšie sledovať a vyhodnocovať objem odpadu v prevádzkach, aby dokázala nájsť spôsob, ako potravinový odpad efektívne znižovať. Minulý rok po prvýkrát spoločnosť publikovala svoje údaje o množstve potravinového odpadu a podľa tohtoročnej správy sa podarilo dosiahnuť výrazný pokrok naprieč celou strednou Európou. Na Slovensku sa medziročne podarilo znížiť objem vyhodených potravín až o 20 % a ľuďom v núdzi darovať až 577 ton jedľa.
Aktuálna správa sa zameriava na údaje o presnom množstve potravinových prebytkov a odpadu, čo umožní spoločnosti Tesco prijať ešte efektívnejšie kroky na minimalizáciu množstva potravinového odpadu a zvýšenie objemu potravín darovaných ľuďom v núdzi.
Vo finančnom roku 2017/18 Tesco Slovensko predalo celkovo 564 659 ton potravín, z čoho vznikli nepredané potravinové prebytky v množstve 8 521 ton.V tomto objeme sú započítané potraviny vhodné na ľudskú spotrebu, ale aj potraviny nevhodné na ďalšiu konzumáciu pre ľudí, na krmivo pre zvieratá a potraviny zlikvidované ako odpad. V porovnaní s predchádzajúcim rokom Tesco Slovensko znížilo množstvo celkového potravinového odpadu o 20 %, z 9 957 ton na7 934 ton. Z tohto množstva sa darovalo 586 ton prebytkov vhodných na ľudskú spotrebu vrátane 9 ton, ktoré sa použili ako krmivo pre zvieratá.
„Sme presvedčení, že kým medzi nami existujú ľudia, ktorí nemajú prostriedky na to, aby si každý deň zabezpečili výživné jedlo, nemalo by sa vyhadzovať nič, čo sa dá bezpečne zjesť. V znižovaní potravinových prebytkov z našich prevádzok sa nám podarilo za dva roky dosiahnuť vynikajúci pokrok, avšak máme ešte pred sebou veľa práce. Sme veľmi vďační našim kolegom za ich prácu, pretože bez ich úsilia a podpory v boji proti plytvaniu potravinami by sme nedokázali dosiahnuť takéto úžasné výsledky. V budúcnosti chceme pracovať rovnako tvrdo, aby sme splnili svoj záväzok, a dúfame, že sa k nám pridajú aj ďalší predajcovia a spoločnosti,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesco Slovensko.
V rámci záväzku do budúcnosti Tesco od minulého roka
Okrem zlepšených a optimalizovaných procesov bojuje
Minulý rok spoločnosť Tesco predstavila nový sortiment ovocia a zeleniny pod názvom „Perfectly Imperfect“. Cieľom bolo pomôcť dodávateľom predať aj neštandardne tvarované ovocie a zeleninu, ktoré by inak skončili v odpade už u pestovateľa. Tesco svojim dodávateľom poskytuje pomoc aj efektívnou distribúciou produktov v čase nezvyčajne bohatej úrody. V strednej Európe nedávno spustila Horúcu linku pre potravinový odpad, na ktorú môžu dodávatelia nahlasovať svoj potenciálny potravinový odpad a spoločnosť im pomôže situáciu vyriešiť.
Podrobnosti o Správe Tesco o potravinovom odpade nájdete na: https://www.tescoplc.com/ Na presnosť údajov o potravinovom odpade v limitovanom rozsahu dohliada spoločnosť KPMG LLP v súlade s normami na zabezpečenie kvality ISAE 3000.
![]() |
||||
|