Rastú aj najmenší regionálni dodávatelia
Autor: aka
Rastú aj najmenší regionálni dodávatelia

Príkladom úspešnej spolupráce medzi malými lokálnymi dodávateľmi a obchodným reťazcom je fakt, že zákazníci Kauflandu sa už na 34 predajniach môžu tešiť z ponuky 21 nových lokálnych dodávateľov. Projekt, ktorého cieľom bolo rozšíriť produktové portfólio a spestriť ponuku väčším výberom poctivého slovenského potravinárskeho remesla, tak priniesol výsledky. 


Do portfólia pribudli rôzne mliečne výrobky, napríklad žinčica či bryndza. Rozšírilo sa tiež o pivo, víno, slané a sladké pochutiny, parené knedle, cestoviny, údeniny, šťavy a sirupy či med. V Bratislave je ponuka obohatená o bratislavské rožky vyrobené podľa tradičnej receptúry.

 

Zákazníci tak získali ešte väčšiu ponuku čerstvých a kvalitných výrobkov pochádzajúcich priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy. „Tešíme sa, že projekt po jeho ročnom fungovaní môžeme hodnotiť len pozitívne a podľa spätnej väzby od dodávateľov naplnil aj ich očakávania,“ informovala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti. Počas januára až februára začne dodávať svoje výrobky ďalších 7 dodávateľov na 7 ďalších prevádzok, v ktorých ešte nie sú regionálni dodávatelia. „Snažíme sa regionálnym dodávateľom čo najviac uľahčiť spoluprácu s nami a zjednodušili sme nielen dodávateľskú zmluvu, ale garantujeme im aj stabilný odbyt a prezentáciu ich výrobkov na špeciálne označených čelách regálov. Poskytujeme poradenstvo v oblasti správneho výberu obalov, naše know-how a tipy, aby boli ich obaly čo najekologickejšie,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu. Regionálne produkty by mali byť k dispozícii každý deň, preto sa stanovuje aj presný deň dodania tovaru na jednotlivé predajne v rámci regiónu. „Dni dodania tovaru na predajne s každým dodávateľom stanovujeme po vzájomnej dohode tak, aby boli z hľadiska jeho výrobných procesov a už existujúcich rozvozných liniek zvolené čo najefektívnejšie. Sme však pripravení aj na alternatívu víkendového alebo sezónneho predaja regionálnych výrobkov,“ dopĺňa Bendík. Cieľom spoločnosti je mať v predajniach čo najviac slovenských regionálnych potravín, aby v nich zákazníci našli okrem štandardných produktov aj ich známe a obľúbené výrobky.  Spoluprácou malých lokálnych dodávateľov s veľkým reťazcom sa rozvíja nielen zamestnanosť v regióne, ale výrobcovia zároveň získajú aj skúsenosti s prácou v systéme dodávok do maloobchodných sietí.

 

Čo hovoria dodávatelia

Pozitívny príklad vydarenej spolupráce je firma Fromax, ktorá rozšírila svoje dodávky už na 3 prevádzky (Nitra, Nové Zámky a Hlohovec). „Výroba sa nám značne zvýšila, zrhuba o 2000 ks Farmárskych lupienkov týždenne a do predaja sme zaradili aj  dva druhy pražených tekvicových jadierok. Okrem toho sme dokúpili dve fritézy a prijali dvoch zamestnancov. Odkedy spolupracujeme s Kauflandom sme sa značne zviditeľnili a zákazníci majú čoraz väčší záujem o naše výrobky. Preto spoluprácu hodnotíme ako úspešnú a do budúcnosti plánujeme zväčšiť výrobu a dokúpiť výkonnejšie stroje,“ hovorí Ľubomíra Sarázová zo spoločnosti Fromax.

 

Spoluprácu vníma pozitívne aj Rastislav Mikuláš zo spoločnosť Migami: „Očakávali sme zdĺhavé rokovania, nekonečný proces evidencie a zaradenia našich výrobkov do predaja. Skutočnosť nás však veľmi milo prekvapila, všetko prebehlo hladko a bez problémov. Spolupráca sa rozbehla rýchlo, výrobky dodávame do všetkých predajní v Bratislave a taktiež  do Pezinku. Vďaka tejto spolupráci sa zvýšila výroba a objem predaja našich výrobkov a kúpili sme už ďalšie stroje. Naše výrobky sa predávajú dobre, preto zatiaľ ponuku dodávaného sortimentu neplánujeme meniť.“

 

Henrich Sobotovič zo spoločnosti Zdravo a chutne hodnotí prístup reťazca ako veľmi korektný a cíti zo strany spoločnosti podporu. So svojím podnikaním aj vďaka tejto spolupráci rastie: „Aktuálne spracovávame asi 5 ton ovocia mesačne, pripravujeme nové investície do výsadby BIO sadov a máme objednanú novú mechanizáciu do sadu ako aj stroje na spracovanie. Okrem toho sme vďaka tejto spolupráci prijali 3 nových ľudí.“

 

Každý z prihlásených dodávateľov mal inú motiváciu. „Naše výrobky sme chceli ponúknuť širšiemu okruhu záujemcov a sprostredkovať im tak tradičné chute Žitného Ostrova. O výzve sme sa dozvedeli z letáku a rozhodli sa prihlásiť. Celý proces sme zvládli prekvapivo rýchlo, spoluprácu hodnotíme veľmi pozitívne a tešíme sa na jej pokračovanie,“ vysvetľuje Ivan Kulcsár zo spoločnosti Kulis.

 

Na pultoch spotrebiteľ nájde aj zaujímavé a poctivé ovocné šťavy, sirupy či piškóty spoločnosti K.K.V.– Union. „Už od nášho vzniku sa snažíme o výrobu čistých výrobkov bez pridania aditív. A práve to, že vyrábame takéto špecifické výrobky nás motivovalo k tomu, aby sme ich dostali do povedomia širšej verejnosti,“ hovorí jej zástupkyňa Denisa Kurczová.

 

Na výrobu kvalitných potravín tradičnými remeselnými postupmi sa zameriava aj úspešná špecializovaná remeselná pekáreň FantastiCo. „Našimi prioritami sú kvalita, tradícia a perfektný zákaznícky servis. Podpora zo strany Kauflandu bola skvelá a celý tím sa nám venoval vysoko profesionálne a flexibilne. Veríme, že v spolupráci uspejeme a staneme sa stabilnou zložkou portfólia regionálnych dodávateľov spoločnosti,“ hovorí Ján Šimunek.  

Kategória: Aktuality