Cíťte sa sviežo aj počas zimy
Autor: Jana S.
Cíťte sa sviežo aj počas zimy

 

Počas zimy organizmus dostáva poriadne zabrať. Príčinou nie sú len náhle zmeny teplôt, ale aj sviatky, ktoré môžu predstavovať veľmi hektické obdobie. Vianočné nákupy, novoročné hostiny, čas zimných dovoleniek. Nezabúdajte na svoje zdravie ani počas zimných mesiacov. Ponúkame pár tipov.


 

Vo forme a plný energie

Sezóna šalátov je už dávno preč a nastupujú tradičné zimné jedlá, po ktorých sa cítite zbytočne preplnený. Ste jedným z tých , ktorý si chcú udržať peknú líniu a cítiť sa sviežo aj počas zimných mesiacov? „Nastavte si jedálny lístok, ktorý bude obsahovať ľahšie pokrmy plné živín a vitamínov, naopak vynechajte mastné kalorické jedlá. Zvýšte príjem ovocia a zeleniny, ktorý pomáha rýchlejšie tráviť a zásobuje telo vitamínmi, vodou a živinami. Nezabudnite to celé podčiarknuť dostatočným pohybom, ktorý by ste nemali vynechať ani počas dní voľna. Nemusí to byť záťažový tréning vo fitness. Vyskúšajte rodinnú lyžovačku alebo príjemné prechádzky v snehu.“ vysvetľuje JUDr. Jana Venhartová, zástupkyňa Potravinárskej komory Slovenska. 

 

Sviatky, práca, rodina, domácnosť...  Ste v jednom kole a neviete si nájsť chvíľu pre seba? Nestresujte sa! Stopercentné džúsy a pýre sú jednoznačne správne riešenie. Jediným nápojom dodáte telu veľa potrebných vitamínov a môžete tak nahradiť až 1 porciu ovocia alebo zeleniny.

 

Pohostenia

Chystáte sa pohostiť svojich priateľov? Pripravte im pokrmy, ktoré sú nie len chutné, ale tiež bohaté na vitamíny a prospešné pre organizmus. „Určite siahnite po koreňovej zelenine, ktorú možno konzumovať na sto spôsobov, v surovej aj v tepelnej forme. Je skvelá ako príloha k hlavnému jedlu a kvalitné zeleninové vývary sú dôležitý prvok stravy. Nevylučujte ani tradičné suroviny starých mám ako sú zemiaky, kapusta, kel, červená repa a strukoviny. Tie sa dajú rafinovane kombinovať na prípravu polievok, ale aj zaujímavých hlavných pokrmov. Ovocie voľte napr. jablká a hrušky, prípadne citrusy bohaté na vitamíny,“ odporúča MUDr. Peter Minárik, PhD.

 

Zimné radovánky

V čase dovoleniek, či už na lyžovačke, sánkovačke alebo pobyte v horách, nenechajte si pokaziť jedinečné chvíle nečakanou chorobou a posilnite svoju imunitu. Ovocie a zelenina sú správna voľba. Podľa odporúčania Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) by sme denne mali prijať až 5 porcií ovocia a zeleniny, trebárs aj v podobe stopercetných ovocných a zeleninových nápojov.

Kategória: Zdravá strava