|
||||
![]()
Väčšina vodičov už začína s prípravou auta na zimu. K tomu patrí najmä výmena letných pneumatík za zimné. Mnohí ich na prezutie do servisu prevážajú voľne položené vo vnútri auta, kde sú často nezaistené. Väčšina osobných áut totiž nemá kufor dostatočne veľký na to, aby sa doň vošli všetky štyri pneumatiky. Pri dopravnej nehode môže vďaka tomu dôjsť k vážnym zraneniam. „Vodiči často prepravujú pneumatiky v kufri auta so sklopenými zadnými sedadlami. Z hľadiska bezpečnosti to nie je dobrý nápad, pretože náklad nie je nijako zaistený,“ hovorí Carste Reinekemeyer, vedúci výskumu bezpečnosti v Allianz Centre pre Technológie (AZT). Spolu s kolegami na testovacej dráhe výskumného centra v Mníchove zisťovali, čo sa stane keď takto naložené auto v mestskej premávke (pri rýchlosti 40 km/h) čelne narazí. „Bežná pneumatika váži asi 15 až 20 kg a pre SUV až 25 kg. V prípade vážnej nehody môže pneumatika umiestnená vo vnútri vozidla vyvinúť silu dopadu približne 750 kg pri náraze na predné sedadlo a jeho pasažiera. Je preto veľmi dôležité zaistiť pneumatiky tak, aby sa nemohli voľne pohybovať,“ upozorňuje Reinkemeyer. Experti výskumného centra Allianz otestovali tri scenáre prevozu pneumatík a potrebu ich zabezpečenia a na základe toho ponúkli optimálne riešenie.
Zásady bezpečného prevozu pneumatík:
|
||||
|