|
||||
![]() Značku žuvačiek Airwaves zaujímalo, ako sú na tom Slováci a Česi s pohybovými aktivitami a športom naozaj. Nechala si preto agentúrou STEM/Mark vypracovať prieskum a zistila, že Slováci aj Česi sa hýbu radi a často. Ľudia v obidvoch krajinách však zabúdajú na rozcvičku, až 30 % ľudí sa pred športom väčšinou nerozcvičí a 16 % sa dokonca nerozcvičuje vôbec.
Okolo ¾ populácie deklaruje, že športuje aspoň niekoľkokrát mesačne. Viackrát týždenne športuje 55 % Slovákov a 52 % Čechov. V oboch krajinách je štruktúra pohybových aktivít veľmi podobná - ako uviedlo 27 % opýtaných, v oboch krajinách je najobľúbenejšou pohybovou aktivitou jazda na bicykli. Ďalším obľúbeným druhom pohybu je turistika (18 % v SR a 20 % v ČR), posilňovanie a beh (10 % v oboch krajinách). Medzi ďalšie častejšie uvádzané pohybové záujmy patrí napríklad plávanie, in-line korčule, tanec alebo tiež manuálne práce. Obvyklá dĺžka pohybovej aktivity je najčastejšie 20-45 minút, prípadne okolo jednej hodiny, čo uvádza v priemere 60 % Slovákov a 63 % Čechov. Rozcvičke pred športovou aktivitou prekvapivo nevenujú ani Slováci, ani Česi veľkú pozornosť. Rozcvičuje sa iba približne 1/3 ľudí (36 % SR a 31 % ČR).
Pritom je rozcvička rovnako podstatná ako samotné cvičenie. Je dôležitou prípravou celého organizmu na pohybovú činnosť. Jej úlohou je svaly zahriať, uvoľniť a aktivovať hybný systém. Úlohu športu vo svojom živote hodnotia oba národy podobne. Ľudia berú šport predovšetkým ako funkčnú záležitosť, ktorá im pomáha k lepšiemu životnému štýlu - odreagovať sa od stresu, vyčistiť si hlavu alebo mať dobrú postavu. Opýtaní tiež uviedli, že to nie je niečo, bez čoho by si svoj ??život nevedeli predstaviť. Zaujímavé zistenie je, že ľudí k športu podľa prieskumu privedú najčastejšie priatelia a kamaráti (32 % SR a 29 % ČR), svoju úlohu tu zohráva aj rodinná výchova a vplyv rodičov (13 % SR a 20 % ČR). V dnešnej hektickej dobe sme často veľmi vyťažení najrôznejšími povinnosťami, nie je preto prekvapujúce, že ako hlavnú bariéru proti častejšiemu športovaniu ľudia uviedli nedostatok času (36 % v SR, 44 % v ČR,).tak v SR.bariérou proti častějšímu sportování jak v ny a lidé s nižším 20 % elé a kamarádi (29 % v průměru Značka Airwaves prieskum nechala vypracovať pri príležitosti štartu kampane Nadýchni sa a hýb sa!, ktorá má okrem iného za cieľ spotrebiteľom pripomenúť dôležitosť rozcvičky pred všetkými pohybovými aktivitami. Správnym pretiahnutím sa svaly aktivujú a dostanú informáciu, že ich čaká väčšia pohybová záťaž. |
||||
|