LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii

Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii

Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02/62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiac...

Nestrašte svoje deti

Nestrašte svoje deti

Naháňaniestrachu dieťaťuje tá najhoršia výchovná metóda. Rodičia sa k nej uchyľujú vtedy, keď im dochádzajú iné výchovné prostriedky. Strašenie by sa dalo prirovnať k výprasku. Výprask ničí telo a strašenie detskú duš...

Strana:  1 

Dnes je 06. 12. 2019, meniny má Mikuláš.
Darčeky pre pánov od AVONu
Darujte milovaným radosť
Darujte vašim nežným polovičkám tie pravé darčeky!
Stavte na inovatívne novinky dekoratívnej kozmetiky od AVONu!
Nadacia
Poradna
Náhodný článok
Husľová legenda Midori navštívi Bratislavu Husľová legenda Midori navštívi Bratislavu
Midori je vo svete súčasnej klasickej hudby pojem, ktorý sa spája s „prvou ligou“ husľových virtuózov. Jedna z najuznávanejších huslistiek, ktorá vystupuje v popredných koncertných sálach a filharmóniách po celom svete, zavíta po prvýkrát na Slovensko. Deje sa tak vďaka unikátnemu vzdelávaciemu projektu, aký v našej krajine nemá obdobu. 
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Tesco  už daruje potraviny zo všetkých svojich predajnípasik
Tesco už daruje potraviny zo všetkých svojich predajní

Tesco naplnilo ďalší zo svojich ambicióznych plánov. Nepredané potraviny už aktuálne daruje zo všetkých svojich 150 predajní. Tesco je tak prvým reťazcom na Slovensku, ktorého všetky obchody pomáhajú potravinami ľuďom v núdzi. Tesco tak potvrdilo rolu lídra v boji proti plytvaniu potravinami a dlhodobé úsilie pomáhať tam, kde je to najviac potrebné.

„Sme veľmi hrdí na to, že sme s predstihom splnili ďalší zo záväzkov našej spoločnosti, a to do roku 2020 zapojiť do programu darovania potravín všetky naše obchody na Slovensku. Bez ohľadu na veľkosť či lokalitu obchodu každý z nich dokáže pomôcť nepredanými čerstvými aj trvanlivými potravinami. Veľmi sa tešíme, že nielen v období pred vianočnými sviatkami, ale aj počas celého roka pomôžu naše predajne ešte väčšiemu počtu ľudí,“  hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.  

Tesco pravidelne daruje nepredané potraviny Potravinovej banke Slovenska a jej partnerom už od roku 2015. Odvtedy darovalo viac ako 3 000 ton potravín pre ľudí v núdzi. Tesco dlhodobo spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a jej mnohými lokálnymi partnermi – organizáciami, ktoré vedia najlepšie zabezpečiť distribúciu potravín tam, kde je to najviac potrebné. Tesco tak napríklad pomáha organizáciám ako Depaul alebo Vagus, ktoré pracujú s ľuďmi bez domova v Bratislave, či občianskemu združeniu Dobrý pastier v Kláštore pod Znievom, ktoré vedie sebestačný útulok na pomoc viac ako 600 ľuďom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii. Spoločnosť pomáha zásobovať aj mestské sociálne výdajne v rôznych mestách, ako je napríklad výdajňa Slniečko v Ružomberku, či Spišskú katolícku charitu vo viacerých mestách:

 

„Veľmi si ceníme, čo robí Tesco pre pomoc ľuďom v núdzi. Je to skvelá pomoc pre naše zariadenia a pre rodiny zo sociálne slabších pomerov. Vďaka Tescu im pripravíme o niečo krajšie Vianoce a vnesieme do týchto rodín pocit spolupatričnosti, že aj na nich niekto myslí. Ešte viac si však vážime, že v rámci programu darovania potravín myslí  Tesco na ľudí v núdzi každý deň a nielen v predvianočnom čase, potvrdzuje Milan Rišš, koordinátor Spišskej katolíckej charity.

 

Darovanie nepredaných potravín prebieha však hlavne vďaka partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska: Veľmi si vážime naše dlhodobé partnerstvo s Tescom. Vďaka nemu dokážeme zabezpečiť pravidelnú stravu aj pre ľudí v núdzi, a to aj v regiónoch, kde sa im inak veľa pomoci nedostane,“ potvrdzuje Marko Urdzík, predseda Potravinovej banky Slovenska, ktorá je čerstvým držiteľom ocenenia za príspevok k napĺňaniu cieľov udržateľného rozvoja na Slovensku.

 

V boji proti plytvaniu potravinami už dosiahlo Tesco skvelé úspechy – reťazec znížil množstvo potravinového odpadu vo svojich prevádzkach o 52 % v priebehu 2 rokov*.  Tesco tak naplnilo cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 – znížiť  množstvo potravinového odpadu  na polovicu o 11 rokov skôr, ako stanovila OSN. Je to unikát dokonca aj vo svete, preto bolo Tesco Slovensko vyzdvihnuté aj na pôde OSN ako príklad, ktorý by mali iné firmy nasledovať.

 

* Pri meraní množstva potravinového odpadu možno porovnávať hmotnosť alebo percentá z predaja potravín. Tesco Slovensko znížilo potravinový odpad o 52 %, keď porovnávame hmotnosť, a o 51 %, keď porovnávame percentá z predaja potravín.

Zobraziť celú novinku
Strom života našej rodiny – pátranie po našich koreňochpasik
Strom života našej rodiny – pátranie po našich koreňoch

Žurnalista Hodding S. Carter povedal zaujímavú myšlienku o dedičstve pre potomkov. „Sú len dva trvalé odkazy, ktoré môžeme dať našim deťom - jedným sú korene, druhým krídla.“ Mnohí ľudia si dávajú vypracovať podrobný rodostrom, iní zas po svojich koreňoch pátrajú na vlastnú päsť. 

Práve túžba poznať svojich predkov, zistiť, kde žili, či na ktorý kontinent až siahajú ich korene, motivovala zakladateľku vydavateľstiev Babičkárstvo a Familium, Moniku Kopřivovú pri tvorbe knihy Strom života našej rodiny. Po zaujímavých informáciách o vašich predkoch teraz môžete pátrať v kruhu rodiny a tráviť tak spolu čas spoznávaním rodinnej histórie.

 

Strom života našej rodiny vám dá priestor na zaznamenávanie si údajov o vašich rodičoch, starých rodičoch a všetkých predkoch. O každom členovi rodiny môžete zaznamenať zaujímavé informácie, ktoré sa vám o ňom podarilo zistiť a doplniť ich fotografiou. Okrem iného môžu žijúci rodinní príslušníci do knihy napísať krátke venovanie alebo myšlienku. Knižka tak bude ešte osobnejšou.
 

 

Strom života našej rodiny umožňuje uchovať informácie o vašich predkoch až do piateho kolena, pričom nezabúda ani na potomkov. Súčasťou knihy je veľký prehľadný rodokmeň a je ľahké sa v nej orientovať, takže pripomína rodinný atlas. Pekné ilustrácie dodávajú knihe tú pravú atmosféru rodinnej pospolitosti a úcty k našim koreňom.

 

„Mnoho ľudí sa ma pýtalo, či by bolo možné vytvoriť knižku, kam by sa dala zaznamenať história celej rodiny vrátane pekne a prehľadne zobrazeného rodokmeňa. Nebola to ľahká úloha, ale verím, že sa to podarilo. Budem rada, ak sa knižka stane inšpiráciou pre rodinné stretnutia a pátranie v rodinnej histórii,“ hovorí Monika Kopřivová, ktorá je zároveň autorkou úspešných kníh Babička, rozprávaj a Dedko, rozprávaj.

 

Kniha Strom života našej rodiny má veľkorysý formát (30x30 cm), pevnú väzbu a je vytlačená na papier vysokej gramáže, takže si v nej určite budú môcť zalistovať aj ďalšie generácie.

Strom života kúpite na www.familium.sk a v sieti kníhkupectiev. Odporúčaná cena: 24,90 €

Zobraziť celú novinku
Tesco pred zimou rozširuje ponuku raňajkových cereálií o 12 chutných noviniekpasik
Tesco pred zimou rozširuje ponuku raňajkových cereálií o 12 chutných noviniek

Slané či sladké raňajky? Ak patríte k fanúšikom sladkých raňajok, v predajniach Tesco pribudlo 12 zaujímavých noviniek v ponuke cereálií, müsli aj raňajkových kaší. Výhodou raňajkových cereálií je nielen množstvo vlákniny, vitamínu B, ale aj obsah minerálov ako napríklad železo. Odporúčaná denná dávka je približne tri polievkové lyžice.

Záujem zákazníkov o zdravé potraviny pozorujeme aj v rastúcej obľube raňajkových obilnín, a to najmä na jeseň. Aj preto sme vlastnú značku Tesco raňajkových cereálií posilnili o 12 noviniek. Zákazníci si tak môžu aktuálne vybrať z 51 druhov cereálií, müsli, tyčiniek či raňajkových kaší. Zlepšili sme najmä ponuku detských cereálií a novinkou sú raňajkové kaše v téglikoch pre zaneprázdnených ľudí, ktorí si ich môžu zaliať horúcou vodou či mliekom v práci alebo na cestách,“ hovorí Andrea Votýpková, manažérka rozvoja nových produktov pre Tesco v strednej Európe.

Najobľúbenejšou príchuťou je čokoládová – pri cereáliách aj müsli. Kvalitné výrobky vlastnej značky Tesco obsahujú kakao s UTZ certifikáciou, čo zaručuje, že pochádza z trvalo udržateľného pestovania. Kakao sa sleduje aj počas celého pohybu v dodávateľskom reťazci. Program UTZ je súčasťou celosvetovej organizácie Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii.

Novinky v ponuke Tesco raňajkových cereálií a müsli:

  • Detské cereálie – sú obohatené o vitamíny a minerálne látky. Čokoládové mušličky a guľôčky obsahujú kakao s UTZ certifikáciou, čo zaručuje, že pochádza z trvalo udržateľného pestovania. V ponuke sú aj medové krúžky, škoricové štvorčeky, čokoládovo-karamelové lupienky, vankúšiky s 50 % kokosovou, čokoládovou či orieškovou náplňou. V detských cereáliách nájdete aj tri tyčinky, guľôčky, mušličky a škoricové štvorčeky polomáčané. Výrobky obsahujú celozrnné cereálie.
  • Raňajkové cereálie. V raňajkovej ponuke Tesca nechýbajú ani tzv. crispy flakes zložené zo pšenice, z ryže a ovsa. Na výber sú štyri príchute Crispy flakes obohatené o vitamíny aj železo a obsahujú celozrnné cereálie. Novinkou je Crunchy müsli na spôsob granoly s veľkým podielom jačmenných lupienkov a 20 % podielom ovocia.
  • Klasické sypané müsli. V ponuke sú okrem ražných, pšeničných a kukuričných vločiek aj dva druhy celozrnných ovsených vločiek s 55 % podielom ovocia a so semienkami, a to s orieškami alebo s goji.
  • Kaše – sú pevnou súčasťou pestrého jedálneho lístka. Kaša s čokoládovou príchuťou opäť obsahuje kúsky UTZ certifikovanej čokolády. Malinová príchuť obsahuje lyofilizované maliny. Novinkou sú aj kaše vtéglikoch v štyroch príchutiach s B-glukánmi, ktoré pomáhajú udržať normálnu hladinu cholesterolu v krvi.
  • Cereálne tyčinky vlastnej značky Tesco ponúka reťazec až v šiestich príchutiach.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú novinku
Trápi Vás dlhé zaspávanie, ľahký spánok a ranný pocit nevyspatosti? pasik
Trápi Vás dlhé zaspávanie, ľahký spánok a ranný pocit nevyspatosti?

Nič mimoriadne. Nespavosťou trpí stále väčšie percento ľudí, čo sa odráža nielen na ich zdraví, ale aj v ich súkromnom, pracovnom i spoločenskom živote. Dnes je to zhruba každý tretí dospelý človek. Pritom riešenie nie je zložité. 

Účinne môžu pomáhať nenávykové bylinky či doplnky stravy. Napríkladdoplnok stravy GS Dormian Rapid, ktorý obsahuje maximálne možné množstvo účinných látok kozlíka lekárskeho a vysoké dávky extraktov medovky, chmeľu a mučenky. Účinné látky obsiahnuté v GS Dormian Rapid sú navyše uchované v rýchlo sa rozpadajúcej kapsule, vďaka ktorej sa uvoľnia už za 4 minúty od podania. Vďaka tomu je zaručené rýchle a prirodzené zaspávanie, kľudný a posilňujúci spánok počas celej noci a celkové zvýšenie kvality spánku.

GS Dormian Rapid nájdete vo všetkých lekárňach alebo v eshope

 

Ak hľadáte ďalšie inšpirácie ako sa vysporiadať so stresom, úzkosťou a nespavosťou, navštívte novú Facebook fan page „Pokojný deň, pokojný sen“.

Zobraziť celú novinku
Tesco pokračuje v práci na zmene obalov produktov vlastnej značkypasik
Tesco pokračuje v práci na zmene obalov produktov vlastnej značky

Osem mesiacov po oznámení svojich  záväzkov, zameraných na znižovanie objemov plastových obalov, sú v obchodoch Tesco k dispozícii nové výrobky vlastnej značky v nových, ekologickejších obaloch. Cieľom iniciatívy reťazca je odstrániť všetky nerecyklovateľné materiály z balení vlastnej značky do konca roku 2020.

 

Zákazníci môžu nájsť v ponuke reťazca v nových obaloch z ľahko recyklovateľných materiálov už sušienky, keksy a cukrovinky značky Tesco. Zmena balenia znamená výmenu podnosov vyrobených z polystyrénu v obaloch sušienok, oblátok a cukroviniek za PET – ekologickejšiu alternatívu. Vďaka tejto zmene ušetrilo Tesco v strednej Európe doteraz takmer 10 ton nerecyklovateľných plastov.

Okrem toho, spoločnosť predstavila nové obaly prepeličích vajíčok Tesco. Tie sú vyrobené z r-PET – materiálu vyrobeného z použitých plastových obalov, najmä nápojových fliaš. Spoločnosť Tesco dokázala nahradiť aj zmršťovaciu fóliu PVC, ktorá sa  používa na skupinové balenie energetických nápojov, čoho výsledkom je recyklácia ďalších päť ton materiálu ročne.

V nadchádzajúcich týždňoch si môžu zákazníci všimnúť zmeny aj v obaloch produktov v kategóriách mliečnych výrobkov a mrazených potravín vrátane jogurtov, smotany a zmrzliny. Obaly vyrobené z polystyrénu budú nahradené papierom, PET a PP – sú to materiály, ktoré sa vo veľkej miere recyklujú. Táto zmena ušetrí ročne až 68 ton nerecyklovateľného plastu.

„Zmena obalov jednotlivých produktov prináša veľké výhody pre životné prostredie. Odstránenie alebo výmena polystyrénu a PVC za nové obalové materiály sú jedným z mnohých krokov, ktoré podnikáme. Už teraz môžeme byť hrdí na to, čo sme dosiahli. Naďalej budeme spolupracovať s našimi dodávateľmi a prehodnocovať obaly výrobkov značky Tesco, aby sme dosiahli, že čoskoro budú mať všetky tieto výrobky ekologické obaly,“ hovorí Lukáš Mikloš, tímový manažér pre obaly v strednej Európe zo spoločnosti Tesco.

Začiatkom tohto roka spoločnosť Tesco oznámila svoj záväzok znížiť vplyv plastových obalov na životné prostredie. Do roku 2020 spoločnosť odstráni nerecyklovateľné materiály z obalov výrobkov vlastnej značky a do roku 2025 budú všetky obaly výrobkov Tesco recyklovateľné alebo opätovne použiteľné. Súčasťou tejto iniciatívy bola zmena  obalov čerstvých štiav a smoothies za ekologický materiál r-PET.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú novinku
Tesco rozdáva 170-tisíc eur na komunitné projekty pasik
Tesco rozdáva 170-tisíc eur na komunitné projekty

V lesoparkovom areáli nemocnice Philippa Pinela v Pezinku pribudla v septembri tohto roka vonkajšia posilňovňa nielen pre pacientov, ale zadarmo aj pre verejnosť. Medzi nainštalovanými fitness prístrojmi na posilňovanie celého tela nechýba ani veslársky a ekliptický trenažér, surfboard, stepper či stacionárny bicykel.

 

"O blahodarnom vplyve pravidelnej športovej aktivity na duševné zdravie sa tak bude môcť prísť presvedčiť úplne každý, kto pôjde okolo, nielen pacienti. Som veľmi rada, že od prvého okamihu prístroje všetci využívajú,“ hovorí Zuzana Šipošová, autorka projektu Fitpark v Pinelke pre všetkých.

 

Zuzanin projekt je jedným z takmer 1 000 nápadov na zlepšenie života v komunitách, ktorý za štyri roky vznikol vďaka podpore grantového programu Tesca Vy rozhodujete, my pomáhame. Reťazec pravidelne dvakrát ročne podporuje 231 komunitných projektov sumou 170-tisíc eur.

 

Aktuálne sa môžu autori projektov z radov neziskových organizácií, škôl, centier voľného času, občianskych združení či iných verejnoprospešných organizácií prihlásiť do siedmej edície grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Svoje projekty môžu prihlásiť online od 7. októbra do 10. novembra 2019 na stránke www.pomahame.tesco.sk.

 

,,O grant sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, občianske združenia, školy či škôlky, ktoré majú nápad na zlepšenie svojho okolia: či ide o opravu lavičiek v mestskom parku, organizáciu prednášky o zdraví, alebo výstavbu včelích úľov. Tesco podporuje veľké množstvo miestnych aktivít, ktoré skvalitňujú život Slovákov vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme. Aj malá pomoc môže mať veľký význam a naše komunitné projekty, za ktoré môžu hlasovať naši zákazníci, sú toho dôkazom,“ uviedla Katarína Pšenáková, manažérka CSR v Tescu na Slovensku.

 

O grant na zlepšenie svojho regiónu mali v poslednej edícii grantového programu najväčší záujem organizácie z Bratislavy, Košíc a zo Žiliny.

 

Za šesť edícií grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame darovala spoločnosť Tesco verejnoprospešným organizáciám viac ako 800-tisíc eur na realizáciu takmer 1000 komunitných projektov. Vďaka podpore Tesca môžu miestne organizácie skrášľovať ich okolie, pomáhať zlepšovať životy ľudí či podporovať deti a mládež vo voľnočasových aktivitách v komunitách po celom Slovensku. O rozdelení grantov medzi jednotlivé projekty v siedmej edícii rozhodnú zákazníci hlasovaním od 20. januára 2020 v predajniach Tesco prostredníctvom žetónov, ktoré dostanú za každý nákup. Projekty na prvom mieste získajú 1 300 eur, na druhom mieste 600 eur a na treťom mieste 300 eur. V poslednej edícii grantového programu sa do hlasovania zapojilo rekordných 40 percent zákazníkov Tesca. 

Zákazníci najčastejšie hlasujú za projekty zamerané na zdravie a šport, vzdelávanie a rozvoj a na rozvoj komunitného života a kultúry. Pravidlá programu a ďalšie informácie o súčasných i predošlých edíciách nájdete na https://tesco.sk/pomahame/

Zobraziť celú novinku
Mattoni prechádza na zelenúpasik
Mattoni prechádza na zelenú

Skupina Mattoni 1873 okolo materskej spoločnosti Karlovarské minerální vody (KMV) pokračuje v zodpovednom prístupe v podnikaní a v strategickej ceste k cirkulárnej ekonomike. Minerálne vody značky Mattoni prechádzajú do jednotných obalov zelenej farby, ktoré spĺňajú základné predpoklady na efektívnejšiu recykláciu.

 

 

Na slovenskom trhu portfólio značky Mattoni zahŕňa 15 ochutených a 3 neochutené minerálne vody. Doteraz boli na pultoch fľaše dostupné v 5 rôznych farbách. Nové obaly značky Mattoni, dostupné od leta tohto roku, nájdete už len vo fľašiach svetlozelenej farby.

 

Menší počet farieb je jedným zo základných predpokladov pre efektívnejšiu recykláciu. Najlepšie recyklovateľný PET pochádza z čírych, modrých alebo zelených fliaš. Práve preto značka Mattoni znižuje počet používaných farieb a všetky fľaše prezliekla do zelenej.


Nové obaly sú rovnako ako predošlé100 % recyklovateľné, a to vrátane vrchnákov a etikiet.

Zelená jednotná farba nie je jediným krokom značky k udržateľnosti. Mattoni 1873 od roku 2012 doplnili kamiónovú prepravu vlakmi, vďaka čomu uľahčujú ovzdušiu o 2 227 kamiónov ročne a ako prví odštartovali výrobu fliaš s obsahom 50 % recyklovaného plastu (ePET).

 

Na Slovensku zákon o zálohovaní jednorazových obalov nadobudne účinnosť od 1. januára 2020. V Českej republike sa Mattoni 1873 stalo zakladajúcim členom platformy Zálohujme.cz. Dobre organizovaný systém zálohovania dokáže v prípade PET fliaš vyzbierať až 98 % obalov. Vyzbierané PET fľaše predstavujú čistý a kvalitný materiál využiteľný pri výrobe nových fliaš, čím sa výrazne znižuje potreba nového PET materiálu.

 

Zobraziť celú novinku
Od hummusu po tikka masala – 50 nových hotových jedál dostupných v obchodoch Tescopasik
Od hummusu po tikka masala – 50 nových hotových jedál dostupných v obchodoch Tesco

 

Tesco sa stará o pohodlie zákazníkov a predstavuje novú ponuku hotových jedál. Hummus, šaláty, cestoviny alebo polievky pripravené z čerstvých surovín,  to sú len niektoré z noviniek dostupných v ponuke spoločnosti Tesco.

 

Rozšírenie ponuky hotových jedál je odpoveďou spoločnosti na súčasné potreby zákazníkov. Z prieskumu výskumnej agentúry Nielsen vyplýva, že až 53 % ľudí uprednostňuje už hotové jedlo. S cieľom uspokojiť očakávania zákazníkov ponúka Tesco širokú škálu hlavných jedál a polievok, ktoré sú pripravené na okamžitú konzumáciu alebo ich stačí ohriať v mikrovlnnej rúre.

 

V ponuke je 50 jedál regionálnej a medzinárodnej kuchyne. Bohatá ponuka obsahuje 5 druhov hummusu a 6 druhov šalátov. Milovníci regionálnej kuchyne budú môcť ochutnať 11 tradičných jedál a 4 druhy polievok, v talianskej kuchyni nájdete 11 vynikajúcich jedál vrátane cestovín a hotových omáčok, zatiaľ čo pre fanúšikov medzinárodnej kuchyne ponúka reťazec chute z rôznych kútov sveta. Jedlá sú pripravené z vysoko kvalitných čerstvých výrobkov a vďaka moderným receptom sú zaujímavou alternatívou pre tých, ktorí hľadajú nové chute a ktorí ocenia tradičnú a regionálnu kuchyňu.

 

Tento čoraz väčší trend v súčasnosti potvrdzuje skutočnosť, že až 53 % ľudí dáva prednosť pri obedovaní návštevám reštaurácií alebo jedální pred nosením vlastného jedla.

Zákazníkom chceme prinášať vysoko kvalitné produkty za dostupné ceny, ktoré si navyše môžu pripraviť rýchlo a pohodlne. Sme presvedčení, že spomedzi tejto širokej škály produktov si každý vyberie to, čo hľadá,“ povedala Michaela Lehotská, koordinátorka komunikácie pre Tesco na Slovensku.

 

Pre všetkých milovníkov kuchyne, ktorá kombinuje prvky rozdielnych kulinárskych tradícií, ponúka Tesco hummus v rôznych príchutiach vrátane paradajkového a paprikového hummusu, hummusu z červenej repy a klasického hummusu s falafelom a tiež čerstvé šaláty, ako je kuskus so zeleninou, quinoa so zeleninou alebo červený bulgur. Tieto jedlá môžu byť ideálnym občerstvením pre všetkých zaneprázdnených ľudí, ktorí hľadajú ľahké a zdravé jedlo. Pohodlné balenie, prispôsobené porcie výrobkov a obsah príborov v súprave umožňujú vyskúšať výrobky v rôznych podmienkach.

 

 

Súčasťou ponuky sú aj hotové jedlá, ktoré stačí zohriať v mikrovlnnej rúre, ako je losos s omáčkou a zeleninou alebo polievky vrátane paradajkovej a brazílskej, minestrone alebo tekvicovej. Milovníci talianskej kuchyne si budú môcť vyskúšať rôzne druhy cestovín vrátane bolonských špagiet, cestovín karbonara alebo lasagní, ktoré sú k dispozícii vo dvoch variantoch. V ponuke svetovej kuchyne sú jedlá ako tikka masala, zelené karí, sladkokyslé kuracie mäso alebo falafel.

 

Novinky v ponuke sú pripravené zo starostlivo vybraných surovín. Neustála starostlivosť o kvalitu vo výrobnej fáze a jedinečné recepty pripravené spolu s kuchármi robia z ponuky jedinečný výber pre zákazníkov. Všetky výrobky sú chladené a dodávané do distribučných centier Tesco 6-krát týždenne a nasledujúci deň sa dostanú do obchodov, aby si zachovali čerstvosť a skvelú chuť.

Zobraziť celú novinku
 Šošovica nie je vôbec obyčajná, je to superpotravinapasik
Šošovica nie je vôbec obyčajná, je to superpotravina

 

Vitamíny, minerály, vysoké zastúpenie vlákniny a cenný zdroj rastlinných bielkovín... Nehovoríme o žiadnej exotickej zelenine, ale o zdanlivo obyčajnej šošovici, ktorú pozná úplne každý! Okrem toho, že pozitívne vplýva na naše zdravie, málokto vie, že pomáha napríklad aj pri redukcii hmotnosti. 

 

Ako pri každej potravine, tak aj pri strukovinách sa oplatí siahnuť po tých kvalitných. Obľúbená značka Lagris, ktorá je súčasťou firemnej rodiny Podravka, vyberá len tú najlepšiu šošovicu a spracováva ju šetrne a s úctou k prírode. Okrem Lagris Šosovice je výbornou voľbou aj Lagris Šošovica červená, ktorá sa teší stále väčšiemu záujmu, najmä u mamičiek. Je totiž vhodná aj pre najmenších drobcov a na prípravu prvých príkrmov.
Viac na www.podravka.sk.

Lagris Šošovica: 1,69 € / 500g

Lagris Šošovica červená: 1,69 € / 500g

 

Šošovica je jednou z najdôležitejších potravín sveta

Vedeli ste, že šošovica pôvodne pochádza z Ázie a je súčasťou ľudskej potravy už od neolitu? Patrí k potravinám s najvyšším obsahom bielkovín, vďaka čomu tvorí jednu z najdôležitejších zložiek potravy takmer na celom svete. V slovenských domácnostiach má svoje nezastupiteľné miesto a poznáme ju najmä v podobe výborných prívarkov a hustých polievok. Čoraz populárnejšie je však aj jej použitie na rôzne šaláty, chutné prílohy a zdravé zahustenie pokrmov. Okrem šošovice veľkozrnnej a červenej je známych aj niekoľko ďalších druhov šošovíc. Pod značkou Lagris nájdete tiež kvalitnú čiernu šošovicu (tzv. beluga), ktorá sa pripravuje bez namáčania, ďalej francúzsku zelenú a žltú šošovicu.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strukoviny majú dôležité zastúpenie v zdravom životnom štýle

Šošovica je nielen chutná, ale aj veľmi zdravá. Medzi hlavné benefity konzumácie tejto strukoviny patrí čistenie tráviaceho traktu, zlepšenie metabolizmu tukov, redukcia hmotnosti a pestrý koktail minerálov a vitamínov. S tým sa spája aj dobrá funkcia imunitného systému a prevencia pred civilizačnými chorobami. Šošovica tiež pomáha pri chudokrvnosti a zápche. Táto strukovina je skutočnou superpotravinou, ktorá by nemala chýbať v žiadnej domácnosti!

 

Šošovica pre veľkú dávku zdravia

Šošovicu poznáme naozaj všetci. Avšak málokto vie, že obsahuje skutočne obrovskú dávku vlákniny, ktorá pozitívne pôsobí na náš tráviaci trakt a tým na celý organizmus. Lagris Šošovicu odporúčame jesť pravidelne, prípadné problémy s nafukovaním pri pravidelnej konzumácii zmiznú a pretrvajú pozitívne účinky vlákniny. Táto kvalitná strukovina je vynikajúcim zdrojom rastlinných bielkovín, vápnika, železa, zinku, selénu a fosforu. Obsahuje vitamíny B1, B2 a B6 a tiež zdraviu prospešné enzýmy, organické kyseliny a lecitín. Obsahuje len malé množstvo tuku. Lagris Šošovica by mala byť preto neoddeliteľnou súčasťou našich jedálničkov, a nielen tých vegetariánskych. Môžete ju použiť v rôznych polievkach, prívarkoch, šalátoch alebo ako teplú či studenú prílohu.

Lagris Šošovica: 1,69 € / 500g

 

 

Lagris Šošovica červená pre zdravie malých i veľkých

Červená šošovica jeveľmi obľúbenou strukovinou, a to nielen u vegánov a vegetariánov, najmä pre veľké množstvo vitamínov a minerálov. Mal by ju do svojho jedálnička zaradiť každý, kto chce zhodiť prebytočné kilogramy a urobiť tak niečo pre svoje zdravie.
Lagris Šošovica červená je lúpaná, vďaka čomu je rýchlejšie uvarená, ľahšie stráviteľná a keďže nenadúva, je vhodná aj na prípravu prvých detských príkrmov. Ak ste túto výživnú a chutnú strukovinu ešte neochutnali, určite ju vyskúšajte.
Lagris Šošovice červenej môžete pripraviť širokú škálu zaujímavých jedál od polievok, cez kaše, pyré a nátierky, až po šaláty. Je skvelou voľbou pre zdravé zahustenie pokrmov.

Lagris Šošovica červená: 1,69 € / 500g

 

Viac na www.podravka.sk.

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Zákazníci Tesca vytvorili rekord, ľuďom v núdzi darovali potraviny za 260-tisíc eur!pasik
Zákazníci Tesca vytvorili rekord, ľuďom v núdzi darovali potraviny za 260-tisíc eur!

Zákazníci Tesca opäť prelomili rekord! V rámci najväčšej potravinovej zbierky na Slovensku darovali viac ako 171 ton trvanlivých potravín a drogérie v celkovej hodnote 260-tisíc eur na pomoc ľuďom v núdzi. Spoločnosť Tesco zorganizovala zbierku spoločne s charitatívnymi partnermi už po siedmykrát. Zbierka prebiehala v 120 obchodoch reťazca a prvýkrát aj prostredníctvomTesco Online nákupov.

„Teší nás, že našim zákazníkom nie je ľahostajný osud iných ľudí, čo sa odzrkadľuje na rekordnom množstve vyzbieraných potravín a drogérie. V Tescu veríme, že aj malá pomoc môže mať veľký význam – či už je to vrecko ryže, mydlo či konzerva sardiniek. A táto zbierka to potvrdzuje: spoločne zákazníci darovali ľuďom v núdzi vyše 171 ton trvanlivých potravín a drogérie v celkovej hodnote 260-tisíc eur!“ hovorí Veronika Bushriaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

Dobrovoľníčkou sa v hypermarkete Tesco Bratislava Zlaté piesky stala aj Veronika Bush (vpravo). ZDROJ FOTO: TESCO SR

Zákazníci Tesca tento rok darovali najmä cestoviny, rôzne konzervy, múku, kávu a cukor. Najväčšie množstvo potravín odovzdali v mestách Dubnica nad Váhom, Krásno nad Kysucou, Žilina, Senec a Bratislava. Dobrovoľníkmi sa v obchodoch stali aj kolegovia z Tesca, pomocnú ruku podalo viac ako 150 kolegov.

Zákazníci mohli tento rok prispieť prvýkrát aj prostredníctvom Tesco Online nákupov. Doteraz sa vďaka tejto novinke vyzbieralo viac ako 110 balíčkov v hodnote vyše 1 000 eur.

Rovnako ako po minulé roky, aj v tomto roku Tesco daruje zapojeným charitám finančný príspevok vo výške 20 % hodnoty vyzbieraného tovaru: „Medzi organizácie prerozdelíme viac ako 52-tisíc eur, aby mohli naďalej pomáhať tým, ktorí to najviac potrebujú,“ dodáva Veronika Bush.

„Ďakujeme za úžasnú pomoc Tescu aj všetkým zapojeným zákazníkom. Ide o obrovský projekt, na ktorom pracujú niekoľko mesiacov stovky dobrovoľníkov. Vďaka takýmto projektom budú mať ľudia v ťažkých životných situáciách krajšie vianočné sviatky aj zimné mesiace. Z darov im môžeme zabezpečiť teplé jedlo a potreby na základnú hygienu, čo je pre mnohých ľudí v núdzi najväčším vianočným darom,“ vysvetlil generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity Erich Hulman.

Vlani sa vďaka zákazníkom podarilo v predajniach Tesco vyzbierať 147 ton trvanlivých potravín a drogérie v hodnote 210-tisíc eur, ktoré pomohli vyčariť krajšie Vianoce ľuďom v núdzi a sociálne slabší rodinám po celom Slovensku.

Potravinovú zbierku organizuje Tesco s Potravinovou bankou Slovenska, Slovenskou katolíckou charitou, Depaul Slovensko, Evanjelickou diakoniou ECAV na Slovensku a OZ Vagus.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
Verejnosť považuje Allianz – SP za najlepšie komunikujúcu poisťovňu pasik
Verejnosť považuje Allianz – SP za najlepšie komunikujúcu poisťovňu

 

Allianz – Slovenská poisťovňa opäť zvíťazila v súťaži Komunikátor roka 2019 a stala sa najlepšie komunikujúcou poisťovňou na trhu. Prvenstvo jej hlasovaním udelili zákazníci, klienti a široká verejnosť v 6. ročníku ankety. 

 

Verejnosť hodnotila nominované inštitúcie na základe vlastných skúseností pri komunikácii s konkrétnou spoločnosťou a vzťahov s verejnosťou. „Sme veľmi radi, že pre našich klientov, zákazníkov a verejnosť sme opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou. O to viac nás teší, že ocenenie sme získali aj tento rok, keď si pripomíname 100 rokov nášho vzniku. Prvenstvo je ocenením všetkých zamestnancov, ktorí komunikujú s našimi klientmi prostredníctvom pobočiek, infolinky, marketingových kampaní, či online, a to pri kúpe poistenia či riešení škody,“ povedala hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová, ktorá cenu za spoločnosť prevzala.

 

Okrem prvenstva v hlasovaní verejnosti získala Allianz – SP aj druhé miesto v reprezentatívnom prieskume spoločnosti MEDIAN SK, zameranom na hodnotenie spontánnej znalosti značky.

 

HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA hodnotí komunikáciu inštitúcií so zákazníkmi na Slovensku. Hodnotenie sa uskutočnilo formou prieskumu na vzorke takmer 9 000 respondentov, ktorý realizovala spoločnosť MEDIAN SK za prvých deväť mesiacov tohto roka. Verejnosť hlasovala za inštitúciu v jednotlivých kategóriách, s ktorou mala najlepšie skúsenosti v oblasti komunikácie. Do hlasovania sa zapojilo vyše 45-tisíc ľudí.

Viac informácií nájdete na www.cenyhermes.sk.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco organizuje siedmy ročník najväčšej Potravinovej zbierky na Slovensku, zapojiť sa dá aj onlinepasik
Tesco organizuje siedmy ročník najväčšej Potravinovej zbierky na Slovensku, zapojiť sa dá aj online

Spoločnosť Tesco tento týždeň spúšťa už siedmy ročník najväčšej Potravinovej zbierky na Slovensku. Zapojiť sa môžu zákazníci v 120 obchodoch Tesca vo všetkých regiónoch od štvrtka 21. novembra 2019 až do soboty 23. novembra 2019. Novinkou je tento rok online verzia Potravinovej zbierkyprostredníctvom ktorej môžu zákazníci pomôcť aj z pohodlia svojho domova. Stačí si vybrať z pripravených balíčkov pomoci a Tesco zabezpečí, aby sa dostali k tým, ktorí ich najviac potrebujú.

Vlani sa vďaka zákazníkom podarilo v predajniach Tesco vyzbierať rekordných 147 ton trvanlivých potravín a drogérie v hodnote 210-tisíc eur, ktoré pomohli vyčariť krajšie Vianoce pre ľudí v núdzi a sociálne slabšie rodiny po celom Slovensku.

„Tento rok organizujeme v Tescu už siedmy ročník najväčšej potravinovej zbierky na Slovensku. Oproti minulému roku sme zvýšili počet obchodov, kde budú môcť zákazníci potraviny darovať, na 120. Vďaka spolupráci s Potravinovou bankou a ďalšími partnerskými organizáciami zabezpečíme, že sa vyzbierané potraviny dostanú k ľuďom, ktorí ich najmä v predvianočnom období najviac potrebujú. Tesco navyše daruje týmto organizáciám finančný príspevok vo výške 20 % z hodnoty všetkých vyzbieraných produktov v obchodoch aj prostredníctvom našich Online nákupov na podporu ich činnosti. Veríme, že spoločne prekonáme minuloročný rekord!“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

Potravinovú zbierku spoluorganizuje Tesco s Potravinovou bankou Slovenska, Slovenskou katolíckou charitou, Depaul Slovensko, Evanjelickou Diakoniou ECAV Slovensko a OZ Vagus.

Ako sa dá zapojiť v obchodoch?
Do Potravinovej zbierky Tesca sa môže zapojiť každý od štvrtka 21. novembra 2019 až do soboty 23. novembra 2019 medzi 10.00 hod. až 20.00 hod. Stačí zakúpiť trvanlivé potraviny ako cestoviny, cukor či múku alebo drogériový tovar v jednej zo 120 predajní Tesco a darovať ich dobrovoľníkom v predajniach. Dobrovoľníci z charitatívnych organizácií, ale aj kolegovia z Tesca pomôžu zákazníkom vybrať tovar, ktorý je na darovanie najvhodnejší.

Ako sa dá pomôcť online?
Prvýkrát môžu zákazníci Tesca pomôcť ľuďom v núdzi aj cez internet – cez Tesco Online nákupy. Stačí, ak k svojmu nákupu doplnia niektorý zo šiestich balíčkov pomoci v hodnote od 5 do 12 eur pre rodiny aj seniorov:

  • Základný balíček pomoci – 5 EUR
  • Veľký balíček pomoci – 12 EUR
  • Balíček pomoci pre domácnosti – 7 EUR
  • Balíček pomoci pre rodičov samoživiteľov – 12 EUR
  • Balíček pomoci pre seniorov v núdzi – 12 EUR
  • Balíček pomoci pre rodiny v núdzi – 12 EUR

Balíček za nich doručí Tesco spolupracujúcej charitatívnej organizácii.

Spoločnosť Tesco ocení každú darovanú potravinu alebo drogériový produkt. „Ďakujeme všetkým, ktorí sa do našej zbierky zapoja, či už v našich obchodoch alebo prostredníctvom Online nákupov. Nezáleží na tom, aké množstvo potravín alebo drogérie darujete, hlavné je to, že sa zapojíte a spoločne tak pomôžeme tam, kde je to najviac potrebné. Aj malá pomoc môže mať veľký význam,“ dodáva Veronika Bush.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
AVION SA ZAPOJIL DO PROJEKTU SLOVNAFT BIKESHARINGUpasik
AVION SA ZAPOJIL DO PROJEKTU SLOVNAFT BIKESHARINGU

Zdieľať bicykle v systéme Slovnaft BAjk môžu od októbra aj návštevníci najväčšieho nákupného centra na Slovensku AVION v Bratislave. Záujemcovia môžu žlté bicykle využívať celoročne po registrácii na https://slovnaftbajk.sk/.

 

Avion je prvé nákupné centrum na Slovensku, ktoré sa zapojilo do obľúbeného bikesharingového projektu Slovnaftu. Aktuálne sú v Avione nainštalované dve stanice s 24 stojanmi s bicyklami. Chceme tak podporiť ekologickú mobilitu v Bratislave,“ uviedol Igor Tvarožek, prevádzkový manažér nákupného centra Avion v Bratislave. Centrum aktuálne prevádzkuje aj šesť nabíjacích staníc pre elektromobility, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu.
 

Pre cyklistov sú v Avione vyhradené aj špeciálne cyklostojany so strieškou pri každom z troch hlavných vchodov. Zamestnanci nákupného centra zase môžu využívať chránené parkovacie priestory na bicykle v podzemnej garáži.

Zobraziť celú aktualitu
Developer CRESCO REAL ESTATE v Slnečniciach zrealizoval vyše pätinu bytov a služby na ploche 13-tisíc m2pasik
Developer CRESCO REAL ESTATE v Slnečniciach zrealizoval vyše pätinu bytov a služby na ploche 13-tisíc m2

Nová štvrť Slnečnice v Bratislave pre vyše 25-tisíc obyvateľov by nemohla fungovať ako dobré miesto pre život bez dostatočnej ponuky obchodov, služieb, školských a voľnočasových zariadení, parkov, ihrísk a športovísk. Najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE v Slnečniciach doteraz vybudoval viac ako pätinu z plánovaných 10-tisíc bytov a už teraz projekt ponúka rozmanité služby aj vybavenosť pre voľný čas. Využívajú ich nielen obyvatelia Slnečníc, ale aj ľudia z bratislavskej Petržalky a okolitých mestských častí. V štvrti pribudli prvé fázy cyklotrasy i rozľahlého parku.

Nová štvrť Slnečnice v Bratislave pre vyše 25-tisíc obyvateľov by nemohla fungovať ako dobré miesto pre život bez dostatočnej ponuky obchodov, služieb, školských a voľnočasových zariadení, parkov, ihrísk a športovísk. Najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE v Slnečniciach doteraz vybudoval viac ako pätinu z plánovaných 10-tisíc bytov a už teraz projekt ponúka rozmanité služby aj vybavenosť pre voľný čas. Využívajú ich nielen obyvatelia Slnečníc, ale aj ľudia z bratislavskej Petržalky a okolitých mestských častí. V štvrti pribudli prvé fázy cyklotrasy i rozľahlého parku.

„Naším cieľom je postupne zo Slnečníc vytvoriť nielen originálne miesto na bývanie s kvalitnou architektúrou a urbanizmom, ale komplexnú štvrť s bohatou občianskou vybavenosťou a veľkorysými verejnými priestormi, ktorá spríjemní a skvalitní život obyvateľom i návštevníkom. Obyvatelia Slnečníc už teraz môžu v blízkosti svojich domovov využívať nákupné centrum Slnečnice Market, najväčšie rodinné športovo-zábavné centrum na Slovensku LEON, rôzne služby v nebytových priestoroch, ihriská, blízkosť hrádze aj jazera Draždiak na rekreáciu. Nový pestrý park vo Viladomoch ešte viac dotvorí príjemnú atmosféru bývania a zároveň poskytne obyvateľom priestor na aktívny aj pasívny oddych,“ hovorí Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE.

Ponuka vybavenosti sa rozširuje s každou dokončenou etapou projektu. Začiatkom októbra tohto roka bolo v Slnečniciach prenajatých vyše 92 % zo skolaudovaných obchodných priestorov, čo predstavuje až 13-tisíc m2. Celkovo sú v projekte v horizonte približne 10 rokov plánované komerčné priestory na ploche viac ako 55-tisíc štvorcových metrov, školské zariadenia, parky na ploche vyše 42-tisíc ma športoviská na ďalších viac ako sedemtisíc štvorcových metroch. Zároveň bolo v Slnečniciach doteraz vysadených spolu až 700 stromov vo vybudovaných etapách, ďalšie stromy budú pribúdať postupne s výstavbou celej štvrte.

Nová cyklotrasa s peším chodníkom
Novinkou v Slnečniciach je cyklotrasa s peším chodníkom, ktorý má dĺžku takmer 400 metrov a prepája zóny Viladomy a Mesto. Cyklotrasa so šírkou tri metre a chodník pre peších, ktorý má šírku 2 až 2,5 m, predstavuje pre obyvateľov rýchlejší a bezpečnejší pohyb medzi oboma zónami. Obyvatelia zóny Viladomy ocenia jednoduchší prístup do nákupného centra Slnečnice Market, kde sa okrem overených prevádzok, ako sú napríklad BILLA či JYSK, nachádza aj gastrozóna s vyše 11 prevádzkami.

Nový chodník pre chodcov a cyklistov predstavuje pre Slnečnice dôležitý míľnik, a to najmä preto, že je prvou časťou cyklochodníka, ktorý bude v budúcnosti prechádzať celými Slnečnicami a v oblasti Janíkovho dvora sa napojí na mestskú cyklotrasu. Tú mesto vybuduje spolu s električkovou trasou do roku 2023. Obyvatelia tak okrem využitia fungujúcej autobusovej dopravy budú môcť v budúcnosti nastúpiť priamo v Slnečniciach na električku alebo sa vydať po bezpečnej cyklotrase z domu až do Starého Mesta,“ dodáva Ján Krnáč.

Obchody a služby v Slnečniciach sú dobre prístupné nielen obyvateľom novej štvrte, ale vďaka dobrej obsluhe verejnou dopravou aj ostatným Bratislavčanom. Už teraz sú v blízkosti autobusové zastávky, ďalšie zastávky sú naplánované aj priamo vnútri zóny Mesto, kde bude tiež konečná zastávka plánovanej druhej etapy petržalskej električky.

Zóna Viladomy: nový park
V komornejšej zóne Viladomy, ktorou sa výstavba Slnečníc začala, vzniklo viacero detských ihrísk, menšie futbalové ihriská a rýchle napojenie na dunajskú hrádzu. Aktuálne je v zóne v prevádzke materská škola s vlastným dvorom aj detské jasle. K dispozícii je dentálna klinika, lekáreň, potraviny, reštaurácia či kaviareň.

Na jar 2021 občiansku vybavenosť vo Viladomoch doplní veľký centrálny park s množstvom funkcií pre športovcov, deti aj zvieracích miláčikov. Pre developera CRESCO REAL ESTATE pripravilo návrh parku štúdio Labak v spolupráci s autormi dizajnu Slnečníc, architektonickým ateliérom Compass.

S realizáciou parku v zóne Viladomy sme už začali v časti, kde sú byty postavené. Park bude rásť postupne v etapách tak, ako budeme dokončovať celú zónu,“ dopĺňa Ladislav Hoffmann, riaditeľ výstavby CRESCO REAL ESTATE.

 „Keďže Slnečnice sú od ostatných mestských častí oddelené významnými komunikáciami, bolo tam potrebné vybudovať voľnočasové a relaxačné funkcie, ktoré by obyvatelia mali takpovediac priamo na dlani,“ vysvetľuje architekt Michal Marcinov zo štúdia Labak a pokračuje: „Park bude kostrovým prvkom pre okolie. Pri jeho návrhu sme sa snažili, aby nepôsobil preplneno a zároveň bol maximálne efektívne využitý.“

Okrem detských ihrísk pre rôzne vekové kategórie sa v parku počíta s multifunkčnými športovými a pobytovými plochami na grilovanie a pikniky či výbehom pre psov. „Pôjde o plochy vymedzené živými plotmi. Týmto riešením sme sa snažili minimalizovať plotový efekt a motivovať ľudí správať sa vo verejnom priestore zodpovedne a ohľaduplne k ostatným užívateľom,“ vysvetľuje architekt M. Marcinov.

Prvá, menšia časť parku v zóne Viladomy je už aktuálne vybudovaná. Obyvateľom Slnečníc bude sprístupnená už o niekoľko mesiacov spolu s odovzdaním bytov S11-S13. Postupne sa bude rozrastať s výstavbou celej tretej etapy.

Zóna Mesto: LEON a služby
Zóna Mesto ponúka mestskejší štýl bývania s väčšími budovami   aj hustejším počtom susedov. Zodpovedá tomu aj rozsah služieb. Už dva roky je otvorené nákupné centrum Slnečnice Market s prevádzkami ako Billa, 101 Drogerie, Planeo Elektro, JYSK, Pepco, Super ZOO, lekárňou či trafikou. V jeho susedstve ponúka gastrozóna Trch. pestrý výber od ázijskej po taliansku kuchyňu aj cukráreň s kaviarňou.

Ponuku prevádzok vo vstupnej časti do zóny Mesto od apríla tohto roka dopĺňa aj druhá časť  rodinného centra LEON –  LEON Joy, ktoré majú spolu rozlohu až 2 000 m. Súčasťou centra pre celú rodinu je napríklad  kaviareň, tanečné centrum či bazén s morskou vodou pre detičky.

Z kruhového objazdu medzi spomínanými prevádzkami sa rozbieha bulvár, ktorý bude hlavnou tepnou života v Slnečniciach. Už v prvom dokončenom priľahlom bytovom dome A1 je otvorené hračkárstvo, interiérové štúdio, kaderníctvo, realitná kancelária, kaviareň a reštaurácia. Ďalšie prevádzky pribudnú v parteroch ďalších domov. V zóne Mesto v budúcnosti vyrastie aj vzdelávacie zariadenie s materskou, základnou a strednou školou.

Novinkou v zóne Mesto sú nabíjacie stanice pre elektromobily, ktoré v Slnečniciach pribudli tento rok. Stanice pre nabíjanie dvoch áut súčasne sú umiestnené pred Slnečnice Marketom, centrom LEON, pri bytovom dome S4 vo Viladomoch a pozdĺž bulváru v častiach A1 a A2. Ďalšie nabíjacie stanice pribudnú začiatkom budúceho roka pred bytovým domom A3 v zóne Mesto a pred bytovými domami S11 a S12 v zóne Viladomy.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco nainštalovalo do predajní v strednej Európe  vyše 300 defibrilátorov pasik
Tesco nainštalovalo do predajní v strednej Európe vyše 300 defibrilátorov

Zdravie a bezpečnosť zákazníkov a zamestnancov sú pre spoločnosť Tesco na prvom mieste. Aj preto spoločnosť nainštalovala  v hypermarketoch väčších ako 2 000 m2  a v distribučných centrách v strednej Európe 347 automatických externých defibrilátorov (AED). Moderné zariadenia pomôžu v prípade núdze zachrániť životy. V predajniach na Slovensku Tesco zabezpečilo 67 defibrilátorov.

Spoločnosti Tesco záleží na tom, aby jej obchody boli skvelým miestom na prácu a nakupovanie v každom ohľade. V súlade s víziou „Ktokoľvek, kedykoľvek bezpečne domov“ je cieľom spoločnosti zaistiť, aby sa každý, kto pracuje alebo nakupuje v spoločnosti Tesco, každý deň vrátil bezpečne domov.

 

Nové defibrilátory pomôžu jednoduchšie diagnostikovať život ohrozujúce srdcové arytmie. Tieto prístroje dokážu aplikáciou elektrického výboja obnoviť efektívny srdcový rytmus a tak zachrániť život. Zariadenia sú jednoduché na obsluhu, dávajú hlasové inštrukcie a samodiagnostikujú potrebu elektrického výboja.

 

 

„Pre kolegov v obchodoch s defibrilátormizabezpečíme praktické školenia o ich používaní. Zároveň školenia zahrnieme aj do úvodného tréningu pre nových kolegov a do našich základných školení prvej pomoci. Existuje veľa príkladov, keď práve naše školenia prvej pomoci pomohli zachrániť život. V ťažkých chvíľach kolegovia neváhajú pomôcť ostatným, na čo som hrdý a za čo im ďakujem,“ hovorí Marek Slanina, riaditeľ pre bezpečnosť a prevenciu strát Tesca pre strednú Európu.

Z prieskumov vyplynulo, že pri zásahu v prípade zástavy srdca mimo nemocníc pomohli verejne dostupné defibrilátory zachrániť život až v 40 % prípadoch. Ak sú použité včas, postihnutý človek má vyššiu pravdepodobnosť prežitia.

Tieto jednoducho použiteľné zariadenia, ktoré spoločnosť Tesco zakúpila do svojich obchodov v celej strednej Európe, tak môžu významne pomôcť pri záchrane životov zákazníkov či kolegov.

Zobraziť celú aktualitu
Allianz – SP absolútnym víťazom ankety SIBAFpasik
Allianz – SP absolútnym víťazom ankety SIBAF
Allianz – Slovenská poisťovňa sa stala absolútnym víťazom ankety SIBAF® Award 2019, keď získala prvenstvo vo všetkých troch kategóriách. Stala sa poisťovňou roka v kategórií poistenie priemyslu a podnikateľov, v havarijnom poistení a v poistení občanov.
 
„Získané ocenenia sú výsledkom kvalitnej práce všetkých našich kolegov. Je to tiež dôkaz, že so skutočnou orientáciou na zákazníka sme na správnej ceste, ktorá prinaša pozitívne výsledky,“ uviedol viceprezident rezortu obchodu Allianz – SP Juraj Dlhopolček, ktorý ocenenia prevzal.
 
Anketa SIBAF® Award dáva priestor poisťovacím maklérom vyjadriť sa k práci, postupom a profesionalite poisťovní pôsobiacich na Slovensku. Organizátorom ankety je spoločnosť EFIBA. Viac informácií o ankete nájdete tu:
 
Získané ocenenia Allianz – SP v ankete SIBAF Award® 2019:
1. miesto v kategórii Havarijné poistenie vozidiel
1. miesto v kategórii Poistenie občanov (majetku a zodpovednosti za škodu)
1. miesto v kategórii Poistenie priemyslu a podnikateľov
 
Zdroj: Odbor komunikácie,
Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s.
Zobraziť celú aktualitu
Riešenie klimatických zmien je našou spoločnou zodpovednosťoupasik
Riešenie klimatických zmien je našou spoločnou zodpovednosťou

Klimatické zmeny sú globálnym problémom. Týkajú sa každého z nás a ovplyvňujú takmer každú oblasť nášho života vrátane potravín. O tom, ako globálne otepľovanie vplýva na výrobu potravín, aké dopady na životné prostredie má potravinový či plastový odpad, v utorok 1. októbra 2019 diskutovali zástupcovia štátneho, súkromného aj neziskového sektora na konferencii Potraviny a udržateľnosť. Okrúhly diskusný stôl zorganizovala spoločnosť Tesco už druhýkrát s cieľom vytvárať platformu na posilňovanie medzisektorovej spolupráce na ceste k udržateľnosti.

Podľa klimatológa Jozefa Pecha zo Slovenského hydrometeorologického ústavu v Bratislave klimatická zmena akceleruje a problémom číslo jedna je sucho:  „Treba povedať, že s rastúcimi teplotami klesá aj kvalita potravín. Slovensko sa tiež zaviazalo, že do roku 2050 bude uhlíkovo neutrálnou krajinou. Aktuálne sme však osemnásobne nad úrovňou dosiahnutia uhlíkovej neutrality.“

Klimatickú zmenu a jej vplyv na potravinársky priemysel vníma aj Tesco, obchodný reťazec, ktorý sa zameriava najmä na predaj potravín: ,,Teplotné extrémy destabilizujú výrobu potravín, ktorých výpadky majú vplyv na celý dodávateľský reťazec. V Tescu nám záleží na udržateľnej budúcnosti. V centre nášho podnikania sú potraviny a práve túto oblasť vieme najviac pozitívne ovplyvniť. V súlade s cieľom OSN 12.3 sme sa zaviazali znížiť množstvo potravinového odpadu v našich prevádzkach na polovicu do roku 2030. Vďaka prístupu založenému na transparentnom zverejňovaní dát a partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska sme tento cieľ splnili už v roku 2019,“ povedal na úvod Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti TESCO na Slovensku.

Tesco ako prvý reťazec začalo v roku 2017 zverejňovať údaje o množstve potravinového odpadu vo svojich prevádzkach. Za dva roky reťazec znížil množstvo potravinového odpadu o 52 percent*, čím dosiahol cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3 už jedenásť rokov pred termínom stanoveným OSN. Cieľom trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3 je znížiť potravinový odpad vo svete do roku 2030 na polovicu.

,,Problém s odpadom potravín vyriešime, len ak ho budeme riešiť na úrovni celého potravinového reťazca a zároveň celého rámca udržateľného rozvoja,“ dodal Kvetoslav Kmec, riaditeľ odboru strategického plánovania a expert na tému Agendy 2030 z Úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu SR.

V kontexte boja proti plytvaniu potravinami diskutovali prítomní odborníci aj o úlohe obalov pri zachovávaní kvality a čerstvosti potravín. Ako uviedol profesor Pavel Alexy z Fakulty chemickej a potravinárskej technológie, vedúci oddelenia plastov, kaučuku a vlákien, Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, tému treba vnímať v kontexte: Diskusia by nemala byť o tom, či používať plasty alebo nie. Ale či a ako používať obaly, kedy sú užitočné pri ochrane potravín a kedy nie. Pri plastoch je potrebné sa pozerať na to, odkiaľ pochádzajú a kde končia.“

Klimatické zmeny majú obrovský vplyv na potravinársky sektor. Už nie sú niečo vzdialené a abstraktné, sami  ich na Slovensku zažívame.  Globálne otepľovanie  má negatívny účinok aj na potravinárstvo . Ak chceme zmierniť následky klimatických zmien, musíme každý prispieť, je to naša spoločná zodpovednosť,“ uzavrel diskusiu Martin Kuruc.

V duchu boja s plytvaním potravinami sa niesol aj obed pre účastníkov konferencie, ktorý pre nich pripravil známy šefkuchár a odborník na zero waste varenie Jaroslav Ertl. Všetko jedlo, ktoré sa počas konferencie, neskonzumovalo, Tesco darovalo OZ Vagus na pomoc ľuďom bez domova.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco je v znižovaní potravinového odpadu pozitívnym príkladom pre ostatné firmy, hovorí správa OSNpasik
Tesco je v znižovaní potravinového odpadu pozitívnym príkladom pre ostatné firmy, hovorí správa OSN

Pri dosahovaní cieľa znížiť množstvo potravinového odpadu do roku 2030 na polovicu nastal pokrok, avšak nie takým tempom, ako je potrebné. To sa uvádza vo výročnej správe koalície Champions 12.3 pri OSN, skupiny lídrov z celého sveta, ktorej cieľom je akcelerovanie napĺňania cieľa OSN 12.3. Je potrebné, aby sa viac vlád a súkromných spoločností zaviazalo zverejňovať svoje údaje o potravinovom odpade a prijalo akčný plán v súlade s prístupom „cieľ-meraj-konaj“ (Target-Measure-Act). Iba tak môžeme včas dosiahnuť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3 a znížiť potravinový odpad vo svete do roku 2030 na polovicu. Nedávne úspechy spoločnosti Tesco v strednej Európe dokazujú, že jeho prístup k znižovaniu potravinového odpadu funguje. 

V Tescu nepovažujeme za správne plytvať potravinami. Zaviazali sme sa pomôcť znížiť množstvo potravinového odpadu u dodávateľov, v našich obchodoch, akoaj v domácnostiach u zákazníkov. Stanovili sme si ambiciózny cieľ znížiť množstvo potravinového odpadu od farmy až na tanier do roku 2030 na polovicu, aby sme pomohli naplniť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3.

 

Na Slovensku Tesco znížilo množstvo potravinového odpadu o 52 %*v priebehu dvoch rokov odvtedy, ako sme po prvýkrát zverejnili naše údaje o potravinovom odpade. To znamená dosiahnutie cieľa trvalo udržateľného rozvoja 12.3 už 11 rokov pred termínom stanoveným OSN. Tento úspech dokazuje, že prístup „cieľ-meraj-konaj“ (Target-Measure-Act) funguje ako efektívne riešenie pre znižovanie množstva potravinového odpadu. Prístup a výsledky práce Tesca na Slovensku ocenili aj vo výročnej správe koalície Champions 12.3, ktorá pôsobí pri OSN. Náš úspech je vyzdvihnutý ako pôsobivý a zároveň je uvedený ako skvelý príklad pre ostatných, ktorí by ho mali nasledovať. Celá správa je k dispozícii na webstránke Champions 12.3

 

Každý rok sa vo svete vyhodí až tretina potravín. To je ekvivalent 1,3 miliardy ton vyhodených potravín. Potraviny, ktoré stoja čas, energiu a peniaze. Potraviny, ktoré by sa mohli a mali využiť lepšie. Takáto miera plytvania je v každom prípade neakceptovateľná. Ale je to ešte horšie, keď sa zamyslíte nad morálnym a environmentálnym vplyvom potravinového odpadu. 

 

Generálny riaditeľ skupiny Tesco a predseda koalície Champions 12.3 Dave Lewispovedal:„Fakty, ktoré hovoria v prospech znižovania množstva potravinového odpadu, sú nepopierateľné. Jedna tretina potravín sa každý rok vyhodí, pričom jeden z deviatich ľudí vo svete hladuje. Ak by potravinové straty a odpad boli krajinou, predstavovali by tretí najväčší zdroj emisií skleníkových plynov po Číne a USA. Nemôžeme tento problém odkladať, musíme konať teraz,“ vyzval Dave Lewis.

 

Tesco bolo prvým maloobchodným predajcom na Slovensku aj v strednej Európe, ktorý zverejnil údaje o svojom potravinovom odpade v roku 2017. Aktuálne ďalej rozširuje svoj záväzok, keď sa päť z jeho strategických dodávateľov v strednej Európe vrátane spoločnosti BROP Slovakia zo Slovenska zaviazalo zverejniť údaje o množstve potravinového odpadu, ktorý vzniká v ich prevádzkach.

 

„Sme veľmi hrdí na náš skvelý úspech na Slovensku. V porovnaní s dátami z roku 2016/17 sme znížili množstvo potravinového odpadu v našich prevádzkach o 52 %*. Týmto sme splnili cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 o 11 rokov skôr a znížili náš potravinový odpad na menej ako 1 %. Okrem toho sme minulý rok darovali Potravinovej banke Slovenska a jej partnerom 1 792 ton potravinových prebytkov. Toto množstvo predstavuje viac ako 4,2 milióna porcií jedla pre ľudí v núdzi namiesto toho, aby vyšlo nazmar. Tiež aktívne spolupracujeme s našimi dodávateľmi. Snažíme sa minimalizovať potravinový odpad na ich strane, napríklad prostredníctvom sortimentu Perfectly Imperfect, vďaka ktorému pomáhame dodávateľom predať aj neštandardne tvarované ovocie a zeleninu. Od zavedenia tohto radu v roku 2017 sme predali takmer 2 000 ton takýchto produktov,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

,,Pre spoločnosť BROP Slovakia je plytvanie potravinami veľmi nezodpovedné. Preto sme radi, že so spoločnosťou Tesco môžeme bojovať proti ich plytvaniu. Veľmi sme uvítali, že môžeme v rámci Tesco radu zeleniny Perfectly Imperfect dodávať tovar, ktorý je naďalej kvalitný a taktiež obsahuje tie isté živiny ako tovar I.triedy,“ dodal Maroš Mego zo spoločnosť BROP Slovakia.

 

Potravinový odpad je príliš rozsiahly problém na to, aby ho vyriešila jedna spoločnosť sama. Spoločnosť Tesco vyzýva všetky ostatné potravinárske spoločnosti, aby sa zaviazali pomôcť znížiť množstvo potravinového odpadu vo svete do roku 2030 na polovicu a aby zverejňovali údaje o svojom potravinovom odpade. Pomôže to nastaviť správne meranie potravinového odpadu vo všetkých krajinách.

 

* Pri meraní množstva potravinového odpadu možno porovnávať hmotnosť alebo percentá z predaja potravín. Tesco na Slovensko znížilo potravinový odpad o 52 %, keď porovnávame hmotnosť, a o 51 %, keď porovnávame percentá z predaja potravín. 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio