LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.

Štrasburg s vežou v oblakoch

Štrasburg s vežou v oblakoch

 

Hlavné mesto Alsaska rozkladajúce sa na brehoch rieky Ill je v podvedomí zapísané ako centrum európskej politiky s parlamentom či súdom pre ľudské práva. V skutočnosti je Štrasburg nádherným historickým mestom, kde atmosféru dotvárajú uličky, hrázdené domy, kaviarne a vysoká katedrála Notre Dame.


 

 

Do centra historického Štrasburgu sa zbieha niekoľko hlavných ulíc. Niektoré ústia do najväčšieho námestia Place Klebér, ale keď sa návštevník ocitne na ňom, je to neklamný znak toho, že je už takmer v starobylom centre. Námestie lemujú zaujímavé domy nalepené jeden vedľa druhého. Každý je akoby od iného architekta, ale pohľad na ne presvedčí každého, že do seba krásne zapadajú. Tu si Štrasburg zachováva ešte punc moderného mesta. Na lavičkách pod stromami posedáva niekoľko ľudí a sleduje život navôkol.

 

Turisti, skupinky, páry, mladí aj starí sa prechádzajú a pomaly sa stratia v niektorej z priľahlých ulíc. Úzke uličky príjemne vrhajú tieň a do tejto atmosféry vyložili majitelia kaviarničiek či útulných podnikov von svoje stoly. Je čas obeda, tak čašníci vynášajú von rozvoniavajúce dobroty alsaskej kuchyne. Hradba starých hrázdených domov sa rozutekala až na koniec ulice a tu sa odrazu zjaví 142 metrov vysoká veža katedrály. Medzi rokmi 1647 a 1874 bola dokonca najvyšším kostolom sveta, aby ju napokon prekonal kostol sv.Mikuláša v nemeckom Hamburgu. Telo gotickej katedrály začalo vznikať v 11.storočí a oči neprestávajú skákať z miesta na miesto. Toľko pozoruhodných detailov, nie je nikde inde v Štrasburgu.

 

Vstupný portál je doslova prezdobený malými soškami a reliéfmi. Od doby kedy ju postavili sa stala symbolom mesta. Pozeral sa na ňu svojho času aj Johannes Guterberg, ktorý práve tu v Štrasburgu vynašiel svetoznámu kníhtlač. Námestie pod katedrálou zaplnili ľudia. Fotia, sedia na schodoch, stoličkách, čítajú si alebo počúvajú slová sprievodcov. Odtiaľto to už nie je ďaleko priamo k brehu rieky Rýn. Vedie cez ňu niekoľko mostov a popod ne sa premávajú výletné lode. Sú nízke, podobne ako tie, ktoré plávajú po amsterdamských kanáloch. Spoznať Štrasburg z vodnej hladiny patrí k obľúbeným zábavám návštevníkov. Pozdĺž rieky Ill sa dá dostať aj k miestu, kde dýcha stredoveká časť mesta. Rieka sa tu delí a na jej hladine sa zrkadlí pár kamenných veží a oblúkov. Dostala prezývku Petit France, čiže „Malé Francúzsko“ a v stredoveku tu žili trhoviská, farbiarne koží či mäsiarstvo. Mnohí sa zhodnú na tom, že táto oblasť patrí k najpríťažlivejším v celom meste.

 

FOTO: Tomáš Kubuš

Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Cestovanie

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Poradna
Dnes je 20. 09. 2018, meniny má Luboslav(a).
Pálčivé problémy? Podporte telo prírodou
Objavte revolúciu v umývaní vlasov vďaka novej línii od AVONu!
Aj nohy potrebujú výživu
S novou kolekciou vôní od AVONu budú vaše duše v perfektnej harmónii!
Náhodný článok
Aktuálne pomáha 113 Tesco obchodov Aktuálne pomáha 113 Tesco obchodov
Začiatky darcovstva potravín spoločnosti Tesco na Slovensku siahajú do roku 2015. Po pilotných 4 obchodoch, z ktorých Tesco darovalo potraviny, však počet zapojených obchodov rástol rýchlym tempom. Kým vlani v marci ich bolo 35, v máji darovalo potraviny už 72 obchodov. Aktuálne dokáže Tesco darovať potravinové prebytky zo 113 obchodov po celom Slovensku. Tým sa reťazec reálne približuje k svojmu záväzku, že do roka 2020 budú všetky obchody schopné darovať potraviny pre tých, ktorí to najviac potrebujú.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Ventilátor budúcnostipasik
Ventilátor budúcnosti

 

Super moderný dizajn, jednoduché ovládanie, efektívne prúdenie vzduchu, tichý chod. Zabudnite na klasické lopatkové ventilátory a zaobstarajte si model, ktorý si hrdo postavíte na stôl napríklad aj namiesto kvetov. 

 


Ventilátory Dyson CoolTM na prvý pohľad ako ventilátory nevyzerajú. Vďaka futuristickému dizajnu sa stanú súčasťou vašej domácnosti, aj keď ich nebudete práve potrebovať. Vyzerajú totiž zaujímavo a poslúžia ako vhodný doplnok do domácnosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stolný ventilátor Dyson AM06 je tak tichý, že pri ňom môžete spať vy aj vaše deti. Oproti predchádzajúcemu modelu AM01 je tichší o 75 %. Pre akúkoľvek činnosť sa rozhodnete, o ventilátore ani nebudete vedieť. Helmholtzov dutinový rezonátor zachytáva a rozptyľuje zvuk motora, čím výrazne znižuje hlučnosť zariadenia. Keďže ide o zariadenie bez lopatiek a ochrannej mriežky, nemusíte strážiť svoje najmenšie poklady ani domácich miláčikov a neustále sledovať, či sa k nemu nepriblížia. Ďalšou výhodou bezvrtuľového ventilátora je jednoduché a rýchle čistenie. Pomocou diaľkového ovládania si užívateľ vie nastaviť prúdenie vzduchu 10 rôznymi spôsobmi. Prúd vzduchu je plynulý a neprerušovaný vďaka technológii Air Multiplier™, ktorá uvádza do pohybu aj vzduch v okolí ventilátora. Vzduch prechádza cez prstencový otvor v kruhovej či elipsovitej hornej časti – vďaka tomuto je jeho prúdenie až 15x intenzívnejšie a rýchlejšie. Práve z tohto dôvodu sú bezlopatkové ventilátory Dyson nielen tiché, ale aj neuveriteľne výkonné. Viac na stránke www.dyson.sk.

Cena modelu AM06: 349 € s DPH

Zobraziť celú novinku
 Čo s naším telom robí nedostatok vápnika a magnézia?pasik
Čo s naším telom robí nedostatok vápnika a magnézia?

Isto ste sa už mnohokrát stretli s tým, že magnézium by mali predovšetkým prijímať športovci, pretože hrá dôležitú úlohupri premene krvného cukru na energiu, ale aj preto, aby sa jeho nedostatkom v svaloch nehromadila kyselina mliečna a po cvičení neprichádzali kŕče. No minerálne látky, ako je napríklad magnézium, potrebujeme aj pre našu nervovú sústavu, a to viac, ako by ste si mysleli. 

Nedostatok určitých minerálnych látok vo výžive tak vyvoláva celú radu psychických problémov. Najmä magnézium pôsobí na činnosť neurónov v mozgu a našu nervovú sústavu vedie tým správnym smerom - uvoľňuje ju a utišuje. “Magnézium je pre telo životne dôležité,” potvrdzuje odborník Pavel Blažíček. Podieľa sa až na tristo biologických procesoch v tele a jeho potrebná denná dávka sa pohybuje okolo 300-400 mg.

Ak teda napríklad dostávame do tela veľa nezdravých jedál, vysoký obsah cukrov, konzervačné látky, farbivá či škodlivé tuky, na to, aby ich telo vedelo spracovať, potrebuje veľa magnézia. Takže najmä jednotvárnou stravou sa oň ochudobňujeme. No i zdravšie stravujúci sa ľudia sa môžu dostať do situácie, kedy im bude v tele chýbať. Okrem športovcov jeho nedostatok pociťujú najmä diabetici a ľudia, ktorí pijú veľa alkoholu. Práve ten je totiž jedným z jeho najväčších nepriateľov. Okrem toho o magnézium oberá káva, tabak či niektoré druhy liekov. Ale tiež časté vystavovanie sa stresu alebo užívanie kalciových doplnkov bez magnézia alebo v menšom pomere, ako je 1:1.
Nedostatok magnézia potom spôsobuje problémy s koncentráciou, náladovosť, nervozitu, ale tiež únavu, úzkosť a poruchy spánku. Takže ak nemôžete spať, nie vždy za to môže teplo vonku alebo zlá posteľ či chrápajúci priateľ. Celkom iste vám chýbajú minerály, a to hneď dva – magnézium spolu s vápnikom. Pretože práve to možno veľa z nás nevie - magnézium by sa nemalo vo veľkom množstve prijímať individuálne, ale práve v kombinácii s vápnikom. Prijaté magnézium, či už z jedla alebo výživových doplnkov, tiež ešte neznamená, že je aj vstrebané. Práve preto je nevyhnutný vápnik, no tiež nie hocikoľko -  ale ideálne v optimálnom pomere 1:3.A najefektívnejším spôsobom ako oba minerály telu dodať je pitie vody. Z nej sa vstrebe až takmer 60 percent magnézia, pričom zo stravy a výživových doplnkov len 30-40 percent. Tieto dva minerály by teda nemali fungovať jeden bez druhého, a v takomto pomere ich ponúka napríklad slovenská magnéziová voda Gemerka. Okrem ostatných benefitov, pitie magnéziovej vody navodzuje aj rovnováhu v organizme.

Odborníci na výživu tiež tvrdia, že ľudia, ktorí majú neutíchajúcu chuť na čokoládu, ju konzumujú preto, aby sa upokojili. A k tomu im pomáha magnézium, ktoré čokoláda obsahuje. A predsa len z magnéziovej vody v strese aspoň nepriberiete.

 

Nedostatok magnézia spôsobuje:
problémy s koncentráciou
búšenie srdca, vysoký tlak
náladovosť, nervozitu
poruchy zažívacieho traktu

Nedostatok vápnika spôsobuje:
bolesti kĺbov a osteoporózu
lámavosť nechtov
bolesť hlavy, migrénu
vznik ekzémov

 

Nedostatok magnézia a vápnika spôsobuje:
únavu a poruchy spánku
svalové kŕče

zdroj: gemerka.sk

Zobraziť celú novinku
Čo s naším telom robí voda so zásaditým účinkom?pasik
Čo s naším telom robí voda so zásaditým účinkom?

Viete, že máme na Slovensku minerálnu vodu, ktorá je známa nielen u nás, ale po celej Európe a preslávila sa vďaka svojmu zásaditému charakteru? Sama príroda u nás vytvorila vodu, ktorá má dokázateľné účinky na človeka, pričom každá kvapka sa získava z hlbokých vrstiev neogénovej výplne pieskov a piesčitých štrkov z najhornatejšej časti Slovenska, z regiónu Turiec.

Reč je o prírodnej minerálnej vode Fatra, ktorá je nielen súčasťou každodenného pitného režimu, ale aj ideálnym nápojom počas zvýšeného vypätia a stresu. No najmä vďaka svojmu zásaditému charakteru priaznivo vplýva na činnosť čriev a tráviacej sústavy. Ako? Eliminuje prekyslenie žalúdočného prostredia a upravuje celkovú činnosť žalúdka. Jej mimoriadne účinky ocenia ľudia pri pálení záhy či nadbytku žalúdočnej kyseliny.  Minerálne látky rozpustené vo Fatre v podobe solí vytvárajú podmienky na bezproblémové fungovanie ľudského organizmu. Zúčastňujú sa na stavbe bielkovín a tukov, hormónov i enzýmov. Preto je potrebné dodávať ich do organizmu pravidelne a v dostatočnom množstve. „Pri problémoch so žalúdkom sa odporúča vypiť pohár ráno nalačno a po jedle. Pri tráviacich problémoch vypite pohár pred každým jedlom. V prípade pálenia záhy pite Fatru pravidelne. Pri zvýšenej konzumácii jedál a nápojov sa odporúča piť až do pominutia problémov,“ odporúčajú lekári.

 

A keďže unikátna voda si zaslúži aj unikátny vzhľad, Fatra dostala moderné prevedenie v 0,25 l sklenej fľaši (pre HORECA segment). Tvorí ju silueta s tisíckami kryštálov odčeského dizajnéra Jana Čapka, za ktorú bol ocenený cenou Grand czech design ako dizajnér roka. Je inšpirovaná krásou slovenskej prírody tak, že vyčnieva z radu klasických minerálnych vôd.Jej vzácnosť dokazuje aj jej obmedzený zdroj.

Zobraziť celú novinku
Enológ radí: letu svedčia ľahké vína  a bublinkypasik
Enológ radí: letu svedčia ľahké vína a bublinky

Vedeli ste, že k letu patria ľahké svieže vína a bublinky? Podľa odborníkov je na každé ročné obdobie vhodný iný typ vína. Dôvodom je počasie, ktoré ovplyvňuje nielen náladu a aktivity, ale aj metabolizmus ľudí.

Práve na teplé počasie v lete sú najvhodnejšie ľahké ružové vína s jemnou arómou a s príchuťou sezónneho bobuľového ovocia, ako  sú lesné maliny, ríbezle, jahody či egreše. Dôvodom je nielen nižší obsah alkoholu, ktorý  je prijateľnejší pre náš organizmus, ale i dôvod, že ich môžeme konzumovať chladenejšie ako iné druhy vín,“ vysvetlil enológ Roman Janoušek, ktorý pripravuje pre vinárstvo Šimák Zámok Pezinok špeciálnuedíciu vína dodáva: ,,Vína vyrobené v Zámockom vinárstve Pezinok majú zaručene slovenský pôvod a našou ambíciou je vyrábať vína len z vlastného dopestovaného hrozna. Naše vína majú čistú a priamočiaru arómu s nezameniteľným rukopisom chutí a charakteru.“

 

Ružové víno sa môže podávať vychladené na 6 – 8 stupňov Celzia. Oproti tomu biele a červené vína najlepšie ukážu svoje telo pri teplote okolo 10 stupňov Celzia, a preto sú ideálne na chladnejšie obdobia. Podľa Janouška už dávno neplatí, že ružové vína si obľúbili najmä ženy. Po kvalitnom ružovom víne, a to aj s vyšším obsahom cukru, siaha čoraz viac i silnejšia polovica ľudstva. Najobľúbenejšie je ružové suché

 

Na letný relax sa podľa odborníkov hodia aj šumivé vína. Bublinkové vína majú tiež nižší obsah alkoholu a podávajú sa vychladené na 4 až 6 stupňov Celzia. Sú ideálne nielen na pohodové letné večery, ale aj ako príjemné osvieženie k obedu. „Osobne uprednostňujem kvalitné šumivé vína vytvorené sekundárnou fermentáciou už z hotových vín kvasením vo fľaši,“  dodal Roman Janoušek. Vinárstvo plánuje na jeseň spustiť výrobu vlastného šumivého vína.

 

Pre fanúšikov bieleho vína enológ odporúča v lete tradičné odrody ako Sauvignon blanc či Veltlínske zelené, ktoré sa môžu podávať už pri teplote okolo 8 až 10 stupňov Celzia. ,,Skvelé na letné večery je napríklad víno Šimák Zámok Pezinok Sauvignon blanc 2017 – neskorý zber suché – vonia ako čerstvo natrhané egreše, trochu ako mango a trochu ako vinohradnícke broskyne. Je príjemne šťavnaté, priamočiare a čisté so smelými kyselinami a minimálnym obsahom zvyškového cukru. Je ideálnym partnerom idúc naprieč vekom mladších, ale i vyzretejších milovníkov vína,“ odporučil Janoušek.

 

A prečo je na leto najvhodnejšie víno? „Pivo má utlmujúci účinok, tvrdý alkohol má zase rýchly a agresívny nástup a dramatický koniec. Víno má príjemný a pozvoľný nástup, ideálne nastavenú intenzitu chuti a zaženie i smäd. Víno v súčasnosti je, vždy bolo i bude fenoménom prekonávajúcim priestor a čas. Pomáha  zvládnuť chvíle nepohody, rovnako ako umocňuje slávnostný čas. Sú však i dni všedné, ktoré vie spraviť krajšími, ako sa zdajú,“ vysvetlil Roman Janoušek.

 

Teploty na najlepšie vychutnanie vín:

  • Šumivé vína: 4 – 6 stupňov C
  • Ružové vína: 6 – 8 stupňov C
  • Biele vína: 8 – 10 stupňov C
  • Červené vína: 12 – 14 stupňov C
Zobraziť celú novinku
Tesco mobile znižuje cenu internetových balíkovpasik
Tesco mobile znižuje cenu internetových balíkov

 

Surfovanie po internete či četovanie s priateľmi v najširšej 4G sieti bude od 8. septembra 2018 pre zákazníkov Tesco mobile opäť výhodnejšie. Značkový operátor totiž znižuje ceny troch mesačných internetových balíčkov až o 25 %! 

 

Tesco mobile ponúkne nové ceny balíčkov pre majiteľov predplatenej karty Bodka už od 3 eur za 500 megabajtov dát mesačne. Doteraz to boli štyri eurá mesačne. Podobne operátor zníži aj ceny ďalších dvoch dátových balíčkov – za 1 500-megabajtový balík zaplatia zákazníci 6 eur a za 3 000-megabajtový balík 9 eur. Pôvodné ceny balíčkov boli 8 a 12 eur. Zmeny platia pre predplatenú kartu Bodka.

 

„Novými cenami dátových balíčkov sme chceli potešiť našich zákazníkov, ktorí využívajú internetové surfovanie vďaka rýchlej 4G sieti čoraz intenzívnejšie. Chceme, aby bol pre nich internet s Tesco mobile dostupnejší, či už ho využívajú na čítanie správ, kontakt s priateľmi alebo na sledovanie videí či sťahovanie aplikácií. Vďaka ešte výhodnejším cenám tak zákazník môže napríklad pri balíčku Internet1500 ročne ušetriť až 24 eur,“ uviedol Alexander Vlčko, marketingový manažér Tesco mobile.

 

Zníženie cien dátových balíčkov Tesco mobile:

  • Internet500 zo 4 EUR na 3 EUR mesačne
  • Internet1500 z 8 EUR na 6 EUR mesačne
  • Internet3000 z 12 EUR na 9 EUR mesačne

 

Aj po znížení cien platí, že ak zákazník nevyužije celý objem balíčka, neminuté dáta sa mu bezplatne prenesú do ďalšieho obdobia. Pri surfovaní sa zákazníci Tesco mobile nemusia obmedzovať, keďže robustná sieť 4G pokrýva takmer 94 % obyvateľov. Môžu tiež surfovať v 3G či 2G sieti, doma i v zahraničí.

 

Tesco mobile mení aj ponuku služby Internet na deň. Po novom zákazníci s týmto produktom získajú vyšší objem dát – namiesto 200 dostanú až 300 megabajtov dát za novú cenu 0,5 eura na celý deň. Teší nás, že zákazníci využívajú internet čoraz viac, a preto im chceme naservírovať náležitú porciu dát. V prepočte na pomyselný megabajt surfujú pritom ešte výhodnejšie ako doteraz,“ vysvetlil Alexander Vlčko.

 

Dôvodom úpravy je podľa neho rast dátových potrieb zákazníkov, ktorí častejšie dosahujú strop denného objemu dát. Cieľom bolo zachovať komfort používania pre zákazníkov denného internetu, aby si nemuseli vo zvýšenej miere obnovovať objem dát a aby nerušene surfovali počas celého dňa.

 

Majitelia predplatenej karty Bodka budú o novinkách informovaní aj prostredníctvom SMS.Predplatená SIM karta Bodka je dostupná v predajniach Tesco po celom Slovensku aj v e-shope na webovej stránke www.tescomobile.sk. Zákazník si ju môže pohodlne objednať z domu i aktivovať cez internet. Doručenie SIM karty je pritom úplne zadarmo.

 

Práve vďaka jednoduchosti a užitočnosti služieb, na ktorú kladie Tesco mobile dôraz, je dlhodobo najodporúčanejším operátorom na trhu predplatených kariet.1

 

1 Prieskum Ipsos CSI, jún 2018. Viac informácií nájdete tu.

Zobraziť celú novinku
Levanduľová farma zo Záhoria  rozkvitá aj vďaka Tescu pasik
Levanduľová farma zo Záhoria rozkvitá aj vďaka Tescu

K takmer stovke lokálnych farmárov a malých výrobcov potravín, ktorí dodávajú aktuálne svoje výrobky do 20 hypermarketov Tesco na Slovensku, patrí aj levanduľová farma Levanduland zo Záhoria. Farma sa zapojila do programu podpory malých slovenských výrobcov potravín, ktorý minulý rok spustilo Tesco a  rozvíja spoluprácu s ďalšími pestovateľmi aj naďalej. 

Tesco malým výrobcom ponúka nielen priestor na predávanie svojich produktov v rámci vybraných prevádzok, ale aj špeciálne zmluvné podmienky, flexibilný objednávkový režim či distribúciu. Cieľom je podporiť rast malých firiem, z ktorých mnohé nemajú skúsenosti s dodávaním tovaru do reťazcov. Aktuálne nájdu zákazníci viac ako 700 výrobkov od malých lokálnych dodávateľov na pultoch 20 hypermarketov Tesco označených špeciálnymi ľudovými ornamentmi. Ponuka sa v predajniach odlišuje podľa dodávateľov v jednotlivých regiónoch.  

 

Mladá firma Levanduland, ktorá pestuje levanduľu pri Malackách od roku 2014, dodáva do predajní Tesco levanduľové vína, džemy, sirupy a likér.Vďaka spolupráci s veľkým reťazcom, ako je Tesco, sa nám zvýšil predaj výrobkov. Vznikol tak priestor na testovanie a výrobu nových produktov, na ktorých neustále pracujeme. Aktuálne pripravujeme rad prírodnej levanduľovej kozmetiky. Najviac nás teší, že naše produkty sú vďaka Tescu pre našich zákazníkov oveľa viac dostupné ako predtým,“ povedal Miroslav Bertovič, spolumajiteľ Levandulandu.

 

Projekt Tesca vníma dodávateľ veľmi pozitívne, pretože je určený pre začínajúce a malé podniky, ktoré môžu len ťažko konkurovať nadnárodným spoločnostiam. „Projekt Tesca na podporu malých lokálnych dodávateľov pomáha aj lepšej zamestnanosti v regióne. Sme vďační za možnosť reprezentovať kvalitné domáce výrobky a región v sieti obchodov Tesco,“ dodal M. Bertovič.

 

Majitelia farmy vysadili prvé sadenice pred štyrmi rokmi. Prvý rok pracovali na založení samotného poľa, až neskôr, pri prvej väčšej úrode začali uvažovať, akými rôznymi spôsobmi by ju mohli spracovať a využiť. Levanduľa je jedinečná bylinka, ktorá má takmer nekonečné možnosti využitia a našla si svoje miesto nielen na našom trhu, a to v rôznych oblastiach, či v potravinárstve, kozmetike alebo bytovom dizajne. Má antistresové, upokojujúce, protizápalové a dezinfekčné účinky, blahodarne pôsobí na rôzne kožné problémy, urýchľuje hojenie rán, pomáha pri dýchacích ťažkostiach, proti migréne a nespavosti. My sme sa ju rozhodli využívať hlavne na kulinárske účely, čo je stále ešte menej známa oblasť jej využitia,“ doplnila Simona Slobodová z Levandulandu.

 

Farma má aktuálne v ponuke rôzne druhy ovocných džemov s levanduľou, pričom najväčší záujem je aj v sieti Tesco obchodov o čučoriedkový, aróniový alebo malinový. Okrem toho vyrábajú aj niekoľko druhov sirupov, napr. čistý levanduľový, s čučoriedkou alebo aktuálnu letnú novinku – levanduľové mojito. „Veľmi obľúbené je biele a ružové perlivé levanduľové víno, ktoré vzniklo spojením čerstvých kvetov našej levandule s kvalitnými bobuľami z Malokarpatskej vinohradníckej oblasti. Zákazníci vyhľadávajú aj náš levanduľový likér. Našimi najnovšími produktmi na aktuálnu letnú grilovaciu sezónu sú brusnicová a slivková omáčka na syry a mäso, obe vyrábané v jemnej aj čili verzii,“ prezradila Simona Slobodová.

 

Aj vďaka spolupráci s Tescom farma rozširuje pole. Levanduland má na ploche jedného hektára aktuálne zasadených vyše 8 000 rastliniek vypestovaných už z vlastných sadeníc. Farma pestuje dva kultivary najznámejšej levandule lekárskej, ktorá je v našich končinách známa aj ako levanduľa úzkolistá alebo angustifolia. „Nepoužívame žiadne postreky a hnojivá, všetko máme v bio kvalite,“ uzavrel Miroslav Bertovič.

 

Pozrite sa na vlastné oči, ako sa darí LevandulanduVIDEO

 

 

 

Tipy na pestovanie levandule:

  • Strihania sa netreba báť – aby sa rastlinka pekne zahustila, je potrebné ju ostrihať až po drevnatú časť.
  • V záhradke sa jej darí lepšie ako v kvetináčoch. V prípade, že ju chcete pestovať na balkóne, odporúčame veľký kvetináč, umiestniť ju na slnečné miesto a polievať len striedmo.
  • Má rada veľa miesta, preto odporúčame dodržiavať vzdialenosť cca 50 cm.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Počas leta motivuje k top športovým výkonompasik
Počas leta motivuje k top športovým výkonom

 

Leto prajem outdoorovým športom. Či sa už rozhodnete pre beh divočinou, jazdu na kolieskových korčuliach, bicyklovanie po cestách či horskými chodníčkami, alebo pre jogu v mestskom parku, k osobným výkonom vás bude motivovať hudba, ktorú si pri športovaní zapnete do slúchadiel. 

 

Spoločníkom, ktorý vám bude toto leto neúnavne fandiť pri dosahovaní osobných rekordov, je mp4 prehrávač na šport Orava MBT-4/16G. Prenosný audio/video prehrávač vybavený Bluetooth technológiou prehrá vaše obľúbené songy zo vstavanej pamäťovej jednotky, ale aj z éteru, keďže slúži aj ako rádio. Okrem prehrávania hudby, videí, prezerania fotiek a čítania e-kníh vám umožní aj nahrávanie cez vstavaný mikrofón, pričom nahraté audio súbory ľahko uložíte do pamäte zariadenia vo formáte wav alebo mp3. Disponuje 1,8´´ LCD obrazovkou s rozlíšením 160 x 128 pixlov a 260 000 farbami, 7 predvoľbami nastavenia ekvalizéra a vstavaným nabíjateľným akumulátorom. Keď sa pri vašom nabíjaní pre maximálny športový výkon on sám vyšťaví, ľahko ho nabijete cez USB vstup v počítači, alebo cez AC adaptér. Na jedno nabitie vám poskytne až 7 hodín „hecovania“ k top športovým výkonom. Hoci sám veľa neváži (35 g), je to vážny pomocník pri dosahovaní vytýčených športových mét. Ľahko sa obsluhuje, v príslušenstve nájdete slúchadlá do uší a v robustnejšom vyhotovení sklo a kov ho kúpite v dvoch verziách – s kapacitou vstavanej pamäte 4 G a 16 G.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Neprehliadnite nové odtiene obľúbeného  tekutého rúžu od AVONu!pasik
Neprehliadnite nové odtiene obľúbeného tekutého rúžu od AVONu!

 

Spoločnosť AVON Cosmetics prináša 8 nových odtieňov obľúbeného tekutého rúžu z dekoratívnej kozmetiky mark., ktoré budú vaše pery jednoznačne milovať! Vďaka dokonalému plnému krytiu sa budete cítiť sebavedomo a atraktívne. 

 

 

AVON rozširuje paletu rúžov o 8 nových odtieňov tekutého rúžu značky mark. Objavte očarujúci lesklý efekt, ktorý trvá alebo dokonale matný vzhľad bez vysúšania. Siahnite po rúži, ktorý perfektne doplní váš letný look. Rúž má intenzívnu kryciu farbu, vďaka čomu vydrží hodiny bez vysúšania. S praktickým aplikátorom si vyčarujete krásne pery jednoducho, precízne a hlavne bez roztekania.

 

Pavel Bauer, oficiálny vizážista AVON odporúča nové odtiene rúžov: Fantastické odtiene v lesklej a matnej verzii. Dokonale sedia na perách a majú dlhú výdrž. Vďaka perfektnému aplikátoru sa jednoducho nanášajú a môžete ich navzájom kombinovať.“

 

 

Tekutý rúž s lesklým efektom

Objem: 7 ml

Bežná cena: 6,90 €

 

Tekutý rúž s matným efektom

 Objem: 7 ml

 Bežná cena: 6,90 €

Zobraziť celú novinku
Hlad a smäd vás už na cestách nedostanú!pasik
Hlad a smäd vás už na cestách nedostanú!

 

Do cestovnej chladničky Orava TF-240 s termoelektrickým chladiacim boxom s objemom 24 litrov sa okrem potravín zmestí aj 6 stojacich PET fliaš. 

 

 

Vďaka sieťovej šnúre ju ľahko pripojíte k elektrickej sieti alebo k 12 V autokonektoru, takže s vami pocestuje aj v kufri. Má kvalitnú izoláciu, ľahko sa prenáša, „pracuje“ ticho a vydrží akýkoľvek transport. Dokáže chladiťo 9 až 12 °C pod teplotu okolia a zároveň ohrievať až do max. 50 °C. Je na vás, či si na chladničke zvolíte funkciu chladenia alebo ohrevu podľa toho, či si prajete mať uvarené jedlo pripravené na teplú konzumáciu počas jazdy autom, alebo práve máte chuť na dúšok svojho obľúbeného, správne vychladeného nápoja. Na Orava TF-240 nedáte dopustiť na žiadnej kempovačke, pikniku, chate či na cestách k moru i za vysokými horami. Môže byť vaša za 59,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Pezinský zámok otvorí svoje brány  na jar budúceho rokapasik
Pezinský zámok otvorí svoje brány na jar budúceho roka

Už na jar budúceho roka otvorí pre verejnosť brány zrekonštruovaný renesančný zámok v Pezinku.  K mladému vinárstvu v zámockých pivniciach tak pribudne hotel s wellnessom, reštaurácia aj Medzinárodná umelecká galéria skla či Múzeum vinohradníctva a vinárstva. Súčasní vlastníci zámku, rodina Šimákovcov intenzívne rekonštruuje bývalý stredoveký vodný hrad už od septembra minulého roka.
Celková investícia dosiahne viac ako 12 miliónov eur.
 

„Najnáročnejšou časťou bolo zladiť prestavbu zámku s výrobou vína. Museli sme zabezpečiť, aby súčasne s citlivou rekonštrukciou zámku mohla plynule fungovať aj výroba vína Šimák Zámok Pezinok v zámockých pivniciach. Chceme nadviazať na storočnú tradíciu výroby vína v Pezinskom zámku a oživiť tradičné odrody, ako je Rizling rýnsky či Frankovka modrá, ktoré do pezinského regiónu neodmysliteľne patria,“uviedol Štefan Šimák ml.
 

 

Vinárstvo rodiny Šimákovcov produkuje víno už dva roky pod dohľadom elitného enológa a vinára Romana Janouška. Hrozno pre víno Šimák Zámok Pezinok sa rodí v 100-hektárovom vinohrade v jednom z najlepších regiónov na pestovanie viniča v Dubníku a Svodíne pri Strekove na južnom Slovensku, ktoré rodina kúpila pri zakladaní vinárstva.

 

Majitelia menia opustený a takmer spustnutý zámok z vlastných zdrojov bez štátnej podpory či eurofondov, hoci o finančnú podporu žiadali aj Ministerstvo kultúry SR. Rezort však žiadosti nevyhovel napriek tomu, že podobné projekty podporuje.

 

Prestavba je veľmi náročná nielen kvôli historickej hodnote zámku. Denne na stavbe pracuje tím 50 až 70 ľudí. Aktuálne rodina Šimákovcov obnovuje historickú časť zámku s apartmánmi bývalého majiteľa zámku grófa Jána Františka Pálffyho. V zámku sa však nezachovalo veľa z pôvodného interiéru či nábytku, budova počas svojej existencie prešla mnohými rabovaniami. Podarilo sa však nájsť zamurovanú skriňu so zatiaľ neznámym textom s originálnym podpisom Jána Františka, ktorý na zámku často prespával pri svojich cestách.

 

Hoci zámok otvorí svoje priestory až o niekoľko mesiacov, niekoľko záujemcov si už priestory rezervovalo na svadby v máji 2019. Súčasťou svadobnej ponuky bude aj možnosť hostiny v zrekonštruovanej banketovej sále. V sále pre jej výbornú akustiku nahrávali pre OPUS svoje LP platne Elán, Modus či Marika Gombitová. Otvorením zámku pre verejnosť sa oživí cestovný ruch v  pezinskom regióne a výroba vína v zámockých pivniciach pritiahne milovníkov kvalitného vína z celého Slovenska.

Zobraziť celú aktualitu
Plytvanie potravinami Slovákom prekáža,  najčastejšie vyhadzujú chlieb a pečivopasik
Plytvanie potravinami Slovákom prekáža, najčastejšie vyhadzujú chlieb a pečivo

 

Plytvanie potravinami nie je Slovákom ľahostajné. Až 98 % ľudí táto čoraz častejšie diskutovaná téma zaujíma a rovnaký počet ľudí robí doma opatrenia na zníženie potravinového odpadu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Tesco, ktorý realizovala počas augustovej výstavy Agrokomplex 2018 v Nitre.

 

Ľudia najčastejšie nadbytočné potraviny zamrazujú alebo kompostujú, nákupy potravín si vopred plánujú a dávajú ich aj domácim zvieracím miláčikom.

Približne 40 % z opýtaných vyhadzuje najčastejšie chlieb a pečivo, nasleduje zelenina a ovocie a zvyšky varených jedál. Iba pre 12 % ľudí je dôvodom vyhadzovania jedla uprednostňovanie čerstvých potravín. Ostatní respondenti vyhadzujú nadbytočné potraviny preto, lebo nakúpené množstvo nestihli zužitkovať.

Podobné dáta uvádza aj Tesco vo svojej aktuálnej správe o potravinových prebytkoch, ktorú ako jediný maloobchodník v Európe začalo pravidelne zverejňovať minulý rok s cieľom intenzívnejšie sledovať a vyhodnocovať objem odpadu v prevádzkach, aby dokázalo nájsť spôsob, ako potravinový odpad efektívne znižovať. „Sme veľmi radi, že ani našim zákazníkom nie je téma potravinového odpadu ľahostajná. Podľa prieskumu ľudia oceňujú naše aktivity, vďaka ktorým znižujeme množstvo  potravinového odpadu. Najviac sympatií získal náš systém darovania prebytkov dobročinným organizáciám pre ľudí v núdzi, ktorý sme zaviedli minulý rok. Dobrou správou je, že od septembra tohto roka bude môcť potravinové prebytky darovať na dobročinný účel aj ďalších 12 obchodov Tesco. Celkovo tak potravinové prebytky budeme odovzdávať charitám už zo 125 našich predajní,“ prezradila Lucia Poláčeková, PR manažérka spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

Tesco daruje denne potravinové prebytky ľuďom v núdzi v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska a miestnymi charitami.Darované potraviny z Tesca pomáhajú denne viac ako 5 000 ľuďom v núdzi. Cieľom je, aby do roku 2020 všetky predajne spoločnosti Tesco v strednej Európe odovzdávali potravinové prebytky dobročinným organizáciám.

Tesco publikovalo údaje o množstve potravinového odpadu prvýkrát vlani. Podľa tohtoročnej správy sa  podarilo dosiahnuť výrazný pokrok naprieč celou strednou Európou. Na Slovensku sa medziročne podarilo znížiť objem vyhodených potravín až o 20 % a ľuďom v núdzi darovať až 577 ton jedla.

 

Ako Slováci najčastejšie znižujú potravinový odpad:

  • Mrazia nadbytočné potraviny a jedlá
  • Kompostujú a recyklujú
  • Prebytky dávajú domácim zvieratkám
  • Nákupy si plánujú – pred nákupom potravín si pripravia zoznam toho, čo potrebujú
  • Ovocie a zeleninu zavárajú alebo sušia
  • Pestujú vlastné ovocie a zeleninu
  • Zaviedli prehľadný systém obsahu chladničky a mrazničky
  • Varia menej často a v menších množstvách
  •  

Zdroj: Tesco prieskum, Agrokomplex 2018/300 resp., august 2018

 

Zobraziť celú aktualitu
Skúsenosť s alkoholom majú už 15-ročné deti, najúčinnejším nástrojom sa ukazuje cielené obmedzovanie jeho dostupnostipasik
Skúsenosť s alkoholom majú už 15-ročné deti, najúčinnejším nástrojom sa ukazuje cielené obmedzovanie jeho dostupnosti

Rodičia na dovolenke, nuda, snaha zabodovať u partie rovesníkov: prázdniny prinášajú zvýšené riziko konzumácie alkoholu mladistvými. K nadštandardne provokujúcim príležitostiam potúžiť sa už pred dovŕšením plnoletosti patria rôzne letné festivaly.

Pilotný projekt na festivale priniesol žiadaný efekt - mladiství získali identifikačné náramky odlišnej farby deklarujúce nemožnosť kúpiť si alkohol, vodiči ocenili testovanie pred sadnutím za volant

 

Prieskumy ukazujú, že skúsenosť s alkoholom, ba dokonca nie ojedinelú, má tretina slovenských detí vo veku 15 rokov. Nepochybne k tomu prispieva aj fakt, že tri štvrtiny takto nezrelých respondentov deklarovali nulovú prekážku u predajcov pri pokuse o kúpu alkoholických nápojov. Až 80 % tínedžerov pod zákonom uviedlo, že aspoň raz boli podnapití, polovica už zažila okno po hýrení.

Prevenciu alkoholu v súvislosti so svojimi potomkami vôbec nerieši 83% slovenských rodičov. „Alkohol sa v našej spoločnosti spája s rituálmi a rôzne oslavy k nim patria. Záleží na nás, či podobné stereotypy chceme budovať u detí. Každá prevencia je účinná len vtedy, keď sa na nej podieľajú aj rodičia. Je veľký rozdiel medzi tým, keď dieťa vníma alkohol ako čosi výnimočné, a tým, že ho považuje za úplne bežnú a niekedy aj nutnú súčasť života. Môže sa z toho vyvinúť nebezpečná skratka: oslava rovná sa opitosť,“ upozornil psychológ Josef Šedivý z OZ Sananim, ktoré pôsobí v oblasti drogových závislostí a dlhodobo spolupracuje s občianskym združením Fórum Pi s rozumom.

 

„Alkohol môže byť u mladistvých spúšťačom nebezpečného správania: po jeho požití majú tendenciu experimentovať. Neraz pod vplyvom skúšajú jazdu autom, prípadne riskujú neplánované tehotenstvo alebo pohlavnú chorobu. Z dlhodobého hľadiska môže mať konzumácia alkoholu negatívny vplyv na prospech v škole, spoločenský život, vzťahy v rodine či s priateľmi. Alkohol tiež často je ´štartérom´ smerom k iným drogám a vyvoláva depresie, úzkosti a iné zdravotné problémy,“dodal Josef Šedivý.

 

S alarmujúcimi údajmi, ktoré má k dispozícii, bojuje na Slovensku spomenuté Fórum Pi s rozumom (PSR): vykonáva edukačné, osvetové a preventívne aktivity zamerané na zodpovedný prístup k predaju a konzumácii alkoholu v súvislosti s relevantnými skupinami – okrem mladistvých sú nimi aj šoféri a tehotné, resp. dojčiace ženy.

 

PSR združuje významných výrobcov, distributérov a importérov alkoholických nápojov. Je nekomerčným združením, ktoré nereprezentuje obchodné záujmy žiadneho jednotlivého výrobcu ani akúkoľvek časť trhu. Venuje sa osvete a prevencii s cieľom eliminovať škodlivé následky zneužívania alkoholu a poskytuje seriózne a vyvážené informácie súvisiace s alkoholom.

 

Predajca bez nároku legitimovať, ale má páky

„Medzinárodné ukazovatele jasne potvrdzujú, že najúčinnejším nástrojom na zníženie konzumácie alkoholu a jeho negatívnych dopadov u detí a mladistvých je cielené obmedzovanie dostupnosti tejto vekovej skupine,“ skonštatoval Erik Čížek zo spomenutého OZ.

Aj z tohto dôvodu vymysleli formu spolupráce s festivalom Pohoda: návštevníci pod 18 rokov mali v rámci pilotného projektu identifikačné náramky odlišnej farby. Poznatky z nedávneho 22. ročníka multižánrového podujatia v Trenčíne pomôžu vychytať prevádzkové muchy, aby táto iniciatíva priniesla v budúcnosti ešte jednoduchšie dosiahnutý a zároveň väčší efekt.

„Sme radi, že práve najväčší slovenský festival sa nezdráhal prísť so zavedením takéhoto opatrenia. Veríme, že sa stane tradíciou nielen na Pohode, ale aj na ostatných festivaloch,“ povedal Čížek.

Predajcovia alkoholu síce nemajú právo legitimovať podozrivo primlado vyzerajúcu osobu, ale môžu jej odmietnuť obsluhu a následne zostáva na vôli takéhoto potenciálneho zákazníka, či preukáže svoju plnoletosť. Podľa závažnosti prípadu sa pokuta za predaj alkoholu neplnoletej osobe môže pohybovať vo výške od 166 eur do 6 640 eur. Pri úmyselnom trestnom čine opakovaného podávania alkoholických nápojov mladistvým prichádza do úvahy odňatie slobody až na tri roky.

 

Na parkovisku 5 000 áut, kontrolne si fúklo 3 000 návštevníkov

Festival Pohoda a Fórum Pi s rozumom zároveň našli prienik svojich záujmov a filozofie aj pri skupine šoférov. Prítomnosť vyškolených a označených hliadok využilo 3 000 osôb, ktoré si prostredníctvom certifikovaných testerov overili hladinu zostatkového alkoholu. Mnohí výsledkom prekvapení šoféri potom odkladali svoj odjazd z areálu alebo využili úplne triezveho náhradníka z posádky. Mimochodom, na parkovisku bolo 5 000 automobilov, takže kontrolne si fúklo približne 60 % vodičov.

Pri hliadkach Pi s rozumom sa pristavili aj známe tváre ako moderátorský pár Adela a Viktor Vinczeovci, youtuber Sajfa, hokejista Branko Radivojevič, filmová producentka Wanda Adamík Hrycová či beatmaker Dalyb z hip-hopovej formácie HAHA Crew.

„To, že festival Pohoda má tých najlepších fanúšikov, opakujeme každý rok a aj ich zodpovedný prístup k šoférovaniu a alkoholu to potvrdil. Vodiči aktívne vyhľadávali hliadky, aby sa vyhli nepríjemným problémom s pokutou či ohrozeniu zdravia seba a ostatných a zachovali si dobrý pocit z festivalu aj po jeho opustení,“ podotkol hlavný organizátor Michal Kaščák a pripomenul, že na Pohode sa nepredáva tvrdý alkohol.

Na území okresu Trenčín nebola v predmetných dňoch zaevidovaná žiadna dopravná nehoda pod vplyvom alkoholu. Počet tých, ktorí to riskovali a do auta si sadli ešte nepripravený, nebol vysoký. „Na úseku služby dopravnej polície bolo pri bezpečnostných opatreniach v súvislosti s festivalom Pohoda zistených 8 vodičov pod vplyvom alkoholu,“ povedal hovorca krajského riaditeľstva Pavol Kudlička.

 

Vedeli ste, že?

  • štatisticky 5 zo 100 ľudí nezvládne alkoholovú skúšku z dospelosti a skončia ako závislí
  • 85 % popíjajúcich mladistvých preferuje pivo, 11 % víno a 4 % liehoviny
  • až tretina 15-ročných detí v SR pije alkohol minimálne desaťkrát mesačne
  • za uplynulých 30 dní sa na Slovensku aspoň raz intoxikovalo alkoholom 26 % mladistvých chlapcov a 20 % dievčat
  • ťažké epizodické pitie alkoholu za uplynulých 30 dní zažilo 50 % slovenských mladistvých, pričom európsky priemer je 39 %
  • 93 % mladistvých v SR požilo v ostatných 12 mesiacoch alkohol
  • na Slovensku konzumácia alkoholu mladistvými začína prevyšovať európsky priemer počnúc vekovou kategóriou od 13 rokov, pričom opakovanú osobnú skúsenosť s alkoholom má 56 % ešte len 11-ročných detí
  • mladý organizmus nie je schopný naraz spracovať väčšie množstvo alkoholu – ten môže poškodiť mozog už do 6 minút
  • prevenciu alkoholu v súvislosti so svojimi potomkami vôbec nerieši 83% slovenských rodičov
  • viac informácií nájdete na webe hovormeoalkohole.sk
Zobraziť celú aktualitu
Tesco podporuje slovenských dodávateľov aj rozširovaním ponuky Perfectly Imperfectpasik
Tesco podporuje slovenských dodávateľov aj rozširovaním ponuky Perfectly Imperfect

 

Zelenina či ovocie, pri ktorom sa možno zákazníci aj občas pousmejú nad netypickým tvarom či neštandardnou veľkosťou,  si získavajú  medzi Slovákmi čoraz viac fanúšikov. Dokonalo nedokonalé plodiny spĺňajú všetky kvalitatívne kritériá a sú dostupné v 65 hypermarketoch 121 predajniach Tesco na Slovensku za výhodnú cenu. 

 

Sortiment Perfectly Imperfect bol uvedený  začiatkom minulého roka v strednej Európe s cieľom znižovať množstvo potravinových prebytkov.  Na Slovensku Tesco odvtedy predalo až 1,4 milióna kg tohto netypického ovocia a zeleniny.

„Pre veľký záujem sme sortiment ovocia i zeleniny s označením Perfectly Imperfect sezónne rozšírili o cuketu, papriku, uhorku, avokádo a limetky. Naši dodávatelia tak nemusia ovocie a zeleninu vyhadzovať pre estetické kritériá, napríklad zvláštny tvar či veľkosť, ktorá neovplyvňuje ich výživovú  hodnotu a ani chuť. Od minulého roka sme predali takmer 1,4 milióna kg  plodín Perfectly Imperfect,“ uviedla Lucia Poláčeková, PR manažérka spoločnosti Tesco na Slovensku.  

 

Približne 60 – 70 % v závislosti od sezónnej produkcie Perfectly Imperfect pochádza od slovenských dodávateľov. Napríklad pri zemiakoch z tohto radu je v regáloch Tesca až 100 % produkcie zo Slovenska a vyše tretina dokonale nedokonalej koreňovej zeleniny pochádza od slovenského dodávateľa Brop. Sezónnu cuketu zase dodáva slovenský Vitazel.

 

Najžiadanejšie Perfectly Imperfect ovocie a zelenina sú najmä zemiaky, mrkva a hrušky. Sortiment  Perfectly Imperfect pomáha nielen našim pestovateľom a dodávateľom, od ktorých prijmeme viac tovaru, ale aj našim zákazníkom, ktorí ovocie a zeleninu môžu získať za veľmi dostupné ceny,“  doplnila L. Poláčeková.

 

Aktuálne zákazníci Tesca nájdu v ponuke Perfectly Imperfect jablká, mrkvu, zemiaky, papriku, uhorku, cesnak, avokádo a limetky. Tesco má celoročne v ponuke 12 druhov sezónnych plodín, ktoré si získali veľkú priazeň zákazníkov. 

 

Z údajov OSN vyplýva, že až jedna tretina svetovej produkcie potravín sa vyhodí. Podľa odhadov Európskej únie sa v rámci členských štátov v priebehu výrobného procesu vyhodí vyše deväť miliónov ton potravín. Tesco sa ako prvý reťazec rozhodlo pravidelne zverejňovať dáta o množstve potravinového odpadu. Spoločnosť sa zaviazala, že do roku 2020 budú všetky obchody v strednej Európe, vrátane Slovenska, odovzdávaťnepredané potravinové prebytky vhodné na ľudskú konzumáciu potravinovým bankám  a charitatívnym  organizáciám.  Vo finančnom roku 2017/18 takto Tesco Slovensko darovalo až 577 ton potravín. Aj vďaka takmer každodennému darovaniu potravín ľuďom v núdzi, prípadne ako krmivo pre zvieratá sa Tescu na Slovensku podarilo medziročne znížiť množstvo potravinového odpadu až o pätinu.

Zobraziť celú aktualitu
Pripravte sa na bohatú letnú „uhorkovú“ sezónu v Tescupasik
Pripravte sa na bohatú letnú „uhorkovú“ sezónu v Tescu

Letná, doslovne „uhorková“ sezóna je v plnom prúde a obchodný reťazec Tesco ponúka rozšírený sortiment ovocia a zeleniny, ktorý aktuálne dodávajú do obchodov slovenskí pestovatelia. V letnom sortimente pritom ani tento rok nesmú chýbať šťavnaté melóny, jahody, jablká, cukety, uhorky, ale ani paradajky, papriky či kukurica pôvodom zo Slovenska. 

Široký výber toho najkvalitnejšieho, najčerstvejšieho ovocia a zeleniny z domácej produkcie nájdu zákazníci v Tesco obchodoch počas celého leta. Aj vďaka úspešnej spolupráci so slovenskými pestovateľmi a producentmi sa ponuka rozširuje o šťavnaté melóny, cuketu, uhorky a papriky, koreňovú zeleninu i kukuricu od slovenského dodávateľa Vitazel, jahody a jablká od Boni Fructi. Najväčší sezónny záujem počas leta pretrváva o melóny a dyne, ktorých sa minulý rok v sezóne predalo v obchodoch Tesco takmer 8 000 ton.

 

Naši zákazníci sa môžu aj počas leta spoľahnúť na čerstvý a každodenne dopĺňaný sortiment ovocia a zeleniny, ktorý pre nás dodávajú dodávatelia z rôznych kútov Slovenska. Medzi obľúbené sezónne plody patria najmä vodové melóny, ktoré máme dvojnásobne posilnené dodávkami od Vitazelu v porovnaní s minulým rokom. V ponuke nechýbajú ani slovenské jahody od Boni Fructi, ktorých chuť je sladká a nezameniteľná,“ hovorí Pavol Halász, produktový manažér pre CE Tesco.

 

Naším cieľom je zamerať sa na menší, avšak častejší počet dodávok čerstvých produktov počas leta, aby sme boli schopní zabezpečiť tú najlepšiu kontrolu kvality ovocia a zeleniny v našich obchodoch. Zároveň zvyšujeme podiel slovenských pestovateľov, aby sme každý deň ponúkali tie najčerstvejšie domáce plody,“ spresňuje P. Halász.

Posilňovanie slovenskej produkcie v sieti Tesco obchodov pokračuje, a to aj v rámci sortimentu vlastných značiek vrátane  Tesco Finest, kde si môžu zákazníci dopriať každý deň to najkvalitnejšie od slovenských pestovateľov papriky a paradajok od Vitazelu či od Green Coop, s ktorými Tesco rozširuje sezónnuspoluprácu.

Zobraziť celú aktualitu
Slnečnice spúšťajú predaj najatraktívnejších bytov v zóne Viladomypasik
Slnečnice spúšťajú predaj najatraktívnejších bytov v zóne Viladomy

Najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO GROUP spúšťa novú etapu predaja bytov v obľúbenom projekte Slnečnice v Bratislave. Záujemcovia si môžu vybrať zo 174 nových bytov v najatraktívnejšej časti zóny Viladomy. Zaujímavosť ponuky zvyšuje aj výber spomedzi nadštandardných bytov s predzáhradkami. Termín dokončenia výstavby tejto etapy developer plánuje na rok 2020.

„Aktuálne v zóne Viladomy ponúkame 1- až 4-izbové byty s vysokým štandardom kvality a dizajnu. Vyberú si nielen mladé rodinky či páry. Práve tretia etapa zóny Viladomy aktuálne v predaji predstavuje zatiaľ najzaujímavejšiu časť Slnečníc, mysleli sme hlavne na náročnejších klientov. Roky zozbieraných skúseností sa odzrkadlili v prepojení toho najlepšieho z lokality, architektúry aj verejných priestorov,“ uviedol Michal Pauer, riaditeľ predaja v CRESCO GROUP.

Nová etapa prináša byty s priestrannými terasami a balkónmi, zaujímavé strešné byty s množstvom denného svetla a luxusnými terasami a prízemné byty s veľkorysými predzáhradkami, ktoré ponúkajú komfort rodinného domu.

Práve byty s predzáhradkami štandardne patria medzi najatraktívnejšie. Záhradky budú mať rozlohu v rozmedzí od 21 m2 do 198 m2, takže si vyberú aj náročnejší klienti. Bohatý priestor môžu majitelia využiť nielen na budovanie vlastnej záhradky, ale aj na posedenie či grilovanie s priateľmi.

Ďalším unikátom v zóne Viladomy bude rozľahlý zelený park s rozlohou až 14-tisíc m2 s lúkou, ihriskami aj výbehom pre psov. Jeho samostatný návrh pripravuje štúdio Labak v spolupráci s autormi Slnečníc, architektonickým štúdiom COMPASS.

Podľa Juraja Benetina, architekta a spolumajiteľa štúdia COMPASS, sa na Slovensku zvyšujú nároky obyvateľov rezidenčných budov a tým aj kvalita: „Dopyt po bývaní je obrovský. Hoci na prvom mieste pri výbere bývania je stále dobrá lokalita, ľudia pozerajú aj na to, ako sa konkrétny projekt postavil k prostrediu, v ktorom je zasadený. Zaujímajú ich možnosti relaxu v okolí, ale aj dobré napojenie na verejnú dopravu.“

Celkovo je v projekte Slnečnice hotových vyše 1 200 bytov, vo výstavbe je ďalších 1 500 bytov a v štádiu prípravy viac ako 6 000 bytov. Developer očakáva, že tento rok predá viac ako 500 bytov.

Nová etapa predaja bytov v Slnečniciach: zóna Viladomy – bytové časti S14 a S15

  • 174 bytov
  • Termín dokončenia stavby: 3. štvrťrok 2020
  • Očakávaný termín kolaudácie: 4. štvrťrok 2020
  • Predbežný termín odovzdávania bytov: 1. – 2. štvrťrok 2021
  • Moderné byty s priestrannými terasami, balkónmi a predzáhradkami
  • Veľa zelene a súkromia
  • Občianska vybavenosť – zubár, potraviny, reštaurácia, lekáreň, škôlka, multifunkčné ihrisko
  • V tesnej blízkosti vyrastie park s rozlohou 14 100 m2 aj s výbehom pre psov
  • Bytové domy v zóne Viladomy navrhli architekti z architektonického štúdia Compass z Bratislavy
Zobraziť celú aktualitu
Slovenský folklór otvorí brány už po 64-krátpasik
Slovenský folklór otvorí brány už po 64-krát

Tradíciami bohatá obec Východná ožije už 64. rok oslavami folklóru a ľudovej kultúry. V dňoch 28. júna až 1. júla sa môžu návštevníci najväčšieho Folklórneho festivalu Východná tešiť na takmer  1 300 účinkujúcich. Organizátor festivalu, Národné osvetové centrum, cez ústrednú tému „svadba“ predstaví folklórne, spevácke a tanečné skupiny a sólistov, tiež detské súbory a rovnako aj ľudovoumeleckých remeselníkov a výrobcov. 

Počas štyroch dní návštevníci uvidia, zažijú a ochutnajú kus krásnych slovenských tradícií. Emóciami nabitý program otvorí vo štvrtok 28. júna folklórna skupina Kriváň z Východnej a finalisti Zem spieva. Viac informácií nájdete na www.festivalvychodna.sk.

 

Oslava folklóru, tradícií a hodnôt

Najstarší celoslovenský festival privíta každoročne veľké množstvo milovníkov folklóru, čo potvrdil aj posledný ročník, na ktorom sa zúčastnilo takmer 30 600 návštevníkov. Aj počas tohto leta nebude pod Tatrami núdza o radosť z tanca, spevu, remeselnej a umeleckej tvorby. Štvordňový program otvorí vystúpenie folklórnej skupiny Kriváň z Východnej, ku ktorej sa viaže aj samotný vznik festivalu. V roku 1952 sa totiž táto folklórna skupina zúčastnila na slávnostiach v moravskej Strážnici, kde si vyslúžila ocenenie „miláčik“ podujatia. Ich vystúpenie vnieslo medzi mladých a šikovných ľudí myšlienku zorganizovať slávnosti na vlastnej pôde, v obci Východná. Zlatým klincom prvého dňa bude galaprogram Zem spieva pod holým nebom. Pod taktovkou režiséra Petra Núňeza sa predstavia finalisti divácky obľúbenej folklórnej televíznej súťaže.

 

Svadobná téma a veľké mená

Svadba. Životný krok, vo folklóre tak krásne a emotívne, ale aj živo prezentovaný, sa stane výraznou témou a obsahovým motívom 64. ročníka festivalu. Speváci prinesú návštevníkom atmosféru svadobného veselia, folklórne súbory ich privedú ku koreňom tradičných zvykov. Taktiež ich zoznámia s obyčajami, ktoré na slovenských dedinách tejto slávnostnej udalosti predchádzali. Bude to zábava ako sa patrí, plná vtipných a žartovných piesní, balád, vinšov a príhovorov. A oslavovať životné jubileá na Folklórnom festivale Východná budú aj významné osobnosti slovenského folklóru. Ján Ambróz z Telgártu, spevák horehronských ľudových piesní a významný choreograf Juraj Kubánka. 

 

Aj ľudové remeslá sú slovenským pokladom

Prezentácia ľudových remesiel je dnes už samozrejmou súčasťou Folklórneho festivalu Východná. Do atmosféry jarmoku prispeje viac ako 40 rezbárov, tkáčov, medovnikárov, hrnčiarov a drotárov. Návštevníci si budú môcť vytvoriť spomienku tradičnými postupmi v škole remesiel ÚĽUV.

 

Viac na www.festivalvychodna.sk.

Zobraziť celú aktualitu
LETNÉ VÝPREDAJE ZOSILNEJÚ UŽ V JÚNIpasik
LETNÉ VÝPREDAJE ZOSILNEJÚ UŽ V JÚNI

Obľúbené letné výpredaje tento rok ponúknu zákazníkom to najlepšie o pár týždňov skôr než vlani aj vďaka horúcemu počasiu. Väčšina značiek v nákupnom centre AVION v Bratislave sa do výpredajov naplno zapojí už v druhej polovici júna. Milovníci výhodných nákupov tak nemusia čakať do začiatku letných prázdnin ako minulý rok. Podľa online prieskumu AVIONU každý druhý návštevník minie v letných výpredajoch viac ako 50 eur.

 

Letné výpredaje v AVIONE sa začínajú v najväčšej vlne už v druhej polovici júna. Niektoré značky vrátane obchodného domu IKEA začali s výpredajmi ešte skôr. Dôvodom skorších letných výpredajov je aj horúce počasie, ktoré sa tento rok začalo už v máji. Obchodníci najmä s letnou módou a športovými doplnkami tak spustili zľavy na letný tovar skôr. Aktuálne sa zľavy pohybujú vyše 30 %, postupne do konca júna stúpnu na klasických 70 %,“prezradila Katarína Michaliaková, marketingová manažérka najväčšieho nákupného centra AVION Shopping Park v Bratislave.

 

Letné výpredaje podľa nej budú ako každý rok trvať do vypredania zásob alebo spustenia jesenných kolekcií, najneskôr však do začiatku augusta. 

 

Prvýkrát v tomto roku sa do výpredajov v AVIONE zapojí aj nový hypermarket KAUFLAND, ktorý zákazníkom ponúka napríklad pravidelné týždenné zľavy až do výšky 50 % na vybraný priemyselný tovar.

 

Aktuálne júnové zľavy vybraných značiek v bratislavskom AVIONE:

  • C&A do 50 %
  • A3 Sport do 70 %
  • Retro Jeans do 30 %
  • GATE do 70 %
  • Humanic zľavy na vybraný tovar
  • Reserved do 50%
Zobraziť celú aktualitu
Tesco prerozdelí medzi 231 projektov 170-tisíc EUR pasik
Tesco prerozdelí medzi 231 projektov 170-tisíc EUR

Takmer 170- tisíc EUR rozdelí Tesco medzi 231 neziskových organizácií na projekty, ktoré zlepšia život ľuďom po celom Slovensku. O výške grantu pre jednotlivé regióny rozhodli hlasovaním v predajniach Tesco zákazníci od 7. mája do 4. júna tohto roka. Ľudia podporili projekty až 3,7 milióna žetónov, čo je doteraz absolútny rekord v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame spolu s najvyšším 39 % zapojením zákazníkov.  

 

Zákazníci vo štvrtom kole programu ocenili najviac projekty zamerané na zdravie a šport (27 %), vzdelávanie a rozvoj  (25 %) a rozvoj komunitného života a kultúry (20 %).

Novinkou v tejto edícii bolo, že finančnú podporu získajú namiesto jedného až tri víťazné projekty v každom zo 77 regiónov. Projekty na prvom mieste budú podporené sumou 1 300 EUR, druhom 600 EUR a na treťom sumou 300 EUR. Na Slovensku Tesco prerozdelí spolu takmer 170-tisíc EUR.

 

„Veľmi ma teší neustále vzrastajúci záujem našich zákazníkov o program Vy rozhodujete, my pomáhame. V rámci štvrtej edície programu odovzdalo hlas svojmu obľúbenému projektu viac ako 3,7 milióna zákazníkov. Pribudnú nám tak  ďalšie nové projekty, ktoré aj vďaka našim zákazníkom zlepšia život po celom Slovensku. Piatu edíciu programu spustíme v októbri 2018, aby sme aj naďalej pomáhali tam, kde je to potrebné,“uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesco Stores SR.

 

Najväčší počet – až 65 505 hlasov získalo Centrum voľného času Szabadidőközpont v Kolárove. Vďaka získanej podpore sa premení schátraný priestor na verejné dopravné ihrisko, ktoré pomôže zvýšiť bezpečnosť detí na cestách.Naším hlavným cieľom je zabezpečiť ochranu zdravia a života detí prostredníctvom získania poznatkov o pravidlách cestnej premávky pomocou praktických aktivít,“, uviedol riaditeľ centra László Kulich.

Grantový program spoločnosti Tesco Vy rozhodujete, my pomáhame sa dlhodobo zameriava na podporu lokálnych charitatívnych, neziskových a iných organizácií. Do štvrtej edície grantového programu sa prihlásilo až 450 projektov, z ktorých odborná komisia vybrala 231.

Zoznam zúčastnených mimovládnych organizácií, výsledný počet hlasov a ďalšie informácie o súčasných i predošlých edíciách programu nájdete na https://tesco.sk/pomahame/.

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio