LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...

Grilujte bez obmedzení: aplikácia stráži, radí aj inšpiruje

Autor: Silvia K.
Pondelok, 22. jún 2020
Grilujte bez obmedzení: aplikácia stráži, radí aj inšpiruje

Mať návštevu a pritom vysávať vedľajšiu izbu, umývať riad alebo polievať záhony, to je dnes vďaka moderným technológiám a šikovným prístrojom už bežné. Ale grilovať a zároveň sa takmer úplne bez obmedzenia tráviť popoludnie s rodinkou?


 

Áno, grily dávnejšie v zásade tiež majú vlastnosti umožňujúce nestáť pri nich nonstop a venovať sa blízkym, kamarátom či kolegom na opačnom konci záhrady. Nastupujúca generácia riešení však ponúka dosiaľ nebývalé benefity. Kým doterajšie príslušenstvá v podstate len pasívne dodávali údaje počas grilovania, neživí pomocníci v podobe rozšírených aplikácií poskytuje už aj funkcie, ktoré vás – bez ohľadu na stupeň skúseností a zručností – aktívne, fundovane a komplexne prevedú krok za krokom od predprípravy jedla až po servírovanie.

 

Sebaistota pre začiatočníkov, viac voľnosti profesionálom

Začiatočníci vďaka takýmto poradcom rýchlo nadobudnú sebaistotu, poznatky aj grify a profíci zase ocenia minimálne to, že si môžu dovoliť trochu ležérnejší prístup. Appka všetko postráži, nič nepodcení a nikdy nezabudne na nejaké dôležité hlásenie.

Ak je teda vaša túžba blysnúť sa neporovnateľne väčšia ako reálne kulinárske umenie, čo v minulosti mohlo viesť k fiasku, alebo si túto sobotu chcete na barbecue ako hostiteľ dopriať viac voľnosti, teraz stačí spoľahnúť sa na neomylného, neúnavného a vždy ochotného asistenta. Mimochodom, kolujú podložené chýry, že ako našepkávač čoskoro bude mať hlas Amazon Alexa, aby nezostalo pri neutrálnej zvukovej signalizácii...

 

Takéto dômyselnosti pritom už od svojej pionierskej éry neboli, stále nie sú a ani nebudú prejavom lenivosti, chvastúnstva či snobstva. Aj sviatoční grilmajstri vedia, že vizuálne kontroly neprospievajú kvalite výsledku. Každé otvorenie poklopu, ktorému sa môžete vyhnúť, je teda plusom. Nuž a niet dôvodu nevyužiť aj mobilitu spolu s inými rozmaznávajúcimi prínosmi, ktoré sa núkajú.

 

 

Weber Connect Smart Grilling Hub nie je prieberčivý

Napríklad Weber evolučne prirodzene nadviazal na svoju sériu iGrill novinkou Smart Grilling Hub, ktorá je potešujúco univerzálna: dá sa využiť pri ľubovoľnom grile od tejto značky. Na báze JuneOS založené rozhranie Weber Connect je k dispozícii bezplatne pre iOS aj Android a hrdí sa všetkými vymenovanými prednosťami.

 

 

Prevratné „tajomstvo šéfkuchára“, ktoré má jasné predpoklady stať sa hlavnou témou nadchádzajúcej grilovacej sezóny, sa zmestí do krabičky približne vo veľkosti mobilu. A všetky výhody vám dopraví práve cez smartfón, čiže, samozrejme, aj vzdialene – to je jeden z hlavných príspevkov. Nič vám však nebráni podľa situácie využiť aj 9-segmentový LED displej samotného gadgetu s trojfarebnými indikáciami stavu nabitia aj pripojenia.

Zariadenie prostredníctvom zapojených meračov monitoruje celý proces a posiela rôzne notifikácie a inštrukcie: trebárs nimi vyzýva k uloženiu, otočeniu alebo vybratiu jedla. Pravidelne aktualizovaná aplikácia však dodáva aj odporúčania, triky, ba dokonca kompletné recepty vrátane predvolených konkrétnych postupov.

 

Podrobný prehľad o procese, zmena teploty aj na diaľku

Navyše, inteligentný sprievodca precízne odhaduje aj vstupnú a zostávajúcu dobu grilovania či údenia s prihliadnutím na teplotu, typ pokrmu, jeho hmotnosť, zvolený spôsob úpravy a preferovanú mieru prepečenia. Predznamenáva nasledujúce body a avizuje čas po ich dosiahnutie. Okrem toho Weber Connect navrhuje zmeny parametrov a v prípade nového radu peletových grilov SmokeFire zároveň dovoľuje vykonávať úpravy teploty aj na diaľku.

Snímačmi a senzormi nabitý Smart Grilling Hub funguje na Wi-Fi aj Bluetooth, na zadnej strane má magnet na prípadné pripnutie priamo na konštrukciu grilu, nabíja sa cez microUSB port (batéria vydrží rádovo desiatky hodín) a pojme štyri káblové teplomery, pričom v balení sú dva – jeden na pokrm a jeden tzv. ambientný na sledovanie prostredia v grile vrátane kovovej spony na pripnutie k roštu.


Tlačiť
Kategória: Novinky

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 28. 06. 2022, meniny má Beáta.
Poradna
Náhodný článok
Najčastejšie chyby pri intímnej hygiene - ako im predchádzať Najčastejšie chyby pri intímnej hygiene - ako im predchádzať
Správna osobné hygiena je znakom modernej doby. Pravidlá, ktoré pri nej platia, však nie sú vždy vhodné na intímne partie ženy. Pritom takmer každá z nás pozná nepríjemný pocit svrbenia či pálenia bez toho aby tušila, čo ho spôsobuje. Možno si myslíte, že intímna hygiena nie je žiadna veda a stačí sa len dôkladne umývať mydlom. Používanie voňavých sprchových gélov či nosenie obtiahnutých džínsov a spodnej bielizne však môže vyvolať aj zápal močových ciest. Čo všetko robíme zle?
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Takto si vychutnáte leto bez hnačky pasik
Takto si vychutnáte leto bez hnačky

Možno sa aj vy chystáte stráviť leto príjemným pobytom niekde na Slovensku. Alebo práve naopak, už ste si rezervovali dovolenku niekde v zahraničí. V oboch prípadoch, vás môže zastihnúť starosť v podobe hnačky.

Neustála návšteva toalety spojená s kŕčmi, bolesťou brucha, zvracaním či horúčkou môže zastihnúť kohokoľvek. Najmä v momente, kedy by ste to ani nečakali. Preto je veľmi podstatné v lete dodržiavať hygienu, nepiť v zahraničí tečúcu pitnú vodu a zároveň sa vyhýbať určitým druhom jedál.

 

Nižšie ponúkame zopár tipov ako predísť hnačkám v zahraničí:

  • Dbajte na výber svojej dovolenkovej destinácie so zreteľom na váš vek a zdravotný stav
  • Snažte sa vždy piť balenú vodu alebo nápoje v plechovkách, vyhnite sa vode z vodovodu
  • Pri umývaní zubov používajte balenú vodu a opäť sa vyhnite vode z vodovodu
  • Nepite nápoje, ktoré majú ľad vyrobený z vody z vodovodu
  • Pri konzumácii mäsa, rýb či plodov mora si riadne skontrolujte či je jedlo dostatočne tepelne upravené
  • Pred jedlom si poriadne umývajte ruky
  • Snažte sa vyvarovať surovým potravinám, ktoré boli umyté vo vode z vodovodu
  • Vyhnite sa tiež konzumácii jedla od pouličných predavačov, zmrzlinám či neupraveným mliečnym produktom

 

 

Ako  si nepokaziť hnačkou dovolenku?

Ak cestujete v lete na dovolenku, mali by ste vopred počítať s možnosťou hnačkových problémov a robiť všetko preto, aby ste sa im vyhli. Ako sme vyššie uviedli medzi dve najčastejšie príčiny cestovateľskej hnačky patrí konzumácia kontaminovaného jedla a pitie kontaminovanej vody.

 

 

Príčiny akútnej hnačky môžu byť nasledovné:

  • Zápal sliznice žalúdka a čriev, inak nazývaný gastroenteritída – je spôsobený zväčša baktériami napríklad Salmonellou či E.coli, parazitmi či rozličnými vírusmi. Ide o infekciu, kedy dochádza k presunu veľkého množstva tekutiny do čreva
  • Otrava potravinami otrava býva spôsobená toxínmi (jedovatými látkami), ktoré vylučujú baktérie
  • Psychické príčiny pri úzkosti či strese črevá posúvajú svoj obsah veľmi rýchlo, a z toho dôvodu sa naspäť do krvi stihne vstrebať iba malé množstvo tekutiny
  • Konzumácia veľkého množstva tekutín črevo nedokáže dané množstvo vstrebať, príkladom môže byť vypitie veľkého množstva piva či alkoholu ako takého
  • Cestovateľská hnačka ide o najčastejšie ochorenie, ktoré postihuje turistov v zahraničí, každoročne ochorie na hnačku 20-50 % cestovateľov. Dôvodom je porušenie základných pravidiel hygieny, konzumácie kontaminovanej potravy alebo vody
  •  

 

Nezabudnite si do kufra zbaliť aj Tasectan

 

Dovolenka v zahraničí či pobyt na Slovensku môže byť narušený hnačkou. Nič nenechajte na náhodu a dbajte aj na prevenciu. Určite je podstatné, aby ste vo svojej výbave mali aj dovolenkovú lekárničku, v ktorej nesmie chýbať Tasectan.  Vďaka voľnopredajnej zdravotníckej pomôcke Tasectan, dokážeteokrem prejavov hnačky, ktorými sú napríklad častá a vodnatá stolica, riešiť aj jej príčiny (zápalový proces), ktoré hnačku spôsobili.Tasectan obsahuje účinnú zložku, tanát želatíny, teda tanín a želatínu, ktoré vytárajú na stene čreva ochranný film, ktorý chráni sliznicu čreva pred pôvodcami zápalu. Tanín je schopný neutralizovať zápal naviazaním sa na bielkoviny zápalových látok, pričom ich vyráža, zmení štruktúru a eliminuje z organizmu vylúčením stolicou. Tasectanje vhodný pre celú rodinu, pre malých aj veľkých. Novorodenci a deti do 14 rokov ho môžu užívať vo forme prášku, ktorý je bez chuti, farby a vône, takže ho stačí primiešať do nápoja alebo jedla a vaša ratolesť to ani nespozoruje. Pre deti je dostupný vo forme prášku a pre dospelých vo forme kapsúl.

Zdravotnícku pomôcku Tasectan nájdete v lekárňach alebo na e-shope. Pozorne si prečítajte informáciu pre používateľa. Viac užitočných informácií nájdete na www.tasectan.sk.

Zobraziť celú novinku
Akými účinkami sa vyznačujú manukový med a včelí peľ?pasik
Akými účinkami sa vyznačujú manukový med a včelí peľ?

Snažiť sa spísať všetko, kvôli čomu sú včely pre nás veľmi užitočným a dôležitým druhom hmyzu, by bolo skutočne nadlho. Okrem obrovského významu opeľovania využívame napríklad aj rôzne včelie produkty, ktoré sú prospešné pre naše zdravie.

 

Med z druhej strany Zeme

Z týchto včelích produktov zrejme najviac využívame med. Jeho účinky určite netreba pripomínať, ale počuli ste už o účinkoch takzvaného manukového medu? V čom vyniká nad ostatnými druhmi?

 

To, odkiaľ med pochádza, respektíve aké kvety navštevujú včely pri jeho tvorbe, má vplyv nielen na jeho chuť, či farbu, ale aj na prospešné vlastnosti, ktoré pre náš organizmus má. Manukový med vzniká z nektáru kvetu manuka, čo je domorodý názov pre balmín metlatý, ktorý má pôvod v juhovýchodnej Austrálii, Tasmánii a na Novom Zélande.

 

Manukový med má vďaka manuke pôsobivé antibakteriálne účinky, ktoré dokonca pôsobia aj na baktérie, ktoré sa časom stali rezistentné voči súčasným antibiotikám. Má tak veľký medicínsky potenciál.

 

 

Včelí peľ môže pomôcť pri rôznych problémoch, ale užívajte ho s rozumom

Včelie produkty, to však nie je len množstvo rôznych druhov medu. Prospešné vlastnosti má aj včelí peľ. Používa sa ako prírodný prostriedok na zlepšenie imunity, môže pomôcť pri klimakterických problémoch, má antibiotické účinky, stimuluje myšlienkovú činnosť, zlepšuje chuť do jedla, v ľudskom tele dokáže spomaliť rôzne procesy starnutia, pomáha pri ochoreniach prostaty, či pri opuchoch kĺbov a končatín.

 

Treba však uviesť, že predtým, než budete chcieť začať „peľovú kúru“, by ste sa mali poradiť so svojim lekárom. Príliš veľké množstvo peľu môže v tele spôsobiť vitamínovú nerovnováhu, preto sa užíva s prestávkami. Pochopiteľne by ste ho nemali užívať, ak ste na podobné produkty alergický a práve kvôli tomu, že to je potencionálny alergén, sa neodporúča užívať ani dojčiacim ženám. Taktiež sa neodporúča užívať počas tehotenstva, mohol by spôsobiť kontrakcie a ohroziť tak tehotenstvo.

 

Zdroj obrázka:  Autor: YARUNIV Studio/ Shutterstock.com

Zobraziť celú novinku
Spôsoby, ako zastaviť či zamaskovať nadmerné vypadávanie vlasov počas letapasik
Spôsoby, ako zastaviť či zamaskovať nadmerné vypadávanie vlasov počas leta

Letné horúčavy stúpajú, no opálené línie nie sú jediným vedľajším efektom tejto sezóny. Pri odbúravaní stresu na letnej dovolenke si môžete všimnúť aj to, že vám vypadáva viac vlasov ako zvyčajne. Letné vypadávanie vlasov je bežnou prekážkou, s ktorou sa ľudia počas najhorúcejších mesiacov roka  stretávajú pomerne často. 

Bežne príde naša pokožka hlavy o 50 až 100 vlaso denne. Podľa odborníkov však môžu extrémne horúčavy najmä počas mesiacov júl a august viesť k tomu, že sa ďalších 10 % vlasových folikulov dostane do pokojového stavu, a teda vypadne. Ak si k tomu pripočítame vysušujúce účinky slnka, chlóru a slanej vody, jednoduchý recept na zaručené vypadávanie vlasov počas leta je na svete.

 

Ako zabrániť vypadávaniu vlasov v lete?

Už sme si spomínali a zrejme asi viete, že strata 50 až 100 vlasových folikulov denne je normálnym množstvom vypadávania. Aj keď sa postupné ubúdanie vlasov s pribúdajúcim vekom očakáva, kvalitný NANOGEN a niektoré ďalšie tipy  a triky vám môžu pomôcť zachovať korunu krásy v tom najlepšom stave počas celého života.

 

Aby ste zistili príčinu vypadávania vlasov, musíte navštíviť lekára

Zatiaľ čo „bežné denné“ vypadávanie vlasov je rutinnou súčasťou vlasového cyklu, prílišné vypadávanie alebo nadmerné vypadávanie vlasov môže byť znakom väčšieho problému. Ak preto spozorujete  pri česaní väčší chumáčov vlasov, plešinu alebo celkovú nerovnosť, mali by ste navštíviť svojho lekára alebo dermatológa. Napriek tomu, že nie je vypadávanie vlaso nezvyčajný problém, snažiť sa ho liečiť bez zistenia dôvodu vzniku, nie je dobré riešenie.

 

Zamerajte sa na svoju celkovú pohodu

Pri vytváraní základu pre zdravé vlasy vám odporúčame, aby ste venovali veľkú pozornosť svojej strave a celkovej pohode. Jesť stravu bohatú na živiny a vyhýbať sa cukrom a nezdravým tukom môže byť začiatok úspešnej cesty.

Naše oči, vlasy, nechty a zuby sú všeobecne vnímané ako odraz alebo zrkadlo nášho celkového zdravia. Čím sme zdravší, tým zdravšie a lepšie tieto časti tela vyzerajú. Zdravie podporujúca diéta spolu s dobrým spánkom, pravidelným cvičením, čerstvým vzduchom, slnečným žiarením a zníženou úrovňou stresu tvoria základ zdravého života a zdravých vlasov. Tak na to myslite.

 

Foto:  Dharmapada behera/Shutterstock.com

 

Vyskúšajte Minoxidil

Ak hľadáte doplnok na riešenie vypadávania vlasov, Minoxidil je veľmi známa látka, ktorá dokáže vypadávanie vlasov časom zastaviť.

V klinickej štúdii Minoxidilu zaznamenalo po roku používania až 48 % percent mužov úplné zastavenie vypadávania vlasov. Minoxidil je látka, ktorá bola náhodne objavená pri vyvinutí lieku na vysoký krvný tlak.

Pri užívaní tohto lieku sa ako vedľajší účinok zistil rast vlasov a ochlpenia na tele, a preto sa v určitej koncentrácii táto látka začala využívať aj na zastavenie vypadávania vlasov u mužov aj žien priamo v praxi, ktorá potvrdzuje, že to reálne aj funguje.

Minoxidil pôsobí na zlepšenie prietoku krvi v oblasti, na ktorú sa aplikuje. Pri aplikácii na pokožku hlavy môže pomôcť podporiť rast vlasov a posilniť vlasové folikuly. Pokiaľ teda trpíte postupným rednutím vlasov a je ich na hlave čoraz menej, zvážte naše odporúčania a zmena sa dostaví.

Zdroj obrázkov:

1. Kiselev Andrey Valerevich/Shutterstock.com

2. Dharmapada behera/Shutterstock.com

Zobraziť celú novinku
Tesco v Nitre otvára už tretí obchod pasik
Tesco v Nitre otvára už tretí obchod

Po takmer roku od otvorenia supermarketu Tesco v OD Prior Nitra reťazec privíta zákazníkov v poradí už v treťom obchode v meste pod Zoborom. Nový supermarket s rozlohou vyše 1 000 m2otvorí Tesco 12. mája 2022 v čerstvo otvorenom nitrianskom nákupnom centre Promenáda. Zákazníci sa môžu tešiť nielen na novinky v ponuke, ale aj inovácie, na ktoré sú v Tesco obchodoch zvyknutí, ako napríklad samoobslužné pokladne či službu Scan&Shop Mobile.  

 

„Tesco otvorením ďalšej predajne potvrdzuje svoju dlhodobú stratégiu rozvíjať biznis na Slovensku a prinášať zákazníkom aj naďalej ich obľúbené výrobky za dostupné ceny vo všetkých regiónoch. Zákazníci sa môžu v novom supermarkete v Nitre tešiť na široký sortiment  vyše 7 000 výrobkov vrátane produktov od lokálnych dodávateľov,“ prezrádza Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Ide o tretiu predajňu reťazca v meste pod Zoborom. Tesco v Nitre prevádzkuje od roku 1999 aj prvý hypermarket otvorený na Slovensku a od júna minulého roka  supermarket v OD Prior.

 

 

Nový supermarket Tesco sa nachádza na prízemí nákupného centra Promenáda na nábreží rieky Nitra. Obchod bude otvorený sedem dní v týždni od pondelka do nedele od 7.00 hod. do 21.00 hod. Lokalita je dostupná pre návštevníkov peši, autom, MHD aj bicyklom. Zákazníci môžu parkovať v podzemnej garáži centra Promenáda.

 

 

V ponuke novej predajne Tesco budú okrem kvalitných čerstvých a trvanlivých potravín či grilu aj produkty  pre ľudí so špeciálnymi výživovými potrebami.

Tesco zákazníkom na Slovensku prináša najnovšie trendy v nakupovaní. Aj v novom supermarkete v nitrianskej Promenáde sú k dispozícii inovácie ako nákup so Scan&Shop– vďaka aplikácii v smartfóne – či štyri samoobslužné pokladne. Samozrejmosťou bude aj zberný automat na vrátenie plastových fliaš a plechoviek.

 

Tesco sa stará o komunity

Reťazec za žiadnych okolností nezabúda na komunity a podporu tých najzraniteľnejších. „Deň čo deň darujeme nepredané potraviny zo všetkých našich  predajní a teší ma, že teraz k nim pribudne aj nový supermarket v Nitre. Vlani sme darovali takmer šesť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.Pravidelne organizujeme aj potravinové zbierky, aby sme pomohli spolu s našimi zákazníkmi. Rozdali sme viac ako milión eur na podporu komunitných projektov naprieč celým Slovenskom,“dopĺňa Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

 

 

Tesco pri príležitosti otvorenia nového obchodu podporí nitrianske Divadlo A. Bagara – z každého nákupu nad 10 eur v termíne od 12. do 14. mája 2022 daruje Tesco 1 euro na podporu divadla. „Tešíme sa, že spoločnosť Tesco sa rozhodla poskytnúť pomoc Divadlu Andreja Bagara v Nitre, ktoré je najväčšou kultúrnou inštitúciou v Nitrianskom kraji. Posledné dva roky boli pre koronakrízu veľmi náročné, aj preto sme vďační, že prostriedky môžeme využiť na podporu predstavenia a akcie pre rodiny s deťmi,“  spresňuje koordinátorka marketingu Divadla Andreja Bagara v Nitre Hana Kocincová.

 

Zobraziť celú novinku
JAHODY AKO BOMBA PLNÁ ZDRAVIApasik
JAHODY AKO BOMBA PLNÁ ZDRAVIA

 

Jahody sú obľúbeným ovocím, ktoré nás ako prvé poteší po dlhých zimných mesiacoch.

Svojím výživným zložením chráni pred rôznymi ochoreniami a lahodnou chuťou presvedčí aj tých najmenších.

 

Prinášame vám super tipy na spracovanie a prezradíme množstvo zdravotných benefitov o ktorých ste možno netušili.

 

Jahody sú skvelým zdrojom vitamínu C, ktorý zvyšuje imunitu. Sú rovnako aj plné kyseliny listovej, ktorá zmierňuje vyčerpanie a únavu. Majúpozitívny vplyv na psychiku a pri náročných dňoch sa hodia ichupokojujúce účinky.

 

  • Výborne prečisťujú krv a pomáhajú pri zápaloch.
  • Naštartujú očistné procesy, zbavia telo od toxických látok, prečistia črevá, zlepšia látkovú výmenu a trávenie.
  •  
  • Zlepšujú krátkodobú pamäť.
  • Obsahujú minimum kalórií a pomáhajú spaľovať uložený tuk.
  • Podporujú celkovú regeneráciu organizmu a urýchľujú hojenie rán.
  • Postarajú sa o zdravie vlasov, sviežosť pleti a pevnosť nechtov.
  • Upravujú hladinu cukru v krvi a sú vhodné pre diabetikov.

 

Jahody vynikajú svojimi vysokými hodnotami antioxidantov, vďaka čomu prirodzene detoxikujú organizmus. Konzumáciou jahôd dodáte svojmu telu množstvo vitamínov a minerálov (B6, B7, C, mangán, jód, meď, draslík, sodík, fosfor a horčík). Obsahuje tiež omega-3 mastné kyseliny, kyselinu listovú a vlákninu.

 

SPESTRIA KAŽDÚ KUCHYŇU

Svojou jasnou červenou farbou sa hodia do rôznych drinkov, limonád, studených dezertov či zmrzlinovo-ovocných pohárov.Ich svieža chuť sa však nestratí ani v koláčoch, bublaninách a ovocných šalátoch. Alebo si ich vychutnajte len tak samotné nakoľko pri pečení a inej tepelnej úprave sa z nich cenné látky vytrácajú. Jahody odporúčame umývať studenou vodou a to až pred ich úpravou či konzumáciou. Pri dlhšom namáčaní vo vode strácajú farbu a chuť.

 

Prirodzene pestované a dozreté slovenské jahody domácej kvality si môžete kúpiť aj online prostredníctvom najväčšieho farmárskeho eshopu potravín FARMOVE.sk. Svojim nákupom tak podporíte poctivých slovenských pestovateľov.

 

Aktuálne najväčší farmársky e-shop na Slovensku FARMOVE ponúka bonus 5 eur na prvý nákup – vyskúšať debničkovanie môžete teraz cez nich výhodnejšie, stačí ak sa na ich stránke registrujete a nakupujete ako prihlásený zákazník.

 

 

DO ZÁSOBY

Jahody sú prvým jarným ovocím a ich sezóna je krátka, urobte si malú jahodovú zásobu na neskôr. Ideálnym spôsobom je ich uskladnenie v mrazničke, získate tak zásobu na zimu či neskoré letné zmrzlinové pochúťky. Stačí ak zdravé plody uložíte na tácku alebo plech v jednej vrstve a dajte mraziť na niekoľko hodín. Potom ovocie uložte do nádoby alebo mraziaceho vrecúška a vložte naspať do mrazničky. Takto zmrazené jahody budete môcť ľahko vyberať po niekoľkých kúskoch do limonády či do osviežujúceho smoothie.

 

Zdroj obrázku: KatyaPulina/ Shutterstock.com

Zobraziť celú novinku
V Tescu zákazníci ušetria peniaze!pasik
V Tescu zákazníci ušetria peniaze!

Stovky potravín za ešte výhodnejšie ceny od dnes prináša reťazec Tesco svojim zákazníkom vo všetkých 154 obchodoch. Od 4. mája 2022 si môžu ľudia dopriať produkty, ktoré často kupujú, za ešte výhodnejšie ceny a ušetriť tak rodinný rozpočet, a to hneď dvoma spôsobmi. Tesco v priebehu nasledujúcich týždňov ponúkne zákazníkom doteraz najširší výber výnimočných cien pre majiteľov karty Clubcard a navyše prináša novú garanciu nízkej ceny pre stovky obľúbených výrobkov aj mimo akcií.

Tesco zákazníkom dlhodobo prináša ich obľúbené potraviny s dôrazom na kvalitu, čerstvosťa dostupnosť. Pretrvávajúca náročná situácia v spoločnosti je výzvou pre mnohé rodinné rozpočty Slovákov. Aj preto prichádzame s ešte výhodnejšími cenami obľúbených produktov, aby naši zákazníci vedeli, že sa na nás môžu spoľahnúť vždy, za každých okolností a v každom regióne Slovenska.Nám v Tescu záleží, aby zákazníci  vždy nakupovali výhodnejšie, preto trvalo zaručujeme nízke ceny,“  hovorí Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.

 

 

Reťazec od 4. mája 2022 prináša svojim zákazníkom ďalšie skvelé dôvody na nakupovanie v Tesco obchodoch, ako aj online:

 

  • Majitelia vernostnej karty Clubcard si za výhodnejšie ceny môžu nakúpiť množstvo populárnych produktov označených logom Clubcard ceny. Najobľúbenejší vernostný program na nákupy na Slovensku tak prinesie zákazníkom doteraz najlepšiu ponuku.

Chceme sa novými a ešte výhodnejšími nákupmi poďakovať viac ako 1 miliónu zákazníkov Clubcard za ich dlhoročnú vernosť a ušetriťim peniaze pri kúpe ich obľúbených výrobkov s Clubcard cenami,“ pokračuje Diana Golanová.  Všetky výhody a benefity nájdu členovia Clubcard v smart aplikácii alebo na webstránke reťazca. Záujemcovia o kartu Clubcard si ju môžu za pár minút zadarmo založiťv každej predajni Tesco alebo online a získať tak prístup k unikátnym výhodám ako napríklad už známym kupónom, cez ktoré Tesco vracia 1 cent za každé euro nákupu. Zákazníci každoročne ušetria milióny eur len vďaka Clubcard. Clubcard je totiž jedinou kartou na Slovensku, ktorá takto zákazníkom vracia peniaze!

 

  • Zároveň zákazníci reťazca nájdu vo všetkých obchodoch aj pri online nakupovaní stovky produktov označených červeným logom Garantujeme nízke ceny. Týmto logom reťazec garantuje výhodnú nízku cenu produktov, ktoré zákazníci nakupujú do takmer každej domácnosti. Garancia nízkych cien dáva istotu, že ich kúpou vždy zákazník ušetrí, a to dokonca bez toho, aby boli ponúkané v zľave.V Tescu nám záleží na tom, aby zákazníci nakupovali výhodnejšie, preto trvalo zaručujeme nízke ceny. Pravidelne kontrolujeme stovky cien obľúbených výrobkov a vďaka tomumajú zákazníci istotu, že u nás vždy ušetria*,“ vysvetľuje Diana Golanová. Medzi výrobky s novým červeným označenímGarantujeme nízke cenypatria bežnenakupované potraviny, drogéria či hygienické produkty – napríklad paradajky, zemiaky, jogurty, syry, rôzne druhy pečiva, vajcia či toaletný papier. Reťazec vybral konkrétne produkty podľa obľúbenosti a dôležitosti tak, aby čo najviac vyhovel potrebám svojich nakupujúcich.
  •  

Tesco pri uvedení dostupných cien úzko spolupracuje so svojimi dodávateľmi. „Vďaka dlhodobým spoluprácam s našimi dodávateľmi dokážeme priniesť našim zákazníkom aj teraz stovky výrobkov za ešte výhodnejšiu cenu,“  zdôraznil Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Ako nájdu zákazníci v Tescu najvýhodnejšie ceny:

  • Clubcard ceny –žlté logo v modrom rámikuoznačuje v obchodoch, letákoch aj v Online nákupoch výrobky s výhodnejšou cenou pre majiteľov vernostnej  karty Clubcard.
  • Garantujeme nízke ceny– červené logo označuje stovky potravín s najvýhodnejšou cenou na trhu.
  • Týždňové akcie– Tesco pokračuje aj naďalej v cenových akciách trvajúcich kratšie obdobie jedného týždňa. Zákazníci ich poznajú z letákov dostupných v tlačenej aj online podobe.
  •  

* Pozn.: Cenová garancia sa vzťahuje na produkty s bežnou cenou s výnimkou zliav, akcií a propagačných cien našej konkurencie.

 

Zobraziť celú novinku
Danone uvádza na trh novú značku rastlinných nápojovpasik
Danone uvádza na trh novú značku rastlinných nápojov

Spoločnosť Danone uvádza na trh novinku rastlinných nápojov značky GOU!. Novinkou sa snaží budovať kategóriu rastlinných výrobkov a zároveň napĺňať firemnú stratégiu Jedna planéta. Jedno zdravie (One Planet. One Health). Verí, že stravovacie návyky jednotlivcov majú vplyv nielen na ich zdravie, ale aj zdravie planéty. Úprava zloženia stravy na vyšší podiel zeleniny, ovocia a strukovín totiž môže byť jedným z bodov, ktorý dokáže životnému prostrediu veľmi prospieť.

„Neustále sa stretávame s jasnou potrebou finančne dostupnejších produktov na rastlinnej báze, ktoré by nám zároveň umožnili získať nových spotrebiteľov ako rodiny z menších miest, ale aj ľudí vo vyššom veku. Práve preto sme sa rozhodli prísť s novou značkou GOU!,“uvádza Barbora Horníková, Brand Manager značky Alpro, Provamel a GOU!.

 

Nové rastlinné nápoje GOU! sú vyrobené z overených a zodpovedne vypestovaných ingrediencií ako sója, mandle a kokos. Obsahujú vitamíny B a D, sú prirodzene bez laktózy a v 100% recyklovateľnom obale.

 

 

„Slovenský, ale aj český trh sa radí medzi najmenšie rastlinné trhy v Európe. Preto vidíme veľký potenciál túto kategóriu naďalej rozvíjať,“dodáva Horníková. Spoločnosť Danone vo svojom portfóliu kombinuje (a aj naďalej bude kombinovať) ako tradičnejšie produkty živočíšneho pôvodu, tak výrobky založené na rastlinnej báze.

 

Výrobca okrem použitia recyklovateľného obalu sa rozhodol na obaly noviniek uviesť aj nutričné označovanie NutriScore, ktorým chce spotrebiteľom zjednodušiť orientáciu v rámci správnej výživy.

 

Zobraziť celú novinku
McDonald’s „refreshol“ receptúru šalátovpasik
McDonald’s „refreshol“ receptúru šalátov

Po nedávnom vylepšení hovädzích burgerov prichádza spoločnosť McDonald’s s ďalšou novinkou. Líder v gastro segmente sa tentokrát zameral na portfólio zeleninových šalátov. Tie sú po úprave receptúry ešte čerstvejšie a chutnejšie ako kedykoľvek predtým. Zákazníkov zaujme aj nové papierové balenie bez plastového viečka, ktoré McDonald’s uviedol ako ďalší krok v oblasti udržateľnej stratégie, na základe svojho záväzku minimalizovať plastový odpad vo svojich reštauráciách.

 

Spoločnosť McDonald’s predstavila zmenu receptúry, vďaka ktorej dokáže zabezpečiť ešte lepšiu chuť a čerstvosť obľúbených šalátov. Chuťové bunky zákazníkov roztancuje nový  šalátový mix tvorený z rímskeho šalátu, rukoly, frisee a repy, doplnený chutnými cherry paradajkami a uhorkami od dodávateľa Slovatys, ktorý od jari do jesene odoberá úrodu od slovenských pestovateľov.

 

 

McDonald’s sa však nezameriava iba na podporu lokálnych dodávateľov. Starostlivo dbá na dodržiavanie štandardov udržateľného poľnohospodárstva a venuje pozornosť tomu, aby polia ostali plné živín a pestovanie nenarušilo životné prostredie. V reštauráciách preto nájdete rímsky šalát pestovaný farmármi z farmy Winnicka salata, a z ďalších poľnohospodárskych podnikov fungujúcich na princípe udržateľnosti, ktoré dodávajú šalát spoločnosti Eisberg, priamemu dodávateľovi spoločnosti McDonald’s. Počas zimných mesiacov odoberá McDonald´s šaláty prevažne zo Španielska, kde je priaznivejšia klíma.

 

Zákazníkov poteší nielen „refreshnutá“ chuť, ale aj možnosť prispôsobenia kuracích šalátov, do ktorých si teraz môžu pridať dva šťavnaté kúsky kuracích pŕs vo forme Chicken Strips či kus chrumkavého grilovaného mäsa navyše. Grilled Chicken šalát, Crispy Chicken šalát či Veggie šalát prinášajú zákazníkom teraz ešte väčší gurmánsky zážitok, prispôsobený ich chuťovým preferenciám. Vylepšené verzie šalátov sú dostupné vo všetkých reštauráciách McDonald’s na Slovensku, pričom aj naďalej sú v cene veľkých šalátov zahrnuté krutóny a vybraný dresing.

 

V McDonald’s máme neustálu potrebu meniť veci k lepšiemu. Vďaka rôznym inováciám sa preto snažíme zlepšovať nielen naše služby, ale zameriavame sa aj na rôzne časti nášho sortimentu. Po hovädzích burgeroch tak prišli na rad aj šaláty, ktoré sme s pomocou kvalitných surovín „refreshli“ do ešte chutnejšej a čerstvejšej verzie. Uvedenie tejto novinky je však o to výnimočnejšie, že prichádza spolu s novým udržateľným balením bez plastového viečka. Samotná zmena obalu je veľmi zložitý proces, ale uvedomujeme si, že práve takáto zmena má vzhľadom na našu veľkosť značný pozitívny vplyv na životné prostredie, “hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka pre McDonald’s na Slovensku.

Zobraziť celú novinku
Prvý rok zdieľania áut od ľudí pre ľudí priniesol Slovákom 33 000 eur. Najväčší záujem je v Bratislavepasik
Prvý rok zdieľania áut od ľudí pre ľudí priniesol Slovákom 33 000 eur. Najväčší záujem je v Bratislave

Platforma HoppyGo, ktorá oslavuje 1. rok pôsobenia na slovenskom trhu, pomohla majiteľom áut získať až 33 000 eur. Najúspešnejší majiteľ auta zdieľaním svojho vozidla získal takmer 3 000 eur a najúspešnejšie auto zarobilo vyše 2 000 eur. Najpopulárnejšími autami, o ktoré mali Slováci v rámci zdieľania záujem, boli Ford C max, Škoda Octavia a Honda Civic. Najväčší záujem o carsharing je v Bratislave a blízkom okolí.

„Pred rokom pri spúšťaní HoppyGo, platformy na zdieľanie áut od ľudí pre ľudí, sme pochopili, že pre Slovákov je vlastníctvo auta dôležitým spoločenským statusom. Z prieskumov vyplynulo, že až 91 % slovenských domácností disponuje aspoň jedným osobným vozidlom, ktoré využívajú najmä na individuálne účely. Pre Slovákov je osobná mobilita a nezávislosť veľmi dôležitá,“hovorí Juraj Andrejka, country manažér platformy.

 

 

HoppyGo na Slovensku.

Cieľom HoppyGo je ukázať ľuďom, že okrem svojho vlastného auta môžu mať prístup k stovkám ďalších áut v momente, keď ich naozaj potrebujú. Vďaka HoppyGo majú „garáž“ v jednej aplikácii v smartfóne, a tak môžu mať pre rôzne životné situácie k dispozícii rôzne automobily. Napríklad dodávku na sťahovanie či minivan na dovolenku alebo luxusnejšie auto na rande. Variabilita, ktorú HoppyGo ponúka prenajímateľom áut, je atraktívnejšia a výhodnejšia ako vlastníctvo jedného auta. Majiteľom áut platforma umožňuje pohodlne nechať svoje auto zarábať, ak ho nevyužívajú každý deň.

 

Rok zdieľania áut v číslach

Rok zdieľania áut od ľudí pre ľudí ukázal, že záujem Slovákov podeliť sa o svoje vozidlo kontinuálne rastie. Na platforme sa zaregistrovalo 170 vozidiel a za rok pôsobenia si ľudia prenajali 350 áut. Majitelia áut za prvý rok zdieľania áut získali 33 000 eur. Najúspešnejší zarobil 2 700 eur za rok a najúspešnejšie auto svojmu majiteľovi prinieslo 2 200 eur za rok.

„Záujem o zdieľanie áut na Slovensku podporila pandémia koronavírusu, počas ktorej mnohé autá viac stáli, ako jazdili, ako aj nedostatok áut na trhu. Situácia na Ukrajine a rast cien pohonných hmôt trend ešte viac posilnili,“ dodáva Juraj Andrejka.

 

 

Variabilitu, ktorú prenajímatelia získali, ukazuje pestrá ponuka vozidiel na prenájom v rozmanitých cenových hladinách, ako aj rôznorodá dĺžka prenájmu. Napríklad najdrahším autom, ktoré bolo k dispozícii na prenájom, bol Range Rover Sport za 663 eur

na deň a najlacnejším zase Smart ForTwo za 15 eur na deň. Najdlhší prenájom jedného auta trval 61 dní, naopak, najkratší prenájom bol na šesť hodín. Najviac sa zdieľali autá z kategórie hatchbag – až 37 % z celkového počtu prenájmov, najviac zastúpené z pohľadu paliva boli dieselové vozidlá – 58 %.

 

Štatistiky za rok pôsobenia p2p carsharingovej platformy HoppyGo na Slovensku:

 

  • 7 500 registrovaných používateľov
  • 5 590 stiahnutí aplikácie
  • 4,5 dňa priemerná dĺžka prenájmu auta
  • 686 kilometrov najazdených priemerne počas jedného prenájmu auta
  • Ford a Škoda boli najpožičiavanejšie značky auta
  • Škoda Enyaq iV bol najpožičiavanejší elektromobil
  • Najdrahšie zdieľané auto – Mercedes GLE Coupe v hodnote 95 500 eur

 

„Záujem o zdieľanie áut vidíme vo všetkých vekových kategóriách. Najmladší majiteľ auta, ktorý zdieľal svoje vozidlo cez HoppyGo, mal 19 rokov, najstarší bol 53-ročný. Keď sa pozrieme na prenajímateľov, najmladší, ktorý si auto prenajal, mal 18 rokov a najstarší 58 rokov. Najčastejším prenajímateľom vozidiel cez našu platformu, ktorý urobil najviac prenájmov za rok,  je 56-ročný pán z Bratislavy,“  vysvetľuje Juraj Andrejka. Skúsenosť HoppyGo na Slovensku potvrdzuje, že carsharing má svojich fanúšikov naprieč generáciami.

 

Pri príležitosti 1. roku pôsobenia HoppyGo na Slovensku pripravila platforma pre svojich používateľov odmenu ako narodeninový darček. HoppyGo počas celého mája 2022 zvyšuje odmenu za pozvanie nového používateľa alebo auta do HoppyGo na 50 eur, resp. 100 eur. Každý používateľ má vo svojom profile v aplikácii unikátny pozývací kód, ktorý môže s niekým zdieľať. Obaja získajú vďaka tomu kredit 50 eur na požičanie si auta. Kto pozve do HoppyGo auto, získa až 100 eur.

 

„Našou ambíciou je byť prvou voľbou pre Slovákov pri prenajímaní áut. Počas najbližších dvoch rokov chceme strojnásobiť počet používateľov i áut a potvrdiť silnú pozíciu v rámci Bratislavského a Trnavského kraja,“  hovorí J. Andrejka o plánoch na najbližšie obdobie.  

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Poznáte dôvody, prečo pravidelne absolvovať zubnú hygienu?pasik
Poznáte dôvody, prečo pravidelne absolvovať zubnú hygienu?

Preventívnymi prehliadkami u zubára dokážeme predchádzať rôznym problém so zubami, takže ich poctivé absolvovanie je v našom vlastnom záujme. Aj tak sa však nájdu ľudia, ktorí ich zanedbávajú. Našťastie ich je menšina, ale ak sa začneme zaoberať tým, koľko ľudí pravidelne absolvuje aj zubnú hygienu a koľko nie, zistíme, že počty sú oveľa vyrovnanejšie.

 

 

 Šanca, že budete mať zubný kaz, bude minimálna 

 

 

Dôvodov, prečo okrem preventívnych prehliadok u vášho dobrého zubára v Žiline aspoň dvakrát ročne absolvovať aj zubnú hygienu, je pritom viacero a rozhodne nie sú zanedbateľné. Ak ste doteraz túto metódu starostlivosti o svoj chrup zanedbávali, možno vás tieto dôvody presvedčia.

 

V prvom rade vďaka zubnej hygiene zredukujete riziko vzniku zubného kazu na minimum. Samozrejme, nemáte zaručené, že nikdy mať kaz nebudete, ale šanca bude najmenšia akú môžete dosiahnuť.

 

A prečo práve absolvovaním zubnej hygieny, keď si zuby poctivo umývate aj doma? Odpoveď je jednoduchá. Dentálna hygienička sa vďaka profesionálnym nástrojom dostane a zuby vyčistí aj tam, kde to doma zubnou kefkou nedokážete ani pri najlepšej snahe.

 

 

 

 

Zdravé zuby aj ďasná 

 

 

Profesionálna zubná hygiena pritom nie je prospešná „len“ pre vaše zuby, ale aj pre vaše ďasná. Je to jednoduchý spôsob, ako predchádzať rôznym ochoreniam týkajúcich sa práve ďasien. Nemusíte sa tak obávať ich nadmernému krvácaniu, či v extrémnom prípade strate zubu, čo môže byť následkom pokročilej parodontitídy.

 

Už sme spomínali, že bežné čistenie zubov zďaleka nestačí na všetko. A netýka sa to len prevencii voči zubnému kazu. Špeciálne techniky na odstránenie zubného povlaku a kameňa vás zbavia nežiaducej pigmentácie zubov aj prípadného nepríjemného zápachu z úst. Váš chrup tak bude jednoducho dokonalý.

 

Zdroj obrázka:

Autor: Vladimir Sukhachev/ Shutterstock.com

Zobraziť celú aktualitu
TIP NA PRÁZDNINY: UKÁŽTE DEŤOM SVET ILÚZIÍ A HLAVOLAMOV V AVIONEpasik
TIP NA PRÁZDNINY: UKÁŽTE DEŤOM SVET ILÚZIÍ A HLAVOLAMOV V AVIONE

Každý rodič hľadá inšpiráciu, nápad a užitočný tip, kam sa vybrať s deťmi počas letných prázdnin. Radovánky vo vode sú ideálnym riešením. Tie však občas prekazí počasie a niekedy jednoducho deti potrebujú zmenu a možnosť naučiť sa niečo nové.

 

Zaujímavým tipom na letné dobrodružstvo je unikátna výstava Labyrinthum – Neobyčajný svet zábavy. Navštíviť ju môžete v bratislavskom nákupnom centre Avion od júna až do 11. septembra 2022 Nápaditá, originálna a vzdelávacia výstava vás vtiahne do neskutočného sveta optických ilúzií. Detskí návštevníci si potrápia hlavičky a zároveň sa aj výborne zabavia.

Čaká vás zrkadlové bludisko, trick art obrazy, hlavolamy v nadrozmerných veľkostiach aj optické klamy, ktoré  vyrobili tí najskúsenejší výtvarníci, umeleckí tesári a kováči. Vďaka nim môžete pohladiť žirafu cez okno, bojovať s mocným čarodejníkom, stretnúť sa s dinosaurom alebo vyriešiť záhadu číselného hlavolamu a mnoho ďalšieho.

 

 

Nenechajte si ujsť 37 exponátov, ktoré sú zárukou neskutočnej zábavy aj príležitosťou na zaujímavé fotografie ????. Netradičné ilúzie a hlavolamy prinesú jedinečný zážitok nielen deťom, ale aj dospelým.

Výstavu Labyrinthum môžete navštíviť v nákupnom centre Avion každý deň v čase:

  • pondelok až štvrtok od 11.00 do 19.00 hod.
  • piatok až nedeľa od 10.00 do 20.00 hod.
  •  

Vstupné:    

  • Dospelí: 4 eurá
  • Deti (od výšky 1 meter), dôchodcovia, ZŤP: 3 eurá
  • Rodinné vstupné (2 dospelí a 2 deti): 13 eur
  • Deti – školské skupiny (nad 15 detí + 1 dospelý zadarmo): 2 eurá
  •  

Vchod na výstavu je v Gastropasáži vedľa prevádzky Burger King. Viac informácií nájdete na https://www.avion.sk/sk-sk/kampane/labyrinthum.

#avionbratislava #labyrinthum

Zobraziť celú aktualitu
Porada v prírode či možnosť natrhať si vlastné bylinky? Zamestnanci v Tescu majú netradičný benefitpasik
Porada v prírode či možnosť natrhať si vlastné bylinky? Zamestnanci v Tescu majú netradičný benefit

Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí zamestnávatelia. V Tescu však prišli s novinkou, ktorú neuvidíte len tak hocikde. Zamestnanci si v práci môžu vypestovať záhon s bylinkami, zasadiť jabloň či stráviť poobednú poradu v prírode. Za centrálnou kanceláriou Tesca v Bratislave si aj so zapojením síl vlastných kolegov vybudovali obrovskú komunitnú záhradu.

Určite každému padne vhod po dlhšom čase strávenom v kancelárii pri počítači alebo v obchode za pokladňou načerpať energiu a nadýchať sa sviežeho vzduchu v príjemnom prostredí, ktoré dýcha prírodou, sviežosťou a pokojom. Zamestnanci Tesca dnes takú možnosť majú.

 

 

Kedysi opustené miesto by ste dnes už nespoznali. Niekoľko mesiacov usilovnej práce a desiatky šikovných rúk premenili zarastenú plochu za centrálnou kanceláriou a hypermarketom Tesco na Zlatých pieskoch na oázu pokoja a relaxu. Zamestnanci reťazca sa dnes môžu pochváliť prvou Komunitnou záhradou spoločnosti Tesco v strednej Európe s rozlohou až 19 000 m2.

 

Od samotnej idey po realizáciu dnes už plne funkčnej Komunitnej záhrady ubehli takmer dva roky. Zveľadenie tohto priestoru si vyžiadalo úsilie mnohých našich kolegov z centrálnej kancelárie aj obchodov, ako aj partnerov, ktorí vyčistili priestor od konárov a komunálneho odpadu, postavili vonkajšie sedenie či posadili rastliny, za čo im patrí vďaka. Teší ma, že dnes ju naši kolegovia môžu využívať na stretnutia, porady, ale aj tímbildingy, opekačky či letné kino počas, ale aj mimo pracovných hodín, “ povedala Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Na ploche takmer dvoch hektárov sa nachádzajú vzácne staré, ale aj tradičné odrody ovocných stromov, kvety, bylinky, včelie úle, rozsiahle záhony a podľa odborníkov je v záhrade aj unikátny malý prales. S  výsadbou stromčekov pomáhal Bruno Jakubec z organizácie Matica ovocná spolu s projektom SadOVO a Drahoš Stano zároveň kolegom z Tesca ukázal, ako sa zbaviť nežiaduceho hmyzu vďaka ručnej výrobe ucholačníkov.

 

S výsadbou rôznych rastlín, byliniek či kvetov podala pomocnú ruku a usmernila odborníčka Andrea Miklošová z organizácie Jedloles. Tímy zamestnancov sa starajú o svoje záhony a dnes už môžu zberať aj prvú úrodu napríklad z Limonádového, Šalátoveho baru či Pizza záhonu.

V rámci oddychovej zóny majú zamestnanci Tesca k dispozícii altánky so stolmi a stoličkami, hojdačky, záhradný domček s náradím a ručne vyrobený nábytok z paliet. Kolegovia môže plne využívať štyri grily a ohnisko na grilovanie a opekanie. Deti sa môžu pohrať v pieskovisku a dospelí môžu čas v záhrade využiť aktívne a napríklad si zahrať bedminton či petang.

Zdroj: Katarína S.

Zobraziť celú aktualitu
Pridajte sa k My Drop Matters, pridajte sa k superhrdinom!pasik
Pridajte sa k My Drop Matters, pridajte sa k superhrdinom!

Vedeli ste, že jednotka transfúznej krvi s objemom 450 ml môže zachrániť až tri ľudské životy? Hoci medicína 21. storočia dokáže úžasné veci, bez ľudskej krvi je bezmocná. Aj na základe vlastných skúseností s darcovstvom vytvorila slovenská IT spoločnosť Rare Crew z Bratislavy s podporou Národnej transfúznej služby SR iniciatívu My Drop Matters pri príležitosti Svetového dňa darcov krvi 14. júna 2022. Iniciatíva #mydropmatters podporuje kolektívne darcovstvo krvi vo firmách či v organizáciách.  

Krv sa v nemocniciach používa nepretržite, na Slovensku potrebuje za jednu hodinu transfúzny prípravok v priemere 23 pacientov. Preto každý, kto sa rozhodne byť darcom, sa stáva superhrdinom v pravom zmysle slova.Obrovskú hodnotu darcovstva si však mnohí neuvedomujú, pokiaľ vážne neochorejú sami alebo ich najbližší. Podobnú nevyspytateľnosť života zažil aj Peter Vaško, zakladateľ a majiteľ medzinárodne úspešnej slovenskej IT spoločnosti Rare Crew v Bratislave. Jeho osobná skúsenosť viedla k vytvoreniu iniciatívy podporujúcej kolektívne darcovstvo krvi My Drop Matters.Pred niekoľkými rokmi vážne ochorel člen našej rodiny. Dovtedy zdravý, 38-ročný muž so životom pred sebou bol zo dňa na deň diagnostikovaný s nádorovým ochorením v terminálnom štádiu. Keďže urgentne potreboval krvné transfúzie, zorganizovali sme u nás vo firme prvý kolektívny odber, do ktorého sa zapojilo niekoľko kolegov. Asi s ročným odstupom sa situácia zopakovala a počas rizikového pôrodu potrebovala krvné transfúzie ďalšia členka najbližšej rodiny. Vtedy vznikla myšlienka pravidelného kolektívneho darovania a tiež iniciatívy, prostredníctvom ktorej chceme osloviť ostatné firmy,“ opisuje Peter Vaško. 

 

 

Cieľom voľnej iniciatívy My Drop Mattersa jej iniciátorov je predovšetkým šírenie myšlienky kolektívneho darcovstva krvi, šírenie povedomia o dôležitosti darcovstva krvi ako takého, zvyšovanie povedomia o nenahraditeľnosti krvi a jej dôležitosti pre každodennú záchranu ľudských životov. Význam má každá kvapka krvi. Nemusí to byť korporácia. Je žiaduce, aby sa zapájali aj menšie, ale aj úplne malé firmy s pár ľuďmi. Rozširovanie darcovskej základne, teda nábor prvodarcov je pritom nesmierne dôležitý. 

 

Logo iniciatívy My Drop Matters je prístupné na www.mydropmatters.comna stiahnutie a voľné použitie na tričká/nálepky/mailingové a iné aktivity každému, kto sa chce k iniciatíve pripojiť, bez potreby registrovania sa. Firmy aj organizácie môžu v komunikácii využiť aj hashtag #mydropmatters. Logá z darovania zapojených firiem budú uverejnené v prípade ich záujmu na webstránke iniciatívy, fotografie tímov z darovania budú zase pridané na sociálne siete iniciatívy Facebook Instagram

 

Počas posledného kolektívneho odberu v januári 2020 darovalo krv 51 zamestnancov zo siedmich našich pobočiek v štyroch štátoch, ako sú Slovensko, Srbsko, India, Egypt ,  z toho bolo až 28 prvodarcov. Zapojiť sa ich chcelo až 63, avšak pre nevyhovujúci zdravotný stav 12 z nich darovanie nebolo umožnené. Dôkladná preventívna prehliadka a krvné testy sú súčasťou každého transfúzneho odberu. Chceli by sme povzbudiť aj iné firmy, aby išli do toho a zapojili sa do kolektívneho darcovstva. Má to veľký spoločenský i individuálny význam a v neposlednom rade takáto aktivita neuveriteľne posilní vzťahy medzi zamestnancami. Je to pre nás vždy silný zážitok,“ vysvetľuje Pavol Štefánek, Chief Operating Officerz Rare Crew.

 

Darcovstvo je nesmierne dôležité pre hladké fungovanie zdravotníctva a kolektívne darcovstvo je z pohľadu firmy skvelou príležitosťou dať signál partnerom či budúcim zamestnancom, že altruistický prístup je súčasťou jej firemnej kultúry. Práve firmy majú pri organizovaní kolektívneho darovania krvi obrovskú skrytú silu. Kolektívne darovanie krvi formou mobilného odberu zabezpečuje Národná transfúzna služba SR,ktorá krvou zásobuje väčšinu slovenských nemocníc. Aj malé firmy s niekoľkými zamestnancami sa môžu objednať priamo cez NTS SR na konkrétny dátum a čas a ísť spoločne ako tím darovať krv do jedného z odberných miest.

 

Každé odberové pracovisko NTS SR má svoju mobilnú odberovú jednotku,  ktorá je schopná prísť priamo za zamestnancami, a tí môžu darovať krv aj v pohodlí svojej firmy. Korporácie, menšie firmy, ale aj obce, dediny, športové zväzy či školy túto možnosť darovania krvi vítajú a využívajú, o čom svedčí rezervácia termínov mobilných odberov na niekoľko mesiacov dopredu,“ dodáva Mgr. Martina Frigová, projektová manažérka NTS SR.

 

Prečo sa zapojiť do kolektívneho darcovstva?

  1. Kolektívne darovanie vo firme je vlastne tímbilding, ktorí spojí vašich zamestnancov viac ako akákoľvek párty.
  2. Ako štandardnú súčasť každého transfúzneho odberu každý darca zároveň absolvuje pravidelnú a detailnú lekársku prehliadku – zdravotný benefit, ktorý firmu nič nestojí.
  3. Zapojíte svoju firmu a vašich zamestnancov do celospoločensky prospešnej aktivity.
  4. Získate dobrý pocit, ktorý sa nedá kúpiť.
  5. Vyšlete signál smerom na partnerov a budúcich zamestnancov, že altruistický prístup je súčasťou firemnej kultúry.
Zobraziť celú aktualitu
 GASTROPREVÁDZKY OPÄŤ OŽILI, SLOVÁKOM CHÝBALA ICH ATMOSFÉRApasik
GASTROPREVÁDZKY OPÄŤ OŽILI, SLOVÁKOM CHÝBALA ICH ATMOSFÉRA

Oživenie po dvojročnej pandémii hlásia aj gastroprevádzky v bratislavskom Avione. Podľa májového online prieskumu najväčšieho nákupného centra na Slovensku až 63 % opýtaných navštevuje gastroprevádzky rovnako často ako pred pandémiou. Až 23 % návštevníkov vyhľadáva gastroprevádzky dokonca častejšie než pred rokom 2020. Dôvodom je ich atmosféra, ktorá Slovákom doma počas pandémie najviac chýbala.

„Rastúci záujem návštevníkov o gastroprevádzky v Avione nás nesmierne teší. Podľa prieskumu mnohým zákazníkom chýbala najmä atmosféra, ktorú prináša osobná návšteva kaviarne, reštaurácie či Gastro pasáže  s rodinou, priateľmi alebo kolegami. Dobré jedlo či kávu s dezertom si návštevníci Avionu dožičia najmä pri nakupovaní, stretávaní sa s kolegami a pri vybavovaní rôznych povinností v rámci nákupného centra, ako je pošta, banka či telekomunikačný operátor alebo notár. Naším cieľom je zákazníkom neustále prinášať novú ponuku aj v rámci gastrozážitkov,“ vysvetľuje Petra Vojtasová, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.

 

 

Podľa prieskumu až 82 % opýtaných skonzumuje jedlo priamo v Avione, neberie si ho so sebou.

 

V Avione sa aktuálne nachádza viac ako 40 gastroprevádzok vrátane kaviarní, reštaurácií na 1. poschodí, street food stánkov či prevádzok rýchleho občerstvenia v Gastro pasáži vhodné aj pre vegetariánov, vegánov či ľudí so špeciálnymi stravovacími potrebami.

 

„Do konca mája 2022 návštevníci gastroprevádzok v Avione získajú za konzumáciu nad 5 eur hraciu kartu, v ktorej môžu nájsť až 5 500 zaujímavých odmien. Aj keď ihneď nevyhrali, vyplnenú hraciu kartu môžu vložiť do zlosovacej urny a vyhrať ďalšie skvelé ceny,“ prezrádza Petra Vojtasová.

Zobraziť celú aktualitu
Spotrebitelia rozhodli! Vyše 50 výrobkov značky Tesco patrí medzi najobľúbenejšie pasik
Spotrebitelia rozhodli! Vyše 50 výrobkov značky Tesco patrí medzi najobľúbenejšie

Obľúbenosť produktov vlastnej značky Tesco medzi zákazníkmi na Slovensku  rastie. Reťazec tento rok opätovne uspel v programe Voľba spotrebiteľov 2022 – zákazníci označili až 56 výrobkov vlastnej značky Tesco za najobľúbenejšie. O ocenenie Voľba spotrebiteľov 2022 – najlepšia novinka bojovalo 125 nových výrobkov v 40 kategóriách.

 

„Tešíme sa z tejto úžasnej pozitívnej spätnej väzby od našich zákazníkov. Prostredníctvom vlastných značiek Tesco prinášame na pulty našich obchodoch každý rok nové atraktívne výrobky za dostupnú cenu, ktorá je práve v aktuálnom náročnom období pre mnohé domácnosti dôležitý faktor pri nakupovaní. Privátne značky nám tiež umožňujú neustále inovovať zloženie našich produktov. Vďaka tomu sa lokálni producenti dostanú na pulty obchodov Tesco v zahraničí a získavajú cenné nové skúsenosti na ďalších trhoch,“ vysvetľuje Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ pre Tesco na Slovensku.

 

Tesco výrobky zvíťazili v siedmich kategóriách – Bezlepkové potraviny, Vegetariánske a vegánske produkty, Vegánske polotovary, Detské plienky, Čerstvé balené ovocie, Vína a Zmrzliny. Spolu si ocenenie Voľba spotrebiteľa 2022 – najlepšia novinka odnieslo až 56 výrobkov vlastnej značky Tesco. 

 

 

Nezávislý program Voľba spotrebiteľov už jedenásť rokov oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na slovenský trh. Produkty získajú ocenenie na základe výsledkov prieskumu prebiehajúceho na reprezentatívnej vzorke dvetisíc respondentov prostredníctvom nezávislého prieskumu organizovaného výskumnou agentúrou Nielsen IQ.

 

„Konkurencia v tomto roku bola veľmi silná, keďže počas posledných dvoch rokov mali firmy len obmedzené možnosti na prezentáciu nových výrobkov. Veľmi nás teší, že v posledných rokoch rastie počet produktov vlastných značiek, ktoré sú vyrábané na Slovensku. Zároveň veľmi oceňujeme flexibilnú reakciu výrobcov na meniace sa stravovacie návyky a požiadavky zákazníkov smerom k rastlinným alternatívam potravín a výrobkom určeným na špeciálnu výživu,“ hovorí Tatiana Koššová, country manager pre Slovensko usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services.

 

Zdravšie a udržateľnejšie stravovanie

Tesco neustále zlepšuje a inovuje ponuku výrobkov svojej vlastnej značky s cieľom prispieť k zdravšiemu a udržateľnejšiemu stravovaniu a zaviazalo sa  zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 až o 300 %.   Významným krokom k naplneniu tohto záväzku bolo uvedenie úplne nového radu produktov na rastlinnej báze pod  vlastnou značkou Plant Chef. Na pultoch reťazca tak pribudlo vyše 40 noviniek už hotových jedál alebo iných produktov na čisto rastlinnej báze.

V uplynulom roku v Tescu pristúpilo k revízii viac ako 300 výrobkov vlastnej značky v kľúčových kategóriách, aby sa zabezpečila ich zdravšia výživová hodnota. Zákazníci vďaka tomu môžu ešte lepšie kontrolovať svoj príjem príslušných živín. Produktové rady vlastnej značky Tesca okrem toho už vôbec neobsahujú stužené tuky, a to ani vo výrobkoch, ako sú sušienky, pečivo, cukrovinky, omáčky alebo margaríny.

 

Najobľúbenejšie výrobky vlastnej značky Tesco podľa hlasovania vo Voľbe spotrebiteľov 2022:

 

  • Vkategórii Bezlepkové potraviny označili spotrebitelia za víťazov slané a sladké pochúťky rad výrobkov určených pre špeciálnu výživu Tesco free from.

  • Zákazníci si v kategórii Detské plienky za víťaza vybrali práve plienky značky Tesco FRED&FLO. Pod touto privátnou značkou Tesco ponúka vo svojich obchodoch bohatú ponuku plienok, vlhčených vreckoviek, kozmetiky a iných potrieb pre bábätká.
  • Biele, červené a čierne hrozno značky Tesco Finest jednoznačne zabodovali v kategórii Čerstvé balené ovocie.
  •  
  • V kategórii Vegetariánskych a vegánskych produktovTesco zvíťazilo vďaka novému radu hotových vegánskych výrobkov na rastlinnej báze vlastnej značky Plant Chef, ktoré pred rokom reťazec uviedol po prvýkrát na pulty svojich predajní.
  •  
  • V kategórii Vegánske polotovary označili hlasujúci za víťazov Tesco Grill Master Tofu gyros a Tesco Grill Master Tofu sweet chilli – kvalitné zdravé marinované výrobky z tofu na grilovanie. 
  •  
  • V kategórii Vína jednoznačne zabodovali prémiové produkty – slovenské vína vlastnej značky Tesco Finest, ktoré pre privátnu značku vyrábajú slovenskí vinári.
  •  
  • V kategória Zmrzliny  priniesli Tescu víťazstvo zmrzliny vlastnej značky Tesco Finest s rôznymi príchuťami – čokoládové brownie, slaný karamel a lieskový orech.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco počas troch rokov podporilo onkologických pacientov sumou takmer 250-tisíc eurpasik
Tesco počas troch rokov podporilo onkologických pacientov sumou takmer 250-tisíc eur

Zákazníci, partneri aj kolegovia Tesca spojili sily počas Dňa narcisov a na pomoc onkologickým pacientom vyzbierali za tri roky takmer 250-tisíc eur. Tesco sa totiž už tretí rok po sebe stalo špeciálnym partnerom finančnej zbierky Deň narcisov, ktorú každoročne organizuje Liga proti rakovine. Do celoslovenskej zbierky, ktorá trvala vo všetkých obchodoch reťazca v tomto roku výnimočne až dva dni, sa zapojilo aj vyše 300 kolegov z Tesca. 

„Spoločné úsilie našich zákazníkov, partnerov a kolegov sa opäť vyplatilo. Teší nás, že o zbierku Deň narcisov v predajniach Tesco bol aj tento rok veľký záujem. Nielen zo strany zákazníkov, ale aj kolegov, ktorí sa prihlásili ako dobrovoľníci a pomohli vyzbierať za dva dni takmer 62-tisíc eur. Tesco sa dlhodobo stará o zákazníkov, kolegov a všetky komunity, kde pôsobí. Som rada, že sme spoločne s ľuďmi naprieč krajinou aj tento rok priniesli cez žlté narcisy dôležitú pomoc onkologickým pacientom na Slovensku,“  hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti Tesca.

 

Finančné dary vyzbierané počas Dňa narcisov použije Liga proti rakovine na dôležitú podporu onkologických pacientov, a to vrátane pokračovania projektov, ako sú napríklad bezplatná telefonická a mailová Onkoporadňa, Sieť onkopsychológov, Relaxačné pobyty či vzdelávanie verejnosti.

 

Dôležitú pomocnú ruku podali samotní kolegovia a kolegyne. Viacerí v tento deň vymenili svoje bežné pracovné povinnosti a zapojili sa do zbierky ako dobrovoľníci priamo v obchodoch Tesco. Viac ako 300 zamestnancov venovalo tejto dobrovoľníckej aktivite dohromady vyše 1 500 hodín.

Zákazníci Tesca mohli vo všetkých prevádzkach Tesca počas Dňa narcisov prispieť na pomoc pacientom s onkologickým ochorením buď prispením priamo do pokladničky, alebo použitím špeciálnych kupónov s označením Deň narcisov počas platby za nákup. Prostredníctvom príspevkov v hotovosti zákazníci Tesca prispeli sumou vo výške viac ako 46-tisíc eur. Použitím špeciálnych kupónov počas platby za nákup zase prispeli sumou viac ako 15-tisíc eur.

 

„Tesco je už niekoľko rokov neodmysliteľnou súčasťou našej jedinej verejnoprospešnej finančnej zbierky Deň narcisov. Naša úprimná vďaka za nezištnú pomoc, nasadenie a súčinnosť patrí všetkým pracovníkom, ktorí sa spolu s nami podieľali na organizačnom zabezpečení zbierky v predajniach Tesco naprieč Slovenskom. Veľmi nás teší  zapojenie sa do zbierky samotných zamestnancov ako dobrovoľníkov. Mimoriadne si tiež vážime, že Tesco z pozície zamestnávateľa v dobrovoľníckych aktivitách svojich zamestnancov  podporuje a vytvára im na ich vykonávanie podmienky. Pre projekt, ako je Deň narcisov, sú dobrovoľníci nenahraditeľní," dopĺňa Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

 

Ako sa použijú prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov?

  • Finančné prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov použije Liga proti rakovine na pokračovanie v realizácii overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na priamu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám.
  • K nim patria: bezplatná Onkoporadňa (0800 11 88 11), Sieť onkopsychológov – bezplatné individuálne i skupinové poradenstvo, rodinné a relaxačné pobyty pre pacientov, ubytovanie pre rodičov hospitalizovaných detí liečených na rakovinu, podporné skupiny pre príbuzných pacientov a pre pozostalých, jednorazový finančný príspevok v hmotnej núdzi, bezplatné programy v Centrách pomoci Ligy proti rakovine Bratislava, Košice, Martin.
  • Z prostriedkov získaných počas Dňa narcisov tím Ligy proti rakovine pravidelne realizuje aktivity v oblasti prevencie a informovanosti verejnosti o predchádzaní onkologickým ochoreniam.

Viac informácií o zbierke: www.dennarcisov.sk

Zobraziť celú aktualitu
Svetový deň Zeme: Allianz podniká ekologickypasik
Svetový deň Zeme: Allianz podniká ekologicky

V mesiaci apríl a špeciálne pri príležitosti zajtrajšieho Dňa Zeme, sa upriamuje väčšia pozornosť na ekologické a udržateľné aktivity jednotlivcov a spoločnosti, ktoré majú prispieť k zníženiu globálneho otepľovania a zmierneniu klimatických zmien

„Udržateľnosť a ochrana životného prostredia je jednou z najvyšších priorít pre globálneho poisťovateľa akým je Allianz. Aj v Allianz – Slovenskej poisťovni sa sústreďujeme nielen na rozvoj digitalizácie a bezpapierovej komunikácie, ktorou šetríme zdroje, ale iniciujeme a aktívne sa zapájame do viacerých ekologických aktivít. Skupina našich zamestnancov dokonca vytvorila samostatný ekologický tím, ktorý mnohé aktivity zastrešuje,“približuje viceprezident rezortu prevádzky Allianz Robert Altfahrt-Riedler.

 

Digitalizáciou šetríme stromy

Allianz – Slovenská poisťovňa ako člen skupiny Allianz sa postupne mení na digitálnu poisťovňu, keď aktuálne s takmer polovicou svojich klientov (45,6 %) komunikuje výlučne elektronicky. Pri nových klientoch je to celých 100 % komunikácie, ktorá prebieha digitálne. Klienti Allianz tak ušetrili milióny listov papiera v podobe návrhov poistných zmlúv či predpisov poistenia, ktoré by inak dostali poštou, na pobočke alebo u svojho obchodníka. Zodpovedným ekologickým prístupom tak zachránili v prepočte 1 197 stromov, čo predstavuje približne 3 hektáre priemerného slovenského lesa. A tento počet každým dňom rastie. V rámci kompenzácie spotreby papiera sme zároveň súčasťou projektu Stromy pre život, kde sa dodávateľ kancelárskeho papiera pre našu spoločnosť zaväzuje vysadiť jeden strom za každých 50 objednaných balíkov papiera.

 

Zelená energia a recyklácia

Vo všetkých budovách využíva Allianz zelenú energiu, teda energiu výlučne z obnoviteľných zdrojov, ktorá má v porovnaní s bežnou energiou takmer nulový emisný faktor. Na všetkých pracoviskách Allianz sú umiestnené nádoby na separovaný zber papiera, plastov a skla. Vyzbieraný papierový odpad je navyše skartovaný a ekologicky recyklovaný certifikovaným procesom. Taktiež všetok elektroodpad v budovách Allianz je separovaný a následne ekologicky recyklovaný. Minerálne vody v plastových obaloch sme nahradili sklenenými džbánmi na vodu z vodovodu, keďže testovanie vzoriek potvrdilo kvalitu pitnej vody na všetkých našich prevádzkach. Našim zamestnancom sme poskytli praktické Keepcupy, ktoré používajú namiesto plastových pohárov na firemných akciách či stretnutiach v našich priestoroch. Recyklovateľné sú aj kávové kapsule v kávostrojoch, ktoré máme nainštalované v našich budovách,“ dopĺňa hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová. Na streche budovy na ústredí v Bratislave sa nachádza tzv. hmyzí hotel, ktorý slúži ako útočisko pre drobný hmyz a včely. Vytvorili ho zamestnanci Allianz.

 

Pomáhame flexibilne

Allianz pravidelne, podľa potreby organizuje zbierky šatstva a potrieb pre núdznych, zbierky IT zariadení aj zbierky potravín. Zamestnanci Allianz sa takisto pravidelne zapájajú do dobrovoľníckeho podujatia Naše mesto, do projektu výsadby stromčekov v rámci Slovenska a ďalších ekologických a spoločensky zodpovedných aktivít.

Viac o ekologických aktivitách Allianz sa dozviete na tu:

Zobraziť celú aktualitu
V hlavnom meste pribúdajú stromy. Zapojiť sa môžete aj vy.  pasik
V hlavnom meste pribúdajú stromy. Zapojiť sa môžete aj vy.

Spoločnosť McDonald’s už dlhodobo podniká kroky, ktoré vedú k udržateľnejším riešeniam. Postupne redukuje používanie plastov, zameriava sa na čistotu nielen v okolí svojich prevádzok, ale tiež v celých komunitách, a pomáha vytvárať podmienky pre lepšiu biodiverzitu v mestách. V rámci kontinuálnych krokov udržateľných projektov sa tentokrát zapojila do iniciatívy 10 000 stromov, kde podporila systematické obnovovanie drevín v Bratislave. Financovala výsadbu 26 stromov a získala štatút významného darcu hlavného mesta. 

Magistrát hlavného mesta Bratislava spustil iniciatívu 10 000 stromov v roku 2019, s cieľom priniesť zeleň do mestských častí, v ktorých je jej prítomnosť viac ako žiadúca. Zeleň v meste totiž zohráva viacero dôležitých funkcií – chráni ulice pred prehrievaním, čistí ovzdušie a zároveň poskytuje vzácne útočisko pre rôzne živočíchy. Udržiavanie drevín je kľúčovým faktorom vedúcim k zachovaniu či dokonca zlepšovaniu biodiverzity v Bratislave.Koncept iniciatívy je založený aj na podpore zo strany partnerov z radov firiem, organizácií a inštitúcií. Spoločnosť McDonald’s sa ako dobrý sused do iniciatívy zapojila, aby skvalitnila komunitám každodenný život v meste. Na základe výšky príspevku získala špeciálny štatút významného darcu.

 

 

„Zodpovedný prístup je dôležitou súčasťou podnikania spoločnosti McDonalds. Som rada, že ako bratislavská rodáčka som svedkom toho, že Bratislava sa stáva nielen stredoeurópskou dominantou a moderným mestom, ale tiež prichádza s mnohými udržateľnými riešeniami pre lepší komunitný život. Naša spoločnosť McDonalds si uvedomuje dôležitosť každej zelenej iniciatívy v prospech prírodnej symbiózy. Preto sme sa rozhodli podporiť projekt hlavného mesta Bratislava -  10 000 stromov - a to výsadbou 26 stromov, ktoré symbolizujú počet rokov našej spoločnosti na Slovensku. Vysadené stromy sa nachádzajú v blízkosti našich prevádzok a my sme potešení nielen z toho, že sme sa stali významný darcom, ale najmä preto, že tieto stromoradia budú dlhé roky skrášľovať a predovšetkým zlepšovať životné prostredie. Týmto spôsobom by sme chceli inšpirovať aj ďalšie firmy, organizácie či jednotlivcov, aby sa do projektu zapojili a pomohli z Bratislavy vytvoriť ešte zelenšie, čistejšie a krajšie miesto,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka pre spoločnosť McDonald’s na Slovensku. Pre McDonald’s je téma biodiverzity blízka. Už v minulosti v spolupráci s ornitológmi navrhla originálne vtáčie búdky, kde môžu malí operenci dodnes kedykoľvek zahniezdiť. Nachádzajú sa pri 20 reštauráciách McDonald’s naprieč celým Slovenskom. Navyše, v najbližších týždňoch pribudnú pri mnohých prevádzkach aj hmyzie hotely.

 

 

Na dôležitosť prítomnosti zelene v hlavnom meste upozorňujú aj známi influenceri a osobnosti ako napríklad Patra Bene či Braňo Deák, ktorí sa rozhodli projekt podporiť.  Patra Bene pokrstila nové uličné stromoradie na Račianskej ulici, ktoré vzniklo vďaka príspevku spoločnosti McDonald’s, a prostredníctvom svojich sociálnych sietí vyzýva verejnosť a ďalšie firmy, aby sa do iniciatívy 10 000 stromov zapojili tiež. Ďalšie dve stromoradia, ktorých výsadbu podporil McDonald’s,sú umiestnené pri hlavnom ťahu na Rožňavskej ulici a pri ulici Na križovatkách.

 

Od roku 2019 sa v rámci iniciatívy 10 000 stromov vysadilo 3 127 vzrastlých stromov, 7 048 kríkov a 20 000 sadeníc. Iniciatíva 10 000 stromov pokračuje naďalej v snahe dostať do mesta čo najviac kvalitnej zelene a prispieť tým k adaptácii Bratislavy na klimatické zmeny. „Sme presvedčení, že mesto má za úlohu vzbudiť záujem svojich obyvateliek a obyvateľov o zveľaďovanie verejného priestranstva, v ktorom spoločne žijeme a fungujeme. Jedným zo spôsobov, ako sa starať o svoje prostredie naokolo, je aj výsadba novej, funkčnej a perspektívnej zelene, ktorá je dôležitou investíciou do kvalitného života v meste pre nás aj pre naše budúce generácie. Stromy sú v meste nesmierne dôležité. Každým rokom obyvatelia a obyvateľky Bratislavy pociťujú dopady klimatických zmien na svojich životoch. Stromy prinášajú nielen lokálne ochladzovanie, zbavujú mesto smogu, sú domovom biologickej rozmanitosti, ale robia mesto prirodzene krajším a vďaka nim sú naše ulice ešte aj tichšie,hovorí na tému dôležitosti výsadby stromov Ivan Petro, vedúci oddelenia tvorby mestskej zelene hlavného mesta Bratislava.

 

 

Zapojte sa aj vy

Podporiť iniciatívu môžu firmy, organizácie a inštitúcie darovaním ľubovoľnej sumy  na výsadbu ďalších stromov či darovaním celého stromu v hodnote 700 eur. Zapojiť sa môže aj verejnosť, ktorá môže poskytnúť pomoc v rámci dobrovoľníckych aktivít a skrášliť Bratislavu vlastnými rukami. Podujatia spojené s výsadbou stromov hlavné mesto priebežne zverejňuje na stránke www.10000stromov.sk.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio