LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.

SodaStream sa zaväzuje uchrániť životné prostredie pred 67 miliardami plastových fliaš

Autor: Silvia K.
SodaStream sa zaväzuje uchrániť životné prostredie pred 67 miliardami plastových fliaš

 

 

V tento výnimočný deň, v Deň Zeme, vyzýva SodaStream svojim videom všetkých ľudí, aby nezabudli na planétu, kým sa starajú sami o seba.


 

Izrael (22. apríla 2020) – Svetový líder v oblasti sýtenej vody SodaStream, ktorý je súčasťou spoločnosti PepsiCo, dnes oznámil ambiciózne ciele svojej misie k zníženiu objemu odpadu z jednorazových plastových obalov na nasledujúcich 5 rokov. Na základe predpovedí pokračujúceho rastu, vychádzajúcich z prognóz a čísel predaja fliaš a náplní, plánuje SodaStream do roku 2025 znížiť objem použitých plastových fliaš o takmer 67 miliárd kusov. Spoločnosť svoj záväzok zároveň podporuje zmenou všetkých svojich sirupových fliaš z plastových na jednoduchšie recyklovateľné kovové. Tento krok môže predstavovať ušetrenie až takmer 200 miliónov jednorazových plastových fliaš. Každá fľaša SodaStream nahrádza tisícky jednorazových plastových fliaš tým, že dáva spotrebiteľom možnosť vyrábať z bežnej vody z vodovodu perlivú vodu a ochutené sýtené nápoje, či už na doma alebo na cesty.

 

 

Video na znak osobitnej úcty

Ako osobitný hold Dňu Zeme počas krízy COVID-19 dnes spoločnosť SodaStream vydala emotívne video, poukazujúce na dôležitosť starostlivosti o našu planétu aj v týchto komplikovaných časoch, keď je veľká časť ľudí doma. „Aby sme to prekonali, musíme zostať doma. A keď to prejde, zabezpečme, že sa budeme lepšie starať o planétu – náš domov,“ znie spoločenské a environmentálne posolstvo videa. „Zatiaľčo všetci prechádzame náročným obdobím, dúfam, že keď bude COVID-19 za nami, budeme pamätať na oveľa lepšiu starostlivosť o planétu, na ktorej všetci spolu ako ľudstvo žijeme,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti SodaStream Eyal Shohat.

 

Príchute v plaste vymení kov

Ďalším veľkým záväzkom, ktorý si spoločnosť stanovila, je presun všetkých príchutí sirupov z plastových fliaš do kovových začiatkom roku 2021. Príchute SodaStream umožňujú zákazníkom z celého sveta pripraviť si ochutené sýtené nápoje doma. Izraelský SodaStream ročne vyprodukuje viac ako 30 miliónov fliaš s rôznymi príchuťami a tento počet vykazuje každoročne dvojciferný nárast. Spoločnosť zdôrazňuje, že prechod na kov je komplexný prevádzkový, marketingový a obchodný postup.


Kov je v súčasnosti najjednoduchšou a najúčinnejšou surovinou, vhodnou na recykláciu, pričom nevyžaduje triedenie odpadu. Podľa údajov EPA, Agentúry Spojených štátov na ochranu životného prostredia, je v USA 70 % kovu úplne recyklovaných. Na porovnanie uvádza, že hliníka sa zrecykluje len 35 %, skla 33 % a plastu iba 15 %. V Európskej únii sú tieto čísla vyššie, pričom podiel úplne recyklovaného kovu je 74,2 %. Očakáva sa, že touto zmenou sa v najbližších rokoch ušetria stovky miliónov plastových fliaš na jedno použitie.

V roku 2019 sa práve vďaka SodaStreamu podarilo vyhnúť sa odpadu z 5 miliárd plastových fliaš na jedno použitie. Viac ako polovicu z toho dosiahlo Nemecko, Francúzsko a USA. Na nadchádzajúce roky posunula spoločnosť latku ešte vyššie; v roku 2020 plánuje SodaStream pomôcť s ušetrením až 6 miliárd jednorazových plastových fliaš po celom svete.

https://www.youtube.com/watch?v=OkTDub42cLM

 

Dodatočné ekologické záväzky:

SodaStream tiež investuje do obnoviteľných zdrojov energie; tento rok umiestnila na strechu svojej hlavnej továrne solárne panely, zabezpečujúce 5 % celkovej spotreby energie a cieľom do roku 2021 je zvýšiť túto produkciu na 20 %.

SodaStream tiež plánuje prechod na zemný plyn a využitie technológie kombinovanej výroby s využitím čistej energie bez fosílnych palív, pričom do roku 2024 plánuje spraviť od nich výrobu takmer stopercentne nezávislou.Neustále skúmame ďalšie kroky, a to aj v oblasti obnoviteľnej energie. Ako spoločnosť sa cítime zodpovední a zaviazaní voči svetu, ktorý tu zanecháme ďalším generáciám,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti SodaStream Eyal Shohat.

Tlačiť
Kategória: Aktuality

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 24. 01. 2021, meniny má Timotej.
Svižná pomocníčka pre krásny a zdravý úsmev – až 7x účinnejšia v boji proti zubnému povlaku
GENIÁLNE RIASY BEZ KOMPROMISOV VĎAKA AVONU
Moderná must-have vychytávka pre zdravú a sviežu pleť
Meranie teploty spoľahlivo, rýchlo a bez kontaktu
Poradna
Náhodný článok
Zeleninou proti prekyslenému organizmu Zeleninou proti prekyslenému organizmu
    Množstvo ľudí trápia problémy súvisiace s prekyslením a ani o tom nevedia. Čo je to vlastne prekyslenie, čím sa dá odstrániť a aké zdravotné komplikácie spôsobuje?
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Tesco koná zodpovedne, ušetrilo 8,4 milióna vešiakov značky F&Fpasik
Tesco koná zodpovedne, ušetrilo 8,4 milióna vešiakov značky F&F

Trvalá udržateľnosť je naďalej prioritou Tesca, a to naprieč celým podnikaním reťazca. Platí to aj v prípade značky odevov F&F, ktorá sa – najviac, ako je to len možné – usiluje o opätovné využívanie plastov. Tesco sa tak podieľa na ochrane vzácnych prírodných zdrojov, čo potvrdili aj najnovšie skvelé čísla objemu ušetrených plastov.

 

Jednoduchý systém opätovného vrátenia vešiakov a spolupráca s dodávateľom umožnili Tescu dosiahnuť ďalší úspech v trvalej udržateľnosti. Reťazcu sa podarilo ušetriť viac ako 8,4 milióna plastov s celkovou hmotnosťou viac ako 308 ton.

 

Po roku od zavedenia systému sa Tescu podarilo opätovne použiť viac ako 8,4 milióna vešiakov F&F s celkovou hmotnosťou vyše 308 ton. Táto súhrnná štatistika platí pre Tesco v Českej republike, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku.

Na Slovensku reťazec zachránil vyše 1,5 milióna vešiakov predstavujúcich 56 ton plastov, ktoré by inak pravdepodobne skončili v koši.

 

„Nielen nám v Tescu, ale aj našim zákazníkom záleží na ochrane životného prostredia, k čomu neodmysliteľne patrí znižovanie používania nadbytočných plastov. Zabezpečiť udržateľné podnikanie je našou prioritou, preto sme sa už pred dvoma rokmi zaviazali, že do roku 2025 budú všetky produkty vlastnej značky v 100 % recyklovateľných alebo opätovne použiteľných obaloch. Okrem toho sme sa rozhodli urobiť o krok viac a dohodli sme sa s dodávateľom vešiakov pre rad našich odevov F&F na novom systéme, ktorý zabezpečí ich opätovné použitie. Vďaka systému ,druhej šance‘ šetríme prírodné zdroje, znižujeme množstvo plastového odpadu aj uhlíkovú stopu. Je to opäť jedna z našich malých pomocí, ktorá má veľký význam,” hovorí  Renáta Horáková, manažérka tímu F&F pre strednú Európu.

 

Vešiaky na odevy sú zvyčajne vyrobené z čierneho plastu, ktorý sa ťažko recykluje: pre infračervené žiarenie používané v triediacich zariadeniach môžu byť nepostrehnuteľné a je veľmi ťažké zmeniť farbu pigmentu. Opätovné použitie vešiakov je pravdepodobne najlepším riešením na zníženie ich vplyvu na životné prostredie. Podľa analýzy TIC, dodávateľa vešiakov na odevy spoločnosti Tesco, opätovným používaním vešiakov sa  ušetrí 34 % emisií uhlíka a 86 % vody. Tieto odhady zahŕňajú celý reťazec vrátane procesov zberu a prepravy.

 

Recyklácia vešiakov je ďalším krokom v úsilí spoločnosti Tesco o zníženie vplyvu plastového odpadu a obalov na životné prostredie. Na jar v roku 2019 spoločnosť Tesco v strednej Európe prijala verejné záväzky s cieľom zvýšiť udržateľnosť svojich výrobkov. Spoločnosť sa zaviazala, že všetky obaly vlastných výrobkov budú do roku 2025 už 100 % recyklovateľné alebo opätovne využiteľné a do roku 2050 bude Tesco uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou. Doteraz sa Tescu podarilo zo svojich výrobkov odstrániť už 454 ton ťažko recyklovateľných plastov za krátke obdobie - jeden a pol roka.

 

Viac informácií o stratégii udržateľnosti Tesca nájdete tu.

Zobraziť celú novinku
Lúčny med Medokomerc na posilnenie imunitypasik
Lúčny med Medokomerc na posilnenie imunity

Už naše babičky vravievali, že lúčny med je najlepším bojovníkom proti bolestiam hrdla, kašľu či zápalu dýchacích ciest. Vyrábali si z neho rôzne domáce medicíny a sirupy (napr. medvedie mlieko – mlieko, med a rum). Nič vám nebráni si je ale namiešať aj dnes! Prirodzene a ľahko tak posilníte svoju imunitu.

 

Kvetový lúčny med pochádza z kvetového nektáru. Lahodný med zlatistej farby charakteristický svojou sladkou chuťou je ľahko stráviteľný a vhodný pre okamžité dodanie energie, pričom nemá takmer žiaden tuk. Obsahuje až 0,5% rastlinných bielkovín a minerálne látky ako horčík, draslík, vápnik, mangán a železo. Má antioxidačné, antibakteriálne a probiotické vlastnosti.

Antioxidanty obsiahnuté v mede z divých kvetov neutralizujú účinky voľných radikálov, čo znižuje riziko vzniku viacerých chorôb. Okrem toho zmierňuje zápaly v tele, vyrovnáva bakteriálne hladiny a zvyšuje absorpciu živín z našej stravy. Vďaka blahodarným liečivým látkam, ktorými sa pýši, je ideálny pre celkovú regeneráciu organizmu a prevenciu pred ochorením.

Ochutnajte Lúčny med od spoločnosti Medokomerc s chuťou a vôňou rozkvitnutej lúky, ktorý odporúčame v najväčšom balení 900 g, aby ste tak mali poriadnu zásobu pre seba aj svojich blízkych. Pre viac informácií navštívte webovú stránku https://www.medokomerc.cz/

Zobraziť celú novinku
Tesco pred Vianocami rozšírilo Online nákupy a pridalo nové lokality pasik
Tesco pred Vianocami rozšírilo Online nákupy a pridalo nové lokality

Tesco sa stará o predvianočné nákupy svojich zákazníkov aj vďaka službe Tesco Online nákupy,ktorá prináša bezpečnejší nákup potravín a ďalších výrobkov z pohodlia domova. Službu Tesco Online nákupy si budú môcť pred Vianocami vyskúšať nakupujúci v nových lokalitách. Tesco výrazne rozšírilo pokrytie služby, ktorá je tak po novom k dispozícii už pre 2,8 milióna ľudí, resp. 1,1 milióna domácností naprieč celým Slovenskom. Výhody Tesco Online nákupov sú dostupné už aj pre zákazníkov napríklad v Dunajskej Strede, Brezne, Liptovskom Mikuláši či ďalších mestách a obciach. Navyše, reťazec opäť posilnil kapacitu služby v existujúcich lokalitách – v medziročnom porovnaní je dostupných 90 % dodacích časových úsekov navyše.

Reťazec Tesco prináša zákazníkom jednoduchý a bezpečnejší predvianočný nákup vďaka službe Online nákupy. Tie sú skvelou pomocou pre všetkých nakupujúcich Tesca, ktorí si chcú v predvianočnom období nakúpiť z pohodlia domova čerstvé i trvanlivé potraviny či ďalšie potrebné výrobky. Nakupujúci oceňujú službu Tesco Online nákupov najmä v súčasnej mimoriadnej situácii a jej prínosy ako komfort, úspora času či bezpečná donáška si pochvaľujú napríklad aj mnohí ľudia, pre ktorých je v súčasnosti náročné ísť si nakúpiť do obchodu.

 

„V Tescu robíme všetko pre to, aby sme pred Vianocami zabezpečili čo najbezpečnejší nákup pre všetkých našich zákazníkov. Záleží nám na tom, aby v každej slovenskej domácnosti počas sviatočných dní nič z potravín nechýbalo a aby mali naši zákazníci čo najkrajšie Vianoce aj napriek aktuálnemu náročnému obdobiu. Zákazníkom aj v súčasnej mimoriadnej situácii prinášame všetko potrebné pod jednou strechou – či už v našich 153 obchodoch rozličných formátov naprieč krajinou alebo pohodlne dostupné cez internet vďaka obľúbeným Tesco Online nákupom. Veľmi sa teším, že najobľúbenejšia služba online donášky potravín na Slovensku je po novom opäť dostupnejšia: jej výhody si teraz v predvianočnom období môže vyskúšať až 2,8 milióna ľudí, respektíve 1,1 milióna domácností, a to vďaka rozšíreniu dostupnosti služby do nových lokalít,“ hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

 

Reťazec sprístupnil Tesco Online nákupy pred Vianocami v nasledujúcich mestách:Dunajská Streda, Gabčíkovo, Nové Zámky, Topoľčany, Bánovce nad Bebravou, Žiar nad Hronom, Brezno, Detva, Hriňová, Liptovský Hrádok, Liptovský Mikuláš. Pribudlo aj pokrytie mnohých ďalších lokalít (celý zoznam je priložený nižšie na záver tlačovej správy). Zákazníci si dostupnosť služby vo svojej lokalite môžu overiť jednoducho: podľa PSČ a miesta bydliska na webstránke služby.

 

Navyše, Tesco pred vianočnými sviatkami posilnilo kapacitu služby aj v existujúcich lokalitách. „V porovnaní s decembrom 2019 si teraz môžu zákazníci zvoliť pre bezpečné doručenie svojho vianočného nákupu až o 90 % dodacích časových úsekov viac. Máme z toho veľkú radosť, pretože vďaka tomu dokážeme obslúžiť v súčasnom mimoriadnom období ešte viac zákazníkov. Obrovské ďakujem patrí kolegom Tesca za ich dôležitú prácu od vypuknutia koronakrízy – len vďaka ich fantastickému pracovnému nasadeniu sme dokázali rozšíriť naše online nákupy a byť opäť raz ešte bližšie k zákazníkom a ich potrebám,“ dodáva Martin Kuruc.

 

Tesco rozšírilo službu Online nákupov tento rok už niekoľkokrát. Od mája 2020 ju môže využívať aj 600-tisích nových zákazníkov v Trenčíne, Banskej Bystrici, Poprade a okolí. V reakcii na vypuknutie koronakrízy Tesco na jar pridalo aj 40 % nových dodacích časových úsekov, ktoré si zákazníci môžu zvoliť pre doručenie svojho nákupu. Reťazec sprístupnil aj novú službu Tesco Zásielka dostupnú v lokalitách, kde nie je možné využiť nákup prostredníctvom Tesco Online nákupov. Tesco Zásielka pozostáva z vopred pripraveného balenia 24 trvanlivých potravín a základnej drogérie. Balíček doručí zákazníkom kuriér po zadaní objednávky.

 

Tesco chce prinášať zákazníkom skvelú hodnotu pri ich nákupoch každý deň. Reťazcu záleží na tom, aby prinášal bezpečnejšie nákupy pre nakupujúcich. Zákazníci si môžu vybrať medzi obchodmi Tesca, kde nájdu všetko potrebné pod jednou strechou a môžu vyžiť napríklad inovatívny nákup so službou Scan&Shop alebo sa môžu rozhodnúť pre pohodlný spôsob nakupovania vďaka Tesco Online nákupom. Tesco ponúka aj službu Klikni a Vyzdvihni umožňujúcu vyzdvihnutie nákupu vo vybraných predajniach Tesca vo zvolenom čase, ktorý nakupujúcemu najviac vyhovuje.

 

Ďalšie nové lokality Tesco Online nákupov, ktoré pribudli v decembri 2020:

Kuchyňa, Pernek pri Malackách, Gajary, Jakubov, Suchohrad, Záhorská Ves, Rohožník na Záhorí, Veľké Leváre, Malé Leváre, Doľany pri Častej, Častá, Suchá nad Parnou, Dolné Orešany, Horné Orešany, Smolenice, Trstín, Bíňovce, Boleráz, Bohdanovce nad Trnavou, Jaslovské Bohunice, Dolné Dubové, Dechtice, Kátlovce, Dolná Krupá, Dolný Lopašov, Chtelnica, Nižná pri Piešťanoch, Dežerice, Veľké Kostoľany, Veselé pri Piešťanoch, Drahovce, Veľké Blahovo, Orechová Potôň, Kráľovičove Kračany, Baka, Gabčíkovo, Dolný Bar, Vydrany, Vrakúň, Rohovce, Blatná na Ostrove, Horný Bar, Holice na Ostrove, Michal na Ostrove, Horná Potôň, Lehnice, Blahová, Bánov pri Nových Zámkoch

Zobraziť celú novinku
Tesco vychádza v ústrety zákazníkom, predĺži otváracie hodiny vybraných hypermarketovpasik
Tesco vychádza v ústrety zákazníkom, predĺži otváracie hodiny vybraných hypermarketov

- V reakcii na súčasnú mimoriadnu situáciu reťazec Tesco predlžuje otváracie hodiny v prípade vybraných 30 hypermarketov. Tieto obchody naprieč celým Slovenskom budú mať otvorené každý deň až do polnoci, a to počas celého obdobia do začiatku vianočných sviatkov. Zvyšných 123 obchodov Tesca zostáva otvorených sedem dní od rána až do večera podľa bežných otváracích hodín. Zákazníci sa môžu na Tesco spoľahnúť aj v čase koronakrízy: kolegovia Tesca robia maximum pre to, aby si zákazníci mohli bezpečne nakúpiť  všetko potrebné pred Vianocami.

Reťazec Tesco vyvíja aj pred Vianocami maximálne úsilie, aby prinášal zákazníkom bezpečnejší nákup. V snahe pomôcť zákazníkom pripraviť sa na Vianoce predlžuje otváracie hodiny najväčších obchodov naprieč Slovenskom. Zákazníci si tak budú môcť nakúpiť bezpečne v čase, ktorý im najviac vyhovuje, a to aj mimo exponovaných časov. V každom obchode Tesca naďalej platia prísne bezpečnostné opatrenia vrátane povinnosti nosiť rúško či ďalších opatrení sociálneho dištancovania.

 

 

„Uvedomujeme si našu zodpovednosť pri zásobovaní obyvateľstva potravinami a ďalšími výrobkami v súčasnej mimoriadnej situácii. Rozhodli sme sa predĺžiť otváracie hodiny vybraných hypermarketov Tesca do polnoci, aby sme sa uistili, že si zákazníci u nás aj pred vianočnými sviatkami bezpečne nakúpia všetko potrebné. Ďakujem nakupujúcim za ich trpezlivosť a dodržiavanie bezpečnostných opatrení  pri nákupoch. Veľké ďakujem patrí zároveň všetkým kolegom Tesca za ich dôležitú prácu a fantastické pracovné nasadenie, aby sme pomohli zákazníkom užiť si Vianoce aj v tejto mimoriadnej situácii,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

20 hypermarketov Tesca s predĺženou otváracou dobou každý deň až do polnoci – s platnosťou od 11. do 23. decembra 2020: Bratislava - Lamač, Bratislava - Zlaté piesky, Bratislava - Petržalka, Trnava, Banská Bystrica, Martin, Levice, Nové Zámky, Nitra, Zvolen, Žilina, Trenčín, Považská Bystrica, Prievidza, Piešťany, Prešov, Košice, Michalovce, Poprad, Spišská Nová Ves.

10 hypermarketov Tesca s predĺženou otváracou dobou každý deň až do polnoci – s platnosťou od 18. do 23. decembra 2020: Bratislava - Podunajské Biskupice, Pezinok, Dunajská Streda, Hlohovec, Malacky, Lučenec, Liptovský Mikuláš, Humenné, Bardejov, Rimavská Sobota

Otváracie hodiny prevádzok Tesca počas najbližších vianočných sviatkov:
 

  • 24. december 2020: do 11. hodiny (deň pracovného pokoja)
  • 25. a 26. december 2020: zatvorené (dni pracovného pokoja)
  • 27. decembra 2020: všetky obchody Tesca opäť otvorené od 7. hodiny ráno
  • V dňoch 28. – 30. 12. 2020 platí bežná otváracia doba obchodov
  • 31. decembra 2020: obchody otvorené do 18, hodiny s výnimkou vybraných hypermarketov, ktoré budú mať otvorené až do 19. hodiny (Kežmarok, Dolný Kubín, Brezno, Čadca, Ružomberok, Žilina, Banská Bystrica, Poprad, Martin, Liptovský Mikuláš)
  • 1. januára 2021: zatvorené (štátny sviatok)
  • 2. januára 2021: všetky obchody Tesca opäť otvorené od 7. hodiny ráno
  • Od 3. januára 2021: bežná otváracia doba (s výnimkou 6. januára 2021, ktorý je dňom pracovného pokoja)
Zobraziť celú novinku
Tesco sa stará o kolegov, dobrá správa pred Vianocamipasik
Tesco sa stará o kolegov, dobrá správa pred Vianocami

Tesco si váži obetavú prácu svojich kolegov, ktorí  počas celého roka v náročnej situácii zásobujú obyvateľov Slovenska potravinami, starajú sa o ich zdravie a bezpečnosť a popri tom nezabúdajú ani na tých najzraniteľnejších. Tesco podporuje svojich kolegov najviac, ako je to možné, a to vrátane balíka odmien a ďalších benefitov. Za tento rok investuje reťazec do navýšenia miezd kolegov vyše 10 miliónov eur. Navyše, ako poďakovanie za ich obetavú vyplatí aj mimoriadny bonus, a to už po tretí raz tento rok.

„Všetkým kolegom patrí jedno veľké ďakujem za ich fantastické úsilie počas celého roka. Práve vďaka obetavej práci našich kolegov zákazníci vedia, že sa môžu na Tesco spoľahnúť aj v období pred Vianocami. Prácu každého jedného kolegu si v Tescu veľmi vážime a chceme ich za ňu aj mimoriadne odmeniť. Iba v priebehu tohto roka vyplatíme našim kolegom bonusy v celkovej výške takmer tri milióny eur vrátane nedávno oznámeného predvianočného bonusu, ktorý je ďalším poďakovaním za ich prácu. Ďalšou skvelou správou je zvýšenie miezd kolegov v obchodoch a distribučných centrách priemerne o 6 %, a to už od januára 2021. Najvýraznejší nárast mzdy sa bude týkať kolegov s najnižšou mzdou, v ich prípade ide o zvýšenie až o 7,6 %,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Reťazec kolegov pravidelne zásobuje aj vitamínovými balíčkami. Tehotným kolegyniam či seniorom umožňuje zostať doma a poskytuje im platené voľno. Tesco tak chráni tých najzraniteľnejších kolegov.

 

Reťazec robí všetko pre to, aby vytváral skvelé miesto na prácu pre svojich kolegov. Tesco ponúka kolegom atraktívny balík odmien a benefitov, pričom celková investícia do navýšenia miezd kolegov v tomto finančnom roku presiahne 10 miliónov eur. Okrem toho Tesco tento rok pred Vianocami svojim kolegom vyplatí mimoriadny bonus. Takýto mimoriadny bonus bude vyplatený už po tretíkrát počas roku 2020, a to všetkým kolegom v obchodoch a distribučných centrách.

 

V aktuálnom období pred Vianocami prijalo Tesco dvetisíc dočasných kolegov. Tí už dnes pomáhajú ostatným kolegom Tesca a spoločne sa starajú o to, aby zákazníci našli v každom zo 153 obchodov Tesca všetko potrebné aj v súčasnom predvianočnom období.

 

Zodpovedný prístup a bezpečné nákupy v Tescu oceňujú aj nezávislí odborníci. Za svoje aktivity pri ochrane najzraniteľnejších a seniorov v čase pandémie získalo Tesco tento rok nezávislé ocenenie Senior Friendly.

 

Zobraziť celú novinku
Potravinová intolerancia či špeciálne výživové potreby, široká ponuka produktov pre každého v Tescupasik
Potravinová intolerancia či špeciálne výživové potreby, široká ponuka produktov pre každého v Tescu

Nakupovanie v Tescu je po novom ešte jednoduchšie aj pre ľudí s potravinovými alergiami, špeciálnou výživou či pre vegetariánov alebo vegánov. Reťazec rozšíril sortiment o nové výrobky ako napríklad vegánske syry, šaláty z morských rias či rastlinné burgery. Tesco zdvojnásobilo ponuku čoraz vyhľadávanejších čerstvých potravín špeciálnej výživy. Reaguje tak na rastúci záujem Slovákov a Sloveniek o alternatívne potraviny – či už zo zdravotných alebo environmentálnych dôvodov, alebo pre zdravý životný štýl. 

„Tesco chce prinášať zákazníkom skvelú hodnotu pri ich nákupoch každý deň. Viac než 24 rokov za každých okolností prinášame našim slovenským zákazníkom ich obľúbené zdravé a chutné potraviny. Vždy kladieme dôraz na trvalú udržateľnosť a, samozrejme, dostupné ceny. Aktuálne sme v Tescu rozšírili ponuku takzvaných alternatívnych čerstvých potravín, aby sme ešte lepšie dokázali napĺňať potreby všetkých nakupujúcich. Nielen na Slovensku, ale aj celosvetovo vidíme, že pribúda počet ľudí preferujúcich alternatívne potraviny nielen zo zdravotných dôvodov, ale napríklad aj pre environmentálne princípy a snahu chrániť obmedzené zdroje našej planéty. Veľmi sa tešíme, že sa nám ešte pred Vianocami podarilo do našej ponuky zaradiť zhruba 110 nových čerstvých výrobkov určených pre špeciálnu výživu a diétu. Dokopy si tak zákazníci môžu vybrať spomedzi viac ako 240 takýchto potravín,“prezrádza Peter Piešťanský, manažér nákupného oddelenia Tesca na Slovensku. 

 

Do sortimentu Tesca pribudlo zhruba 110 nových čerstvých výrobkov špeciálnej výživy, ktoré sú bezlaktózové, bio delaktózované, bezlepkové, vegánske čitvoriarastlinné alternatívy k živočíšnym produktom. Výhodou je, že aj takéto výrobky sú pre zákazníkov rýchlo a ľahko dostupné v obchodoch Tesca. Reťazec ich umiestnil na jedno miesto v rámci svojich hypermarketov, v ktorých nájdu zákazníci vždy všetko potrebné pod jednou strechou.

 

„Našim zákazníkom chceme každý deň ponúkať zdravé a udržateľné produkty. Veľmi ma teší, že sme ponuku alternatívnych potravín ešte viac rozšírili a popritom ďalej rozvíjame ešte intenzívnejšie partnerstvá so slovenskými dodávateľmi. Mnohé z nových produktov v našom sortimente majú práve slovenský pôvod,“ zdôrazňuje  Peter Piešťanský z Tesca.Slovenskí dodávatelia stoja až za polovicou výrobkov v aktuálnej rozšírenej ponuke špeciálnej výživy v Tescu. Lokálni výrobcovia dodávajú najmä čerstvé potraviny ako bezlaktózové mliečne výrobky či rastlinné alternatívy.

 

V priebehu doterajších 24 rokov pôsobenia na Slovensku Tesco nadviazalo dlhodobé vzťahy so stovkami lokálnych dodávateľov. Reťazcu záleží na tom, aby dodávatelia vďaka vzájomnej spolupráci dokázali ďalej rásť, prijímať nových zamestnancov či ďalej investovať do výroby a technológií. Spolu s Tescom tak následne dokážu zákazníkom naprieč celou krajinou dlhodobo prinášať tie najlepšie produkty.

 

Tesco spolupracuje napríklad s dodávateľmi ako Alemare (šaláty z morských rias), Lunter (druhý najväčší výrobca sójových produktov v EÚ), Goody Foody (rastlinná alternatíva mäsa), Alpro (mlieka rastlinného pôvodu) či farma Zelený Klátov. Slovenská biofarma Zelený Klátov s vlastnými kravami ako jediná na slovenskom trhu dodáva aj delaktózované a bio delaktózové jogurty a mlieko.

 

Zákazníci momentálne nájdu v predajniach Tesca taktiež množstvo vegetariánskych, vegánskych či mrazených alternatívnych výrobkov, ktoré sú vhodné pre ľudí so špeciálnymi výživovými potrebami. Ide najmä o výrobky zo sóje, ryže či strukovín, ktoré sú zároveň nutrične výživné.

 

Podľa nedávneho prieskumu Rastlinný reťazec roka 2020 organizovaného projektom Jem pre Zem sa Tescozaradilo medzi reťazce s najväčšou ponukou rastlinných alternatív k živočíšnym produktom. Tesco je lídrom najmä v ponuke mliečnych alternatív – ponúka priemerne až 40 druhov rastlinných mliek na predajňu.

 

Označenie potravín špeciálnej výživy:

  • Bezlepkové potraviny z obilnín bez lepku určené pre pacientov s diagnostikovanou celiakiou alebo alergiou na obilniny
  • Bezlaktózové, delaktózované– mliečne potraviny bez mliečneho cukru – laktózy určené pre alergikov na mliečne výrobky alebo ľudí s intoleranciou laktózy, ktorí nemajú dostatok enzýmov potrebných na správne trávenie laktózy, ponechávajú si mliečnu chuť;
  • Vegetariánske  môžu obsahovať vedľajšie živočíšne produkty
  • Vegan, Plant-based– vyrobené iba na rastlinnej báze, alternatíva k živočíšnym produktom, ako sú syry, mlieko či mäso
  • DIA – výrobky určené pre diabetikov
  • BIO – produkty z ekologických výrob

 

Zobraziť celú novinku
Mimoriadne rozhodnutie Tesca: reťazec podporí komunity ešte viacpasik
Mimoriadne rozhodnutie Tesca: reťazec podporí komunity ešte viac

Tesco prichádza v predvianočnom období so skvelou správou pre všetky komunity, v ktorých pôsobí. V aktuálnom náročnom období podporí všetkých finalistov programu Vy rozhodujete, my pomáhame rovnakou sumou. Reťazec podáva pomocnú ruku komunitám v aktuálnej náročnej situácii vďaka zvýšeniu celkovej výšky grantu na 185-tisíc eur.

Tesco pôsobí na Slovensku už viac než 24 rokov a počas tohto obdobia sa reťazec vytrvalo stará o miestne komunity, v ktorých pôsobí. Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame dlhodobo podporuje lokálne projekty, ktoré zlepšujú život v komunitách a skrášľujú či skvalitňujú ich verejný priestor. Príkladom sú nové ihriská, knižnice, mestské úle či vzdelávacie aktivity. Tento rok dostali príležitosť aj návrhy projektov, ktoré pomáhajú vyrovnať sa  so súčasnou mimoriadnou situáciou po nástupe koronakrízy či podporiť zdravie a imunitu.

 

Tesco sa rozhodlo upraviť pravidlá obľúbeného grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame, aby dokázalo prihlásené komunitné projekty podporiť čo najviac. Vďaka zvýšeniu celkovej sumy grantového programu na 185-tisíc eur Tesco podporí všetkých 231 finalistov rovnakou sumou 800 eur.

 

V súčasnej mimoriadnej situácii robí Tesco všetko pre to, aby chránilo zdravie a bezpečnosť zákazníkov a kolegov. Aj s ohľadom na aktuálnu mimoriadnu situáciu preto tento rok neprebehne zákaznícke hlasovanie v obchodoch. Takéto hlasovanie v uplynulých ročníkoch Vy rozhodujete, my pomáhame určovalo víťazné poradie projektov a konkrétnu výšku ich podpory.

 

„V Tescu vyvíjame za každých okolností maximálne úsilie smerom k pomoci komunitám. Dlhodobo podporujeme iniciatívy, ktoré skrášľujú okolie a zlepšujú život vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme. Veľmi nás teší, aký pozitívny ohlas vzbudila 8. edícia grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Chápeme, aká dôležitá je podpora komunít práve v tomto neľahkom čase, a preto sme hľadali spôsob, ako prihlásené lokálne projekty ešte viac podporiť. Sme veľmi radi, že ešte pred Vianocami prichádzame s dobrými správami. Rozhodli sme sa zvýšiť výšku grantu na 185-tisíc eur. Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame v jeho aktuálnej edícii podporíme 231 projektov, každý rovnakou sumou 800 eur,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Neziskové organizácie, školy, samosprávy či miestne organizácie prihlasovali svoje projekty do aktuálnej 8. edície programu do 18. októbra 2020. Z prihlásených 448 nápadov a ideí vybrala komisia odborníkov – v zastúpení Tesca a zástupcov neziskového sektora – 231 finalistov.

 

„Koronakríza má, žiaľ, veľký vplyv aj na život v komunitách v rámci celého Slovenska a negatívne ovplyvňuje aj neziskový sektor. Čo je však dôležité: množstvo už rozbehnutých komunitných projektov naďalej potrebuje pomoc a rovnako tak vznikajú aj mnohé ďalšie užitočné iniciatívy či nápady, a to práve v súvislosti s koronakrízou. Vnímame veľmi pozitívne, že program Vy rozhodujete, my pomáhame pokračuje svojou 8. edíciou. Ide o dôležitú pomoc smerom k tomu, aby sa ľuďom v ich komunitách žilo lepšie. Jednoducho aby mali napríklad krajšie bezprostredné okolie, v ktorom sa pohybujú, alebo aby v ňom vedeli čo najužitočnejšie využiť svoj voľný čas,“povedala Barbora Hullová,projektová manažérka Nadácie Pontis.

 

Prostredníctvom programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa Tescu doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov. Zrealizované projekty pomohli skrášliť komunity, zlepšiť životy ľudí i zvierat či podporiť deti a mládež vo voľnočasových aktivitách naprieč Slovenskom.

 

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa zrealizovalo v regiónoch napríklad:

 

  • 48 kultúrnych podujatí
  • 36 ihrísk
  • 63 vzdelávacích aktivít
  • 17 úprav verejných záhrad a parkov
  • 9 detských táborov
  • 4 dopravné ihriská
  • 3 pomoci pre útulky pre zvieratá
  • 5 aktivít na ochranu včiel

 

Pravidlá programu a informácie o všetkých edíciách sú na https://tesco.sk/pomahame/.

Zobraziť celú novinku
Najvýkonnejšia starostlivosť o vlasy na mieru a ochrana vlasov až po dobu 60 dní: Fibre Clinix pasik
Najvýkonnejšia starostlivosť o vlasy na mieru a ochrana vlasov až po dobu 60 dní: Fibre Clinix

Starostlivosť o vlasy nie je len o tom, že sa na vaše vlasy váš kaderník pozrie, prečeše ich, prehrabne prstami, podstrihne... Starostlivosť o vlasy je tiež rozhovor o tom, ako sa o svoje vlasy staráte doma, aké používate produkty, ako si ich češete, či často športujete. A v neposlednom rade je to starostlivosť presne na mieru vašim potrebám. Robí to aj váš kaderník?

Prispôsobenie služieb aj produktov na mieru konkrétnemu človeku je rastúcim trendom, rovnako ako supermoderné technológie, ktoré prenikajú do všetkých odvetví, starostlivosť o vlasy nevynímajúc. Fibre Clinix je na mieru šitá regenerácia vlasov pre každú vlasovú potrebu, ktorá vďaka najvýkonnejším technológiám pomáha obnovovať pôvodný, neporušený stav vlasov.

Keď zistíte, že máte v kaderníckom salóne po kúre s Fibre Clinix krásne vlasy, váš kaderník vám odporučí produkty na domácu starostlivosť, ktoré presne korešpondujú s produktmi, ktoré použil v salóne. Takto predpísaná starostlivosť na doma vám pomôže udržať výsledky zo salónu až do ďalšej návštevy salónu. Inými slovami, vaše vlasy budú stále krásne.

 

 

Čo je nový FIBRE CLINIX?

FIBRE CLINIX je niekoľko radov doposiaľ najvýkonnejších prípravkov starostlivosti o vlasy v salóne a doma. Kombinuje prispôsobenie na mieru s najmodernejšími vedeckými poznatkami. FIBRE CLINIX je možné zakúpiť jedine vo vybraných salónoch Schwarzkopf Professional a vášmu kaderníkovi umožňuje ponúknuť vám na mieru šité profesionálne služby pre viac vlasových potrieb naraz.

 

 

Prečo si vybrať nový FIBRE CLINIX?

-Starostlivosť na mieru
  • služby a starostlivosť presne zodpovedá vašim individuálnym potrebám
  • prispôsobiteľná starostlivosť na domáce použitie, ktorá udržuje efekt starostlivosti zo salónu až po dobu 60 dní 
  •  
·Vysoký výkon
  • produkty obnovujú a regenerujú vlasy poškodené vonkajším prostredím (ovzdušie, bazén, vietor) aj chemickými (zosvetlenie, farbenie, styling) a mechanickými vplyvmi (kefovanie, žehlenie vlasov, kulmovanie, vrkoč, sponky…)
  •  
·10x pevnejšie vlasy
  • vlasy vďaka FIBRE CLINIX budú mať uzamknutú poréznosť = škodlivé látky zvonku do nich nemôžu toľko prestupovať
  • obnovenie vnútornej a vonkajšej štruktúry po dobu až 60 dní

 

 

Technológia FIBRE CLINIX

Tripple Bonding Technológia jezdokonalená bonding technológia vychádzajúca z desaťročného výskumu Schwarzkopf Professional. Spevňuje vlasy zvnútra, pretože obsahuje špeciálnu zlúčeninu (trivalentný ión), ktorá vytvára trojrozmernú sieť vo vnútri vlasového vlákna, a tým posilňuje väzby priamo vo vlasovom vlákne (bonding). Vďaka tomu sú vaše vlasy sú pružnejšie a menej sa lámu - až 10x silnejšie vlasy!
C21 technológia – je vysoko efektívny vyživujúci činiteľ pôsobiaci na povrchu vlasov pomocou využitia doplňovania lipidov. Dokonale obnovuje ochrannú vrstvu vlasu.

Starostlivosť na mieru a ochrana vlasov až po dobu 60 dní? Áno – stačí sa len opýtať svojho kaderníka a siahnuť po produktoch FIBRE CLINIX.

Zobraziť celú novinku
NATUR polievky z prírodných ingredienciípasik
NATUR polievky z prírodných ingrediencií

Ak patríte medzi milovníkov polievok, určite si v nadchádzajúcom jesennom období prídete vďaka Podravke na svoje. Obľúbená značka prináša na pulty predajní novinku: obilninové a strukovinové polievky NATUR, ktoré vás zahrejú, zasýtia a okrem toho spravíte aj niečo pre svoje zdravie! 

 

Polievky NATUR totiž obsahujú len prírodné ingrediencie: zmes výživných obilnín, strukovín, kvalitnej zeleniny, chutných korenín a bez pridanej soli. Môžete si ich vychutnať v troch variantoch: s pohánkou a zeleninou, červenou šošovicou alebo bulgurom. Nové polievky Podravka NATUR urobia dobre nielen telu, ale aj duši! Viac na www.podravka.sk.

 

Tri dôvody, prečo jesť polievky

Pre našich predkov bola polievka základ a v jedálnom lístku nesmela chýbať. Avšak v dnešnej rýchlej dobe sa na polievky zabúda, a to je veľká škoda! Rozhodne by mali zostať neoddeliteľnou súčasťou nášho jedálničku, najmä pre tieto tri dôvody:

 

  • Sú zdrojom živín a tekutín: polievky obsahujú množstvo vitamínov, minerálov, vlákniny a ďalších výživných látok. Pomáhajú nám tiež dodržiavať pitný režim, do ktorého ich môžeme s pokojným svedomím zahrnúť. Navyše, polievka pred hlavným jedlom naštartuje tráviaci systém.
  •  
  • Nikdy nie sú rovnaké a zasýtia: vďaka rozmanitosti zeleniny, strukovín a korenín nie je polievka nikdy rovnaká. Polievky nás na jeseň aj skvele zahrejú a tie s obilninami a strukovinami (napríklad NATUR polievky) aj výdatne zasýtia.
  •  
  • Sú nízkorozpočtové a rýchle: rozpočet na dobré a kvalitné polievky nemusí byť vôbec vysoký, navyše ich zaraďujeme medzi jedlá s jednoduchou prípravou. Môžu dokonca nahradiť obed alebo večeru. Je to rýchla voľba nielen pre zaneprázdnené mamy, ale aj napríklad študentov či ľudí, ktorí nemajú času nazvyš.

 

Zdroj: Lucia P.

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco pomáha každý deň, v nemocniciach aj zariadeniach pre seniorovpasik
Tesco pomáha každý deň, v nemocniciach aj zariadeniach pre seniorov

Nemocnice v regiónoch naprieč Slovenskom, domovy sociálnych služieb a desiatky ďalších zariadení pre ľudí v núdzi či seniorov získali počas prebiehajúcej pandémie podporu od Tesca. Reťazec daroval potraviny, podieľal sa na zariadení miestností a prispel aj finančne, a to konkrétne 57 zdravotníckym zariadeniam.

„V Tescu dlhodobo pomáhame v komunitách tam, kde je to najviac potrebné. Uvedomujeme si, že práve teraz je potrebná aj pomoc navyše, a to zdravotníkom v prvej línii. Ich práca je v boji proti pandémii nenahraditeľná. Sami sa vystavujú obrovskému riziku, aby zachraňovali životy iných. Vážime si ich obetavú prácu a s hrdosťou podporujeme zdravotnícke zariadenia naprieč Slovenskom, aby sme im pomáhali zvládať pandémiu koronavírusu,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Od začiatku pandémie Tesco darovalo zdravotníkom produkty v hodnote viac ako 34-tisíc eur, išlo napríklad o ovocie, zeleninu na podporu imunity, ale takisto aj pitný režim či drobné občerstvenie. „Veľmi ďakujeme obchodnému reťazcu Tesco, ktorý nám bezplatne a na dennej báze daruje ovocie i zeleninu pre zdravotníkov v našej nemocnici. Ďakujeme aj vedeniu Žilinského samosprávneho kraja, ktoré celý proces pomohlo zrealizovať,“ povedal Martin Šenfeld z MBA Nemocnice v Čadci. „Dovoľte mi touto cestou poďakovať sa Vám za Vašu pomoc a podporu pre našich zdravotníkov, ktorí každý deň pomáhajú v prvej línii, ktorú si veľmi vážime. Ďakujeme, že nám pomáhate pomáhať,“  doplnil Marián Petko, riaditeľ  nemocnice NsP v Bardejove.

 

Už počas prvej vlny reťazec pomohol aj pri zariaďovaní miestnosti  v bratislavskej univerzitnej nemocnici na Kramároch pre lekárov pracujúcich v prvej línii s pacientmi s COVID-19. Ďalším príkladom pomoci Tesca je Univerzitná nemocnica v Martine, ktorú dokážeme podporiť finančným darom takmer 3-tisíc eur vďaka rozhodnutiu darovať nemocnici  celý výnos z predaja ochranných rúšok F&F.

 

 

FOTO: Tesco pomohlo aj zdravotníkom z nemocnice v Skalici. ZDROJ: TESCO SR

 

Tesco pomáha od začiatku pandémie aj ľuďom v núdzi a seniorom deň čo deň aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 1 500 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 3,5 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 153 obchodov reťazca. 

 

„Dovoľte mi úprimne sa poďakovať za podporu, ktorú počas epidémie koronavírusu preukázalo Tesco mestu Žilina. Ťažké časy vždy sprevádzajú aj jedinečné a krásne okamihy. Medziľudská solidarita, vzájomná pomoc a spolupatričnosť nám dávajú silu a nádej v lepší zajtrajšok. Aj teraz sme mali možnosť vidieť, ako si úplne neznámi ľudia nezištne pomáhali a podporovali sa. Spoločnosť Tesco nezostala v tejto situácii ľahostajná a vďaka Vám sme mohli zabezpečiť potravinovú pomoc tým, ktorí to najviac potrebovali – ľuďom v núdzi, bez domova či seniorom. Vaša pomoc bola dôkazom toho, že ľudskosť a láskavosť sa z našich sŕdc nevytráca, práve naopak, spoločne nás spojila v týchto neľahkých chvíľach,“ dodal Peter Fiabáne, primátor mesta Žilina.

 

Tesco dokáže pomáhať ľuďom v núdzi ešte viac aj vďaka zapojeniu svojich kolegov a zákazníkov. V reakcii na koronakrízu zorganizovalo Tesco mimoriadnu, letnú potravinovú zbierku. Pred Vianocami prebehla aj tradičná zimná edícia potravinovej zbierky reťazca. Zákazníci sa mohli počas zbierky vo všetkých 153 predajniach reťazca pridať k pomoci ľuďom v núdzi a darovať trvanlivé potraviny či drogériu.

 

Celkovo darovali zákazníci Tesca 128 ton potravín a drogérie počas oboch potravinových zbierok v prevádzkach Tesca. Navyše, pred Vianocami mohli nakupujúci pomôcť aj pri internetovom nákupe cez službu Tesco Online nákupy – v porovnaní s predchádzajúcim rokom v čase pandémie výrazne narástol záujem o darovanie vopred pripravených balíčkov pomoci. Všetky darované výrobky boli v spolupráci s charitatívnymi partnermi distribuované tým najviac zraniteľným – seniorom, rodičom samoživiteľom či ďalším ľuďom ohrozeným dôsledkami koronakrízy. Tesco po skončení vianočnej zbierky tradične rozdeľuje medzi spolupracujúce charitatívne organizácie aj finančnú pomoc navyše – vo výške 20 % hodnoty potravín a drogérie vyzbieraných v obchodoch.

Zobraziť celú aktualitu
Pandémia po prvýkrát medzi najväčšími rizikami podnikania. pasik
Pandémia po prvýkrát medzi najväčšími rizikami podnikania.

Riziká, ktoré súvisia s ochorením Covid-19, vedú 10. rebríček Allianz Risk Barometer 2021, reflektujúc možné scenáre prerušenia prevádzky a straty, ktorým čelia spoločnosti v dôsledku pandémie. Prerušenie prevádzky (41 % odpovedí) a pandémia (40 %) sú spolu s kybernetickými útokmi (40 %) tento rok najväčšími rizikami podnikania. Jubilejný prieskum globálnych obchodných rizík od spoločnosti Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) bol zostavený na základe odpovedí 2769 poisťovacích expertov, manažérov rizík, maklérov a generálnych riaditeľov firiem z 92 krajín sveta.

„Allianz Risk Barometer 2021 jednoznačne ovplyvnil Covid-19. Prerušenie prevádzky, pandémia a kybernetická hrozba sú navzájom silne prepojené, čo potvrdzuje rastúcu zraniteľnosť nášho vysoko globalizovaného a prepojeného sveta. Pandémia koronavírusu je pripomienkou, že riadenie rizík a riadenie kontinuity podnikania sa musia ďalej vyvíjať, aby pomohli firmám pripraviť sa na extrémne scenáre, ako je napríklad globálny výpadok cloudu, kybernetický útok, prírodné katastrofy spôsobené zmenou klímy či dokonca iné epidémie a zároveň ich prežiť,“vysvetľuje šéf AGCS Joachim Müller.
Pandémia bola v 10-ročnej histórií rebríčka jednoznačne podceňovaným rizikom. V roku 2021 je však rizikom číslo jedna v 16-tich krajinách sveta a v trojici najväčších rizík na všetkých kontinentoch sveta. Až 59 % respondentov uviedlo pandémiu ako hlavnú príčinu prerušenia výroby v roku 2021, keď rozšírila zoznam príčin prerušenia výroby o scenáre nefyzického poškodenia, ako sú výpadky elektrickej energie či internetu.

 

TOP 10 rizík podnikania vo svete pre rok 2020

1.

Prerušenie výroby

41 %

2.

Pandémia

40 %

3.

Kybernetické útoky

40 %

4.

Vývoj na trhu 

19 %

5.

Zmeny v legislatíve a regulácii

19 %

6.

Prírodné katastrofy

17 %

7.

Požiare a explózie

16 %

8.

Makroekonomický vývoj

13 %

9.

Klimatické zmeny

13 %

10.

Politické riziká a nepokoje

11 %

Zdroj: Allianz


Kybernetické útoky(40 %) na treťom mieste ostávajú kľúčovým nebezpečenstvom, dokonca pre viac respondentov ako v predchádzajúcom roku. Zrýchlenie digitalizácie a práca na diaľku v dôsledku pandémie tiež zvyšujú zraniteľnosť IT. Na vrchole prvej vlny lockdownu v apríli 2020 oznámila FBI 300-percentný nárast kybernetických útokov. Odhaduje sa, že počítačová kriminalita dnes stojí globálnu ekonomiku približne 1 bilión dolárov, čo je 50-percentný nárast za posledné 2 roky.

 

Vývoj na trhustúpol v rebríčku na 4. miesto, čo odráža riziko zvýšenia miery platobnej neschopnosti po pandémii. Podľa Euler Hermes dosiahne globálny index platobnej neschopnosti rekordné maximum, keď počet bankrotov ku koncu roka 2021 stúpne až o 35 %. Najviac ich má byť v USA, Brazílii, Číne a západnej Európe. Covid-19 bude podľa všetkého podnecovať rozvoj inovácií a narušovať trhy, čo urýchli zavádzanie technológií a zánik etablovaných a tradičných sektorov. V rebríčku postúpili aj makroekonomický vývoj(8. miesto) a politické riziká a násilie(10. miesto), ktoré sú tiež z veľkej časti dôsledkom pandémie. V reakcii na vyššiu zraniteľnosť prerušenia výroby sa veľa spoločností začalo zameriavať na budovanie odolnejších prevádzok a na zníženie rizika svojich dodávateľských reťazcov, to znamená zlepšenie riadenia kontinuity podnikania, vývoj alternatívnych dodávateľských reťazcov, lepší výber dodávateľov a audit.

Zobraziť celú aktualitu
 Developer CRESCO REAL ESTATE spúšťa predaj ďalších bytov v najatraktívnejšej časti Slnečnícpasik
Developer CRESCO REAL ESTATE spúšťa predaj ďalších bytov v najatraktívnejšej časti Slnečníc

Pred Vianocami pribudne na bratislavskom realitnom trhu v ponuke 107 nových bytov vo vyhľadávanej štvrti Slnečnice. Najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE štartuje v týchto dňoch predaj ďalšieho prémiového bytového domu v najatraktívnejšej časti Slnečníc – v zóne Viladomy. V poradí štvrtý z plánovaných piatich bytových domov prinesie na trh s dlhodobo nenasýteným dopytom po novostavbách celkovo 107 bytov. 

Ide o poslednú, štvrtú etapu, čím sa development v tejto časti ukončí. Bytové domy v zóne Viladomy v Slnečniciach v bratislavskej Petržalke s nadčasovou architektúrou zaradil developer do prémiovej značky svojho portfólia s názvom UNIQ. Výhodou pre záujemcu je, že si môže na vlastné oči pozrieť už postavené domy predošlých etáp a prejsť sa uličkami medzi nimi. Tak najlepšie získa konkrétnu predstavu o tom, ako sa vo štvrti býva a trávi voľný čas.

 

„Pružne reagujeme na dopyt trhu, ktorý je napriek pandémii po nových bytoch stále vysoký. Široká ponuka od jednoizbových až po štvorizbové byty s priestrannými terasami, balkónmi a predzáhradkamiuspokojí nároky jednotlivcov aj väčších rodín,“ prezrádza Michal Pauer, obchodný riaditeľ spoločnosti CRESCO REAL ESTATE.Trend potvrdzuje aj  analýza spoločnosti BENCONT– medziročne v 3. kvartáli tohto roka napriek pandémii vzrástol celkový dopyt po novostavbách v Bratislave až o tretinu. Rast predaja sme zaznamenali aj my už v druhom kvartáli tohto roka. Predaj v treťom kvartáli bol dokonca o 60 % silnejší než v prvom štvrťroku. Záver roka očakávame ako najsilnejšie obdobie tohto roka,“ dopĺňa Michal Pauer.

 

Podľa výkonného riaditeľa CRESCO REAL ESTATE Jána Krnáča záujem a počty kupujúcich príliš neovplyvnilo ani čiastočné sprísnenie podmienok získania hypoték.Napriek aktuálnej koronakríze rezidenčný realitný trh na Slovensku situáciu zvláda zatiaľ bez väčších problémov. Na rozdiel od nestabilných finančných a akciových trhov, ktoré tento rok siahli na historické minimá aj maximá, sa rezidenčnému realitnému trhu v rámci celej Európy aj s odstupom času stále darí predchádzať krízovým scenárom. Rezidenčný sektor je odolný a stabilný, má stále rastúcu tendenciu. Stabilitu a dôveru v dobrú investíciu potvrdzuje aj fakt, že okrem individuálnych kupujúcich zaznamenávame zvýšený záujem aj zo strany investorov, ktorí hľadajú pre svoje peniaze bezpečný prístav,“ prezrádza Ján Krnáč, výkonný riaditeľ spoločnosti CRESCO REAL ESTATE, a dodáva:„Intenzívne sa pripravujeme na prvý polrok 2021, v ktorom plánujeme predstaviť nové projekty. Verím, že v budúcom roku doplníme ponuku realitného trhu o ďalšie zaujímavé bývanie.“

 

 

Podľa hypotekárnych odborníkov sú momentálne historicky najnižšie úroky na hypotéky na Slovensku – aj pod hranicou 1 % pri nižších fixáciách. Atraktívne sú aj ceny dlhodobých fixácií na 7 a 10 rokov. Je pravdepodobné, že tieto nízke sadzby sú dočasné a dlhodobo nemusia byť pre banky udržateľné. „Ideálne je nechať si schváliť hypotéku v tomto období a zaistiť si tak výrazne nižšiu splátku.V prípade, ak záujemca nepotrebuje hypotéku, má hotovosť a nemusí konať rýchlo, rozhodovanie o kúpe môže počkať. To sa však netýka novostavieb, ktorých bude dlhodobo na trhu nedostatok aj vzhľadom na obmedzenia súvisiace s koronakrízou či dlhé schvaľovacie procesy zo strany úradov,“  vysvetľujeLukáš Balna, hypotekárny špecialista pre CRESCO REAL ESTATE.

 

Pre zatiaľ nerozhodnutých záujemcov o bývanie developer pripravil na webstránke Slnečnice.sk samostatnú sekciu s odpoveďami na najčastejšie otázkyľudí o kúpe bývania.

Celkovo je v projekte Slnečnice dokončených viac ako 3 100 bytov, vo výstavbe je ďalších 740 bytov a v štádiu prípravy vyše 5 700 bytov.

 

Čo ponúkne UNIQ Slnečnice v zóne Viladomy (bytové domy S16 – S20):

  • Výber 1- až 4-izbových bytov v piatich bytových domoch s priestrannými terasami, balkónmi a predzáhradkami
  • Príjemné spoločné priestranstvá medzi domami
  • Veľa zelene v okolí a súkromie
  • Príležitosť užívať si komfortné priestory s výnimočným výhľadom
  • Posledná etapa Viladomov je na jej okraji Slnečníc s napojením na cyklotrasu
  • Zóna má bohatú občiansku vybavenosť – zubnú ambulanciu, potraviny, reštauráciu, lekáreň, materskú školu, jasle aj multifunkčné ihrisko
  • Ďalšie možnosti ponúka neďaleké nákupné centrum Slnečnice Market s rôznymi predajňami, gastrozónou Trch., interiérové ihrisko LEON – Jungle Park a rodinné centrum LEON s bazénom, tanečnou školou a jedinečnou jumpingovou ninja arénou.
  • Uprostred zóny Viladomy vyrastie park s rozlohou 14 100 m2 s multifunkčným ihriskom aj s výbehom pre psy.
  • Bytové domy v zóne Viladomy navrhli architekti zo štúdia Compass z Bratislavy
Zobraziť celú aktualitu
Nadácia Tesco pomáha a zlepšuje život v komunitách už 10 rokovpasik
Nadácia Tesco pomáha a zlepšuje život v komunitách už 10 rokov

Podpora mladých farmárov, boj proti plytvaniu potravinami, školské ovocné sady, detská atletika, korčuľovanie či beh zameraný na podporu výskumu rakoviny. Nadácia Tesco prináša pozitívnu zmenu a za dekádu svojej existencie na Slovensku podporila množstvo neziskových organizácií, združení a škôl. Vďaka desiatkam zorganizovaných charitatívnych projektov získali pomoc aj ľudia, ktorí sa ocitli v ťažkých životných situáciách. Nadácia Tesco oslavuje práve dnes 10 rokov svojej existencie – pri tejto príležitosti si pripomína vybrané úspešné nápady a projekty, ktoré priniesli zlepšenie života v komunitách či v oblasti životného prostredia na Slovensku. 

„Nadácia Tesco už 10 rokov pomáha vo všetkých regiónoch Slovenska. Počas dekády jej existencie sme podporili a zorganizovali desiatky vzdelávacích, športových či charitatívnych podujatí a workshopov. Spoločným menovateľom aktivít nadácie je pomoc najzraniteľnejším skupinám obyvateľstva a podpora dobrých nápadov a komunít, kde pôsobíme. Projekty sa nám podarilo zrealizovať aj vďaka našim partnerom z neziskového sektora, obetavej práci dobrovoľníkov vrátane kolegov zo spoločnosti Tesco. Vidíme, že naša práca má zmysel, a tešíme sa na ďalšie projekty všetkých veľkostí, pretože veríme, že pozitívna zmena sa začína tými najmenšími krokmi a vďaka nim dokážeme inšpirovať aj ostatných, aby sa pridali k nášmu úsiliu. Spoločnými silami následne dokážeme vždy viac – ako zodpovedný partner komunít, v ktorých Tesco pôsobí,“hovorí Veronika Bush, správkyňa Nadácie Tesco.

 

 

Čerství víťazi špeciálneho grantu Záchranári jedla vyhláseného pri príležitosti 10. výročia Nadácie Tesco. FOTO: TESCO SR

 

Nadácia Tesco vznikla 16. decembra 2010 ako pokračovateľ neziskového Fondu Tesco. Hoci je Tesco spoločnosťou s celosvetovou pôsobnosťou, vždy sa snaží byť dobrým susedom miestnym komunitám. Aktivity nadácie dnes nadväzujú na Plán malých pomocí Tesca, ktorý je dôležitou správou o pokroku reťazca v oblasti trvalej udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti. Plán malých pomocí prináša aj konkrétne záväzky a vyhodnocuje pokrok, ktorý sa Tescu dlhodobo darí dosahovať.

 

Nadácia Tesco sa venuje boju proti plytvaniu potravinami, prispieva k lepšiemu životnému prostrediu, ale nezabúda ani na podporu lokálnych producentov či celospoločensky dôležité témy ako diverzita a inklúzia, zdravie, bezpečnosť a zdravý životný štýl, znižovanie dosahov klimatickej zmeny, podpora lokálnych komunít a dobrovoľníctvo.

Aktivity Nadácie Tesco oceňuje široká verejnosť aj odborníci. Od roku 2017 nadácia získala každý rok aj prestížny certifikát – Transparentná Firemná Nadácia, ktorý udeľuje ASFIN (Asociácia firemných nadácií).

Pri príležitosti 10. výročia vzniku Nadácie Tesco na Slovensku zrealizovala nadácia špeciálnu aktivitu. V októbri tohto roka nadácia spustila nový grantový program Záchranári jedla. Cieľom grantového programu bolo podporiť sumou spolu 35-tisíc eur iniciatívy štyroch víťazných organizácií, ktoré chcú prispieť k riešeniu problematiky potravinového odpadu.

 

Najväčšie projekty a úspechy za dekádu existencie Nadácie Tesco:

2013– vznikol výnimočný projekt pomoci Tesco Anjel, ktorý je unikátnejší o to viac, že ho „do života uviedli“ priamo kolegovia v obchodoch reťazca. Kolegyňa Tesca sa dostala do vážnych zdravotných problémov – následkom úrazu upadla do bdelej kómy a kolegovia z okolitých prevádzok jej prispeli na liečbu v hyperbarickej komore. Odvtedy je Tesco Anjel fenomén dokladujúci medziľudskú štedrosť a solidaritu. Tesco Anjel pomohol už vyše 600 kolegom

2014– Farmársky grant je jedným z dlhoročných projektov Nadácie Tesco. Pomáha slovenským farmárom vytvoriť priaznivejšie podmienky na podnikanie,  pomôcť im presadiť sa na trhu a vďaka tomu rásť a rozvíjať svoje podnikanie. Do tohto užitočného programu Nadácia Tesco doteraz investovala vyše 414-tisíc eur

2015– spomedzi ôsmich ročníkov charitatívno-športového podujatia Beh pre život bol rekordným jeho posledný rok 2015 za účasti Mateja Tótha, Paulíny Fialkovej a?mnohých ďalších skvelých športovcov. Celkový počet účastníkov sa počas ôsmich rokov vyšplhal na viac ako 80-tisíc  ľudí a vyzbieraná suma 393-tisíc eur bola venovaná na pomoc pacientom s onkologickým ochorením. 

2016– Nadácia Tesco myslí na pomoc ľuďom v ťažkej životnej situácii naprieč Slovenskom. Potravinovú banku Slovenska (PBS) podporuje nadácia už od roku 2016 – konkrétne tak, že jej pomáha budovať kapacity na zabezpečenie distribúcie jedla pre ľudí v núdzi. Vďaka výraznej finančnej podpore Nadácie Tesco môže PBS zabezpečovať dôležitú potravinovú pomoc vo všetkých regiónoch Slovenska. Nadácia prispela aj na kúpu automobilu na rozvoz potravín ľuďom v núdzi, skladové priestory či iné dobročinné aktivity sumou 203-tisíc eur

2018– vďaka podpore projektu SadOVO žiaci s učiteľmi vysadili ovocné vysokokmenné sady starých a krajových odrôd jabloní a hrušiek v 31 areáloch základných a stredných škôl po celom Slovensku. Staré odrody ovocných drevín sú dedičstvom po našich predkoch, ktoré sa z krajiny pomaly vytráca, preto je veľmi dôležité, aby sa aj mladá generácia vzdelávala v tejto oblasti a podieľala sa na výsadbe drevín. 

2019– v tomto roku Tesco podpísalo Chartu diverzity, čím sa zaviazalo pokračovať v podpore rovnosti a rôznorodosti. Tieto princípy aktívne podporuje aj Nadácia Tesco napríklad projektmi v oblasti vzdelávania a zamestnávania marginalizovaných skupín.

2020– aj vy ste už počuli o ?pohári z unikátneho slovenského 100 % kompostovateľného materiálu Nonoilen, ktorý je vyrobený z obnoviteľných materiálov? Je inovatívny, opakovateľne využiteľný  a odolný voči vysokej teplote. Tisíc kusov opakovane použiteľných pohárov pomohla Nadácia Tesco zaobstarať Inštitútu pre cirkulárnu ekonomiku na zapožičiavanie menším festivalom, firemným akciám a iným podujatiam. Zároveň nadácia pomohla uskutočniť viaceré projekty Incienu zamerané na podporu cirkulárnej ekonomiky na Slovensku a tak podporovať zlepšovanie stavu nášho odpadového hospodárstva s cieľom pomáhať životnému prostrediu.

Aktuálne projekty Nadácie Tesco nájdete na webstránke reťazca.

Zobraziť celú aktualitu
Žabka otvorila druhý obchod, rýchly nákup  bez kompromisov už aj v Trnavepasik
Žabka otvorila druhý obchod, rýchly nákup bez kompromisov už aj v Trnave

Sieť potravín Žabka otvorila v krátkom čase na Slovensku už druhý obchod. Od dnešného dňa si môžu rýchly nákup bez kompromisov vyskúšať aj obyvatelia Trnavy. Nová predajňa potravín je otvorená v nákupnom centre Cassale na Ulici L. van Beethovena 28, a to každý deň od 6. hodiny ráno do 23. hodiny večer. Samozrejmosťou je chutná káva so sebou či starostlivo vyberaný sortiment čerstvých i trvanlivých potravín a ďalších výrobkov dennej spotreby.

„Sme veľmi radi, že v krátkom čase otvárame už druhú predajňu Žabky na Slovensku.  Náš nový obchod v Trnave prináša rýchly nákup bez kompromisov vďaka starostlivo vyberanému sortimentu – v ponuke máme celkovo dvetisíc produktov vrátane čerstvých i trvanlivých potravín či drogérie. Zákazníci sa tak môžu spoľahnúť, že v Žabke vždy nájdu všetko potrebné napríklad na rýchle raňajky, obed či iné jedlo kedykoľvek počas dňa,“ prezradil Miroslav Ďurana, generálny manažér Žabky na Slovensku.

 

 

Chutná káva so sebou, kvalitné mäso na rýchly obed,  šalát či čerstvé pečivo. Žabka zákazníkom prináša sortiment dvetisíc potravín a ďalších výrobkov. FOTO: Žabka, Trnava

Nové potraviny Žabka na Ulici L. van Beethovena v Trnave majú rozlohu 82 štvorcových metrov, vďaka čomu má zákazník svoj nákup hotový za pár minút. Najmä pre obyvateľov okolitých bytových domov sú potraviny Žabku doslova „na skok“ blízko. Kedykoľvek v priebehu dňa sa tak môžu vybrať na rýchly nákup. Mnohí zákazníci Žabky oceňujú práve možnosť rýchlo a jednoducho si dokúpiť tie potraviny, ktoré im práve chýbajú na prípravu ich obľúbeného jedla.

 

 

Žabka dlhodobo úspešne pôsobí v susednom Česku, pričom na Slovensku otvorila prvý obchod v septembri 2020, konkrétne v polyfunkčnom komplexe Perla Ružinova v Bratislave. Žabka pripravuje aj otvorenie ďalších obchodov na Slovensku, a to v lokalitách západného Slovenska, teda v Bratislave a okolitých mestách.

Žabka je podnikateľským konceptom, ktorý funguje vo forme franchisingovej spolupráce s partnermi prevádzkujúcimi vlastnú predajňu potravín. Každý franchisový partner sa môže vždy spoľahnúť na podporu a know-how od skúseného tímu Žabky. Zároveň získava plne vybavenú predajňu s pravidelným zásobovaním. O prevádzku novej predajne v Trnave sa bude starať sympatický mladý pár z Trnavy so skúsenosťami z maloobchodu Viktória Hložeková a Miroslav Vizváry.

 

O potravinách Žabka

 

Žabka prináša rýchly nákup potravín bez kompromisov. Obchody patria do skupiny Tesco, pričom Žabka dlhodobo úspešne pôsobí v susednom Česku a v septembri 2020 otvorila prvý obchod už aj v hlavnom meste Slovenska. Pod sloganom „Skočte si nakúpiť“ prináša Žabka menšie predajne potravín najmä v centrách miest, v okolí strategických dopravných uzlov či v obytných zónach. Každá Žabka ponúka zákazníkom výber ich obľúbených potravín, čerstvé pečivo aj kávu so sebou.

 

Žabka je podnikateľským konceptom, ktorý funguje vo forme franchisingovej spolupráce s partnermi prevádzkujúcimi vlastnú predajňu potravín. Žabka prináša Slovákom so skúsenosťami v maloobchode alebo gastro podnikaní jedinečnú šancu viesť svoje vlastné podnikanie. Každý partner získa plne vybavenú predajňu s pravidelným zásobovaním, osvedčený podnikateľský model a know-how z Česka, rovnako tak aj školenia a dlhodobú podporu skúsených odborníkov z maloobchodu. Cieľom tímu Žabka je vytvárať a rozširovať úspešné podnikanie, ktoré každý deň pre svojich zákazníkov prináša jednoduchý a pohodlný nákup. Záujemcovia, ktorí majú skúsenosti ideálne z oblasti maloobchodu či gastrosektora, sa môžu naďalej hlásiť prostredníctvom e-mailu: info.zabka@tesco.com

 

Zobraziť celú aktualitu
Vianočná zbierka Tesca pomohla ľuďom  v núdzi, vyzbieralo sa 100 ton potravínpasik
Vianočná zbierka Tesca pomohla ľuďom v núdzi, vyzbieralo sa 100 ton potravín

Potravinová zbierka Tesca opäť pomohla ľuďom v ťažkých životných situáciách, aby prežili čo najkrajšie vianočné sviatky. Zákazníci  mohli od 19. novembra do 3. decembra 2020 darovať trvanlivé potraviny a drogériu vo všetkých 153 obchodoch Tesca na Slovensku. Vyzbierať sa v nich podarilo 100 ton potravín a drogérie v hodnote viac ako 165-tisíc eur. Tesco po skončení zbierky rozdelí medzi spolupracujúce charitatívne organizácie aj finančnú pomoc navyše – vo výške 20 % hodnoty potravín a drogérie vyzbieraných v obchodoch. Zapojiť sa a pomôcť však môžu zákazníci aj naďalej, a to pri online nákupe prostredníctvom služby Tesco Online nákupy do 24. decembra tohto roka.

Reťazec Tesco zorganizoval už 8. ročník najväčšej Vianočnej potravinovej zbierky, ktorá je zároveň najtradičnejšou aktivitou svojho druhu na Slovensku. „Vďaka potravinovej zbierke dokážeme opäť pripraviť krajšie Vianoce ľuďom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii. Vyzbieraných 100 ton potravín v hodnote viac než 165-tisíc eur je výsledkom, na ktorý sme veľmi hrdí. Veľké ďakujem patrí všetkým zákazníkom, ktorí sa rozhodli pomôcť spolu s nami. Čoraz viac ľudí naprieč spoločnosťou pociťuje už aj ekonomické dosahy koronakrízy, preto ešte viac ako kedykoľvek  záleží na príspevku každého jedného zákazníka. Rovnako tak ďakujeme kolegom z Tesca za ich dobrovoľnícku pomoc v obchodoch. V neposlednom rade sa chceme poďakovať charitatívnym partnerom, pretože vďaka ich zapojeniu sa podarí darované výrobky bezpečne a rýchlo doručiť ľuďom v núdzi,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

Zákazníci, ktorí sa ešte nestihli zapojiť alebo chcú pomôcť spolu s Tescom ešte viac, môžu naďalej využiť rýchlu a jednoduchú možnosť darovania potravín z pohodlia a bezpečia svojho domova cez službu Tesco Online nákupy. Pri svojom online nákupe majú nakupujúci na výber spomedzi šiestich pripravených balíčkov pomoci v hodnote od 5 do 12 eur. Doteraz zákazníci darovali zhruba tisíc balíčkov pomoci – aj potravinová zbierka prebiehajúca online tak pomáha pripraviť krajšie Vianoce ľuďom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii.

 

Aby Tesco pomohlo ešte viac, každoročne medzi spolupracujúce charitatívne organizácie rozdelí aj finančnú pomoc navyše vo výške 20 % hodnoty potravín a drogérie vyzbieraných v obchodoch Tesca. Rovnako to je aj tento rok pri 8. edícii obľúbenej potravinovej zbierky.

 

„Koronakríza výrazným spôsobom zasiahla do životov rodín na Slovensku a mnohé z nich majú, žiaľ, problém zaobstarať si jedlo či iné nevyhnutné výrobky. Vďaka Tescu a jeho zákazníkom sme opäť dokázali podať pomocnú ruku ľuďom v núdzi. Všetky darované výrobky distribuujeme tým, ktorí ich potrebujú najviac – či už ide o seniorov, ľudí bez domova alebo kohokoľvek iného, kto sa vplyvom koronakrízy ocitol v ťažkej životnej situácii,“ zdôraznil Marko Urdzík, riaditeľ Potravinovej banky Slovenska.

 

Okrem Potravinovej banky Slovenska reťazec pri distribúcii výrobkov spolupracoval aj s ďalšími charitatívnymi organizáciami ako Slovenská katolícka charita, Evanjelická diakonia, Vagus a Depaul.  Navyše, do 8. ročníka potravinovej zbierky sa zapojili aj dodávatelia Tesca, zapojilo sa celkovo päť partnerov.

 

Tesco si uvedomuje, že pomoc ľuďom v núdzi je v tomto roku, poznačenom koronakrízou, ešte urgentnejšia ako kedykoľvek predtým.  V apríli pomohol reťazec tým najzraniteľnejším vďaka potravinovému daru v hodnote 172-tisíc eur. V reakcii na koronakrízu zorganizovalo Tesco mimoriadnu, letnú potravinová zbierku. Zákazníci mohli  v období 10 týždňov darovať trvanlivé či drogériové produkty v ktoromkoľvek z obchodov reťazca. Vyzbierať sa podarilo 28 ton potravín a drogériových výrobkov.

 

Tesco pomáha ľuďom v núdzi deň čo deň aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Význam takéhoto darovania sa naplno potvrdil práve v uplynulých mesiacoch koronakrízy. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 1 500 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 3,5 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 153 obchodov reťazca.

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
 NÁVŠTEVNÍKOV AVIONU VÍTA NOVÝ BULVÁRpasik
NÁVŠTEVNÍKOV AVIONU VÍTA NOVÝ BULVÁR

 

Dvojročný proces modernizácie nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave završuje premena vonkajších priestorov. Od decembra tohto roka budú môcť návštevníci vstúpiť do najväčšieho nákupného centra cez nový bulvár. Centrum totiž priestor od prevádzky McDonald’s až po frekventovanú križovatku na Galvaniho ulici zmenilo na bulvár s okrasnou zeleňou, lúkou aj novými chodníkmi. 

„Chceme, aby nový bulvár spríjemnil najmä peším návštevníkom z okolia príchod do Avionu. Nevyužité priestranstvo s rozlohou 5-tisíc štvorcových metrov získalo po novom, napriek limitom ochranných pásiem, parkovú úpravu. Modernizáciou interiéru aj exteriéru v Avione chceme vyjsť v ústrety novým  spotrebiteľským trendom. Zákazníci sú náročnejší a vyžadujú nielen aktuálnu ponuku, príjemnú atmosféru, ľahkú dostupnosť, ale aj moderné priestory, kam sa budú radi vracať a stretávať,“ hovoríVladimír Bereš, riaditeľ nákupného centra Avion v Bratislave, ktoré vlastní a spravuje developer INGKA Centres Slovensko.

 

 

 

„Súčasťou projektu bolo aj odstránenie bilbordových plôch od Galvaniho ulice. V našom pláne je postupne odstrániť všetky klasické bilbordové a bigbordové plochy umiestnené v zónach zelene. Do budúcnosti pripravujeme aj ďalšie projekty úpravy zelene v areáli Avionu a na priľahlých pozemkoch.  Veríme, že je to správny krok a prispejeme tak k zatraktívneniu tejto časti Ružinova, čo ocenia aj naši návštevníci,“ dodáva Vladimír Bereš.

 

Návrh revitalizácie vonkajšej časti pripravilo architektonické štúdio KubisArchitekti z Bratislavy. Realizácia projektu vrátane potrebných povolení trvala takmer dva roky.

 

„Naše riešenie sa snažilo rešpektovať prirodzené cesty pre chodcov a zároveň eliminovať problém s vyšliapanými cestičkami. Zámerom konceptu bolo vytvoriť vizuálnu bariéru od frekventovaných komunikácií,“ vysvetľuje Martin Malachovský z  Kubis  Architekti a pokračuje:„Celkové riešenie limitujú ochranné pásma inžinierskych sietí, najmä vysoké napätie, pod ktorým sa nachádza časť revitalizovaného územia. Koncept sme preto založili na terénnych modeláciách, zeleni a spevnených plochách, ktoré navodzujú priestorovú dynamiku. Bohatá neformálna výsadba je nielen esteticky príťažlivá, ale spĺňa aj environmentálne parametre.“

 

Keďže limity ochranného pásma neumožňovali výsadbu vysokých stromov, architekti v návrhu použili kombináciu kvitnúcich trvalkových záhonov a lúčneho spoločenstva, ktoré je prospešné pre opeľovače v meste a zároveň zlepšuje mikroklímu v horúcich mesiacoch. Zeleň sa rozrastie naplno približne do jedného až dvoch rokov od výsadby. Súčasťou nového priestoru budú aj lavičky  z betónových blokov.

 

Za ostatné dva roky prešli modernizáciou aj vnútorné priestory bratislavského obchodného centra Avion. Tretina vynovených obchodných prevádzok z celkového počtu 220, nový supermarket Kaufland a radikálny refresh gastrozóny  na ploche 8-tisíc m2 mali za cieľ maximálne spríjemniť pobyt návštevníkom nielen obsahom, ale aj modernou formou.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Nadácia Allianz darovala 25-tisíc eur na oddelenie bunkovej terapiepasik
Nadácia Allianz darovala 25-tisíc eur na oddelenie bunkovej terapie

Hoci rok 2020 sa do histórie bezpochyby zapíše ako rok boja s celosvetovou pandémiou ochorenia Covid-19, tisíce pacientov denne bojujú aj s ďalšími ťažkými ochoreniami, najmä onkologickými. Nadácia Allianz už desiaty rok podporuje charitatívny projekt Nadácie Kvapka Nádeje a tentokrát venovala sumu 25-tisíc eur na vybudovanie Oddelenia bunkovej terapie v Národnom ústave detských chorôb v Bratislave (NÚDCH). 

 

„Pracovisko bude slúžiť na prípravu, spracovanie, ošetrenie, zmrazenie a uskladnenie štepov krvotvorných kmeňových buniek, ktoré sa používajú na transplantáciu pre onkologických a hematologických pacientov transplantačnej jednotky kostnej drene. Život zachraňujúcu liečbu na tomto pracovisku podstupujú detskí pacienti z celého Slovenska,“uviedol správca Nadácie Kvapka Nádeje Štefan Bernát.

 

Projekt pozostáva z dvoch častí – vybudovanie oddelenia na úpravu štepov krvotvorných buniek a rozšírenie a modernizácia kryobanky na ich uskladnenie. Jeho súčasťou sú stavebné úpravy a technologické a bezpečnostné vybavenie.

 

Nadácia Allianzspolupracuje s Nadáciou Kvapka Nádeje už desiaty rok. Na jej projekty podpory zdravotníckych zariadení a pracovísk po celom Slovensku doterazprispela sumou 141 500 eur. „Od svojho vzniku sa zameriavame aj na podporu projektov, ktoré pomáhajú zlepšovať a skvalitňovať zdravotnú starostlivosť a urobiť ju dostupnou pre všetkých, ktorí to potrebujú. V tomto náročnom roku si ešte viac uvedomujeme dôležitosť investovania do nášho zdravia. Sme radi, že aj svojou troškou prispievame k skvalitneniu zdravotnej starostlivosti,“ uviedol predseda správnej rady Nadácie Allianz Juraj Dlhopolček, ktorý šek odovzdal.


Benefičný galavečer Noc nádejíodvysiela RTVS už túto sobotu 28. novembra.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco podporuje mladé talenty, aktuálne preň pracuje  vyše 600 ľudí do 25 rokovpasik
Tesco podporuje mladé talenty, aktuálne preň pracuje vyše 600 ľudí do 25 rokov

Čoraz viac mladých ľudí má záujem o budovanie manažérskej kariéry v maloobchode. Potvrdzuje to rastúci záujem mladých Slovákov o špeciálne vzdelávacie programy spoločnosti Tesco. Aktuálne sú do kariérnych rozvojových programov u jedného z troch najväčších súkromných zamestnávateľov na Slovensku zapojené desiatky mladých ľudí.

„Sme veľmi radi, že vzdelávacie programy Tesca sa tešia obľube aj u mladých ľudí na Slovensku. Reflektuje to ich záujem neustále sa rozvíjať, dozvedieť sa niečo nové a rozšíriť si vedomosti nadobudnuté v školských laviciach. Tešíme sa, že aj naše iniciatívy ukazujú mladým talentom, aká zaujímavá a perspektívna vie byť práve kariéra v maloobchode. Prostredníctvom našich programov neustále hľadáme nové talenty a inšpirujeme mladých, aby si zvolili takú kariérnu cestu, ktorá čo najviac naplní ich potreby a predstavy,“ vysvetľuje Miroslava Rychtárechová, personálna manažérka Tesca na Slovensku.

 

 

Každoročne v septembri Tesco otvára vzdelávacie programy pre budúcich retailových manažérov nielen na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách strednej Európy, kde pôsobí. Hoci tento rok spustenie programov aj výber kandidátov ovplyvnil nástup globálnej pandémie, záujem mladých ľudí je čoraz väčší. Aktuálne je v programoch zapojených vyše 50 mladých talentov.

 

Program Mladý líder pripravuje budúcich manažérov

Reťazec v septembri tohto roka odštartoval rozvojové programy Mladý líder a Head Office Graduate. Programy ponúkajú mladým absolventom možnosť vybudovať si medzinárodnú kariéru v jednom z oddelení v centrálnej kancelárii, stať sa manažérom predajne alebo tímovým manažérom v distribučnom centre.Tesco do programov vyberá nádejných budúcich lídrov, ktorí sa chcú učiť, rýchlo napredovať a radi spolupracujú.

 

„Počas 6 až 12 mesiacov intenzívneho tréningu – či už v centrálnej kancelárii, obchode alebo distribučnom centre – môžu preskúmať vzrušujúci svet maloobchodného podnikania a učiť sa od tých najlepších,“ dodáva Miroslava Rychtárechová.

 

Mladí lídri počas niekoľkých mesiacov absolvujú tréningy podľa zvolenej špecializácie v oddeleniach marketingu a komerčného oddelenia na centrále v Bratislave, v supermarketoch po celom Slovensku alebo v distribučnom centre v Beckove. Najväčší záujem je o programy Mladý líder pre obchody, ktoré učia mladých ľudí, ako sa stať manažérom predajne. 

 

 

„Od absolventov sa očakáva, že keď opustia bránu školy, sú stopercentne pripravení na akúkoľvek prácu. Z mojej skúsenosti, vysoká škola takto nefunguje. Graduate programom by si mal prejsť každý, kto chce nadviazať na to, čo sa naučil, a zároveň si rozšíriť svoje obzory. Maloobchod bol mojou srdcovkou už na vysokej škole, a teda pracovať v Tescu je pre mňa spojením príjemného s užitočným. Navyše, Tesco má skvelý a ústretový kolektív, ktorý mi pomáha posúvať sa,“hovorí Jakub Ligač, účastník programu HO Graduate (prvý zľava na fotografii).

 

Duálne vzdelávanie rozvíja samostatnosť

Tesco aj tento rok pokračuje v národnom projekte s názvom Rozvoj stredného odborného vzdelávania, v rámci ktorého sa od školského roka 2015/2016 podieľa na systéme duálneho vzdelávania. Od vzniku spolupráce reťazec pôsobnosť projektu rozšíril okrem Bratislavy aj do Trenčína, Popradu, Žiliny a distribučného centra v Beckove. V aktuálnom školskom roku sa do duálneho vzdelávania zapojilo 13 nových žiakov, ktorí sú odhodlaní stať sa súčasťou zaujímavého sveta maloobchodu.

 

Duálne vzdelávanie je systém vzdelávania, keď je vyučovanie rozdelené rovnomerne na teoretickú a praktickú časť. Každý žiak strednej odbornej školy musí okrem teoretickej časti vyučovania absolvovať aj praktickú časť. Rozšírenie do ďalších miest vítajú nielen žiaci, ale aj samotné obchody, ktoré sú do vzdelávania zapojené.

 

„Odborná prax využíva, doplňuje a upevňuje vedomosti žiakov získané v odborných predmetoch a vytvára u žiakov potrebné zručnosti a pracovné návyky. Praktické vyučovanie vedie žiakov k samostatnosti, rozvíjajú sa ich rozhodovacie a organizačné schopnosti a učia sa komunikovať s rôznymi generáciami ľudí. Prichádza i prvé uvedomenie si, že je potrebné vážiť si prácu druhých ľudí i svoju, a odmena, ktorú dostávajú. Buduje ich finančnú gramotnosť a núti ich premýšľať, na čo minú zarobenú odmenu, a začínajú hospodáriť,“ dopĺňa Zuzana Zetochová, manažérka náboru pre Tesco na Slovensku.

 

Absolvent získa úspešným absolvovaním štúdia úplné stredné odborné vzdelanie a maturitné vysvedčenie. Tesco garantuje každému žiakovi po úspešnom skončení štúdia pracovné miesto v spoločnosti a podporu v jeho kariérnom rozvoji. Počas štúdia získavajú žiaci podnikové štipendium.

 

Študijné programy sú k dispozícii vždy v aktuálnom čase na profesia.sk.

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio