LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...

Mattoni Cedrata s chuťou slnečného Talianska

Autor: Marta T.
Mattoni Cedrata s chuťou slnečného Talianska

 

Stredomorské Taliansko je povestné nádhernými plážami, uvoľnenou atmosférou a originalitou chutí.  Medzi ikony patrí tradičná, lahodná cedrata – osviežujúci nealkoholický nápoj s plnou chuťou citrusov. Práve toto osvieženie bolo inšpiráciou pre obľúbenú značku Mattoni. Svoj bohatý rad ochutených perlivých minerálnych vôd dopĺňa o originálnu príchuť Mattoni Cedrata. 


Cedrata je tradičný taliansky nealkoholický nápoj z plodov cedrátu, ktorý vznikol už v 50. rokoch 20. storočia: šumivý, nealkoholický, kyselkavý s jemnou vôňou cédru, podávaný v sklenenom pohári s ľadom ozdobený plátkom citróna a listom citrónovej trávy. Od tej doby sa teší veľkej obľube, a to nielen medzi domácimi, ale aj medzi turistami, ktorí radi objavujú zaujímavé vône a chute Talianska. Odteraz si toto osvieženie môžete vychutnávať aj vy – s každým dúškom Mattoni Cedrata a jej plnou chuťou citrusov sa ocitnete na slnkom zaliatej pláži, nech sa už nachádzate kdekoľvek – v práci, v škole či na brehu jazera.

 

Osviežujúci variant Cedrata dopĺňa svojou chuťou mixu citrusov pestrý rad obľúbených ochutených Mattoni minerálnych vôd. Na výber sa tak ponúka hneď 12 ovocných príchutí v perlivej verzii a 4 príchute bez bubliniek. Na pultoch predajní je dostupná v 1,5-litrovom balení.

 

 

Tlačiť
Kategória: Novinky

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 19. 09. 2019, meniny má Konštantín.
Vyskúšajte líčenie, ktoré vydrží naozaj dlho vďaka novinkám od AVONu!
Omladnite pomocou nového liftingového séra Clinical od AVONu!
Rozmaznajte vašu pleť novými pleťovými maskami K Beauty od AVONu!
Refresh a očista pre vašu pleť
Poradna
Náhodný článok
Vyberajte taký, aby bola pleť krásna Vyberajte taký, aby bola pleť krásna
  Jesenné a zimné mesiace sú skúškou odolnosti pleti, imunity, aj líčenia. Ak chcete, aby si mejkap udržal celistvosť a bol dokonalý celý deň, napriek tomu, že fúka vietor, mrzne, prípadne padá sneh, musíte si vedieť správne vybrať.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Základ pre celkové zdravie bábätka sa tvorí v prenatálnom veku. Všetko záleží na matkepasik
Základ pre celkové zdravie bábätka sa tvorí v prenatálnom veku. Všetko záleží na matke

Takmer každá budúca mamička sa vo chvíli, keď zistí, že je tehotná, začne viac zaujímať o svoju stravu. Je vyvážená? Dostáva bábätko skutočne to, čo potrebuje? Prvých 1000 dní života, doba medzi počatím a druhými narodeninami, je jedinečná etapa, kedy tvoríme základ pre jeho vývoj, rast aj pre optimálnu črevnú mikrobiotu na celý život.

Už v priebehu tehotenstva odovzdáva matka plodu pôdu na vytvorenie črevnej mikroflóry, čo sú živé a prospešné mikroorganizmy, ktoré hneď po pôrode začnú osídľovať tráviacu sústavu. Ich množstvo a rozmanitosť hrá neskôr významnú pozitívnu úlohu ako pevný základ pre celkový dobrý zdravotný stav človeka. Práve dopĺňanie probiotík, ktoré môžu prirodzenú rovnováhu mikroflóry ovplyvňovať, je podstatné, aby bábätko dostalo silný a kvalitný štart do života.

 

Drobček so silnou odolnosťou, ktorý neskôr v škôlke ustojí vlny rôznych nachladnutí, je snom každých rodičov. Hlavne tých, ktorí majú doma viac malých detí a sledujú, ako sa jeden potomok uzdraví a vzápätí ochorie ďalší. Piliere pre budúcu silnú imunitu sa tvoria práve v prenatálnom období a všetko záleží na matke. V tejto dobe neje žena za dvoch, ale dvakrát zdravšie a zodpovednejšie, pretože dôsledky stravovacích návykov automaticky zdieľa aj plod. Existujú aj známky toho, že kvalita a rozmanitosť črevnej mikroflóry sa čiastočne dedí, preto by jej jedálny lístok mal obsahovať dostatok probiotík, ale tiež napríklad kyselinu listovú na podporu funkcie imunitného systému.

 

 

Probiotiká sa odporúčajú mamičkám ako vhodná podpora napríklad v prípade rizika preeklampsie, ktorá sa týka výlučne žien v 3. trimestri, a ktorá komplikuje výživu plodu, alebo pokiaľ majú obvyklú tehotenskú cukrovku či trpia vaginálnymi mykózami. Nedoceniteľnou výhodou probiotík je tiež ich schopnosť dopĺňať črevnú mikroflóru matky a udržiavať ju v rovnováhe.

 

V určitom množstve sa prirodzene vyskytujú v jogurte, acidofilnom mlieku alebo kefíre. Ak nie ste milovníčka týchto výrobkov alebo trpíte laktózovou intoleranciou, siahnite po doplnkoch stravy, ktoré obsahujú všetko, čo mamičky v očakávaní a bábätko potrebujú. Len vitálna žena môže odovzdať svojmu dieťatku to najcennejšie. Zdravie, o ktoré sa bude opierať celý život.

 

Zobraziť celú novinku
Tesco rozširuje sortiment bioproduktov vlastnej značkypasik
Tesco rozširuje sortiment bioproduktov vlastnej značky

Pod označením Tesco Organic si zákazníci môžu kúpiť vyšesto čerstvých aj trvanlivých biopotravín, ku ktorým sa od septembra tohto roka pridajú čia semienka, quinoa, goji, ľanové semienka, kokosová múka a kokosový cukor. Uvedením týchto produktov na trh reaguje Tesco na rastúci trend zákazníkov, ktorí uprednostňujú zdravú výživu v biokvalite.  

Tesco patrí k reťazcom, ktoré v strednej Európe predávajú najširší sortiment biopotravín. Zákazníkom ponúka okrem značkových výrobkov tiež rad potravín v biokvalite pod vlastnou značkou Tesco Organic. Ponuka Tesco Organic obsahuje široké spektrum výrobkov ako cereálie, semienka a orechy, niekoľko druhov čaju a kávy, nealkoholické nápoje a vína, ryžu, celozrnné cestoviny, oleje, čerstvé mäso a tiež pod označením Tesco Bio ovocie a zeleninu.

Pri príležitosti septembra ako mesiaca biopotravín Tesco rozširuje svoju ponuku o čia semienka, quinou, goji, ľanové semienka, kokosovú múku a kokosový cukor. Rozšírením tohto sortimentu reaguje na rastúci zákaznícky dopyt Slovákov po zdravých výrobkoch v biokvalite.Všetky produkty sú v biokvalite, bez tukov alebo sladidiel a neobsahujú geneticky modifikované organizmy. Tiež platí, že rastie nielen záujem o biokvalitu, ale všeobecne o výrobky racionálnej výživy,“ vysvetľuje Andrea Votýpková, manažérka vývoja nových produktov pre obilniny, zdravé výrobky a konzervované potraviny.

 

Predaj biopotravín v Tescu neustále rastie, a to aj vďaka cene, za akú ich reťazec ponúka. „V Tescu ponúkame skutočne širokú škálu potravín i nápojov v biokvalite. Hoci by niektorých zákazníkov mohla odrádzať od ich nákupu vyššia cena, v Tescu sa jej nemusia obávať. V Tescu ponúkame aj bioprodukty za výhodné ceny,“ dodáva Andrea Votypková. Len za letné obdobie roku 2019 vzrástol predaj biopotravín a výrobkov vlastnej značky Tesco Organic v priemere o tretinu. Privátna značka tvorila v nákupnom košíku takmer polovicu z celkového predaja bioproduktov. Medzi najobľúbenejšie produkty patria Tesco Organic slané tyčinky, praclíky  a celozrnné špagety.  

 


Základné fakty o Tesco Organic

·         Tesco aktuálne ponúka vyše 100 výrobkov v kvalite bio pod značkou Tesco Organic

·         Pod označením Tesco BIO nájde zákazník zeleninu a ovocie v biokvalite

·         Biotovar je vystavený v samostatných moduloch v oddelení čerstvých a trvanlivých potravín
 

 

Prečo sú biopotraviny chutnejšie?

-  Aby mohol výrobok niesť označenie bio, musí minimálne 95 % použitých surovín pochádzať z ekologického poľnohospodárstva. To znamená z farmy, kde sa nepoužívajú pesticídy, umelé hnojivá ani geneticky modifikované organizmy

-  Na ekofarmách sa zvieratá chovajú s možnosťou výbehu alebo pastvy a sú
kŕmené prirodzenými krmivami bez stimulátorov rastu či hormonálnych prípravkov

-  Splnenie všetkých uvedených požiadaviek musí byť podložené certifikáciou, ktorú udeľujú kontrolné orgány s týmto oprávnením

 

Zobraziť celú novinku
Prevarte ju v skle s LED osvetlením!pasik
Prevarte ju v skle s LED osvetlením!

 

Na rýchlovarnú kanvicu nedáme v kuchyni dopustiť. Vďaka nej máme vodu na bylinkový čaj pre zdravie i kávu na povzbudenie aj pre chuť zovretú za chvíľočku.

 

Na trhu je k dispozícii mnoho rôznych modelov rýchlovarných kanvíc, vy však varte vodu v skle! Je krásne číra a „nenapáchne“ plastom. Štýlová rýchlovarná kanvica Orava VK-4017 W v trendovom antikorovo-sklenenom dizajne v bielom farebnom vyhotovení má príkon 2 200 W, na jeden šup v nej prevaríte až 1,7 litra vody a je vybavená praktickým LED osvetlením počas prevádzky. Keď sa voda varí, kanvica svieti na modro, keď voda zovrie, kanvica sa automaticky vypne a LED osvetlenie zhasne. Orava VK-4017 W je chránená pred ohrevom bez vody a môže byť vaša za 19,90 €. V ponuke nájdete aj jej čierny variant pod označením Orava VK-4017 B.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Posilní imunitu a výborne chutípasik
Posilní imunitu a výborne chutí

 

Jogurtové nápoje sme si veľmi obľúbili. Rýchlo zaženú smäd aj hlad, osviežia a dodajú novú energiu. Je to chutná prvá pomoc osobitne vtedy, keď sme zavalení povinnosťami.

 

Preto mnohých fanúšikov jogurtových nápojov iste poteší novinka z tohto sortimentu v predajniach Lidl. Privátna značka Milbona obohatila svoju ponuku o probiotický nápoj s obsahom L.Casei, ktoré prispieva k správnemu fungovaniu imunitného systému. Vybrať si môžete z troch obľúbených príchutí – Milbona L.Casei Vanilla s intenzívnou príchuťou bourbonskej vanilky, Milbona L. Casei Orange s pomarančovou šťavou z koncentrátu a Milbona L.Casei Strawberry s jahodovou dreňou. V praktickom balení nájdete štyri fľaštičky po 125 g jogurtového nápoja.

 

Spolu s čerstvým bezéčkovým rožkom je to chutný tip na desiatu do práce aj do školských lavíc.

Cena L.Casei: 0,99 € / 500 g, Lidl

Cena bezéčkový rožok: 0,08 € / 1 ks, Lidl

Zobraziť celú novinku
Chrumkavé raňajky naštartujú váš deňpasik
Chrumkavé raňajky naštartujú váš deň

 

September je po dovolenkovom období začiatkom kolotoča povinností a výkonu. Po zobudení máme krátky čas na rýchly reštart a doplnenie energie v podobe výdatných raňajok a potom už v plnom nasadení vyrážame za novými vedomosťami či plným pracovným diárom.

 

Preto je dôležité, aby z domu neodchádzali hladní ani malí, ani veľkí. Hlavnou zásadou raňajok je ich pestrosť. Okrem výdatných kaší by v našom jedálničku nemalo chýbať ani celozrnné pečivo a chlieb natrené chutnými nátierkami od výmyslu sveta. A prečo si ho nedopriať aj v podobe chrumkavých a do každej izby rozvoniavajúcich  hrianok, ktoré dokážu z postele vytiahnuť každého sedmospáča? S ich prípravou vám pomôže hriankovač Orava HR-108 v elegantnej bielej farbe. Naraz doň vložíte až 4 hrianky, ktoré sa vám na 6 rôznych stupňoch opekania pripravia za chvíľočku. Fajnové raňajky tak pripravíte rýchlo pre celú rodinu. Orava HR-108 disponuje funkciou Stop pre okamžité ukončenie opekania a vyberateľným zásobníkom na odrobinky pre tip-top poriadok v kuchyni. Akú nátierku si na hrianku natriete dnes? Orava HR-108 môže byť váš za 19,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Refresh a očista pre vašu pleťpasik
Refresh a očista pre vašu pleť

 

Pleť dostáva počas dňa poriadne zabrať – pot, drobné nečistoty a mejkap upchávajú póry a nedovolia pleti dýchať. Preto by ste si mali každý večer nájsť čas na jej dôkladnú očistu.

 

Práve tá je alfou a omegou zdravej a sviežej pleti v každom veku. Večerná toaleta vám nemusí zabrať veľa času, ak sa vaším pomocníkom stane sonický čistič pleti Orava FB-11. Jemne, avšak dôkladne zbaví vašu pleť drobných nečistôt, odumretých buniek, hravo si poradí aj s hrubšou vrstvou mejkapu a efektívne pomáha uvoľňovať upchaté póry. Okrem hĺbkovej očisty pre mladistvý vzhľad vám poskytne aj luxus pílingu a mikromasáže a aktivuje vašu pokožku ku kráse. Orava FB-11 je vhodný pre všetky typy pleti a ženy každého veku, je vodotesný, umožňuje nastaviť rýchlosť vibrácií pri čistení aj masáži a funguje na 3,7 V batériu. Kúpite ho za 19,90 €. Vaša pleť ho bude milovať!

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Tesco ponúka kravské mlieko len  od slovenských dodávateľovpasik
Tesco ponúka kravské mlieko len od slovenských dodávateľov

Pre veľký záujem Slovákov o lokálne potraviny
Tesco okrem slepačích vajec ponúka už aj kravské mlieko iba slovenského pôvodu. Tesco ponúka zákazníkom  mlieko od rôznych slovenských dodávateľov vrátane tých, ktorí dodávajú mlieko pre Tesco vlastnú značku.
Spoločnosť dlhodobo spolupracuje s lokálnymi dodávateľmi, vďaka čomu patrí medzi reťazce, ktoré predávajú najväčšie objemy slovenských potravín.


Spotreba mlieka stabilne rastie a aktuálne sa mlieko nachádza v každom piatom nákupnom košíku. Najobľúbenejšie je 1,5 % v tetrapakovom obale, hoci v posledných rokoch stúpa aj záujem o mlieko s vyšším obsahom tuku 3,5 %. Mlieko ako produkt sa nájde aj v prvej desiatke potravín, ktoré nakupujú naši zákazníci cez Tesco online nákupy. Práve pri mlieku a mliečnych výrobkoch spolupracujeme výlučne s lokálnymi dodávateľmi. Dôvodom sú ideálne podmienky Slovenska na chov kvalitného hovädzieho dobytka, čerstvosť produktu a možnosť mať lepší prehľad o výrobných procesoch spracovateľov mlieka,“ hovorí Matej Belička, manažér nákupu Tesca na Slovensku.

Tesco ponúka svojim zákazníkom najširšiu paletu mlieka – v tetrapakových obaloch, recyklovateľných plastových PET a aj v sklených fľašiach, od čerstvých až po trvanlivé mlieka s podielmi tuku od 0,5 po 3,5 %. Čoraz obľúbenejšie je bio mlieko a plnotučné až 5 % mlieko s vysokým podielom bielkovín z kráv plemena Jersey.

 

Mlieko v Tescu pochádza z celého Slovenska – z Bratislavy, Senice, Nitry, Levíc, Seliec, Slatiny a Kežmarku. Neponúkame len slovenské mlieko, ale aj mlieko z konkrétneho regiónu. Navyše, pri mlieku vlastnej značky sa snažíme dodávať výlučne lokálne alternatívy. To znamená, že pod Tesco značkou si zákazník kúpi mlieko z regiónu, v ktorom sa nachádza naša predajňa. Táto stratégia platí pre celé Slovensko a jej cieľom
nie je len efektívne dodávať, ale tiež uistiť zákazníka, že kúpou Tesco značky podporuje svojich miestnych producentov mlieka
,“ vysvetľuje M. Belička.

 

K najväčším slovenským dodávateľom mlieka pre Tesco patria spoločnosti Tatranská mliekareň, Agro Tami a Rajo. Práve Tatranská mliekareň, ktorá je už 16 rokov jedným
z najväčších dodávateľov reťazca, tiež vyrába pre Tesco pod jeho vlastnou obchodnou značkou.


Pre spoločnosť Tesco dodávame výrobky na slovenský a celý stredoeurópsky trh.
Obrat našej mliekarne od začiatku spolupráce s Tescom stúpol až 60-násobnena približne osem miliónov eur ročne. Vďaka tomu sme si mohli zakúpiť novú plniacu linku na mlieko
a poskytnúť vyššiu kvalitu pre zákazníka. Mlieko a mliečne produkty majú na Slovensku
dlhú tradíciu a spotrebiteľ je preto zvyknutý na kvalitu a poctivé chute. Aj preto zostávajú najpredávanejšie klasické mliečne výrobky a polotučné mlieko v objemoch niekoľko 
miliónov litrov ročne
,“ uvádza Ľubomír Valčuha, generálny riaditeľ Tatranskej mliekarne.

 

 

 

 Zaujímavosti o kravskom mlieku:  

 

 

-       Mlieko je veľmi dôležitá potravina, obsahuje najhodnotnejšie živočíšne bielkoviny, ľahko stráviteľný tuk a celý rad dôležitých minerálnych látok. V mlieku sa nachádza veľa esenciálnych aminokyselín a vitamínov, enzýmy, mliečny cukor a mnohé stopové prvky nevyhnutné pre výživu a vývoj ľudského organizmu, pre normálnu funkciu látkovej výmeny a ochranu zdravia človeka. Mlieko a výrobky z neho sú tiež významným zdrojom vápnika.

 

-       O kvalite mlieka rozhoduje jeho tučnosť a obsah bielkovín. Podľa toho je aj mlieko zatrieďované do kategórií. Produkcia bio výrobkov je náročná a prísne kontrolovaná na všetkých stupňoch ich výroby, spracovania a distribúcie.

 

-       Trend obľúbenosti mlieka potvrdzuje aj Dušan Plichta, odborník na funkčné potraviny:„Z pohľadu nových poznatkov vedy je mlieko prospešné na individuálnej úrovni tolerancie laktózy, kazeínu a množstva či v kombinácii s inými potravinami, s ktorými ho konzumujeme. Určite z genotypu Stredoeurópanov sme vďaka evolúcii s poctivým mliekom a syrmi celkom dobrí priatelia. Napríklad plemeno kráv Jersey dokázateľne obsahuje iný typ kazeínu, ktorý je lepšie stráviteľný,“ a dodáva:„Odporúčam sa orientovať najmä na čerstvé mlieko s krátkou trvanlivosťoubalené v skle.“

Zobraziť celú novinku
Lupnite si na desiatu nové ľahučké lupienky TUC Bakefulspasik
Lupnite si na desiatu nové ľahučké lupienky TUC Bakefuls

Obľúbená značka slaných snackov TUC uvádza na trh nový produkt, slané pečené lupienky TUC Bakefuls. Cielia nimi na aktívnych mileniálov, ktorí hľadajú zdravšie alternatívy slaných pochúťok. Lupienky TUC Bakefuls si vďaka originálnemu výrobnému procesu pečenia, nie vyprážania, zachovávajú chrumkavosť typickú pre krekry a chipsy, sú však tenšie a krehkejšie. K dispozícii sú v troch obľúbených príchutiach – solené, s príchuťou krémového syra a cibule a s chuťou Sweet Chilli.

Nový segment TUC Bakefuls v praktickom balení obsahuje tenké a krehké lupienky, ktoré sú vďaka procesu pečenia ľahšie, voňajú po ohni a zároveň obsahujú menej soli. Balenie TUC Bakefuls má ideálnu veľkosť tak akurát pre jedného na cesty, olovrant alebo večerné posedenie vo dvojici pri víne. Praktické balenie je plné chutných a chrumkavých plátkov, ktoré sú hneď poruke, zmestia sa do batohu, kabelky alebo väčšieho vrecka.

 

„Aktívna generácia mileniálov je nekompromisná, pokiaľ ide o chuť a kvalitu. Radi zdieľajú zážitky s ostatnými a kombinujú určitú dávku rebelantstva so zdravým životným štýlom. Pokiaľ ide o snacky, očakávajú praktické balenie na cesty, kvalitné ingrediencie a nadupanú chuť,“ hovorí Jan Byrtus, manažér značky TUC. „TUC Bakefuls sú novým segmentom medzi vyprážanými chipsami a klasickými krekrami, pričom nie sú ani jedným, sú to proste lupienky – ľahké, tenké, krehké, chrumkavé, s plnou chuťou,“ dopĺňa J. Byrtus.

 

Zobraziť celú novinku
Pomocník na kĺby, kosti a svaly – FlexiMedpasik
Pomocník na kĺby, kosti a svaly – FlexiMed

 

Začína sa leto a s ním aj čas rozhýbať stuhnuté kosti a kĺby. Čaká Vás niekoľko mesiacov krásnych slnečných dní, ktoré sú ako stvorené na turistiku a ďalšie športové aktivity. Vedeli ste o tom, že až 50 % Slovákov zažíva pravidelné problémy s kĺbmi?

 

Ak patríte medzi tých, ktorí bojujú s podobnými problémami, máme pre Vás riešenie: Výživový doplnok FlexiMed od NaturaMed Pharmaceuticals. FlexiMed kombinuje hneď 8 jedinečných látok s dlhodobo zdokumentovaným účinkom na zdravie pohybového systému – kĺbov, kostí aj svalov. Obsahuje vitamín C, ktorý pomáha udržiavať tvorbu kolagénu pre normálnu funkciu chrupaviek, krvných ciev a kostí. Obsiahnutý vitamín D zasa prispieva k efektívnemu využitiu vápnika.

 

FlexiMed tiež obsahuje kostnú múčku z lososa atlantického s obsahom vápnika, ktorý je štruktúrovane identický tomu ľudskému, a preto má vyššiu vstrebateľnosť. Okrem toho, v každej kapsuli nájdete aj glukozamín, mangán, horčík či zázvor. FlexiMed predstavuje komplexný produkt pre celkové zdravie a Vašu optimálnu formu vrátane antioxidačných účinkov, zdravej zrážanlivosti krvi, normálnej hladiny cukru v krvi, podpory energetického metabolizmu, znižovanie miery únavy a vyčerpania a zdravej funkcie imunitného systému.

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Približne 560 kolegov z Tesca  dnes chýbalo v práci pasik
Približne 560 kolegov z Tesca dnes chýbalo v práci

Spoločnosť Tesco dnes poskytla platené voľno približne 560 rodičom z radov svojich kolegov, aby mohli sprevádzať prváčikov pri ich nástupe do školy. Každý kolega, ktorý je rodičom, získal finančný príspevok a špeciálne zľavové kupóny na nákup školských potrieb či oblečenia do školy. V rámci širokej ponuky benefitov tak Tesco myslí aj na školské povinnosti detí svojich kolegov, ktorí si môžu dopriať voľno na dôležité okamihy rodinného života.

 

Tesco podporuje svojich kolegov v rôznych životných situáciách a ponúka im široké spektrum benefitov so zameraním na vyvážený životný štýl a zdravie. Rozumieme, že rodina zohráva v živote kolegov dôležitú úlohu. Aj preto sme tento rok umožnili takmer 560 kolegom uplatniť si platené voľno nad rámec zákona a sprevádzať svojich prváčikov pri ich nástupe do školy. Vyše 6 800 kolegov –rodičov školákov tiež získalo finančný príspevok na zamestnaneckú bonusovú kartu, ktorou môžu platiť v obchodoch Tesco, a tiež špeciálne zľavové kupóny na nákup školských potrieb a oblečenia,“ uviedla Alexandra Sabolová, manažérka externej komunikácie pre Tesco na Slovensku. 

 


Skvelé miesto na prácu znamená pre každého niečo iné. Tesco podporuje kolegov a prináša benefity, ktoré sa sústreďujú na zladenie pracovného a rodinného života. Kolegovia, ktorí sa stanú rodičmi, majú od tohto roku nárok aj na darčekový balíček. Tesco rozdalo pre 119 bábätiek kozmetické a hygienické výrobky vlastnej značky. Pre väčšie deti je pravidelne pripravený letný tábor, v ktorom každoročne strávi približne 200 detí krásne chvíle so svojimi rovesníkmi.


Spoločnosť Tesco podporuje kolegov nielen pri významných rodinných udalostiach, ale pomáha i v ťažkých životných situáciách. Tesco Anjel podáva pomocnú ruku aj v podobe financií pre kolegov, ktorí sa ocitnú v núdzi. Odborná pomoc na Dobrej linke pomoci pomáha zvládnuť náročné situácie v pracovnom aj súkromnom živote.

 

Zobraziť celú aktualitu
Trávenie času so susedmi je v novostavbách čoraz obľúbenejšie. Vznikajú komunitypasik
Trávenie času so susedmi je v novostavbách čoraz obľúbenejšie. Vznikajú komunity

Futbal, bazáre nepotrebných vecí, kŕmenie vtákov a čistenie lesíka či letné kino patria k najpopulárnejším spoločným aktivitám ľudí žijúcich v nových štvrtiach, ako sú Slnečnice v bratislavskej Petržalke. Obyvatelia jednotlivých zón si čoraz častejšie organizujú voľný čas spoločne a tvoria susedské komunity.

Trend potvrdil aj Jozef Barniak, ktorý s rodinou býva v Slnečniciach v zóne Viladomy v Bratislave: „Je skvelé, že môžeme so susedmi, ktorí bývajú kúsok od nás, tráviť voľný čas. Môžeme spolu robiť aktivity aj pre deti a vyplniť im tak zmysluplne čas. Zároveň si spoločne oddýchneme od pracovných povinností pri obľúbenom športe, prechádzke v susediacom lese či na hrádzi,“ a dodáva:

„Pravidelne sa stretávame pri troch aktivitách – hráme susedský futbal s približne 25 hráčmi, kde dostávame podporu vo forme príspevku na občerstvenie aj od developera CRESCO Real Estate. Každý sa zapojí a tým sa starosti s organizovaním programu rozdelia medzi viacerých ľudí. V lete pripravujeme s manželkou pre deti letné kino – na plachte premietame deťom rozprávky, ozvučenie zabezpečia susedia. Čoraz obľúbenejšou činnosťou je jarné čistenie priľahlého lesíka, do ktorého sa zapája už okolo 30-40 ľudí. Každoročne vyzbierame desiatky plastových vriec odpadu.“


 

Obyvatelia jednotlivých zón spoločne komunikujú aj online – majú vlastné súkromné skupiny na sociálnych sieťach alebo e-mailový zoznam. Podľa neho sa zapájajú najmä rodiny vo veku okolo 30 až 45 rokov.

„Sme veľmi radi, že sa u nás v Slnečniciach tvoria komunity obyvateľov so spoločnými záujmami. Skupinové aktivity tak postupne vytláčajú anonymitu obyvateľov a spríjemňujú bývanie v lokalite. Snažíme sa podporovať tieto susedské aktivity aj finančne, napríklad formou príspevku na catering počas futbalového turnaja, ktorý sa v Slnečniciach koná každý rok. Radi podporíme naše komunity aj v budúcnosti,“ hovorí Pavel Baslík, marketingový riaditeľ CRESCO Real Estate. Podľa neho majú len Slnečnice viac ako 20  komunitných skupín na Facebooku.

 

Obyvatelia Slnečníc si môžu okrem susedských aktivít dopriať aj relax, bicyklovanie či športovanie na blízkej hrádzi, kúpanie v jazere, príjemné posedenia pri káve a dobrom jedle či nákupy v lokálnom nákupnom centre Slnečnice Market. Pre rodiny je v centre k dispozícii aj najväčšie interiérové športovo-zábavné centrum na Slovensku – LEON, ktoré ponúka tanečné kurzy, bazén s morskou vodou pre deti, či tvorivé dielničky. „Ďalšie služby a možnosti na využitie voľného času pribudnú v rozľahlých parkoch v Slnečniciach a v nebytových priestoroch vo všetkých zónach,“  uzatvára P. Baslík.

 

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
IKEA upozorňuje na dôležitosť kvalitného spánku.  Spúšťa spánkovú revolúciu!pasik
IKEA upozorňuje na dôležitosť kvalitného spánku. Spúšťa spánkovú revolúciu!

V dnešnej uponáhľanej dobe si častokrát naložíme na svoje plecia viac, ako sme schopní uniesť. Náročné pracovné tempo, starostlivosť o domácnosť či množstvo voľnočasových aktivít. Stres, ktorý prežívame, môže do veľkej miery vplývať na kvalitu spánku. IKEA sa preto rozhodla upozorniť na dôležitosť plnohodnotného spánku a zamerať sa na všetko dobré, čo nám spánok prináša.

Stres a jeho vplyv na spánok

Z prieskumu Inštitútu stresu, vyplýva alarmujúce zistenie. Až 54,4 % opýtaných uviedlo, že sa nachádza v stave vyčerpania. Hlbšie sa skúmali  možné dôvody a úloha stresu a jeho prepojenie vo vzťahu k vyčerpanosti. U jednotlivcov sa skúmal telesný i psychický stres. Prieskum prekvapivo ukázal, že bolesti a tenzie sú oveľa silnejším indikátorom stresu a zdrojom vyčerpania pre človeka, než psychický stres. Usporiadanie priestoru, v ktorom spíme, môže do veľkej miery pozitívne ovplyvňovať mieru prežívaného telesného stresu, a s tým spojenú kvalitu nášho spánku.


 

„Telesný stres predstavuje bolesti a tenzie na telesnej úrovni. Mnoho ľudí nemôže spávať najmä kvôli bolestiam chrbtice a pohybového aparátu. Bolesti a nepohoda pri každom pohybe výrazne znižujú kvalitu spánku, ako aj jeho hĺbku. Pravidelné masáže a cviky zamerané na uvoľnenie svalstva môžu pomôcť. Vhodne usporiadaný priestor, kvalitný matrac, optimálna teplota, zatmená miestnosť sú tiež výrazným faktorom napomáhajúcim kvalite spánku," radí Mgr. Karol Kováč, PhD. z Inštitútu stresu a zároveň dopĺňa dôležitosť spánkovej sebadisciplíny: „Je dobré zaspávať a  ráno vstávať pravidelne v určitom čase. V odbornej literatúre je odporúčaný čas spánku od 6 do 8 hodín pre dospelého človeka, no nie je to pravidlom. Niekto potrebuje spánku viac, iný menej. Traduje sa napríklad, že Napoleon spával 4 hodiny denne. Rovnako významná je aj predspánková rutina. 30 až 60 min. pred spánkom je vhodné venovať sa aktivitám, ktoré podporujú uvoľňovanie. Každý večer by mali tie isté aktivity nasledovať v tom istom poradí. Po čase dochádza k výraznejšiemu uvoľneniu, čo sa pozitívne odzrkadľuje na kvalite spánku."

 

Čo (ne)patrí do postele

Jednou z príčin, prečo máme spánku nedostatok, môžu byť aj nesprávne návyky. Blíži sa polnoc a na druhý deň vstávame o šiestej. Napriek tomu si namiesto spánku radšej pustíme ďalší diel obľúbeného seriálu alebo trávime čas na sociálnych sieťach. Týmto sa okrádame o cenné desiatky minút spánku. „V súčasnej dobe vnímame, že mnoho ľudí sa stáva závislých na elektronike, či už ide o smartfóny, TV alebo počítače. Dôsledkom je nadmerná prítomnosť svetla, ktorá v negatívnom slova zmysle ovplyvňuje tvorbu spánkového hormónu - melatonínu. Ten hrá významnú rolu pre kvalitu spánku, keďže v noci sa tvorí niekoľkonásobne intenzívnejšie. Aj výber hudby má svoj význam. Tá ovplyvňuje naše procesy v rámci organizmu a môže ho potenciálne namiesto uvoľňovania podnecovať k činnosti," vysvetľuje psychológ PhDr. Robert Krause, PhD.

Posteľ by sme mali primárne využívať na aktivity spojené s relaxom a odpočinkom. Rozhodne by sme mali zaspávať s dobrým pocitom. Preto je dobré sa vyhnúť hádkam či inému nervovému vypätiu, ako tvrdí odborník:„Ak do postele vstupujeme v napätom emočnom stave, je prirodzené, že to významne ovplyvní aj celkový spánok. Mali by sme preto regulovať informácie, ktorým venujeme pozornosť tesne pred spánkom."

 

Spálňa, kde sa vyspíte do ružova

Na to, ako dobre sa vyspíme, vplýva niekoľko faktorov. Súčasťou spánkovej hygieny je aj usporiadanie a zariadenie prostredia, kde spíme.


 

„Pri zariaďovaní miesta na spanie sa dotýkame dvoch rovín. Jedna z nich je skôr emočná, druhá zase racionálna. Emočná rovina závisí od vás a vašich preferencií – napríklad či uprednostňujete svetlé farby, tmavšie riešenia alebo pestrofarebné priestory. Racionálna rovina by sa mala odvíjať od toho, aké máme pri spánku potreby. Ak sa napríklad delíte o posteľ s partnerom a máte rozdielnu hmotnosť, je lepšie mať v posteli dva samostatné matrace namiesto jedného spoločného. Pri výbere matraca je dôležité zamyslieť sa aj nad tým, či uprednostňujete tvrdší alebo mäkší. Ak býva jednému z vás chladnejšie, dobrým riešením je vybrať si dva paplóny s rôznou hrejivosťou. Najmä v meste ku kvalitnejšiemu spánku prispejú aj rolety či závesy, ktoré do izby neprepustia svetlo,?odporúča Karina Hartai, dizajnérka pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Vhodné miesto na skutočne pohodlný spánok si bez problémov vytvoríte aj v malom byte. „Je zrejmé, že v skutočnom živote nemáme vždy ideálne podmienky na spánok. Častokrát dokonca nemáme ani plnohodnotnú spálňu.Dobrým riešením do menších priestorov alebo zdieľaných izieb môže byť posteľ PLATSA, ktorá ponúka zabudované úložné riešenie a dokáže pekne rozdeliť priestor v izbe. Ak do stredu miestnosti umiestnite veľkú pohodlnú posteľ, vytvoríte tak vlastne izbu v izbe. Okrem toho sa vám uvoľní aj cenný priestor na stene, aby ste v malom byte získali maximum úložného priestoru. Pre tých, ktorým popri obývacej izbe už nezvýšilo miesto na spálňu, môže byť veľmi dobrým riešením rozkladacia pohovka, ako sú GRÖNLID, VIMLE či LIDHULT. Postarajú sa o pohodlný spánok, a keďže sú modulárne a ponúkajú úložný priestor, pomôžu vám využiť miesto v izbe čo najlepšie. Navyše si môžete vybrať taký matrac, na ktorom sa vám bude spať čo najpohodlnejšie, a tak premeníte svoju obývaciu izbu na multifunkčný priestor,? vysvetľuje Karina Hartai.

 

Spánku je venovaná aj veľká časť nového Katalógu IKEA 2020. Poradí, ako pomocou závesov, roliet, matracov, ergonomických vankúšov, posteľných obliečok, kobercov a rastlín jednoducho vytvoriť spálňu, kde sa bude každému dobre odpočívať a spať.

 

 


 

Zobraziť celú aktualitu
V Aupark Tower pribudli tisíce nových nájomníkov pasik
V Aupark Tower pribudli tisíce nových nájomníkov

Administratívna budova Aupark Tower v Bratislave si môže po získaní zeleného certifikátu BREEAM Excellent pripísať ďalšie prvenstvo.  Aupark Tower ako prvá administratívna budova má od júna tohto roka tisícky nových nájomníkov – na jej streche totiž pribudli včelie úle. K strešnému hmyziemu hotelu sa tak priradil ďalší ekologický projekt budovy, ktorý podporuje biodiverzitu v meste. Včelie úle zrealizoval Aupark Tower v spolupráci s nákupným centrom Aupark.

„Ikonická budova Aupark Tower sa stavbou hmyzieho hotela či včelích úľov pridala k celosvetovej iniciatíve podpory a ochrany opeľovačov, ktoré sú dôležité pre prežitie ľudstva. Ochrana životného prostredia už začína byť zodpovednosťou nielen špecializovaných štátnych inštitúcií, miest či tretieho sektora, ale každého z nás vrátane firiem,“ uvádza Martin Šmigura, riaditeľ spoločnosti WOOD & Company Real Estate, ktorá vlastní budovy Aupark Tower, BBC5, Lakeside Park a Westend Tower v Bratislave.
 

 

O včely sa týždenne starajú odborníci – profesionálni včelári. Nájomníci nie sú včelstvom nijako obmedzení. Úle sú umiestnené na zelenej terase v dostatočnej vzdialenosťou od fasády a okien budovy. „Každý nájomník už dostal v júli jeden pohárik s medom z našich včiel, čo ich veľmi potešilo,“ dopĺňaSilvia Bassadin, správkyňa budovy Aupark Tower.

Umiestnenie úľov na zelenej streche Aupark Tower víta aj Linda Oravcová zo spoločnosti Biogen, ktorá sídli v budove najbližšie k úľom: „Iniciatívu majiteľa budovy vítam a nemám obavu z bezpečnosti. Včely sú neoddeliteľnou súčasťou nášho prostredia, bez včiel by život, tak ako ho poznáme, nebol možný.“

 

 

Podobné projekty vznikajú aj v ďalších európskych metropolách ako napríklad v slovinskej Ľubľane či v rakúskej Viedni. Budova Aupark Tower chce upozorniť na potrebu zachovania včelstiev nielen úľmi na svojej streche. V rámci projektu Včely v meste pripravuje pre nájomníkov správca budovy aj edukačné aktivity o tradíciách a včelárskych technikách pre nájomníkov, ale i verejnosť.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco už daruje potraviny zo 143 obchodov pasik
Tesco už daruje potraviny zo 143 obchodov

Tesco v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska pomáha denne tisíckam ľudí po celom Slovensku. Reťazec každý deň daruje potraviny tým, ktorí ich potrebujú najviac. Aktuálne dokáže Tesco darovať potraviny už zo 143 obchodov. Tým je opäť bližšie k naplneniu svojho záväzku, že do roku 2020 bude darovať potraviny zo všetkých svojich 150 obchodov.

V Tescu sme presvedčení, že plytvať potravinami nie je správne. Preto robíme všetko pre to, aby v našich prevádzkach vznikalo čím najmenej odpadu, od optimalizácie interných procesov až po darovanie prebytočných potravín. Len vďaka neúnavnému nasadeniu našich kolegov, dobrovoľníkov Potravinovej banky Slovenska a lokálnych charitatívnych organizácií dokážeme darovať potraviny na pravidelnej báze už zo 143 obchodov po celom Slovensku. Vďaka nim sa nepredané potraviny, ktoré sú stále vhodné na konzumáciu, dostanú k ľuďom v núdzi,“ vysvetľuje Katarína Pšenáková, manažérka spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Tesco.

 

 

Ako ďalej dodáva, pri tejto práci pomáha kolegom aj online vzdelávanie. Kolegovia si aj týmto spôsobom prehlbujú vedomosti o potravinovom odpade a  ako môžu aj oni sami prispieť k zníženiu jeho množstva v prevádzkach Tesco. Od spustenia elektronického kurzu tak Tesco preškolilo 2 640 svojich zamestnancov. Kvalitu tohto e-learningové programu ocenila aj komisia zložená z uznávaných medzinárodných odborníkov. Za jedinečný školiaci prístup získalo v konkurencii 200 medzinárodných projektov Tesco  prestížnu európsku vzdelávaciu cenu Comenius EduMedia Awardv kategórii Médiá a vzdelávanie dospelých.

 

Tú udeľuje významný nemecký Inštitút pre vzdelávanie a médiá spoločnostiam zameraným na pedagogiku a informácie.

Prevencia plytvania potravinami je jedným z kľúčových pilierov Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Systematickým odovzdávaním prebytkov tak spoločnosť nielen pomáha ľuďom v núdzi, ale tiež šetrí životné prostredie. Nepredané potraviny by inak mohli skončiť ako odpad. Práve proti tomu sa Tesco snaží bojovať, keďže potravinový odpad je zodpovedný za 8 % emisií skleníkových plynov vo svete.

Tesco daruje potraviny ľuďom v núdzi už od roku 2015. Odvtedy sa mu do tejto aktivity podarilo zapojiť viac ako 90 % svojich obchodov a odovzdať takmer 3 000 ton prebytočných potravín miestnym charitám, čo predstavuje takmer 7 000 000 porcií teplého jedla.

Spoločnosť Tesco si plne uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami
a je prvým maloobchodným reťazcom v strednej Európe, ktorý zverejňuje svoje dáta o potravinovom odpade vo vlastných obchodoch. Tescu na Slovensku sa podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu za krátke dva roky o 52 percent, čo znamená, že sa mu už podarilo naplniť cieľ OSN znížiť objem potravinového odpadu o polovicu, a to o 11 rokov skôr, ako stanovila OSN.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco podporilo takmer 1 000 komunitných projektov na celom Slovensku pasik
Tesco podporilo takmer 1 000 komunitných projektov na celom Slovensku

Hlasovanie o rozdelení financií z grantu Vy rozhodujete, my pomáhame na komunitné projekty je medzi Slovákmi čoraz obľúbenejšie. Do aktuálnej 6. edície grantu sa hlasovaním zapojilo rekordných 42 % zákazníkov Tesca, ktorí odovzdali takmer 4 milióny hlasovacích žetónov.
Za šesť edícií grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame daroval reťazec neziskovým organizáciám vyše 800-tisíc EUR na realizáciu 924 komunitných projektov.

Do hodnotenia projektov sa mohli zákazníci zapojiť vo všetkých predajniach Tesca počas júna a júla tohto roka. Hlasovať mohli žetónom, ktorí dostali pri každom nákupe. V aktuálnej 6. edícii programu Vy rozhodujete, my pomáhame Tesco opäť rozdelí takmer 170-tisíc eur na podporu 231 projektov. Všetky projekty s najväčším počtom hlasov získajú 1 300 EUR, projekty na druhom mieste 600 EUR a na treťom mieste 300 EUR. 

„Každá malá pomoc môže mať veľký význam. Je naším hnacím motorom a stojí za množstvom aktivít, ktoré ako Tesco robíme pre naše okolie, ľudí a komunity. Zákazníkom sa môže zdať, že  hlasovanie jedným žetónom nemusí mať veľký dosah. Sú to však práve oni, ktorí rozhodujú o rozdelení takmer 170 000 eur organizáciám, ktoré pôsobia v rôznych regiónoch Slovenska a pomôžu skrášliť aj ich okolie.  Od spustenia prvej edície sme podporili takmer 1 000 lokálnych projektov, ktoré spájajú, skrášľujú a zlepšujú život po celom Slovensku. A každý vhodený žetón od zákazníka v tom zohráva dôležitú úlohu. Ďakujeme!“uviedla Katarína Pšenáková, CSR manažérka pre Tesco na Slovensku. 

 

Zámerom projektov  je najmä skrášľovať okolie, pomáhať zlepšovať životy ľudí či podporovať deti a mládež vo voľnočasových aktivitách po celom Slovensku. Najúspešnejšie boli nápady podporujúce rozvoj športovania, zdravia a vzdelávania, ako napríklad:

 

·         V Banskej Bystrici získal najviac hlasov napríklad projekt Pes učiteľom. Vycvičení psi v rámci kanisterapie pomáhajú deťom s autizmom zlepšiť jemnú, hrubú motoriku, rozvíjajú verbálnu i neverbálnu komunikáciu, porozumenie, sústredenie sa, očný kontakt a učia ich socializácii.

·         V Košiciach organizácia Maják nádeje vytvorí aj za pomoci grantu z Tesca tvorivé dielne šitia pre osamelé mamky z rodín v núdzi. Mamičky si tak rozvinú pracovné zručnosti aj návyky, ktoré im pomôžu pri získaní zamestnania.

·         Základná škola v Topoľčanoch zaujala zákazníkov Tesca projektom Včely volajú o pomoc. Členovia včelárskeho krúžku svoje vedomosti odovzdávajú vďaka projektu aj ďalším priateľom a rodinným príslušníkom najmä počas prázdnin v školskej včelnici. Okrem toho sušia bylinky, vyrábajú bylinkové medy a cukríky, sirupy a starajú sa o včely.
 

Spoločnosť Tesco sa snaží dlhodobo prispievať k zlepšovaniu života ľudí v komunitách, kde pôsobí, aj prostredníctvom grantu Vy rozhodujete, my pomáhame. Týmto spôsobom chce Tesco  ukázať, že aj malé veci majú veľký význam a zákazníci sú dôležitou súčasťou všetkých dobrých, malých či veľkých komunitných aktivít. Siedma edícia grantu Vy rozhodujete, my pomáhame bude spustená už v októbri 2019.

 

Zoznam zapojených  organizácií, výsledný počet hlasov a ďalšie informácie o súčasných i predošlých edíciách programu nájdete na https://tesco.sk/pomahame/.

Zobraziť celú aktualitu
LETNÝM VÝPREDAJOM POMÁHAJÚ AJ HORÚČAVYpasik
LETNÝM VÝPREDAJOM POMÁHAJÚ AJ HORÚČAVY

Letné výpredaje na Slovensku sú tento rok silnejšie než vlani a priťahujú i viac zákazníkov. Potvrdzuje to zvýšená návštevnosť najväčšieho nákupného centra na Slovensku – Avion v Bratislave. Výpredajom pomáhajú nielen veľké zľavy, ale aj horúčavy.

„Tento rok sa začali výpredaje už v polovici júna, čo je skoršie než po minulé roky. Novinkou bolo, že niektorí predajcovia už nepoužili stratégiu fázovania zliav, ale už od začiatku ponúkli 70 % zľavy. Návštevnosť v Avione je v tomto období oveľa vyššia než vlani, dôvodom je viac faktorov – množstvo nových značiek v centre a vysoké horúčavy už od júna. Zákazníci tak spoja príjemné s užitočným – ochladia sa v klimatizovaných priestoroch Avionu pri výhodných nákupoch,“ prezrádza Katarína Michaliaková,   marketingová manažérka Avionu v Bratislave.   

 

Hoci obľúbené letné výpredaje vyvrcholia koncom júla, do plných zliav od 70 % sa ešte nezapojili všetci predajcovia a odkladajú najväčšie výpredaje na neskôr. „Jesenná kolekcia sa v predajniach začne objavovať v polovici augusta,dodáva K. Michaliaková. 

 

 

Aktuálne zľavy vybraných značiek v bratislavskom Avione:

  • H&M: do 50 %
  • Otto Berg: do 50 %
  • A3 Sport: do 70 %
  • Cropp: do 75 %
  • Reserved do 70 %
  • Blažek 1+1 slnečné okuliare zdarma

 

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
Do letných denných táborov prichádza Ekošerifpasik
Do letných denných táborov prichádza Ekošerif

Deti v letných denných táboroch organizovaných OZ Preliezka už vedia, čo znamená zero waste, teda život bez odpadu. Vďaka projektu Ekošerif dokázali za pár dní veľké veci – nevytvárať zbytočný odpad, neplytvať vodou a energiou, znovu využiť použité materiály, akými sú napríklad obaly na jogurty z plastu či skla. Objavujú, ako funguje vlastný kompostér, a stávajú sa ozajstnými mladými ekošerifmi, ktorým naša planéta nie je ľahostajná.

 

EKOšerif priblíži deťom zero waste

V našich táboroch, ktoré organizujeme už 16 rokov, chceme deťom prinášať nielen pozitívne spomienky, ale aj čosi navyše, čo v nich zanechá pozitívnu stopu do ich ďalšieho života. Bonusom v denných letných táboroch je  nový člen tímu Ekošerif, ktorý deťom zábavnou a hravou formou predstavuje koncept zero waste. Deti sa  spoločne  snažia o záchranu našej planéty. Okrem tvorivých dielní a šantenia sa hravou formou dozvedajú mnohé zaujímavosti – ako správne triediť odpad, ako kompostovať v našom vlastnom kompostéri, ale najmä objavujú, aký krásny môže byť život bez odpadu,“ hovorí Michal Moško, MBA, generálny sekretár OZ Preliezka.

 

Kto je Ekošerif
Mladý a sympatický Ekošerif sa za pár dní medzi deťmi stal ich obľúbencom, zabávačom a najmä parťákom. Deti sa v rámci táborových aktivít naučia vždy niečo nové. Tento rok sme sa rozhodli program obohatiť o projekt zero waste, ktorý je každodenným doplnkom k táborovým aktivitám. Deti si so sebou odnesú okrem šerifskej hviezdy aj množstvo nových zážitkov a vedomostí,“ dodáva Michal Moško. Program je prispôsobený podľa veku a záujmu detí. Hádanky, tvorivé práce a edukačné hry sú realizované v interiéri. Sadenie byliniek, kompostovanie a relax sú vonku na čerstvom vzduchu. „Tešíme sa záujmu a najmä zvedavým otázkam detí, ktoré samy hľadajú odpovede na základné otázky zero waste: Prečo vlastne odpad vzniká? Ako nás ovplyvňuje? Ako zodpovedne pristupovať k jeho vytváraniu? Prečo nekupovať zbytočnosti a ako správne triediť odpad?dopĺňa M. Moško.

 

Zámerom projektu Ekošerif je ukázať deťom a rodičom, že aj malými jednoduchými krôčikmi sa dajú urobiť veľké zmeny. Najdôležitejšia zmena je vo svojom vlastnom prístupe každého z nás.

 

Viac informácií o projekte získate na stránke www.lepsiakodobri.sk a aktuálnu ponuku táborov nájdete na www.dennetabory.sk.

 

Občianske združenie Preliezka je na slovenskom trhu 16 rokov a zameriava sa na poskytovanie voľnočasových aktivít pre deti od 4 do 14 rokov. Prostredníctvom webu dennetabory.sk ponúka až 34 tematických táborov, ktoré sú dôkladne pripravované v spolupráci s odbornými metodikmi. Deti rozvíjajú svoju predstavivosť, učia sa hravým spôsobom a získavajú nové priateľstvá.

Aktuálna ponuka denných táborov je na stránke www.dennetabory.sk.

Zobraziť celú aktualitu
Personálne zmeny na komunikačnom oddelení v spoločnosti Tesco na Slovenskupasik
Personálne zmeny na komunikačnom oddelení v spoločnosti Tesco na Slovensku

Novou manažérkou pre externú komunikáciu v spoločnosti Tesco sa od júla 2019 stala Alexandra Sabolová. V rámci svojej pôsobnosti sa bude venovať externej komunikácii a rozvíjaniu PR spoločnosti. Súčasťou tímu externej komunikácie je aj Michaela Lehotská, ktorá koordinuje externú a internú komunikáciu. Oddelenie komunikácie a kampaní v jednom z najväčších obchodných reťazcov na Slovensku Tesco naďalej riadi Veronika Bush.

Alexandra Sabolová je novou manažérkou PR a externej komunikácie spoločnosti Tesco. Úlohou Alexandry bude komunikovať s  médiami, pripravovať komunikačné stratégie a podporovať projekty spoločnosti.

Pred nástupom do spoločnosti sa Alexandra venovala internej a externej komunikácii, public affairs a má tiež žurnalistickú prax.  Pôsobila v spoločnostiach Volkswagen Slovakia, Jaguar Land Rover, Adient a v denníku SME. 

Vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Komenského v Bratislave a Univerzite v Regensburgu. Je absolventkou digitálneho marketingu na HEC Paris a Medzinárodného programu nemeckého spolkového parlamentu.

 

 

 

Na oddelení naďalej pracuje Michaela Lehotská, ktorá od mája nastúpila na pozíciu koordinátorky komunikácie a spolupracuje na projektoch externej a internej komunikácie.

Michaela pôsobí v Tescu od roku 2018 a spája svoje začiatky s realizáciou projektov v oblasti spoločenskej zodpovednosti.

Je absolventkou masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.

 

 

 

 

Veronika Bush vedie komunikačné oddelenie Tesca na Slovensku od roku 2018. Úlohou Veroniky je riadiť komunikačné oddelenie a zastrešiť strategické otázky týkajúce sa vzťahov s médiami, komunikácie pre kolegov, vzťahov s vládou, ako aj oblasti spoločenskej zodpovednosti. Zároveň je správkyňou Nadácie Tesco.

Veronika nastúpila do spoločnosti Tesco v novembri 2016 na pozíciu manažérky externých vzťahov a spoločenskej zodpovednosti (Government Affairs & CSR). Počas rokov 2011 až 2016 zastávala rôzne pozície v štátnej sfére vrátane vedúcej oddelenia európskych vzťahov či oddelenia spolupráce s krajinami V4 na Ministerstve obrany SR. Veronika vyštudovala medzinárodné vzťahy na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici a Univerzite Friedricha Schillera v Nemecku.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio