LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.

Aj citlivá pleť môže účinne bojovať s vráskami a zároveň ostať hebká a vyživená aj v zime

Aj citlivá pleť môže účinne bojovať s vráskami a zároveň ostať hebká a vyživená aj v zime

Trápi vás citlivá, až extrémne citlivá pleť? Hľadáte riešenie, ako sa o svoju pleť vhodne starať, hydratovať a zároveň bojovať proti starnutiu pleti? STOPsvrbeniu, napínaniu a začervenenej pletis vráskami. Rexaline prináša účinne riešenie na tento problém. Prestížne laboratóriá francúzskej kozmetickej značky Rexaline vyvinuli derma radu na starostlivosť o citlivú pleť. 


 

Starostlivosť o citlivú pleť v zime
Zvlášť počas zimných dní potrebuje citlivá pleť extra výživu a hydratáciu, ktorá ju ochráni pred studeným počasím, teplotnými výkyvmi či mrazivým vetrom. Ak vaša pokožka nie je dostatočne chránená zvnútra aj vonku, práve vplyvom vonkajších faktorov sa môže stať, že bude suchá, začervenaná či dokonca môže dôjsť až k olupovaniu hornej vrstvy. Na obdobie zimy sú ideálne špeciálne navrhnuté ochranné výživné krémy, ktoré fungujú ako ochranný štít nielen pred mrazom.
 
Chráňte svoju citlivú pleť so špičkovými produktmi francúzskej značky Rexaline
Patentovaná technológia Sensitive v kozmetike Rexaline Derma  s kyselinou hylaurónovou okamžite ukľudňuje, vyživuje a bojuje proti vráskam. Harmanček a prírodné oleje vyrovnávajú rovnováhu v pleti a predchádzajú začervenaniu.  Hypoalergénna formula bez obsahu parabénov, silikónov a alkoholu spolu s minerálmi obnovujú kožnú bariéru predovšetkým veľmi citlivej pleti. ... krém na tvár s vysokou toleranciou, exkluzívne riešenie pre hyper reaktívnu pleť, spája účinnosť s pocitom komfortu po celý deň. 
 
Upokojujúce sérum proti začervenania pleti Rexaline Derma
SOS sérum s ochrannou bariérou, zmierňuje pocity nepohodlia a viditeľne znižuje začervenanie. Bohaté na minerály a stopové prvky, obnovuje energiu a vitalitu pokožky, ktorá je poškodená nepriaznivými vonkajšími faktormi. Obsahuje antioxidant Vitamín E, ktorý pleť omladzuje a pomáha obnoviť kožnú bariéru.
Pleť je upokojená, dokonale hydratovaná, pokožka je žiarivá a pleť zjednotená.
Hypoalergénny. Bez parabénov a silikónov. Neobsahuje alkohol.
 
Hydratačný a upokojujúci krém Rexaline Derma
Ako obväz pre hyper-reaktívnu pleť, tento krém na tvár s vysokou toleranciou poskytuje okamžitú úľavu: znižuje pocity pálenia, tesnosť a sčervenanie. Účinnosť proti starnutiu vzorca je posilnená pôsobením silného regenerujúceho glykoproteínu: opravuje, vyživuje a trvalo zvlhčuje. Koža je upokojená a regenerovaná v hĺbke, pre pocit pohodlia po celý deň. Hypoalergénna formula bez obsahu parabénov, silikónov a alkoholu, ktorá poskytuje okamžitú úľavu: zvláčňuje a je znášanlivý bez zníženia účinkov. Vyživuje - hydratuje a chráni pred vonkajšími podráždením. Okamžite zmierňuje podráždenia a pocit pálenia a redukuje začervenanie. Obnovuje aj tú najcitlivejšiu pleť v rámci každodennej starostlivosti proti starnutiu.
Zloženie bez parabénov, bez silikónov. Pre citlivú pleť a pre všetky typy pleti.
 
Radu Rexaline Derma nájdete exkluzívne v parfumériách Marionnaud a online na www.marionnaud.sk
Tlačiť
Kategória: Krása

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 16. 02. 2019, meniny má Ida.
Získajte hypnotizujúci pohľad vďaka novej špirále od AVONu!
Objavte revitalizačné účinky jogurtu a medu s novou líniou od AVONu!
Stavte na trvácne líčenie s novinkami dekoratívnej kozmetiky od AVONu!
Podporte dýchanie a silu vlastnej obranyschopnosti tela prírodnou cestou.
Poradna
Náhodný článok
Ľudia pracujúci v zahraničí sa teraz môžu poistiť výhodnejšie Ľudia pracujúci v zahraničí sa teraz môžu poistiť výhodnejšie
Chodievate často na služobné cesty, pracujete v zahraničí ako opatrovateľka či pracovník na stavbe, chodievate nakupovať do susedného Rakúska, Poľska, Maďarska či Česka alebo radi vyrážate na predĺžené víkendy po Európe, lyžovačky či dovolenky k moru?  
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Veľké jarné upratovanie – takto správne očistíte vonkajšie žalúziepasik
Veľké jarné upratovanie – takto správne očistíte vonkajšie žalúzie

Vonkajšie žalúzie nám preukazujú veľkú službu nielen cez leto, ale počas celého roka – chránia nás totiž nielen pred teplom, chladom, nechceným svetlom, ale aj zvedavými pohľadmi z ulice. Nevyžadujú našu veľkú pozornosť, ale jednoduchú starostlivosť dvakrát ročne – a predovšetkým pred letnou sezónou - si zaslúžia. A my potom môžeme využívať ich predností naplno. 

 

 

Zbaviť žalúzie všetkých nečistôt sa odporúča dvakrát za rok a práve jar je ideálnym obdobím, aby sme z nich odstránili prach, peľ, lístie či zvyšky hmyzu. Na umytie žalúzií môžeme použiť záhradnú hadicu alebo parný čistič. Vystačíme si aj s bežnými čistiacimi prostriedkami, ako sú mydlo, jar a vlažná voda. Úplne sa vyhneme všetkým agresívnym saponátom, rozpúšťadlám a riedidlám.

 

Žalúzie sklopíme do zvislej polohy a každú lamelu zvlášť očistíme navlhčenou utierkou alebo hubkou. Postupujeme jedným smerom, aby sme špinu neroznášali ďalej. V prípade silného znečistenia naplníme rozprašovač mydlovým roztokom, žalúzie postriekame a necháme roztok chvíľu pôsobiť, nemal by však na žalúziách zaschnúť,“ odporúča Filip Šimara, obchodný riaditeľ významného výrobcu tienenia CLIMAX a dodáva: „Potom lamely dočistíme ručne a rovnakým spôsobom umyjeme aj vodiace lišty. Nakoniec čistou vodou spláchneme zo žalúzií všetky nečistoty a necháme ich voľne uschnúť.“

 

Okrem umytia odporúča odborník z Climaxu urobiť aj bežnú revíziu technického stavu a funkčnosti žalúzií. Skontrolujeme, či môžeme žalúzie rovnomerne vyťahovať a spúšťať, či nie sú príliš opotrebované pásky a vodiace lišty, a v neposlednom rade hlučnosť chodu. V prípade akýchkoľvek porúch je potrebné kontaktovať odborníkov.

 

Viac informácií a inšpirácie nájdete na www.servisclimax.sk.

Zobraziť celú novinku
IDEÁLNY VALENTÍN SLOVÁKOV? PRÍJEMNÁ VEČERA A SLADKÝ DARČEK pasik
IDEÁLNY VALENTÍN SLOVÁKOV? PRÍJEMNÁ VEČERA A SLADKÝ DARČEK

Hoci Valentína oslavuje každoročne čoraz viac Slovákov, najradšej ho trávia doma alebo v reštaurácii. Tento rok Valentína 14. februára oslávi až 85% Slovákov, pričom polovica z nich si spraví príjemný večer doma a štvrtina sa navečeria v reštaurácii. Vyplýva to z aktuálneho online prieskumu zákazníkov najväčšieho nákupného centra na Slovensku - AVION v Bratislave. 

Darčekovým hitom medzi zaľúbencami bude tento rok sladkosť (48%), plyšák či šperk (26%) a kvety (10%). Vyše 40% opýtaných plánuje do valentínskej zábavy investovať do 20 eur.

 

,,Aj predajcovia aj v AVIONE sa pre rastúci záujem zákazníkov na valentínsky večer pripravujú vopred – niektoré značky ponúkajú špeciálne balíčky a akcie pre zaľúbencov. Najväčším hitom sú okrem sladkostí, šperky a spodné prádlo,“ prezrádza Katarína Michaliaková, marketingová manažérka AVIONU v Bratislave.

Zobraziť celú novinku
Tesco dáva zbohom nerecyklovateľným plastovým obalompasik
Tesco dáva zbohom nerecyklovateľným plastovým obalom

Ako jeden z celosvetových lídrov v oblasti maloobchodu si spoločnosť Tesco uvedomuje svoju zodpovednosť pri ochrane životného prostredia. Aj preto dnes oznámila svoj záväzok v oblasti znižovania objemu plastových obalov v rámci svojho podnikania. Cieľom je predstaviť obaly vlastnej značky v 100 % recyklovateľných alternatívach do roku 2025, vďaka ktorým sa podstatne zníži odpad z obalov vo všetkých Tesco prevádzkach. Spoločnosť má ambíciu stať sa lídrom v udržateľnosti obalových materiálov vytvorením tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky. 

Tesco si uvedomuje, že pri znižovaní množstva plastov je potrebné zamerať sa na tri kľúčové oblasti. V prvom rade, na odstránenie ťažko recyklovateľných materiálov z obalov produktov vlastných značiek do konca roka 2020. Následne na  dosiahnutie 100 %  využívania recyklovateľných obalov v rámci produktov vlastných značiek, a to do roku 2025 a v neposlednom rade chce spoločnosť Tesco intenzívne spolupracovať so všetkými partnermi, inými maloobchodníkmi, dodávateľmi a spoločnosťami z oblasti odpadového a obalového hospodárstva, aby tiež prispeli k maximalizovaniu zhodnotenia, recyklácie a opätovnému použitiu plastových obalových materiálov. Tesco si uvedomuje význam vytvárania partnerstiev v boji  proti plastovému odpadu, napríklad aj pri zálohovaní PET fliaš.

 

„Zodpovedný prístup k životnému prostrediu je spoločnou úlohou verejného a súkromného sektora. Obzvlášť je to viditeľné pri prácach na zavedení zálohovania nápojových obalov alebo pri obmedzovaní spotreby jednorazových plastov. Na ministerstve pozitívne vnímame trend, keď zodpovedné spoločnosti nekladú krátkodobé ekonomické záujmy na úkor dlhodobej zodpovednosti k svojmu okoliu,“ podotkol László Sólymos, podpredseda vlády a minister životného prostredia SR.

 

Uvedené opatrenia Tesca v boji proti takým obalovým materiálom, ktoré nie sú šetrné k životnému prostrediu, potvrdil v Prahe na Retail Summite 2019 aj generálny riaditeľ Tesca pre strednú Európu Matt Simister. Vo svojom príhovore zdôraznil: „V spoločnosti Tesco sa usilujeme o to, aby boli kvalitné, zdravé a udržateľné potraviny dostupné pre každého. Sme naozaj hrdí na prácu, ktorú sme urobili v strednej Európe v rámci boja proti potravinovému odpadu, keď sme v roku 2017/18 znížili množstvo potravinového odpadu o 30 %. Celkovo sme dokázali darovať 10 639 ton potravín našim partnerom, potravinovým bankám a miestnym charitatívnym organizáciám. Teraz ideme naše ambície rozšíriť aj o oblasť boja proti obalovému odpadu. S našimi dodávateľmi budeme úzko spolupracovať na zmene dizajnu obalov a odstránení všetkých ťažko recyklovateľných materiálov. Tento stav by sme chceli dosiahnuť do roku 2020.  Bude to znamenať pozitívny krok na ceste za 100 % recyklovateľnými alebo znovu-použiteľnými obalmi našej vlastnej značky, a to do roku 2025. Naším konečným cieľom bude dosiahnutie nulového odpadu,  a tak žiadny odpad z našich prevádzok neskončí na skládkach. Počítame so spoluprácou s ďalšími zainteresovanými organizáciami, aby sme dokázali recyklovať čo najviac plastového odpadu. Ideálnym stavom by bolo pracovať v systéme tzv. uzavretej recyklačnej slučky.“

 

Tesco chce pomôcť aj svojim zákazníkom a motivovať ich, aby nepoužívali jednorazové plastové obaly. V súlade so zmenami v európskej legislatíve sa spoločnosť snaží svojim zákazníkom ponúkať trvalo udržateľné alternatívy a nahrádzať nimi jednorazové plasty.

„Spoločnosť Tesco svojimi ambicióznymi cieľmi v oblasti znižovania plastového odpadu a zvýšenia miery recyklovateľnosti obalov jednoznačne je dobrým príkladom pre ostatné podnikateľské subjekty pôsobiace na slovenskom trhu. Veríme, že spolupráca so zainteresovanými subjektmi na nastavení efektívneho a fungujúceho systému sa bude prehlbovať a poukáže aj na potrebu spájať sa v relevantných otázkach s cieľom znižovať dosah na životné prostredie,“ ocenila aktivity spoločnosti Tesco Petra Csefalvayová z Inštitútu cirkulárnej ekonomiky.

 

Zobraziť celú novinku
Antibiotiká: u 30 % dospelých vyvolajú hnačkupasik
Antibiotiká: u 30 % dospelých vyvolajú hnačku

Antibiotiká sú zázračný liek – penicilín zachránil už viac než 200 miliónov životov.[1] Spolu so smrtiacimi patogénmi ale, bohužiaľ, ničí aj „priateľské“ baktérie, ktoré sú súčasťou nášho tráviaceho a imunitného systému. Výsledkom narušenia rovnováhy v črevách je hnačka, s ktorou má pri alebo po antibiotickej liečbe skúsenosť 30 % dospelých. Aj keď deti od 1 do 4 rokov začínajú mať podobné zloženie baktérií v črevách ako dospelí, antibiotikami spôsobené hnačky sa u nich vyskytujú dokonca v 40 percentách.[2] Pravdepodobnosť hnačky je vyššia pri užívaní širokospektrálnych antibiotík predpisovaných aj pri respiračných ochoreniach a rastie priamo úmerne s dĺžkou užívania antibiotík.

Pre organizmus, ktorý je už oslabený bojom s chorobou a užívaním antibiotík, znamená hnačka veľmi vyčerpávajúce komplikácie. Vedie k ďalšiemu poškodeniu mikrobiálneho prostredia v čreve a predlžuje dĺžku rekonvalescencie. Obnova črevného mikrobiómu je pritom náročnejšia než prevencia „vybitia“ ochranných baktérií.
 
Prečo antibiotiká ničia črevá?
Antibiotiká nedokážu rozoznať prospešné a škodlivé baktérie, preto dochádza k ničeniu črevných baktérií, ktoré majú vplyv na imunitu a zaisťujú správne zažívanie. Podľa americkej štúdie  dokonca nie je mikrobióm (alebo mikroflóra), teda súhrn všetkých mikroorganizmov žijúcich v tráviacej sústave, úplne rovnaký ani po dvoch rokoch od užívania antibiotík – probiotiká pritom toto obdobie významne skrátia.
 
 
Črevný mikrobióm pomôžu pred negatívnymi vplyvmi ochrániť probiotiká a prebiotiká na niekoľkých úrovniach. Mechanický účinok spočíva v tom, že bojujú o miesto na priľnutie na črevnej sliznici a o potravu s ostatnými baktériami. Pokiaľ miesto na črevnej sliznici získajú, patogénom chýba miesto a potrava. Probiotiká chránia okrem toho črevo aj tak, že prirodzene vylučujú metabolity (antibakteriálne látky). Ďalej majú probiotiká imunomodulačný účinok, a vďaka tomu nielen že pôsobia v črevách, ale súčasne zlepšujú celkovú imunitu organizmu. Tá je pritom po užívaní antibiotík znížená. 
Probiotiká by mali byť súčasťou liečby od začiatku užívania antibiotík a minimálne týždeň po jeho skončení. Stabilizácia črevného mikrobiómu môže trvať až 12 mesiacov po vysadení antibiotík, preto je vhodné potom používať probiotiká pre dlhodobé užívanie s nižším počtom baktérií. 
 
Ktoré probiotiká kúpiť?
Často sa stane, že nám pri podávaní receptu na antibiotiká lekár povie, nech si v lekárni kúpime aj probiotiká. Ale aké? Pokiaľ sa nechcete spoliehať na radu lekárnika, prečítajte si, podľa čoho vyberať. Pri užívaní potom dbajte na to, aby ste probiotiká užívali v dvoch tretinách intervalu medzi antibiotikami, kedy je už účinná látka vstrebaná do krvného obehu.
 
Probiotické baktérie potom negatívny vplyv antibiotík pomôžu napraviť.
Všeobecne platí, že probiotický výrobok by mal obsahovať aspoň miliardu živých probiotických organizmov. Hodnotu koncentrácie probiotických baktérií značí tzv. CFU, alebo Colony Forming Unit, ktorá by mala teda byť minimálne 109.
Pri užívaní antibiotík je vhodné užívať silnejší probiotický výrobok (teda ten, ktorý obsahuje 20 miliárd živých probiotických baktérií) s väčším počtom probiotických kmeňov (9 a viac).
Obal – i obal je dôležitý, a to kvôli priepustnosti vzdušnej vlhkosti. Najvhodnejšie sú hliníkové obaly (vrecko, blister), najmenej vhodná potom umelohmotná dóza. Pri nesprávnom uchovávaní môže dôjsť k predčasnej aktivácii „uspaných“ probiotík.  
Vhodná je kombinácia probiotík a prebiotík, ktorá zaručí, že probiotiká budú mať dostatok potravy, než dorazia v čreve na miesto určenia (prebiotiká = nestráviteľná časť potravy, vláknina, ktorá pôsobí ako „potrava“ pre probiotiká).
 
Fotto:Shutterstock
 
 
 
 
 

 

 

 



[1]New World Encyclopedia. Alexander Fleming. http://www.newworldencyclopedia.org/entry/Alexander_Fleming.

[2]Szajewska H, Mrukowicz J: Meta-analysis: non-pathogenic yeast Saccharomyces boulardii in the prevention of antibiotic-associated diarrhoea, AP&T 2005; 22(5):365–372.

Zobraziť celú novinku
Záujem o kyslú kapustu rastie pred Vianocami dvojnásobnepasik
Záujem o kyslú kapustu rastie pred Vianocami dvojnásobne

Kapustnica, rybacia či hríbová polievka? Akú sviatočnú polievku pripravujú Slováci na Štedrý večer? Podľa výrobcov kyslej kapusty patrí k vrcholu predaja roka práve predvianočný čas. Kyslá kapusta je zároveň bohatým zdrojom probiotík  a živín, ktoré majú pozitívny vplyv na imunitu. 

Pred Vianocami sú predaje kvasených výrobkov dvojnásobne vyššie než v iných mesiacoch roka. Slováci majú veľký záujem nielen o klasickú kvasenú kapustu, ale aj o kvasené uhorky potrebné na rôzne variácie zemiakových šalátov. K ďalším vrcholom roka patrí Veľká noc,“ prezrádza Benjamín Jóba z komárňanskej spoločnosti z H+H Kvasiareň, ktorá patrí k najväčším slovenským dodávateľom kvasenej kapusty pre predajne Tesco a dodáva: ,,S Tescom spolupracujeme už 15 rokov, počas ktorých spoločne prinášame zákazníkom kvalitné slovenské produkty. Veríme, že aj v roku 2019  budeme v našej úspešnej spolupráci pokračovať naďalej.“

 

Podľa neho v posledných rokoch rastie záujem o výrobky bez konzervačných látok, ktoré podporujú zdravý životný štýl. „Aj preto sme zvýšili produkciu kvasenej kapusty a kvasených uhoriek, ktoré vyrábame bez tepelnej úpravy a bez konzervačných látok tradičnou receptúrou,“ dodáva Benjamín Jóba.

 

 

Hitom zákazníkov obľúbenej kvasiarne je aktuálne zdravá Vegánska kapustnica:

 

Suroviny:
1 balenie kyslej kapusty (zn. Tesco – hnedý obal – bez konzervačných látok)
1 cibuľa
2 lyžičky rasce
1 bobkový list
1 lyžica mletej papriky
2 hrste sušených hríbov
4 veľké zemiaky
2 lyžice špaldovej celozrnnej múky
1 údené tofu
2 strúčiky cesnaku

 

Príprava:
Na oleji osmažíme cibuľu, pridáme mletú papriku a zalejeme litrom vody. Pridáme scedenú kapustu, umyté, hodinku namočené hríby, bobkový list, rascu a varíme desať minút. Pridáme nadrobno nakrájané zemiaky a podľa potreby dolejeme vriacou vodou. Varíme ďalších 15 minút. Múku rozmiešame v dvoch dcl vody a prilejeme do polievky. Necháme zovrieť. Ak treba, prisolíme. Pridáme údené tofu nakrájané na malé hranolčeky a pretlačený cesnak. Necháme prevrieť a vypneme. Necháme postáť aspoň jednu hodinku a podávame.
????

Zobraziť celú novinku
Nové a vianočné balenia Mobivenalpasik
Nové a vianočné balenia Mobivenal

Výživové doplnky Mobivenal micro simple a Mobivenal micro sú vyhľadávané Slovákmi, ktorí dbajú o cielenú výživu svojich nôh. Ich kondícia sa môže zhoršovať s pribúdajúcim vekom, vplyvom dlhého státia, sedenia alebo častého či dlhodobého cestovania. Prvá voľba Slovákov spomedzi výživových doplnkov s obsahom mikronizovaného diosmínu aj hesperidínu sa vizuálne zmenila.

Zaužívaný vizuál Mobivenal micro a Mobivenal micro simple nahradila modernejšia verzia so zachovanou farebnou odlišnosťou - modro-fialové prevedenie pre Mobivenal micro simple s obsahom mikronizovaného diosmínu a hesperidínu, červeno-zelené prevedenie pre balenie Mobivenal micro (obohateného o 30 mg escínu). Nemenia sa ani logá samotných produktov, ani počet tabliet v troch variantoch krabičiek - 30 tabliet, 60 + 10 tabliet a 100 + 20 tabliet. Zmena balení je najmä v orientácii krabičiek zo šírky na výšku a nový je aj vizuál produktov.

 

Ako je už zvykom, aj tento rok prichádza Mobivenal v originálnom 100 + 20 tbl. vianočnom balení spolu s darčekom – hrejivými ponožkami nielen pre nohy nohaté. V lekárňach nájdete balenia už teraz a k dispozícii budú do vypredania zásob. www.mobivenal.sk

Zobraziť celú novinku
Viete správne prevážať vianočný stromček?pasik
Viete správne prevážať vianočný stromček?

 

 

V týchto dňoch takmer každá domácnosť rieši zháňanie vianočného stromčeka. Pokiaľ nie je umelý a kupujeme si ho u predajcu, často nemyslíme na jeho bezpečný prevoz. 

 

 

Ako ukázal crash test Allianz centra pre technológie (AZT), preprava tradičného symbolu Vianoc môže byť poriadne nebezpečná. Test simuloval situáciu, v ktorej osobné auto prevážalo vianočný stromček na streche vozidla a v rýchlosti 50 kilometrov za hodinu narazilo do stojaceho auta. Test ukázal, že stromček, ktorý bol na streche vozidla pripevnený len elastickými lankami s háčikmi na oboch koncoch, preletel cez strechu dopredu. V prípade reálnej situácie môže takýto náraz ohroziť posádku auta, aj ďalších účastníkov cestnej premávky a v konečnom dôsledku môže mať fatálne následky.

 

strešný nosič je najbezpečnejší

Aký je teda správny prevoz vianočného stromčeka? „Najlepší spôsob prevozu vianočného stromčeka je na strešnom nosiči batožiny. Strom treba upevniť lanovým popruhom z nepružného materiálu okolo kmeňa. Popruhy musia byť fixované o hornú časť stromu, aby sa zabránilo jeho skĺznutiu. Po upevnení stromčeka v strešnom nosiči ho ešte treba zaistiť elastickými lankami,“ vysvetľuje analytička AZT Melanie Kreutner.

 

prečnievajúci náklad označte

Ak nemáte strešný nosič, stromček môžete prepravovať aj vo vnútri vozidla, treba sa však uistiť, že v aute je dostatok miesta. Priestor kufra je možné zväčšiť napríklad sklopením zadných sedadiel. V prípade, že stromček prečnieva z kufrových dverí vozidla, koniec nákladu musí byť označený buď reflexným pásom s červenými a bielymi pruhmi alebo červenou textíliou.

 

Ako dopadol test nárazu nesprávne zabezpečeného stromčeka si môžete pozrieť tu:

Zobraziť celú novinku
To najlepšie pre vaše oči do Bausch + Lombpasik
To najlepšie pre vaše oči do Bausch + Lomb

S pribúdajúcim vekom naše telo starne a oči nie sú výnimkou. Dobrý zrak už nie je  samozrejmosťou, no zmeny vo videní môžeme postrehnúť neskoro. Aj preto sú pravidelné kontroly u očného špecialistu aspoň raz za dva roky nutnosťou. Je totiž dokázané, že poškodenia sietnice sa v ranom štádiu dajú zachytiť len odborným vyšetrením. Ako možno predísť zhoršeniu zraku? Cielenou výživou. 

 

Cielená výživa očí s Ocuvite

Konzumácia prospešných potravín v ideálnom pomere by bola pomerne zložitá, potrebné látky do tela s ľahkosťou dodajú výživové doplnky Ocuvite Complete a Ocuvite Luteín forte. Boli vyvinuté na základe vedeckých výskumov, pričom ich vyvážená kombinácia kvalitných výživových látok má blahodarný účinok na oči. Oba produkty obsahujú karotenoidy luteín a zeaxantín, omega-3 mastné kyseliny, zinok, selén a vitamíny C a E. Výnimočný luteín okrem výživnej funkcie pôsobí aj ako biologické „slnečné okuliare“, takže chráni oči pred UVA a UVB lúčmi.

Ocuvite Complete a Ocuvite Luteín forte teraz kúpite v lekárňach vo vianočnom balení s malou lampičkou na magnet ako darčekom. Vďaka lampičke, ktorú si o magnet môžete pripevniť na akékoľvek železo, lepšie uvidíte aj v málo osvetlených priestoroch. Lampička je malá asi ako pero, takže ju pohodlne môžete nosiť všade so sebou. www.ocuvite.sk

 

 

Okamžitá úľava pre podráždené a suché oči

Naše oči trpia vplyvom rôznych vonkajších, prípadne aj poveternostných podmienok. Výsledkom je strata komfortu, čo môže prerásť do rôznych ochorení alebo porúch, ako napríklad syndrómu suchého oka. Súčasťou liečby tejto diagnózy je používanie umelých sĺz na úľavu očí, ktoré obsahuje aj prípravok Hyal-Drop multi. Vďaka patentovému uzáveru s opierkou na palec sa Hyal-Drop multi pohodlne dávkuje, a preto viete do oka dodať iba potrebné množstvo roztoku. Je šetrný k povrchu oka a môžete ho používať tak často, ako potrebujete. Roztok kyseliny hylaurónovej a zloženie bez konzervačných látok zabezpečí optimálne zvlhčenie vašich očí, čo zmierni nepríjemné príznaky suchých očí. www.hyal.sk

 

Zobraziť celú novinku
Vianočné darčeky od lokálnych predajcov zaplnia aj Trch. v Slnečniciachpasik
Vianočné darčeky od lokálnych predajcov zaplnia aj Trch. v Slnečniciach

Originálne pochúťky a vianočné darčeky od lokálnych predajcov nájdu návštevníci Trchu v nákupnom centre Slnečnice Market v bratislavskej Petržalke. V centre budú totiž každú decembrovú sobotu od 1. do 22. decembra 2018 prebiehať špeciálne predvianočné Fajnové soboty s ponukou domácich aj eko produktov.

,,Je to príležitosť pre návštevníkov ochutnať, vyskúšať rôzne domáce dobroty a produkty lokálnych predajcov. Väčšina výrobkov pochádza z ich domácej dielne, či už ide o džemy, medy, rôzne omáčky alebo vianočné pečivo a koláče. Súčasťou ponuky je aj bio kozmetika lokálne vyrábaná z prírodných surovín. Novinkou sú výrobky a dekoratívne predmety z keramiky aj ručne robené šperky. Predajcovia do Trchu prichádzajú najmä z Bratislavy a okolia, sortiment sa príjemne dopĺňa s ponukou kamenných prevádzok Trchu,“ hovorí Ľudmila Martinická, marketingová špecialistka CRESCO GROUP v Bratislave.

 

 

Počas Fajnových sobôt prebieha v stánkoch aj predajniach ochutnávka dobrôt. ,,Návštevníci sa pri ochutnávkach môžu s predajcom o jeho produktoch porozprávať. Predajcovia sú vždy ochotní podeliť sa o príbehy svojich výrobkov,“ dodáva Ľudmila Martinická. Či už stále prevádzky alebo sobotňajší trhoví predajcovia, všetci sa orientujú na filozofiu udržateľnosti - s ohľadom na prírodu a s cieľom znižovať negatívny vplyv na životné prostredie. Aj to je pre návštevníkov Fajnových sobôt inšpiráciou.

 

Okrem predaja prebieha každú sobotu Fajnový brunchBrew Bar Cafe. V priestoroch tržnice sa najmä deti môžu zabaviť na tvorivom workshope. Mikuláš bude na ne netrpezlivo čakať 8. decembra v sprievode anjela a čerta. Okrem Fajnových sobôt bude v petržalskom Trchu v Slnečnice Markete od 1. decembra 2018 až do Vianoc prebiehať denne predaj vianočných stromčekov.

 


 

Farmárska tržnica s gastrozónou – Trch. je súčasťou nákupného centra Slnečnice Market v bratislavskej Petržalke. Vo farmárskej tržnici si môžu návštevníci vybrať lokálne produkty napríklad v predajniach Culka Fruit, Village Farm či Víno Hruška. Okrem trhovníkov sú v Trchu aj kaviarne KafeHaus Fertucha a Brew Bar Cafe, gastro zóna ponúka pestré zastúpenie rôznych kuchýň - prevádzky ako napríklad EDO-KIN či Food 2.0, Naam thai food, Saffron –Perzská chuť, aj Kebab a ďalšie. Centrum Slnečnice Market so spádovou oblasťou vyše 115-tisíc obyvateľov je súčasťou novovzniknutej mestskej štvrte Slnečnice, projektu najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku CRESCO GROUP.

 

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom pasik
Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom

 

Mliečne pochúťky by nemali chýbať v žiadnom nákupnom košíku, keďže patria k jedným z najvyhľadávanejších v sieti obchodov Tesco. Patria k nim aj mliečne výrobky pod značkou TAMI. Produkcia mliečneho sortimentu z Tatranskej mliekarne putuje do Tesca spod  úpätia Vysokých Tatier, konkrétne z  Kežmarku. 

 

S Tescom spoločnosť TAMI  spolupracuje už viac ako 16 rokov. Za ten čas sa z mliekarne s neistou budúcnosťou stala veľká, prosperujúca Tatranská mliekareň s najmodernejšími zariadeniami schopnými produkovať množstvo výrobkov s vysokou kvalitou. O úspešnom pôsobení Tatranskej mliekarne na trhu svedčí aj to, že od začiatku spolupráce s reťazcom Tesco stúpol jej ročný obrat až 60-násobne.

 

Tatranská mliekareň začínala v roku 2002 s dodávaním potravín do siete Tesco základnou ponukou svojich mliečnych výrobkov s ročným obratom 130 000 eur ročne. V súčasnosti nájdu zákazníci v regáloch obchodov Tesco takmer 150 druhov rôznych mliečnych výrobkov od trvanlivého mlieka, jogurtov či bryndze vrátane produktov vlastnej značky. O kvalitné slovenské mliečne výrobky pod značkou TAMI je v Tescu každoročne narastajúci záujem zákazníkov. V súčasnej dobe sledujeme aj pozitívne zmeny spotrebiteľského správania zákazníkov – okrem ceny začínajú vnímať aj kvalitu výrobkov a sú ochotní si za túto kvalitu aj priplatiť,“ hovorí Ľubomír Valčuha, generálny riaditeľ spoločnosti Tatranská mliekareň v Kežmarku.

 

Do reťazca dodáva  v súčasnosti slovenský výrobca TAMI produkty ako napríklad syry s bielou plesňou na povrchu, čerstvé aj UHT mlieko, maslo a tiežvýrobky pod vlastnou  značkou Tesco. Mnohé mliečne pochúťky sú dostupné od roku 2016 aj v regáloch okolitých krajín – okrem Slovenska aj v Česku, Poľsku a Maďarsku. Vďaka tomu rastie spoločnosť TAMI s Tescom ešte viac ako predtým.

 

K najobľúbenejším TAMI výrobkom patria syry  Encián, Niva, Rival, Tatranské maslo, čerstvé a trvanlivé mlieka. V poslednom období sa stala hitom novinka – syry na grilovanie aj vďaka ich jednoduchej príprave.V Tescu je pre nás mimoriadne dôležité rozvíjanie dlhodobých a férových partnerstiev s lokálnymi dodávateľmi, vďaka čomu môžeme spoločne rásť a tiež prispievať k rastu miestnej ekonomiky. Oceňujeme spoľahlivosť a profesionalitu tohto dodávateľa a sme radi, že sa vďaka vzájomnej spolupráci stala Tatranská mliekareň prosperujúcim podnikom a naša ponuka mliečnych výrobkov sa v našich regáloch výrazne rozrástla,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka Tesca na Slovensku.

 

Spoločnosť TAMI dosahuje so spoločnosťou TESCO tržby okolo 8 miliónov eur ročne.Aj vďaka spolupráci s Tescom a záujmu zákazníkov o slovenské výrobky sme mohli postupne v rokoch 2001 – 2010 zvyšovať nákup surového kravského mlieka z približne 17 miliónov litrov na 90 miliónov litrov ročne mlieka,“ dodáva Ľubomír Valčuha.

 

Spoločnosť TAMI, aj vďakadlhoročnej spolupráci s Tescom v rámci SR, ale aj ďalších stredoeurópskych krajín, mohla pristúpiť k strategických investíciám. V prevádzke od roku 2007 pribudla nová syráreň na výrobu syrov typu camembert, mliekareň spustila produkciu syrov s modrou plesňou, rozšírila výrobu UHT mlieka na nových linkách.S rastom výroby súvisel aj rast zamestnanosti a v súčasnosti zamestnávame okolo 240 ľudí, pričom v rámci spolupracujúcich spoločností je zabezpečených  ďalších 150 pracovných miest,“ dodal Ľubomír Valčuha.

 

Zobraziť celú aktualitu
Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!pasik
Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!

Zákazníci Tesca už po piatykrát rozhodnú o tom, aké  projekty podporí Tesco práve v ich okolí. Tento týždeň sa začína vo všetkých obchodoch Tesco po celom Slovensku hlasovanie v obľúbenom grantovom programe Vy rozhodujete, my pomáhame, ktoré potrvá do 17. februára 2019. Tesco aj v tejto edícii prerozdelí takmer 170-tisíc eur.

 

Jedným z víťazov v bratislavskom regióne v rámci 4. edície grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame bol aj program BUDDY. Program podporuje a pomáha vyše 80 deťom z detských domovov a ich dobrovoľníkom na západnom Slovensku:,,Ďakujeme spoločnosti Tesco za podporu programu BUDDY. Získaný finančný grant sme využili na úhradu časti nákladov na koordinátora, ktorý zabezpečuje psychologickú a vzdelávaciu podporu dobrovoľníkov. Dobrovoľníci vďaka podpore koordinátora dokážu efektívnejšie spolupracovať s deťmi na ich ceste k samostatnosti a zaradeniu sa do spoločnosti,” povedal Ladislav Kossár, zakladateľ programu BUDDY.

 

Za každý nákup v obchode Tesco až do 17. februára dostanú naši zákazníci žetón, ktorým môžu zahlasovať za nimi vybraný projekt. Samotní zákazníci tak rozhodnú o tom, čo ich miestna komunita potrebuje najviac, pričom finančnú podporu dostane každý projekt, ktorý postúpil do hlasovania. O jeho výške rozhodnú práve naši zákazníci. Spolu tak prerozdelíme 170 - tisíic eur dvakrát do roka,“ uviedla Veronika Bush, raditeľka Tesca pre komunikáciu na Slovensku.

 

 

 

Výška príspevku pre každý súťažiaci projekt závisí od vyzbieraného počtu hlasov zákazníkov Tesca. Každý víťazný projekt získa 1 300 eur, 600 eur projekty na druhom mieste a všetky projekty na treťom mieste budú podporené sumou 300 eur.

O podporu zákazníkov Tesca sa uchádza spolu 231 projektov, ktoré boli vybrané odbornou komisiou z takmer 500 prihlásených projektov. Každý z týchto projektov je zameraný na zlepšenie života v miestnych komunitách, napríklad výstavbou detských ihrísk, parkov a cyklotrás či organizovaním miestnych podujatí alebo detských táborov.

Pre spoločnosť Tesco je podpora miestnych komunít jedným z pilierov spoločenskej zodpovednosti. V predchádzajúcich štyroch edíciách zákazníci odovzdali vyše 14 miliónov hlasova rozhodli tak o takmer 500 projektoch z celého Slovenska, ktoré Tesco podporilo celkovou sumou takmer 500 - tisíc eur.

Zoznam zúčastnených mimovládnych organizácií, aktuálny počet hlasov, ako aj ďalšie informácie o súčasnej i predošlých edíciách programu môžete sledovať na  https://pomahame.tesco.sk/.

 

 
 
Zobraziť celú aktualitu
Tesco je finalistom ankety Office roka 2018pasik
Tesco je finalistom ankety Office roka 2018

Zmodernizované kancelárie spoločnosti Tesco na Zlatých pieskoch v Bratislave sa dostali medzi finalistov prestížnej súťaže CBRE Office roka. Súťaž má za cieľ ukázať a vyhodnotiť najinšpiratívnejšie pracovné prostredie firiem na Slovensku, predstaviť filozofiu, hodnoty a nové trendy v spoločnostiach, ktoré sa snažia o vytváranie inšpiratívneho, kreatívneho a zdravého pracovného prostredia.

„Zlepšenia priniesli našim kancelárskym tímom novú kultúru a moderné kancelárske prostredie, ktoré podporuje flexibilné spôsoby spolupráce v tíme,“ hovorí o modernizácii kancelárií obchodného reťazca Lucia Poláčeková, PR manažérka pre Tesco na Slovensku.

 

V Bratislave pracuje na ploche viac ako 2 300 štvorcových metrov 250 ľudí. Modernizácia premenila kancelárie na úplne otvorené tzv. open space priestory, zamestnanci nepracujú v samostatných kanceláriách  a nemajú fixný pracovný stôl. Nové usporiadanie podporuje flexibilitu práce, komunikáciu a spoluprácu a obmedzuje hierarchiu. Pôvodné priestory sa minulý rok premenili na estetický a farebne zladený neformálny priestor s miestami na stretnutia bez nutnosti vopred si ich rezervovať. Rovnako pribudli aj miestnosti vybavené technológiou na telekonferencie a konferenčné hovory s novým systémom rezervácie.

 

Do plánovania zmien sa mohli zapojiť aj zamestnanci prostredníctvom Office šampióna vybraného spomedzi nich. Jeho úlohou bolo spolu s kolegami napríklad vyberať kancelársky nábytok, usporiadanie a vybavenie miestností. Spolu s architektmi a projektantmi sa tiež podieľali na záverečných úpravách dizajnu kancelárie.

 

„Zlepšovanie kancelárií znamená viac ako len zmenu nášho fyzického prostredia. Dúfame tiež, že bude napomáhať našej kultúre otvorenosti,“dodáva L. Poláčeková. Okrem zmeny dizajnu prinieslo nové pracovné prostredie aj ekologickejšiu prevádzku. Spotrebu energie šetrí LED osvetlenie, zamestnanci separujú odpad, ktorého objem znižujú napríklad aj tým, že nepoužívajú papierové utierky.

 

Výsledky tretieho ročníka súťaže Office roka budú vyhlásené 21. februára 2019 v troch kategóriách – Kancelária ako DNA firmy, Zdravá kancelária, Smart kancelária.

Hlasovanie prebieha tu: https://www.officeroka.sk/sk/finalisti-finalisti-2018/

 

Zobraziť celú aktualitu
Zľavomat má za sebou ďalší rekordný rok, najúspešnejší v históriipasik
Zľavomat má za sebou ďalší rekordný rok, najúspešnejší v histórii

Štvrť milióna ľudí si vlani doprialo pobyt, zážitok či darček zo zážitkovo-inšpiračného portálu Zľavomat.sk. Obrat portálu tak medziročne vzrástol rekordne až o 20 % na takmer 30 miliónov eur.  Ide zatiaľ o najúspešnejší rok v histórii Zľavomatu, čo sa týka celkového obratu aj medziročného tempa rastu. Najväčší záujem mali Slováci o cestovanie. 

Sme veľmi radi, že aj vďaka Zľavomatu Slováci čoraz radšej cestujú nielen po Slovensku, ale aj do okolitých krajín. Práve cestovanie so Zľavomatom minulý rok narástlo až o 30 %. Zaujímavosťou je, že okrem Slovenska bolo veľmi obľúbenou destináciou Poľsko. A v tomto roku očakávame ešte vyšší záujem o cestovanie,“ hovorí Aleš Mlátilík, riaditeľ portálu.

 

Najúspešnejším mesiacom pre Zľavomat.sk bol december aj vďaka Vianociam. Ľudia si môžu vianočné darčeky nakúpiť online naozaj do poslednej chvíle – aj na Štedrý deň. Po celý mesiac tržby rástli medziročne o 30 %, v cestovaní dokonca o 44 %. Denná tržba v tomto období dosahovala až 400-tisíc eur.

 

Vianoce roku 2018 boli celkovo rekordné, portál dosiahol nový rekord – 160-tisíc návštev počas jedného dňa. Absolútne najsilnejším dňom vianočných online nákupov bol pondelok 17. decembra 2018, keď bol denný obrat päťnásobne vyšší než počas bežných dní. A napríklad počas Štedrého dňa 24. decembra 2018 ľudia nakúpili darčeky za vyše 360-tisíc eur!“ prezrádza Aleš Mlátilík.

 

Skokani Vianoc 2018 na Zľavomat.sk:

(predaje rástli o vyše 150 % oproti predchádzajúcemu roku)

  1. skipasy
  2. vstupenky do divadla
  3. večera s privátnym wellness
  4. 5* hotely
  5. robotický vysávač

 

Zľavomat.sk spolu s českým Slevomatom a portálom Skrz.cz v auguste 2017 kúpila britská skupina Secret Escapes. Predaj patril k historicky najväčším transakciám v online biznise v Česku a na Slovensku. Skupina Secret Escapes je jedným z predných svetových predajcov luxusných dovoleniek na internete.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Slnečnice podporia deti z detských domovov pasik
Slnečnice podporia deti z detských domovov

Každý predaný byt v novej mestskej štvrti Slnečnice v Bratislave podporí deti z detských domovov. Najväčší rezidenčný developer CRESCO GROUP totiž od novembra tohto roka spustil spoluprácu s programom Buddy. Ten od roku 2006 hľadá dobrovoľníkov pre deti z detských domovov, s ktorými  deti nielen zmysluplne trávia čas, ale vytvárajú i dlhodobé priateľstvá. Práve tie im pomôžu zaradiť sa do bežného života po opustení detského domova.

Pomôcť deťom z detských domovov plnohodnotne sa zaradiť do spoločnosti má obrovský celospoločenský význam. Aj preto sme veľmi radi, že sa nám podarilo spojiť značku Slnečnice s programom Buddy. Z každého predaného bytu v Slnečniciach venujeme programu 50 eur. Vlani si každý desiaty byt v Bratislave kúpili ľudia v Slnečniciach, čo bolo 565 bytov. Tešíme sa, že vďaka našej podpore bude mať päť mladých ľudí svojho Buddyho, a tým silnú podporu na svojej ceste pri osamostatňovaní sa v živote,“ uviedol Ján Krnáč, výkonný riaditeľ najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku CRESCO GROUP.

 

 

Prečo vznikol program Buddy? Takmer 5 000 detí na Slovensku vyrastá  v detských domovoch. Ústavná starostlivosť im však nedokáže dať to, čo potrebujú najviac – blízky vzťah s dospelým, ktorý by sa im pravidelne, dlhodobo a nezištne venoval. Nemajú tak dospelé vzory, ktoré by im ukázali, ako sa vyrovnať s problémami vonkajšieho sveta, a po odchode z detského domova tak často žijú na okraji spoločnosti.

 

Skutočné a dlhodobé vzťahy s dospelými majú výrazne pozitívny vplyv na vývoj traumatizovaných detí. V detských domovoch sa síce stretávajú s dospelými – vychovávateľmi, psychológmi, sociálnymi pracovníkmi, učiteľmi, tých však priamo alebo nepriamo platí štát za to, že im venujú pozornosť. Vďaka vzťahu s Buddym majú po opustení detského domova väčšiu šancu na dôstojný život, zaradenie sa do spoločnosti, prácu a bývanie,“ dodal zakladateľ programu Buddy Ladislav Kossár.

 

Momentálne je v projekte Buddy zapojených 85 dvojíc prevažne z Bratislavského kraja a západného Slovenska. Záujem detských domovov, detí a dobrovoľníkov však stále rastie, a tak sa Buddy snaží pripravovať stabilnú platformu pre svoj rozvoj a rast, aby mohol pomáhať ešte väčšiemu počtu detí.

 

Preto je finančná podpora spoločnosti CRESCO GROUP veľmi dôležitá. Výberom dobrovoľníka sa totiž naša práca nekončí. Dobrovoľníci podstupujú mnohé povinné školenia a sedenia s psychológmi tak, aby dieťa a ich vzťah dostali maximum kvalitnej podpory,“ vysvetľuje Ladislav Kossár.

 

Vďaka finančnej podpore Slnečnice/ CRESCO GROUP má dnes Buddyho, parťáka, podporu a predovšetkým priateľa, 5 detí na jeden rok. Tie teraz majú šancu na lepší život a plnohodnotné zapojenie sa do spoločnosti.

Zobraziť celú aktualitu
Koľko stojí zdravá chrbtica?pasik
Koľko stojí zdravá chrbtica?

Bolesti pohybového aparátu patria medzi najfrekventovanejšie a najdrahšie civilizačné ochorenia na svete. S tým súvisiace bolesti chrbta majú v Európskej únii, okrem priamych nákladov v zdravotníctve, na svedomí aj náklady spojené so stratou produktivity postihnutých. Tá sa šplhá až do výšky 650 miliárd eur ročne.

Bolesti chrbta sú problémom najmä preto, že sa vysokým percentom podieľajú na vzniku a dlhom trvaní doby práceneschopnosti. V priemere je to o dva dni viac ako je priemerná dĺžka práceneschopnosti všetkých ochorení. V praxi všeobecného lekára predstavujú bolesti chrbtice viac ako polovicu ošetrených pacientov, v ortopedických ambulanciách je to viac ako jedna štvrtina ošetrení. Telovýchovní lekári konštatujú, že osem z desiatich športujúcich detí po 12. roku života má problémy s chrbticou.

 

Druhá najčastejšia príčina invalidity

Celkovo sa problém postihnutia pohybového systému a najmä chrbtice týka 120 miliónov ľudí v rámci Európskej únie, čo predstavuje v priamych nákladoch na liečbu takmer štvrť bilióna eur ročne. Postihnutia pohybového aparátu sú zároveň celosvetovo druhou najčastejšou príčinou invalidity, spôsobujú polovicu všetkých absencií a tri pätiny dlhodobých pracovných neschopností.

Britskí experti  položili už v roku 2007 základy iniciatívy Fit For Work Europe (F4W), ktorej snahou je osveta o tejto problematike a hľadanie riešenia situácie rýchleho vzrastu nákladov, ktorý ešte akceleruje starnúca populácia. Prezident F4W Stephen Bevan hovorí: „Cieľom je upozorniť na vplyv ochorení pohybového systému s dominanciou problémov chrbtice na schopnosť práce, produktivitu aj na pracovný trh a zároveň zvýšiť zapojenie do prevencie pacientov v produktívnom veku.“MUDr. Malovič

 

Prevencia vyjde lacnejšie

Telovýchovný a športový lekár MUDr. Pavel Malovič uvádza, že: „Ešte dôležitejšia je skorá diagnostika najzávažnejších a zároveň ekonomicky najnáročnejších chorôb. Je to  kategória zápalových ochorení typu reumatoidnej artritídy. Od praktického lekára sa preto              MUDr. Malovič

vyžaduje veľmi dobrá spolupráca

so špecialistami.“ Čo sa týka prevencie bolestí chrbta, najmä kvôli jednostrannému nadmernému zaťažovaniu sedením, radí MUDr. Malovič, okrem využívania vytrvalostného plávania (najlepšie znak), viacero cvičení podľa ordinácie fyzioterapeuta, či rehabilitačného lekára. Tie napomáhajú k spevňovaniu brušného svalstva, spoluúčinkujúceho na správnom držaní tela.

Bolestiam chrbta sa dá predchádzať ešte skôr ako vzniknú. „Stačí k tomu, okrem správnej životosprávy a vhodnej zdravotnej stoličky, pravidelná pohybová aktivita, ktorá svojou komplexnosťou zahŕňa všetky stavebné časti chrbta,“ dopĺňa lekár. Pri celodennom sedení vám práve stolička s pohyblivým sedákom na pružine môže pomôcť predísť bolestiam a neskôr prázdnej peňaženke. Cena za prevenciu zdravej chrbtice je preto určite nižšia, ako cena za jej liečenie. A to nielen pre EÚ, ale všetkých pre pacientov trpiacich bolesťami pohybového aparátu.

 

Problém treba podchytiť skôr

Systém liečby nie je stále optimálny a najväčším kameňom úrazu je neskorá diagnostika a terapeutická intervencia. Treba nastaviť systém tak, aby boli potenciálni pacienti podchytení skôr než ich aktuálny chorobný stav donúti k dlhodobej pracovnej neschopnosti. Podľa rozsiahlych štúdií z Veľkej Británie a Španielska sa rýchlejší zásah jednoznačne ekonomicky vyplatí, hoci na začiatku potrebuje isté investície do komplexnej rehabilitácie a edukácie. Ale každé investované euro prinesie o dva roky úsporu 12 eur

Zdroj: Inštitút pre zdravotnú politiku                               SPINALIS stolička

Zobraziť celú aktualitu
Používatelia na Slovensku aktívne obnovujú svoje notebookypasik
Používatelia na Slovensku aktívne obnovujú svoje notebooky

Prieskum spoločnosti Microsoft zaznamenal zvýšený záujem o nákup nových notebookov na slovenskom i českom trhu. 92 % oslovenej vzorky populácie na Slovensku v ostatnom období obnovilo svoj notebook alebo plánuje zakúpiť iný. V posledných dvoch rokoch si nový notebook zadovážilo 39 % slovenských používateľov. Viac než polovica slovenských používateľov (53 %) ho plánuje zakúpiť najneskôr do dvoch rokov. Domácnosti si obstarávajú i druhé notebooky do rodiny. Notebooky nakupujú prevažne mladí alebo vysokoškolsky vzdelaní ľudia.

Aktuálne už notebook vlastní 92 % domácností. Výskum nákupného správania používateľov notebookov potvrdil aj to, že 39 % oslovených zakúpilo notebook v posledných dvoch rokoch a záujem o ich kúpu sa stále zvyšuje. Dokonca viac než polovica používateľov plánuje zakúpiť nový notebook najneskôr do dvoch rokov. Nie sú to len odborníci na moderné technológie a predajcovia, kto víta tento trend. Vývoj technológií smeruje neustále vpred a nový notebook prináša používateľom nielen vyššiu produktivitu, ale zároveň flexibilitu, zaujímavejší dizajn i lepšie zabezpečenie dát. Trend vývoja predaja notebookov na slovenskom i českom trhu je veľmi podobný. Už teraz sa však v slovenských domácnostiach nachádza viac notebookov než v českých, a taktiež záujem o kúpu je mierne vyšší, čo potvrdzuje zameranie slovenských používateľov na kvalitnú a výkonnú technológiu.

 

Ako Slováci nakupujú notebooky?

51 % slovenských používateľov si vyberá a nakupuje notebook v e-shopoch. V porovnaní s českým trhom sa tu ale čoraz viac využíva tradičný nákup v kamenných predajniach. Slováci si chcú notebook pred kúpou dôkladne prezrieť a „ohmatať“. Internet zostáva hlavným zdrojom informácií o dostupných IT technológiách. Výber vhodného notebooku nie je jednoduchou záležitosťou, pretože každý používateľ má iné, celkom individuálne požiadavky. Slováci vyberajú svoj notebook o čosi rýchlejšie než v Českej republike, a celý proces nákupu trvá priemerne 2,2 týždňa. Hlavným kritériom pre výber notebooku už nie sú len technické parametre, ktoré zaujímajú najmä bežných používateľov a osoby s vyšším vzdelaním, prípadne cena alebo operačný systém. Čoraz viac používateľov kladie dôraz aj na dizajn, hmotnosť alebo veľkosť notebooku. „Notebooky, rovnako ako aj iné technológie, sa stávajú súčasťou životného štýlu. Ľudia požadujú, aby notebook nielen dobre vyzeral, ale zároveň aby bol i ľahký, skladný a aby si ho mohli vziať kedykoľvek so sebou. O vzhľad a rozmery notebooku sa viac zaujímajú napríklad študenti, IT nadšenci a vysokoškoláci,“ uvádza manažérka komunikácie spoločnosti Microsoft Česko a Slovensko Lenka Čábelová.

 

Kto notebooky nakupuje?

Notebook sa na Slovensku stáva bežne používaným pomocníkom. Významnou skupinou používateľov, ktorí už notebook vlastnia, sú i začiatočníci a ľudia s minimálnymi IT znalosťami. Ide prevažne o ženy alebo osoby staršie ako 50 rokov, ktoré dosiahli priemerné vzdelanie a notebook si zadovážili až vo vyššom veku. Naopak nákup nového notebooku je doménou mladých ľudí vo veku 18 až 29 rokov alebo osôb s vyšším vzdelaním, ktoré sa väčšmi zaujímajú o nové technológie. Záujem majú i domácnosti s deťmi, prevažne s priemerným príjmom 801 až 1 000 EUR. Vzhľadom na to, že veľká časť domácností už teraz nejaký notebook vlastní, Slováci aktuálne viac nakupujú druhé notebooky do rodiny, napríklad pre svoje deti. „V ponuke obchodov je možné nájsť nepreberné množstvo modelov a značiek. Môžete si vybrať rôzne notebooky so zreteľom na svoje požiadavky, výšku ceny alebo ich použitie, či už ide o prvý notebook pre deti alebo profesionálny notebook na prácu. Ako kľúčový technický parameter pre výber počítača by som zvolila SSD disk a ďalej moderný vzhľad s dotykovým displejom na jednoduché ovládanie. Ľudia často vyberajú notebook ako vianočný darček pre svojich blízkych,“ hovorí Šárka Vostarková, produktová manažérka Windows pre spotrebiteľský segment spoločnosti Microsoft.

 

S novinkami na poli hardvéru prichádza aj inovácia operačného systému Windows 10. Spoločnosť Microsoft neustále vylepšuje možnosti ovládania počítača, napríklad pomocou pera a dotyku. Nové rozhranie získala aplikácie Fotky, vďaka ktorej si môžete veľmi jednoducho vytvoriť domáce video s rôznymi efektmi, a tiež aplikácia Maľovanie, ktorá teraz podporuje 3D a hybridnú realitu,“ dodáva Šárka Vostarková.

 

Graf  -Obnova notebookov v Českej republike a na Slovensku

Zdroj: Microsoft

Pozn.: Zakúpený v posledných dvoch rokoch a plánovaný nákup v nasledujúcich dvoch rokoch

 

 

On-line prieskum sa uskutočnil v júli 2018 na reprezentatívnej vzorke viac než 1 500 respondentov z ČR a SR vo veku od 18 do 65 rokov a pre spoločnosť Microsoft ho spracovala agentúra GfK.

 

Potrebujete vybrať notebook pre svojich blízkych napríklad na Vianoce? Neviete, aké sú potreby vášho dieťaťa či profesionálneho používateľa? Odporúčania a rady odborníkov spoločnosti Microsoft nájdete tu.

 

 

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
 Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 dobrovoľníckych hodínpasik
Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 dobrovoľníckych hodín

Od apríla tohto roka sa mohli zamestnanci Tesca zapájať do dobrovoľníckeho programu, ktorý je zameraný na pomoc komunitám. Kolegovia pomáhali počas svojho pracovného času a spoločnosť Tesco ako zodpovedná spoločnosť ich v tom podporila. Od uvedenia programu  venovali zamestnanci viac ako 1 000 hodín času pomoci komunitám, čo je spolu viac ako 40 dní! Okrem dobrovoľníctva pomáhali v predvianočnom období zamestnanci aj v rámci celosvetovej iniciatívy #GivingTuesday a venovali svoje stravné lístky v celkovej hodnote 3026 eur 21 neziskovým organizáciám na Slovensku. 

Tesco chce byť dobrý partnerom komunitám, v ktorých pôsobí. Aj preto vznikla dobrovoľnícka iniciatíva pre zamestnancov spoločnosti Tesco, ktorá umožňuje pomáhať rôznym dobročinným, neziskovým organizáciám, charitám či občianskym zduženiam. Cieľom programu je podpora miestnych aktivít v réžii Tesco pomocníkov ešte viac ako doposiaľ. Všetky aktivity, ku ktorým priložia svoje ruky, kedy a tiež s kým – či ako jednotlivec alebo zanietený pracovný tím, si môžu vyberať sami. Tento program zároveň nadväzuje na už rozbehnutú spoluprácu s organizáciami, ktoré Tesco podporilo v minulosti alebo im dlhodobo pomáha v rámci iných svojich komunitných i grantových projektov. 
 
Tesco - dobrovoľníci
„Do dobrovoľníckeho programu sa od apríla tohto roka zapojilo 174 kolegov, pričom spolu odpracovali viac ako 1 000 dobrovoľníckych hodín. A to je za pol roka od uvedenia  programu viac ako 40 dní! Mnohí tieto aktivity využili  ako aktívny teambuilding či spoločne strávené chvíle mimo pracovného prostredia so svojimi kolegami. Jednoducho spojili niečo príjemné s veľmi užitočným,“ zhodnotila Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesco Slovensko. 
 
Kolegovia mohli venovať jednu pracovnú zmenu svojho denného harmonogramu dobročinnej aktivite. „Ako tím sme pomáhali triedením darovaného šatstva a navštívili sme imobilných seniorov, ktorí nám boli vďační za našu prítomnosť. Cítili sme veľkú vďačnosť aj zo strany kolegov, s ktorými sme priniesli aj rôzne drobnosti a sladkosti. Z tejto aktivity som mala veľmi dobrý pocit,“ povedala jedna z dobrovoľníčok Jana Kubalová z Tesca.
 
Cieľom tohto programu je motivovať čo najviac kolegov, aby venovali kúsok svojho pracovného času a pomáhali tam, kde to považujú za prospešné pre okolie a ľudí žijúcich v danej komunite, pretože v Tescu veríme, že aj malá pomoc má veľký význam. 
 
„V predvianočnom období podporili tiež naši kolegovia z 19 obchodov a centrálnej kancelárie iniciatívu projektu #GivingTuesday a venovali  svoje stravné lístky v celkovej hodnote 2 884 eur, ktoré boli rozdelené medzi 21 neziskových organizácií. Aj týmto spôsobom mohli pomôcť ľuďom v núdzi a sociálne slabším rodinám pripraviť krajšie Vianoce,“ doplnila K. Pšenáková. 
 
 
Stravné lístky vyzbierané od zamestnancov centrálnej kancelárie Tesca boli venované dvom organizáciám, jednou bolo OZ Vagus. Foto: Tesco archív 
Zobraziť celú aktualitu
TRI ŠTVRTINY SLOVÁKOV VYBAVIA DARČEKY V NÁKUPNÝCH CENTRÁCHpasik
TRI ŠTVRTINY SLOVÁKOV VYBAVIA DARČEKY V NÁKUPNÝCH CENTRÁCH

Každý piaty Slovák si nákupy vianočných darčekov ponechá aj tento rok na poslednú chvíľu. Prevažná väčšina ľudí – až 72 % – však vianočné nákupy vybavuje od začiatku novembra od výpredajov Black Friday. Iba necelá desatina nakupuje vianočné prekvapenia pre najbližších disciplinovane počas celého roka. Vyplýva to z aktuálneho decembrového online spotrebiteľského prieskumu najväčšieho nákupného centra na Slovensku AVION v Bratislave.

 

Na vianočné darčeky každý druhý návštevník AVIONU minie do 200 eur. Takmer 37 percent kupujúcich preferuje minúť až do 500 eur.

 

Sme veľmi radi, že aj v čase online nakupovania Slováci stále považujú nákupné centrá za najlepšie miesto na nákupy vianočných darčekov. Takmer tri štvrtiny si vybavia darčeky pohodlne pod jednou strechou v nákupnom centre spolu s kávou či obedom. Aj preto sme pre návštevníkov AVIONU vytvorili rozľahlú gastro pasáž, kde je až 650 miest na stretávanie sa, sedenie, relax, debaty či občerstvenie. Veríme, že si tak vianočné nákupy užijú ešte viac aj v chladnom počasí,“ uviedlaKatarína Michaliaková, marketingová manažérka nákupného centra AVION v Bratislave.

Prvé miesto hitparády najobľúbenejších darčekov pre najbližších sa ani tento rok nezmení – každý druhý Slovák kúpi najbližším oblečenie, módne doplnky alebo topánky. Zmenou je nižšia preferencia kníh, CD a DVD ako vianočného darčeka – z vlaňajšieho druhého miesta poklesli na 6. priečku.

 

Aké vianočné darčeky kúpite tento rok?

  1. Oblečenie, doplnky, topánky (46 %)
  2. Elektronika (13 %)
  3. Športové potreby (8,1 %)
  4. Kozmetika (7,4 %)
  5. Zážitky a dovolenky (6,8 %)
  6. Knihy, CD, DVD (5,4 %)

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio