LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...

Slniečka sa nemusíme báť

Pondelok, 30. júl 2018
Slniečka sa nemusíme báť

Slnečné lúče sú zdrojom radosti, lepšej nálady a dodávajú nielen novú energiu, ale aj zlatisté opálenie. Leto a slnko však majú aj svoju druhú stránku. Môžu pokožku spáliť a spôsobiť jej vnútorné zmeny. Nadmerné opaľovanie urýchľuje jej starnutie, tvorbu vrások, poruchy pigmentácie aj vážne ochorenia. Neznamená to však, že sa musíme pred slnkom skrývať. Stačí si vybrať kozmetiku s dostatočne vysokými ochrannými faktormi a nezabúdať na regeneráciu pokožky, svojej aj detí.


Ak ste sa do dovolenky nestihli opáliť, pomôžu samoopaľovacie prípravky. Stačí ich rovnomerne roztrieť po pokožke. Aby ste predišli škvrnám, urobte si najprv píling a pokožku zvláčnite hydratačným mliekom. Koža sfarbená samoopaľovacou metódou však nie je chránená proti slnečnému žiareniu, takže pri vode nešetrite vhodnými prípravkami.

 

Používajte opaľovaciu kozmetiku aj v meste. Aj medzi domami slnko intenzívne páli a jeho účinky netreba podceňovať. K moru potrebujete prípravky s vyšším faktorom, v meste stačia s SPF 10 až 15, prípadne denné krémy s ochranným faktorom.

 

Genetický kapitál každého jedinca určuje jeho vlastný jedinečný slnečný kapitál, ktorý sa nevyhnutne zmenšuje počas života, v závislosti od početnosti a intenzity slnečnej expozície. Slnečný kapitál možno prirovnať k určitému zásobníku potenciálu, ktorý sa odčerpáva pri každej novej expozícii na slnku. Pre zachovanie genetického kapitálu je nevyhnutné pokožku, predovšetkým detskú, chrániť pred slnkom už od útleho veku. Čím sú expozície na slnku dlhšie, intenzívnejšie a častejšie, tým rýchlejšie sa slnečný kapitál spotrebúva a schopnosť regenerácie sa znižuje Napriek tomu zlé návyky pretrvávajú. Jedna z dvoch žien zabudne použiť opaľovací prípravok, 6 z 10 mladých ľudí vo veku od 15 do 25 rokov nechráni svoju pokožku počas slnečnej expozície. Takmer 1 z 2 detí je vonku v čase, keď slnko žiari najintenzívnejšie, t. j. medzi 11. a 16. hodinou.

 

Detská pokožka je na UV žiarenie citlivejšia ako pokožka dospelých. Je tenšia a jej pigmentový systém zostáva nevyvinutý až do dospievania, o čom svedčí nárast materských znamienok už od veku 11 rokov u dievčat a od veku 17 rokov u chlapcov. Toto zvýšenie súvisí s rizikom vzniku melanómu v dospelosti.

Tlačiť
Kategória: Prevencia

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 22. 10. 2019, meniny má Sergej.
Objavte  esenciu eukalyptu a mäty ukrytú v novej línii Planet Spa!
Predĺžte si pocit leta!
Ochráňte účinne vašu pleť s novými výrobkami Anew od AVONu!
Objavte exkluzívne voňavé novinky pre pánov od AVONu!
Poradna
Náhodný článok
Ako správne chodiť Ako správne chodiť
Ak sa chceme naučiť správne chodiť, musíme sa najprv naučiť správne stáť. Skôr, ako sa dieťa naučí dobre chodiť, musí sa naučiť sedieť, vstávať a stáť. Až neskôr si osvojí behanie. Taký je postup u každého jedinca.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Tesco pred zimou rozširuje ponuku raňajkových cereálií o 12 chutných noviniekpasik
Tesco pred zimou rozširuje ponuku raňajkových cereálií o 12 chutných noviniek

Slané či sladké raňajky? Ak patríte k fanúšikom sladkých raňajok, v predajniach Tesco pribudlo 12 zaujímavých noviniek v ponuke cereálií, müsli aj raňajkových kaší. Výhodou raňajkových cereálií je nielen množstvo vlákniny, vitamínu B, ale aj obsah minerálov ako napríklad železo. Odporúčaná denná dávka je približne tri polievkové lyžice.

Záujem zákazníkov o zdravé potraviny pozorujeme aj v rastúcej obľube raňajkových obilnín, a to najmä na jeseň. Aj preto sme vlastnú značku Tesco raňajkových cereálií posilnili o 12 noviniek. Zákazníci si tak môžu aktuálne vybrať z 51 druhov cereálií, müsli, tyčiniek či raňajkových kaší. Zlepšili sme najmä ponuku detských cereálií a novinkou sú raňajkové kaše v téglikoch pre zaneprázdnených ľudí, ktorí si ich môžu zaliať horúcou vodou či mliekom v práci alebo na cestách,“ hovorí Andrea Votýpková, manažérka rozvoja nových produktov pre Tesco v strednej Európe.

Najobľúbenejšou príchuťou je čokoládová – pri cereáliách aj müsli. Kvalitné výrobky vlastnej značky Tesco obsahujú kakao s UTZ certifikáciou, čo zaručuje, že pochádza z trvalo udržateľného pestovania. Kakao sa sleduje aj počas celého pohybu v dodávateľskom reťazci. Program UTZ je súčasťou celosvetovej organizácie Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii.

Novinky v ponuke Tesco raňajkových cereálií a müsli:

  • Detské cereálie – sú obohatené o vitamíny a minerálne látky. Čokoládové mušličky a guľôčky obsahujú kakao s UTZ certifikáciou, čo zaručuje, že pochádza z trvalo udržateľného pestovania. V ponuke sú aj medové krúžky, škoricové štvorčeky, čokoládovo-karamelové lupienky, vankúšiky s 50 % kokosovou, čokoládovou či orieškovou náplňou. V detských cereáliách nájdete aj tri tyčinky, guľôčky, mušličky a škoricové štvorčeky polomáčané. Výrobky obsahujú celozrnné cereálie.
  • Raňajkové cereálie. V raňajkovej ponuke Tesca nechýbajú ani tzv. crispy flakes zložené zo pšenice, z ryže a ovsa. Na výber sú štyri príchute Crispy flakes obohatené o vitamíny aj železo a obsahujú celozrnné cereálie. Novinkou je Crunchy müsli na spôsob granoly s veľkým podielom jačmenných lupienkov a 20 % podielom ovocia.
  • Klasické sypané müsli. V ponuke sú okrem ražných, pšeničných a kukuričných vločiek aj dva druhy celozrnných ovsených vločiek s 55 % podielom ovocia a so semienkami, a to s orieškami alebo s goji.
  • Kaše – sú pevnou súčasťou pestrého jedálneho lístka. Kaša s čokoládovou príchuťou opäť obsahuje kúsky UTZ certifikovanej čokolády. Malinová príchuť obsahuje lyofilizované maliny. Novinkou sú aj kaše vtéglikoch v štyroch príchutiach s B-glukánmi, ktoré pomáhajú udržať normálnu hladinu cholesterolu v krvi.
  • Cereálne tyčinky vlastnej značky Tesco ponúka reťazec až v šiestich príchutiach.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú novinku
Trápi Vás dlhé zaspávanie, ľahký spánok a ranný pocit nevyspatosti? pasik
Trápi Vás dlhé zaspávanie, ľahký spánok a ranný pocit nevyspatosti?

Nič mimoriadne. Nespavosťou trpí stále väčšie percento ľudí, čo sa odráža nielen na ich zdraví, ale aj v ich súkromnom, pracovnom i spoločenskom živote. Dnes je to zhruba každý tretí dospelý človek. Pritom riešenie nie je zložité. 

Účinne môžu pomáhať nenávykové bylinky či doplnky stravy. Napríkladdoplnok stravy GS Dormian Rapid, ktorý obsahuje maximálne možné množstvo účinných látok kozlíka lekárskeho a vysoké dávky extraktov medovky, chmeľu a mučenky. Účinné látky obsiahnuté v GS Dormian Rapid sú navyše uchované v rýchlo sa rozpadajúcej kapsule, vďaka ktorej sa uvoľnia už za 4 minúty od podania. Vďaka tomu je zaručené rýchle a prirodzené zaspávanie, kľudný a posilňujúci spánok počas celej noci a celkové zvýšenie kvality spánku.

GS Dormian Rapid nájdete vo všetkých lekárňach alebo v eshope

 

Ak hľadáte ďalšie inšpirácie ako sa vysporiadať so stresom, úzkosťou a nespavosťou, navštívte novú Facebook fan page „Pokojný deň, pokojný sen“.

Zobraziť celú novinku
Tesco pokračuje v práci na zmene obalov produktov vlastnej značkypasik
Tesco pokračuje v práci na zmene obalov produktov vlastnej značky

Osem mesiacov po oznámení svojich  záväzkov, zameraných na znižovanie objemov plastových obalov, sú v obchodoch Tesco k dispozícii nové výrobky vlastnej značky v nových, ekologickejších obaloch. Cieľom iniciatívy reťazca je odstrániť všetky nerecyklovateľné materiály z balení vlastnej značky do konca roku 2020.

 

Zákazníci môžu nájsť v ponuke reťazca v nových obaloch z ľahko recyklovateľných materiálov už sušienky, keksy a cukrovinky značky Tesco. Zmena balenia znamená výmenu podnosov vyrobených z polystyrénu v obaloch sušienok, oblátok a cukroviniek za PET – ekologickejšiu alternatívu. Vďaka tejto zmene ušetrilo Tesco v strednej Európe doteraz takmer 10 ton nerecyklovateľných plastov.

Okrem toho, spoločnosť predstavila nové obaly prepeličích vajíčok Tesco. Tie sú vyrobené z r-PET – materiálu vyrobeného z použitých plastových obalov, najmä nápojových fliaš. Spoločnosť Tesco dokázala nahradiť aj zmršťovaciu fóliu PVC, ktorá sa  používa na skupinové balenie energetických nápojov, čoho výsledkom je recyklácia ďalších päť ton materiálu ročne.

V nadchádzajúcich týždňoch si môžu zákazníci všimnúť zmeny aj v obaloch produktov v kategóriách mliečnych výrobkov a mrazených potravín vrátane jogurtov, smotany a zmrzliny. Obaly vyrobené z polystyrénu budú nahradené papierom, PET a PP – sú to materiály, ktoré sa vo veľkej miere recyklujú. Táto zmena ušetrí ročne až 68 ton nerecyklovateľného plastu.

„Zmena obalov jednotlivých produktov prináša veľké výhody pre životné prostredie. Odstránenie alebo výmena polystyrénu a PVC za nové obalové materiály sú jedným z mnohých krokov, ktoré podnikáme. Už teraz môžeme byť hrdí na to, čo sme dosiahli. Naďalej budeme spolupracovať s našimi dodávateľmi a prehodnocovať obaly výrobkov značky Tesco, aby sme dosiahli, že čoskoro budú mať všetky tieto výrobky ekologické obaly,“ hovorí Lukáš Mikloš, tímový manažér pre obaly v strednej Európe zo spoločnosti Tesco.

Začiatkom tohto roka spoločnosť Tesco oznámila svoj záväzok znížiť vplyv plastových obalov na životné prostredie. Do roku 2020 spoločnosť odstráni nerecyklovateľné materiály z obalov výrobkov vlastnej značky a do roku 2025 budú všetky obaly výrobkov Tesco recyklovateľné alebo opätovne použiteľné. Súčasťou tejto iniciatívy bola zmena  obalov čerstvých štiav a smoothies za ekologický materiál r-PET.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú novinku
Tesco rozdáva 170-tisíc eur na komunitné projekty pasik
Tesco rozdáva 170-tisíc eur na komunitné projekty

V lesoparkovom areáli nemocnice Philippa Pinela v Pezinku pribudla v septembri tohto roka vonkajšia posilňovňa nielen pre pacientov, ale zadarmo aj pre verejnosť. Medzi nainštalovanými fitness prístrojmi na posilňovanie celého tela nechýba ani veslársky a ekliptický trenažér, surfboard, stepper či stacionárny bicykel.

 

"O blahodarnom vplyve pravidelnej športovej aktivity na duševné zdravie sa tak bude môcť prísť presvedčiť úplne každý, kto pôjde okolo, nielen pacienti. Som veľmi rada, že od prvého okamihu prístroje všetci využívajú,“ hovorí Zuzana Šipošová, autorka projektu Fitpark v Pinelke pre všetkých.

 

Zuzanin projekt je jedným z takmer 1 000 nápadov na zlepšenie života v komunitách, ktorý za štyri roky vznikol vďaka podpore grantového programu Tesca Vy rozhodujete, my pomáhame. Reťazec pravidelne dvakrát ročne podporuje 231 komunitných projektov sumou 170-tisíc eur.

 

Aktuálne sa môžu autori projektov z radov neziskových organizácií, škôl, centier voľného času, občianskych združení či iných verejnoprospešných organizácií prihlásiť do siedmej edície grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Svoje projekty môžu prihlásiť online od 7. októbra do 10. novembra 2019 na stránke www.pomahame.tesco.sk.

 

,,O grant sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, občianske združenia, školy či škôlky, ktoré majú nápad na zlepšenie svojho okolia: či ide o opravu lavičiek v mestskom parku, organizáciu prednášky o zdraví, alebo výstavbu včelích úľov. Tesco podporuje veľké množstvo miestnych aktivít, ktoré skvalitňujú život Slovákov vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme. Aj malá pomoc môže mať veľký význam a naše komunitné projekty, za ktoré môžu hlasovať naši zákazníci, sú toho dôkazom,“ uviedla Katarína Pšenáková, manažérka CSR v Tescu na Slovensku.

 

O grant na zlepšenie svojho regiónu mali v poslednej edícii grantového programu najväčší záujem organizácie z Bratislavy, Košíc a zo Žiliny.

 

Za šesť edícií grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame darovala spoločnosť Tesco verejnoprospešným organizáciám viac ako 800-tisíc eur na realizáciu takmer 1000 komunitných projektov. Vďaka podpore Tesca môžu miestne organizácie skrášľovať ich okolie, pomáhať zlepšovať životy ľudí či podporovať deti a mládež vo voľnočasových aktivitách v komunitách po celom Slovensku. O rozdelení grantov medzi jednotlivé projekty v siedmej edícii rozhodnú zákazníci hlasovaním od 20. januára 2020 v predajniach Tesco prostredníctvom žetónov, ktoré dostanú za každý nákup. Projekty na prvom mieste získajú 1 300 eur, na druhom mieste 600 eur a na treťom mieste 300 eur. V poslednej edícii grantového programu sa do hlasovania zapojilo rekordných 40 percent zákazníkov Tesca. 

Zákazníci najčastejšie hlasujú za projekty zamerané na zdravie a šport, vzdelávanie a rozvoj a na rozvoj komunitného života a kultúry. Pravidlá programu a ďalšie informácie o súčasných i predošlých edíciách nájdete na https://tesco.sk/pomahame/

Zobraziť celú novinku
Mattoni prechádza na zelenúpasik
Mattoni prechádza na zelenú

Skupina Mattoni 1873 okolo materskej spoločnosti Karlovarské minerální vody (KMV) pokračuje v zodpovednom prístupe v podnikaní a v strategickej ceste k cirkulárnej ekonomike. Minerálne vody značky Mattoni prechádzajú do jednotných obalov zelenej farby, ktoré spĺňajú základné predpoklady na efektívnejšiu recykláciu.

 

 

Na slovenskom trhu portfólio značky Mattoni zahŕňa 15 ochutených a 3 neochutené minerálne vody. Doteraz boli na pultoch fľaše dostupné v 5 rôznych farbách. Nové obaly značky Mattoni, dostupné od leta tohto roku, nájdete už len vo fľašiach svetlozelenej farby.

 

Menší počet farieb je jedným zo základných predpokladov pre efektívnejšiu recykláciu. Najlepšie recyklovateľný PET pochádza z čírych, modrých alebo zelených fliaš. Práve preto značka Mattoni znižuje počet používaných farieb a všetky fľaše prezliekla do zelenej.


Nové obaly sú rovnako ako predošlé100 % recyklovateľné, a to vrátane vrchnákov a etikiet.

Zelená jednotná farba nie je jediným krokom značky k udržateľnosti. Mattoni 1873 od roku 2012 doplnili kamiónovú prepravu vlakmi, vďaka čomu uľahčujú ovzdušiu o 2 227 kamiónov ročne a ako prví odštartovali výrobu fliaš s obsahom 50 % recyklovaného plastu (ePET).

 

Na Slovensku zákon o zálohovaní jednorazových obalov nadobudne účinnosť od 1. januára 2020. V Českej republike sa Mattoni 1873 stalo zakladajúcim členom platformy Zálohujme.cz. Dobre organizovaný systém zálohovania dokáže v prípade PET fliaš vyzbierať až 98 % obalov. Vyzbierané PET fľaše predstavujú čistý a kvalitný materiál využiteľný pri výrobe nových fliaš, čím sa výrazne znižuje potreba nového PET materiálu.

 

Zobraziť celú novinku
Od hummusu po tikka masala – 50 nových hotových jedál dostupných v obchodoch Tescopasik
Od hummusu po tikka masala – 50 nových hotových jedál dostupných v obchodoch Tesco

 

Tesco sa stará o pohodlie zákazníkov a predstavuje novú ponuku hotových jedál. Hummus, šaláty, cestoviny alebo polievky pripravené z čerstvých surovín,  to sú len niektoré z noviniek dostupných v ponuke spoločnosti Tesco.

 

Rozšírenie ponuky hotových jedál je odpoveďou spoločnosti na súčasné potreby zákazníkov. Z prieskumu výskumnej agentúry Nielsen vyplýva, že až 53 % ľudí uprednostňuje už hotové jedlo. S cieľom uspokojiť očakávania zákazníkov ponúka Tesco širokú škálu hlavných jedál a polievok, ktoré sú pripravené na okamžitú konzumáciu alebo ich stačí ohriať v mikrovlnnej rúre.

 

V ponuke je 50 jedál regionálnej a medzinárodnej kuchyne. Bohatá ponuka obsahuje 5 druhov hummusu a 6 druhov šalátov. Milovníci regionálnej kuchyne budú môcť ochutnať 11 tradičných jedál a 4 druhy polievok, v talianskej kuchyni nájdete 11 vynikajúcich jedál vrátane cestovín a hotových omáčok, zatiaľ čo pre fanúšikov medzinárodnej kuchyne ponúka reťazec chute z rôznych kútov sveta. Jedlá sú pripravené z vysoko kvalitných čerstvých výrobkov a vďaka moderným receptom sú zaujímavou alternatívou pre tých, ktorí hľadajú nové chute a ktorí ocenia tradičnú a regionálnu kuchyňu.

 

Tento čoraz väčší trend v súčasnosti potvrdzuje skutočnosť, že až 53 % ľudí dáva prednosť pri obedovaní návštevám reštaurácií alebo jedální pred nosením vlastného jedla.

Zákazníkom chceme prinášať vysoko kvalitné produkty za dostupné ceny, ktoré si navyše môžu pripraviť rýchlo a pohodlne. Sme presvedčení, že spomedzi tejto širokej škály produktov si každý vyberie to, čo hľadá,“ povedala Michaela Lehotská, koordinátorka komunikácie pre Tesco na Slovensku.

 

Pre všetkých milovníkov kuchyne, ktorá kombinuje prvky rozdielnych kulinárskych tradícií, ponúka Tesco hummus v rôznych príchutiach vrátane paradajkového a paprikového hummusu, hummusu z červenej repy a klasického hummusu s falafelom a tiež čerstvé šaláty, ako je kuskus so zeleninou, quinoa so zeleninou alebo červený bulgur. Tieto jedlá môžu byť ideálnym občerstvením pre všetkých zaneprázdnených ľudí, ktorí hľadajú ľahké a zdravé jedlo. Pohodlné balenie, prispôsobené porcie výrobkov a obsah príborov v súprave umožňujú vyskúšať výrobky v rôznych podmienkach.

 

 

Súčasťou ponuky sú aj hotové jedlá, ktoré stačí zohriať v mikrovlnnej rúre, ako je losos s omáčkou a zeleninou alebo polievky vrátane paradajkovej a brazílskej, minestrone alebo tekvicovej. Milovníci talianskej kuchyne si budú môcť vyskúšať rôzne druhy cestovín vrátane bolonských špagiet, cestovín karbonara alebo lasagní, ktoré sú k dispozícii vo dvoch variantoch. V ponuke svetovej kuchyne sú jedlá ako tikka masala, zelené karí, sladkokyslé kuracie mäso alebo falafel.

 

Novinky v ponuke sú pripravené zo starostlivo vybraných surovín. Neustála starostlivosť o kvalitu vo výrobnej fáze a jedinečné recepty pripravené spolu s kuchármi robia z ponuky jedinečný výber pre zákazníkov. Všetky výrobky sú chladené a dodávané do distribučných centier Tesco 6-krát týždenne a nasledujúci deň sa dostanú do obchodov, aby si zachovali čerstvosť a skvelú chuť.

Zobraziť celú novinku
 Šošovica nie je vôbec obyčajná, je to superpotravinapasik
Šošovica nie je vôbec obyčajná, je to superpotravina

 

Vitamíny, minerály, vysoké zastúpenie vlákniny a cenný zdroj rastlinných bielkovín... Nehovoríme o žiadnej exotickej zelenine, ale o zdanlivo obyčajnej šošovici, ktorú pozná úplne každý! Okrem toho, že pozitívne vplýva na naše zdravie, málokto vie, že pomáha napríklad aj pri redukcii hmotnosti. 

 

Ako pri každej potravine, tak aj pri strukovinách sa oplatí siahnuť po tých kvalitných. Obľúbená značka Lagris, ktorá je súčasťou firemnej rodiny Podravka, vyberá len tú najlepšiu šošovicu a spracováva ju šetrne a s úctou k prírode. Okrem Lagris Šosovice je výbornou voľbou aj Lagris Šošovica červená, ktorá sa teší stále väčšiemu záujmu, najmä u mamičiek. Je totiž vhodná aj pre najmenších drobcov a na prípravu prvých príkrmov.
Viac na www.podravka.sk.

Lagris Šošovica: 1,69 € / 500g

Lagris Šošovica červená: 1,69 € / 500g

 

Šošovica je jednou z najdôležitejších potravín sveta

Vedeli ste, že šošovica pôvodne pochádza z Ázie a je súčasťou ľudskej potravy už od neolitu? Patrí k potravinám s najvyšším obsahom bielkovín, vďaka čomu tvorí jednu z najdôležitejších zložiek potravy takmer na celom svete. V slovenských domácnostiach má svoje nezastupiteľné miesto a poznáme ju najmä v podobe výborných prívarkov a hustých polievok. Čoraz populárnejšie je však aj jej použitie na rôzne šaláty, chutné prílohy a zdravé zahustenie pokrmov. Okrem šošovice veľkozrnnej a červenej je známych aj niekoľko ďalších druhov šošovíc. Pod značkou Lagris nájdete tiež kvalitnú čiernu šošovicu (tzv. beluga), ktorá sa pripravuje bez namáčania, ďalej francúzsku zelenú a žltú šošovicu.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strukoviny majú dôležité zastúpenie v zdravom životnom štýle

Šošovica je nielen chutná, ale aj veľmi zdravá. Medzi hlavné benefity konzumácie tejto strukoviny patrí čistenie tráviaceho traktu, zlepšenie metabolizmu tukov, redukcia hmotnosti a pestrý koktail minerálov a vitamínov. S tým sa spája aj dobrá funkcia imunitného systému a prevencia pred civilizačnými chorobami. Šošovica tiež pomáha pri chudokrvnosti a zápche. Táto strukovina je skutočnou superpotravinou, ktorá by nemala chýbať v žiadnej domácnosti!

 

Šošovica pre veľkú dávku zdravia

Šošovicu poznáme naozaj všetci. Avšak málokto vie, že obsahuje skutočne obrovskú dávku vlákniny, ktorá pozitívne pôsobí na náš tráviaci trakt a tým na celý organizmus. Lagris Šošovicu odporúčame jesť pravidelne, prípadné problémy s nafukovaním pri pravidelnej konzumácii zmiznú a pretrvajú pozitívne účinky vlákniny. Táto kvalitná strukovina je vynikajúcim zdrojom rastlinných bielkovín, vápnika, železa, zinku, selénu a fosforu. Obsahuje vitamíny B1, B2 a B6 a tiež zdraviu prospešné enzýmy, organické kyseliny a lecitín. Obsahuje len malé množstvo tuku. Lagris Šošovica by mala byť preto neoddeliteľnou súčasťou našich jedálničkov, a nielen tých vegetariánskych. Môžete ju použiť v rôznych polievkach, prívarkoch, šalátoch alebo ako teplú či studenú prílohu.

Lagris Šošovica: 1,69 € / 500g

 

 

Lagris Šošovica červená pre zdravie malých i veľkých

Červená šošovica jeveľmi obľúbenou strukovinou, a to nielen u vegánov a vegetariánov, najmä pre veľké množstvo vitamínov a minerálov. Mal by ju do svojho jedálnička zaradiť každý, kto chce zhodiť prebytočné kilogramy a urobiť tak niečo pre svoje zdravie.
Lagris Šošovica červená je lúpaná, vďaka čomu je rýchlejšie uvarená, ľahšie stráviteľná a keďže nenadúva, je vhodná aj na prípravu prvých detských príkrmov. Ak ste túto výživnú a chutnú strukovinu ešte neochutnali, určite ju vyskúšajte.
Lagris Šošovice červenej môžete pripraviť širokú škálu zaujímavých jedál od polievok, cez kaše, pyré a nátierky, až po šaláty. Je skvelou voľbou pre zdravé zahustenie pokrmov.

Lagris Šošovica červená: 1,69 € / 500g

 

Viac na www.podravka.sk.

Zobraziť celú novinku
Chronickú bolesť nepotláčajte, riešte ju!pasik
Chronickú bolesť nepotláčajte, riešte ju!

 

Chronická bolesť dokáže poriadne znepríjemniť život. Ľudí, ktorí dlhodobo trpia bolesťou pohybového aparátu, chrbtice či karpálnym tunelom, obmedzuje v každodennom živote, oberá ich o radosť z prežitých dní. Paralyzuje, blokuje, príjemný život mení na problém.

 

Ak sa chcete bolesti zbaviť, je potrebné ju riešiť systematicky. Nestačí ju len „naoko“ potlačiť, „zamiesť pod koberec“. Dlhodobú úľavu by vám mohlo priniesť vyriešenie jej príčiny. Vtedy vám na pomoc prichádza voľnopredajný výživový doplnok GamaNEURAX®, ktorý obsahuje ako účinnú látku uridínmonofosfát v kombinácii s vitamínom B12 a B9 (kyselina listová) v bioaktívnej forme, priamo využiteľnej pre telo.

 

Všetky tri zložky pôsobia regenerujúco na poškodené nervové bunky, ktoré sú zdrojom nepríjemnej bolesti, pomáhajú ich „opraviť“ a prispievajú k správnemu fungovaniu nervovej sústavy. Výživový doplnok dlhodobo knokautujúci chronickú bolesť GamaNEURAX® navyše neobsahuje lepok, laktózu a fruktózu, takže je vhodný aj pre diabetikov, ľudí s intoleranciou lepku a laktózy, dokonca pre vegánov.

 

Viac informácií o dávkovaní, spôsobe užívania a informácií o výrobku nájdete na internetovej stránke www.gamaneurax.sk, alebo v najbližšej lekárni. 30-tabletové balenie GamaNEURAX® kúpite bez lekárskeho predpisu za odporúčanú cenu 13,95 € v kamenných lekárňach aj online.

www.gamaneurax.sk

Zobraziť celú novinku
Výbavička pre bábätkopasik
Výbavička pre bábätko

 

Skôr ako si domov z pôrodnice prinesiete maličký uzlíček, je potrebné mu prichystať zopár vecí, aby sa mal ako v bavlnke. Spolu s veľkou dávkou lásky vám pomôžu vstúpiť do novej kapitoly svojho života a uľahčia život s bábätkom. 

 

Najväčšou položkou pri príprave na príchod nového človiečika je kúpa kočíka, autosedačky a prichystanie detskej izbičky alebo kútika, kde bude bábätko v prvých mesiacoch spinkať a tráviť čas (postieľka s matracom, komoda na prebaľovanie a uloženie vecí, kolíska, hojdačka a podobne).

 

Okrem toho budete potrebovať:


Oblečenie pre novorodenca

Netreba kupovať a chystať veľa oblečenia v prvých veľkostiach. Veľa z toho určite dostanete ako  darčeky od príbuzných a známych, preto stačí mať prichystaných len zopár vecí. Najmä prvorodičky sú v tomto neskúsené a majú pripravených veľa vecí, ktorým v obchode neodolali. Bábo ich pritom ani nevyužije, pretože z nich rýchlo vyrastie. Do pôrodnice je potrebné si priniesť oblečenie, v ktorom drobčeka odnesiete, doma treba mať zopár pyžamiek, dupačiek, nejaké body, čapičky a podobne. Treba myslieť hlavne na kvalitné prírodné materiály(bavlna, bambus) a praktické druhy oblečenia, aby sa dobre obliekalo a bolo pre dieťatko pohodlné. Postupne si výbavičku môžete dopĺňať podľa toho, ako bude bábätko rásť a tiež podľa ročného obdobia. Veľa mamičiek ušetrí tak, že si oblečenie kupuje z bazárov alebo požičia od iných mamičiek.

 

Hygienické potreby

Nutnosťou je vanička, v ktorej sa bábätko bude kúpať. Praktická je taká, kde je bábo v polosede a s praktickým teplomerom. V prvých mesiacoch vám na umývanie postačí len voda. Vhodný je tiež olejček, ktorým pokožku dieťatka po kúpeli ošetríte. Bábätká majú radi dotyky a táto činnosť môže byť súčasťou predspánkového rituálu. Vhodné je mať v kozmetickej výbavičke masť proti zapareninám, vlhčené obrúsky na utieranie zadočka, počas zimy je nevyhnutnosťou masť pred nepriaznivým počasím, ktorou jemnú pokožku dieťatka pred pobytom vonku ochránite.

 

Plienky

Sú jednou z hlavných súčastí výbavičky pre bábätko. Tu je na výber mamičiek, či si zvolia používanie jednorazových plienok alebo látkových. Výhodou jednorazových plienok je jednoduché a nenáročné používanie, nevýhodou určite finančná a ekologická záťaž. Alternatívou sú látkové plienky. Sú ekologickejšie a v konečnom dôsledku aj lacnejšie. Nevýhodou je náročnejšiúdržba (pranie, žehlenie) a prvotná finančná investícia. „Oproti minulosti sú látkové plienky vďaka zmodernizovanej technológii výroby jednoduchšie na používanie. A pri menších deťoch dokonca zabezpečujú odporúčané široké balenie pre správny vývoj kĺbov. My máme v ponuke prémiové bavlnené plienky s bezkonkurenčnou gramážou (145 g/m2), ktoré sú príjemné na dotyk, sú savé, mäkké a tvarovo stále. Vybrať si môžete klasické biele alebo s potlačou obľúbených hrdinov,“ vymenúva Alena Samková, riaditeľka spoločnosti Matějovský, tradičnej českej značky posteľných obliečok a bytového textilu.

 

A napokon sú tu veci, ktoré nie sú potrebné, ale môžu sa zísť – napríklad monitor dychu, odsávačka mlieka, ohrievačka fliaš, šatka či nosič pre bábätko, kolotoč nad postieľku, podložka na hranie, zavinovačka a podobne.

 

Zdroj foto:  Matějovský

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Allianz – SP absolútnym víťazom ankety SIBAFpasik
Allianz – SP absolútnym víťazom ankety SIBAF
Allianz – Slovenská poisťovňa sa stala absolútnym víťazom ankety SIBAF® Award 2019, keď získala prvenstvo vo všetkých troch kategóriách. Stala sa poisťovňou roka v kategórií poistenie priemyslu a podnikateľov, v havarijnom poistení a v poistení občanov.
 
„Získané ocenenia sú výsledkom kvalitnej práce všetkých našich kolegov. Je to tiež dôkaz, že so skutočnou orientáciou na zákazníka sme na správnej ceste, ktorá prinaša pozitívne výsledky,“ uviedol viceprezident rezortu obchodu Allianz – SP Juraj Dlhopolček, ktorý ocenenia prevzal.
 
Anketa SIBAF® Award dáva priestor poisťovacím maklérom vyjadriť sa k práci, postupom a profesionalite poisťovní pôsobiacich na Slovensku. Organizátorom ankety je spoločnosť EFIBA. Viac informácií o ankete nájdete tu:
 
Získané ocenenia Allianz – SP v ankete SIBAF Award® 2019:
1. miesto v kategórii Havarijné poistenie vozidiel
1. miesto v kategórii Poistenie občanov (majetku a zodpovednosti za škodu)
1. miesto v kategórii Poistenie priemyslu a podnikateľov
 
Zdroj: Odbor komunikácie,
Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s.
Zobraziť celú aktualitu
Riešenie klimatických zmien je našou spoločnou zodpovednosťoupasik
Riešenie klimatických zmien je našou spoločnou zodpovednosťou

Klimatické zmeny sú globálnym problémom. Týkajú sa každého z nás a ovplyvňujú takmer každú oblasť nášho života vrátane potravín. O tom, ako globálne otepľovanie vplýva na výrobu potravín, aké dopady na životné prostredie má potravinový či plastový odpad, v utorok 1. októbra 2019 diskutovali zástupcovia štátneho, súkromného aj neziskového sektora na konferencii Potraviny a udržateľnosť. Okrúhly diskusný stôl zorganizovala spoločnosť Tesco už druhýkrát s cieľom vytvárať platformu na posilňovanie medzisektorovej spolupráce na ceste k udržateľnosti.

Podľa klimatológa Jozefa Pecha zo Slovenského hydrometeorologického ústavu v Bratislave klimatická zmena akceleruje a problémom číslo jedna je sucho:  „Treba povedať, že s rastúcimi teplotami klesá aj kvalita potravín. Slovensko sa tiež zaviazalo, že do roku 2050 bude uhlíkovo neutrálnou krajinou. Aktuálne sme však osemnásobne nad úrovňou dosiahnutia uhlíkovej neutrality.“

Klimatickú zmenu a jej vplyv na potravinársky priemysel vníma aj Tesco, obchodný reťazec, ktorý sa zameriava najmä na predaj potravín: ,,Teplotné extrémy destabilizujú výrobu potravín, ktorých výpadky majú vplyv na celý dodávateľský reťazec. V Tescu nám záleží na udržateľnej budúcnosti. V centre nášho podnikania sú potraviny a práve túto oblasť vieme najviac pozitívne ovplyvniť. V súlade s cieľom OSN 12.3 sme sa zaviazali znížiť množstvo potravinového odpadu v našich prevádzkach na polovicu do roku 2030. Vďaka prístupu založenému na transparentnom zverejňovaní dát a partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska sme tento cieľ splnili už v roku 2019,“ povedal na úvod Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti TESCO na Slovensku.

Tesco ako prvý reťazec začalo v roku 2017 zverejňovať údaje o množstve potravinového odpadu vo svojich prevádzkach. Za dva roky reťazec znížil množstvo potravinového odpadu o 52 percent*, čím dosiahol cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3 už jedenásť rokov pred termínom stanoveným OSN. Cieľom trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3 je znížiť potravinový odpad vo svete do roku 2030 na polovicu.

,,Problém s odpadom potravín vyriešime, len ak ho budeme riešiť na úrovni celého potravinového reťazca a zároveň celého rámca udržateľného rozvoja,“ dodal Kvetoslav Kmec, riaditeľ odboru strategického plánovania a expert na tému Agendy 2030 z Úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu SR.

V kontexte boja proti plytvaniu potravinami diskutovali prítomní odborníci aj o úlohe obalov pri zachovávaní kvality a čerstvosti potravín. Ako uviedol profesor Pavel Alexy z Fakulty chemickej a potravinárskej technológie, vedúci oddelenia plastov, kaučuku a vlákien, Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, tému treba vnímať v kontexte: Diskusia by nemala byť o tom, či používať plasty alebo nie. Ale či a ako používať obaly, kedy sú užitočné pri ochrane potravín a kedy nie. Pri plastoch je potrebné sa pozerať na to, odkiaľ pochádzajú a kde končia.“

Klimatické zmeny majú obrovský vplyv na potravinársky sektor. Už nie sú niečo vzdialené a abstraktné, sami  ich na Slovensku zažívame.  Globálne otepľovanie  má negatívny účinok aj na potravinárstvo . Ak chceme zmierniť následky klimatických zmien, musíme každý prispieť, je to naša spoločná zodpovednosť,“ uzavrel diskusiu Martin Kuruc.

V duchu boja s plytvaním potravinami sa niesol aj obed pre účastníkov konferencie, ktorý pre nich pripravil známy šefkuchár a odborník na zero waste varenie Jaroslav Ertl. Všetko jedlo, ktoré sa počas konferencie, neskonzumovalo, Tesco darovalo OZ Vagus na pomoc ľuďom bez domova.

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco je v znižovaní potravinového odpadu pozitívnym príkladom pre ostatné firmy, hovorí správa OSNpasik
Tesco je v znižovaní potravinového odpadu pozitívnym príkladom pre ostatné firmy, hovorí správa OSN

Pri dosahovaní cieľa znížiť množstvo potravinového odpadu do roku 2030 na polovicu nastal pokrok, avšak nie takým tempom, ako je potrebné. To sa uvádza vo výročnej správe koalície Champions 12.3 pri OSN, skupiny lídrov z celého sveta, ktorej cieľom je akcelerovanie napĺňania cieľa OSN 12.3. Je potrebné, aby sa viac vlád a súkromných spoločností zaviazalo zverejňovať svoje údaje o potravinovom odpade a prijalo akčný plán v súlade s prístupom „cieľ-meraj-konaj“ (Target-Measure-Act). Iba tak môžeme včas dosiahnuť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3 a znížiť potravinový odpad vo svete do roku 2030 na polovicu. Nedávne úspechy spoločnosti Tesco v strednej Európe dokazujú, že jeho prístup k znižovaniu potravinového odpadu funguje. 

V Tescu nepovažujeme za správne plytvať potravinami. Zaviazali sme sa pomôcť znížiť množstvo potravinového odpadu u dodávateľov, v našich obchodoch, akoaj v domácnostiach u zákazníkov. Stanovili sme si ambiciózny cieľ znížiť množstvo potravinového odpadu od farmy až na tanier do roku 2030 na polovicu, aby sme pomohli naplniť cieľ trvalo udržateľného rozvoja OSN 12.3.

 

Na Slovensku Tesco znížilo množstvo potravinového odpadu o 52 %*v priebehu dvoch rokov odvtedy, ako sme po prvýkrát zverejnili naše údaje o potravinovom odpade. To znamená dosiahnutie cieľa trvalo udržateľného rozvoja 12.3 už 11 rokov pred termínom stanoveným OSN. Tento úspech dokazuje, že prístup „cieľ-meraj-konaj“ (Target-Measure-Act) funguje ako efektívne riešenie pre znižovanie množstva potravinového odpadu. Prístup a výsledky práce Tesca na Slovensku ocenili aj vo výročnej správe koalície Champions 12.3, ktorá pôsobí pri OSN. Náš úspech je vyzdvihnutý ako pôsobivý a zároveň je uvedený ako skvelý príklad pre ostatných, ktorí by ho mali nasledovať. Celá správa je k dispozícii na webstránke Champions 12.3

 

Každý rok sa vo svete vyhodí až tretina potravín. To je ekvivalent 1,3 miliardy ton vyhodených potravín. Potraviny, ktoré stoja čas, energiu a peniaze. Potraviny, ktoré by sa mohli a mali využiť lepšie. Takáto miera plytvania je v každom prípade neakceptovateľná. Ale je to ešte horšie, keď sa zamyslíte nad morálnym a environmentálnym vplyvom potravinového odpadu. 

 

Generálny riaditeľ skupiny Tesco a predseda koalície Champions 12.3 Dave Lewispovedal:„Fakty, ktoré hovoria v prospech znižovania množstva potravinového odpadu, sú nepopierateľné. Jedna tretina potravín sa každý rok vyhodí, pričom jeden z deviatich ľudí vo svete hladuje. Ak by potravinové straty a odpad boli krajinou, predstavovali by tretí najväčší zdroj emisií skleníkových plynov po Číne a USA. Nemôžeme tento problém odkladať, musíme konať teraz,“ vyzval Dave Lewis.

 

Tesco bolo prvým maloobchodným predajcom na Slovensku aj v strednej Európe, ktorý zverejnil údaje o svojom potravinovom odpade v roku 2017. Aktuálne ďalej rozširuje svoj záväzok, keď sa päť z jeho strategických dodávateľov v strednej Európe vrátane spoločnosti BROP Slovakia zo Slovenska zaviazalo zverejniť údaje o množstve potravinového odpadu, ktorý vzniká v ich prevádzkach.

 

„Sme veľmi hrdí na náš skvelý úspech na Slovensku. V porovnaní s dátami z roku 2016/17 sme znížili množstvo potravinového odpadu v našich prevádzkach o 52 %*. Týmto sme splnili cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 o 11 rokov skôr a znížili náš potravinový odpad na menej ako 1 %. Okrem toho sme minulý rok darovali Potravinovej banke Slovenska a jej partnerom 1 792 ton potravinových prebytkov. Toto množstvo predstavuje viac ako 4,2 milióna porcií jedla pre ľudí v núdzi namiesto toho, aby vyšlo nazmar. Tiež aktívne spolupracujeme s našimi dodávateľmi. Snažíme sa minimalizovať potravinový odpad na ich strane, napríklad prostredníctvom sortimentu Perfectly Imperfect, vďaka ktorému pomáhame dodávateľom predať aj neštandardne tvarované ovocie a zeleninu. Od zavedenia tohto radu v roku 2017 sme predali takmer 2 000 ton takýchto produktov,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

,,Pre spoločnosť BROP Slovakia je plytvanie potravinami veľmi nezodpovedné. Preto sme radi, že so spoločnosťou Tesco môžeme bojovať proti ich plytvaniu. Veľmi sme uvítali, že môžeme v rámci Tesco radu zeleniny Perfectly Imperfect dodávať tovar, ktorý je naďalej kvalitný a taktiež obsahuje tie isté živiny ako tovar I.triedy,“ dodal Maroš Mego zo spoločnosť BROP Slovakia.

 

Potravinový odpad je príliš rozsiahly problém na to, aby ho vyriešila jedna spoločnosť sama. Spoločnosť Tesco vyzýva všetky ostatné potravinárske spoločnosti, aby sa zaviazali pomôcť znížiť množstvo potravinového odpadu vo svete do roku 2030 na polovicu a aby zverejňovali údaje o svojom potravinovom odpade. Pomôže to nastaviť správne meranie potravinového odpadu vo všetkých krajinách.

 

* Pri meraní množstva potravinového odpadu možno porovnávať hmotnosť alebo percentá z predaja potravín. Tesco na Slovensko znížilo potravinový odpad o 52 %, keď porovnávame hmotnosť, a o 51 %, keď porovnávame percentá z predaja potravín. 

Zobraziť celú aktualitu
Home office využíva každý tretí mileniál,  rastie záujem o coworkingypasik
Home office využíva každý tretí mileniál, rastie záujem o coworkingy

Pracovať len v priestoroch zamestnávateľa je pre Slovákov čoraz menej atraktívne. Možnosť pracovať flexibilne aj mimo kancelárie ako pracovný benefit vyžadujú najmä mileniáli*, ktorí potrebujú mať pocit voľnosti a slobody. Najčastejšie na prácu odkiaľkoľvek mileniáli využívajú  tzv. home office a pracujú z domu (32 %). V Európe mimo kancelárie z domu pracuje občas 27 % mileniálov.  Druhým najobľúbenejším miestom mileniálov na prácu na diaľku sú zdieľané kancelárie, ktoré na Slovensku niekedy využíva 15 % ľudí do 34 rokov (17 % v Európe). Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Microsoft v 19 európskych krajinách vrátane Slovenska a Česka.

Slobodu výberu miesta na prácu či už v kancelárii, doma, v kaviarni či v zdieľaných priestoroch  podporuje Microsoft už šiesty rok iniciatívou Deň spolupráce odkiaľkoľvek, ktorý tento rok pripadne na štvrtok 19. septembra 2019. Cieľom iniciatívy (#takpracujemja) je inšpirovať firmy aj organizácie na zvýšenie flexibility v práci. 
 
„Možnosť spolupracovať na diaľku a odkiaľkoľvek Microsoft dáva svojim zamestnancom už šesť rokov. Flexibilite práce sme prispôsobili nielen kancelárske priestory, ale aj firemnú kultúru. Zároveň neustále vyvíjame online nástroje špeciálne určené na spoluprácu tímov na diaľku. Technológie by mali tímom pomáhať efektívnejšie komunikovať a lepšie manažovať svoj pracovný čas.  Efektom sú nielen spokojnejší zamestnanci, ale aj vyšší výkon, viac inovácií aj lepšie fungujúca tímová práca a nižšie náklady. Možnosť pracovať odkiaľkoľvek najviac využívajú a oceňujú najmä naši mladí kolegovia, čo potvrdzujú aj výsledky prieskumu,“  hovorí Miroslava Aleksieva, manažérka komunikácie spoločnosti Microsoft v Česku a na Slovensku. 
 
 
Mileniáli využívajú na prácu na diaľku okrem domova aj iné miesta ako napríklad kaviarne či cestovanie. Podľa prieskumu rastie aj obľúbenosť zdieľaných priestorov. 
 
 
Kde mileniáli najčastejšie pracujú na diaľku? Slovensko: Európa (19 krajín):
1. Z domu 32 % 27 %
2. V zdieľaných kanceláriách 15 % 17 %
3. Pri cestovaní 13 % 13 %
4. V kaviarni 9 % 5 %
5. V start-up huboch 1 % 2%
Zdroj: Prieskum Microsoftu (december 2016 – január 2017)
 
Trend potvrdzuje aj Nikola Richterová z najväčšieho pracovného portálu Profesia.sk: „Mileniáli už dávno nie sú deti a na trhu práce majú dnes čoraz významnejšie miesto. Zároveň môžeme vidieť, že práve táto generácia je iná ako tie predošlé. Svoj pracovný život si nepredstavujú tak, že prídu na ôsmu do práce a budú končiť striktne o piatej poobede. Vyžadujú viac voľnosti, ale zároveň sú odvážnejší a zodpovednosti sa boja menej ako staršia generácia.“  Podľa portálu zamestnanecké benefity spojené s väčšou voľnosťou pracovného života  sú čoraz rozšírenejšie. „Postupne sa zvyšuje podiel pracovníkov na Slovensku, ktorí majú k dispozícii možnosť pracovať z domu. Kým v roku 2015 malo home office 12 percent zamestnancov, v súčasnosti je to už 19 percent,“ dodáva Nikola Richterová.  
 
Prácu z domu, ktorá prináša väčšiu mieru flexibility pre obidve strany, podporuje aj ČSOB. Zamestnanci banky prácu z domu využívajú napríklad, keď pracujú na úlohe, ktorá si vyžaduje väčšiu mieru sústredenia, a domáce prostredie im v tomto prípade vyhovuje viac.  „Zamestnancom  sme zabezpečili technické možnosti na to, aby mohli využívať tzv. home office a vďaka technike sa mohli na diaľku zúčastňovať napríklad aj na pracovných stretnutiach s ďalšími kolegami. Samozrejme, s ohľadom na charakter pracovnej náplne nie je možné aplikovať tento inštitút pri všetkých pracovných pozíciách,“ vysvetľuje Martin Dobiaš, riaditeľ odboru ľudských zdrojov ČSOB.
 
Prácu na diaľku, respektíve z domu môžu ako benefit využívať aj zamestnanci slovenského startupu ECOCAPSULE z Bratislavy, ktorý vyrába unikátne energeticky sebestačné mikrodomy. Medzi výhody určite patrí zmena prostredia a v prípade náročnej samostatnej pracovnej úlohy taktiež vyššia efektivita z dôvodu absencie rušivých elementov – urozprávaní kolegovia, nevyžiadaný multitasking, prerušenie pracovného flow atď. Prácu na diaľku naši zamestnanci využívajú v priemere približne jeden deň z desiatich,“  vysvetľuje Matej Gyárfáš, riaditeľ pre kreatívnu komunikáciu spoločnosti ECOCAPSULE. 
 
Podľa prieskumu k obľúbeným miestam na prácu Slovákov patria okrem domova aj zdieľané priestory – coworkingy. Využíva ich zhruba pätina ľudí na Slovensku, z toho 15 % mileniálov. Zvýšený záujem potvrdzujú aj coworkingy, ktoré využívajú aj zamestnanci korporácií, ktorí sa nevedia sústrediť v open spaceoch alebo nemajú svoje stále miesto v office. „Práca na diaľku v najbližšej budúcnosti ešte viac porastie z dôvodu zvýšeného dopytu po flexibilite v pracovnom pomere. Pracovné prostredie a predstava o ňom sa drasticky menia pod vplyvom generácie mileniálov a pri nástupe gen Z na trh práce to bude ešte citeľnejšie. Niektorým ľuďom práca z domu či z kaviarne nevyhovuje, aj preto hľadajú alternatívu v coworkingoch. V nich sú obklopení ľuďmi z rôznych odvetví – čo im aj v rámci biznisu prospieva – a zároveň sú zodpovední sami za seba,“ prezrádza Sandra Hemzová, riaditeľka coworkingu Campus MLYNY v Bratislave. 
 
Nevyhnutnosťou pre spoluprácu odkiaľkoľvek je vybavenie technológiami, ktoré umožňujú zdieľanie dokumentov a rýchlu komunikáciu. Microsoft predstavil inovatívnu cloudovú službu Microsoft 365, ktorá obsahuje  známe funkcionality Office 365 ako napríklad obľúbenú platformu na tímovú spoluprácu Microsoft Teams, poznámkový blok OneNote a užitočné úložisko dokumentov OneDrive. Služba je dostupná aj vo verziách na tablety a smartfóny, čo pomáha k efektívnej výmene informácií či k rýchlemu robeniu poznámok.  Od  roku 2017  môžu firmy do 300 zamestnancov využívať nástroj Microsoft Teams vo verzii Freemium dokonca zadarmo. Spoločnosť sa tak snaží podporiť malých a stredných podnikateľov v digitálnej transformácii a umožniť každému pracovať v tíme efektívne odkiaľkoľvek. Aj malé tímy tak môžu na diaľku komunikovať, zdieľať kalendáre, flipcharty, spoločné virtuálne stretnutia, dokumenty, fotky, videá, prezentácie i poznámky. Výhodou profesionálnych cloudových nástrojov je aj vysoká bezpečnosť dát. 
 
O prieskume
Prieskum Slovenské firmy – moderné či zaostalé? prebehol v 19 európskych krajinách vrátane Slovenska a Česka od decembra 2016 do januára 2017. Celkový počet respondentov bol 12 804. Respondenti boli z mikrofiriem (1 – 9 pracovníkov), malých (do 49 pracovníkov) a stredných (do 250 pracovníkov) firiem. Prieskum bol realizovaný v spolupráci s Ipsos Mori.  
 
*Pozn.: Mileniáli sú v prieskume od 16 do 34 rokov
Zobraziť celú aktualitu
Približne 560 kolegov z Tesca  dnes chýbalo v práci pasik
Približne 560 kolegov z Tesca dnes chýbalo v práci

Spoločnosť Tesco dnes poskytla platené voľno približne 560 rodičom z radov svojich kolegov, aby mohli sprevádzať prváčikov pri ich nástupe do školy. Každý kolega, ktorý je rodičom, získal finančný príspevok a špeciálne zľavové kupóny na nákup školských potrieb či oblečenia do školy. V rámci širokej ponuky benefitov tak Tesco myslí aj na školské povinnosti detí svojich kolegov, ktorí si môžu dopriať voľno na dôležité okamihy rodinného života.

 

Tesco podporuje svojich kolegov v rôznych životných situáciách a ponúka im široké spektrum benefitov so zameraním na vyvážený životný štýl a zdravie. Rozumieme, že rodina zohráva v živote kolegov dôležitú úlohu. Aj preto sme tento rok umožnili takmer 560 kolegom uplatniť si platené voľno nad rámec zákona a sprevádzať svojich prváčikov pri ich nástupe do školy. Vyše 6 800 kolegov –rodičov školákov tiež získalo finančný príspevok na zamestnaneckú bonusovú kartu, ktorou môžu platiť v obchodoch Tesco, a tiež špeciálne zľavové kupóny na nákup školských potrieb a oblečenia,“ uviedla Alexandra Sabolová, manažérka externej komunikácie pre Tesco na Slovensku. 

 


Skvelé miesto na prácu znamená pre každého niečo iné. Tesco podporuje kolegov a prináša benefity, ktoré sa sústreďujú na zladenie pracovného a rodinného života. Kolegovia, ktorí sa stanú rodičmi, majú od tohto roku nárok aj na darčekový balíček. Tesco rozdalo pre 119 bábätiek kozmetické a hygienické výrobky vlastnej značky. Pre väčšie deti je pravidelne pripravený letný tábor, v ktorom každoročne strávi približne 200 detí krásne chvíle so svojimi rovesníkmi.


Spoločnosť Tesco podporuje kolegov nielen pri významných rodinných udalostiach, ale pomáha i v ťažkých životných situáciách. Tesco Anjel podáva pomocnú ruku aj v podobe financií pre kolegov, ktorí sa ocitnú v núdzi. Odborná pomoc na Dobrej linke pomoci pomáha zvládnuť náročné situácie v pracovnom aj súkromnom živote.

 

Zobraziť celú aktualitu
Trávenie času so susedmi je v novostavbách čoraz obľúbenejšie. Vznikajú komunitypasik
Trávenie času so susedmi je v novostavbách čoraz obľúbenejšie. Vznikajú komunity

Futbal, bazáre nepotrebných vecí, kŕmenie vtákov a čistenie lesíka či letné kino patria k najpopulárnejším spoločným aktivitám ľudí žijúcich v nových štvrtiach, ako sú Slnečnice v bratislavskej Petržalke. Obyvatelia jednotlivých zón si čoraz častejšie organizujú voľný čas spoločne a tvoria susedské komunity.

Trend potvrdil aj Jozef Barniak, ktorý s rodinou býva v Slnečniciach v zóne Viladomy v Bratislave: „Je skvelé, že môžeme so susedmi, ktorí bývajú kúsok od nás, tráviť voľný čas. Môžeme spolu robiť aktivity aj pre deti a vyplniť im tak zmysluplne čas. Zároveň si spoločne oddýchneme od pracovných povinností pri obľúbenom športe, prechádzke v susediacom lese či na hrádzi,“ a dodáva:

„Pravidelne sa stretávame pri troch aktivitách – hráme susedský futbal s približne 25 hráčmi, kde dostávame podporu vo forme príspevku na občerstvenie aj od developera CRESCO Real Estate. Každý sa zapojí a tým sa starosti s organizovaním programu rozdelia medzi viacerých ľudí. V lete pripravujeme s manželkou pre deti letné kino – na plachte premietame deťom rozprávky, ozvučenie zabezpečia susedia. Čoraz obľúbenejšou činnosťou je jarné čistenie priľahlého lesíka, do ktorého sa zapája už okolo 30-40 ľudí. Každoročne vyzbierame desiatky plastových vriec odpadu.“


 

Obyvatelia jednotlivých zón spoločne komunikujú aj online – majú vlastné súkromné skupiny na sociálnych sieťach alebo e-mailový zoznam. Podľa neho sa zapájajú najmä rodiny vo veku okolo 30 až 45 rokov.

„Sme veľmi radi, že sa u nás v Slnečniciach tvoria komunity obyvateľov so spoločnými záujmami. Skupinové aktivity tak postupne vytláčajú anonymitu obyvateľov a spríjemňujú bývanie v lokalite. Snažíme sa podporovať tieto susedské aktivity aj finančne, napríklad formou príspevku na catering počas futbalového turnaja, ktorý sa v Slnečniciach koná každý rok. Radi podporíme naše komunity aj v budúcnosti,“ hovorí Pavel Baslík, marketingový riaditeľ CRESCO Real Estate. Podľa neho majú len Slnečnice viac ako 20  komunitných skupín na Facebooku.

 

Obyvatelia Slnečníc si môžu okrem susedských aktivít dopriať aj relax, bicyklovanie či športovanie na blízkej hrádzi, kúpanie v jazere, príjemné posedenia pri káve a dobrom jedle či nákupy v lokálnom nákupnom centre Slnečnice Market. Pre rodiny je v centre k dispozícii aj najväčšie interiérové športovo-zábavné centrum na Slovensku – LEON, ktoré ponúka tanečné kurzy, bazén s morskou vodou pre deti, či tvorivé dielničky. „Ďalšie služby a možnosti na využitie voľného času pribudnú v rozľahlých parkoch v Slnečniciach a v nebytových priestoroch vo všetkých zónach,“  uzatvára P. Baslík.

 

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
IKEA upozorňuje na dôležitosť kvalitného spánku.  Spúšťa spánkovú revolúciu!pasik
IKEA upozorňuje na dôležitosť kvalitného spánku. Spúšťa spánkovú revolúciu!

V dnešnej uponáhľanej dobe si častokrát naložíme na svoje plecia viac, ako sme schopní uniesť. Náročné pracovné tempo, starostlivosť o domácnosť či množstvo voľnočasových aktivít. Stres, ktorý prežívame, môže do veľkej miery vplývať na kvalitu spánku. IKEA sa preto rozhodla upozorniť na dôležitosť plnohodnotného spánku a zamerať sa na všetko dobré, čo nám spánok prináša.

Stres a jeho vplyv na spánok

Z prieskumu Inštitútu stresu, vyplýva alarmujúce zistenie. Až 54,4 % opýtaných uviedlo, že sa nachádza v stave vyčerpania. Hlbšie sa skúmali  možné dôvody a úloha stresu a jeho prepojenie vo vzťahu k vyčerpanosti. U jednotlivcov sa skúmal telesný i psychický stres. Prieskum prekvapivo ukázal, že bolesti a tenzie sú oveľa silnejším indikátorom stresu a zdrojom vyčerpania pre človeka, než psychický stres. Usporiadanie priestoru, v ktorom spíme, môže do veľkej miery pozitívne ovplyvňovať mieru prežívaného telesného stresu, a s tým spojenú kvalitu nášho spánku.


 

„Telesný stres predstavuje bolesti a tenzie na telesnej úrovni. Mnoho ľudí nemôže spávať najmä kvôli bolestiam chrbtice a pohybového aparátu. Bolesti a nepohoda pri každom pohybe výrazne znižujú kvalitu spánku, ako aj jeho hĺbku. Pravidelné masáže a cviky zamerané na uvoľnenie svalstva môžu pomôcť. Vhodne usporiadaný priestor, kvalitný matrac, optimálna teplota, zatmená miestnosť sú tiež výrazným faktorom napomáhajúcim kvalite spánku," radí Mgr. Karol Kováč, PhD. z Inštitútu stresu a zároveň dopĺňa dôležitosť spánkovej sebadisciplíny: „Je dobré zaspávať a  ráno vstávať pravidelne v určitom čase. V odbornej literatúre je odporúčaný čas spánku od 6 do 8 hodín pre dospelého človeka, no nie je to pravidlom. Niekto potrebuje spánku viac, iný menej. Traduje sa napríklad, že Napoleon spával 4 hodiny denne. Rovnako významná je aj predspánková rutina. 30 až 60 min. pred spánkom je vhodné venovať sa aktivitám, ktoré podporujú uvoľňovanie. Každý večer by mali tie isté aktivity nasledovať v tom istom poradí. Po čase dochádza k výraznejšiemu uvoľneniu, čo sa pozitívne odzrkadľuje na kvalite spánku."

 

Čo (ne)patrí do postele

Jednou z príčin, prečo máme spánku nedostatok, môžu byť aj nesprávne návyky. Blíži sa polnoc a na druhý deň vstávame o šiestej. Napriek tomu si namiesto spánku radšej pustíme ďalší diel obľúbeného seriálu alebo trávime čas na sociálnych sieťach. Týmto sa okrádame o cenné desiatky minút spánku. „V súčasnej dobe vnímame, že mnoho ľudí sa stáva závislých na elektronike, či už ide o smartfóny, TV alebo počítače. Dôsledkom je nadmerná prítomnosť svetla, ktorá v negatívnom slova zmysle ovplyvňuje tvorbu spánkového hormónu - melatonínu. Ten hrá významnú rolu pre kvalitu spánku, keďže v noci sa tvorí niekoľkonásobne intenzívnejšie. Aj výber hudby má svoj význam. Tá ovplyvňuje naše procesy v rámci organizmu a môže ho potenciálne namiesto uvoľňovania podnecovať k činnosti," vysvetľuje psychológ PhDr. Robert Krause, PhD.

Posteľ by sme mali primárne využívať na aktivity spojené s relaxom a odpočinkom. Rozhodne by sme mali zaspávať s dobrým pocitom. Preto je dobré sa vyhnúť hádkam či inému nervovému vypätiu, ako tvrdí odborník:„Ak do postele vstupujeme v napätom emočnom stave, je prirodzené, že to významne ovplyvní aj celkový spánok. Mali by sme preto regulovať informácie, ktorým venujeme pozornosť tesne pred spánkom."

 

Spálňa, kde sa vyspíte do ružova

Na to, ako dobre sa vyspíme, vplýva niekoľko faktorov. Súčasťou spánkovej hygieny je aj usporiadanie a zariadenie prostredia, kde spíme.


 

„Pri zariaďovaní miesta na spanie sa dotýkame dvoch rovín. Jedna z nich je skôr emočná, druhá zase racionálna. Emočná rovina závisí od vás a vašich preferencií – napríklad či uprednostňujete svetlé farby, tmavšie riešenia alebo pestrofarebné priestory. Racionálna rovina by sa mala odvíjať od toho, aké máme pri spánku potreby. Ak sa napríklad delíte o posteľ s partnerom a máte rozdielnu hmotnosť, je lepšie mať v posteli dva samostatné matrace namiesto jedného spoločného. Pri výbere matraca je dôležité zamyslieť sa aj nad tým, či uprednostňujete tvrdší alebo mäkší. Ak býva jednému z vás chladnejšie, dobrým riešením je vybrať si dva paplóny s rôznou hrejivosťou. Najmä v meste ku kvalitnejšiemu spánku prispejú aj rolety či závesy, ktoré do izby neprepustia svetlo,?odporúča Karina Hartai, dizajnérka pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Vhodné miesto na skutočne pohodlný spánok si bez problémov vytvoríte aj v malom byte. „Je zrejmé, že v skutočnom živote nemáme vždy ideálne podmienky na spánok. Častokrát dokonca nemáme ani plnohodnotnú spálňu.Dobrým riešením do menších priestorov alebo zdieľaných izieb môže byť posteľ PLATSA, ktorá ponúka zabudované úložné riešenie a dokáže pekne rozdeliť priestor v izbe. Ak do stredu miestnosti umiestnite veľkú pohodlnú posteľ, vytvoríte tak vlastne izbu v izbe. Okrem toho sa vám uvoľní aj cenný priestor na stene, aby ste v malom byte získali maximum úložného priestoru. Pre tých, ktorým popri obývacej izbe už nezvýšilo miesto na spálňu, môže byť veľmi dobrým riešením rozkladacia pohovka, ako sú GRÖNLID, VIMLE či LIDHULT. Postarajú sa o pohodlný spánok, a keďže sú modulárne a ponúkajú úložný priestor, pomôžu vám využiť miesto v izbe čo najlepšie. Navyše si môžete vybrať taký matrac, na ktorom sa vám bude spať čo najpohodlnejšie, a tak premeníte svoju obývaciu izbu na multifunkčný priestor,? vysvetľuje Karina Hartai.

 

Spánku je venovaná aj veľká časť nového Katalógu IKEA 2020. Poradí, ako pomocou závesov, roliet, matracov, ergonomických vankúšov, posteľných obliečok, kobercov a rastlín jednoducho vytvoriť spálňu, kde sa bude každému dobre odpočívať a spať.

 

 


 

Zobraziť celú aktualitu
V Aupark Tower pribudli tisíce nových nájomníkov pasik
V Aupark Tower pribudli tisíce nových nájomníkov

Administratívna budova Aupark Tower v Bratislave si môže po získaní zeleného certifikátu BREEAM Excellent pripísať ďalšie prvenstvo.  Aupark Tower ako prvá administratívna budova má od júna tohto roka tisícky nových nájomníkov – na jej streche totiž pribudli včelie úle. K strešnému hmyziemu hotelu sa tak priradil ďalší ekologický projekt budovy, ktorý podporuje biodiverzitu v meste. Včelie úle zrealizoval Aupark Tower v spolupráci s nákupným centrom Aupark.

„Ikonická budova Aupark Tower sa stavbou hmyzieho hotela či včelích úľov pridala k celosvetovej iniciatíve podpory a ochrany opeľovačov, ktoré sú dôležité pre prežitie ľudstva. Ochrana životného prostredia už začína byť zodpovednosťou nielen špecializovaných štátnych inštitúcií, miest či tretieho sektora, ale každého z nás vrátane firiem,“ uvádza Martin Šmigura, riaditeľ spoločnosti WOOD & Company Real Estate, ktorá vlastní budovy Aupark Tower, BBC5, Lakeside Park a Westend Tower v Bratislave.
 

 

O včely sa týždenne starajú odborníci – profesionálni včelári. Nájomníci nie sú včelstvom nijako obmedzení. Úle sú umiestnené na zelenej terase v dostatočnej vzdialenosťou od fasády a okien budovy. „Každý nájomník už dostal v júli jeden pohárik s medom z našich včiel, čo ich veľmi potešilo,“ dopĺňaSilvia Bassadin, správkyňa budovy Aupark Tower.

Umiestnenie úľov na zelenej streche Aupark Tower víta aj Linda Oravcová zo spoločnosti Biogen, ktorá sídli v budove najbližšie k úľom: „Iniciatívu majiteľa budovy vítam a nemám obavu z bezpečnosti. Včely sú neoddeliteľnou súčasťou nášho prostredia, bez včiel by život, tak ako ho poznáme, nebol možný.“

 

 

Podobné projekty vznikajú aj v ďalších európskych metropolách ako napríklad v slovinskej Ľubľane či v rakúskej Viedni. Budova Aupark Tower chce upozorniť na potrebu zachovania včelstiev nielen úľmi na svojej streche. V rámci projektu Včely v meste pripravuje pre nájomníkov správca budovy aj edukačné aktivity o tradíciách a včelárskych technikách pre nájomníkov, ale i verejnosť.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco už daruje potraviny zo 143 obchodov pasik
Tesco už daruje potraviny zo 143 obchodov

Tesco v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska pomáha denne tisíckam ľudí po celom Slovensku. Reťazec každý deň daruje potraviny tým, ktorí ich potrebujú najviac. Aktuálne dokáže Tesco darovať potraviny už zo 143 obchodov. Tým je opäť bližšie k naplneniu svojho záväzku, že do roku 2020 bude darovať potraviny zo všetkých svojich 150 obchodov.

V Tescu sme presvedčení, že plytvať potravinami nie je správne. Preto robíme všetko pre to, aby v našich prevádzkach vznikalo čím najmenej odpadu, od optimalizácie interných procesov až po darovanie prebytočných potravín. Len vďaka neúnavnému nasadeniu našich kolegov, dobrovoľníkov Potravinovej banky Slovenska a lokálnych charitatívnych organizácií dokážeme darovať potraviny na pravidelnej báze už zo 143 obchodov po celom Slovensku. Vďaka nim sa nepredané potraviny, ktoré sú stále vhodné na konzumáciu, dostanú k ľuďom v núdzi,“ vysvetľuje Katarína Pšenáková, manažérka spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Tesco.

 

 

Ako ďalej dodáva, pri tejto práci pomáha kolegom aj online vzdelávanie. Kolegovia si aj týmto spôsobom prehlbujú vedomosti o potravinovom odpade a  ako môžu aj oni sami prispieť k zníženiu jeho množstva v prevádzkach Tesco. Od spustenia elektronického kurzu tak Tesco preškolilo 2 640 svojich zamestnancov. Kvalitu tohto e-learningové programu ocenila aj komisia zložená z uznávaných medzinárodných odborníkov. Za jedinečný školiaci prístup získalo v konkurencii 200 medzinárodných projektov Tesco  prestížnu európsku vzdelávaciu cenu Comenius EduMedia Awardv kategórii Médiá a vzdelávanie dospelých.

 

Tú udeľuje významný nemecký Inštitút pre vzdelávanie a médiá spoločnostiam zameraným na pedagogiku a informácie.

Prevencia plytvania potravinami je jedným z kľúčových pilierov Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Systematickým odovzdávaním prebytkov tak spoločnosť nielen pomáha ľuďom v núdzi, ale tiež šetrí životné prostredie. Nepredané potraviny by inak mohli skončiť ako odpad. Práve proti tomu sa Tesco snaží bojovať, keďže potravinový odpad je zodpovedný za 8 % emisií skleníkových plynov vo svete.

Tesco daruje potraviny ľuďom v núdzi už od roku 2015. Odvtedy sa mu do tejto aktivity podarilo zapojiť viac ako 90 % svojich obchodov a odovzdať takmer 3 000 ton prebytočných potravín miestnym charitám, čo predstavuje takmer 7 000 000 porcií teplého jedla.

Spoločnosť Tesco si plne uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami
a je prvým maloobchodným reťazcom v strednej Európe, ktorý zverejňuje svoje dáta o potravinovom odpade vo vlastných obchodoch. Tescu na Slovensku sa podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu za krátke dva roky o 52 percent, čo znamená, že sa mu už podarilo naplniť cieľ OSN znížiť objem potravinového odpadu o polovicu, a to o 11 rokov skôr, ako stanovila OSN.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio