LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Opäť môžeme pomáhať hendikepovaným
    Opäť môžeme pomáhať hendikepovaným
    Každý z nás môže opäť pomôcť svojím pohybom tým, čo prekonali ťažkú chorobu alebo vážny úraz, ale nevzdali sa a napriek hendikepu chcú športovať. Nezastaviteľným.
  • Obštrukčná choroba pľúc postihuje každého desiateho Slováka
    Obštrukčná choroba pľúc postihuje každého desiateho Slováka
    Nadačný fond pre zdravé pľúca pripravil sériu bezplatných seminárov o príznakoch, prevencii a diagnostike chronickej obštrukčnej choroby pľúc (CHOCHP).
  • Zaostrite na zdravie svojich nôh - Nechajte sa vyšetriť tour
    Zaostrite na zdravie svojich nôh - Nechajte sa vyšetriť tour
    Ak máte bolesti, kŕče, nepokojné, ťažké a unavené nohy nechajte sa vyšetriť. Všeobecný lekár a angiológ budú počas tour pripravení v čase od 9.00 do 18.00 hod. poradiť, vyšetriť, diagnostikovať a odporučiť správnu liečbu. Zaostrite preto na zdravie svojich nôh. Starajte sa o seba a nechajte sa vyšetriť.
  • Pomôcť má kampaň Čas je mozog
    Pomôcť má kampaň Čas je mozog
    Na Slovensku ročne pribudne až 17 tisíc pacientov, ktorých postihla cievna mozgová príhoda. Napriek dostupnej liečbe je v akútnom štádiu zachytených len 11 % z nich.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Testujme a rozvíjajme svoje dieťa
    Testujme a rozvíjajme svoje dieťa
    Deti sa snažíme vychovávať najlepšie ako vieme. Ale pri všetkej dobrej vôli sa každému zíde pomocná ruka a dobrá rada. Ako docieliť, aby dieťa v noci spalo? Prečo ho neviem odnaučiť od plienok? A čo by už dieťa malo vo svojom veku ovládať?
Allianz

Zázvorový čaj proti chrípke

Autor: Wera
Zázvorový čaj proti chrípke

 

Horúci zázvorový čaj je najlepším pomocníkom pri zimnici, nádche a chrípke, posilňuje imunitu a pomáha vylučovať hlieny. Zázvor navyše pomáha dobrému tráveniu a reguluje plynatosť. Je prospešný aj pri stresových situáciách, dokáže upokojovať a uvoľňuje migrény.


Korenie, ale aj čaj

Ako korenie sa používa na ochutenie rôznych sladkých jedál, ale aj do mäsitých či zeleninových pokrmov. Asi najznámejší je však zázvorový čaj, či limonáda. Zázvor má veľmi výraznú, špecifickú, akoby štipľavú chuť. Nie každý si preto chuť zázvoru obľúbi. Spôsobuje ju množstvo chemických látok, ktoré zázvor obsahuje. Koreň zázvora je bežne dostupný na pultoch slovenských predajní. Nájdete ho aj v mnohých potravinách, ako napríklad sladené limonády obsahujúce výťažky zo zázvora.

 

Zázvor ako liek

Zázvor sa vyznačuje mnohými pozitívnymi účinkami. Je vhodný na liečbu prechladnutia, v boji proti chrípke, rakovine. Podporuje tiež trávenie a niektoré zdroje ho zaraďujú aj medzi prírodné afrodiziaká. Je vhodný tiež na posilnenie imunity, či liečbu reumatoidnej artritídy. „Zázvor obsahuje látky, ktoré majú veľmi silno imunostimulačné účinky na jednej strane a protizápalové účinky na strane druhej,“ vysvetľuje lekár a špecialista na zdravú výživu Igor Bukovský. Práve preto je možné použiť zázvor pri množstve diagnóz.

 

Otužovanie vďaka zázvoru

Podľa Bukovského je možné konzumáciu zázvoru považovať za určitú formu otužovania. Pri otužovaní ide totiž o to, aby bol nervový systém človeka vystavený určitému stresu, ktorý je v podstate neškodný. Cez aktiváciu ďalších systémov je tak nervový systém pripravený na situáciu, keď reálny stres pre organizmus príde. Podobný „neškodný“ stres vyvoláva v tele napríklad aj konzumácia štipľavej papriky. Pálenie, ktoré človek pri konzumácii pociťuje, je stres. Existuje tiež teória, ktorá hovorí, že závislosť na pálivé jedlá má rovnaké fyziologické účinky a prechádza rovnakými procesmi ako adrenalínové športy.

 

Zázvorový čaj

Príprava zázvorového čaju je jednoduchá. Potrebujete naň kúsok koreňa, približne vo veľkosti 2 cm. Koreň je potrebné nastrúhať, zaliať vriacou vodou a nechať niekoľko minút postáť. Po vylúhovaní môžete do čaju pridať lyžičku medu alebo cukor. „Dve - tri šálky za deň, ak ich pijete pravidelne, môžu mať veľmi pozitívne účinky,“ skonštatoval Bukovský.

Silu zázvorového čaju využívajú mnohí ľudia aj v boji proti migréne. Pomáha predovšetkým na začiatku záchvatu. Zázvor obsahuje totiž látky zabraňujúce vzniku chemikálií, ktoré v mozgu spôsobujú roztiahnutie ciev a vyvolávajú migrénový záchvat. Zázvorový čaj určite nepomôže každému, kto má migrénu. Je vhodný pre ľudí, ktorí trpia migrénou „z času na čas“. Vďaka jeho účinkom, tak nemusia zbytočne užívať lieky. Ak uprednostňujte čaje v nálevových vreckách, zázvorový čaj isto nájdete aj v lekárňach.

 

Zázvorová limonáda

Jej príprava nie je náročná ani na čas ani na suroviny, tak isto ako príprava zázvorového čaju. Približne dvojcentimetrový kúsok koreňa je potrebné ošúpať a nastrúhať do kanvice. Nastrúhaný zázvor zalejte malým množstvom vriacej vody a nechajte ho vylúhovať. Potom ho precedte, pridajte cukor alebo med – podľa chuti a nechajte vychladnúť. Vylúhovaný zázvor stačí zaliať studenou vodou alebo minerálkou, pridať môžete aj plátok citróna, pomaranča či limetky.

Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Prevencia
Den usmevu

ZEPTER
poradna 2
Dnes je 28. 05. 2017, meniny má Viliam.
Získajte okamžite dokonalý vzhľad pleti bez vrások vďaka Anew Reversalist!
Doprajte vašim vlasom výživu a ochranu ako zo salónu s novinkami od AVONu!
Buďte trendová s novými odtieňmi matných rúžov AVON TRUE!
Laxatíva na báze magnézia pomáhajú...
Náhodný článok
Claudia Schiffer a dokonale krásne vlasy Claudia Schiffer a dokonale krásne vlasy
  Tajomstvo vždy upravených a krásnych blond vlasov Claudie Schiffer je vyzradené. O ich bezchybný vzhľad sa starajú produkty značky ULTÎME, na ktorých tvorbe sa sama podieľala.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Horúca téma tohto leta - pasik
Horúca téma tohto leta - "Cold Brew"

Osvieženie a vaša obľúbená chuť kávy – to je všetko, čo potrebujete v dokonalý horúci letný deň. Túto ideálnu kombináciu nájdete v Cold Brew – káve pripravovanej za studena, ktorá si minulý rok získala srdce zákazníkov Starbucks a stala sa hitom leta. Vyskúšajte tento jedinečný nápoj aj vy.  

Keď teplota vonku stúpa, oplatí sa nahradiť obľúbenú horúcu kávu za osviežujúcu verziu. Práve preto si káva pripravovaná za studena získava stále viac priaznivcov. Výborne osvieži a prekvapí nezvyčajnou kombináciou. A čo je najdôležitejšie – odkrýva hĺbku chuti kávy.

 

Lúhovanie za studena

Tých, čo sú zvyknutí na tradičné lúhovanie horúcou vodou, zaujme nielen nezvyčajný spôsob servírovania. Veľmi pomalý proces prípravy je zaujímavý sám o sebe. Niekoľko hodín trvajúce lúhovanie uvoľní z kávových zŕn prirodzenú chuť, takže kávový extrakt získa svoju plnú arómu. „Cold Brew za svoju výnimočnú chuť vďačí nezvyčajnému spôsobu lúhovania,“ hovorí Starbucks coffee master Jaroslav Rajoš. „Horúca voda extrahuje z kávy horkosť, zatiaľ čo studená voda znižuje jej aciditu a dodáva jej prirodzenú sladkú dochuť. Okrem toho je Cold Brew pripravované z väčšej dávky kávy a obsahuje tak viac kofeínu ako káva lúhovaná v klasickom pomere a v horúcej vode. Preto je lepšie použiť menej kávového extraktu a doriediť ho vodou alebo ľadom. Cold Brew je veľmi energizujúce, ale napriek tomu k žalúdku šetrné,“ dodáva Jaroslav Rajoš.  

 

Návrat letného hitu

Letné pesničky sú chytľavé a ťažko sa na ne zabúda. Rovnako ako na originálnu chuť Cold Brew, ktoré sa minulý rok dostalo na vrchol rebríčka letných nápojov Starbucks. Ide o ľadovú alternatívu k tradičnej káve a zároveň nutnosť pre každého milovníka kávy. Skrátka neobídu ani tí, čo dávajú prednosť niečomu ešte osobitejšiemu. Okrem základnej verzie Cold Brew ponúka Starbucks tiež Vanilla Sweet Cream Cold Brew – osviežujúci nápoj so smotanou a vanilkovým sirupom. 

Zobraziť celú novinku
 Zdravý úsmev a čistý domov na jedno nabitiepasik
Zdravý úsmev a čistý domov na jedno nabitie
Len jeden nákup a upracete si v kuchyni aj v kúpeľni. Pri kúpe batériového vysávača Ergorapido a jeho následnej registrácii do 30. 6. 2017 získate ako darček Oral-B PRO 790 s dvomi elektrickými zubnými kefkami v balení s praktickým cestovným puzdrom.
Oba produkty zaručia pocit profesionálnej čistoty v ústach aj v domácnosti. Okrem samotného darčeka stojí za pozornosť aj Ergorapido.
Zrod Ergorapida transformoval trh
Ak si do domov často pozývate návštevy a neustále niečo kuchtíte, alebo máte v kuchyni malých pomocníkov, ktorí sa radi hrajú s múkou a vy ju vidíte rozsýpanú všade naokolo, určite vysávate častejšie ako len raz do týždňa. Vyťahovať veľký vysávač kvôli každej omrvinke nebaví nikoho, preto vyvinuli model určený na rýchle a každodenné upratovanie.
 
Správanie zákazníkov pri upratovaní sa zmenilo – namiesto pravidelného upratovania
veľkých priestorov dávajú prednosť okamžitému upratovaniu menších plôch. V roku 2004 Electrolux vyvinul prvý model akumulátorového vysávača Ergorapido a reagoval tak na meniace sa potreby a zvyky pri vysávaní. Spoločnosť sa stala pionierom v zavedení
nového segmentu – bezdrôtového vysávača - na trh. Ergorapido je ručný vysávač poháňaný batériou, ktorý je natoľko pekný, že sa nemusí schovávať do skrine. Keďže je tyčový, dokonale sa hodí na boj s každodennými nečistotami. Bezchybne povysáva parkety aj koberce, ľahko sa ovláda a dostane sa aj do ťažko prístupných miest. V roku 2007 sa dostala na trh druhá generácia vysávača s výrazne vyšším výkonom a novým vzhľadom. Dnes je dostupná tretia generácia radu Ergorapido. Táto generácia z roku 2012 je obohatená o patentovanú samočistiacu technológiu rotačnej kefy BrushRollCleanTM, vďaka ktorej odstráni namotané vlákna z kefy jednoduchým zošliapnutím pedála na hubici.
 
Modely z najnovšieho radu sú výkonnejšie a disponujú 18-voltovou verziou lítiovej HD Turbo Power batérie, ktorá sa postará o kratší čas nabíjania a dlhší prevádzkový čas. Tento praktický a bezkáblový vysávač má navyše aj odnímateľnú ručnú jednotku, s ktorou v priebehu okamihu povysáva stôl, gauč či kút v kuchyni. Trvalo len 10 rokov, kým Ergorapido prekonal magickú hranicu 10 miliónov predaných kusov na celom svete vo viac ako 70 krajinách sveta – od Argentíny až po Austráliu. Právom sa tak považuje za najdostupnejší batériový vysávač a jeden z najlepšie predávaných vysávačov vôbec.
Prieskum Electroluxu ukázal, že až 85 % zákazníkov uprednostňuje najnovšiu generáciu tohto vysávača pred jeho predchodcom, ktorý bol už vtedy najpopulárnejším vysávačom vo svojej triede. Úspech Ergorapida potvrdzuje, že zákazníci všade vo svete oceňujú inovatívny produkt.  Elektrické zubné kefky nie sú o nič menej populárne.
 
Oral-B
Keď uzrel svetlo sveta vysávač Ergorapido, elektrická zubná kefka oslavovala už 43. narodeniny. Prvý bezdrôtový a nabíjateľný model elektrickej zubnej kefky predstavila spoločnosť General Electric v roku 1961. V umývaní zubov išlo o revolúciu. Rovnako ako bol Ergorapido vyvinutý pre potrebu neustáleho čistenia domácnosti, aj elektrická
zubná kefka zmenila dovtedajší spôsob umývania zubov a vznikla pre potrebu neustáleho čistenia chrupu.
 
Spojenie zdanlivo nespojiteľného
Už 13 rokov mení Electrolux svet vysávania a vo svojom segmente to robí aj spoločnosť Procter & Gamble so značkou Oral-B. Inovatívny systém každodenného čistenia, jednoduché ovládanie a samostatne stojaci dizajn a nabíjateľná batéria sú spoločnými vlastnosťami oboch produktov. Prednosťou Ergorapida je lítiová batéria; pri PRO 790 je to
tlakový senzor a profesionálny časovač. Čo sa teda skrýva za spojením Ergorapida a zubnej kefky Oral-B? V prvom rade je to snaha o posun a zdokonaľovanie produktov v daných segmentoch. Tak ako Oral-B zmenil správanie a zvyky pri čistení zubov, Ergorapido je reakciou na zmenu spôsobov starostlivosti o domácnosť pre dosahovanie lepšieho a zdravšieho prostredia.
-----------------------------------------------------
Zopár zaujímavostí
• Spoločnosť Braun začala používať značku Oral-B pre elektrické zubné kefky v roku
1984.
• Inovatívny vzhľad zabezpečil Ergorapidu už niekoľko dizajnových
ocenení:
o Red Dot: 2005, 2008, 2014
o Plus X Award: 2011, 2012, 2014
o iF Design Award: 2005, 2008, 2014
o Design S Award: 2006
o Good Design Award (Japan): 2007
o víťaz nezávislého spotrebiteľského testu v Nemecku: 2016
• Ergorapido ZB3230P získal pečať British Allergy Foundation Seal za to, že znižuje
obsah alergénov v ovzduší (roztoče, peľ) a je vhodný aj pre alergikov.
Viac na www.mojelektrolux.sk
Zobraziť celú novinku
Ako byť krásnapasik
Ako byť krásna

Máte s príchodom jari chuť na zmenu účesu? Urobte to, neváhajte! Doprajte si niečo, po čom dlho túžite a vyzdvihnite všetky svoje klady. Zmena účesu je v tomto smere rana do čierneho. Ale vyberte si na úpravu aj spoľahlivého pomocníka...  

 

Úprava účesu
Zdravé a upravené vlasy sú základom krásy, aby však vyzerali dobre v každej situácií, treba sa o ne správne starať a zadovážiť si aj správne pomôcky. "Fénom vlasy nielen vysušíte, ale zároveň si ním, pomocou rôznych nástavcov, dotvoríte účes podľa svojich predstáv. Kulmy pomôžu vytvoriť krásne vlny rôznych veľkostí, kulmofény v sebe spájajú funkcie fénu a kulmy spolu - vlasy vytvarujú do vĺn a zároveň ich vysušia. Ak, naopak, chcete vlasy narovnať, poslúži vám žehlička na vlasy. O účes sa ľahko postaráte aj na cestách, stačí ak si pribalíte cestovný fén a žehličku," radí Iva Pavlousková, tlačová hovorkyňa Datartu.

 

Tip pre vás: 

Kulmofén so štetinami z diviaka - Rowenta CF9540
Kulmofén má prírodné diviačie štetiny, takže vytvára na vlasoch maximálny objem a dodáva im lesk. Exkluzívny povrch s kašmírovým keratínom a arganovým olejom spolu s ionizáciou vlasy chránia a neničia ich, pretože výkonný generátor vytvára až 40x viac iónov. Pri fénovaní môžete zvoliť dva smery otáčania a dva stupne nastavenia teploty aj studeného vzduchu, ktorý využijete na zafixovanie účesu. Takže tužidlo vôbec nepotrebujete.

Cena: 74,90 €.

 

Zobraziť celú novinku
Chuť objavovaťpasik
Chuť objavovať

Aby sme v tele udržali optimálnu hladinu tekutín a minerálnych látok, potrebujeme ich dopĺňať priebežne. To znamená piť skôr, ako cítime smäd. Pocit smädu je prvým príznakom odvodnenia, ku ktorému môže dôjsť fyzickou aktivitou, ale aj obyčajným dýchaním alebo potením. 

Smäd je navyše zbytočná záťaž pre mozog aj obličky. Ak má naše telo nedostatok vody, šetrí si ju, čo vedie ku kryštalizácii žlčových a močových kyselín. Kryštáliky dráždia sliznice, môžu ich poškodiť, stať zárodkom kameňov alebo príčinou opakovaných zápalov močových a žlčových ciest.

 

Chce to šťavu

Teplý jarný vietor so sebou prináša chuť na niečo nové, niečo iné. Teraz je ten pravý čas vyskúšať niečo netradičné. Minerálna voda Mattoni s príchuťou tropického grepu je to pravé pre všetkých dobrodruhov. Horkastá chuť šťavnatých grepov, bez umelých farbív a konzervantov vás osvieži a pripraví vydať sa v ústrety novým výzvam.

Zobraziť celú novinku
Adidas uvádza nové farby obľúbenej kolekcie NMDpasik
Adidas uvádza nové farby obľúbenej kolekcie NMD

Niektorí ľudia pravidelne cestujú len v rámci svojho mesta, iní túžia ísť ďalej a prekročiť hranice štátu. Každý z nás je istým spôsobom „nomád“ - človek, ktorý sa presúva z jedného miesta na druhé. Aj preto predstavil adidas minulý rok model tenisiek adidas Originals NMD, ktoré zabezpečia dokonalý komfort počas celého dňa. Model tenisiek adidas Originals NMD teraz prichádza v 10 nových farebných prevedeniach a dopĺňa ho aj nová kolekcia oblečenia. 

Kolekcia adidas Originals NMD prepája bežný mestský život s kultúrou zdravého životného štýlu, vďaka čomu sa prispôsobí vašim potrebám – môžete si v nej zacvičiť, ísť si zabehať alebo ju nosiť len ako súčasť každodenného outfitu.

 

Povrch tenisiek je vyrobený zo špeciálneho materiálu Primeknit, ktorý sa ihneď po obutí prispôsobí chodidlu a podrážka BOOST™ zaručí pohodlné presúvanie sa z akéhokoľvek miesta na miesto.

 

Nové farby tenisiek adidas Originals NMD sú od 6.4. dostupné v predajniachSneakAvenue, Slowatch, Trendsetter, Shooos alebo na www.adidas.sk/nmd.

Zobraziť celú novinku
Jahody v mede, dobrota zo slovenských dolín a lúkpasik
Jahody v mede, dobrota zo slovenských dolín a lúk

Príroda sa prebúdza, vtáčiky čvirikajú a včielky z medovej rodiny Grgulovcov usilovne pracujú na tom, aby vám aj tento rok priniesli na stôl len to najlepšie zo slovenskej prírody. Tým je aj poctivá domáca dobrota Jahody v mede, v ktorej nájdete pravé jahody zmiešané s obľúbeným kvetovým medom. Ideálne nielen na pečivo či do koláčov, ale aj na prípravu smoothies a zdravých raňajok. Neodolateľne voňavé a chutné Jahody v mede nájdete v Medovom obchode CERA MEL a na www.medovyobchod.sk. 

Poznáte pastovaný med?

Včelárska rodina Grgulovcov z Medového obchodu CERA MEL spracováva med a včelie produkty už viac ako 20 rokov a na poctivom mede si zakladá. Okrem klasických medov vyrába aj tzv. pastovaný med. Pri procese pastovania medu sa využíva jeho prirodzená vlastnosť – kryštalizácia, ktorá sa laicky označuje aj ako „cukornatenie“. Tekutý med je niekoľkokrát za deň mechanicky premiešavaný, čím sa veľké kryštály v mede rozdrvia na malé a med tak získava krémovú konzistenciu. Kvalita je dôležitá, a aj preto proces pastovania medu prebieha vo včelárstve Grgulovcov ručne, bez zahrievania a prídavných látok. Tak si pastovaný med zachováva všetky cenné látky - vitamíny, minerály a antioxidanty, teda rovnaké ako má aj tekutý med.

 

Jahody v pastovanom mede

Láska na prvé ochutnanie, to sú Jahody v mede z Medového obchodu CERA MEL. Včelári zmiešali jahody sušené mrazom, vďaka čomu si zachovali svoju chuť a vitamíny, s kvetovým pastovaným medom pochádzajúcim zo slovenských dolín a lúk. Vznikla dobrota, ktorá vyčarí úsmev na tvári a roztopí každé zachmúrené srdce. V Jahodách v mede nájdete iba čistú chuť a vôňu jarnej prírody, bez pridaného cukru alebo konzervačných látok. Viac na www.medovyobchod.sk.

 

Jahody v mede, Medový obchod CERA MEL: 5 €/ 250g 

-----------------------------------------------------

 

Slová CERA a MEL pochádzajú z latinčiny a znamenajú vosk a med. Spoločnosť CERA MEL je rodinným podnikom Grgulovcov, ktorý medové produkty prináša Slovákom viac ako dvadsať rokov. Produktové portfólio tvoria poctivé spracovania domáceho medu: od širokej škály rôznych druhov medov, peľu či propolisu, cez dobroty ako domáce medovníky či orechy nakladané v mede, až po neodolateľné darčekové balenia plné medových vôní a chutí. CERA MEL prevádzkuje okrem kamennej predajne na Bielej ulici v centre Bratislavy aj internetový obchod www.medovyobchod.sk.    

Zobraziť celú novinku
Múdre vajíčko Orava PiepEipasik
Múdre vajíčko Orava PiepEi

 

Milujete vajíčka, neradi sa však púšťate do ich varenia? Odhadnúť, kedy sú presne podľa vášho gusta, môže byť často čistá lotéria. Už sa vám zbiehajú slinky „na hniličku“ a po ošúpaní zistíte, že zas skončilo „natvrdo“?!

 

Aby ste pri ich varení netriafali naslepo, šupnite k tým slepačím do vody aj to múdre – signalizačné vajíčko Orava PiepEi. Funguje na báze teplotného modelu, takže ono sa iste nepomýli. Keď sú vajíčka akurát, oznámi vám to hitom. Killing me softly avizuje vajíčka na mäkko, nemecký šláger Ich wollt´ich war´ein Huhn informuje, kedy sú na hniličku, a Carmina Burana ohlási vajíčka na tvrdo. Orava PiepEi oceníte na Veľkú noc, keď sa pod jedlami z vajíčok prehýbajú stoly, ale aj kedykoľvek v roku, keď na bielo-žltý zázrak pre zdravie dostanete chuť. Môže byť vaše za 12,90 €. www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Macher na okná Orava CO-265pasik
Macher na okná Orava CO-265

 

Zabudnite na klasické umývanie okien, pri ktorom dostali vaše ruky aj chrbtica poriadne zabrať. Obzvlášť leštenie okien patrilo k mimoriadne „obľúbenej“ povinnej jazde každého upratovania. Na pomoc vám teraz prichádza revolučný elektrický čistič okien s odsávaním Orava CO-265, ktorý je šikovnou kombináciou dokonale priliehajúcej stierky a odsávača.

 

Okná stačí umyť vodou s trochou saponátu a potom ich už len „prejsť“ zhora dole čističom, ktorý špinavú vodu hygienicky odsaje ako malý vysávač do 180 ml nádržky bez kontaktu vašich rúk so znečistenou vodou. Okná vyleští, takže na nich neostane jediná šmuha. Ergonomicky sadne do ruky, ľahko sa obsluhuje a na jedno nabitie vydrží pracovať 30 minút. Výborne vám poslúži aj pri čistení zrkadiel, obkladačiek, sklenených stolov i stien sprchového kúta. Môže byť váš za 45,90 €. www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Naštartujte svoj deň s ovsenými kašami Goji, Açaí a Rakytník  pasik
Naštartujte svoj deň s ovsenými kašami Goji, Açaí a Rakytník

V dnešnej uponáhľanej dobe mnohí z nás zabúdajú na raňajkový rituál. Ten je však pre náš organizmus dôležitý. Doprajte si chutný štart do nového dňa - Ovsenú kašu od Dr.Oetker v atraktívnych príchutiach Goji, Rakytník a Açaí. Všetky navyše v kombinácii s ľanovými semienkami. Vďaka kvalitným surovinám a jednoduchej príprave sú skvelou voľbou na raňajky alebo ako rýchle občerstvenie počas dňa.

Kúsok zdravia v malom

Vedeli ste, že ovsené vločky sú významným zdrojom beta-glukánov? Práve tie prispievajú k udržaniu prirodzenej hladiny cholesterolu vkrvi. Priaznivý účinok pozorujeme už pri konzumácii 3g beta-glukánov z ovsa denne, a preto by sme mali vločky pravidelne začleniť do nášho jedálnička.

Ovsené kaše Dr.Oetker obsahujú vysoký podiel celozrnných ovsených vločiek, v ktorých nájdete telu prospešné beta-glukány a vlákninu. Nevyžadujú ani veľa pozornosti na prípravu. Stačí ich zaliať horúcou vodou a počkať 3 minúty na výsledok. Teraz máte k dispozícii v jednej krabici hneď štyri jednoporciové balenia ovsenej kaše.

 

Je ťažké si vybrať

Nový rad ovsených kaší od Dr.Oetker prináša svieže a jedinečné chute, ktoré potešia nielen váš apetít, ale aj vitalitu:

Goji tajomstvo čínskej medicíny, ktorého prvé zmienky pochádzajú z 2. storočia pred n.l. Toto zázračné ovocie je bežnou súčasťou jedálnička tamojšieho obyvateľstva, ktoré verí, že sa jedná o „plod dlhovekosti“. Ak ste Goji ešte nevyskúšali, je najvyšší čas to zmeniť.

Ak vás láka exotická chuť Açaí, vedzte, že vyskúšate chuť plodov palmy rastúcej v amazonských dažďových pralesoch. Plody Açaí konzumovali pre svoje priaznivé účinky už domorodé kmene Južnej Ameriky a môžete ich nájsť aj v dnešných brazílskych pokrmoch.

Trojicu atraktívnych chutí uzatvára Rakytník – výnimočná rastlina sýtej oranžovo-červenej farby, ktorej korene siahajú do tibetskej a čínskej medicíny.   Ľudstvo využíva jeho liečebné účinky už 2 500 rokov,   a to najmä pre všestranné využitie a blahodarný vplyv na organizmus.

 

Odporúčaná maloobchodná cena Ovsená kaša Rakytník/ Goji/ Açaí Dr.Oetker (4x60g): 2,99 – 3,29€

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Nočné pocikávanie detí nie je hanba, ale ochorenie, ktoré treba liečiťpasik
Nočné pocikávanie detí nie je hanba, ale ochorenie, ktoré treba liečiť

Nočné pocikávanie nemusí byť len neškodnou etapou vo vývine dieťaťa. Ak pretrváva po piatom roku života, netreba dlhšie čakať a navštíviť lekára. Dlhodobé nočné pocikávanie dieťaťa môže mať negatívny vplyv na jeho sebavedomie, výsledky v škole, komunikáciu s rovesníkmi či zaradenie sa do spoločnosti. Jednoduchá liečba pritom výrazne  zmení jeho život k lepšiemu. Rodičia sa za pocikávanie detí hanbia, ale sami sa často tiež pocikávali, pretože nočné pomočovanie je dedičné. Preto čakajú, až  ich potomok tiež „z toho“ vyrastie. Do ambulancie prídu často až keď má dieťa 8 až 10 rokov., pretože syn alebo dcéra musia ísť na lyžiarsky či do školy v prírode.

 

V utorok 30. mája na problém nočného pocikávania deti upozorní v OC Bory Mall postieľka plná žltých stužiek.

Práve na túto tému upozorňuje Svetový deň nočného pomočovania, ktorý pracovná skupina  Svetového dňa pomočovania stanovila tento rok na 30. mája. Pracovná skupina pozostáva z viacerých lekárskych spoločností:  Medzinárodná spoločnosť pre detskú kontinenciu (ICCS), Európska spoločnosť pre pediatrickú urológiu (ESPU), Asociácia pediatrických urológov Ázie a Pacifiku (APAPU), Medzinárodná asociácia pediatrických nefrológov (IPNA), Európska spoločnosť pre detskú nefrológiu (ESPN), Iberijsko-americká spoločnosť pre pediatrickú urológiu (SIUP), Severoamerické pediatrické urologické spoločnosti.

 

Symbolom boja proti nočnému pocikávaniu detí a za zvyšovanie povedomia o tejto problematike je žltá stužka, ktorá symbolizuje slniečka v enuretických denníkoch detičiek, keď mali suchú noc.

 

V obchodnom centre Bory Mall bude v tento deň umiestnená postieľka plná žltých stužiek symbolizujúcich mláčku. Postupné odstránenie „mláčky“ okoloidúcimi odobratím a pripnutím žltej stužky symbolizuje zvyšovanie povedomia o možnostiach liečby nočného pocikávania. Odstránenie tohto problému pomáha deťom viesť šťastný a zdravý život bez hanby a strachu.

 

Nočné pocikávanie, tiež známe ako nočná enuréza, je nekontrolovateľný únik moču počas spánku. „Nejde o prirodzený jav, predovšetkým, ak trvá aj po 5. roku života. Vôbec nie je hanbou navštíviť pediatra či špecialistu, ktorý nastaví liečbu a problém s 80 až 90-percentnou úspešnosťou vyrieši,“ povedala detská nefrologička z DFNsP v Bratislave Andrea Černianska. „Nočné pocikávanie môže mať viacero príčin. Musíme ich definovať a podľa nich zvoliť individuálny prístup k riešeniu,“ vysvetlila.

 

Počet detí s nočnou enurézou nie je zanedbateľný. Odhaduje sa, že na Slovensku trpí nočným pocikávaním zhruba 40-tisíc 5-ročných a starších detí. Bez lekárskej pomoci z pocikávania „vyrastú“ maximálne dve z desiatich. „Deti sa automaticky vylučujú zo spoločnosti, boja sa prespávať u kamarátov, chodiť na prázdniny k rodine, či na  školské výlety. Úspešná diagnóza a liečba zmierňuje dennú záťaž dieťaťa, zlepšuje jeho denný výkon a školský prospech,“ uviedla Andrea Černianska. Najnovšie štúdie jasne dokazujú výrazné zlepšenie psychického stavu, priestorovej pamäti a školských výsledkov vyliečených detí.

 

Pre slovenských rodičov vznikla webová stránka www.suchapostielka.sk, kde nájdu všetky informácie, poradňu či kontakty na lekárov. 

Zobraziť celú aktualitu
Idete na dovolenku s bruškom? Poistite sa! pasik
Idete na dovolenku s bruškom? Poistite sa!

Cestovanie počas tehotenstva je vždy väčšie riziko. „Dlhý let, vysoká nadmorská výška, vysoké teploty, odlišná klíma či iná strava v exotických destináciách môžu spôsobiť viaceré nečakané komplikácie. V prípade tehotenstva odporúčame vždy zvážiť cestu do zahraničia,“ radí vedúca oddelenia strategických partnerov v Allianz – SP Katarína Janáková.

V rámci cestovného poistenia Allianz – SP kryje liečebné náklady, ktoré vzniknú z dôvodu tehotenstva do 26. týždňa tehotenstva. Po 26. týždni cestuje budúca mamička na vlastné riziko. Cestovné poistenie sa nevzťahuje na rizikové tehotenstvo, ktoré lekár indikoval pred začiatkom poistenia, na pôrod, umelé oplodnenie, ani na umelé ukončenie tehotenstva. Zrušenie dovolenky poistenej voči stornu z dôvodu tehotenstva je kryté, a to pre poistenú aj pre jej spolucestujúceho, ak tehotenstvo v čase zakúpenia či rezervovania zájazdu nebolo ani nemohlo byť známe.

 

Cestovné poistenie kryje aj malé deti, a to od prvého dňa po narodení, aj tu však odporúča zvážiť cestovanie s veľmi malými deťmi. „Pri cestovaní s deťmi treba rátať so zvýšenými rizikami, keďže veľmi malé deti majú slabšiu imunitu a nemajú vyvinutú prirodzenú termoreguláciu. Mali sme prípad, keď počas letu na Seychelly nastali náhle zdravotné komplikácie u malého bábätka a lietadlo muselo núdzovo pristáť. Niekoľko prípadov zdravotných komplikácií bábätiek sme riešili aj v horúcich prímorských krajinách ako Egypt či Tunisko,“ spomína K. Janáková.

 

Adrenalín si treba pripoistiť

Ak počas dovolenky plánujete aj zoskok z lietadla s padákom, bungee jumping, surfing či iné adrenalínové športy, treba na to myslieť dopredu a pripoistiť si tzv. rizikové športy. Niektoré jednorázovo vykonávané športy, napríklad v mieste pobytu jednorazovo zakúpená jazda na vodných lyžiach, windsurfe či vodnom skútri, sú súčasťou základného krytia cestovného poistenia.

Cestovné poistenie sa odporúča uzavrieť aj pri cestách v rámci Európy, kde platí európsky preukaz zdravotného poistenia (EPZP). Ten totiž kryje výlučne ošetrenie v zdravotníckych zariadeniach. Takéto zariadenie ale v mnohých letoviskách nemusí byť  tým najbližším, ktoré je k dispozícii. Na základe EPZP sú tiež hradené len také úkony, ako poistencom verejného zdravotného poistenia v danej krajine, s rovnakými poplatkami, napríklad za lieky či pobyt v nemocnici a spoluúčasťou, ktorá môže byť až 30 percent.

 

Allianz – SP evidovala minulý rok o štvrtinu menej poistných udalostí v cestovnom poistení, boli však v priemere drahšie. Jej klienti nahlásili poistné udalosti zo 111-tich krajín sveta, najviac vyplatili za smrť po utopení, takmer 72-tisíc eur. Terorizmus ovplyvnil aj dovolenkovú mapu Slovákov a Turecko už nie je destináciou s najväčším počtom škôd, vystriedalo ho Grécko. 

 

V minulom roku zaznamenala Allianz – Slovenská poisťovňa medziročne približne o štvrtinu menej poistných udalostí v cestovnom poistení, boli však v priemere výrazne drahšie, keď za ne vyplatila rovnakú sumu ako rok predtým. Slováci minulý rok cestovali menej, čo sa odrazilo na menšom počte poistných udalostí v cestovnom poistení. Dohromady sme evidovali  9088 škôd, rok predtým ich bolo až 12 101. Celkovo sme však vyplatili klientom škody v rovnakej výške ako rok predtým, a to v sume 3,84 milióna eur. Za jednu poistnú udalosť sme vyplatili v priemere 498 eur, čo predstavuje viac ako 30-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku,“  bilancuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec.

 

Nová top škodová destinácia

Hlásenia o škodách prichádzajú doslova z celého sveta. „Minulý rok nám klienti nahlásili škody z cestovného poistenia zo 111-tich krajín sveta. Riešili sme poistné udalosti aj v takých exotických destináciách ako Guatemala, Palau, Kongo, Uganda, Kambodža, Mjanmarsko či Kajmanské ostrovy,“ vyratúva M. Rajec. „Najviac hlásení prichádza tradične počas letných mesiacov júl a august, keď klienti nahlásia v priemere 50 poistných udalostí denne. V ostatných mesiacoch roka je to v priemere 15 škôd denne,“ dodáva Katarína Janáková.

 

Geopolitická situácia a časté teroristické útoky vo svete sa premietli aj do štatistík poistných udalostí v cestovnom poistení. Turecko, ktoré bolo dlhé roky, aj vďaka častej návštevnosti Slovákov zároveň destináciou s najväčším počtom hlásených škôd, vystriedalo Grécko, odkiaľ klienti poiťovne nahlásili až 469 poistných udalostí v celkovej hodnote vyše166-tisíc eur. Turecko s nahlásenými 375-timi škodami v hodnote 186-tisíc eur skončilo v počte poistných udalostí na druhom mieste a tretie bolo Chorvátsko, kde za 305 škôd vyplatili necelých 47-tisíc eur. Nasledovalo Taliansko, Bulharsko, USA a Egypt.

 

Keď je dovolenka tragédiou

O tom, že cestovanie bez poistenia je veľké riziko, ktoré  v prípade úrazu či choroby môže vyjsť poriadne draho, svedčia každoročné štatistiky poistných udalostí. V roku 2016 bola pre poisťovňu najväčšou poistnou udalosťou smrť klienta v Nemecku, ktorý pri prechádzke so psom spadol do rieky a utopil sa. Celkové náklady za smrť úrazom, vrátane repatriácie a odškodnenia pre pozostalých sa vyšplhali na takmer 72-tisíc eur. Ďalšou veľkou poistnou udalosťou bol úraz v Egypte pri ktorom klient dostal krvácanie do mozgu. Náklady za liečbu a zdravotnú starostlivosť boli vo výške takmer 45-tisíc eur. V ďalšom prípade vyplatili klientovi za ošetrenie komplikovanej zlomeniny nohy v Grécku takmer 31-tisíc eur. Iný klient dostal počas pobytu v Libérií zápal slepého čreva a potreboval akútnu operáciu. Keďže nemocnica nebola vhodne vybavená pre tento typ zákroku, klienta letecky prepravili do nemocnice na Pobreží Slonoviny. Za zdravotnú starostlivosť vrátane transportu uhradili takmer 24-tisíc eur. Ďalší dovolenkár pri jazde na štvorkolke v Nórsku havaroval a utrpel viacnásobnú zlomeninu. Účet za nehodu bol vyše 19-tisíc eur. Netradičnú poistnú udalosť riešili v Thajsku, kde klienta počas večernej prechádzky napadol miestny pes a poranil mu dolné a horné končatiny. Za ošetrenie klienta uhradili 2000 eur.

 

Dovolenka bez poistenia je zbytočný hazard

Pri ceste do zahraničia odporúča poiťovňa dovolenkárom uzavrieť komplexné cestovné poistenie - to znamená poistenie liečebných nákladov, úrazu, batožiny, zodpovednosti za škodu a doplnkových asistenčných služieb. Cena komplexného cestovného poistenia pre dospelého v rámci Európy na deň je v Allianz – SP 1,70 eur. Veľká výhoda je, že Allianz – SP má neobmedzené krytie liečebných nákladov v cestovnom poistení, to znamená, že za klienta v prípade úrazu či choroby uhradí účet v akejkoľvek výške. „Dojednať si cestovné poistenie s neobmedzeným krytím liečebných nákladov odporúčame dovolenkárom najmä pri cestách do zámorských krajín ako USA, Kanada, ale vysoký účet môžu vystaviť aj iných „západných“ krajinách, kde sú poplatky za ošetrenie a liečenie často vyššie ako u nás,“ odporúča K. Janáková.

 

Medzi najvyššie účty, ktoré Allianz – SP doteraz zaplatila v rámci cestovného poistenia bola suma vyše 322-tisíc eur za akútnu operáciu pažeráka počas pobytu klienta v USA, vrátane nákladov spojených s liečením a prevozom na Slovensko. Ďalší vysoký účet bol pred dvomi rokmi tiež z USA, kde utrpela klientka pri havárií vážne poranenie hlavy spojené s krvácaním do mozgu. Za túto poistnú udalosť vyplatila Allianz – SP vyše 145-tisíc eur. Zatiaľ najvyšší účet za škodu v cestovnom poistení v rámci celej skupiny Allianz bol vyše pol milióna eur za ošetrenie klienta, ktorý pri nehode v zahraničí utrpel vážne poranenie hlavy s následným opuchom mozgu a takmer 3 mesiace strávil v tamojšej nemocnici na jednotke intenzívnej starostlivosti, bez možnosti prevozu domov,“ spomína M. Rajec.

 

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Ekologické trhovisko s dobrou zábavou a bohatým programompasik
Ekologické trhovisko s dobrou zábavou a bohatým programom

Už štvrtý rok sa jedna z bratislavských ulíc premenila na miesto, ktoré chce naučiť ľudí myslieť ekologicky. Tradícia zeleného trhoviska Eco Village začala na Zelený štvrtok v roku 2014. Aj tento rok sa biznis zóna na Plynárenskej ulici v Bratislave zaplnila stánkami s ekovýrobkami, medzi ktorými ste mohli nájsť aj drevené zubné kefky, zdravé sladkosti, domáce produkty z nugátu, vegetariánsku kuchyňu, bio domáce potreby, biokozmetiku, výnimočnú kávu a množstvo produktov, ktorých výroba aj využitie šetria životné prostredie. Ekologické trhovisko malo desiatky predajných stánkov, ale aj dobrú zábavu a bohatý sprievodný program.

Téma tohto ročníka bola Začnime dnes a hovorilo sa nielen o recyklácii, ale aj o trvalo udržateľnej móde. Počas Eco Village ste mohli kúpiť biokozmetiku, ekologické výrobky do domácnosti a ochutnáť poctivé koláčiky či výnimočnú kávu. Moderátorkou a ambasádorkou podujatia bola Diana Hágerová, známa z televíznych obrazoviek. S podujatím ju však nespájajú len pracovné povinnosti, ale aj filozofia života.

 

Návštevníci priniesli obnosené oblečenie, ktoré využije Ekocharita Slovenska, recyklácia bola dominantnou myšlienkou nábytku umelca Zdenka Šuttu – Chomus Manufacture. Vďaka spoločnosti JUB bolo možné namaľovať si vlastnú eko tašku, v stánku Inštitútu stresu poradili, ako  trénovať harmonizujúci stav a zabojovať proti stresu. Pre tých, čo radi vyrábajú vlastné dekorácie bol pripravený stánok Praktickej Slovenky, kde eko nadšenci vyrábali vlastné produkty z recyklovaných materiálov. V čase obeda návštevníkov rozhýbal pohybový workshop The Tribe. Lahodnú kávu naservíroval Urban Coffee, čerstvé ovocné šťavy Barbell Smoothie Bar, top hotdogy stánok NYC Corner, vegetariánsku kuchyňu stánok GORANGA, o tradičné chute sa postarala Buchtáreň či Podplamenník, dezerty prinol PURISTA, smäd uhasil ŽiWELL.

 

Zelené trhovisko Eco Village podporila aj „zeleno“ zmýšľajúca telekomunikačná firma VNET, ktorá v roku 2013 otvorila prvé ekologické dátové centrum na Slovensku. „Dátové centrá sú významní konzumenti elektrickej energie a v starších sa používajú technológie zaťažujúce životné prostredie. My sme sa, aj preto, rozhodli postaviť dátové centrum DC Digitalis, ktoré je šetrné k prírode bez toho, aby sme robili akékoľvek kompromisy na jeho kvalite a spoľahlivosti,“ hovorí Martin Drahoš, Business Unit Manager spoločnosti VNET.

 

Všetci návštevníci mali opäť možnosť zapojiť sa do súťaže o bicykel. Cieľom zeleného trhoviska Eco Village bolo upriamiť pozornosť na ekológiu a zelené témy a zvýšiť medzi ľuďmi povedomie o zdravom životnom štýle. Organizátorom podujatia bola BBC 1 Plus, prvá zelená kancelárska budova v Bratislave. „Veľmi ma teší návštevnosť, ktorá sa z roka na rok zvyšuje, rovnako aj záujem stánkarov, ktorí chcú na našom podujatí participovať. Som rád, že pre všetkých zamestnancov budovy BBC 1 Plus a okolitej biznis zóny môžeme ponúknuť aj takéto netradičné rozptýlenie, ktoré zároveň edukuje,“ hovorí Radovan Mihálek, lízingový riaditeľ budovy BBC 1 Plus.  

Zobraziť celú aktualitu
Alexandrovovci odštartovali európske turnépasik
Alexandrovovci odštartovali európske turné

Na Slovensku uvidí vystúpenie ruského armádneho súboru viac ako 40 tisíc divákov. Momentálne je súbor v Českej republike, prvý koncert bol v Zlíne a po záverečnom koncerte v Plzni sa súbor presunie k nám. Vystúpi v desiatich mestách, dva koncerty budú v Bratislave.  

Slovenská časť turné je podporená veľkou mediálnou kampaňou, ktorej súčasťou je 500 vylepených bilboardov, 2 400 televíznych a 3 460 rozhlasových spotov. Príprava slovenského turné Alexandrovovcov trvala rok a jej súčasťu bolo viac ako 1 400 hodín telefonovania, 3 000 odoslaných e-mailov a zhruba 5 000 najazdených kilometrov. 

 

Turné Alexandrovovcov rozmenené na čísla tiež prináša zaujímavé štatistiky. Na turné pre viac ako 40 000 divákov sa podieľa celkovo spolu 682 ľudí, pričom len denný realizačný tím súboru tvorí 72 ľudí. Alexandrovovci precestujú počes slovenského turné viac ako 2 400 km, počas ktorých je pre nich pripravených 2 600 minerálnych vôd. Vadim Ananev so svojimi kolegami obsadia takmer tisícku slovenských hotelových izieb a počas turné im bude nonstop k dispozícii vlastná ambulancia.

 

Slovenské turné Alexandrovovcov, počas ktorého vystúpia aj Helena Vondráčková a Kandráčovci, je pred svojím začiatkom takmer vypredané a k dispozícii sú posledné vstupenky. „Sme radi, že celoročné úsilie potvrdilo predpokladaný záujem slovenského diváka o toto turné, a že napriek tragédii, ktorá zbor postihla koncom minulého roka, budú Alexandrovovci pripravení opäť odohrať sériu nezabudnuteľných koncertov,“ povedali  Karol Jagoš  a Braňo Holička  z TRIO Production. Vystúpenie v Banskej Bystrici je vypredané, v Trenčíne sú v súčasnosti k dispozícii už len vstupenky na státie a v ostatných mestách je situácia podobná.

 

Program turné Alexandrovci 2017 na Slovensku:

24.5. Žilina, Tipsport aréna

25.5. Trenčín, Zimný štadión

26.5. Prievdza, Zimný štadión

27.5. Bratislava, Incheba Expo Aréna 15:00 a 20:00

30.5. Košice, Steel aréna

31.5. Poprad, Zimný štadión

1.6. Brezno, Aréna

2.6. Banská Bystrica, Zimný štadión

3.6. Nitra, Amfiteáter pod Zoborom

HOSTIA: Helena Vondráčková, Kandráčovci

 

Vstupenky sú v predaji v sieti Ticketportal:

https://www.ticketportal.sk/Event/ALEXANDROVCI_EUROPEAN_TOUR_2017

Zobraziť celú aktualitu
Eco Village 2017 - začíname dnespasik
Eco Village 2017 - začíname dnes

Tradícia zeleného trhoviska Eco Village, ktorá sa začala na Zelený štvrtok v roku 2014, naďalej prekvitá. Plynárenská ulica v Bratislave sa tak už 18. mája zaplní pestrými eko predajcami, medzi ktorými nájdete aj drevené zubné kefky, zdravé sladkosti, domáce produkty od nugátu, vegetariánsku kuchyňu, bio domáce potreby a veľa ďalších produktov, ktoré svojim prístupom šetria naše okolie. 

Cieľom Eco Village je v duchu „zelených“ tém a „zelených“ vystavovateľov upriamiť pozornosť na aktuálne otázky súvisiace so životným prostredím. Organizátor BBC 1 Plus tak túži prostredníctvom svojich eko aktivít prebudiť aj v zamestnancoch budovy, aj u širokej verejnosti potrebu prevencie a zodpovedného prístupu ku životnému prostrediu.

 

„Eco Village je výborná platforma na edukáciu, prevenciu a stretnutie s ľuďmi, ktorým nie je ľahostajný náš svet.,“ hovorí Radovan Mihálek, lízingový riaditeľ BBC 1 Plus.

 

Mottom štvrtého ročníka je „začnime dnes“. Aj malým krokom jednotlivca, ako napríklad keď domácnosti začnú separovať a kompostovať odpad, totiž môžeme pomôcť našej planéte. Každý rok pritom vznikne asi 45 miliárd hektolitrov nespracovaného odpadu.

 

Pre návštevníkov je pripravený eko program približujúci viaceré ekologické témy a problémy. Vedeli ste napríklad, že odevný priemysel patrí medzi tie ekologicky najhoršie? Rozprávať o tejto téme ako aj o „kvalite versus kvantite a udržateľnej móde - včera, dnes a zajtra" bude hovoriť textilná a odevná výtvarníčka Ina Budovská. Celodenným programom návštevníkov prevedie moderátorka Diana Hágerová. 

Zobraziť celú aktualitu
Intersport ohlasuje začiatok roka bicyklapasik
Intersport ohlasuje začiatok roka bicykla

K začiatku letnej sezóny sa 25 obchodov siete INTERSPORT špeciálne zameralo na biky. Ústrednou časťou kampane je široký výber značiek, odborné poradenstvo a špeciálna počítačová analýza posedu  vo vybraných obchodoch INTERSPORT. Medzi inými je tento rok v centre pozornosti bicyklová značka GENESIS.

Značka GENESIS predstavuje úspešný koncept siete INTERSPORT, keďže vývoj celej kolekcie prebieha v sieti INTERSPORT. Kvalitné rámy, funkčná geometria rámov a výborný pomer cena-výkon robia z každej jazdy na bicykli GENESIS skutočné potešenie. Aj preto je pre INTERSPORT veľkým ocenením, že mountainbike „Evolution Team Carbon“ s karbónovým rámom prednedávnom v nezávislom teste  slovenského magazínu „Biker“ dosiahol veľmi dobrý výsledok.

 

 

Pri zostavovaní širokej a rôznorodej ponuky od mountainbiku až po detské bicykle je v centre pozornosti vždy starostlivý výber všetkých súčiastok. Dizajn silných bikov optimalizuje každoročne vlastné vývojárske centrum siete INTERSPORT, aby všetky stroje napĺňali aj v otázke estetiky najvyššie požiadavky.

 

Značka GENESIS vsádza na najlepšie akumulátory

Akumulátory najnovšej generácie sa vyznačujú predovšetkým enormným výkonom a dlhou životnosťou. Výber komponentov, optimalizovaný pre jednotlivé oblasti využitia bikov, umožňuje nenapodobiteľný zážitok aj na náročných trasách.

 

E-biky značky GENESIS využívajú výlučne kvalitné pohony renomovaných partnerov, ako je napríklad aktuálny líder tohto segmentu, značka Bosch.  Vďaka týmto pohonom čaká na majiteľov e-bikov nenáročná obsluha a silný zážitok z každej jazdy. 

Akčlovek presadne na e-bike, užije si viac zábavy a mobility vďaka zabudovanému systému pohonu. E-bike sa stal ideálnym športovým náradím či už pre cestu do práce alebo obchodu, ako aj pre takzvaný "Uphill Flow" na bikerských trailoch.

 

Otestujte si teraz e-bike

požičovniach INTERSPORT Rent si môžete od mája otestovať e-biky. Pre osobné, podrobné poradenstvo sú vám k dispozícii INTERSPORT kouči. Počas podujatia BikeFest Kálnica (26.5. - 28.5. 2017) si v stánku INTERSPORT-Genesis môžu záujemcovia takisto vyskúšať e-bike tejto značky.

 

Profesionálny servis v obchodoch INTERSPORT

Kvalifikovaní predavači, ktorí radia zákazníkom pri výbere bicykla, sú sami aktívnymi športovcami a pri poradenstve vychádzajú z vlastných skúseností. Dokážu poradiť pri výbere správnej veľkosti rámu, veľkosti kolies, ako aj typu bicykla – a to podľa zamýšľaného spôsobu jazdenia. Samozrejme, nikdy nechýba ani rada k vhodnej helme a príslušenstvu, aby mal biker zaručenú najlepšiu ochranu. Vo vybraných obchodoch INTERSPORT si môžu dať zákazníci vykonať top-modernú videoanalýzu posedu, na základe ktorej následne kvalifikovaný predajca optimálne nastaví bicykel podľa individuálnej stavby tela jazdca.

 

Kto si vyberie bike značky GENESIS, získa automaticky 5-ročnú záruku na rám (platí pre hlinníkové rámy) a záručný list, s ktorým má nárok na bezplatný prvý servis a zľavy na ďalšie príslušenstvo.

---------------------------------------------------

 

Dáta a fakty o značke INTERSPORT
INTERSPORT Slovensko zahŕňa od januára 2017 celkovo 11 obchodníkov INTERSPORT s 25 predajňami po celom Slovensku a ďaľších 7 požičovní športových potrieb INTERSPORT Rent. INTERSPORT zamestnáva na Slovensku približne 320 ľudí. Celková plocha predajní predstavuje 18 500 m2. INTERSPORT Slovensko je súčasťou skupiny INTERSPORT Austria s celkovým počtom 138 obchodníkov v Rakúsku, Čechách a na Slovensku. 

Zobraziť celú aktualitu
Dvanásť Zlatých mincí 2016 pre Allianz – SP pasik
Dvanásť Zlatých mincí 2016 pre Allianz – SP

Bezkonkurenčne najúspešnejšou poisťovňou sa v 12. ročníku súťaže finančných produktov Zlatá minca 2016 stala Allianz – Slovenská poisťovňa. Získala 12 zlatých mincí. 

Absolútne prvenstvo získala Allianz – SP hneď v siedmich kategóriách, a to kapitálové životné poistenie, úrazové poistenie, poistenie majetku, PZP motorových vozidiel, havarijné poistenie, cestovné poistenie a poistenie podnikania. Zároveň opäť obhájila ocenenia Najinovatívnejšia poisťovňa a tiež Objav roka 2016, tentoraz za produkt rizikového životného poistenia Šťastný život, ktorý uviedla na trh minulý rok. Dve druhé miesta získala v kategóriách investičné životné poisteniedlhopisové fondy a tretie miesto v kategórii rizikové životné poistenie.

 

„Pružne reagovať na neustále sa meniace potreby a požiadavky našich klientov a prispôsobovať im ponúkané produkty a služby je podľa nás kľúčom k úspechu. Aj preto sme minulý rok inovovali a vyvinuli niekoľko produktových noviniek, medzi nimi napríklad produkt rizikového životného poistenia Šťastný život či produkt majetkového poistenia Môj domov. Sme radi, že na tieto novinky pozitívne reflektovali nielen naši klienti, ale aj odborná verejnosť a oba produkty získali ocenenie,“ povedal Jozef Paška, viceprezident rezortu  produktov a upisovania rizík v Allianz – SP. „Veľmi nás teší, že aj v silnej konkurencii sú naše produkty oceňované a aj tento rok obhájili prvenstvo vo viacerých kategóriách. Získané ocenenia sú pre nás záväzkom a motiváciou pokračovať v nastavenom trende ďalej,“ dodal Todor Todorov, predseda predstavenstva a prezident Allianz – Slovenskej poisťovne.

 

O víťazoch súťaže Zlatá minca 2016 rozhodovala 54-členná odborná porota, ktorá udelila ocenenia v tridsiatich produktových kategóriách bánk, poisťovní a fondov.

Zobraziť celú aktualitu
Dievčatá nechcú študovať vedu a technológie. Slovensko prichádza o talentypasik
Dievčatá nechcú študovať vedu a technológie. Slovensko prichádza o talenty

Po dovŕšení 12 rokov prudko klesá záujem dievčat v základných školách o štúdium matematiky, fyziky, chémie, prírodovedy či informatiky. Vyplýva to z výsledkov rozsiahleho európskeho prieskumu spoločnosti Microsoft v 11 krajinách. Unikátny prieskum medzi 11 500 školáčkami vo veku od jedenásť do osemnásť rokov zisťoval, prečo sa dievčatá venujú štúdiu vedy a technológií oveľa menej než chlapci.

Fakt, že záujem o vedu a technológie u tínedžeriek klesá, bol známy už predtým. Kedy sa však presne začína vytrácať? Slovenské dievčatá sa o tzv. STEM predmety začínajú zaujímať až v 12 rokoch, čo je o rok neskôr, než je európsky priemer. Viac alarmujúci je fakt, že v období, keď sa rozhoduje o výbere strednej školy, medzi trinástym a šestnástym rokom, sa ich záujem prepadne hlboko pod európsky priemer, uviedla Lenka Čábelová, manažérka komunikácie spoločnosti Microsoft.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Graf 1. Opýtali sme sa dievčat (11 – 18) a mladých žien (19 – 30): Ohodnoťte v rozmedzí od 1 do 5 (max.): za ako zaujímavé považujete STEM predmety a v akom veku ste si to uvedomili?

 

V celoeurópskom porovnaní sa najskôr o vedu a technológie začínajú zaujímať dievčatá v Rusku (v desiatich rokoch). V Poľsku sa záujem začína v dvanástom roku života, ale výrazne stúpa v šestnástich rokoch a nikdy neklesne pod európsky priemer.

 

Záujem dievčat o STEM treba podchytiť skôr

Vláda, učitelia a rodičia majú na Slovensku aj v Európe k dobru priemerne štyri až päť rokov na to, aby dokázali zvrátiť klesajúci záujem dievčat o tieto dôležité predmety (medzi 12 a 16 rokmi). Hoci po dovŕšení 16. narodenín záujem o STEM predmety opäť rastie, nikdy sa už nevráti na pôvodnú hodnotu pred vekom 12 rokov.  „Dievčatá nevidia dostatočne silné prepojenie týchto predmetov s ich každodenným životom, chýba im podpora rodičov a učiteľov a taktiež dostatočný počet vzorov na uplatnenie v budúcom živote,“ dodala Lenka Čábelová. Dôvodom straty záujmu môže byť aj prechod z prvého na druhý stupeň školy, zmena prostredia a učiteľov a proces dospievania. 

 

Podľa docentky RNDr. Beáty Brestenskej, CSc., z Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave pritom dievčatá v STEM dosahujú rovnaké alebo lepšie výsledky než chlapci. V IT Fitness Teste1, ktorý realizuje na Slovensku už šiesty rok, pravidelne víťazili dievčatá. „Napriek tomu mladé ženy z kariéry vo vede a technike rezignujú. Ženy vzdelané v prírodných a technických odboroch chýbajú nielen vo firmách, ale aj v neziskovom sektore a štátnych inštitúciách.  Záujem dievčat je potrebné vzbudiť už skôr – na prvom stupni základných škôl a nie je to len úlohou učiteľov.“  O budúcnosti v odboroch STEM by mali podľa nej s dievčatami hovoriť aj rodičia, aby búrali stereotypy. Firmy a inštitúcie zase môžu prispieť k plastickejšej predstave dievčat o budúcom zamestnaní vo vede a technológiách.

 

Slovensko si nemôže dovoliť strácať ďalšie talenty

Podľa OECD iba jeden z piatich absolventov odboru počítačových vied v 35 európskych krajináchje žena. Ide o obrovský nevyužitý potenciál a jeden z hlavných problémov pre súčasný aj budúci trh práce: Európa môže podľa Európskej komisie v roku 2020 čeliť nedostatku až 900-tisíc kvalifikovaných IT pracovníkov. 

„Práca v budúcnosti je neodmysliteľne spojená s informačnými technológiami. Bude preto dôležité, aby dostatočná časť populácie mala vedomosti a expertízu, ktoré im umožnia pracovať v týchto moderných odvetviach. Ekonómia nás učí, aby sme najskôr zberali ovocie, ktoré je na dosah. V tomto prípade sú to mladé dievčatá, u ktorých je dnes relatívne nízky záujem o STEM štúdium a existuje tak značný potenciál na zlepšenie,“ uviedol Róbert Chovanculiak, analytik nezávislého Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz  INESS.

 

Aj keď ženy boli priekopníčkami počítačovej vedy – napríklad prvý počítačový algoritmus navrhla a napísala pred 200 rokmi Ada Lovelaceová – dnes táto oblasť viac oslovuje mužov. V Microsofte dlhodobo podporujeme zapojenie žien do technológií, pretože je to dôležité pre ne, pre IT spoločnosť aj pre ekonomiku ako celok. Máme množstvo projektov, ktorých cieľom je ukázať dievčatám a ženám, že pomocou technológií môžu zmeniť svet v akomkoľvek odbore. Najdôležitejšie je začať búraním predsudkov a stereotypov, ktoré v tejto oblasti existujú,“ uviedla Biljana Weber, generálna riaditeľka spoločnosti Microsoft Česká republika a Slovensko. 

-------------------------------------------------

 

O prieskume:

Unikátny prieskum spoločnosti Microsoft: Prečo európske dievčatá neštudujú vedu? zahrnul jedenásť európskych krajín: Slovensko, Českú republiku, Fínsko, Francúzsko, Taliansko, Írsko, Nemecko, Holandsko, Poľsko, Rusko a Veľkú Britániu. Výsledkom je jedinečná štúdia, ktorá sa zatiaľ v Európe v takomto rozsahu nerealizovala. Microsoft sa spojil s odborníkmi v tejto oblasti, zrealizovali rešerš literatúry, zorganizovali skupinové diskusie s 54 dievčatami v deviatich krajinách a kvantitatívny prieskum medzi 11 500 dievčatami v 11 krajinách. Na účely výskumu bol pojem STEM (Science, Technology, Engineering and Maths) definovaný (a vysvetlený účastníkom prieskumu) ako prírodné vedy (vrátane biológie a medicíny), technológie, inžinierstva (vrátane dizajnu) a matematika.

 

 

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Snickers vzdáva hold futbalu a ponúka stretnutie s Pelémpasik
Snickers vzdáva hold futbalu a ponúka stretnutie s Pelém

Značka Snickers sa spojila s najväčšou futbalovou legendou všetkých dôb v rámci novej kampane „Hraj ako Pelé“, vďaka ktorej sa traja Slováci budú môcť s touto jedinečnou osobnosťou stretnúť na Olympijskom štadióne v Barcelone a dokonca si pod dohľadom slávnej športovej ikony zatrénovať. Stačí sa od 24. 4. do 18. 6. zapojiť do súťaže a prispieť na www.snickers.sk videom alebo fotkou na tému najlepší futbalový trik v štýle Pelého. 

Kopať za ten istý tím ako Pelé je snom skoro každého futbalového fanúšika. Aj preto ponúka najpopulárnejšia čokoládová tyčinka na svete možnosť premeniť tento sen na skutočnosť. "Som veľmi rád, že môžem spolupracovať so Snickers a stať sa súčasťou tejto špeciálnej udalosti, ktorú značka prináša svojim priaznivcom. Svet futbalu mi dal strašne veľa a to vítam ako mimoriadnu príležitosť, cez ktorú sa môžem odvďačiť. Teším sa na výhercov súťaže, ktorým rád priblížim ako hrať futbal a vyhrávať ako ja," odkazuje všetkým futbalovým nadšencom Pelé.

 

Pri príležitosti kampane uviedli špeciálnu limitovanú edíciu produktov v podobe balenia obsahujúceho štyri kusy tyčiniek Snickers so samolepkami pod obalom. Vôbec po prvýkrát na slovenskom trhu bude na obale známych čokoládovo-karamelových tyčiniek s arašidmi vytlačených, namiesto typického loga Snickers, päť tematických hesiel – Pelé, Gól, Legenda a Kopačky.

 

Najväčšiu šancu zahrať si s Pelém majú trojčlenné tímy, ktoré ukážu zmysel pre tímovú spoluprácu a zároveň nápaditosť typickú pre Pelého štýl hry. V období od 24. 4. do 18. 6. musia súťažiaci zachytiť na video alebo fotografiu svoj futbalový trik, ideálne nájsť spôsob ako kreatívne zapojiť tyčinky Snickers a zaregistrovať výtvor na www.snickers.sk. „Značka Snickers sa dlhodobo spája so športom a kampaň s najlepším futbalistom všetkých čias je ďalšia úroveň týchto aktivít. Súťaž ‚Hraj ako Pelé' ponúka šancu vyhrať neopakovateľný zážitok, tréning s kráľom futbalu a získať od neho napríklad pár tipov ako sa stať futbalovou legendou," dopĺňa brand manažér značky Snickers pre strednú Európu Radovan Veselý.

 

Fantázii sa medze nekladú a váhať nemusia ani tí, čo svoje schopnosti na ihrisku nepovažujú za perfektné. „Cení sa nápad, nadšenie a tímový duch. Cieľom kampane je vzdať hold výnimočnej futbalovej legende a futbalu ako športu pre každého,“ uzatvára Veselý.

 

Víťazný tím sa v termíne  1. – 3. 9. 2017 vďaka Snickers vypraví na „all inclusive“ cestu do Barcelony spoločne s ďalšími víťazmi súťaže z celej Európy, ktorej vrcholom je stretnutie sa so samotným Pelém na Olympijskom štadióne.

 

Súťaží sa od 24. 4. do 18. 6. 2017. Kampaň podporí vystavenie informácií na miestach predaja tyčiniek, aktivity v digitálnom prostredí, PR a mediálne partnerstvá s vybranými médiami. Vyhlásenie víťaza bude do konca júna 2017.

Info o súťaži na: www.snickers.sk

 

-----------------------------------

Snickers

Čokoládovo-karamelovú tyčinku Snickers vyrába spoločnosť Mars, ktorá je jednou z najväčších rodinných spoločností na svete. Tyčinka Snickers sa vyrába od roku 1930. Obsahuje arašidy, karamel, nugát a čokoládu. Táto kombinácia si získala mnoho priaznivcov, čo z nej robí jednu z najobľúbenejších čokoládových tyčiniek na celom svete.

 

Pelé

Futbalista s veľkým „F“ známy nielen hráčom, fanúšikom a športovým priaznivcom, ale aj bežne nezainteresovaním ľuďom naprieč všetkými krajinami a kontinentmi. Jeho meno sa spojuje s najpopulárnejším športom na svete a je takmer jeho synonymom. S tromi titulmi majstra sveta, dvoma víťazstvami v Majstrovstvách sveta klubov a Severoamerickej futbalovej lige sa stal vedúcim strelcom všetkých čias s celkovým skóre 1 283 gólov. Za tento nevídaný úspech bol na prelome tisícročia zvolený FIFA hráčom storočia. Preslávený je aj jeho mimoriadny herný štýl a technika kopov.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio