LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
 Každé štyri hodiny zomrie na Slovensku jeden pacient  s rakovinou pľúc

Každé štyri hodiny zomrie na Slovensku jeden pacient s rakovinou pľúc

Autor: Monika B.

November je Mesiacom povedomia o rakovine pľúc. Ochorenie, ktoré si na Slovensku každoročne vyžiada viac ako 2 tisíc ľudských životov, má úzky súvis s fajčením. Aj napriek tomu sa sporadicky vyskytuje aj u nefajčiarov. Každoroč...

#NajkrajsieGesto má naučiť seniorov pravidelne si merať pulz

#NajkrajsieGesto má naučiť seniorov pravidelne si merať pulz

Autor: Monika B.

– Na stúpajúci počet pacientov, ktorí majú fibriláciu predsiení a na toto ochorenie sa neliečia, upozorňuje nová kampaň #NajkrajsieGesto. Jej cieľom je naučiť seniorov pravidelne si merať pulz. Fibrilácia predsiení patrí...

Strana:  1

Dnes je 05. 12. 2020, meniny má Oto.
Meranie teploty spoľahlivo, rýchlo a bez kontaktu
Hĺbková očista, masáž aj aktivácia pokožky k zdraviu a kráse
Naše výlety: Netradičná kniha pre cestovateľov po Slovensku
STAVTE NA DOMÁCU PEDIKÚRU OD AVONU!
Poradna
Náhodný článok
Rebarbora, obľúbená jarná pochúťka Rebarbora, obľúbená jarná pochúťka
Rebarbora sa voľakedy považovala za ovocie chudobných, pretože im rástla na dvoroch a určite v každej záhradke. Podľa starých pranostík je chuťovo i vitamínovo najlepšia len do Jána (24. júna). Iná zas hovorí, že ju môžeme jesť len v mesiacoch v ktorých nie je "r". A tak by to aj mohlo byť.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Mimoriadne rozhodnutie Tesca: reťazec podporí komunity ešte viacpasik
Mimoriadne rozhodnutie Tesca: reťazec podporí komunity ešte viac

Tesco prichádza v predvianočnom období so skvelou správou pre všetky komunity, v ktorých pôsobí. V aktuálnom náročnom období podporí všetkých finalistov programu Vy rozhodujete, my pomáhame rovnakou sumou. Reťazec podáva pomocnú ruku komunitám v aktuálnej náročnej situácii vďaka zvýšeniu celkovej výšky grantu na 185-tisíc eur.

Tesco pôsobí na Slovensku už viac než 24 rokov a počas tohto obdobia sa reťazec vytrvalo stará o miestne komunity, v ktorých pôsobí. Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame dlhodobo podporuje lokálne projekty, ktoré zlepšujú život v komunitách a skrášľujú či skvalitňujú ich verejný priestor. Príkladom sú nové ihriská, knižnice, mestské úle či vzdelávacie aktivity. Tento rok dostali príležitosť aj návrhy projektov, ktoré pomáhajú vyrovnať sa  so súčasnou mimoriadnou situáciou po nástupe koronakrízy či podporiť zdravie a imunitu.

 

Tesco sa rozhodlo upraviť pravidlá obľúbeného grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame, aby dokázalo prihlásené komunitné projekty podporiť čo najviac. Vďaka zvýšeniu celkovej sumy grantového programu na 185-tisíc eur Tesco podporí všetkých 231 finalistov rovnakou sumou 800 eur.

 

V súčasnej mimoriadnej situácii robí Tesco všetko pre to, aby chránilo zdravie a bezpečnosť zákazníkov a kolegov. Aj s ohľadom na aktuálnu mimoriadnu situáciu preto tento rok neprebehne zákaznícke hlasovanie v obchodoch. Takéto hlasovanie v uplynulých ročníkoch Vy rozhodujete, my pomáhame určovalo víťazné poradie projektov a konkrétnu výšku ich podpory.

 

„V Tescu vyvíjame za každých okolností maximálne úsilie smerom k pomoci komunitám. Dlhodobo podporujeme iniciatívy, ktoré skrášľujú okolie a zlepšujú život vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme. Veľmi nás teší, aký pozitívny ohlas vzbudila 8. edícia grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Chápeme, aká dôležitá je podpora komunít práve v tomto neľahkom čase, a preto sme hľadali spôsob, ako prihlásené lokálne projekty ešte viac podporiť. Sme veľmi radi, že ešte pred Vianocami prichádzame s dobrými správami. Rozhodli sme sa zvýšiť výšku grantu na 185-tisíc eur. Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame v jeho aktuálnej edícii podporíme 231 projektov, každý rovnakou sumou 800 eur,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Neziskové organizácie, školy, samosprávy či miestne organizácie prihlasovali svoje projekty do aktuálnej 8. edície programu do 18. októbra 2020. Z prihlásených 448 nápadov a ideí vybrala komisia odborníkov – v zastúpení Tesca a zástupcov neziskového sektora – 231 finalistov.

 

„Koronakríza má, žiaľ, veľký vplyv aj na život v komunitách v rámci celého Slovenska a negatívne ovplyvňuje aj neziskový sektor. Čo je však dôležité: množstvo už rozbehnutých komunitných projektov naďalej potrebuje pomoc a rovnako tak vznikajú aj mnohé ďalšie užitočné iniciatívy či nápady, a to práve v súvislosti s koronakrízou. Vnímame veľmi pozitívne, že program Vy rozhodujete, my pomáhame pokračuje svojou 8. edíciou. Ide o dôležitú pomoc smerom k tomu, aby sa ľuďom v ich komunitách žilo lepšie. Jednoducho aby mali napríklad krajšie bezprostredné okolie, v ktorom sa pohybujú, alebo aby v ňom vedeli čo najužitočnejšie využiť svoj voľný čas,“povedala Barbora Hullová,projektová manažérka Nadácie Pontis.

 

Prostredníctvom programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa Tescu doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov. Zrealizované projekty pomohli skrášliť komunity, zlepšiť životy ľudí i zvierat či podporiť deti a mládež vo voľnočasových aktivitách naprieč Slovenskom.

 

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa zrealizovalo v regiónoch napríklad:

 

  • 48 kultúrnych podujatí
  • 36 ihrísk
  • 63 vzdelávacích aktivít
  • 17 úprav verejných záhrad a parkov
  • 9 detských táborov
  • 4 dopravné ihriská
  • 3 pomoci pre útulky pre zvieratá
  • 5 aktivít na ochranu včiel

 

Pravidlá programu a informácie o všetkých edíciách sú na https://tesco.sk/pomahame/.

Zobraziť celú novinku
Najvýkonnejšia starostlivosť o vlasy na mieru a ochrana vlasov až po dobu 60 dní: Fibre Clinix pasik
Najvýkonnejšia starostlivosť o vlasy na mieru a ochrana vlasov až po dobu 60 dní: Fibre Clinix

Starostlivosť o vlasy nie je len o tom, že sa na vaše vlasy váš kaderník pozrie, prečeše ich, prehrabne prstami, podstrihne... Starostlivosť o vlasy je tiež rozhovor o tom, ako sa o svoje vlasy staráte doma, aké používate produkty, ako si ich češete, či často športujete. A v neposlednom rade je to starostlivosť presne na mieru vašim potrebám. Robí to aj váš kaderník?

Prispôsobenie služieb aj produktov na mieru konkrétnemu človeku je rastúcim trendom, rovnako ako supermoderné technológie, ktoré prenikajú do všetkých odvetví, starostlivosť o vlasy nevynímajúc. Fibre Clinix je na mieru šitá regenerácia vlasov pre každú vlasovú potrebu, ktorá vďaka najvýkonnejším technológiám pomáha obnovovať pôvodný, neporušený stav vlasov.

Keď zistíte, že máte v kaderníckom salóne po kúre s Fibre Clinix krásne vlasy, váš kaderník vám odporučí produkty na domácu starostlivosť, ktoré presne korešpondujú s produktmi, ktoré použil v salóne. Takto predpísaná starostlivosť na doma vám pomôže udržať výsledky zo salónu až do ďalšej návštevy salónu. Inými slovami, vaše vlasy budú stále krásne.

 

 

Čo je nový FIBRE CLINIX?

FIBRE CLINIX je niekoľko radov doposiaľ najvýkonnejších prípravkov starostlivosti o vlasy v salóne a doma. Kombinuje prispôsobenie na mieru s najmodernejšími vedeckými poznatkami. FIBRE CLINIX je možné zakúpiť jedine vo vybraných salónoch Schwarzkopf Professional a vášmu kaderníkovi umožňuje ponúknuť vám na mieru šité profesionálne služby pre viac vlasových potrieb naraz.

 

 

Prečo si vybrať nový FIBRE CLINIX?

-Starostlivosť na mieru
  • služby a starostlivosť presne zodpovedá vašim individuálnym potrebám
  • prispôsobiteľná starostlivosť na domáce použitie, ktorá udržuje efekt starostlivosti zo salónu až po dobu 60 dní 
  •  
·Vysoký výkon
  • produkty obnovujú a regenerujú vlasy poškodené vonkajším prostredím (ovzdušie, bazén, vietor) aj chemickými (zosvetlenie, farbenie, styling) a mechanickými vplyvmi (kefovanie, žehlenie vlasov, kulmovanie, vrkoč, sponky…)
  •  
·10x pevnejšie vlasy
  • vlasy vďaka FIBRE CLINIX budú mať uzamknutú poréznosť = škodlivé látky zvonku do nich nemôžu toľko prestupovať
  • obnovenie vnútornej a vonkajšej štruktúry po dobu až 60 dní

 

 

Technológia FIBRE CLINIX

Tripple Bonding Technológia jezdokonalená bonding technológia vychádzajúca z desaťročného výskumu Schwarzkopf Professional. Spevňuje vlasy zvnútra, pretože obsahuje špeciálnu zlúčeninu (trivalentný ión), ktorá vytvára trojrozmernú sieť vo vnútri vlasového vlákna, a tým posilňuje väzby priamo vo vlasovom vlákne (bonding). Vďaka tomu sú vaše vlasy sú pružnejšie a menej sa lámu - až 10x silnejšie vlasy!
C21 technológia – je vysoko efektívny vyživujúci činiteľ pôsobiaci na povrchu vlasov pomocou využitia doplňovania lipidov. Dokonale obnovuje ochrannú vrstvu vlasu.

Starostlivosť na mieru a ochrana vlasov až po dobu 60 dní? Áno – stačí sa len opýtať svojho kaderníka a siahnuť po produktoch FIBRE CLINIX.

Zobraziť celú novinku
NATUR polievky z prírodných ingredienciípasik
NATUR polievky z prírodných ingrediencií

Ak patríte medzi milovníkov polievok, určite si v nadchádzajúcom jesennom období prídete vďaka Podravke na svoje. Obľúbená značka prináša na pulty predajní novinku: obilninové a strukovinové polievky NATUR, ktoré vás zahrejú, zasýtia a okrem toho spravíte aj niečo pre svoje zdravie! 

 

Polievky NATUR totiž obsahujú len prírodné ingrediencie: zmes výživných obilnín, strukovín, kvalitnej zeleniny, chutných korenín a bez pridanej soli. Môžete si ich vychutnať v troch variantoch: s pohánkou a zeleninou, červenou šošovicou alebo bulgurom. Nové polievky Podravka NATUR urobia dobre nielen telu, ale aj duši! Viac na www.podravka.sk.

 

Tri dôvody, prečo jesť polievky

Pre našich predkov bola polievka základ a v jedálnom lístku nesmela chýbať. Avšak v dnešnej rýchlej dobe sa na polievky zabúda, a to je veľká škoda! Rozhodne by mali zostať neoddeliteľnou súčasťou nášho jedálničku, najmä pre tieto tri dôvody:

 

  • Sú zdrojom živín a tekutín: polievky obsahujú množstvo vitamínov, minerálov, vlákniny a ďalších výživných látok. Pomáhajú nám tiež dodržiavať pitný režim, do ktorého ich môžeme s pokojným svedomím zahrnúť. Navyše, polievka pred hlavným jedlom naštartuje tráviaci systém.
  •  
  • Nikdy nie sú rovnaké a zasýtia: vďaka rozmanitosti zeleniny, strukovín a korenín nie je polievka nikdy rovnaká. Polievky nás na jeseň aj skvele zahrejú a tie s obilninami a strukovinami (napríklad NATUR polievky) aj výdatne zasýtia.
  •  
  • Sú nízkorozpočtové a rýchle: rozpočet na dobré a kvalitné polievky nemusí byť vôbec vysoký, navyše ich zaraďujeme medzi jedlá s jednoduchou prípravou. Môžu dokonca nahradiť obed alebo večeru. Je to rýchla voľba nielen pre zaneprázdnené mamy, ale aj napríklad študentov či ľudí, ktorí nemajú času nazvyš.

 

Zdroj: Lucia P.

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Výrobky Tesca už čoskoro úplne bez ťažko recyklovateľných plastovpasik
Výrobky Tesca už čoskoro úplne bez ťažko recyklovateľných plastov

Tesco napreduje v napĺňaní záväzkov trvalej udržateľnosti naprieč strednou Európou: zo svojich výrobkov odstránilo už 454 ton ťažko recyklovateľných plastov, a to za krátke obdobie jeden a pol roka. Reťazcu sa darí chrániť zdroje našej planéty aj vďaka znižovaniu hmotnosti obalov. Mnohé výrobky vlastnej značky Tesca sa už dnes predávajú v ľahších obaloch – vďaka tomu sa podarilo ušetriť 64 ton plastov. Skvelé čísla sa reťazcu darí dosahovať aj priamo na Slovensku: úspešne sa podarilo eliminovať už 86 % všetkých ťažko recyklovateľných materiálov.

Pred jeden a pol rokom sa Tesco zaviazalo, že do konca roka 2020 odstráni z obalov výrobkov vlastnej značky všetky materiály, ktoré sa ťažko recyklujú. Reťazec intenzívne napreduje v napĺňaní svojich záväzkoch v oblasti trvalej udržateľnosti, a to aj napriek mimoriadnej situácii vyvolanej koronakrízou.

 

„V roku 2019 sme zostavili zoznam materiálov, ktoré sa bežne používajú v obaloch výrobkov, a rozčlenili sme ich do kategórií – podľa recyklovateľnosti a dostupných alternatív. Aby sme zvýšili udržateľnosť našich výrobkov, v úzkej spolupráci s dodávateľmi sme odstránili všetky materiály, ktoré sa v rámci konkrétnych lokálnych podmienok považujú za ťažko recyklovateľné. Dosiahli sme významný pokrok v napĺňaní nášho záväzku a budeme pokračovať ďalej aj v roku 2021,“ hovorí Matt Simister, generálny riaditeľ Tesca pre strednú Európu.

 

Nahradiť sa  doposiaľ podarilo až 454 ton plastov, ktoré nie sú vhodné na recykláciu. Toto číslo zahŕňa všetky štyri krajiny strednej Európy, kde Tesco pôsobí (Česko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko). Ide o dôležitý krok smerom k dosiahnutiu ďalšieho cieľa reťazca, ktorým je využívanie 100 % recyklovateľných obalov vlastnej značky do roku 2025.

S rovnako pozitívnymi správami prichádza Tesco aj priamo v prípade Slovenska, kde sa podarilo eliminovať 149 ton nerecyklovateľných alebo ťažko recyklovateľných materiálov, čo predstavuje 86 % všetkých „červených“materiálov.

 

Tesco spolupracuje s dodávateľmi

Na úprave obalov výrobkov Tesco intenzívne spolupracuje so svojimi dodávateľmi. Reťazec sa počas uplynulých 18 mesiacov zameral na využitie vhodných alternatív a úpravu výrobných technológií. Výraznú zmenu si tak môžu už dnes zákazníci všimnúť napríklad pri balenom ovocí a zelenine. Tesco a jeho dodávatelia nahradili ťažko recyklovateľný polystyrén a PVC bežne recyklovanými materiálmi, ako sú PET, PE a polyetylén. Len táto úprava prináša každoročnú pozitívnu zmenu v podobe odstránenia viac ako 65 ton nerecyklovateľného materiálu.

Ďalším príkladom je výmena PVC fólie za LDPE pri energetických nápojoch – táto úprava konkrétne priniesla úsporu 5 ton materiálu, ktorý by inak po použití skončil ako odpad. Dôležité zmeny nastali aj pri mliečnych výrobkoch, pečive a cukrovinkách – tu bolo celkovo nahradených 143 ton ťažko recyklovateľného plastu, a to v rámci celého stredoeurópskeho podnikania Tesca.

 

Pomocou sú aj ľahšie obaly

Okrem ľahkej recyklovateľnosti Tesco pracuje na znižovaní hmotnosti obalov na absolútne minimum. Mnohé výrobky vlastnej značky Tesca sa už dnes predávajú v ľahších obaloch alebo prechádzajú na novú výrobnú technológiu. Práve tá umožňuje odstrániť, prípadne nahradiť vybrané časti balenia.

 

Zníženie hmotnosti obalov má pozitívny vplyv nielen na spotrebu materiálu, ale ľahšie obaly znamenajú aj menej energie spotrebovanej na prepravu výrobkov, a teda aj menej emisií uhlíka. Vďaka zmene dizajnu výrobkov sa hmotnosť použitých plastov znížila celkovo o viac ako 64 ton.

Viac zaujímavých informácií o udržateľných obaloch Tesca sa dozviete na tejto webstránke.

Zobraziť celú novinku
Očarujúca Orava Hiluxe – prevarí vodu bleskovo a bez pachutepasik
Očarujúca Orava Hiluxe – prevarí vodu bleskovo a bez pachute

Počas hmlistých rán a sychravých večerov padne vhod malým aj veľkým šálka horúceho nápoja. Na zaliatie obľúbeného čaju i kávy vám skvelo poslúži antikorová rýchlovarná kanvica Orava Hiluxe v atraktívnom červenom šate, ktorá sa okamžite stane dizajnovou hviezdou vašej kuchyne. 

 

Od prvej chvíle sa zamilujete do jej sexi červenej farby, oblých tvarov, vysokého oblúka rúčky pre pohodlné uchopenie a integrovaného analógového teplomera, ktorý počas ohrevu zobrazuje aktuálnu teplotu vody. Ten ocenia hlavne milovníci čaju, ktorí vedia, že zelený čaj by sa mal zaliať vodou s teplotou 60 – 70 0C, ovocný vodou s teplotou 900 a len čierny čaj sa zalieva prevarenou vodou. Navyše, voda prevarená v antikorovej kanvici je bez zápachov a pachute, aby mohla dokonale vyniknúť čistá chuť vášho obľúbeného horúceho nápoja. Orava Hiluxe je dômyselne skonštruovaná tak, aby sa do nej čo najpohodlnejšie naberala voda, aby sa z nej krásnym prúdom liala do pohára i šálky a aby manipulácia s ňou bola pre vás potešením. Okrem príťažlivého vzhľadu prekvapí aj praktickými vychytávkami – vyberateľným filtračným sitkom na vodu, odnímateľným podstavcom otočným o 3600, svetelnou signalizáciou zapnutia a ochranou pred ohrevom bez vody. Vďaka príkonu 1 800 W prevarí vodu za okamih a po skončení úlohy sa automaticky vypne. Naraz v nej ohrejete až 1,8 litra vody, aby ste si čaj a kávu mohli vychutnať spolu s rodinou. Výborne vám poslúži aj na ohrev vody na zaliatie výživnej kaše na raňajky či rýchlej večere v podobe polievky z vrecúška.

Podmanivá kráska Orava Hiluxe môže byť vaša za 49,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Pomoc od Kauflandu je každým nákupom bližšie pasik
Pomoc od Kauflandu je každým nákupom bližšie

Po štvrtý raz spúšťa obchodný reťazec kampaň na pomoc ľuďom v núdzi. Za každý výrobok z produktového radu Z lásky k tradícii predaný od štvrtka 29. 10. do stredy 2. 12. 2020 prispeje 5 centmi na nákup vozidiel pre terénne sociálne služby Slovenského Červeného kríža. 

Cieľom projektu je podpora a posilnenie vybavenia terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža (SČK) a šírenie povedomia o potrebe odbúravania sociálnej izolácie. Tej je na Slovensku menej práve aj vďaka pracovníkom SČK, ktorí pomáhajú ľuďom v núdzi dostať sa tam, kam potrebujú – k lekárovi, na úrad alebo na návštevu rodiny. Práca terénnych sociálnych služieb SČK spočíva v poskytovaní prepravnej a opatrovateľskej služby, ale aj v sociálnom poradenstve či rozvoze šatstva a potravinovej pomoci. Prepravná služba zahŕňa aj poskytnutie asistencie počas prepravy či pri návštevách lekára.

 

„Rok 2020 je pre viaceré domácnosti náročnou skúškou. Zamestnanci terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža robia výnimočnú prácu, ktorou zlepšujú životné podmienky ľudí v núdzi na celom Slovensku. Pomáhali aj počas prvej vlny pandémie, keď roznášali potraviny najviac ohrozeným ľuďom. Rozšírením ich flotily o ďalšie vozidlá budú takto ešte viac pripravení podávať pomocnú ruku ľuďom, ktorí sú na nich odkázaní – ľuďom v núdzi, hendikepovaným, onkologickým pacientom, mamičkám s deťmi alebo tým, ktorí bývajú v nedostupnom teréne, na miestach s nepravidelnou medzimestskou dopravou alebo nemajú možnosť vyjsť z domu bez pomoci,“ uviedla Lucia Vargová, hovorkyňa Kaufland Slovensko.

 

Podľa pána Mariána Fronka, vodiča SČK, prináša každý pracovný deň nový príbeh. Všetky však majú spoločnú jednu vec – pomoc druhým ľuďom. Napríklad pani Márii Vargovej, klientke terénnych sociálnych služieb SČK, pomáha služba postarať sa o dcéru.„Moja dcéra má ťažké zdravotné postihnutie. Službu využívame najmä na jej prepravu za rôznymi lekárskymi vyšetreniami. Je to vynikajúca pomoc a sme radi, že máme túto možnosť,“ povedala pani Mária Vargová a dodala, že by priala Slovensku viac takýchto vozidiel.

 

Od spustenia projektu v roku 2017 vďaka pomoci Kauflandu SČK rozšíril flotilu už o 16 nových špeciálne upravených terénnych vozidiel, ktoré pomáhajú v rámci 17 územných spolkov: Banská Bystrica, Bratislava-mesto, Brezno, Horehronie, Humenné, Košice-okolie, Levice, Liptovský Mikuláš, Poprad, Prešov, Rožňava, Senica, Snina, Topoľčany, Trebišov, Žiar nad Hronom a Žilina.

 

V prvom polroku 2020 sa terénne služby SČK museli výrazne prispôsobiť prísnym opatreniam v súvislosti s pandémiou COVID-19. Prevoz klientov sa síce výrazne obmedzil, zvýšil sa však počet ľudí, ktorí boli na pomoc zvonku odkázaní. Autá sme preto plne využívali na rozšírený rozvoz obedov pre seniorov a ťažko zdravotne postihnutých obyvateľov, donášku nákupov a liekov, materiálnu pomoc a pomoc pre repatriantov v štátnych karanténnych centrách,“ ozrejmila Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka SČK.

 

Tento rok sa vďaka spolupráci s Kauflandom bude môcť táto služba rozšíriť do ďalších regiónov, kde aktuálne ešte nie je, alebo posilniť vo veľmi vyťažených regiónoch. Stačí len kúpiť výrobok z produktového radu Z lásky k tradícii a zákazník podporí hneď dve oblasti – terénne sociálne služby SČK aj slovenských dodávateľov.

 

Zobraziť celú novinku
Pozor na prechladnutie, radšej si prikúrte – expresne zo zásuvky!pasik
Pozor na prechladnutie, radšej si prikúrte – expresne zo zásuvky!

S príchodom jesene nás niekedy aj v interiéri nepríjemne zaskočí chlad. Pri vysokom poklese teplôt neraz systémové vykurovanie nestíha, alebo naň jednoducho zabudneme a po návrate z mrazivého interiéru sa ocitneme v nedostatočne nevykúrenej miestnosti. 

 

Alebo ak sedíme blízko chladného múra, cítime, ako nám „ťahá“ na chrbát, od nôh. Ak sa nechceme prechladnúť, mali by sme prikúriť a postarať sa tam o svoj maximálny teplotný komfort. Nemusíme sa však hneď babušiť do hrubých neforemných svetrov a nazúvať si extra teplé babičkine štrikované ponožky, expresne vám v interiéri vyladí teplotu mini teplovzdušný ohrievač Orava VL-100 mini. Má mini rozmery, ale slušnú výhrevnú silu. Oceníte ho, keď potrebujete vyladiť teplotu v spálni, v kancelárii či v garáži, alebo ste sa vybrali s rodinou na chatu či do nevykúrenej chalupy. Zapojíte ho do elektrickej zásuvky, nastavíte si na ňom jeden z 2 stupňov rýchlosti ventilácie teplého vzduchu a požadovanú teplotu od 15 do 32 0C. K dispozícii má aj časovač od 1 do 12 hodín. Všetky aktuálne nastavenia prehľadne vidíte na veľkom LCD displeji. Expresne vyhreje miestnosti do 16 m2, má zabudovanú teplotnú poistku proti prehriatiu a môže byť váš len za 19,90 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Trnavská Baterkáreň: Prispôsobujeme sa novej situácii najlepšie, ako viemepasik
Trnavská Baterkáreň: Prispôsobujeme sa novej situácii najlepšie, ako vieme

Nová situácia, nové nariadenia, nové skúsenosti. Meníme naše životy za pochodu, snažíme sa prispôsobiť, prežiť a mnohé činnosti presúvame viac do online priestoru. Pandémia mení mnohým priority. S druhou vlnou sa opäť vraciame k udržateľnejšiemu spôsobu života. Viac pozornosti venujeme sebe, svojim blízkym, prostrediu, v ktorom bývame. Opatrnejšie narábame s peniazmi a dávame nepotrebným veciam druhú šancu. 

Ak hľadáte inšpiráciu pre less waste domácnosť alebo sa pokúšate žiť šetrnejšie a udržateľnejšie, nakuknite do Baterkárne. Jej zakladateľky Janka Reháková a Simona Hlaváčová učia a motivujú ľudí meniť návyky s prihliadnutím na vlastné možnosti a životné prostredie. Ako fungujú princípy cirkulárnej ekonomiky v praxi, je vidieť na aktivitách, ktoré pravidelne organizujú.

Hlavnou myšlienkou Baterkárne, komunitného centra v Trnave, je ukázať ľuďom, aké jednoduché je žiť zodpovednejšie. Stačí začať malými krôčikmi – menej nakupovať, viac upcyklovať, vymieňať, požičiavať a zbytočne neplytvať zdrojmi.              

Každý jeden človek môže začať v oblasti, v ktorej sa cíti komfortne. Či už je to vyprataním nepotrebných vecí v skrini či hračiek v detskej izbe,  triedením odpadu, nakupovaním len nutných vecí alebo používaním znovupoužiteľných materiálov v domácnosti. Možností, ako začať, je naozaj veľa, prinášame zopár tipov:

 

-   Majte vždy poruke vlastnú látkovú tašku na nákup potravín namiesto kupovania jednorazovej

-   Používajte látkové vrecká na nákup ovocia a zeleniny namiesto plastových vreciek

-   Dámy môžu vyskúšať bavlnené znovupoužiteľné odličovacie tampóny namiesto jednorazových

-   V kuchyni nahraďte klasickú hubku lufou – lufa je prírodná a kompostovateľná 

-   Vlastná fľaša na vodu vždy so sebou namiesto kupovania plastových

-   Využívajte znovupoužiteľné nádoby na čapovanie drogérie namiesto kupovania stále nových

-   Vlastné nádoby na obed so sebou namiesto jednorazových plastových

-   ... a mnoho ďalších mini krôčikov, ktoré dokáže každý z nás. Dôležitým spoločným menovateľom je nevytvárať odpad, neplytvať financiami, brať ohľad na životné prostredie, zlepšiť si kvalitu života a ísť príkladom svojmu okoliu

 

No čo urobiť s vecami, ktoré nepotrebujete a sú stále funkčné? V Baterkárni majú šancu na druhý domov. V jej komunitnom ReUse centre, ktoré je prvým na Slovensku, sa mesačne vyzbiera množstvo oblečenia, hračiek, rastlín, školských pomôcok, potrieb pre zvieratká, dekorácií aj veci pre ručné práce. Tie putujú do swapov a Charitatívneho sekáča, kde si nájdu nových majiteľov, ktorí ich ešte radi nosia a používajú. „Sme veľmi rady, že ľudia si na naše  centrum rýchlo zvykli. Prichádzajú k nám naozaj ľudia všetkých vekových kategórií z Trnavy a okolia, prinášajú veci, ktoré sú ešte funkčné, čisté, ale už ich nevyužívajú. Za september sme zachránili pred vyhodením 800 kusov hračiek, 290 kusov vecí do domácnosti, 100 kusov kníh a 340 kusov hračiek. V auguste to bolo 110 kilogramov oblečenia,“ hovorí Janka Reháková, zakladateľkaBaterkárne.

 

 

Bezhlavé nakupovanie ide postupne bokom. Do krvi sa nám dostáva viac zodpovednosti a ohľaduplnosti.Naším hnacím motorom je práve komunita, ktorá sa do našich aktivít zapája, sleduje naše témy, súťaže, inšpiratívnych hostí a zostala verná nášmu obchodíku s kvalitnou čapovanou drogériou a prírodnou dekoratívnou kozmetikou, ktorú je možné objednať aj cez e-shop. Vďaka týmto ľudom ešte dnes fungujeme, za čo im patrí veľké ďakujeme. Veríme, že aj túto etapu spoločne zvládneme,dopĺňa Simona Hlaváčová z Baterkárne.

Vzdelávacie programy, workshopy, kurzy aj podporné skupiny pre mamičky a obľúbený Knižný klub sú súčasťou osvety Baterkárne. Súčasná situácia však mnohé aktivity opäť pozastavila. Zodpovednosť voči komunite je pre nás prvoradá.  Riadime sa opatreniami ÚVZ a väčšinu aktivít presúvame do online priestoru. Prednášky a rozhovory so zaujímavými hosťami už vysielame len formou sociálnych sietí. Veci do swapov stále zbierame v rovnakom režime, záujemcovia ich nájdu vystavené priamo v Baterkárni. Záujemcovia si môžu vybrané veci taktiež rezervovať online v albumoch na Facebooku a následne osobne vyzdvihnúť,“ spresňujú fungovanie Sima a Janka.

Mimoriadne opatrenia spustené od 24. októbra  sa dotýkajú aj Baterkárne – no svoje brány nezatvára. Ako drogéria môže fungovať naďalej. Môžete si vybrať z ponuky kvalitnej kozmetiky či čistiacich prostriedkov a nakúpiť z bezpečia domova či priamo v prevádzke.

 

V Trnave robíme taktiež donášku tovaru,“ hovorí Simona a jedným dychom dodáva: „Veci z komunitného ReUse centra sa budeme snažiť čo najviac fotiť a postovať na sociálne siete, aby sme naďalej mohli vracať veci do obehu a šetriť tak planétu i zdroje.“

Sima a Janka zároveň vyzývajú ľudí, aby podporovali svoje obchodíky a podniky, nezabúdali na ne. Veria, že len spolupráca, empatia a spolupatričnosť nás vytrhnú z marazmu. A ak potrebujete poradiť, neváhajte ich kontaktovať, budú sa snažiť pomôcť, koľko je v ich silách. „Neuzatvárajme sa do seba, necíťme hnev, spolu dokážeme viac, ideme ďalej,“ dodávajú na záver mladé ženy.

 

Aktuálny program udalostí a viac informácií nájdete na www.baterkaren.sk,                  facebookovom profile BaterkarenTrnava instagramovom účte baterkaren_trnava

Zobraziť celú novinku
Tesco darovalo hygienické balíčky  pre 50-tisíc slovenských mamičiekpasik
Tesco darovalo hygienické balíčky pre 50-tisíc slovenských mamičiek

Detské plienky, vlhčené utierky pre celú rodinu či špeciálne balíčky vzoriek kozmetiky určené pre starostlivosť o bábätká a prakticky zabalené aj na cestovanie. To všetko darovalo Tesco desiatkam tisíc slovenských mamičiek, aby im pomohlo počas prvých dní a týždňov po narodení dieťatka. Mamičky si tak mohli priamo otestovať obľúbené výrobky vlastnej značky Tesca pod názvom Fred&Flo, ktoré uľahčujú starostlivosť o bábätká.

„Darovaním balíčkov sme chceli pomôcť a zároveň aj potešiť mamičky v prvých dňoch a týždňoch od narodenia dieťatka, pretože chápeme, že práve toto obdobie patrí k tým najnáročnejším. Uvedomujeme si, že rodičovstvo prináša mnohé radosti, ale zároveň je pre mamičky aj výzvou, a preto im chceme situáciu uľahčiť najviac, ako sa len dá. Náš obľúbený rad kvalitných produktov Fred&Flo vyvinulo Tesco tak, aby prinášal mamičkám všetko, čo potrebujú – od plienok, toaletných potrieb, vlhčených obrúskov až po užitočné príslušenstvo pre mamičku aj dieťatko. Teší nás, že slovenské mamičky si  výrobky Fred&Flo obľúbili a v obchodoch Tesca ich vyhľadávajú čoraz viac,“hovorí Lenka Kučerová, manažérka vlastnej značky Tesca Fred&Flo.

 

 

Gynekológovia rozdali nastávajúcim mamičkám v tomto roku vyše 50-tisíc balení vzoriek kozmetiky Fred&Flo pre starostlivosť o bábätká, ktorý je praktický aj na cestovanie.

Plienky vlastnej značky Tesca Fred&Flo získalo za posledných 12 mesiacov v desiatich pôrodniciach na Slovensku viac ako 10-tisíc mamičiek.

 

V najbližších mesiacoch si budú môcť mamičky na Slovensku taktiež vyskúšať zadarmo aj obľúbené vlhčené obrúsky Fred&Flo. Tesco pripravilo pre mamičky vyše 25-tisíc balení vlhčených utierok v rámci distribúcie balíčkov Happy Baby v ambulanciách gynekológov.

 „Prvé dni po narodení bábätka sú najnáročnejšie. Mamičky často nestihnú získať presnú predstavu, aké výrobky či kozmetiku, prípadne veľkosť plienok budú potrebovať. Je veľmi praktické, ak sa s výrobkami oboznámia a zorientujú čo najskôr, aby si mohli zvoliť tie, ktoré im vyhovujú najviac. Pri akomkoľvek výrobku je z pohľadu starostlivosti o bábätko dôležitá najmä kvalita, detská pokožka je veľmi citlivá už od prvého okamihu,“ vysvetľuje MUDr. Lýdia Jančíková, všeobecná lekárka pre deti a dorast z Nitry.

 

 

Vlhčené utierky značky Fred&Flo sú vhodné na rozličné príležitosti – napríklad na očistenie bábätka po jedle, pri hraní, na von aj pre celú rodinu. Obsahujú prírodné výťažky z aloe vera a kamiliek. V ponuke sú aj ekologickejšie  verzie s obsahom olivového oleja a vitamínom E na upokojenie detskej pokožky zo 100 % prírodnej bavlny. Utierky sú vyrobené zo 100 % prírodných vlákien, bavlny a viskózy.  Sú dostatočne jemné pre pokožku novorodencov a majú vyvážené pH. V ponuke Fred&Flo nájdu zákazníci Tesca napríklad aj výrobky určené pre mimoriadne citlivú pokožku.

 

Plienky Fred&Flo prinášajú špeciálnu trojkanálovú technológiu na udržanie komfortného sucha v plienke, ktorá dokáže rýchlo odstrániť vlhkosť a zabráni jej zdržiavaniu na jednom mieste. Navyše, plienky vo verzii Premium poskytnú až 12-hodinovú absorpčnú ochranu, vybavené sú aj indikátorom vlhkosti a materiálom hodvábnym na dotyk.

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
 NÁVŠTEVNÍKOV AVIONU VÍTA NOVÝ BULVÁRpasik
NÁVŠTEVNÍKOV AVIONU VÍTA NOVÝ BULVÁR

 

Dvojročný proces modernizácie nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave završuje premena vonkajších priestorov. Od decembra tohto roka budú môcť návštevníci vstúpiť do najväčšieho nákupného centra cez nový bulvár. Centrum totiž priestor od prevádzky McDonald’s až po frekventovanú križovatku na Galvaniho ulici zmenilo na bulvár s okrasnou zeleňou, lúkou aj novými chodníkmi. 

„Chceme, aby nový bulvár spríjemnil najmä peším návštevníkom z okolia príchod do Avionu. Nevyužité priestranstvo s rozlohou 5-tisíc štvorcových metrov získalo po novom, napriek limitom ochranných pásiem, parkovú úpravu. Modernizáciou interiéru aj exteriéru v Avione chceme vyjsť v ústrety novým  spotrebiteľským trendom. Zákazníci sú náročnejší a vyžadujú nielen aktuálnu ponuku, príjemnú atmosféru, ľahkú dostupnosť, ale aj moderné priestory, kam sa budú radi vracať a stretávať,“ hovoríVladimír Bereš, riaditeľ nákupného centra Avion v Bratislave, ktoré vlastní a spravuje developer INGKA Centres Slovensko.

 

 

 

„Súčasťou projektu bolo aj odstránenie bilbordových plôch od Galvaniho ulice. V našom pláne je postupne odstrániť všetky klasické bilbordové a bigbordové plochy umiestnené v zónach zelene. Do budúcnosti pripravujeme aj ďalšie projekty úpravy zelene v areáli Avionu a na priľahlých pozemkoch.  Veríme, že je to správny krok a prispejeme tak k zatraktívneniu tejto časti Ružinova, čo ocenia aj naši návštevníci,“ dodáva Vladimír Bereš.

 

Návrh revitalizácie vonkajšej časti pripravilo architektonické štúdio KubisArchitekti z Bratislavy. Realizácia projektu vrátane potrebných povolení trvala takmer dva roky.

 

„Naše riešenie sa snažilo rešpektovať prirodzené cesty pre chodcov a zároveň eliminovať problém s vyšliapanými cestičkami. Zámerom konceptu bolo vytvoriť vizuálnu bariéru od frekventovaných komunikácií,“ vysvetľuje Martin Malachovský z  Kubis  Architekti a pokračuje:„Celkové riešenie limitujú ochranné pásma inžinierskych sietí, najmä vysoké napätie, pod ktorým sa nachádza časť revitalizovaného územia. Koncept sme preto založili na terénnych modeláciách, zeleni a spevnených plochách, ktoré navodzujú priestorovú dynamiku. Bohatá neformálna výsadba je nielen esteticky príťažlivá, ale spĺňa aj environmentálne parametre.“

 

Keďže limity ochranného pásma neumožňovali výsadbu vysokých stromov, architekti v návrhu použili kombináciu kvitnúcich trvalkových záhonov a lúčneho spoločenstva, ktoré je prospešné pre opeľovače v meste a zároveň zlepšuje mikroklímu v horúcich mesiacoch. Zeleň sa rozrastie naplno približne do jedného až dvoch rokov od výsadby. Súčasťou nového priestoru budú aj lavičky  z betónových blokov.

 

Za ostatné dva roky prešli modernizáciou aj vnútorné priestory bratislavského obchodného centra Avion. Tretina vynovených obchodných prevádzok z celkového počtu 220, nový supermarket Kaufland a radikálny refresh gastrozóny  na ploche 8-tisíc m2 mali za cieľ maximálne spríjemniť pobyt návštevníkom nielen obsahom, ale aj modernou formou.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Nadácia Allianz darovala 25-tisíc eur na oddelenie bunkovej terapiepasik
Nadácia Allianz darovala 25-tisíc eur na oddelenie bunkovej terapie

Hoci rok 2020 sa do histórie bezpochyby zapíše ako rok boja s celosvetovou pandémiou ochorenia Covid-19, tisíce pacientov denne bojujú aj s ďalšími ťažkými ochoreniami, najmä onkologickými. Nadácia Allianz už desiaty rok podporuje charitatívny projekt Nadácie Kvapka Nádeje a tentokrát venovala sumu 25-tisíc eur na vybudovanie Oddelenia bunkovej terapie v Národnom ústave detských chorôb v Bratislave (NÚDCH). 

 

„Pracovisko bude slúžiť na prípravu, spracovanie, ošetrenie, zmrazenie a uskladnenie štepov krvotvorných kmeňových buniek, ktoré sa používajú na transplantáciu pre onkologických a hematologických pacientov transplantačnej jednotky kostnej drene. Život zachraňujúcu liečbu na tomto pracovisku podstupujú detskí pacienti z celého Slovenska,“uviedol správca Nadácie Kvapka Nádeje Štefan Bernát.

 

Projekt pozostáva z dvoch častí – vybudovanie oddelenia na úpravu štepov krvotvorných buniek a rozšírenie a modernizácia kryobanky na ich uskladnenie. Jeho súčasťou sú stavebné úpravy a technologické a bezpečnostné vybavenie.

 

Nadácia Allianzspolupracuje s Nadáciou Kvapka Nádeje už desiaty rok. Na jej projekty podpory zdravotníckych zariadení a pracovísk po celom Slovensku doterazprispela sumou 141 500 eur. „Od svojho vzniku sa zameriavame aj na podporu projektov, ktoré pomáhajú zlepšovať a skvalitňovať zdravotnú starostlivosť a urobiť ju dostupnou pre všetkých, ktorí to potrebujú. V tomto náročnom roku si ešte viac uvedomujeme dôležitosť investovania do nášho zdravia. Sme radi, že aj svojou troškou prispievame k skvalitneniu zdravotnej starostlivosti,“ uviedol predseda správnej rady Nadácie Allianz Juraj Dlhopolček, ktorý šek odovzdal.


Benefičný galavečer Noc nádejíodvysiela RTVS už túto sobotu 28. novembra.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco podporuje mladé talenty, aktuálne preň pracuje  vyše 600 ľudí do 25 rokovpasik
Tesco podporuje mladé talenty, aktuálne preň pracuje vyše 600 ľudí do 25 rokov

Čoraz viac mladých ľudí má záujem o budovanie manažérskej kariéry v maloobchode. Potvrdzuje to rastúci záujem mladých Slovákov o špeciálne vzdelávacie programy spoločnosti Tesco. Aktuálne sú do kariérnych rozvojových programov u jedného z troch najväčších súkromných zamestnávateľov na Slovensku zapojené desiatky mladých ľudí.

„Sme veľmi radi, že vzdelávacie programy Tesca sa tešia obľube aj u mladých ľudí na Slovensku. Reflektuje to ich záujem neustále sa rozvíjať, dozvedieť sa niečo nové a rozšíriť si vedomosti nadobudnuté v školských laviciach. Tešíme sa, že aj naše iniciatívy ukazujú mladým talentom, aká zaujímavá a perspektívna vie byť práve kariéra v maloobchode. Prostredníctvom našich programov neustále hľadáme nové talenty a inšpirujeme mladých, aby si zvolili takú kariérnu cestu, ktorá čo najviac naplní ich potreby a predstavy,“ vysvetľuje Miroslava Rychtárechová, personálna manažérka Tesca na Slovensku.

 

 

Každoročne v septembri Tesco otvára vzdelávacie programy pre budúcich retailových manažérov nielen na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách strednej Európy, kde pôsobí. Hoci tento rok spustenie programov aj výber kandidátov ovplyvnil nástup globálnej pandémie, záujem mladých ľudí je čoraz väčší. Aktuálne je v programoch zapojených vyše 50 mladých talentov.

 

Program Mladý líder pripravuje budúcich manažérov

Reťazec v septembri tohto roka odštartoval rozvojové programy Mladý líder a Head Office Graduate. Programy ponúkajú mladým absolventom možnosť vybudovať si medzinárodnú kariéru v jednom z oddelení v centrálnej kancelárii, stať sa manažérom predajne alebo tímovým manažérom v distribučnom centre.Tesco do programov vyberá nádejných budúcich lídrov, ktorí sa chcú učiť, rýchlo napredovať a radi spolupracujú.

 

„Počas 6 až 12 mesiacov intenzívneho tréningu – či už v centrálnej kancelárii, obchode alebo distribučnom centre – môžu preskúmať vzrušujúci svet maloobchodného podnikania a učiť sa od tých najlepších,“ dodáva Miroslava Rychtárechová.

 

Mladí lídri počas niekoľkých mesiacov absolvujú tréningy podľa zvolenej špecializácie v oddeleniach marketingu a komerčného oddelenia na centrále v Bratislave, v supermarketoch po celom Slovensku alebo v distribučnom centre v Beckove. Najväčší záujem je o programy Mladý líder pre obchody, ktoré učia mladých ľudí, ako sa stať manažérom predajne. 

 

 

„Od absolventov sa očakáva, že keď opustia bránu školy, sú stopercentne pripravení na akúkoľvek prácu. Z mojej skúsenosti, vysoká škola takto nefunguje. Graduate programom by si mal prejsť každý, kto chce nadviazať na to, čo sa naučil, a zároveň si rozšíriť svoje obzory. Maloobchod bol mojou srdcovkou už na vysokej škole, a teda pracovať v Tescu je pre mňa spojením príjemného s užitočným. Navyše, Tesco má skvelý a ústretový kolektív, ktorý mi pomáha posúvať sa,“hovorí Jakub Ligač, účastník programu HO Graduate (prvý zľava na fotografii).

 

Duálne vzdelávanie rozvíja samostatnosť

Tesco aj tento rok pokračuje v národnom projekte s názvom Rozvoj stredného odborného vzdelávania, v rámci ktorého sa od školského roka 2015/2016 podieľa na systéme duálneho vzdelávania. Od vzniku spolupráce reťazec pôsobnosť projektu rozšíril okrem Bratislavy aj do Trenčína, Popradu, Žiliny a distribučného centra v Beckove. V aktuálnom školskom roku sa do duálneho vzdelávania zapojilo 13 nových žiakov, ktorí sú odhodlaní stať sa súčasťou zaujímavého sveta maloobchodu.

 

Duálne vzdelávanie je systém vzdelávania, keď je vyučovanie rozdelené rovnomerne na teoretickú a praktickú časť. Každý žiak strednej odbornej školy musí okrem teoretickej časti vyučovania absolvovať aj praktickú časť. Rozšírenie do ďalších miest vítajú nielen žiaci, ale aj samotné obchody, ktoré sú do vzdelávania zapojené.

 

„Odborná prax využíva, doplňuje a upevňuje vedomosti žiakov získané v odborných predmetoch a vytvára u žiakov potrebné zručnosti a pracovné návyky. Praktické vyučovanie vedie žiakov k samostatnosti, rozvíjajú sa ich rozhodovacie a organizačné schopnosti a učia sa komunikovať s rôznymi generáciami ľudí. Prichádza i prvé uvedomenie si, že je potrebné vážiť si prácu druhých ľudí i svoju, a odmena, ktorú dostávajú. Buduje ich finančnú gramotnosť a núti ich premýšľať, na čo minú zarobenú odmenu, a začínajú hospodáriť,“ dopĺňa Zuzana Zetochová, manažérka náboru pre Tesco na Slovensku.

 

Absolvent získa úspešným absolvovaním štúdia úplné stredné odborné vzdelanie a maturitné vysvedčenie. Tesco garantuje každému žiakovi po úspešnom skončení štúdia pracovné miesto v spoločnosti a podporu v jeho kariérnom rozvoji. Počas štúdia získavajú žiaci podnikové štipendium.

 

Študijné programy sú k dispozícii vždy v aktuálnom čase na profesia.sk.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco spúšťa najväčšiu potravinovú zbierku, pomôže ľuďom v núdzipasik
Tesco spúšťa najväčšiu potravinovú zbierku, pomôže ľuďom v núdzi

Tescu záleží na tom, aby ľudia v núdzi prežili aj v súčasnej mimoriadnej situácii čo najkrajšie vianočné sviatky. Reťazec preto organizuje 8. Vianočnú potravinovú zbierku, ktorá je najväčšou aktivitou svojho druhu na Slovensku. Zákazníci  môžu od 19. novembra do 3. decembra 2020 darovať trvanlivé potraviny a drogériu vo všetkých 153 obchodoch Tesca na Slovensku. Zapojiť sa a pomôcť môžu aj pri online nákupe prostredníctvom služby Tesco Online nákupy. Reťazec po skončení zbierky rozdelí medzi spolupracujúce charitatívne organizácie aj finančnú pomoc navyše – vo výške 20 % hodnoty vyzbieraných potravín a drogérie.

Tesco si uvedomuje zložitú situáciu mnohých rodín, ktoré sa za súčasných okolností ocitli v núdzi. „V súčasnej náročnej situácii je starostlivosť o tých najzraniteľnejších dôležitejšia než kedykoľvek predtým. Koronakríza má nepriaznivý vplyv na mnohé rodiny i jednotlivcov. Sme veľmi radi, že tento rok organizujeme už 8. edíciu našej obľúbenej Vianočnej potravinovej zbierky a spoločne s našimi zákazníkmi tak pomôžeme ľuďom v núdzi. V Tescu si prajeme, aby si každý mohol dopriať čo najkrajšie a najpokojnejšie vianočné obdobie. Veľmi sa preto tešíme, že darované potraviny a drogéria sa dostanú k tým, ktorí ich najviac potrebujú, ešte pred vianočnými sviatkami,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Vianočná potravinová zbierka bude v obchodoch Tesca prebiehať dva týždne: od štvrtka 19. novembra do štvrtka 3. decembra 2020. Prostredníctvom Tesco Online nákupov môžu zákazníci darovať potraviny alebo drogériu od 18. novembra až do 24. decembra 2020. Zapojiť sa môžu všetci zákazníci, ktorí sa pri svojom bežnom nákupe rozhodnú kúpiť trvanlivé potraviny alebo drogériu navyše a darovať ich ľudom v núdzi, ktorí ich teraz najviac potrebujú. Vhodné na darovanie sú rôzne produkty ako napríklad ryža, cestoviny, múka, cukor, olej, konzervy, zaváraniny, čaj, káva, pracie prostriedky alebo mydlá či šampóny. Zákazníkom, ktorí sa chcú zapojiť do zbierky, v predajniach ochotne poradia kolegovia z Tesca alebo dobrovoľníci z charitatívnych organizácií. Darovanie potravín je veľmi jednoduché a bezpečné – stačí ich po zakúpení odovzdať na vyznačené miesto za pokladničnou zónou alebo dobrovoľníkom z charít. Pri online nákupemajú zákazníci na výber spomedzi 6 pripravených balíčkov pomoci, konkrétne v hodnote od 5 do 12 eur.

 

 

Tesco si uvedomuje, aká dôležitá je spolupatričnosť a solidarita v komunitách, kde pôsobí. „Každá pomoc sa teraz počíta a každý darovaný produkt má obrovský význam. Nesmierne si vážime príspevok všetkých zákazníkov, ktorých chceme povzbudiť, aby pomohli spolu s nami. Naši dlhoroční partneri z charitatívnych organizácií distribuujú vyzbierané produkty ľuďom v núdzi. Potraviny sa tak rýchlo a bezpečne dostanú k najzraniteľnejším skupinám obyvateľstva, ktoré potrebujú pomoc najmä v tomto období,“ dopĺňa Veronika Bush z Tesca. Aby Tesco pomohlo ešte viac, každoročne medzi spolupracujúce charitatívne organizácie rozdelí aj finančnú pomoc navyše, a to vo výške 20 % hodnoty vyzbieraných potravín a drogérie.

 

„Naša nezisková organizácia i naši partneri pociťujú zvýšený záujem ľudí o potravinovúpomoc. Čoraz viac ľudínapriečspoločnosťou je zasiahnutých už aj ekonomickými dosahmi koronakrízy.Je fantastické, že naša dlhodobá spolupráca s Tescom pokračuje aj v tomto neľahkom čase, keďje pomoc tak veľmi potrebná. Urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme  čo najrýchlejšie a najefektívnejšie zabezpečili distribúciu darovaných potravín,“ uviedol Marko Urdzík, predseda Potravinovej banky Slovenska.

 

Okrem Potravinovej banky Slovenska reťazec spolupracuje aj s ďalšími charitatívnymi organizáciami ako Slovenská katolícka charita, Evanjelická diakonia, Vagus a Depaul.  Navyše, do 8. ročníka potravinovej zbierky sa zapájajú taktiež dodávatelia Tesca.  Reťazec pre firmy pripravil samostatnú potravinovú zbierku tak, aby sa mohlo zapojiť čo najviac partnerov.

 

Potravinová zbierka Tescaje najväčšou a najtradičnejšou akciou svojho druhu na Slovensku. Reťazec ju organizuje už od roku 2013. K ľuďom v núdzi či sociálne slabším rodinám vo všetkých regiónoch Slovenska sa dostalo dokopy už 688 ton potravín a drogérie. V reakcii na vypuknutie koronakrízy Tesco tento rok zorganizovalo aj mimoriadnu letnú potravinovú zbierku. Spoločné úsilie Tesca a jeho zákazníkov sa vyplatilo. Táto mimoriadna potravinovázbierka úspešne pomohla ľuďom v ťažkých životných situáciách – vyzbieralo sa vyše 28 ton potravín.

 

Tesco si uvedomuje, že pomoc ľuďom ohrozeným koronakrízou je potrebná neustále. Po vypuknutíkrízy v apríli tohto roka reťazec pomohol tým najzraniteľnejším vďaka potravinovému daru v hodnote 172-tisíc eur, ktorýzahŕňal potraviny a ďalšie nevyhnutné výrobky.

 

Tesco pomáha ľuďom v núdzi každý deň, a to vďaka darovaniu nepredaných potravín. Význam takéhoto darovania sa naplno potvrdil tento rok po vypuknutí koronakrízy. Od začiatku súčasnej mimoriadnej situácie – v marci tohto roka – reťazec daroval viac ako 1 225 ton potravín, z ktorých bolo pripravených 2,97 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 153 obchodov reťazca.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco podporilo Svetový deň predčasne narodených detípasik
Tesco podporilo Svetový deň predčasne narodených detí

Na Slovensku si tradične 17. novembra pripomíname Deň boja za slobodu a demokraciu a Medzinárodný deň študentstva. Pre mnoho rodín s deťmi má však práve 17. november aj ďalší dôležitý význam. Práve na tento dátum totiž pripadá Svetový deň predčasne narodených detí. Tesco sa tento rok rozhodlo podporiť slovenské aj české mamičky, ktorých bábätká sa už nemohli dočkať, kedy sa spolu prvýkrát uvidia. Tesco im darovalo balíčky výrobkov , aby im uľahčilo starostlivosť o ich malé bábätká, keď si ich budú môcť konečne odviezť z nemocnice domov.

Tesco pomohlo s obstaraním výbavičky pre 100 slovenských mamičiek. V balíčkoch nájdu napríklad plienky, prebaľovacie podložky, krém proti zapareninám, telový olej a vlhčené obrúsky. Balíčky putovali vďaka pomoci Tesca do 9 slovenských pôrodníc vrátane Neonatologickej kliniky JLF UK a UN v Martine, Kliniky neonatológie LF UPJŠ a DFN v Košiciach či Univerzitnej nemocnice v Bratislave.

 

 

 

„Keď sa moja dcéra pred štyrmi rokmi narodila, vážila len 800 gramov. Viem teda, aký strach rodičia nedonosených detí pociťujú a ako dôležitá je kvalitná zdravotná starostlivosť. Verím, že darčekové balíčky mamičky potešia a zároveň im pomôžu s výberom kozmetiky pre ich bábätká. Práve s kozmetikou totiž deti prichádzajú do styku každý deň, a preto je veľmi dôležité, aby nielen príjemne voňala, ale najmä aby obsahovala iba kvalitné prísady a jemne sa starala o pokožku bábätka,“vysvetľuje Tereza Berkes, manažérka vlastnej značky Tesco.

 

Na celom svete sa predčasne, teda do 37. týždňa tehotenstva, narodí každý rok 15 miliónov bábätiek, čo je každé desiate narodené bábätko. Hoci celosvetovo úroveň starostlivosti o predčasne narodené deti stúpa, približne milión týchto detí si ich rodičia nemôžu nikdy odviezť domov.

 

„Najmenšie bábätko, ktoré sa podarilo u nás zachrániť, malo 450 gramov. Pôrod sa uskutočnil približne v 24. týždni tehotenstva,“  hovorí Mgr. Renáta Jančovičová, vedúca sestra Neonatologickej kliniky intenzívnej medicíny Národného ústavu detských chorôb v Bratislave. Dnes majú predčasne narodené bábätká od ukončeného 24. týždňa tehotenstva veľkú šancu na prežitie najmä vďaka intenzívnej lekárskej starostlivosti. S každým ďalším týždňom tehotenstva šance bábätka rapídne stúpajú, v 28. týždni sú šance na prežitie až 95 %. Hoci v rozvinutých krajinách spravidla nie sú nedonosené deti ťažko hendikepované, napriek tomu mávajú častejšie zdravotné problémy. Veľkým prínosom je pre ne nielen lekárska starostlivosť, ale aj skorý kontakt s rodičmi.„Veľmi pomáha aj prikladanie bábätka na telo matky, takzvané klokankovanie hneď, ako to dovolí zdravotný stav bábätka,“ dopĺňa Renáta Jančovičová.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco podáva pomocnú ruku seniorom  v čase koronakrízy pasik
Tesco podáva pomocnú ruku seniorom v čase koronakrízy

Tescu záleží na tom, aby prinášalo nakupujúcim bezpečný nákup potravín a potrebných výrobkov za každých okolností. Najviac ohrození zákazníci potrebujú najmä v súčasnom náročnom období starostlivosť navyše. Reťazec preto podáva pomocnú ruku slovenským seniorom a ide príkladom, ako pristupovať k starším ľuďom s rešpektom a toleranciou. Seniori sú súčasťou každej z komunít, v ktorej Tesco pôsobí a stará sa o to, aby život v nej bol čo najlepší. Za svoj zodpovedný prístup k starším ľudom Tesco najnovšie získalo nezávislé ocenenie Senior Friendly.

„V Tescu si uvedomujeme, že úctivý prístup k seniorom, spojený s toleranciou a empatiou, je v súčasnej mimoriadnej situácii potrebný ešte viac ako doposiaľ. Seniori odovzdávajú nadchádzajúcej generácii svoje poznatky a tie najlepšie skúsenosti zo života. Vážime si všetkých nakupujúcich seniorov a vždy vyvíjame maximálne úsilie, aby sme ich obslúžili najlepšie, ako je to len možné, a to s patričným rešpektom, úctou a vždy s ohľadom na ich konkrétne potreby. Seniori sú nielen zákazníkmi Tesca, ale zároveň u nás pracuje 1 200 kolegov nad 55 rokov, z toho mnohí sú už v seniorskom veku. Veľmi sa tešíme z ocenenia Senior Friendly, ktoré je potvrdením nášho úsilia starať sa o seniorov pri ich každodennom nákupe a vytvárať skvelé miesto na prácu pre starších kolegov,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

„Aj seniorský vek je krásnym obdobím života. Mali by sme ho prežiť čo najviac aktívne, v spokojnosti a v neposlednom rade sa venovať odovzdávaniu skúseností mladšej generácii. V súčasnom náročnom období sa ešte viac zvýraznila potreba solidarity, úcty a rešpektu od mladšej generácie práve voči seniorom, ktorí teraz patria k najviac  ohrozeným. Ocenenie Senior Friendly udeľujeme firmám a organizáciám, ktoré idú príkladom. Veľmi si vážime každú, hoci aj malú aktivitu, ktorá seniorom skvalitní ich život. A verte, že rovnako si takéto dôležité iniciatívy všímajú aj samotní seniori. Tešíme sa, že ocenenie tento rok dostala aj spoločnosť Tesco, a držíme jej palce, aby naďalej pokračovala v prospešných aktivitách pre našich starších obyvateľov, aby sa naďalej cítili potrební a rešpektovaní,“ dopĺňa Miloš Nemeček, zástupca iniciatívy Senior Friendly a člen Výkonného výboru Európskej únie seniorov.

 

Tesco prináša už viac ako 24 rokov potraviny do slovenských domácností. Obchody reťazca sa stali obľúbeným miestom nákupu pre mnohých slovenských seniorov. V období po vypuknutí koronakrízy sa Tesco zodpovedne stará o bezpečnosť zákazníkov i kolegov a dohliada na prísne hygienické rutiny a dodržiavanie všetkých preventívnych opatrení. Platí to aj v prípade vyhradeného nákupného času pre seniorov – v pracovných dňoch od 9. do 11. hodiny.

 

Tesco získalo ocenenie Senior Friendly 2020 aj s jeho oficiálnou plaketou za mimoriadne aktivity pre seniorov. Ocenenie bolo podľa organizátorov udelené najmä za aktívnu podporu seniorov, ktorí sa v čase pandémie ocitli v núdzi.

 

„V súčasnej mimoriadnej situácii robíme všetko pre to, aby sme zabezpečili dostatok potravín pre všetkých a aby sme ochránili zdravie zákazníkov a našich kolegov. Za každých okolností však myslíme aj na tých najzraniteľnejších. Tesco po vypuknutí koronakrízy darovalo potraviny a ďalšie nevyhnutné výrobky v hodnote 172-tisíc eur ľuďom, ktorí ich najviac potrebovali, vrátane mnohých seniorov. Tešíme sa, že sme takýmto spôsobom dokázali podať pomocnú ruku mnohým rodinám a jednotlivcom v ťažkej životnej situácii,“ zdôrazňuje Veronika Bush z Tesca.

 

 

Tesco sa stará o slovenských seniorov a chráni ich zdravie každý deň:

  • Všetkých 153 obchodov Tesca na Slovensku daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi. Každý deň tak podporujú aj mnohých seniorov, ktorí sa ocitli v neľahkej životnej situácii.
  • Tesco chce prinášať tie najlepšie služby pre slovenských seniorov – mnohí rodinní príslušníci seniorov objednávajú pre svojich najbližších komfortné doručenie potravín domov vďaka službe Tesco Online nákupy. Služba je čoraz obľúbenejšia aj u samotných seniorov. V súčasnosti je dostupná pre 2 milióny ľudí na Slovensku. Pre ľudí, ktorí sa nenachádzajú v dostupnosti Tesco Online nákupov, je dostupná služba Tesco Zásielka. Ide o vopred pripravené balenie 24 trvanlivých potravín a ďalších potrebných výrobkov.
  • K ochrane zdravia (nielen seniorov) prispieva aj dostupnosť 67 automatických externých defibrilátorov, ktoré sú k dispozícii v hypermarketoch Tesco na Slovensku.
  • V rámci uplynulých ročníkov grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame získali podporu od Tesca aj domovy sociálnych služieb. Vďaka obľúbenému grantu sa doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov na Slovensku. Príkladom iniciatívy pre seniorov je vybudovanie Senior Fitnes Parku. O grant požiadala nezisková organizácia Centrum sociálnych služieb – Margaréta v obci Bajč v Nitrianskom kraji. Udelený jej bol najvyšší možný grant 1 300 eur.
  • Každý z kolegov Tesca má nárok využiť jeden pracovný deň ročne na ľubovoľnú dobrovoľnícku činnosť – kolegovia z Tesca sa takouto formou zúčastňujú aj na dobrovoľníckych aktivitách v domovoch dôchodcov a domovoch sociálnych služieb.
Zobraziť celú aktualitu
Nadácia Tesco pomáha už 10 rokov podporí najlepšie projekty na záchranu jedlapasik
Nadácia Tesco pomáha už 10 rokov podporí najlepšie projekty na záchranu jedla

Máte zaujímavý nápad, ako bojovať proti potravinovému odpadu?  Nadácia Tesco teraz prináša jedinečnú príležitosť pre neziskové organizácie, obce, školy, škôlky alebo príspevkové organizácie, ktoré aktívne pristupujú k znižovaniu množstva potravinového odpadu. Tie najlepšie nápady na boj proti plytvaniu potravinami podporí novým grantovým programom Záchranári jedla. Záujemcovia o grant môžu prihlasovať svoje projekty až do 6. novembra 2020, a to cez webovú stránku corporate.tesco.sk.

Tesco je dlhodobo lídrom v boji proti potravinovému odpadu na Slovensku. Vo svojich prevádzkach znížilo množstvo potravinového odpadu len za tri roky o 71 %. Všetkých 153 obchodov Tesca zároveň daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi.Vlani Tesco darovalo 1 943 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. Keďže potravinový odpad je zásadnou celospoločenskou výzvou, reťazec chce svojimi aktivitami inšpirovať aj ďalších.

 

„Nadácia Tesco pomáha slovenským komunitám už 10 rokov a jej úspešné pôsobenie teraz pokračuje ďalším dôležitým míľnikom. Nový grant Záchranári jedla prináša unikátnu šancu pre najlepšie projekty zamerané na boj proti plytvaniu potravinami. Prihlásené projekty môžu priniesť napríklad vzdelávacie aktivity či praktické príklady toho, ako sa dá zachrániť jedlo ešte pred tým, než sa z neho stane odpad. Každý z víťaznej trojice projektov získa podporu v sume 10-tisíc eur na realizáciu. O najlepších projektoch rozhodne odborná komisia a víťazné projekty budú vyhlásené na konci novembra,“ prezradila správkyňa Nadácie Tesco Veronika Bush.

 

„S radosťou som akceptovala ponuku byť súčasťou odbornej komisie pri výbere najlepších projektov oceňovaných v rámci grantu Záchranári jedla. Potravinový odpad patrí medzi základné ukazovatele pozitívnej zmeny smerom k udržateľnému hospodárstvu a cirkulárnej ekonomike. Prevencia vzniku potravinového odpadu ovplyvňuje celý dodávateľský reťazec vrátane koncového spotrebiteľa a rovnako má významný dopad na celý ekosystém i cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu,“uviedla Petra Csefalvayová z Inštitútu cirkulárnej ekonomiky (INCIEN).

 

,,Až tretina potravín na svete končí ako odpad. Je to číslo, ktoré mrazí a ktoré zásadne prispieva k emisiám skleníkových plynov. Pritom stačí tak málo, neplytvať a ak už nejaké potravinové prebytky vzniknú, naložiť s nimi tak, aby sa z nich nestal odpad. Ďakujem za pozvanie do hodnotiacej komisie a za to, že môžeme podporiť Záchranárov jedla, ktorí už dnes podnikli akčné kroky v predchádzaní vzniku potravinového odpadu," doplnila Denisa Rášová, koordinátorka platformy Obehové Slovensko.

 

Prihlášky do grantového programu Záchranári jedla je možné podávať do 6. novembra 2020, bližšie informácie sú zverejnené na webovej stránke corporate.tesco.sk.

Nadácia Tesco už okrúhlych 10 rokov pomáha zlepšovať život v komunitách naprieč Slovenskom. K jej spoločensky prospešným aktivitám patrí aj boj proti plytvaniu potravinami. V uplynulých rokoch doň investovala už viac ako 300-tisíc eur. Vďaka Nadácii Tesco sa podarilo ešte viac zlepšiť distribúciu nepredaných potravín ľudom v núdzi či napríklad zrealizovať mnoho obľúbených vzdelávacích aktivít. To všetko v spolupráci s dlhoročnými partnermi z neziskového sektora ako Živica, Free-Food, Ekotopfilm, Depaul či Potravinová banka Slovenska.

 

Hoci je Tesco spoločnosťou s medzinárodnou pôsobnosťou, vždy sa snaží pomáhať tam, kde je to najviac potrebné, a zároveň byť dobrým susedom pre miestne komunity. Reťazec je nielen lídrom v boji proti plytvaniu potravinami, ale zároveň dlhodobo prináša pozitívnu zmenu, a to vďaka iniciatívam v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Príkladom je grantový program Vy rozhodujete, my pomáhame, vďaka ktorému sa doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov. V jeho súčasnej edícii Tesco opäť podporí viac ako 230 projektov.

 

Aktivity Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti a pokrok, ktorý sa darí dosiahnuť, sumarizuje správa Plán malých pomocí. Reťazec ju vydal tento rok už po druhý raz.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco pokračuje v raste: Otvára ďalší obchod na strednom Slovenskupasik
Tesco pokračuje v raste: Otvára ďalší obchod na strednom Slovensku

Sieť Tesca na Slovensku sa rozrástla už na 153 obchodov. Zákazníci môžu od dnešného dňa využívať na svoje nákupy supermarket Tesca v Banskej Bystrici na Rudohorskej ulici. Reťazec pokračuje na Slovensku v raste, a to aj napriek pretrvávajúcej koronakríze. Už skôr v tomto roku otvoril dva nové supermarkety v Turanoch a v bratislavskej Petržalke, kde priniesol takisto nové nákupné centrum Galéria s 50 prevádzkami.

"Napriek mimoriadnej situácii Tesco pokračuje v napĺňaní svojho záväzku ďalej rásť a investovať na slovenskom trhu, kde dlhodobo pôsobí. Za viac ako 24 rokov sme vybudovali širokú sieť obchodov rozličných formátov, ktorá sa aktuálne rozrástla na 153 prevádzok. Veľké ďakujem patrí všetkým kolegom Tesca, pretože len vďaka ich fantastickej práci dokážeme byť teraz ešte bližšie k našim zákazníkom a ich potrebám. Dnešným otvorením nového obchodu ešte viac rozširujeme naše pôsobenie v Banskej Bystrici, kde dlhodobo prevádzkujeme napríklad aj obľúbený hypermarket Tesco. Verím, že zákazníci si rovnako obľúbia aj nový supermarket na Rudohorskej ulici,“ uviedol Ľubomír Mišík, manažér pre riadenie malých formátov Tesca na Slovensku.

 

 

Mnohí nakupujúci v Banskej Bystrici si už vyskúšali aj online donášku potravín Tesco Online nákupy. Reťazec ju od mája spustil pre 600-tisíc nových zákazníkov vrátane Banskej Bystrice, Zvolena a okolia.

 

Nový supermarket Tesca je tretím obchodom Tesca otvoreným počas tohto roka – ďalšie sa nachádzajú v Turanoch a bratislavskej Petržalke. Reťazec tento rok otvoril aj nové nákupné centrum Galéria v bratislavskej Petržalke s 50 prevádzkami. Súčasťou skupiny Tesco je aj nová franchisingová sieť Žabka, ktorá koncom septembra otvorila prvý obchod na rýchly nákup v hlavnom meste Slovenska.

 

 

Tesco dnes otvorilo nový supermarket v Banskej Bystrici priamo v centre sídliska Sásová na Rudohorskej ulici. Pre nakupujúcich je k dispozícii bezplatné parkovisko priamo pri novom obchode. Predajňa ponúka 3 800 produktov vrátane čerstvých i trvanlivých potravín a ďalších potrebných výrobkov ako drogéria, kozmetika či krmivo pre domáce zvieratá. Predajná plocha obchodu predstavuje 300 štvorcových metrov. Vďaka otvoreniu nového supermarketu prinieslo Tesco aj za súčasných mimoriadnych okolností pracovnú príležitosť pre 20 nových kolegov.

 

V prvom týždni od otvorenia predajne získajú všetci zákazníci, ktorí nakúpia minimálne v hodnote 10 eur, zľavu 10 %. Pri nákupe stačí predložiť kupón z letáka.

 

 

Vo všetkom, čo Tesco na Slovensku robí, zohráva dôležitú úlohu podpora komunít. Pri príležitosti otvorenia nového supermarketu reťazec podporí komunitné Divadlo z Pasáže pôsobiace v Banskej Bystrici. Z každého nákupu nad 10 eur daruje divadlu 1 euro, a to počas prvých dvoch dní po otvorení obchodu. „Naše divadlo je unikátom v strednej a východnej Európe – ako prvé a momentálne jediné mestské komunitné divadlo, v ktorom hrajú ľudia s mentálnym postihnutím. V našej činnosti prepájame kultúrnu, umeleckú a sociálnu oblasť a v tomto roku oslavujeme už 25. výročie od nášho založenia. Podpora od Tesca je pre nás úžasným povzbudením do ďalšej práce a veľmi si ju vážime,“povedal Matúš Petričko, riaditeľ banskobystrického divadla.

 

Nový supermarket sa – rovnako ako všetkých 152 ďalších predajní Tesca – zapojí do programu darovania nepredaných potravín. Ľuďom v núdzi tak bude pomáhať každý deň, nepredané potraviny bude distribuovať Slovenské misijné hnutie. Po vypuknutí koronakrízy je pomoc najzraniteľnejším ešte naliehavejšia ako v minulosti. Od začiatku koronakrízy Tesco darovalo už 1 074 ton nepredaných potravín, čo predstavuje takmer 2,6 milióna porcií jedla.

 

Aby sa zákazníci cítili pri nákupe maximálne bezpečne, v novom obchode Tesca sú samozrejmosťou opatrenia zavedené na ochranu zdravia kolegov a zákazníkov.

 

 

Nový supermarket Tesca v Banskej Bystrici:

  • Otváracie hodiny: od pondelka do soboty, 6.00 – 21.00 hod., v nedeľu: 7.00 – 21.00 hod.
  • Sortiment vyše 3 800 produktov
  • Pracovnú príležitosť dostalo  20 nových kolegov Tesca
  • Predajná plocha supermarketu: 300 štvorcových metrov
  • Zákazníkom sú k dispozícii 2 klasické pokladne a 2 samoobslužné pokladne
  •  

Zdroj: Tesco SR

Zobraziť celú aktualitu
Tesco prináša pozitívnu zmenu a rozvíja spoluprácepasik
Tesco prináša pozitívnu zmenu a rozvíja spolupráce

Každý deviaty človek na svete trpí podvýživou, no napriek tomu tretina potravín končí ako odpad. Potraviny už dnes vytvárajú 8 % emisií skleníkových plynov. Hrozí pritom, že o 10 rokov sa dostanú až na samý vrchol v rebríčku zdrojov emisií. Potravinový odpad a plytvanie jedlom sú zásadnými výzvami, ktoré budú mať čoraz väčší vplyv na život každého z nás. Žiadajú si preto ucelený prístup a efektívne riešenia, ktoré naozaj pomôžu. Počas dnešnej expertnej diskusie sa na tom zhodli odborníci z verejného, súkromného i neziskového sektora.

Dnes sa uskutočnil 3. ročník unikátneho podujatia venovaného téme potravinového odpadu na Slovensku, a to pri príležitosti Medzinárodného dňa povedomia o potravinovom odpade. Bolo vysielané online s cieľom sprístupniť diskusiu aj širokej verejnosti. V spolupráci s platformou Circular Slovakia ho zorganizoval reťazec Tesco, ktorý je lídrom v boji proti plytvaniu potravinami v sektore maloobchodu.

 

„V Tescu chápeme, aké dôležité je zodpovedne pristupovať k zdrojom našej planéty a spolupracovať pri tom s ostatnými. Len za krátke tri roky sa nám podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu o skvelých 71 %. Ide však o príliš komplexný problém, ktorý nedokážeme vyriešiť sami. Uvedomujeme si, že spoločne dokážeme vždy viac, a preto sme odhodlaní naďalej usilovne pracovať na znižovaní množstva potravinového odpadu – v úzkej spolupráci s charitatívnymi organizáciami, vládnymi inštitúciami a dodávateľmi. Naša dnešná diskusia bola inšpiratívnym stretnutím aj pre mňa osobne. Veľké ďakujem patrí všetkým odborníkom zo štátnej, súkromnej i neziskovej sféry, ktorí prijali naše pozvanie. Som rád, že sme mohli priniesť nové zaujímavé podnety aj pre ľudí, ktorí nás sledovali online. Verím, že sa nám na ceste k trvalej udržateľnosti podarí Slovensko posunúť vpred,“uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

„Tešíme sa, že sa nám v spolupráci s Tescom podarilo zorganizovať dnešnú diskusiu. Boj proti potravinovému odpadu – rovnako ako celé obehové hospodárstvo – stojí a padá na spolupráci verejného, súkromného, mimovládneho sektora, ako aj akademickej a vedecko-výskumnej obce. Zavádzanie zelených inovácií, udržateľných riešení a nových postupov – to všetko dokážeme len prostredníctvom spolupráce. Iná cesta ako vzájomná spolupráca neexistuje,“ zdôraznila Denisa Rášová, koordinátorka platformy Circular Slovakia.

 

 

Nástup pandémie koronavírusu ešte viac prehĺbil výzvy spojené s potravinovým odpadom. Súčasným tempom sa nepodarí celosvetovo naplniť cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3, ktorým je zníženie množstva potravinového odpadu o polovicu do roku 2030. Tesco ho splnilo na Slovensku už v minulom roku. V rámci svojho stredoeurópskeho podnikania sa to reťazcu podarilo tento rok – s predstihom skvelých 10 rokov.  Ak sa situácia nezmení, do roku 2030 sa poľnohospodársko-potravinársky sektor stane najväčším zdrojom skleníkových plynov. Viac vlád, organizácií a súkromných firiem musí preto začať konať, ak sa má nelichotivý trend zmeniť.

 

Svojím ekologickým prístupom chce byť na Slovensku vzorom prezidentská kancelária. „Ochrana klímy a životného prostredia je jednou z kľúčových priorít pani prezidentky. Slovensko sa ako prvé z okolitých krajín zaviazalo k európskemu cieľu uhlíkovej neutrality do roku 2050. Znamená to, že vyprodukujeme len toľko emisií oxidu uhličitého (CO2), koľko sme schopní zachytiť alebo redukovať kompenzačnými opatreniami. Úrad pani prezidentky si stanovil svoj vlastný cieľ byť uhlíkovo neutrálny do 2030 ako prvá verejná inštitúcia. Chce začať od seba a byť motiváciou a inšpiráciou aj pre ostatné verejné a súkromné inštitúcie v krajine. Príkladmi sú už dnes naše konkrétne realizované či plánované kroky: zelená infraštruktúra a integrácia obnoviteľných zdrojov energie, výsadba stromov a zelene, kompostovanie a triedenie odpadu, ekologické dary či podávanie jedál pri prezidentských návštevách, ktoré budú vyrobené z lokálnych potravín,“ povedal Norbert Kurilla, poradca prezidentky SR pre životné prostredie, zmenu klímy, energetiku a podnikateľské prostredie.

 

Odborníci upozorňujú aj na ďalšie súvislosti, ktoré sú dôležité z pohľadu boja proti plytvaniu potravinami. Ak by sa všetky potraviny využili na svoj účel, pomohlo by to výrazne znížiť chudobu. „Dnes nám však chýbajú ucelené štatistiky, koľko potravinového odpadu vzniká a vplyvom akej činnosti. Čísla, o ktorých sa verejne hovorí, sú poväčšine odhady s nedostatočnou mierou presnosti. Aby sme mohli prinášať tie najlepšie riešenia, potrebujeme čo najpresnejšie čísla. To je aj našou úlohou a tejto problematike sa venujeme už od roku 2016. Spracúvame metodiky, ktoré pomáhajú vyskúmať, koľko potravín a v ktorej časti potravinárskeho reťazca končí ako odpad. Takto sme spracovali metodiky zamerané na domácnosti, školské jedálne a aktuálne ich pripravujeme aj pre prvovýrobcov a prvospracovateľov,“ uviedol Martin Polovka, riaditeľ Výskumného ústavu potravinárskeho NPPC.

 

Práve Tesco ide pri zbieraní a analyzovaní dát príkladom – a nielen to, reťazec všetky údaje o svojom potravinovom odpade aj transparentne zverejňuje už od roku 2017. Tesco verí, že to, čo sa dá odmerať, je možné následne lepšie manažovať. K rovnakému prístupu teraz reťazec inšpiruje aj svojich dodávateľov. „Veľmi ma teší, že minulý týždeň piati stredoeurópski dodávatelia Tesca po prvýkrát transparentne zverejnili svoje dáta o potravinovom odpade, medzi nimi aj slovenská spoločnosť Brop. Ďalší piati dodávatelia sa zaviazali, že tak urobia v budúcom roku,“doplnil Martin Kuruc z Tesca.

Aby Tesco podporilo aj ďalšie iniciatívy v boji proti plytvaniu potravinami,  aktuálne vyhlásilo aj grantovú výzvu Záchranári jedla. V rámci nej podporí Nadácia Tesco sumou 10-tisíc eurtri projekty zamerané práve na znižovanie plytvania potravinami.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio