LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
Festival
Jahodové mňamky

Jahodové mňamky

Autor: Martuška

Tak už je to tu, začína sa jahodová sezóna. Nie sú to ešte naše domáce, ale dovezené z juhu Európy, ale neodolala som a boli fajn!

Ak ste na jahodách závislí, vyskúšajte niektorý recept, no a dajte vedie...

Slováci jedia veľmi málo ovocia a zeleniny!

Slováci jedia veľmi málo ovocia a zeleniny!

Autor: Martuška
Pondelok, 22. august 2016

Výskumom Millward Braun sa preukázalo, že Slováci ešte stále konzumujú príliš málo ovocia a zeleniny. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie je minimálna denná dávka ovocia a zeleniny 400 g, ktorú ...

Nechajte sa inšpirovať receptami odbornika na pečenie

Nechajte sa inšpirovať receptami odbornika na pečenie

Autor: Martuška

Jar už prepukla do svojej krásnej farebnej a kvitnúcej podoby. Začína sa sezóna čerstvej úrody - sezónného ovocia a zeleniny. Prinášame tri aktuálne recepty z ovocia, ktoré už v máji nájdeme na záhradke, alebo na...

Slovenské rodiny inšpirujú ďalšie na ceste k šetrnejšej domácnosti

Slovenské rodiny inšpirujú ďalšie na ceste k šetrnejšej domácnosti

Autor: Martuška

Čoraz viac Slovákov sa zamýšľa nad tým, ako efektívne znížiť spotrebu vody a energie a skoncovať s nadbytočným odpadom. Ukázal to prieskum zameraný na život slovenských domácností a ich prístup k šetrnému životnému štý...

Valentínske srdce z vlastnej kuchyne

Valentínske srdce z vlastnej kuchyne

Autor: Martuška

Blíži sa najoslavovanejší sviatok všetkých zaľúbených a pridajú sa k oslavám aj ostatní... Premýšľame čo by asi najviac potešilo milovanú osobu a čím by sme najlepšie vyjadrili našu pozornosť. Ponúkame jeden...

Múčniková bonboniéra ako darček na Valentína

Múčniková bonboniéra ako darček na Valentína

Autor: Martuška

Na Valentína zvykneme odarúvať svojich najmilších rôznymi sladkosťami a tak vám prinášame recept, ako sami môžete pripraviť bonbonieru s úžasným obsahom.

Nový slovenský test dokáže odhaliť Downov syndróm rýchlo a bezbolestne – zo vzorky krvi

Nový slovenský test dokáže odhaliť Downov syndróm rýchlo a bezbolestne – zo vzorky krvi

Autor: Martuška

Mladí slovenskí vedci vyvinuli unikátny test pre tehotné ženy – TRISOMY test. Nové vyšetrenie dokáže rýchlo, bezpečne a bezbolestne s vysokou presnosťou od 12. týždňa tehotenstva vylúčiť najčastejšie chromozómové por...

IKEA predstavuje novú kolekciu LATTJO s cieľom vyzdvihnúť význam hry v živote detí

IKEA predstavuje novú kolekciu LATTJO s cieľom vyzdvihnúť význam hry v živote detí

Autor: Martuška

IKEA v spolupráci so štúdiom DreamWorks Animation vdýchla život postavičkám z novej série LATTJO a predstavila ich v krátkych animovaných spotoch.

Halloweensky tekvicový „páj“

Halloweensky tekvicový „páj“

Autor: Martuška

Halloween si ani nevieme predstaviť bez vyzdobených a vysvietených tekvíc , ale čoraz častejšie sa tekvice objavujú aj v naších koláčoch. Dnes vám prinášame ďalší recept, ktorý odporúčame vyskúšať. Dajte ved...

Tekvicový koláč so syrovou náplňou

Tekvicový koláč so syrovou náplňou

Autor: Martuška

Jeseň je tu a je tu aj tekvicová sezóna. Prinášame vám recept, ktorý určite vyskúšajte a dajte nám vedieť, ako vám chutil!

Strana:  1  2

Dnes je 25. 08. 2019, meniny má Ludovít.
Stavte na novú kolekciu bronzových výrobkov značky AVON TRUE!
Nechajte vašu pleť v lete hydratovanú, aby mohla zažiariť!
Stavte na výživné ingrediencie letnej starostlivosti od AVONu!
Osviežte sa počas horúcich dní s novými líniami od AVONu!
Poradna
Náhodný článok
Tajomná púštna rastlina – ruža z Jericha nikdy nezvädne Tajomná púštna rastlina – ruža z Jericha nikdy nezvädne
Ruža z Jericha jerastlina, ktorá nikdy nezvädne. V krátkom čase, pri dostatku svetla a vody, sa z nej stane bohatá zelená rastlina. Ak jej vodu odoprietezvinie sa do klbka a uschne. Po čase, keď ju opäť zalejete, sa znovu rozvinie do zelenej krásy. Zrejme aj preto ju volajú kvetina vzkriesenia.  Táto podivuhodná rastlina putuje ako vyschnuté klbko po púšti až dovtedy, kým nenájde vlhké miesto. Vtedy zapustí korene a rozvíja sa, načerpá silu a vypustí semienka. Keď miesto vyschne, opäť sa stočí do klbka, a cestuje ďalej...
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Refresh a očista pre vašu pleťpasik
Refresh a očista pre vašu pleť

 

Pleť dostáva počas dňa poriadne zabrať – pot, drobné nečistoty a mejkap upchávajú póry a nedovolia pleti dýchať. Preto by ste si mali každý večer nájsť čas na jej dôkladnú očistu.

 

Práve tá je alfou a omegou zdravej a sviežej pleti v každom veku. Večerná toaleta vám nemusí zabrať veľa času, ak sa vaším pomocníkom stane sonický čistič pleti Orava FB-11. Jemne, avšak dôkladne zbaví vašu pleť drobných nečistôt, odumretých buniek, hravo si poradí aj s hrubšou vrstvou mejkapu a efektívne pomáha uvoľňovať upchaté póry. Okrem hĺbkovej očisty pre mladistvý vzhľad vám poskytne aj luxus pílingu a mikromasáže a aktivuje vašu pokožku ku kráse. Orava FB-11 je vhodný pre všetky typy pleti a ženy každého veku, je vodotesný, umožňuje nastaviť rýchlosť vibrácií pri čistení aj masáži a funguje na 3,7 V batériu. Kúpite ho za 19,90 €. Vaša pleť ho bude milovať!

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Tesco ponúka kravské mlieko len  od slovenských dodávateľovpasik
Tesco ponúka kravské mlieko len od slovenských dodávateľov

Pre veľký záujem Slovákov o lokálne potraviny
Tesco okrem slepačích vajec ponúka už aj kravské mlieko iba slovenského pôvodu. Tesco ponúka zákazníkom  mlieko od rôznych slovenských dodávateľov vrátane tých, ktorí dodávajú mlieko pre Tesco vlastnú značku.
Spoločnosť dlhodobo spolupracuje s lokálnymi dodávateľmi, vďaka čomu patrí medzi reťazce, ktoré predávajú najväčšie objemy slovenských potravín.


Spotreba mlieka stabilne rastie a aktuálne sa mlieko nachádza v každom piatom nákupnom košíku. Najobľúbenejšie je 1,5 % v tetrapakovom obale, hoci v posledných rokoch stúpa aj záujem o mlieko s vyšším obsahom tuku 3,5 %. Mlieko ako produkt sa nájde aj v prvej desiatke potravín, ktoré nakupujú naši zákazníci cez Tesco online nákupy. Práve pri mlieku a mliečnych výrobkoch spolupracujeme výlučne s lokálnymi dodávateľmi. Dôvodom sú ideálne podmienky Slovenska na chov kvalitného hovädzieho dobytka, čerstvosť produktu a možnosť mať lepší prehľad o výrobných procesoch spracovateľov mlieka,“ hovorí Matej Belička, manažér nákupu Tesca na Slovensku.

Tesco ponúka svojim zákazníkom najširšiu paletu mlieka – v tetrapakových obaloch, recyklovateľných plastových PET a aj v sklených fľašiach, od čerstvých až po trvanlivé mlieka s podielmi tuku od 0,5 po 3,5 %. Čoraz obľúbenejšie je bio mlieko a plnotučné až 5 % mlieko s vysokým podielom bielkovín z kráv plemena Jersey.

 

Mlieko v Tescu pochádza z celého Slovenska – z Bratislavy, Senice, Nitry, Levíc, Seliec, Slatiny a Kežmarku. Neponúkame len slovenské mlieko, ale aj mlieko z konkrétneho regiónu. Navyše, pri mlieku vlastnej značky sa snažíme dodávať výlučne lokálne alternatívy. To znamená, že pod Tesco značkou si zákazník kúpi mlieko z regiónu, v ktorom sa nachádza naša predajňa. Táto stratégia platí pre celé Slovensko a jej cieľom
nie je len efektívne dodávať, ale tiež uistiť zákazníka, že kúpou Tesco značky podporuje svojich miestnych producentov mlieka
,“ vysvetľuje M. Belička.

 

K najväčším slovenským dodávateľom mlieka pre Tesco patria spoločnosti Tatranská mliekareň, Agro Tami a Rajo. Práve Tatranská mliekareň, ktorá je už 16 rokov jedným
z najväčších dodávateľov reťazca, tiež vyrába pre Tesco pod jeho vlastnou obchodnou značkou.


Pre spoločnosť Tesco dodávame výrobky na slovenský a celý stredoeurópsky trh.
Obrat našej mliekarne od začiatku spolupráce s Tescom stúpol až 60-násobnena približne osem miliónov eur ročne. Vďaka tomu sme si mohli zakúpiť novú plniacu linku na mlieko
a poskytnúť vyššiu kvalitu pre zákazníka. Mlieko a mliečne produkty majú na Slovensku
dlhú tradíciu a spotrebiteľ je preto zvyknutý na kvalitu a poctivé chute. Aj preto zostávajú najpredávanejšie klasické mliečne výrobky a polotučné mlieko v objemoch niekoľko 
miliónov litrov ročne
,“ uvádza Ľubomír Valčuha, generálny riaditeľ Tatranskej mliekarne.

 

 

 

 Zaujímavosti o kravskom mlieku:  

 

 

-       Mlieko je veľmi dôležitá potravina, obsahuje najhodnotnejšie živočíšne bielkoviny, ľahko stráviteľný tuk a celý rad dôležitých minerálnych látok. V mlieku sa nachádza veľa esenciálnych aminokyselín a vitamínov, enzýmy, mliečny cukor a mnohé stopové prvky nevyhnutné pre výživu a vývoj ľudského organizmu, pre normálnu funkciu látkovej výmeny a ochranu zdravia človeka. Mlieko a výrobky z neho sú tiež významným zdrojom vápnika.

 

-       O kvalite mlieka rozhoduje jeho tučnosť a obsah bielkovín. Podľa toho je aj mlieko zatrieďované do kategórií. Produkcia bio výrobkov je náročná a prísne kontrolovaná na všetkých stupňoch ich výroby, spracovania a distribúcie.

 

-       Trend obľúbenosti mlieka potvrdzuje aj Dušan Plichta, odborník na funkčné potraviny:„Z pohľadu nových poznatkov vedy je mlieko prospešné na individuálnej úrovni tolerancie laktózy, kazeínu a množstva či v kombinácii s inými potravinami, s ktorými ho konzumujeme. Určite z genotypu Stredoeurópanov sme vďaka evolúcii s poctivým mliekom a syrmi celkom dobrí priatelia. Napríklad plemeno kráv Jersey dokázateľne obsahuje iný typ kazeínu, ktorý je lepšie stráviteľný,“ a dodáva:„Odporúčam sa orientovať najmä na čerstvé mlieko s krátkou trvanlivosťoubalené v skle.“

Zobraziť celú novinku
Lupnite si na desiatu nové ľahučké lupienky TUC Bakefulspasik
Lupnite si na desiatu nové ľahučké lupienky TUC Bakefuls

Obľúbená značka slaných snackov TUC uvádza na trh nový produkt, slané pečené lupienky TUC Bakefuls. Cielia nimi na aktívnych mileniálov, ktorí hľadajú zdravšie alternatívy slaných pochúťok. Lupienky TUC Bakefuls si vďaka originálnemu výrobnému procesu pečenia, nie vyprážania, zachovávajú chrumkavosť typickú pre krekry a chipsy, sú však tenšie a krehkejšie. K dispozícii sú v troch obľúbených príchutiach – solené, s príchuťou krémového syra a cibule a s chuťou Sweet Chilli.

Nový segment TUC Bakefuls v praktickom balení obsahuje tenké a krehké lupienky, ktoré sú vďaka procesu pečenia ľahšie, voňajú po ohni a zároveň obsahujú menej soli. Balenie TUC Bakefuls má ideálnu veľkosť tak akurát pre jedného na cesty, olovrant alebo večerné posedenie vo dvojici pri víne. Praktické balenie je plné chutných a chrumkavých plátkov, ktoré sú hneď poruke, zmestia sa do batohu, kabelky alebo väčšieho vrecka.

 

„Aktívna generácia mileniálov je nekompromisná, pokiaľ ide o chuť a kvalitu. Radi zdieľajú zážitky s ostatnými a kombinujú určitú dávku rebelantstva so zdravým životným štýlom. Pokiaľ ide o snacky, očakávajú praktické balenie na cesty, kvalitné ingrediencie a nadupanú chuť,“ hovorí Jan Byrtus, manažér značky TUC. „TUC Bakefuls sú novým segmentom medzi vyprážanými chipsami a klasickými krekrami, pričom nie sú ani jedným, sú to proste lupienky – ľahké, tenké, krehké, chrumkavé, s plnou chuťou,“ dopĺňa J. Byrtus.

 

Zobraziť celú novinku
Pomocník na kĺby, kosti a svaly – FlexiMedpasik
Pomocník na kĺby, kosti a svaly – FlexiMed

 

Začína sa leto a s ním aj čas rozhýbať stuhnuté kosti a kĺby. Čaká Vás niekoľko mesiacov krásnych slnečných dní, ktoré sú ako stvorené na turistiku a ďalšie športové aktivity. Vedeli ste o tom, že až 50 % Slovákov zažíva pravidelné problémy s kĺbmi?

 

Ak patríte medzi tých, ktorí bojujú s podobnými problémami, máme pre Vás riešenie: Výživový doplnok FlexiMed od NaturaMed Pharmaceuticals. FlexiMed kombinuje hneď 8 jedinečných látok s dlhodobo zdokumentovaným účinkom na zdravie pohybového systému – kĺbov, kostí aj svalov. Obsahuje vitamín C, ktorý pomáha udržiavať tvorbu kolagénu pre normálnu funkciu chrupaviek, krvných ciev a kostí. Obsiahnutý vitamín D zasa prispieva k efektívnemu využitiu vápnika.

 

FlexiMed tiež obsahuje kostnú múčku z lososa atlantického s obsahom vápnika, ktorý je štruktúrovane identický tomu ľudskému, a preto má vyššiu vstrebateľnosť. Okrem toho, v každej kapsuli nájdete aj glukozamín, mangán, horčík či zázvor. FlexiMed predstavuje komplexný produkt pre celkové zdravie a Vašu optimálnu formu vrátane antioxidačných účinkov, zdravej zrážanlivosti krvi, normálnej hladiny cukru v krvi, podpory energetického metabolizmu, znižovanie miery únavy a vyčerpania a zdravej funkcie imunitného systému.

Zobraziť celú novinku
Limit v lietadle už neprekročíte!pasik
Limit v lietadle už neprekročíte!

 

 

Chystáte sa na dovolenku letecky, alebo pravidelne lietate za prácou? Viete, ako sa zbaliť a zároveň dodržať limity pre povolenú hmotnosť batožiny?

 

 

Ak vás desí predstava, že budete musieť priamo na letisku vybaľovať cenné kúsky, lebo ste povolenú váhu prekročili, a nemáte chuť platiť poplatky za nadváhu, zadovážte si šikovného pomocníka pre všetkých cestovateľov nad zemou. Elektronická váha na váženie batožiny Orava EV-9 B vám v pohodlí domova odváži „bagáž" do 50 kg v metrických aj anglických váhových jednotkách, praktická je funkcia dovažovania. Funguje na jednu 3 V batériu a zaberie tak málo miesta, že si ju pokojne do batožiny pribaľte tiež. Zvlášť pri návrate, keď budú vaše kufre, kufríky, batohy a príručné tašky napakované darčekmi pre najbližších, bude pre vás Orava EV-9 B pomocníkom na nezaplatenie. Počas roka odvážite aj zásielky, ktoré chcete poslať poštou. Orava EV-9 B byť vaša len za 9,90 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Tesco rozširuje ponuku čokolád z certifikovaného kakaapasik
Tesco rozširuje ponuku čokolád z certifikovaného kakaa

Vedeli ste, že v nedeľu 7. júla mali svoj sviatok všetci milovníci čokolády? Deň čokolády oslavuje čas uvedenia čokolády na európsky trh v roku 1550. Čokoláda patrí k najobľúbenejším sladkostiam nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Aj v predajniach Tesco patrí čokoláda k najpredávanejším sladkostiam po celý rok. 

Akú čokoládu milujú Európania? Podľa Tesca sú zákazníci v strednej Európe konzervatívni a kupujú najmä mliečnu čokoládu s orieškami. Z roka na rok však rastie obľúbenosť sladkostí s vyšším podielom kakaa v súlade s trendom zdravého životného štýlu.  Francúzi sú zase majstri v spotrebe horkej čokolády. Íri majú radi krémové náplne a Američania zase uprednostňujú sladšie verzie mliečnej čokolády. Spotrebitelia v celej Európe čoraz viac vyberajú výrobky aj podľa ich pôvodu či spôsobu výroby a obalu, ktoré rešpektuje životné prostredie.

 

Sme hrdí na to, že Tesco čokolády vlastnej značky sú vyrábané z kakaa s UTZ certifikátom. Chceme ponúknuť zákazníkovi ten najsladší pôžitok z čokolády, ale pritom nechceme zaťažovať našu planétu. Preto sú čokolády vlastnej značky Tesco vyrábané z certifikovaného kakaa,“ hovorí Eva Šimečková, vedúca rozvoja vlastných výrobkov pre strednú Európu, a dodáva:„Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky, aby zodpovedali najnovším trendom a naplnili očakávania zákazníkov. Aj preto sme inovovali  a rozšírili v celom reťazci ponuku 17 čokolád vlastnej značky. Zákazníci si môžu vybrať z druhov rôznych príchutí. Ochutnať môžu horkú, orieškovú, bielu s lentilkami či mliečnu s karamelovou náplňou.“

 

Certifikát UTZ* zaručuje, že kakao pochádza z trvalo udržateľného pestovania s osvedčenými poľnohospodárskymi metódami. Firmy zapojené do celého dodávateľského reťazca dodržiavajú pravidlá spoločensky zodpovedného podnikania. Kakao je sledované aj počas celého pohybu v dodávateľskom reťazci. Vďaka pravidlám UTZ môžu firmy v spolupráci s rôznorodou škálou medzinárodných partnerov vytvoriť lepšiu planétu a lepší život pre ľudí, ktorí na nej žijú. Program UTZ je súčasťou celosvetovej organizácie Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii. Spolupráca s Rainforest Alliance podporuje kakaové farmy a zaručuje dostupné a udržateľné produkty.

Obal čokolád Tesco vlastnej značky má nový dizajn. Je vyrobený z  plastovej fólie, laminátu OPP/OPP, keďže sú spojené dva materiály, je ľahko recyklovateľný. Tesco začalo intenzívne pracovať na odstraňovaní nerecyklovateľných a ťažko recyklovateľných

 

materiálov z obalov vlastných značiek. Úzko spolupracuje s dodávateľmi produktov vlastných značiek s cieľom zabezpečiť, aby do konca roku 2020 prestali používať nerecyklovateľné materiály. Do konca roka 2025 Tesco zabezpečí, aby boli všetky obaly produktov vlastnej značky plne recyklovateľné alebo znovu použiteľné.

 

Zaujímavosti o čokoláde:

·         Čokoláda sa vyrába z plodov kakaovníka, presnejšie zo zrniek tropického kakaového stromu Theobroma cacao

·         Slovo čokoláda má pôvod v jazyku Nahuatlov, pôvodných obyvateľov stredného Mexika, kde sa kakaovník pestoval už pred tritisíc rokmi

·         Skupina vedcov z Harvardovej univerzity zistila, že kakao je unikátna potravina, ktorá dokáže pozitívne vplývať na krvný tlak, odporúča sa na prevenciu, ako aj liečbu hypertenzie

·         Chuť a vôňa celosvetovo obľúbenej tmavej lahôdky má priaznivé účinky aj na psychiku

            Zdroj: Wikipédia

 

Ako rozlíšiť dobrú čokoládu od nekvalitnej:

·         Čítajte etiketu – kvalitná čokoláda by mala byť zložená z kakaovej hmoty (kakaový prášok a kakaové maslo) a cukru

·         Čím väčší objem kakaového masla, tým je čokoláda lahodnejšia a krémovejšia

·         Mliečna čokoláda môže obsahovať ešte kvalitné sušené kravské, mandľové alebo kokosové mlieko, oriešky, koreniny a ďalšie ingrediencie

·         Čokoláda je kvalitná vtedy, keď sa roztápa hneď pri vložení do úst

·         Jej konzistencia by mala byť lesklá a hladká

 

Zobraziť celú novinku
Od polievok až po zmrzlinupasik
Od polievok až po zmrzlinu

 

Privítali by ste doma pomocníka, ktorý vám pomôže v lete pri varení a spracovaní úrody? Vysokootáčkový stolový mixér Orava RM-2000 zvládne aj tie najťažšie úlohy z mixovania na výbornú.

 

S vysokovýkonným motorom s príkonom 2 000 W roztočí počet otáčok až na 32 000/min., takže dokáže rozmixovať aj tvrdé potraviny ako obilie, či kocky ľadu.
Jeho 6-čepeľový antikorový nôž sa len tak ľahko nezatupí, preto vám hravo pomôže spracovať úrodu do podoby lahodných pochúťok – ako smoothies, detskú výživu, ovocné dezerty, husté zeleninové polievky, tip-top domácu zmrzlinu či osviežujúce kokteily. Je tak praktickým pomocníkom pre domáce gazdinky, super mamy aj vyznávačov zdravého životného štýlu. Môže byť váš za 109 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
HELL Active – energia pre aktívny životný štýlpasik
HELL Active – energia pre aktívny životný štýl

 

Heslo - „Aktivuj sa!“ - vyjadruje myšlienku nového inovatívneho energetického nápoja HELL Active od HELL ENERGY.

 

Je špeciálny tým, že obsahuje BCAA aminokyseliny, L-karnitín, o 60% menej cukru (o 60% menej obsahu cukru v porovnaní s bežným množstvom 10,9g/100ml)a päť rôznych druhov vitamínov B. Povzbudí všetkých, ktorí sa udržiavajú vo forme pomocou cvičenia a aktívneho životného štýlu. Ochutnať ho môžete v osviežujúcej citrus-tuttifrutti príchuti.

http://www.hellenergy.sk/

 

Zobraziť celú novinku
Letná sviežosť pre vašu toaletupasik
Letná sviežosť pre vašu toaletu

 

Preneste si kúsok letnej atmosféry aj do domácnosti. Spoločnosť Henkel predstavuje novú, „cestovnú“ edíciu WC čističov Bref. V ponuke sú pevné WC bloky inšpirované exotickými destináciami: Bali, Japonsko, Maledivy, Maroko.

 

Jeden deň či týždeň? Toaleta by rozhodne mala ostať svieža nepretržite, je predsa vizitkou každej domácnosti. S novou letnou edíciou Bref guličiek bude o toaletu postarané nonstop a „zdobiť“ ju budú exotické vône, pripomínajúce ďaleké exotické krajiny.

Spoznajte štyri limitované novinky tuhých WC blokov Bref. K dispozícii sú dve novinky z kategórie Premium, ktoré pri každom spláchnutí zafarbujú vodu: ružovo-fialové guličky s kvetinovou vôňou, inšpirované orientálnym Marokom a tiež modré guličky so sviežou oceánskou vôňou, typickou pre dovolenkový raj na Maledivách.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do kategórie Classic pribudli taktiež dve limitované edície: žlto-zelený blok, ktorý zanecháva vôňu kvetín z exotického Bali a bielo-ružový blok, pripomínajúci rozkvitnutú japonskú záhradu.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tuhé WC bloky Bref poskytujú dokonalú starostlivosť a spájajú v sebe niekoľko funkcií naraz. Každým spláchnutím si toaleta zachováva hygienickú čistotu, dlhotrvajúcu sviežosť a je chránená pred vodným kameňom.

Letná edícia Bref je k dispozícii v dvoch veľkostiach. Novinky Classic zakúpite za odporúčanú maloobchodnú cenu 2,99 Eur/triopack a novinky Premium sú dostupné ako duopack rovnako za 2,99 Eur.   

 

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
V Aupark Tower pribudli tisíce nových nájomníkov pasik
V Aupark Tower pribudli tisíce nových nájomníkov

Administratívna budova Aupark Tower v Bratislave si môže po získaní zeleného certifikátu BREEAM Excellent pripísať ďalšie prvenstvo.  Aupark Tower ako prvá administratívna budova má od júna tohto roka tisícky nových nájomníkov – na jej streche totiž pribudli včelie úle. K strešnému hmyziemu hotelu sa tak priradil ďalší ekologický projekt budovy, ktorý podporuje biodiverzitu v meste. Včelie úle zrealizoval Aupark Tower v spolupráci s nákupným centrom Aupark.

„Ikonická budova Aupark Tower sa stavbou hmyzieho hotela či včelích úľov pridala k celosvetovej iniciatíve podpory a ochrany opeľovačov, ktoré sú dôležité pre prežitie ľudstva. Ochrana životného prostredia už začína byť zodpovednosťou nielen špecializovaných štátnych inštitúcií, miest či tretieho sektora, ale každého z nás vrátane firiem,“ uvádza Martin Šmigura, riaditeľ spoločnosti WOOD & Company Real Estate, ktorá vlastní budovy Aupark Tower, BBC5, Lakeside Park a Westend Tower v Bratislave.
 

 

O včely sa týždenne starajú odborníci – profesionálni včelári. Nájomníci nie sú včelstvom nijako obmedzení. Úle sú umiestnené na zelenej terase v dostatočnej vzdialenosťou od fasády a okien budovy. „Každý nájomník už dostal v júli jeden pohárik s medom z našich včiel, čo ich veľmi potešilo,“ dopĺňaSilvia Bassadin, správkyňa budovy Aupark Tower.

Umiestnenie úľov na zelenej streche Aupark Tower víta aj Linda Oravcová zo spoločnosti Biogen, ktorá sídli v budove najbližšie k úľom: „Iniciatívu majiteľa budovy vítam a nemám obavu z bezpečnosti. Včely sú neoddeliteľnou súčasťou nášho prostredia, bez včiel by život, tak ako ho poznáme, nebol možný.“

 

 

Podobné projekty vznikajú aj v ďalších európskych metropolách ako napríklad v slovinskej Ľubľane či v rakúskej Viedni. Budova Aupark Tower chce upozorniť na potrebu zachovania včelstiev nielen úľmi na svojej streche. V rámci projektu Včely v meste pripravuje pre nájomníkov správca budovy aj edukačné aktivity o tradíciách a včelárskych technikách pre nájomníkov, ale i verejnosť.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco už daruje potraviny zo 143 obchodov pasik
Tesco už daruje potraviny zo 143 obchodov

Tesco v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska pomáha denne tisíckam ľudí po celom Slovensku. Reťazec každý deň daruje potraviny tým, ktorí ich potrebujú najviac. Aktuálne dokáže Tesco darovať potraviny už zo 143 obchodov. Tým je opäť bližšie k naplneniu svojho záväzku, že do roku 2020 bude darovať potraviny zo všetkých svojich 150 obchodov.

V Tescu sme presvedčení, že plytvať potravinami nie je správne. Preto robíme všetko pre to, aby v našich prevádzkach vznikalo čím najmenej odpadu, od optimalizácie interných procesov až po darovanie prebytočných potravín. Len vďaka neúnavnému nasadeniu našich kolegov, dobrovoľníkov Potravinovej banky Slovenska a lokálnych charitatívnych organizácií dokážeme darovať potraviny na pravidelnej báze už zo 143 obchodov po celom Slovensku. Vďaka nim sa nepredané potraviny, ktoré sú stále vhodné na konzumáciu, dostanú k ľuďom v núdzi,“ vysvetľuje Katarína Pšenáková, manažérka spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Tesco.

 

 

Ako ďalej dodáva, pri tejto práci pomáha kolegom aj online vzdelávanie. Kolegovia si aj týmto spôsobom prehlbujú vedomosti o potravinovom odpade a  ako môžu aj oni sami prispieť k zníženiu jeho množstva v prevádzkach Tesco. Od spustenia elektronického kurzu tak Tesco preškolilo 2 640 svojich zamestnancov. Kvalitu tohto e-learningové programu ocenila aj komisia zložená z uznávaných medzinárodných odborníkov. Za jedinečný školiaci prístup získalo v konkurencii 200 medzinárodných projektov Tesco  prestížnu európsku vzdelávaciu cenu Comenius EduMedia Awardv kategórii Médiá a vzdelávanie dospelých.

 

Tú udeľuje významný nemecký Inštitút pre vzdelávanie a médiá spoločnostiam zameraným na pedagogiku a informácie.

Prevencia plytvania potravinami je jedným z kľúčových pilierov Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Systematickým odovzdávaním prebytkov tak spoločnosť nielen pomáha ľuďom v núdzi, ale tiež šetrí životné prostredie. Nepredané potraviny by inak mohli skončiť ako odpad. Práve proti tomu sa Tesco snaží bojovať, keďže potravinový odpad je zodpovedný za 8 % emisií skleníkových plynov vo svete.

Tesco daruje potraviny ľuďom v núdzi už od roku 2015. Odvtedy sa mu do tejto aktivity podarilo zapojiť viac ako 90 % svojich obchodov a odovzdať takmer 3 000 ton prebytočných potravín miestnym charitám, čo predstavuje takmer 7 000 000 porcií teplého jedla.

Spoločnosť Tesco si plne uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami
a je prvým maloobchodným reťazcom v strednej Európe, ktorý zverejňuje svoje dáta o potravinovom odpade vo vlastných obchodoch. Tescu na Slovensku sa podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu za krátke dva roky o 52 percent, čo znamená, že sa mu už podarilo naplniť cieľ OSN znížiť objem potravinového odpadu o polovicu, a to o 11 rokov skôr, ako stanovila OSN.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco podporilo takmer 1 000 komunitných projektov na celom Slovensku pasik
Tesco podporilo takmer 1 000 komunitných projektov na celom Slovensku

Hlasovanie o rozdelení financií z grantu Vy rozhodujete, my pomáhame na komunitné projekty je medzi Slovákmi čoraz obľúbenejšie. Do aktuálnej 6. edície grantu sa hlasovaním zapojilo rekordných 42 % zákazníkov Tesca, ktorí odovzdali takmer 4 milióny hlasovacích žetónov.
Za šesť edícií grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame daroval reťazec neziskovým organizáciám vyše 800-tisíc EUR na realizáciu 924 komunitných projektov.

Do hodnotenia projektov sa mohli zákazníci zapojiť vo všetkých predajniach Tesca počas júna a júla tohto roka. Hlasovať mohli žetónom, ktorí dostali pri každom nákupe. V aktuálnej 6. edícii programu Vy rozhodujete, my pomáhame Tesco opäť rozdelí takmer 170-tisíc eur na podporu 231 projektov. Všetky projekty s najväčším počtom hlasov získajú 1 300 EUR, projekty na druhom mieste 600 EUR a na treťom mieste 300 EUR. 

„Každá malá pomoc môže mať veľký význam. Je naším hnacím motorom a stojí za množstvom aktivít, ktoré ako Tesco robíme pre naše okolie, ľudí a komunity. Zákazníkom sa môže zdať, že  hlasovanie jedným žetónom nemusí mať veľký dosah. Sú to však práve oni, ktorí rozhodujú o rozdelení takmer 170 000 eur organizáciám, ktoré pôsobia v rôznych regiónoch Slovenska a pomôžu skrášliť aj ich okolie.  Od spustenia prvej edície sme podporili takmer 1 000 lokálnych projektov, ktoré spájajú, skrášľujú a zlepšujú život po celom Slovensku. A každý vhodený žetón od zákazníka v tom zohráva dôležitú úlohu. Ďakujeme!“uviedla Katarína Pšenáková, CSR manažérka pre Tesco na Slovensku. 

 

Zámerom projektov  je najmä skrášľovať okolie, pomáhať zlepšovať životy ľudí či podporovať deti a mládež vo voľnočasových aktivitách po celom Slovensku. Najúspešnejšie boli nápady podporujúce rozvoj športovania, zdravia a vzdelávania, ako napríklad:

 

·         V Banskej Bystrici získal najviac hlasov napríklad projekt Pes učiteľom. Vycvičení psi v rámci kanisterapie pomáhajú deťom s autizmom zlepšiť jemnú, hrubú motoriku, rozvíjajú verbálnu i neverbálnu komunikáciu, porozumenie, sústredenie sa, očný kontakt a učia ich socializácii.

·         V Košiciach organizácia Maják nádeje vytvorí aj za pomoci grantu z Tesca tvorivé dielne šitia pre osamelé mamky z rodín v núdzi. Mamičky si tak rozvinú pracovné zručnosti aj návyky, ktoré im pomôžu pri získaní zamestnania.

·         Základná škola v Topoľčanoch zaujala zákazníkov Tesca projektom Včely volajú o pomoc. Členovia včelárskeho krúžku svoje vedomosti odovzdávajú vďaka projektu aj ďalším priateľom a rodinným príslušníkom najmä počas prázdnin v školskej včelnici. Okrem toho sušia bylinky, vyrábajú bylinkové medy a cukríky, sirupy a starajú sa o včely.
 

Spoločnosť Tesco sa snaží dlhodobo prispievať k zlepšovaniu života ľudí v komunitách, kde pôsobí, aj prostredníctvom grantu Vy rozhodujete, my pomáhame. Týmto spôsobom chce Tesco  ukázať, že aj malé veci majú veľký význam a zákazníci sú dôležitou súčasťou všetkých dobrých, malých či veľkých komunitných aktivít. Siedma edícia grantu Vy rozhodujete, my pomáhame bude spustená už v októbri 2019.

 

Zoznam zapojených  organizácií, výsledný počet hlasov a ďalšie informácie o súčasných i predošlých edíciách programu nájdete na https://tesco.sk/pomahame/.

Zobraziť celú aktualitu
LETNÝM VÝPREDAJOM POMÁHAJÚ AJ HORÚČAVYpasik
LETNÝM VÝPREDAJOM POMÁHAJÚ AJ HORÚČAVY

Letné výpredaje na Slovensku sú tento rok silnejšie než vlani a priťahujú i viac zákazníkov. Potvrdzuje to zvýšená návštevnosť najväčšieho nákupného centra na Slovensku – Avion v Bratislave. Výpredajom pomáhajú nielen veľké zľavy, ale aj horúčavy.

„Tento rok sa začali výpredaje už v polovici júna, čo je skoršie než po minulé roky. Novinkou bolo, že niektorí predajcovia už nepoužili stratégiu fázovania zliav, ale už od začiatku ponúkli 70 % zľavy. Návštevnosť v Avione je v tomto období oveľa vyššia než vlani, dôvodom je viac faktorov – množstvo nových značiek v centre a vysoké horúčavy už od júna. Zákazníci tak spoja príjemné s užitočným – ochladia sa v klimatizovaných priestoroch Avionu pri výhodných nákupoch,“ prezrádza Katarína Michaliaková,   marketingová manažérka Avionu v Bratislave.   

 

Hoci obľúbené letné výpredaje vyvrcholia koncom júla, do plných zliav od 70 % sa ešte nezapojili všetci predajcovia a odkladajú najväčšie výpredaje na neskôr. „Jesenná kolekcia sa v predajniach začne objavovať v polovici augusta,dodáva K. Michaliaková. 

 

 

Aktuálne zľavy vybraných značiek v bratislavskom Avione:

  • H&M: do 50 %
  • Otto Berg: do 50 %
  • A3 Sport: do 70 %
  • Cropp: do 75 %
  • Reserved do 70 %
  • Blažek 1+1 slnečné okuliare zdarma

 

Zdroj: Katarína Š.

Zobraziť celú aktualitu
Do letných denných táborov prichádza Ekošerifpasik
Do letných denných táborov prichádza Ekošerif

Deti v letných denných táboroch organizovaných OZ Preliezka už vedia, čo znamená zero waste, teda život bez odpadu. Vďaka projektu Ekošerif dokázali za pár dní veľké veci – nevytvárať zbytočný odpad, neplytvať vodou a energiou, znovu využiť použité materiály, akými sú napríklad obaly na jogurty z plastu či skla. Objavujú, ako funguje vlastný kompostér, a stávajú sa ozajstnými mladými ekošerifmi, ktorým naša planéta nie je ľahostajná.

 

EKOšerif priblíži deťom zero waste

V našich táboroch, ktoré organizujeme už 16 rokov, chceme deťom prinášať nielen pozitívne spomienky, ale aj čosi navyše, čo v nich zanechá pozitívnu stopu do ich ďalšieho života. Bonusom v denných letných táboroch je  nový člen tímu Ekošerif, ktorý deťom zábavnou a hravou formou predstavuje koncept zero waste. Deti sa  spoločne  snažia o záchranu našej planéty. Okrem tvorivých dielní a šantenia sa hravou formou dozvedajú mnohé zaujímavosti – ako správne triediť odpad, ako kompostovať v našom vlastnom kompostéri, ale najmä objavujú, aký krásny môže byť život bez odpadu,“ hovorí Michal Moško, MBA, generálny sekretár OZ Preliezka.

 

Kto je Ekošerif
Mladý a sympatický Ekošerif sa za pár dní medzi deťmi stal ich obľúbencom, zabávačom a najmä parťákom. Deti sa v rámci táborových aktivít naučia vždy niečo nové. Tento rok sme sa rozhodli program obohatiť o projekt zero waste, ktorý je každodenným doplnkom k táborovým aktivitám. Deti si so sebou odnesú okrem šerifskej hviezdy aj množstvo nových zážitkov a vedomostí,“ dodáva Michal Moško. Program je prispôsobený podľa veku a záujmu detí. Hádanky, tvorivé práce a edukačné hry sú realizované v interiéri. Sadenie byliniek, kompostovanie a relax sú vonku na čerstvom vzduchu. „Tešíme sa záujmu a najmä zvedavým otázkam detí, ktoré samy hľadajú odpovede na základné otázky zero waste: Prečo vlastne odpad vzniká? Ako nás ovplyvňuje? Ako zodpovedne pristupovať k jeho vytváraniu? Prečo nekupovať zbytočnosti a ako správne triediť odpad?dopĺňa M. Moško.

 

Zámerom projektu Ekošerif je ukázať deťom a rodičom, že aj malými jednoduchými krôčikmi sa dajú urobiť veľké zmeny. Najdôležitejšia zmena je vo svojom vlastnom prístupe každého z nás.

 

Viac informácií o projekte získate na stránke www.lepsiakodobri.sk a aktuálnu ponuku táborov nájdete na www.dennetabory.sk.

 

Občianske združenie Preliezka je na slovenskom trhu 16 rokov a zameriava sa na poskytovanie voľnočasových aktivít pre deti od 4 do 14 rokov. Prostredníctvom webu dennetabory.sk ponúka až 34 tematických táborov, ktoré sú dôkladne pripravované v spolupráci s odbornými metodikmi. Deti rozvíjajú svoju predstavivosť, učia sa hravým spôsobom a získavajú nové priateľstvá.

Aktuálna ponuka denných táborov je na stránke www.dennetabory.sk.

Zobraziť celú aktualitu
Personálne zmeny na komunikačnom oddelení v spoločnosti Tesco na Slovenskupasik
Personálne zmeny na komunikačnom oddelení v spoločnosti Tesco na Slovensku

Novou manažérkou pre externú komunikáciu v spoločnosti Tesco sa od júla 2019 stala Alexandra Sabolová. V rámci svojej pôsobnosti sa bude venovať externej komunikácii a rozvíjaniu PR spoločnosti. Súčasťou tímu externej komunikácie je aj Michaela Lehotská, ktorá koordinuje externú a internú komunikáciu. Oddelenie komunikácie a kampaní v jednom z najväčších obchodných reťazcov na Slovensku Tesco naďalej riadi Veronika Bush.

Alexandra Sabolová je novou manažérkou PR a externej komunikácie spoločnosti Tesco. Úlohou Alexandry bude komunikovať s  médiami, pripravovať komunikačné stratégie a podporovať projekty spoločnosti.

Pred nástupom do spoločnosti sa Alexandra venovala internej a externej komunikácii, public affairs a má tiež žurnalistickú prax.  Pôsobila v spoločnostiach Volkswagen Slovakia, Jaguar Land Rover, Adient a v denníku SME. 

Vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Komenského v Bratislave a Univerzite v Regensburgu. Je absolventkou digitálneho marketingu na HEC Paris a Medzinárodného programu nemeckého spolkového parlamentu.

 

 

 

Na oddelení naďalej pracuje Michaela Lehotská, ktorá od mája nastúpila na pozíciu koordinátorky komunikácie a spolupracuje na projektoch externej a internej komunikácie.

Michaela pôsobí v Tescu od roku 2018 a spája svoje začiatky s realizáciou projektov v oblasti spoločenskej zodpovednosti.

Je absolventkou masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.

 

 

 

 

Veronika Bush vedie komunikačné oddelenie Tesca na Slovensku od roku 2018. Úlohou Veroniky je riadiť komunikačné oddelenie a zastrešiť strategické otázky týkajúce sa vzťahov s médiami, komunikácie pre kolegov, vzťahov s vládou, ako aj oblasti spoločenskej zodpovednosti. Zároveň je správkyňou Nadácie Tesco.

Veronika nastúpila do spoločnosti Tesco v novembri 2016 na pozíciu manažérky externých vzťahov a spoločenskej zodpovednosti (Government Affairs & CSR). Počas rokov 2011 až 2016 zastávala rôzne pozície v štátnej sfére vrátane vedúcej oddelenia európskych vzťahov či oddelenia spolupráce s krajinami V4 na Ministerstve obrany SR. Veronika vyštudovala medzinárodné vzťahy na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici a Univerzite Friedricha Schillera v Nemecku.

Zobraziť celú aktualitu
Bilancia škôdpasik
Bilancia škôd

1044 áut poškodil ľadovec, ktorý sa včera popoludní prehnal Košicami. Krúpy o veľkosti pingpongových loptičiek rozbíjali sklá áut a výrazne poškodili kapoty. Klienti Allianz - SP odvčera nahlasujú
svoje poistné udalosti a aktuálne počet škôd vozidiel po včerajšom krupobití v Košiciach a okolí presiahol tisícku, pričom škody neustále pribúdajú.

Okrem vozidiel ľadovec poškodil aj privátny majetok ľudí, najmä eternitové strechy, lexanové striešky nad vchodmi domov, strešné okná, fasády domov, prestrešenia terás, žalúzie a slnečné kolektory. Aktuálne
eviduje Allianz - SP približne 40 takýchto poistných udalosti. Väčšina škôd na nehnuteľnostiach sa pohybuje vo výške okolo 2000 - 3000 eur. Evidujeme aj poškodenú strechu domu v hodnote približne 5000 eur.



Škody po krupobití na majetku sú kryté v rámci poistenia nehnuteľnosti, škody na vozidlách zas kryje havarijné poistenie, z rizika živel. Akúkoľvek škodu na vozidle či inom majetku je treba poisť ovni nahlásiť online, telefonicky alebo na pobočke, a to čo najskôr, aby sme mohli poistnú udalosť začať riešiť a poškodeným klientom čo najskôr škodu uhradiť . Odporúčame si vzniknuté škody aj zdokumentovať , stačí odfotiť do mobilu a fotky odoslať poisťovni pri hlásení škody," radí hovorkyňa Allianz - SP Lucia Muthová.

 

Zobraziť celú aktualitu
Aktivity Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti prvýkrát na jednom miestepasik
Aktivity Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti prvýkrát na jednom mieste

Tesco na Slovensku prvýkrát vydalo ucelenú správu o svojich aktivitách v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Správa „Plán malých pomocí“ za finančný rok 2018/19, ktorá bola dnes publikovaná, sa zameriava na tri strategické piliere spoločenskej zodpovednosti: ľudia, produkty a miesta.

 

Vyzdvihuje pokrok v boji proti plytvaniu potravinami, aktivity zamerané na znižovanie plastového odpadu a tvorbu udržateľných obalov, širokú podporu kolegov a komunít na celom Slovensku.
 

„Spoločnosť Tesco je jediným slovenským maloobchodníkom, ktorý transparentne publikuje údaje o svojom potravinovom odpade a množstve potravín, ktoré daruje. Vďaka tomu vieme hrdo povedať, že v priebehu 2 rokov sa nám podarilo znížiť potravinový odpad o neuveriteľných 52 %. Naplnili sme cieľ udržateľného rozvoja OSN – znížiť potravinový odpad do roku 2030 o polovicu už v roku 2019, to znamená o 11 rokov skôr,“ hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

Tesco začalo intenzívne pracovať na odstraňovaní nerecyklovateľných a ťažko recyklovateľných materiálov z obalov vlastných značiek. Úzko spolupracuje s dodávateľmi produktov vlastných značiek s cieľom zabezpečiť, aby do konca roku 2020 prestali používať nerecyklovateľné materiály.  Do konca roka 2025 Tesco zabezpečí, aby boli všetky obaly produktov vlastnej značky plne recyklovateľné alebo znovu použiteľné. Dlhodobým cieľom je však vytvorenie systému tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky, načo sú potrebné partnerstvá so štátom, s dodávateľmi, ako aj s obalovým a odpadovým priemyslom.

 

Už tento týždeň spúšťa Tesco 6. edíciu grantového programu „Vy rozhodujete, my pomáhame“, v ktorom opäť podporí 231 lokálnych komunitných projektov. Podľa správy „Plánu malých pomocí“ Tesco už doteraz darovalo takmer 640 000 eur na verejnoprospešné projekty v rámci tohto programu a v tejto edícií prerozdelí ďalších takmer 170 000 eur. Správa spomína aj granty Nadácie Tesco, ktorá podporuje farmárov, Potravinovú banku Slovenska, O. Z. Živica, Detskú atletiku či iné projekty.

Plán malých pomocí sa sústredí aj na oblasť zdravia, v ktorej chce Tesco pomáhať kolegom žiť zdravšie a zákazníkom robiť zdravšie voľby pri nakupovaní. Preto neustále pracuje na zlepšovaní atraktívnosti a kvality svojho ovocia a zeleniny. Upravilo receptúry vlastných nápojov tak, aby v nich znížilo množstvo cukru pri nezmenenej chuti nápojov. Pre kolegov spoločnosť pravidelne organizuje kampaň Buď.Fit, ktorá podporuje ich zdravý životný štýl, ponúka im ovocie a zeleninu zadarmo či poradenstvo a podporu kvalifikovaných odborníkov alebo športové súťaže na motiváciu zamestnancov na častejší pohyb. Tesco predstavuje aj širšiu podporu zamestnancov, od flexibility v práci cez investície do odmien kolegov po množstvo možností rozvoja, školení a podpory rôznorodosti. V Tescu je každý vítaný bez akýchkoľvek predsudkov, aj preto spoločnosť nedávno slávnostne podpísala Chartu diverzity.

 

Myslím si, že všetci kolegovia zo spoločnosti Tesco môžu byť hrdí na všetky tieto aktivity, ktoré robíme pre našich zákazníkov a komunity, v ktorých pôsobíme,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku. „Len keď zhrnieme všetky tieto aktivity, vidíme, aký veľký a pozitívny je vplyv nášho podnikania. Chcem poďakovať všetkým kolegom za ich nadšenie a angažovanosť, spoločne tak vytvárame spoločnosť, na ktorú môžeme byť pyšní. Zároveň chcem všetkých uistiť, že budeme na týchto aktivitách aj naďalej tvrdo pracovať, pretože aj malá pomoc môže mať veľký význam a Plán malých pomocí je toho dôkazom,“ dodáva M. Kuruc.

 

Viac informácií o ďalších spoločensky zodpovedných aktivitách spoločnosti Tesco a podrobnú správu nájdete na webovej adrese spoločnosti Tesco.

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco opäť podporí 231 projektov na zlepšenie života v regiónochpasik
Tesco opäť podporí 231 projektov na zlepšenie života v regiónoch

Bylinkové záhradky, knižnice, krúžky pre deti, nové ihriská, vynovené lavičky v parkoch patria k 700 zrealizovaným projektom, ktoré Tesco podporilo v regiónoch v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame.  O tom, ktoré projekty Tesco podporí, rozhodujú zákazníci hlasovaním v predajniach.

 

„V aktuálnej 6. edícii grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame vybrala z prihlásených 380 projektov odborná komisia 231 najlepších, ktoré postupujú do hlasovania v obchodoch. Zákazníci môžu od 17. júna zahlasovať za projekt v ich regióne, ktorý podľa nich najviac pomôže ich komunite. Doteraz sme za päť edícií programu prerozdelili 640-tisíc eur a v tejto edícii podporíme víťazné projekty opäť sumou takmer 170-tisíc eur,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka Tesca pre komunikáciu na Slovensku.

 

Ako môžu zákazníci hlasovať?

Za každý nákup v obchode Tesco od 17. júna do 14. júla 2019 dostanú zákazníci žetón, ktorý môžu použiť na hlasovanie za nimi vybraný projekt. Výhodou je, že finančnú podporu dostane každý projekt, ktorý postúpil do hlasovania v obchodoch. Výška príspevku pre každý súťažiaci projekt závisí od počtu hlasov zákazníkov Tesca. Každý víťazný projekt získa 1 300 eur, 600 eur projekty na druhom mieste a všetky projekty na treťom mieste budú podporené sumou 300 eur.

Pre spoločnosť Tesco je podpora miestnych komunít jedným z pilierov spoločenskej zodpovednosti. Zoznam zúčastnených mimovládnych organizácií, aktuálny počet hlasov, ako aj ďalšie informácie o súčasnej i predošlých edíciách programu môžete sledovať na  https://pomahame.tesco.sk/.

Príklady podporených projektov v rámci z programu Vy rozhodujete, my pomáhame:

·         Folklór a tradície:

 

Malí folkloristi v Sliači

Cieľom projektu jeušiť ľudové kroje pre deti a prezentovať regióny Horehronia a Podpoľania prostredníctvom folklórnych vystúpení detí pre širokú verejnosť. Autori projektu chcú aj touto formou posilňovať úctu k tradíciám a svojej minulosti.

 

·         Vzdelávanie v oblasti ochrany životného prostredia:

CykloEKOhliadka v Žiline
Cieľom projektu je rozvíjať pozitívne návyky školákov a viesť ich k priamej účasti na ochrane a zveľaďovaní životného prostredia vo forme zberu odpadkov na bicykli.Jednoduchý nápad spája zdravý životný štýl s ekológiou.

 

Multifunkčná živá učebňa v Leviciach
Vytvorenie multifunkčnej učebne na školskom dvore, ktorá bude slúžiť žiakom nielen počas vyučovania, ale aj v čase mimoškolských aktivít. V učebni bude paletové sedenie a stolíky, v okolí rastliny a dreviny. Cieľom je deti naučiť základné pravidlá pestovania a starostlivosti o rastliny a dreviny, myslieť ekologicky a konať a viesť ich k využitiu prírodných zdrojov – zberu dažďovej vody.

 

·         Kultúrne pamiatky a príroda Slovenska:

Obnova prameňov Spiša a hradu Zborov

Cieľom nápadu je zveľadenie okolia prameňa Ondrej vybudovaním lavičiek, hojdačky, chodníkov a vysadením jedlej záhrady. Podieľame sa tiež na obnove hradu Zborov.

Včelia škola v Bardejove
Zatraktívniť areál školy úľmi a umožniť tak žiakom pochopiť život včelej rodiny. Dlhodobým cieľom je upozorňovať žiakov na dôležitosť správneho fungovania ekosystému a naučiť ich chrániť životné prostredie.  

 

                                                                                           

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio